Frontline i 2025
Her kan vi diskutere prediksjoner for Frontline i 2025.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
JonasKr
18.12.2024 kl 06:43
2932
Jeg mistenkte tidlig at du ikke aner hva du snakker om...
Redigert 18.12.2024 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Skimmy
18.12.2024 kl 08:19
2741
Klikk på profilen hans, så ser du at det er en profil opprettet for å trolle og plage folk i tråden her.
ibyx
18.12.2024 kl 09:37
2547
Er det virkelig Front Tweed som skal bli vendepunktet?
Er markedet blitt slitent nok? 🤔
Front Tweed (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) BP Frontline $FRO (TCE: RV USD 30K @ 43 days / Actual USD 20K @ 62 days)
Er markedet blitt slitent nok? 🤔
Front Tweed (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) BP Frontline $FRO (TCE: RV USD 30K @ 43 days / Actual USD 20K @ 62 days)
Tøff
18.12.2024 kl 10:13
2467
Hvis man er ren teknikker, så er markedet slitent nok. RSI var under 20 i flere dager, snur i dag til litt over. Kjøpesignal? Om det ikke stiger med en gang, så er bunnen rundt 150. Jeg ville kjøpt, men er fullt lastet andre steder.
ibyx
18.12.2024 kl 10:42
2398
Har fått med meg det tekniske her ja. Men ratene er ikke på plass, selv om det nok er en del vi ikke kan lese ut "TW daily" selvsagt.
Q1 blir avgjørende. Kanskje har de kontrakter allerede som forsvarer oppgang på 20%?
Kanskje ikke...
Q1 blir avgjørende. Kanskje har de kontrakter allerede som forsvarer oppgang på 20%?
Kanskje ikke...
Stockshold
18.12.2024 kl 12:28
2236
Tror nok vi ser litt indekning nå.
Rent teknisk ser det bedre ut å man kan håpe de to testene ned mot 150,- var bunn
Rent teknisk ser det bedre ut å man kan håpe de to testene ned mot 150,- var bunn
ibyx
18.12.2024 kl 12:58
2167
Bedre å hoppe på toget på vei framover enn i revers.
Redigert 18.12.2024 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.12.2024 kl 13:43
2080
Hadde foretrukket litt høyere volum på dagens fine lille oppgang:
Volume: 523.16K
65 Day Avg: 1.1M
48% vs Avg
Volume: 523.16K
65 Day Avg: 1.1M
48% vs Avg
ibyx
18.12.2024 kl 14:12
2010
Rykende fersk og på linje med Front Tweed
Agios Fanourios I (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) ATA EastMed (TCE: RV USD 27K @ 117 days / Actual USD 21K @ 141 days)
Dersom dette er en trend snakker vi vel under breakeven for FRO?
Sliter litt med å se at slike rater er priset inn på dagens kurs?
Agios Fanourios I (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) ATA EastMed (TCE: RV USD 27K @ 117 days / Actual USD 21K @ 141 days)
Dersom dette er en trend snakker vi vel under breakeven for FRO?
Sliter litt med å se at slike rater er priset inn på dagens kurs?
Redigert 18.12.2024 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
Allgasnobrakes
18.12.2024 kl 16:01
1834
Dette er under breakeven for frontline ja. Satser på at putsa mine printer etter Q4 presentasjonen.
JonasKr
18.12.2024 kl 16:14
1806
De ratene er vel ikke nøyaktige? Tror det er basert på en del antagelser.
Det skal veldig mye til at nyere ecoscrub skip går under BE. Jeg har sittet i Okeanis siden tidlig Corona og tror vel ikke de har gått med underskudd et eneste kvartal, selv da ratene sto I 0.
Rustbaljene på 15år+ er selvsagt noe helt annet.
Har ikke studert kvartalsrapportene til FRO, men Okeanis ligger jo faktisk an til et marginalt bedre Q4 enn Q3. TCE på VLCCene er godt over 40k.
Det skal veldig mye til at nyere ecoscrub skip går under BE. Jeg har sittet i Okeanis siden tidlig Corona og tror vel ikke de har gått med underskudd et eneste kvartal, selv da ratene sto I 0.
