CEO spår 2500% oppside!

Mdg1
ZENA 20.12.2024 kl 08:54 4875

Selvsikker CEO mener de vinner begge arbitrasjesakene selskapet er innvolvert i

https://investornytt.no/ceo-i-zenith-spar-oppside-pa-2500-i-eget-selskap/
Fundam1talist
20.12.2024 kl 14:54 2087

Er vel ikke rart han har troen når de først vinner én sak og blir tilbudt forlik på den andre.. Det kan jo virke som de har fått tilbud om forlik på 120MUSD over 8 år for ICC-2 (krav på 130MUSD). Det vil jo si at ICSID på 503MUSD fortsatt er i spill. Her er jo oppsiden så stor at man blir svimmel.
Redigert 20.12.2024 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Star
20.12.2024 kl 15:04 2068

2500%

nyttårsrakett blir en del kr da.
Tobias
20.12.2024 kl 15:05 2066

Zena blir en trading favoritt i januar. Det kommer til å bli store bevegelser intradag i aksjen.
Forventningene bygger seg opp til februar måned.

Tror dette er en fin kjøpsmulighet.
Herman*
20.12.2024 kl 15:16 2022

Du misforstår. Neste krav er ikke det største, det er krav nr 3. så når han sier at krav nr 2 er det som står sterkest, blir jeg nyskjerrig på hvor sterkt det gigantiske kravet (nr 3) står, og hva kravet består av. For øvrig har de ikke fått disse 9 mill dollarene, og det antydes at det vil ta 2-3 mnd å kreve det inn via rettslige skritt. Det totale kravet er vel på 6-7 milliarder kroner, hadde vært fornøyd med 2 milliarder i et forlik.
Tony83
20.12.2024 kl 15:20 2008

so you are saying that people are selling now for tax reasons in order to buy more costly next year? you have to hate Norwegian state if you are doing that. If that's the case, your sole purpose in life should be to deprive Norwegian state of money.
And by the way --> there was no settlement in EAM case. We lost the case in district court and have appealed to the Supreme Court (for the second time).
Redigert 20.12.2024 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Herman*
20.12.2024 kl 15:33 1955

Many people are selling because they ansolutely loathe this company. They have screwed up everything they have touched since they were established. However, now they have been screwed big time by even bigger amateurs, and if they become an investment firm and stay away from rogue banana republics, they might have a future. I am only here for the big payouts in connection with the legal cases.
Tobias
20.12.2024 kl 16:03 1877

Vi ser nok kurser over 0,40 på mandag
jantt
20.12.2024 kl 16:06 1872

Troede faktisk den ville komme over 40 øre idag :(
Redigert 20.12.2024 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Tony83
20.12.2024 kl 16:10 1916

somebody is selling big -- look at the volumes!
Herman*
20.12.2024 kl 16:50 1884

Volumes in Oslo are quite small considering the news. Its hard to predict what happens in the very short term, but I think the Tunisian counterpart at any time theoretically can present an offer that Zenith will accept. We therefore may not have to wait several months for the compensation to be seized and the next arbitration to be concluded.
Bongofrakongo
I går kl 08:55 1591

Dette blir utrolig spennende fremover! Men fortsatt merkelig at den ikke har beveget seg mer! Solide volum!
Jotun71
I går kl 09:05 1577

Hadde vært artig og sett aksjelisten over hvem som har aksjer i Zena. Skjønner det ikke lett og få ei slik liste. Åpenhet .
Tobias
I går kl 10:01 1507

Det ser ut som Zena får godt betalt tilbake ved å bruke de beste advokatene i Europa på arbitasjesaker.

Andrea Cattaneo deltok emisjonen med 3,5 mill den 28.oktober. Zena hentet totalt 12 mill.
Emisjonen var øremerket arbitasjesakene.

Han var veldig klar og overbevist i børsmeldingen den 28. oktober om at Zena hadde en god sak.

Fra børsmeldingen 28.oktober:
Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer, commented:

“We are hopeful that there will be a potential favourable decision in the ICC 1 Arbitration expected to be published prior to the close of the year. Zenith has taken every step to minimise expenditure and direct its financial resources and management attention towards the international arbitration proceedings initiated against the Republic of Tunisia.

