Nå sabler husene ned kursene

Kaaresve
MPCC 07.12.2024 kl 18:39 56013

Nå sabler husene ned kursene over hele sektoren og varsler at utbyttene er i fare
Kaaresve
04.04.2025 kl 14:37 9259

DNB Markets' makroøkonom Kelly Chen forklarer at Kinas tollsatser på amerikanske varer frem til nå ha vært på 22,6 prosent hvis man regner et vektet en snitt. De nye 34 prosentene kommer altså på toppen av dette. kina er en av USA sine største handelspartnere og det blir nå i praksis innført stopp på kjøp av varer fra USA. Verdenshandelen begynner å stoppe opp.
trodlet
04.04.2025 kl 14:45 9254

Handelen stopper opp, produksjon og tjenester faller, etterspørselen etter olje faller, OPEC øker oljeproduksjonen. Jeg tror det blir noen tunge uker på børsene, og kanskje spesielt på Oslo Børs
LV-Invest
04.04.2025 kl 16:09 9163

Har tilsvarende i DNB og fant mine kurser der. Kanskje feil data hos DNB??? Du får tøyse videre. Tror jeg lar det være med dette. Ønsker alle en optimistisk fremtid. Husk alle stormer har en ende og ofte skinner sola etter stormen.
Shippingballs
04.04.2025 kl 17:31 9112

Dette stemmer ikke med Nordnet eller e24 sin kursoversikt. Litt usikker på hva som er riktig her, men jeg har eid aksjen siden 4,-/aksje høsten 2020, og har aldri sett den lavere etter det.
Shippingballs
04.04.2025 kl 21:18 9020

Ja, den var vesentlig lavere _før_ jeg kjøpte, som ved den nevnte emisjonen i 2020, men har ikke vært lavere enn 4,- _etter_ at jeg kjøpte (etter hva jeg kan se).
Jeg har siden reinvestert utbytter til kurser fra rundt 12.- på det laveste til rundt 22.- på det høyeste, for å utnytte den sagnomsuste rentesrente-effekten, og har nå en vesentlig høyere GAV, men også vesentlig flere aksjer.
Winter is Here
04.04.2025 kl 21:46 8969

Hvis du tenker sånn så kan det stemme.

"MPC Container Ships raser ved åpning på Oslo Børs og er i skrivende stund ned 19,92 prosent til 2,05 kroner. Selskapet er for uken ned hele 66 prosent. "
Redigert 04.04.2025 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
velkjent
05.04.2025 kl 09:23 8696

Mye nostalgi på tråden ser jeg, men det endret seg jo fort i 2021 og ratene gikk i ATH .Fremførbart underskudd fra 2020 på $108M ble hurtig avskrevet i 2021. Foreløpig ser det ikke ut til at Trumps uværskyer har påvirket ratene-de fortsetter opp for feederne, men stagnert for pan-max-klassene. Drewry melder om -7% i ordinær handel, men +6% i etterhandelen. Det gjenstår å se hva som hender ved fortollingen i US-havnene, kanskje en lokal "pandemi"-effekt?
Våren 2024 var det et forståelig forhold mellom internasjonale spot- fraktrater og kurs på MPCC, men ikke nå som fraktratene for de mest aktuelle skipsstørrelsene nesten har doblet seg, mens aksjekursen nesten er halvert på stigende fortjenestemarginer. Kanskje en ny opportunist blant "bjellesauene" gjør et stunt. Spennende er det og "kruttet" etter siste dividende er tørt.
Fortsetter nedturen i neste uke kan EPS for 1Q/25 bli nærmere 50%. Det rapporteres jo om svakere rater for tank-og tørrbulk, men hittil ikke for conteiner og de siste meldingene for conteinerfrakt (Baltic) tyder også på utflating; dog gjelder dette for transkontinentale ruter, ikke transport med feedere.
Redigert 05.04.2025 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
05.04.2025 kl 13:48 8488

Skip bygd i Kina kan få opptil 15 millioner kroner i avgift ved anløp i amerikanske havner.
velkjent
05.04.2025 kl 15:12 8411

