Frontline i 2025
Her kan vi diskutere prediksjoner for Frontline i 2025.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
- Hva vil effekten av Trump som president bli? Handelssanksjoner, mer fred i verden osv.
- OPEC+ vil de øke produksjonen i fra Q2 2025?
- Vil skyggeflåten kunne saksjoneres?
- Finnes det egentlig reelle alternativer til olje som energikilde i verden?
- Hva er deres prediksjoner for olje fraktrater i Q1?
- Hva er faktiske fraktrater som Frontline oppnår pr. i dag?
- Hva er deres syn på Q3 og frem mot Q4 resultatene?
Jeg har nå Frontline for ca 3 MNOK.
-
«
- 1
- 2 »
JonasKr
15.12.2024 kl 12:52
6247
Hvis dette er sant burde det føre til at skipsverdiene går ned, dette salget tyder på det motsatte.
JonasKr
15.12.2024 kl 12:55
6243
Så var dessverre ulykken et faktum, det var vel kun et tidsspørsmål:
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-oil-tanker-literally-breaks-34316163
Skipet bygget i 1969!!
La oss håpe dette får importørene til å tenke seg litt bedre om med tanke på rustflåten til Putin.
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-oil-tanker-literally-breaks-34316163
Skipet bygget i 1969!!
La oss håpe dette får importørene til å tenke seg litt bedre om med tanke på rustflåten til Putin.
Anden
15.12.2024 kl 19:44
5814
Veldig synd med havari av ikke bare en, men to oljetankere! Burde vært skrapet for lengst! Tror det kan gi fortgang på å benytte nyere "lovlige" tankskip!
MikkeMus
15.12.2024 kl 20:01
5889
Tror neppe land som handler olje fra Russland og Iran - og som benytter den såkalte «skyggeflåten» er særlig opptatt av skipenes forfatning.
Parsons
15.12.2024 kl 21:50
5757
Det beste FRO kan håpe på nå er en lav cantago.
Som redder kostpris.
Som redder kostpris.
Redigert 15.12.2024 kl 22:09
Du må logge inn for å svare
JonasKr
15.12.2024 kl 22:27
5770
Kina er på gli. De ønsker ikke 3 mill fat russisk olje fra en rustbolk av en VLCC i sine farvann.
Parsons
15.12.2024 kl 22:29
5965
Hvis den er billig nok så bryr ikke china seg.
Alt for liten til at markedet bryr seg,https://www.tradewindsnews.com/casualties/russian-coastal-tanker-sinks-in-kerch-strait-killing-seafarer-and-causing-oil-spill/2-1-1753814
Alt for liten til at markedet bryr seg,https://www.tradewindsnews.com/casualties/russian-coastal-tanker-sinks-in-kerch-strait-killing-seafarer-and-causing-oil-spill/2-1-1753814
Redigert 15.12.2024 kl 22:32
Du må logge inn for å svare
desirata
16.12.2024 kl 02:41
5963
Viser at en ikke kan høre på analytikere. Alle sa at ratene ville være over 100 tusen i vinter. Nå er de 11 tusen, dvs en ti-del. Hunter vil være blakk på et kvartal med disse ratene. FRO er usikker nå med all shortinga.
cm punk
16.12.2024 kl 02:44
5958
Og hva skjer hvis hunter og FRO blir blakke før ratene eventuelt tar seg opp??
JonasKr
16.12.2024 kl 06:56
5806
Frontline blir ikke blakke, tviler sterkt på at de vil gå med underskudd et eneste kvartal.
JonasKr
16.12.2024 kl 08:27
5618
Poenget er at dette også kan skje med en VLCC. Skyggeflåten er full av skip langt over levealder med masse feil. Om noe lignende skulle skje med en VLCC vil det være tidenes miljøkatastrofe.
Jeg antar at det blir voldsomt press fra USA og EU mot skyggeflåten fremover, og Kina vil gi etter. Prisen for en handelskrig med EU/US er langt høyere enn rabattert russisk/iransk olje.
Jeg antar at det blir voldsomt press fra USA og EU mot skyggeflåten fremover, og Kina vil gi etter. Prisen for en handelskrig med EU/US er langt høyere enn rabattert russisk/iransk olje.
Redigert 16.12.2024 kl 08:32
Du må logge inn for å svare
ibyx
16.12.2024 kl 14:19
5228
Påfallende lenge siden det har blir meldt noen Frontline-kontrakter?
Front Gander (2023) 32k/day 19.november.
