Nå sabler husene ned kursene
Nå sabler husene ned kursene over hele sektoren og varsler at utbyttene er i fare
Olufson
08.12.2024 kl 09:27
2086
Skal vel fort til 10
Kaaresve
22.03.2024 kl 11:32
7331
Shortene øker - Aksjn skal nok ned mot 10 før de dekker
Kaaresve
22.03.2024 kl 11:32
7331
Shortene øker - Aksjn skal nok ned mot 10 før de dekker
Plui
08.12.2024 kl 12:16
1860
Utbyttet vil bli nesten 5 kroner i 2025, og grunn til å tro at det stiger videre.
Kaaresve
09.12.2024 kl 15:53
1313
Jeg har foreløpig kursmål på 18 - vi nærmer oss. Ryker 18 blir 14 neste
The Observer
10.12.2024 kl 11:33
841
Fra Fright Waves:
Handels- og tollbekymringer raser et allerede volatilt marked og presser opp prisene på fraktcontainere i Nord-Amerika, heter det i en ny rapport.
Regionen har sett en økning på 20 % i gjennomsnittlige containerpriser i løpet av de siste 90 dagene for å føre til en global økning i markedsvolatilitet, amerikansk valgusikkerhet og tollfrykt , økende handel mellom Mexico og USA og logistiske forstyrrelser i Canada, ifølge prognosen for desember fra eske markedsplass Container xChange.
Høyere containerpriser - og fraktrater - anslås å forbli høyere.
"Tariffer gjør handel mindre effektiv ved å legge til kostnader, tid og kompleksitet," sa Christian Roeloffs, medgründer og administrerende direktør i Container xChange, i rapporten. "For eksempel, i stedet for enkle ruter, kan bedrifter stole på omlastinger, omdirigering gjennom Mexico eller diversifisering av produksjons- og monteringssteder. Denne ineffektiviteten krever ekstra kapasitet, omtrent som det vi så under Rødehavets avledninger .
"Derfor forventer vi at containerpriser og fraktrater vil holde seg høye, og støtte etterspørselen etter containere og fartøyskapasitet. Imidlertid vil gjengjeldelsestariffer og inflasjonspress sannsynligvis skade USAs eksport mer enn import, og skape bredere ubalanser i handelsdynamikken.»
Handels- og tollbekymringer raser et allerede volatilt marked og presser opp prisene på fraktcontainere i Nord-Amerika, heter det i en ny rapport.
Regionen har sett en økning på 20 % i gjennomsnittlige containerpriser i løpet av de siste 90 dagene for å føre til en global økning i markedsvolatilitet, amerikansk valgusikkerhet og tollfrykt , økende handel mellom Mexico og USA og logistiske forstyrrelser i Canada, ifølge prognosen for desember fra eske markedsplass Container xChange.
Høyere containerpriser - og fraktrater - anslås å forbli høyere.
"Tariffer gjør handel mindre effektiv ved å legge til kostnader, tid og kompleksitet," sa Christian Roeloffs, medgründer og administrerende direktør i Container xChange, i rapporten. "For eksempel, i stedet for enkle ruter, kan bedrifter stole på omlastinger, omdirigering gjennom Mexico eller diversifisering av produksjons- og monteringssteder. Denne ineffektiviteten krever ekstra kapasitet, omtrent som det vi så under Rødehavets avledninger .
"Derfor forventer vi at containerpriser og fraktrater vil holde seg høye, og støtte etterspørselen etter containere og fartøyskapasitet. Imidlertid vil gjengjeldelsestariffer og inflasjonspress sannsynligvis skade USAs eksport mer enn import, og skape bredere ubalanser i handelsdynamikken.»
The Observer
10.12.2024 kl 12:02
797
Ved Q3 hadde MPCC bare 15% ledig fraktkapasitet igjen for 2025. Dette kan nå allerede være bortimot fylt opp med gode fraktkontrakter. Alt tilsier fortsatt rause utbytter også neste år.
Kaaresve
11.12.2024 kl 09:23
570
GOLDMAN SER MULIG RATEFALL PÅ 30% HVIS OMDIRIGERINGENE TAR SLUTT. Dette gjeldedr spesielt tank , men også skipsfart generelt
thogu
11.12.2024 kl 09:33
529
Det har kommet en ny shortposisjon i MPCC de siste dagene så vil bli spennende å følge utviklingen videre - men tross denne har egentlig den aggregerte shorten vært ganske stabil siden sommeren
https://shortregister.com/NO/mpc-container-ships
https://shortregister.com/NO/mpc-container-ships