Frontline i 2025
Her kan vi diskutere prediksjoner for Frontline i 2025.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
-
«
- 1
- 2 »
MikkeMus
I dag kl 23:03
94
Da ser det ut som om det iverksettes en del nye tiltak fra nord-europeiske kystnasjoner, men jeg tviler på at dette vil ha vesentlig effekt..
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/16/8220247/na-ma-russiske-oljetankere-vise-gyldig-forsikring
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/16/8220247/na-ma-russiske-oljetankere-vise-gyldig-forsikring
Redigert i dag kl 23:05
Du må logge inn for å svare
ibyx
I dag kl 15:00
483
Markedet tror ikke fullt så tungt lenger?
Volume: 501.99K
65 Day Avg: 1.09M
46% vs Avg
Volume: 501.99K
65 Day Avg: 1.09M
46% vs Avg
ibyx
I dag kl 14:19
582
Påfallende lenge siden det har blir meldt noen Frontline-kontrakter?
Front Gander (2023) 32k/day 19.november.
Front Gander (2023) 32k/day 19.november.
JonasKr
I dag kl 08:27
972
Poenget er at dette også kan skje med en VLCC. Skyggeflåten er full av skip langt over levealder med masse feil. Om noe lignende skulle skje med en VLCC vil det være tidenes miljøkatastrofe.
Jeg antar at det blir voldsomt press fra USA og EU mot skyggeflåten fremover, og Kina vil gi etter. Prisen for en handelskrig med EU/US er langt høyere enn rabattert russisk/iransk olje.
Jeg antar at det blir voldsomt press fra USA og EU mot skyggeflåten fremover, og Kina vil gi etter. Prisen for en handelskrig med EU/US er langt høyere enn rabattert russisk/iransk olje.
Redigert i dag kl 08:32
Du må logge inn for å svare
JonasKr
I dag kl 06:56
1162
Frontline blir ikke blakke, tviler sterkt på at de vil gå med underskudd et eneste kvartal.
cm punk
I dag kl 02:44
1316
Og hva skjer hvis hunter og FRO blir blakke før ratene eventuelt tar seg opp??
desirata
I dag kl 02:41
1321
Viser at en ikke kan høre på analytikere. Alle sa at ratene ville være over 100 tusen i vinter. Nå er de 11 tusen, dvs en ti-del. Hunter vil være blakk på et kvartal med disse ratene. FRO er usikker nå med all shortinga.
Parsons
I går kl 22:29
1590
Hvis den er billig nok så bryr ikke china seg.
Alt for liten til at markedet bryr seg,https://www.tradewindsnews.com/casualties/russian-coastal-tanker-sinks-in-kerch-strait-killing-seafarer-and-causing-oil-spill/2-1-1753814
Alt for liten til at markedet bryr seg,https://www.tradewindsnews.com/casualties/russian-coastal-tanker-sinks-in-kerch-strait-killing-seafarer-and-causing-oil-spill/2-1-1753814
Redigert i går kl 22:32
Du må logge inn for å svare
JonasKr
I går kl 22:27
1595
Kina er på gli. De ønsker ikke 3 mill fat russisk olje fra en rustbolk av en VLCC i sine farvann.
Parsons
I går kl 21:50
1708
Det beste FRO kan håpe på nå er en lav cantago.
Som redder kostpris.
Som redder kostpris.
Redigert i går kl 22:09
Du må logge inn for å svare
MikkeMus
I går kl 20:01
1943
Tror neppe land som handler olje fra Russland og Iran - og som benytter den såkalte «skyggeflåten» er særlig opptatt av skipenes forfatning.
Anden
I går kl 19:44
1999
Veldig synd med havari av ikke bare en, men to oljetankere! Burde vært skrapet for lengst! Tror det kan gi fortgang på å benytte nyere "lovlige" tankskip!
JonasKr
I går kl 12:55
2450
Så var dessverre ulykken et faktum, det var vel kun et tidsspørsmål:
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-oil-tanker-literally-breaks-34316163
Skipet bygget i 1969!!
La oss håpe dette får importørene til å tenke seg litt bedre om med tanke på rustflåten til Putin.