Front Gander (2023) 32k/day 19.november.
ibyx
16.12.2024 kl 15:00
5131
Markedet tror ikke fullt så tungt lenger?
Volume: 501.99K
65 Day Avg: 1.09M
46% vs Avg
Volume: 501.99K
65 Day Avg: 1.09M
46% vs Avg
MikkeMus
16.12.2024 kl 23:03
4742
Da ser det ut som om det iverksettes en del nye tiltak fra nord-europeiske kystnasjoner, men jeg tviler på at dette vil ha vesentlig effekt..
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/16/8220247/na-ma-russiske-oljetankere-vise-gyldig-forsikring
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/12/16/8220247/na-ma-russiske-oljetankere-vise-gyldig-forsikring
Redigert 16.12.2024 kl 23:05
Du må logge inn for å svare
JonasKr
17.12.2024 kl 00:57
4604
Nei vanskeligå si. Under normale forhold ville flesteparten av skipene i skyggeflåten vært skrapet pga ulønnsomhet.
Jeg tror noe vil skje i tiden fremover. For det første er det en helt uholdbar situasjon at de lovlydige tankselskapene skal ha masse kostbare klimakrav, mens rusthaugen til diktatorforeningen kan gjøre som de vil uten konsekvenser. For det andre vil det bli splid i Opec+ om Putler og Khomeini fortsetter å selge så mye de kan under radaren, mens Saudi Arabia osv opprettholder kutt.
Er ikke noe tilhenger av Trump, men her tror jeg han vil gjøre det rette, kjøre en knallhard linje.
Jeg tror noe vil skje i tiden fremover. For det første er det en helt uholdbar situasjon at de lovlydige tankselskapene skal ha masse kostbare klimakrav, mens rusthaugen til diktatorforeningen kan gjøre som de vil uten konsekvenser. For det andre vil det bli splid i Opec+ om Putler og Khomeini fortsetter å selge så mye de kan under radaren, mens Saudi Arabia osv opprettholder kutt.
Er ikke noe tilhenger av Trump, men her tror jeg han vil gjøre det rette, kjøre en knallhard linje.
Redigert 17.12.2024 kl 00:58
Du må logge inn for å svare
ibyx
17.12.2024 kl 12:11
4134
Volume: 289.09K
65 Day Avg: 1.09M
26% vs Avg
Viljen til gevinstsikring rundt 155 er ganske avtagende.
Hvem tar stafettpinnen videre og på hvilke volumer?
Det er jo grenser for hvor illikvid denne kan bli?
65 Day Avg: 1.09M
26% vs Avg
Viljen til gevinstsikring rundt 155 er ganske avtagende.
Hvem tar stafettpinnen videre og på hvilke volumer?
Det er jo grenser for hvor illikvid denne kan bli?
ibyx
17.12.2024 kl 13:10
4051
Oi. Denne har vi ventet litt på. Nesten en måned siden forrige FRO VLCC her: https://app.tankersinternational.com
Front Tweed (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) BP Frontline $FRO (TCE: RV USD 30K @ 43 days / Actual USD 20K @ 62 days)
Verre enn fryktet kanskje?
Et sideblikk via DnB.
De har kursmål 310 NOK på oljetransportøren FRO (+103%)
Samtidig har de 28NOK på oljeserviceselskapet AKSO (-8%)
Det er gjerne et kvalitetsstempel om analytikerne jobber uavhengig av hverandre?
Front Tweed (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) BP Frontline $FRO (TCE: RV USD 30K @ 43 days / Actual USD 20K @ 62 days)
Verre enn fryktet kanskje?
Et sideblikk via DnB.
De har kursmål 310 NOK på oljetransportøren FRO (+103%)
Samtidig har de 28NOK på oljeserviceselskapet AKSO (-8%)
Det er gjerne et kvalitetsstempel om analytikerne jobber uavhengig av hverandre?
Redigert 17.12.2024 kl 13:21
Du må logge inn for å svare
ibyx
17.12.2024 kl 14:05
3915
Spread / Average Target +103.06%
Noko e hakkande gale?
Skal kursen under 100? Her må det jo komme revisjoner. Og hva skjer da?
https://www.marketscreener.com/quote/stock/FRONTLINE-PLC-1413151/consensus/
Noko e hakkande gale?
Skal kursen under 100? Her må det jo komme revisjoner. Og hva skjer da?
https://www.marketscreener.com/quote/stock/FRONTLINE-PLC-1413151/consensus/
ibyx
17.12.2024 kl 14:09
3908
Itmann skrev Verre enn fryktet? Mente du bedre enn fryktet?