Men dette er vel en MPCC-tråd, ikke en Mærsk med skip, som går mellom kontinentene. MPCC har mange feedere, som ikke er bygget i Kina og vil ikke direkte rammes av Trumps fascistiske politikk. Skip, som kan få slike avgifter vil selvsagt ikke anløpe US-havner. USA har ingen handelsflåte utenriks og avgiftene vil trolig skape mye røre i internasjonal skipsfart, en røre, som kan påføre USA store forsyningsproblem og ødelegge grunnlaget for trumpismen. En skal heller ikke se bort fra at conteinere fraktet på kinesisk-bygde skip, blir omlastet i rom sjø før anløp eller omlastet til feedere i andre land, noe som vil øke behovet for feedere. Det er mange ubesvarte spørsmål og muligheter som følge av ny handelspolitikk, ikke bare trusler.
Men jeg savner en oppdatering fra MPCC om konsekvensene av handelskrigen for rederiet. Hittil synes det som om bruk av conteinere er lite påvirket.
Redigert 05.04.2025 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
05.04.2025 kl 15:20 8397

Det er mye generalisering i media og flere analytikere generaliserer med vilje.
Kaaresve
05.04.2025 kl 20:48 8093

G.S. spår kraftig fall også neste uke. Ser på et annet forum at man spekulerer i om MPC kan finne bunn på 11 eller falle til 10. Ryker også 10 er det dummedag og gulvet åpner seg til avgrunnen på 2+. Måtte deres guder være med dere. Håper ikke det blir så ille.Unner dere faktisk oppgang, men tviler sterkt på det i det korte perspektiv.
Winter is Here
05.04.2025 kl 21:22 8046

LV-Invest skrev 👍👍👍👍👍
De har et kult kart som viser hvor båtene er.

https://www.mpc-container.com/fleet/our-fleet/
Troll_Leff
05.04.2025 kl 21:32 8027

Kaaresve: Du blir jo mer og mer desperat, hvor dum går det egentlig å bli. Du bør jaggu snart tvangs innlegges, som bruker enormt så mye tid på MPC trådene å spre slikt tull og tøys. . Du er klar over at hjernevasking er strengt forbudt her i landet, og er vel snart på tide at admin tar tak i slike gjøker som deg. .

Du forsøker å innbille andre, til å tro at "alle" er i ferd med å «kaste» kortene i MPC, og få flest mulig til å gjøre det til egen vinning. Som kjent for de fleste, eier selskapet 2 av 3 båter, etter selskapets egne uttalelse, og dersom alle aksjonærene selger aksjene sine, vil selskapet fortsatt eksistere og eie de samme eiendelene (de 2 båtene). Det eneste som endres, er eierskapet til selskapet. De nye aksjonærene overtar kontrollen over selskapet og dets eiendeler. Uansett er det noen som vil plukke opp pengene andre har kastet ut vinduet, og de som plukker opp pengene ler hele veien til banken.
Redigert 05.04.2025 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
skadi
05.04.2025 kl 21:41 8017

Faller sikkert under utbytte nivå for første kvartal i løpet av neste uke. Få en tulling som deg til dette, skal jeg spandere en øl på deg.
Kaaresve
07.04.2025 kl 09:14 7366

– Alle bruker de samme risikomodellene, og når svingningene plutselig blir store, blir folk tvunget til å selge. Det blir en selvforsterkende effekt.
Andersland forvalter hedgefondet Pensum Global Opportunities, som per torsdag hadde en avkastning på 4,1 prosent i år. Fondet har sikret seg mot børsfall ved å vedde på kursfall for sykliske.
– Å kjøpe på vei ned er den sikreste måten å tape masse penger på. På torsdag kjøpte privatinvestorer aksjer med begge hender, og så fikk de fredagen midt i trynet etterpå. Det er risikoen nå. Folk er så innlært på at «buy the dip» er en god strategi.
Troll_Leff
07.04.2025 kl 09:41 7308