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-oil-tanker-literally-breaks-34316163
Skipet bygget i 1969!!
La oss håpe dette får importørene til å tenke seg litt bedre om med tanke på rustflåten til Putin.
JonasKr
I går kl 12:52
2459
Hvis dette er sant burde det føre til at skipsverdiene går ned, dette salget tyder på det motsatte.
MikkeMus
14.12.2024 kl 12:23
3014
Jeg sitter med et inntrykk at India i all hovedsak importerer prisredusert olje fra Russland og Iran via den såkalte skyggeflåten -- og det samme gjør vel også Kina i betydelig grad. .... Samtidig har USA i løpet av få år er gått fra å være en betydelig oljeimporter til å bli en betydelig oljeeksportør - noe som igjen legger press på produksjonsvolumene fra OPEC.
Redigert 14.12.2024 kl 12:41
Du må logge inn for å svare
ibyx
14.12.2024 kl 12:05
3048
Det er sikkert helt riktig å ha fokus på Kina, men verden har også andre store mottakere. Ifølge data her så har kinas reduksjon mer enn blitt "fanget opp" av andre. India, ASEAN...
https://www.hellenicshippingnews.com/indias-crude-oil-imports-on-the-rise-during-2024/
https://www.hellenicshippingnews.com/indias-crude-oil-imports-on-the-rise-during-2024/
MikkeMus
14.12.2024 kl 11:21
3124
Jeg tror at mye av denne utviklingen kan skyldes at overgangen fra olje til andre energikilder som eksempelvis sol og batteri går raskere i Kina enn mange har forventet..
Kina har gjennom årene eksempelvis tatt fullstendig kontroll over produksjonslinjene innenfor sol - og bygd ut gigantiske solparker i rekordfart. Det samme gjelder produksjon og salg av batterier og elektriske biler. Paradokset er at kinesiske myndigheter bygger denne "grønne industrien" og "grønne forbruket" ved hjelp av statssubsidiert kullkraft, altså verdens mest forurensende energikilde. Taperen i denne prosessen er uansett olje.
Jeg tror med andre ord at olje som energikilde mister terreng raskere enn forventet i Kina, som altså fortsatt er verdens største importør av olje. ... Stadig mindre oljeforbruk får selvfølgelig konsekvenser for selskaper som frakter olje. I tillegg så har selvfølgelig også den såkalte skyggeflåten og russisk salg av olje til Kina og India betydning for ratene vi nå ser.
Kina har gjennom årene eksempelvis tatt fullstendig kontroll over produksjonslinjene innenfor sol - og bygd ut gigantiske solparker i rekordfart. Det samme gjelder produksjon og salg av batterier og elektriske biler. Paradokset er at kinesiske myndigheter bygger denne "grønne industrien" og "grønne forbruket" ved hjelp av statssubsidiert kullkraft, altså verdens mest forurensende energikilde. Taperen i denne prosessen er uansett olje.
Jeg tror med andre ord at olje som energikilde mister terreng raskere enn forventet i Kina, som altså fortsatt er verdens største importør av olje. ... Stadig mindre oljeforbruk får selvfølgelig konsekvenser for selskaper som frakter olje. I tillegg så har selvfølgelig også den såkalte skyggeflåten og russisk salg av olje til Kina og India betydning for ratene vi nå ser.
Redigert 14.12.2024 kl 11:24
Du må logge inn for å svare
JonasKr
14.12.2024 kl 00:41
3469
Fjellbris skrev Shorterne har begynt å dekke seg inn før det er for sent😉
Kan bli trangt ut døra for shorterne nå. All honnør til de som shortet på 250+, men nå må du dekke inn.
Redigert 14.12.2024 kl 08:32
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
13.12.2024 kl 23:01
3577
Shorterne har begynt å dekke seg inn før det er for sent😉
Redigert 13.12.2024 kl 23:02
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.12.2024 kl 19:39
3803
Oi! "TW daily" er ned ca 13% til 11.300 !!!