Hmm. Er kanskje litt ett fett?
Mente nok mest verre i og med at dette er scrubbers. Kanskje til og med "ECO"?
Leste noe om bagholders, ergo: FOBB "fear of being bagholder" (min forkortelse der! 😅) på Shareville
Ja, FOBB som litt det motsatte av FOMO da, som vi jo kjenner godt til i FRO når tidene er bedre...
Eller "legger aksjene i skuffen" som noen sier.
Mente nok mest verre i og med at dette er scrubbers. Kanskje til og med "ECO"?
Leste noe om bagholders, ergo: FOBB "fear of being bagholder" (min forkortelse der! 😅) på Shareville
Ja, FOBB som litt det motsatte av FOMO da, som vi jo kjenner godt til i FRO når tidene er bedre...
Eller "legger aksjene i skuffen" som noen sier.
Redigert 17.12.2024 kl 15:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
17.12.2024 kl 14:40
3824
Som man roper i skogen:
Jefferies cuts:
$FRO to $20 (from $26)
$HAFN to $6.5 (from $8)
https://x.com/christankerfund/status/1868993484113559625
Dette kan neppe komme som en overraskelse. spørsmålet er hvor mye det er "verdt" i kursnedgang herfra?
Jefferies har gjerne sine US-kunder som vil gjøre seg bemerket senere idag?
Jefferies cuts:
$FRO to $20 (from $26)
$HAFN to $6.5 (from $8)
https://x.com/christankerfund/status/1868993484113559625
Dette kan neppe komme som en overraskelse. spørsmålet er hvor mye det er "verdt" i kursnedgang herfra?
Jefferies har gjerne sine US-kunder som vil gjøre seg bemerket senere idag?
Optimisten2
17.12.2024 kl 17:31
3606
Nedturen til dette firmaet fortsetter som forventet. Går det rett og slett mot slutten? Er nok ikke marked lenger for den type forretninger Frontline driver med
Stockshold
17.12.2024 kl 17:52
3543
Ja, frontline stenger nok ned mot helga nå
Eventuelt stenges skyggeflåten snart ned, kursen snur og shorterne svir av seg fingra
Eventuelt stenges skyggeflåten snart ned, kursen snur og shorterne svir av seg fingra
Optimisten2
17.12.2024 kl 18:58
3423
Tror ikke man skal legge vekt på hva DNB mener. De har jo ikke peiling. Hadde de hatt kursmål 200-250 lavere kunne man begynt å tro på dem
JonasKr
17.12.2024 kl 20:07
3321
"Den type forretninger Frontline driver med?"
Mener du oljefrakt? Hvordan tenker du ellers oljen skal fraktes fra A til B?
Mener du oljefrakt? Hvordan tenker du ellers oljen skal fraktes fra A til B?
Optimisten2
17.12.2024 kl 20:39
3258
Tenker vel mer på når oljen blir faset ut gradvis. Da blir det mindre å gjøre for de i Frontline. De store aktørene som Seadrill og Northern Drilling vil ta over hele butikken
Blue Cow Group
17.12.2024 kl 20:45
3239
Hæ? Rigg vil ta over for oljefrakt? Stor aktør som nodl, mcap 80mill?
Stockshold
17.12.2024 kl 21:50
3106
Hvordan i alle dager skal små riggsekap ta over for giganten frontline som driver med oljefrakt.
Her kom det mye rare utsagn.
Tenker vi har en kjøpsmulighet, olje vil ikke fases ut på mange år å frontline skal igjennom flere sykluser før den tid.
Vent å se om 1-2 mnd så er vi nok på rett kurs. Tror bunn rundt 150,- er satt.
Her kom det mye rare utsagn.
Tenker vi har en kjøpsmulighet, olje vil ikke fases ut på mange år å frontline skal igjennom flere sykluser før den tid.
Vent å se om 1-2 mnd så er vi nok på rett kurs. Tror bunn rundt 150,- er satt.
Blue Cow Group
17.12.2024 kl 23:30
2919
"De baltiske og nordiske landene er sammen med Storbritannia, Tyskland, Polen og Nederland enige om skjerpede tiltak mot Russlands såkalte «skyggeflåte», fartøyer fra tredjeland som frakter russisk olje og oljeprodukter.
Kunngjøringen kom under toppmøtet i Joint Expeditionary Force (JEF) i Tallin i Estland."
https://www.nettavisen.no/nyheter/skjerper-kontrollen-av-russisk-oljefrakt-betydelig-miljotrussel/s/5-95-2194280
Hvor stor effekt vil dette egentlig ha for oss? Hvor mye av skyggeflåten går i Østersjøen kontra Svartehavet?