The Board has every confidence in the merit of our legal position. The participation in the Placement of three Directors, including myself, is evidence of our unwavering belief in the material opportunity for Zenith and its shareholders to be compensated for the very significant damages caused by the Tunisian authorities.”
Redigert i går kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Theo19
I går kl 10:15 1476

Hvorfor kommer dem med en børsmelding,hvis dem har takket nei til ett forlik på 4,-Blir bare spekulasjoner dette.
jantt
I går kl 10:32 1436

Ville være dejligt hvis der f.eks om en måned kom melding om forlig på 50 % + genoptagelse af produktion. 50 % (ca 300 mill $) ville give ca 9 nkr pr. aktie. Aktieudbytte på f,eks 3-4 nkr pr aktie og resten til investering.
Pensjon
I går kl 10:50 1393

Hei.
Jeg har hatt dårlig erfaring med dette selskapet. Tapt mye penger.
Nå fantaserer mange om en sterk kursutvikling, håper kursen kan stige (i beste fall til 1 krone i 2025).
Under tvil har jeg kjøpt meg inn på 37,5 øre. Så vil framtida vise om jeg har bedre lykke denne gang.
Mvh gammel pensjonist.
Billyjojimbob
I går kl 11:26 1338

Timing is everything,lykke til 👍
Tobias
I går kl 11:30 1325

Hei Pensjon

Zena caset er vel ganske enkelt nå. Enten taper eller så vinner de arbitasjesakene i 2025 (februar).
Jeg ser muligheten for "risk reward" som veldig god etter vunnet sak (ref. siste børsmelding).
Sannsynligheten for et godt resultat i arbitasjesakene ( eller forlik) har økt betydelig.

Har investert i Zena ut i fra det.

Redigert i går kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Gullit
I går kl 12:55 1209

Har forståelse for det. Men som vi nå ser hadde AC virkelig gode ting på gang i Tunisia. Att myndighetene satte kjepper i hjulene var veldig uheldig, men ikke noe firmaet kunne styre over. Kan ikke forstå annet enn att dette må de betale for. Ser gjerne att vi kommer til ett forlik der vi får 2-3 milliarder og gjenopptar produksjon med mål om videre utvikling.. dette er reelt og nå er vel tidspunktet å bli med før kursen virkelig flyr.
Herman*
I går kl 14:53 1061

Kan noen si noe om status i Tunisia og hva et realistisk potensial er der? Jeg har ikke fulgt så godt med, men mener å huske at de ikke hadde nevneverdig suksess. Har de noe olje på lager som de kan selge i nærmeste fremtid?
Barneskirenn
I går kl 15:44 993

I høst så hadde de plan om å selge noen tusen tønner (husker ikke antallet. Les børs mld fra august).
De hadde vel ca 350 boed, før det skar seg.. Hadde 116.000 boed på lager (usolgt). Vet ikke hva som skjer med de tønnene..

De regnet med (hvis jeg husker korrekt) 1000boed+ på de ulike feltene på 1-2 år (gjerne korriger meg hvis det er feil).
Veldig synd at det skar seg i Tumisia.. har nok hindret nye prosjekter da denne cashflowen ble borte!
Herman*
I går kl 16:07 958

Takk, så vel 100 k tønner på lager. Sabotasje fra myndighetenes side for å strupe selskapets finanser vil jeg tro. Kjenner ikke til royalties og skatt i Tunisia, men om en regner 30 dollar netto er jo dette over 30 mill kroner. Tipper de blir solgt som en del av et forlik. Nå har ikke jeg høye tanker om Zenith, men om jeg skulle gitt et råd til ledelsen måtte det være at de selger alle assets i Tunisia tilbake til myndighetene som en del av et forlik, og at de videre holder seg borte fra rollen som operatør men heller fungerer som et investeringsselskap som tar posisjoner i siviliserte land.

I etterpåklokskapens navn, ser det ut som denne første saken var en slam dunk og en done deal. Dette visste ikke markedet, men AC og hans krets visste det nok. Å bevilge seg 95 millioner warrants rett i forkant forsterker jo inntrykket av at de har beriket seg på aksjonæres bekostning siden tidenes morgen.
Redigert i går kl 16:15 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I går kl 16:21 927

https://www.businessnews.com.tn/letap-condamnee-a-verser-97-millions-de-dollars-a-zenith-energy,520,143568,3

Zenith Energy Ltd., et børsnotert internasjonalt energiproduksjons- og utviklingsselskap, kunngjorde at det 19. desember 2024 mottok voldgiftsrettens endelige avgjørelse angående kravene presentert av datterselskapet, 100 % registrert hos Barbados, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd (EPZ), mot Tunisian Petroleum Activities Company (Etap), for International Chamber of Commerce (ICC) i Paris.