Det er kun MPCC denne nissen har interesse av, og baisser så til de grader. De fleste oppegående skjønner motivet til denne gjøken son herjer på MPCC trådene, og admin burde tatt tak i denne gjøken. Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
Kaaresve
Antall innlegg: 1992 (1508)
Tallet i parentes angir innlegg i gammelt forum
Siste innlogging: 03.03.2025 kl 22:55
Siste innlegg
07.04.2025
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Shipping MPCC 09:14 RE: Nå sabler husene ned kursene 53
05.04.2025
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Shipping MPCC 20:48 RE: Nå sabler husene ned kursene [2] 777
Shipping MPCC 13:48 RE: Nå sabler husene ned kursene [5] 1165
04.04.2025
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Energi VAR 14:57 RE: Vår Energi 🚀 1266
Industri NHY 14:53 RE: Nå rammes Hydro hardt 441
Shipping MPCC 14:37 RE: Nå sabler husene ned kursene [1] 2228
Shipping MPCC 14:31 RE: Nå sabler husene ned kursene 1109
Shipping MPCC 14:14 RE: Nå sabler husene ned kursene 1171
Industri NHY 14:11 RE: Nå rammes Hydro hardt 505
Shipping MPCC 14:07 RE: Nå sabler husene ned kursene 1258
Shipping MPCC 13:34 RE: Nå sabler husene ned kursene 1272
Shipping MPCC 12:37 RE: Nå sabler husene ned kursene [6] 1369
Shipping MPCC 11:49 RE: Nå sabler husene ned kursene [1] 1477
Shipping MPCC 11:22 RE: Nå sabler husene ned kursene 1539
Shipping MPCC 10:31 RE: Nå sabler husene ned kursene [1] 1656
Shipping MPCC 09:36 RE: Nå sabler husene ned kursene 1768
Shipping MPCC 09:29 RE: Nå sabler husene ned kursene 1799
03.04.2025
Forum Ticker Kl Innlegg Svar Lest
Shipping MPCC 21:55 RE: Nå sabler husene ned kursene [1] 2173
Shipping MPCC 18:36 RE: Nå sabler husene ned kursene [2] 2473
Shipping MPCC 09:26 RE: Nå sabler husene ned kursene
Shippingballs
07.04.2025 kl 12:08 7139

Men Kaaresve har jo faktisk rett når det gjelder risikomodellene. Algoritmehandel. Alle bruker lignende algoritmer, og dette får dermed en sterkere effekt, og hvor fundamentale forhold har liten betydning. I hvert fall initielt.
Troll_Leff
07.04.2025 kl 16:19 6953

Møkka sprederen Kaaresve er tilbake i fjøset. Fy fa.. for en ekkel type.
Redigert 07.04.2025 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
velkjent
07.04.2025 kl 16:39 6900

Nå sitter han til knes i den!
Winter is Here
07.04.2025 kl 16:40 6899

Kraftige svingninger: EU tilbyr USA tollavtale – Trump vurderer tollpause
Det er enorme svingninger på aksjemarkedene etter nye meldinger fra EU og Donald Trump. – Europa er alltid klare for en god deal, sier Ursula von der Leyen.
Kaaresve
09.04.2025 kl 14:20 6338

Nå er det fritt frem mot 10 tallet.
Trump gjør sitt beste for å ødlegge verdenshandelen/økonomien.
piff
09.04.2025 kl 15:24 6228

Mistanke på at du er ansatt i DNB. i en eller annet form.
Kaaresve
10.04.2025 kl 13:31 5915

Siste; Handelen mellom Kina og USA stopper opp med den følge at det blir mye ledig kapasitet i conteinermarkedet.
Trump senker ikke tollene på varer fra Mexico og Canada
velkjent
10.04.2025 kl 13:50 5869

Litt spent på rateutviklingen for container-segmenet i dag. Oppgangen har vært uavbrutt siden januar i år og på tirsdag kom det største indeksoppgangen på lenge. Ettersom stadig flere skip i MPCC-flåten inngår indeksregulerte kontrakter, har årets oppgang gitt økt inntjening. Spørs om ikke 1Q i år blir bedre enn 4/24 og i 2Q kommer de fire "nye" 3800TEU-ene med doblet rate.
Forøvrig har containerfraktene både flatet ut og vist tegn til stigning de siste dagene på de lange turene fra Kina til USA, så Kaaresve må gjerne filosofere. Omrokkering/turbulens innen shipping, skaper flaskehalser og ofte høyere rater.
Der kom NewContex med ytterligere rateøkning.
Redigert 10.04.2025 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Solid State
10.04.2025 kl 14:41 5770

MPCC har lite transport fra china og usa. uansett er dette varer som finner andre markeder og ratene går
ICUU812
10.04.2025 kl 16:09 5645

Jepp, mye tyder på at han er i nære relasjoner til vår venn Jørgen Lian... 😉
velkjent
10.04.2025 kl 16:42 5576