Likevel er NYSE:FRO opp ca 2,5%
Hva skjer? Kan man ikke stole på noe lenger? 😅
Likevel er NYSE:FRO opp ca 2,5%
Hva skjer? Kan man ikke stole på noe lenger? 😅
elvis68
13.12.2024 kl 16:22
4030
Du glemte DnB sitt kursmål, siden er opphengt i meglerens sine kursmål🤷♂️
JonasKr
13.12.2024 kl 11:46
4324
Bears smyger ut av dvalen sin når det går dårlig og går tilbake til dvalen sin når det går bra, bare la dem holde på ;-)
Det er seff et åpenbart problem med skyggeflåten. Blir ekstra håpløst når den lovlige delen av tank er underlagt strikte kostbare regler om vedlikehold, klima, osv, mens skyggeflåten får holde på uten konsekvenser.
Det er seff et åpenbart problem med skyggeflåten. Blir ekstra håpløst når den lovlige delen av tank er underlagt strikte kostbare regler om vedlikehold, klima, osv, mens skyggeflåten får holde på uten konsekvenser.
Redigert 13.12.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.12.2024 kl 11:05
4435
Selv en amatør kunne se skriften på veggen før demningen brast og den dundret under 200.
Så blir det bare for dumt å si at den ikke skal opp igjen selvsagt. Det tyder på at første utsagn kanskje var mest basert på flaks hos noen?
Blir litt klein baissing liksom? :-)
Så blir det bare for dumt å si at den ikke skal opp igjen selvsagt. Det tyder på at første utsagn kanskje var mest basert på flaks hos noen?
Blir litt klein baissing liksom? :-)
JonasKr
13.12.2024 kl 10:41
4495
Det går opp og ned. Jeg kjøpte Okeanis til under 60kr i 2020. Den sto I 384 på det meste, nå nede i rundt 220. Jeg tror ratefallet er en blessing in disguise. Båtbyggingen var på vei oppover igjen, la oss håpe ratefallet virkelig får rederne til å bygge minimalt fremover. Kombinasjonen av lave rater og dyre skip bør få rederne til å tenke seg om. Så blir det fest i løpet av noen år skal du se:-)
Redigert 13.12.2024 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
Optimisten2
13.12.2024 kl 10:29
3247
JonasKr skrev Ikke optimistisk på tank ihvertfall Optimisten? 😜
Det er det vel ingen grunn til. Jeg solgte meg ut på 220, skjønte at dette gikk ad dundas. Alle som vet litt om aksjer skjønner jo at denne aldri kommer opp igjen. Man må være realist
JonasKr
13.12.2024 kl 10:25
3274
Interessant at båtverdier og aksjekurser går hver sin retning nå (ref tidligere post om 18år VLCC solgt for 43.4m USD.
Ja jeg prøver å analysere ratekollapsen. Det skyldes jo ikke mange nybygg. Snittalderen på flåten har aldri vært høyere. Trenger verden akutt mindre olje? Svært lite trolig. Oljelagrene er på det laveste på 5 år så det har definitivt vært en stor lagertømming. Lagrene må fylles igjen eller i det minste hvertfall ikke tømmes mer. Hva gjør det med ratene? Skyggeflåten er jo en usikker faktor selvsagt, men det blir jo ikke flere skip uansett.
Uansett, det er noe som ikke stemmer.
Ja jeg prøver å analysere ratekollapsen. Det skyldes jo ikke mange nybygg. Snittalderen på flåten har aldri vært høyere. Trenger verden akutt mindre olje? Svært lite trolig. Oljelagrene er på det laveste på 5 år så det har definitivt vært en stor lagertømming. Lagrene må fylles igjen eller i det minste hvertfall ikke tømmes mer. Hva gjør det med ratene? Skyggeflåten er jo en usikker faktor selvsagt, men det blir jo ikke flere skip uansett.
Uansett, det er noe som ikke stemmer.
Redigert 13.12.2024 kl 10:28
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.12.2024 kl 10:01
3355
Tror det er en kombi av noe redusert kinesisk mottak pluss at skyggeflåten er mer effektiv enn papirsanksjonene klarer å hamle opp med?
Men nå mistenker jeg vi er i ferd med å bevege oss inn i et typisk "emosjonelt og verktøybasert" børslandskap...
Parallellen til fjoråret er kanskje bare 50% gyldig, men kanskje nok til 15-20% innhenting i løpet av januar?