Voldgiftsretten påla Etap å betale en hovedstol på 6 139 539 amerikanske dollar, som gjenspeiler en revisjon av prisen på Brent-råolje som ble brukt som grunnlag for beregningen, ca. 1 voldgift, 395 000 amerikanske dollar i refusjon av saksbehandlingskostnader knyttet til ICC-1 voldgift, og 450 000 amerikanske dollar i saksomkostninger på til sammen ca. 9,7 millioner dollar.

Forsinket betaling vil fortsatt kreves inn til hele beløpet for tildelingen er inndrevet, spesifiserer selskapet.

ICC-1-voldgiftsavgjørelsen, i samsvar med artikkel 35.6 i gjeldende ICC-regler, er endelig og kan ikke ankes av partene. Den er umiddelbart håndhevbar og kan håndheves av enhver domstol med kompetent jurisdiksjon.

CCI-1-voldgiften ble igangsatt etter at Etap ikke oppfyller sine kontraktsmessige forpliktelser til å betale for olje produsert og solgt av EPZ i Tunisia, forklarer selskapet.

Den 29. november 2023 kunngjorde selskapet at voldgiftsretten hadde avvist Etaps anmodning om å inkludere Republikken Tunisia som medrespondent og hadde pålagt Etap å betale ca. 120 000 euro i omkostninger.

«Vi er veldig glade for å ha avsluttet det første kapittelet av vår reise i internasjonale juridiske voldgiftssaker med en seier, som bekrefter gyldigheten av vår posisjon og representerer en formell anerkjennelse av skadene vi har lidd som følge av tunisiske myndigheters vilkårlige opptreden. . Vi vil nå fokusere på ICC-2- og ICSID-voldgiftene med sikte på å få oppreisning for de betydelige skadene selskapet ble påført i Tunisia i forhold til oljeproduksjons- og utviklingsporteføljen, med krav på 130 millioner amerikanske dollar og 503 millioner amerikanske dollar. hhv.

Den endelige avgjørelsen om ICC-2 forventes innen utgangen av februar 2025 og publisering av avgjørelsen er planlagt sommeren 2025. ICSID-voldgiftshøringene forventes å finne sted i desember 2025, og den endelige avgjørelsen forventes å bli levert i løpet av første hhv. andre kvartal 2026," erklærte administrerende direktør i Zenith Energy.
Herman*
I går kl 17:27 835

Avgjørelse i feb men publisering til sommeren? Hva er forskjellen her?
jantt
I går kl 17:40 812

Så kan AC og compani nå at få flere aktier når de kender resultat og inden det bliver offenligtgjort. Er det ikke også det der skete her ved første sag ?
futureistoday
I går kl 18:28 739

De får ikke svaret før til sommeren de heller, jeg vil anta de bruker opsjonen før de skal betale utbytte. Si f.eks at de vil betale ut 3 kr i utbytte, så kan de kjøpe ut opsjonen på 0,29 og over tidoble pengene sine direkte kun i utbytte. Jeg skrev jo om akkurat dette for lenger siden, og nøyaktig det jeg spådde skjedde. Oppsiden her er jo at vi alle får ett heftig utbytte om de andre sakene går veien, noe mye tyder på at de gjør hvis ryktene om at Tunisia allerede har lagt ett tilbud om forlik på bordet. Jeg synes personlig at det er råttent gjort og tildele seg en så enorm andel aksjer til den prisen når de har sittet med mye mer info enn markedet har. Hadde flere hørt etter og vært med så hadde vi stoppet den opsjonstildelingen… jaja vi blir vel alle millionærer uansett hvis det går som det bør nå.
tsu for all
I går kl 19:25 651

det er feil, viss ikke ledelsen hadde puttet inn penger, flere ganger....konkurs
Blientotre
I går kl 19:45 623

Uansett så var det en klar kjøpsanbefalning for oss som var inside og fulgte med Zenith da de kunngjorde å kjøpe så mange aksjer og warrents.