Skulle ønske FA hadde folk, som kritisk gjennomgikk og kommenterte analysene fra meglerhusene istedet for bare å referere disse; gjerne en dag eller to etter at husenes abonnenter har gjort sine trades.
Som abonnent på FA, skulle jeg gjerne betalt mer for en seriøs kommentar til analysene.
Ser ikke bort fra at Finanstilsynet også ville applaudert dette og finanshusene ville trolig blitt seriøse.
Redigert 10.04.2025 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
12.04.2025 kl 10:26 5087

Med det kraftige dollarfallet og i verstefall enda 10-15 prosent ned. Da blir denne aksjen mindre og mindre interessant som utbytteaksje.
velkjent
12.04.2025 kl 12:07 4981

Nei, med kurs under 20 blir likevel avkastningen blant de 10% beste aksjene på OSE. 1.Q/25 tegner til å noe bedre enn 4q/24 grunnet høyere rater (indeksregulerte) og flere skip i drift, og om rateutviklingen holder seg, eller fortsetter oppgangen, vil vi se utbytter over NOK 1,20/aksje/Q igjen. Dollarsvekkelsen er en hypotese i likhet med tollregimet til Trump. Nå har IMO vedtatt målsetting om utslippsreduksjon og avgifter for utslipp. Her er allerede MPCC godt på vei (ca. 50% av flåten) og kan regne med bonusrater for ECO-skipene. Hvor mye rerouting av last og opphopning i havnene, som reduserer fraktkapasiteten er kanskje ikke registrert enda, men vi som følger med husker fremdeles ratene under pandemien i 2022/23. Alderen på feeder-flåten er også høy, så det skal ikke mye ratesvekkelse til i kombinasjon med CO2-avgifter før skrapingen begynner.
De 50 største aksjonærene har i det siste øket sin eierandel, men den er egentlig stabil på 62%+. Det er litt shorting og daghandel, som forstyrrer kursutviklingen på MPCC og vi husker hva som skjedde for et år siden, men da var ratenivået langt lavere enn i dag, så "bjellesauene" sover.
Redigert 12.04.2025 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
piff
12.04.2025 kl 13:33 4895

En litt ensidig blikk for aksjen det. Tar en hensyn til billigere drivstoff, lavere kostnader for drift, nye fartøyer (meget miljøvenlig.) lange god kontrakter. mm så tror jeg MPC kommer til og ligge i det øvre skal hva gjelder utbytte. Samt utbytte for salg av eldre fartøyer,
Ta gjerne med hele bilde i din vurdering av MPC.
Redigert 12.04.2025 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
15.04.2025 kl 22:44 4254

En av de mest erfarene shorterne her, CITADEL ADVISORS LLC, øker sine short porsisjoner i MPCC
skadi
15.04.2025 kl 22:57 4219

Da få du henge deg på den.
Sats pengene dine der hvor kjeften din er.
PS: Jeg liker shortere best hvis de steikes skikkelig godt i sitt eget fett.
Redigert 15.04.2025 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
15.04.2025 kl 23:25 4175

Heng deg på shorterne du småen, dersom du mener shorterne sitter på fasit. Kaare må være den mest uerfarne og evneveik på MPC tråden, sitter å bruke hele dagen og venter på at shorterne har øket. Var stille i shorte fjøset, når de dekket seg inn. Hvorfor nevner du ikke at no 2 og 3 på aksjonærlisten øker i det stille, men faktsik er det snakk om noen mill aksjer, dette holder du tyst om, din jæ.. gjøk.
Redigert 16.04.2025 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
16.04.2025 kl 23:47 3795

Anbefaler deg å benytte godt med tid på MPCCs presentasjoner, de gir mye relevant informasjon om hvordan det kommer til å gå fremover, med guiding på omsetning og ebitda, rater de oppnår for ulike båter, kontraktsdekning og mye mer.