Men nå mistenker jeg vi er i ferd med å bevege oss inn i et typisk "emosjonelt og verktøybasert" børslandskap...
Parallellen til fjoråret er kanskje bare 50% gyldig, men kanskje nok til 15-20% innhenting i løpet av januar?
JonasKr
13.12.2024 kl 10:01
3360
Interessant at det er null sammenheng mellom aksjekurser og S&P nå. Null komma niks. Enten tar selskapene feil eller så tar markedet feil.
Ble nå solgt en VLCC fra 2006 til 43.4m USD, altså høyere enn det de fleste analytikere opererer med når det gjelder NAV. 18år gamle VLCCere er tydeligvis definitivt ikke verdiløse.
Ble nå solgt en VLCC fra 2006 til 43.4m USD, altså høyere enn det de fleste analytikere opererer med når det gjelder NAV. 18år gamle VLCCere er tydeligvis definitivt ikke verdiløse.
JonasKr
13.12.2024 kl 09:52
3392
Spørsmål:
Hva har egentlig endret seg siden i sommer?
Altså hva er grunnen til at ratene har gått så kraftig ned? Verden bruker vel ikke plutselig fryktelig mye mindre olje nå enn i sommer?
Hva har egentlig endret seg siden i sommer?
Altså hva er grunnen til at ratene har gått så kraftig ned? Verden bruker vel ikke plutselig fryktelig mye mindre olje nå enn i sommer?
Redigert 13.12.2024 kl 09:52
Du må logge inn for å svare
Optimisten2
13.12.2024 kl 09:48
3415
Høyst sannsynlig er den under 150 i løpet av mandagen ja. Blir spennende å se om den fortsatt er over 100 om en mnd. Går mot slutten i takt med mye mindre behov for olje. Beste å selge nå, denne kommer ikke opp igjen. Garantert
Parsons
12.12.2024 kl 22:35
3927
VLCC spot rate på 13100 I kveld
Og FRO $ sluttet på nesten LOD
Ser vi 140 tallet i morgen?
https://www.tradewindsnews.com
Og FRO $ sluttet på nesten LOD
Ser vi 140 tallet i morgen?
https://www.tradewindsnews.com
ibyx
12.12.2024 kl 19:41
4217
Too much talk about China?
Let´s talk about India!
"Probably nothing..."
https://www.business-standard.com/industry/news/india-to-lead-global-oil-demand-growth-in-2024-surpassing-china-iea-124091200727_1.html
tikk takk...
Kanskje supersyklusen har mer å by på?
Let´s talk about India!
"Probably nothing..."
https://www.business-standard.com/industry/news/india-to-lead-global-oil-demand-growth-in-2024-surpassing-china-iea-124091200727_1.html
tikk takk...
Kanskje supersyklusen har mer å by på?
Redigert 12.12.2024 kl 19:43
Du må logge inn for å svare
Optimisten2
12.12.2024 kl 15:38
4562
SEB er selvsagt mer til å stole på. Men denne skal mye lenger ned enn 150 også, det er et ingen tvil om. Keppler er jo ikke særlig troverdige heller da, plutselig halverer de kursmålet. Men de har jo aldri vært troverdige. Det kan godt være det går samme veien som med et annet Fredriksen selskap, nemlig Northern Drilling. Litt sammenlignbart. De ble jo plutselig tatt av børs og de som hadde aksjer får jo ikke pengene sine. Skummelt å gå inn i dette selskapet. Halvert seg på et halvt år og den skal mye lenger ned, kanskje helt ned innen et år eller 2
Redigert 12.12.2024 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
ibyx
12.12.2024 kl 13:30
4809
Mindre enn 4% nå så sitter SEB-målet!
Hvor mange av FRO sine VLCC kjører produkt nå?
Såvidt vites skjelner ikke Tankers International appen på hva VLCCene er lastet med. Dermed er det mulig de sprekeste ratene faktisk er diesel eller lignende?
Det rimer vel også godt med at det stort sett er nyere VLCCer som konverteres til å ta produktlaster?
Currently, approximately 43 VLCCs are reported to be carrying clean products. sier roboten. kan ikke gå god for det da, men trenden virker økende.