Kunngjøringen kom under toppmøtet i Joint Expeditionary Force (JEF) i Tallin i Estland."
https://www.nettavisen.no/nyheter/skjerper-kontrollen-av-russisk-oljefrakt-betydelig-miljotrussel/s/5-95-2194280
Hvor stor effekt vil dette egentlig ha for oss? Hvor mye av skyggeflåten går i Østersjøen kontra Svartehavet?
JonasKr
18.12.2024 kl 06:43
4439
Jeg mistenkte tidlig at du ikke aner hva du snakker om...
Redigert 18.12.2024 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Skimmy
18.12.2024 kl 08:19
4248
Klikk på profilen hans, så ser du at det er en profil opprettet for å trolle og plage folk i tråden her.
ibyx
18.12.2024 kl 09:37
4055
Er det virkelig Front Tweed som skal bli vendepunktet?
Er markedet blitt slitent nok? 🤔
Front Tweed (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) BP Frontline $FRO (TCE: RV USD 30K @ 43 days / Actual USD 20K @ 62 days)
Er markedet blitt slitent nok? 🤔
Front Tweed (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) BP Frontline $FRO (TCE: RV USD 30K @ 43 days / Actual USD 20K @ 62 days)
Tøff
18.12.2024 kl 10:13
3975
Hvis man er ren teknikker, så er markedet slitent nok. RSI var under 20 i flere dager, snur i dag til litt over. Kjøpesignal? Om det ikke stiger med en gang, så er bunnen rundt 150. Jeg ville kjøpt, men er fullt lastet andre steder.
ibyx
18.12.2024 kl 10:42
3905
Har fått med meg det tekniske her ja. Men ratene er ikke på plass, selv om det nok er en del vi ikke kan lese ut "TW daily" selvsagt.
Q1 blir avgjørende. Kanskje har de kontrakter allerede som forsvarer oppgang på 20%?
Kanskje ikke...
Q1 blir avgjørende. Kanskje har de kontrakter allerede som forsvarer oppgang på 20%?
Kanskje ikke...
Stockshold
18.12.2024 kl 12:28
3743
Tror nok vi ser litt indekning nå.
Rent teknisk ser det bedre ut å man kan håpe de to testene ned mot 150,- var bunn
Rent teknisk ser det bedre ut å man kan håpe de to testene ned mot 150,- var bunn
ibyx
18.12.2024 kl 12:58
3674
Bedre å hoppe på toget på vei framover enn i revers.
Redigert 18.12.2024 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.12.2024 kl 13:43
3586
Hadde foretrukket litt høyere volum på dagens fine lille oppgang:
Volume: 523.16K
65 Day Avg: 1.1M
48% vs Avg
Volume: 523.16K
65 Day Avg: 1.1M
48% vs Avg
ibyx
18.12.2024 kl 14:12
3516
Rykende fersk og på linje med Front Tweed
Agios Fanourios I (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) ATA EastMed (TCE: RV USD 27K @ 117 days / Actual USD 21K @ 141 days)
Dersom dette er en trend snakker vi vel under breakeven for FRO?
Sliter litt med å se at slike rater er priset inn på dagens kurs?
Agios Fanourios I (2016 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) ATA EastMed (TCE: RV USD 27K @ 117 days / Actual USD 21K @ 141 days)
Dersom dette er en trend snakker vi vel under breakeven for FRO?
Sliter litt med å se at slike rater er priset inn på dagens kurs?
Redigert 18.12.2024 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
Allgasnobrakes
18.12.2024 kl 16:01
3340
Dette er under breakeven for frontline ja. Satser på at putsa mine printer etter Q4 presentasjonen.
JonasKr
18.12.2024 kl 16:14
3312
De ratene er vel ikke nøyaktige? Tror det er basert på en del antagelser.
Det skal veldig mye til at nyere ecoscrub skip går under BE. Jeg har sittet i Okeanis siden tidlig Corona og tror vel ikke de har gått med underskudd et eneste kvartal, selv da ratene sto I 0.
Rustbaljene på 15år+ er selvsagt noe helt annet.
Har ikke studert kvartalsrapportene til FRO, men Okeanis ligger jo faktisk an til et marginalt bedre Q4 enn Q3. TCE på VLCCene er godt over 40k.