Med en kontraktsdekning på 92 % for 2025 og 64% for 2026, er jo veldig mye kjent allerede om hvordan selskapet kommer til å gjøre det og for at aksjeeierne vil komme godt gjennom de to neste årene. Slik er ikke situasjonen for en hel del andre shippingselskaper, for ikke å nevne selskap i andre sektorer.
Og ratene i MPCCs segmenter fortsetter å stige.
Holder ikke dette for deg?
kvirrevi
18.04.2025 kl 12:24 3247

Nå driver du og feilinformerer om de markedene MPCC opererer i, men det bryr du deg vel ikke om? Du vet hvilke segmenter i containermarkedet MPCC opererer i, 1200-2700 TEU (i all hovedsak) og du vet at ratene har steget i disse segmentene, så hvorfor feilinformerer du? Har du noe svar?
Redigert 18.04.2025 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
velkjent
18.04.2025 kl 13:01 3189

Informasjonen du legger ut er for frakt av containere, ikke rater skipene, som frakter containere oppnår. Jeg har på denne tråden tidligere vist til at fraktene i det siste har flatet ut og er stigende (jfr. Baltic container). Rederi, som Mærsk,inngår avtaler for frakt av containere, men MPCC gjør det normalt ikke, chartrer bare ut skipene til linjerederier, som Mærsk mot dagrater. Mærsks kurs har forresten steget flere prosent de siste dagene og har gått motsatt av MPCC, som kortsiktig ikke er påvirket av containerfraktene. Min konklusjon er at MPCCs kurs er påvirket av andre skipstyper, (tørrbulk, bilskip og olje/gass-transport) og at aktørene på OSE agerer etter indekser, som ikke har noe med feederskip å gjøre. På MPCCs hjemmeside ligger det en global oversikt over hvor MPCCs skip opererer og ut fra denne er det lite som tyder på at nåværende politiske toll-og avgiftsdiskusjoner mellom land/kontinenter, vil påvirke inntektene i 2025 og sannsynligvis lite også i 2026.

Så Kaaresve, hvorfor aktiviteten med å feilinformere, eller vet du ikke forskjell på en containerfrakt på $1000 for en 40ft.container og en fraktrate på $30000 for et skip, som transporterer/laster 3000 containere?
Kaaresve
18.04.2025 kl 14:35 3093

PS Når ratene for å frakte conteinere faller enormt trenger man ingen spåkule for å se at det vil slå inn på båtenes rater og fremtidige kontrakter
velkjent
18.04.2025 kl 15:24 3026

Ikke nødvendigvis; er det overskudd på containere i forhold til transportmuligheter og andre forhold enn frakter spiller inn, f.eks. lagerleie etc. kan containereirne ønske å bruke containerne fremfor å la de ligge ubenyttet. Sjøfrakten er bare en del av kostnadsbildet for den, som vil frakte varer. Som nevnt har kursen på Mærsk steget,mens den har falt for MPCC, så noe er riv ruskende galt med kursen for sistnevnte.
For ca. et år siden var rateindeksen for feederne bare halvparten av hva den er i dag, mens kursen for MPCC var omtrent på samme nivå. Kursutviklingen er derfor reflektert av andre skipssegment og spekulasjoner ,som du og såkalte "analytikere" praktiserer. Slikt er ikke analyse!
Hvilket tidsperspektiv gjelder det for? Årsberetningen til MPCC for 2024 påpeker at det kan bli overskudd av de store cotainerskipene om Rødehavet/Suez åpner, men ikke for feederne, som uansett ikke benytter den "veien" og der kapasitetsøkningen er langt mindre og med en aldrende flåte.Hittil har altså ratene steget.
kvirrevi
18.04.2025 kl 19:36 2821

Du må gå rett tilbake til tegnebrettet her Kåre, for dette er for dårlig.

For 2025 har MPCC kontraktsdekning på 92% av kapasiteten. Så for eventuell skremsel om fallende rater har du kun 8 prosent å gå på, og det gjelder for hele 2025, og fire kommende utbytter.

For 2026 har MPCC 64 % kontraktsdekning per ca. 20 mars, så her har du bare 36% å spille på, og ratene for MPCC sine segment har steget ifølge både Harpex og NewContex (noe du merkelig nok ikke nevner med et ord). Så det blir sannsynligvis 4 gode utbytter også i 2026 og der MPCC i tillegg øker verdiene i selskapet.

For 2027 og fremover har MPCC foreløpig mye ledig kapasitet (slik er det alltid langt frem i tid), og for tidshorisont så langt fremover gjelder at for segmentet 1-3000 TEU er det 84 skip i bestilling, noe som utgjør meget lave 3% av den totale flåten, og der hele 637 skip er over 20 år, slik at det er ss. med høy skraping i dette skipssegmentet. (MPCC har klart flest skip i dette segmentet). I segmentet 3-8000 TEU er det bare 49 skip i bestilling, noe som også utgjør 3% av den totale flåten i dette segmentet, og her finnes det 431 skip som er mer enn 20 år gamle, slik at det også er ss. med høy skraping i dette segmentet. Så balansen i markedet ser god ut, der det kan komme til å bli underskudd av tonnasje dersom etterspørselen utvikler seg positivt eller dersom skrapingen av gamle skip blir høy. Endelig er ratene for større skip mye høyere, slik at det er liten fare for at disse begynner å betjene MPCCs segmenter.