Rustbaljene på 15år+ er selvsagt noe helt annet.
Har ikke studert kvartalsrapportene til FRO, men Okeanis ligger jo faktisk an til et marginalt bedre Q4 enn Q3. TCE på VLCCene er godt over 40k.
Redigert 18.12.2024 kl 16:16
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.12.2024 kl 16:38
1741
Den Agios må bli bekreftet/Fixed selvsagt.
Men dersom disse beregningene til TankersInt er så "flytende" hva er da deres butikk?
https://app.tankersinternational.com
Gjennomsnittsraten på "TW daily" skjønner vi jo er for lav for FRO og OET og andre med nyere flåte. Men disse enkeltslutningene bør det nok ikke bli for mange av.
Men dersom disse beregningene til TankersInt er så "flytende" hva er da deres butikk?
https://app.tankersinternational.com
Gjennomsnittsraten på "TW daily" skjønner vi jo er for lav for FRO og OET og andre med nyere flåte. Men disse enkeltslutningene bør det nok ikke bli for mange av.
Allgasnobrakes
18.12.2024 kl 22:32
1422
Okeanis og FRO gikk vell begge med underskudd i 2021 som helhet hvis jeg ikke husker feil? Markedet for tank, og da spesifikt stortank er merkelig om dagen. Tror nok både Okeanis og FRO kan klare å gå med pluss i Q4, men meget usikker på Q1. Det at ratene har falt ila kvartalet vil vell i hovedsak påvirke de skipene som blir fixed til Q1 vil jeg tro? Tviler sterkt på noen fare for at selskapene skal gå konkurs eller noe, men kan jo komme en smell ved at det blir rundt 0/ litt i minus Q1/Q2.
Ser muligheten for at det ikke betales utbytte for Q1 for FRO ihvertfall.
Ser muligheten for at det ikke betales utbytte for Q1 for FRO ihvertfall.
JonasKr
19.12.2024 kl 07:03
1160
Okeanis gikk med et bittelite underskudd Q3 og Q4 2021, sjekket presentasjonene. De gikk ørlite i pluss 2021 som helhet. Det er fordelen med nyere skip ;-)
Jeg tror denne nedturen er en blessing in disguise. Båtbyggingen var på alvor på vei oppover, nå stopper det helt opp med dagens rater, det er bra!!
Q4 2024 blir greit, Q1 2025 not so good hehe.
Jeg tror denne nedturen er en blessing in disguise. Båtbyggingen var på alvor på vei oppover, nå stopper det helt opp med dagens rater, det er bra!!
Q4 2024 blir greit, Q1 2025 not so good hehe.
Redigert 19.12.2024 kl 07:06
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.12.2024 kl 09:44
870
Sluttkurs NYSE 156,21 NOK
"Alle" snakker om at FRO begynner å bli teknisk klar for om ikke fundamental oppgang så ihvertfall en rekyl.
Men underliggende gode faktiske indikatorer er stort sett fraværende?
Ratene er ikke gode generelt slik de formidles. X-faktoren er selvsagt hvor mye FRO evt. klarer å overprestere disse tallene.
"Alle" snakker om at FRO begynner å bli teknisk klar for om ikke fundamental oppgang så ihvertfall en rekyl.
Men underliggende gode faktiske indikatorer er stort sett fraværende?
Ratene er ikke gode generelt slik de formidles. X-faktoren er selvsagt hvor mye FRO evt. klarer å overprestere disse tallene.
Redigert 19.12.2024 kl 09:46
Du må logge inn for å svare
Allgasnobrakes
I dag kl 15:55
69
Ja, okei da var det muligens bare FRO som gikk i minus i 2021. Ja, tror nok at denne nedgangen kan hjelpe ratene på sikt for det er vell få aktører som er veldig intressert i å bestille nye skip akkurat nå. Får se hvor lang tid det tar før det snur, men tror ikke ratene for VLCC vil være så lave som nå lenger enn til ut Q1/Q2.