Det skal veldig mye til at nyere ecoscrub skip går under BE. Jeg har sittet i Okeanis siden tidlig Corona og tror vel ikke de har gått med underskudd et eneste kvartal, selv da ratene sto I 0.
Rustbaljene på 15år+ er selvsagt noe helt annet.
Har ikke studert kvartalsrapportene til FRO, men Okeanis ligger jo faktisk an til et marginalt bedre Q4 enn Q3. TCE på VLCCene er godt over 40k.
Redigert 18.12.2024 kl 16:16
Du må logge inn for å svare
ibyx
18.12.2024 kl 16:38
3248
Den Agios må bli bekreftet/Fixed selvsagt.
Men dersom disse beregningene til TankersInt er så "flytende" hva er da deres butikk?
https://app.tankersinternational.com
Gjennomsnittsraten på "TW daily" skjønner vi jo er for lav for FRO og OET og andre med nyere flåte. Men disse enkeltslutningene bør det nok ikke bli for mange av.
Men dersom disse beregningene til TankersInt er så "flytende" hva er da deres butikk?
https://app.tankersinternational.com
Gjennomsnittsraten på "TW daily" skjønner vi jo er for lav for FRO og OET og andre med nyere flåte. Men disse enkeltslutningene bør det nok ikke bli for mange av.
Allgasnobrakes
18.12.2024 kl 22:32
2929
Okeanis og FRO gikk vell begge med underskudd i 2021 som helhet hvis jeg ikke husker feil? Markedet for tank, og da spesifikt stortank er merkelig om dagen. Tror nok både Okeanis og FRO kan klare å gå med pluss i Q4, men meget usikker på Q1. Det at ratene har falt ila kvartalet vil vell i hovedsak påvirke de skipene som blir fixed til Q1 vil jeg tro? Tviler sterkt på noen fare for at selskapene skal gå konkurs eller noe, men kan jo komme en smell ved at det blir rundt 0/ litt i minus Q1/Q2.
Ser muligheten for at det ikke betales utbytte for Q1 for FRO ihvertfall.
Ser muligheten for at det ikke betales utbytte for Q1 for FRO ihvertfall.
JonasKr
19.12.2024 kl 07:03
2667
Okeanis gikk med et bittelite underskudd Q3 og Q4 2021, sjekket presentasjonene. De gikk ørlite i pluss 2021 som helhet. Det er fordelen med nyere skip ;-)
Jeg tror denne nedturen er en blessing in disguise. Båtbyggingen var på alvor på vei oppover, nå stopper det helt opp med dagens rater, det er bra!!
Q4 2024 blir greit, Q1 2025 not so good hehe.
Jeg tror denne nedturen er en blessing in disguise. Båtbyggingen var på alvor på vei oppover, nå stopper det helt opp med dagens rater, det er bra!!
Q4 2024 blir greit, Q1 2025 not so good hehe.
Redigert 19.12.2024 kl 07:06
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.12.2024 kl 09:44
2377
Sluttkurs NYSE 156,21 NOK
"Alle" snakker om at FRO begynner å bli teknisk klar for om ikke fundamental oppgang så ihvertfall en rekyl.
Men underliggende gode faktiske indikatorer er stort sett fraværende?
Ratene er ikke gode generelt slik de formidles. X-faktoren er selvsagt hvor mye FRO evt. klarer å overprestere disse tallene.
"Alle" snakker om at FRO begynner å bli teknisk klar for om ikke fundamental oppgang så ihvertfall en rekyl.
Men underliggende gode faktiske indikatorer er stort sett fraværende?
Ratene er ikke gode generelt slik de formidles. X-faktoren er selvsagt hvor mye FRO evt. klarer å overprestere disse tallene.
Redigert 19.12.2024 kl 09:46
Du må logge inn for å svare
Allgasnobrakes
21.12.2024 kl 15:55
1575
Ja, okei da var det muligens bare FRO som gikk i minus i 2021. Ja, tror nok at denne nedgangen kan hjelpe ratene på sikt for det er vell få aktører som er veldig intressert i å bestille nye skip akkurat nå. Får se hvor lang tid det tar før det snur, men tror ikke ratene for VLCC vil være så lave som nå lenger enn til ut Q1/Q2.
JonasKr
I går kl 19:34
462
Jepp tenker nøyaktig det samme, denne nedturen blir en såkalt blessing in disguise. Skipsbyggingen var i ferd med å virkelig ta av, håper dette satt en støkk i rederne
God dag idag, lurer på om shorterne har dekket inn ennå?
God dag idag, lurer på om shorterne har dekket inn ennå?
-
«
- 1
- 2 »