Oppsummert, for 2025 er det svært høy grad av visibilitet for inntekter og overskudd, og det blir 4 gode utbytter, for 2026 har MPCC også uvanlig høy kontraktsdekning, og det er overveiende sannsynlig at 2026 blir et nytt godt år. For 2027 og fremover tilsier lav flåtevekst (eller negativ vekst) at ratene blir bra eller gode, men dette er uansett 8 gode utbytter unna.

Så hva er selve historien din for å være negativ? Den fremstår som syltynn og løgnaktig, du får eventuelt si hva som er feil i min vurdering, som baserer seg på offentlig informasjon. Tipper du kommer med ingenting, eller eventuelt noe syltynne greier:) Hvis du ikke kommer med noe skikkelig nå så er dette nytteløst, og det er bare å avslutte diskusjonen.
Redigert 18.04.2025 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
18.04.2025 kl 20:10 2780

Du å rett og slett lang skjemmes og skrive så mye svada. Lurer på hva du ruser deg på, eller du har hatt tvang salg på MCC, og tapt mye penger, og lar frustrasjon din gå utover med å skrive masse tull som ikke har rot i virkeligheten..
desirata
19.04.2025 kl 07:39 2488

Kvirrevi, takk for gode innlegg, som du alltid har.
Siden jeg har vært aktiv i MPC siste halvår 2022, har vi alltid hørt at: Ja de har gode rater og dekning dette året og neste, men så vil de kollapse etterpå. De som ikke har hørt på dette samt DNB har gjort gode penger og slik vil det fortsette. Folk kan bare ikke skille feeder segmentet og stor container, si fra TEU 8000 og oppover. Det blir som å sammenligne VLCC og produkt, eller store CVS subsea offshore båter med PSV supply. Når det er sagt er ordreboken i store container svimlende, men de bestiller enda, så merkeleg opplegg. ?

Den som kjøper MPC nå på 14kr, vil ha en kostpris ex utbytte på 8 kr ved årsslutt 2026. Det tar jeg sjansen på. Venter bare på Uthalden kjøper igjen.
desirata
22.04.2025 kl 13:12 1667

Container skip under 4000 TEU er untatt fra nye US port fees. Dette er positivt for MPC. Hadde forventet aksjen steg idag, men blir vel dratt ned av de store operator, Mærsk, Zim, m.fl. Det vil bli mangel på feeder skip, men de store vil blø.
kvirrevi
22.04.2025 kl 14:14 1533

Godt å høre at Containersegmentene MPCC opererer i er unntatt US Port Fees. Slik jeg har oppfattet det har MPCC forholdsvis lite trafikk/virksomhet til USA, slik at rederiet uansett burde være lite påvirket av disse havneavgiftene. Har økt beholdningen med ca. 30 prosent i dag, og har storparten av porteføljen i MPCC nå. Har lagt stor vekt på at MPCC har 92% kontraktsdekning i år og 64 % for neste år, med meget god lønnsomhet. I usikre tider er dette gull.
The Observer
22.04.2025 kl 15:49 1392

Selskapet er meget veldrevet og gir rause utbytter. GF 8. mai vil indikere videre utvikling.
Straight flush
22.04.2025 kl 17:44 1225

Heleide skip er nylig solgt over bokverdi. Kan bli noen øre ekstra utbytte ved neste anledning.
velkjent
22.04.2025 kl 20:25 1038

Ja, det var det siste oppdatering om omsetning og EBITDA viste, men som tidligere, regner jeg med at salgsverdien benyttes til betaling av de nye skipene/nedbetaling av lån. Er derfor glad om siste dividende opprettholdes, men regner heller med økning for 2Q når økte rater kommer med. Det er likevel mulig at skipene, som nå seiler på indeksrater, kan bety dividende på 10c/aksje. Ellers skal det bli interessant å se agendaen for GF den 8.mai.
Redigert 22.04.2025 kl 20:27 Du må logge inn for å svare