Jeg personlig lastet opp mye ekstra etter deres kjøp.
Om de ikke hadde vært trygg på seiere så hadde de ikke øset inn så mye penger fra egen lommebok.
Tobias
I går kl 19:54 594

Det bør være en gavepakke å få kjøpt på dagens nivåer.
Tror det ikke er lenge til vi ser helt andre kurser enn dagens (0,372).
Herman*
I går kl 21:12 498

Leste tidligere om flere her inne som venter på en avgjørelse i februar, men ut fra det jeg ser kan vi vente er resultat av denne saken og saken mot riggselskapet i løpet av sommeren. Den neste store triggeren som er rimelig bankers er vel da rettslig inndrivelse av ca 100 mill nok i forbindelse med denne seieren. Som nevnt før tror jeg alle parter er best tjent med et forlik. For Zenith kan de gjenoppta normal drift , og for Tunisia slipper de potensielt å bli ydmyket i ytterligere to saker, samt oppleve at en kompetent rett tar beslag i noen av deres internasjonale «assets». Det er jo saker som dette som skremmer bort internasjonale investorer. Selv om dommen i neste sak forkynnes i sommer, vil jo saken være over i feb. Uten at jeg har kompetanse på området, vil jeg vel tro at det vil være en fordel for Tunisia å inngå et forlik før saken avsluttes. Det jeg frykter mest nå er at AC forsøker seg på en ny emisjon med bøttevis med warrents til seg selv og sine.
Redigert i går kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Tobias
I går kl 21:18 486

Hmmmmm........

Det er tydeligvis noen som har inside informasjon.

The Lady Of Aim på X (Twitter) skrev:
18.desember dagen før børsmelding.
"Sources in Paris report that the International Chamber of Commerce (ICC) arbitration announcement will finally be released by the end of this week. "

20. desember dagen etter børsmelding:
"Intriguing development: Tunisian authorities approached for a resolution on the outstanding $600 million. They want to settle out of court.
Their proposal of $120 million, spread over eight years in installments, was unequivocally dismissed. However, after losing the first arbitration the pressure is on them to come to save money with an amicable settlement. Stay tuned."
futureistoday
I går kl 21:25 467

Her er det snakk om opsjon ikke emisjon, og forresten så har aldri vi andre aksjonærer noengang fått mulighet til og delta på emisjon. Så det du sier her er bare tullball, det er ledelsen som både har brukt opp penger og hatt lukkede emisjoner gang på gang. Les deg opp før du kommenterer på ting du ikke har fakta om.
Blientotre
I går kl 21:26 465

Han kan umulig gjøre ny emisjon.
Det vil bli et inside kjøp og aksjonærer kommer til å kreve sak.

Forrige emisjon var med god grunn for å holde selskapet med penger - men den går ikke nå.
Gullit
I går kl 21:30 457

Ferskt intervju her om noen vil forstå saken bedre:

https://m.youtube.com/watch?v=FE7XEAD1GS0&pp=ygUNWmVuaXRoIGVuZXJneQ%3D%3D

https://www.zenithenergy.ca/

Redigert i går kl 21:31 Du må logge inn for å svare
futureistoday
I går kl 21:31 455

Svaret på saken vedrørende smp energies (9 mill USD) skal være fremlagt innen 31 mars 2025. Icc 2 var ila sommeren 2025. Så ca 6-8 mnd til. Ser ut som det kan bli forlik før den tid.

Andrea å gjengen har allerede ordnet seg 95 mill aksjer i opsjon, så hvis de prøver seg på og tilegne seg mer aksjer nå, da de allerede har skrevet i halvårsrapporten som ble fremlagt for 3 dager siden at de har penger nok til og klare seg de neste 12 mnd. Så blir de hengende på andre siden av ett søksmål selv.
Herman*
I går kl 21:33 450

Grådighet kjenner ingen grenser. Det vil ta et par mnd å få tak i de 100 mill om de ikke inngår et forlik, så de kan prøve seg.
Herman*
I går kl 21:44 429

Jeg har lest rapporten og det står egentlig ikke det. De har lagt til grunn en masse forutsetninger for going concern: Evnen til å hente kapital, positive utfall av rettsakene osv osv. Nå vil ikke jeg prøve å skremme noen med ny emisjon, de klarer sikkert å holde skuta flytende i et par mnd, og dessuten kan en helt sikkert oppta lån med sikkerhet i kjennelsen/dommen. Det er nok ikke vanskelig å ta beslag i eiendeler i en sak som ikke kan ankes. Mitt poeng er at jeg ikke vil bli sjokkert om de prøver å berike seg selv enda mer.
Blientotre
I går kl 21:57 393

Du skaper dessverre uro med egen konspirasjon..
Dette burde ikke engang vært et et tema.