I sommer stod dette å lese:
A total of 25 suezmax/LR3s and two VLCCs are currently carrying clean petroleum products (CPP) or have carried CPP as their latest cargo, according to Vortexa. Braemar estimates that another 12 suezmaxes and five VLCCs will transition to clean trades and load CPP, primarily in the Middle East and India.
https://splash247.com/suexmaxes-and-vlccs-increasingly-taking-clean-cargoes/
Dette med Suezmaxene er kanskje spesielt interessant nå som fx atlantisk MR hanker inn ca 40k/day. Hvorfor skulle en Suezmax på samme rute få mindre?
Hvor mange av FRO sine VLCC kjører produkt nå?
Såvidt vites skjelner ikke Tankers International appen på hva VLCCene er lastet med. Dermed er det mulig de sprekeste ratene faktisk er diesel eller lignende?
Det rimer vel også godt med at det stort sett er nyere VLCCer som konverteres til å ta produktlaster?
Currently, approximately 43 VLCCs are reported to be carrying clean products. sier roboten. kan ikke gå god for det da, men trenden virker økende.
I sommer stod dette å lese:
A total of 25 suezmax/LR3s and two VLCCs are currently carrying clean petroleum products (CPP) or have carried CPP as their latest cargo, according to Vortexa. Braemar estimates that another 12 suezmaxes and five VLCCs will transition to clean trades and load CPP, primarily in the Middle East and India.
https://splash247.com/suexmaxes-and-vlccs-increasingly-taking-clean-cargoes/
Dette med Suezmaxene er kanskje spesielt interessant nå som fx atlantisk MR hanker inn ca 40k/day. Hvorfor skulle en Suezmax på samme rute få mindre?
Redigert 12.12.2024 kl 14:16
Du må logge inn for å svare
Anden
12.12.2024 kl 13:18
4848
elvis68 skrev Det er Cool company som nedjusteres.
Takk for svar Elvis68
nad.oslo
12.12.2024 kl 11:46
5054
Det er frontline som nedjusteres av Fearnley
FRONTLINE: Kepler nedgraderer Frontline fra kjøp til hold og halverer kursmålet til NOK 176 (359). .... det var noen som kastet kortene, gitt
FRONTLINE: Kepler nedgraderer Frontline fra kjøp til hold og halverer kursmålet til NOK 176 (359). .... det var noen som kastet kortene, gitt
Redigert 12.12.2024 kl 11:47
Du må logge inn for å svare
cm punk
12.12.2024 kl 10:54
5230
Kepler mer enn halverer kursmålet i Fro fra 359 til 176, ser virkelig ikke bra ut på kort/middels sikt
ibyx
12.12.2024 kl 10:33
5298
Det blir nesten for ellevilt?
Idag:
Hamrer ned shippingaksje
– Hvor lavt kan det gå, spør Fearnley-analytiker Fredrik Dybwad, som kutter kursmålet i en shippingaksje fra 165 til 110 kroner.
25.november:
FRO: FEARNLEY NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 320 (325), GJENTAR KJØP
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/11/25/06416851/fro-fearnley-nedjusterer-kursmal-til-320-325-gjentar-kjop
Men dagens volum kan jo tyde på at "noe virker"?
Volume: 876.25K
65 Day Avg: 1.04M
84% vs Avg
Man skal ikke bli for grådig heller?
Greit å holde seg med SEB-målet på 150NOK?
Idag:
Hamrer ned shippingaksje
– Hvor lavt kan det gå, spør Fearnley-analytiker Fredrik Dybwad, som kutter kursmålet i en shippingaksje fra 165 til 110 kroner.
25.november:
FRO: FEARNLEY NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 320 (325), GJENTAR KJØP
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/11/25/06416851/fro-fearnley-nedjusterer-kursmal-til-320-325-gjentar-kjop
Men dagens volum kan jo tyde på at "noe virker"?
Volume: 876.25K
65 Day Avg: 1.04M
84% vs Avg
Man skal ikke bli for grådig heller?
Greit å holde seg med SEB-målet på 150NOK?
Redigert 12.12.2024 kl 10:38
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »