Nå sabler husene ned kursene

Kaaresve
MPCC 07.12.2024 kl 18:39 3971

Nå sabler husene ned kursene over hele sektoren og varsler at utbyttene er i fare
cm punk
08.12.2024 kl 08:47 3647

kun i heimdal høyrente man får utbytte da
Olufson
08.12.2024 kl 09:27 3577

Skal vel fort til 10

Kaaresve
22.03.2024 kl 11:32
7331
Shortene øker - Aksjn skal nok ned mot 10 før de dekker
Plui
08.12.2024 kl 12:16 3351

Utbyttet vil bli nesten 5 kroner i 2025, og grunn til å tro at det stiger videre.
Kaaresve
09.12.2024 kl 15:53 2804

Jeg har foreløpig kursmål på 18 - vi nærmer oss. Ryker 18 blir 14 neste
Kaaresve
10.12.2024 kl 10:16 2428

Nedad uten stans for toget
The Observer
10.12.2024 kl 11:33 2330

Fra Fright Waves:

Handels- og tollbekymringer raser et allerede volatilt marked og presser opp prisene på fraktcontainere i Nord-Amerika, heter det i en ny rapport.

Regionen har sett en økning på 20 % i gjennomsnittlige containerpriser i løpet av de siste 90 dagene for å føre til en global økning i markedsvolatilitet, amerikansk valgusikkerhet og tollfrykt , økende handel mellom Mexico og USA og logistiske forstyrrelser i Canada, ifølge prognosen for desember fra eske markedsplass Container xChange.

Høyere containerpriser - og fraktrater - anslås å forbli høyere.

"Tariffer gjør handel mindre effektiv ved å legge til kostnader, tid og kompleksitet," sa Christian Roeloffs, medgründer og administrerende direktør i Container xChange, i rapporten. "For eksempel, i stedet for enkle ruter, kan bedrifter stole på omlastinger, omdirigering gjennom Mexico eller diversifisering av produksjons- og monteringssteder. Denne ineffektiviteten krever ekstra kapasitet, omtrent som det vi så under Rødehavets avledninger .

"Derfor forventer vi at containerpriser og fraktrater vil holde seg høye, og støtte etterspørselen etter containere og fartøyskapasitet. Imidlertid vil gjengjeldelsestariffer og inflasjonspress sannsynligvis skade USAs eksport mer enn import, og skape bredere ubalanser i handelsdynamikken.»
The Observer
10.12.2024 kl 12:02 2286

Ved Q3 hadde MPCC bare 15% ledig fraktkapasitet igjen for 2025. Dette kan nå allerede være bortimot fylt opp med gode fraktkontrakter. Alt tilsier fortsatt rause utbytter også neste år.
Kaaresve
11.12.2024 kl 09:23 2059

GOLDMAN SER MULIG RATEFALL PÅ 30% HVIS OMDIRIGERINGENE TAR SLUTT. Dette gjeldedr spesielt tank , men også skipsfart generelt
thogu
11.12.2024 kl 09:33 2018

Det har kommet en ny shortposisjon i MPCC de siste dagene så vil bli spennende å følge utviklingen videre - men tross denne har egentlig den aggregerte shorten vært ganske stabil siden sommeren
https://shortregister.com/NO/mpc-container-ships
Kaaresve
17.12.2024 kl 22:20 1613

Straks kursmål 18 - justerer herved til 14
abbos
22.12.2024 kl 11:19 1190

Virker sterk og bra volum - dette er en annerledes
og solid shippingaksje - markedet bestemmer 😀
Ta invest
22.12.2024 kl 13:02 1044

Har du investert for nedgang ? Litt utrygt med såpass utbytte i 2025 , blir en voldsom god return om kurs 14 og utbytte 4-5 kr ….
Kaaresve
22.12.2024 kl 15:10 884

Husk; Fremtidig utbytte estimater kan endres fort
skadi
22.12.2024 kl 15:28 855

Har du satt deg inn i dekningsgraden MPCC har for 2025? Ikke det nei, tenkte meg det. Utbytte over 4 kroner er bankers, hvis utbytte estimater endres så kan det like gjerne være oppover. Flere skip på fine kontrakter få de også framover.
Trigem
22.12.2024 kl 23:31 522

Det er jo gitt en dollarkurs.