Frontline i 2025
Her kan vi diskutere prediksjoner for Frontline i 2025.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
-
«
- 1
- 2 »
JonasKr
13.12.2024 kl 10:41
2921
Det går opp og ned. Jeg kjøpte Okeanis til under 60kr i 2020. Den sto I 384 på det meste, nå nede i rundt 220. Jeg tror ratefallet er en blessing in disguise. Båtbyggingen var på vei oppover igjen, la oss håpe ratefallet virkelig får rederne til å bygge minimalt fremover. Kombinasjonen av lave rater og dyre skip bør få rederne til å tenke seg om. Så blir det fest i løpet av noen år skal du se:-)
Redigert 13.12.2024 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.12.2024 kl 11:05
2860
Selv en amatør kunne se skriften på veggen før demningen brast og den dundret under 200.
Så blir det bare for dumt å si at den ikke skal opp igjen selvsagt. Det tyder på at første utsagn kanskje var mest basert på flaks hos noen?
Blir litt klein baissing liksom? :-)
Så blir det bare for dumt å si at den ikke skal opp igjen selvsagt. Det tyder på at første utsagn kanskje var mest basert på flaks hos noen?
Blir litt klein baissing liksom? :-)
JonasKr
13.12.2024 kl 11:46
2750
Bears smyger ut av dvalen sin når det går dårlig og går tilbake til dvalen sin når det går bra, bare la dem holde på ;-)
Det er seff et åpenbart problem med skyggeflåten. Blir ekstra håpløst når den lovlige delen av tank er underlagt strikte kostbare regler om vedlikehold, klima, osv, mens skyggeflåten får holde på uten konsekvenser.
Det er seff et åpenbart problem med skyggeflåten. Blir ekstra håpløst når den lovlige delen av tank er underlagt strikte kostbare regler om vedlikehold, klima, osv, mens skyggeflåten får holde på uten konsekvenser.
Redigert 13.12.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
elvis68
13.12.2024 kl 16:22
2457
Du glemte DnB sitt kursmål, siden er opphengt i meglerens sine kursmål🤷♂️
ibyx
13.12.2024 kl 19:39
2229
Oi! "TW daily" er ned ca 13% til 11.300 !!!
Likevel er NYSE:FRO opp ca 2,5%
Hva skjer? Kan man ikke stole på noe lenger? 😅
Likevel er NYSE:FRO opp ca 2,5%
Hva skjer? Kan man ikke stole på noe lenger? 😅
Fjellbris
13.12.2024 kl 23:01
2003
Shorterne har begynt å dekke seg inn før det er for sent😉
Redigert 13.12.2024 kl 23:02
Du må logge inn for å svare
JonasKr
I går kl 00:41
1894
Kan bli trangt ut døra for shorterne nå. All honnør til de som shortet på 250+, men nå må du dekke inn.
Redigert i går kl 08:32
Du må logge inn for å svare
MikkeMus
I går kl 11:21
1550
Jeg tror at mye av denne utviklingen kan skyldes at overgangen fra olje til andre energikilder som eksempelvis sol og batteri går raskere i Kina enn mange har forventet..
Kina har gjennom årene eksempelvis tatt fullstendig kontroll over produksjonslinjene innenfor sol - og bygd ut gigantiske solparker i rekordfart. Det samme gjelder produksjon og salg av batterier og elektriske biler. Paradokset er at kinesiske myndigheter bygger denne "grønne industrien" og "grønne forbruket" ved hjelp av statssubsidiert kullkraft, altså verdens mest forurensende energikilde. Taperen i denne prosessen er uansett olje.
Jeg tror med andre ord at olje som energikilde mister terreng raskere enn forventet i Kina, som altså fortsatt er verdens største importør av olje. ... Stadig mindre oljeforbruk får selvfølgelig konsekvenser for selskaper som frakter olje. I tillegg så har selvfølgelig også den såkalte skyggeflåten og russisk salg av olje til Kina og India betydning for ratene vi nå ser.
Kina har gjennom årene eksempelvis tatt fullstendig kontroll over produksjonslinjene innenfor sol - og bygd ut gigantiske solparker i rekordfart. Det samme gjelder produksjon og salg av batterier og elektriske biler. Paradokset er at kinesiske myndigheter bygger denne "grønne industrien" og "grønne forbruket" ved hjelp av statssubsidiert kullkraft, altså verdens mest forurensende energikilde. Taperen i denne prosessen er uansett olje.
Jeg tror med andre ord at olje som energikilde mister terreng raskere enn forventet i Kina, som altså fortsatt er verdens største importør av olje. ... Stadig mindre oljeforbruk får selvfølgelig konsekvenser for selskaper som frakter olje. I tillegg så har selvfølgelig også den såkalte skyggeflåten og russisk salg av olje til Kina og India betydning for ratene vi nå ser.
Redigert i går kl 11:24
Du må logge inn for å svare
ibyx
I går kl 12:05
1473
Det er sikkert helt riktig å ha fokus på Kina, men verden har også andre store mottakere. Ifølge data her så har kinas reduksjon mer enn blitt "fanget opp" av andre. India, ASEAN...
https://www.hellenicshippingnews.com/indias-crude-oil-imports-on-the-rise-during-2024/
https://www.hellenicshippingnews.com/indias-crude-oil-imports-on-the-rise-during-2024/
MikkeMus
I går kl 12:23
1441
Jeg sitter med et inntrykk at India i all hovedsak importerer prisredusert olje fra Russland og Iran via den såkalte skyggeflåten -- og det samme gjør vel også Kina i betydelig grad. .... Samtidig har USA i løpet av få år er gått fra å være en betydelig oljeimporter til å bli en betydelig oljeeksportør - noe som igjen legger press på produksjonsvolumene fra OPEC.
Redigert i går kl 12:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
I dag kl 12:52
887
Hvis dette er sant burde det føre til at skipsverdiene går ned, dette salget tyder på det motsatte.
JonasKr
I dag kl 12:55
878
Så var dessverre ulykken et faktum, det var vel kun et tidsspørsmål:
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-oil-tanker-literally-breaks-34316163
Skipet bygget i 1969!!
La oss håpe dette får importørene til å tenke seg litt bedre om med tanke på rustflåten til Putin.
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-oil-tanker-literally-breaks-34316163
Skipet bygget i 1969!!
La oss håpe dette får importørene til å tenke seg litt bedre om med tanke på rustflåten til Putin.
Anden
I dag kl 19:44
428
Veldig synd med havari av ikke bare en, men to oljetankere! Burde vært skrapet for lengst! Tror det kan gi fortgang på å benytte nyere "lovlige" tankskip!
MikkeMus
I dag kl 20:01
372
Tror neppe land som handler olje fra Russland og Iran - og som benytter den såkalte «skyggeflåten» er særlig opptatt av skipenes forfatning.
Parsons
I dag kl 21:50
137
Det beste FRO kan håpe på nå er en lav cantago.
Som redder kostpris.
Som redder kostpris.
Redigert i dag kl 22:09
Du må logge inn for å svare
JonasKr
I dag kl 22:27
26
Kina er på gli. De ønsker ikke 3 mill fat russisk olje fra en rustbolk av en VLCC i sine farvann.
-
«
- 1
- 2 »