CEO spår 2500% oppside!

Mdg1
ZENA 20.12.2024 kl 08:54 15525

Selvsikker CEO mener de vinner begge arbitrasjesakene selskapet er innvolvert i

https://investornytt.no/ceo-i-zenith-spar-oppside-pa-2500-i-eget-selskap/
Blientotre
24.12.2024 kl 08:56 3230

Er ikke det, det samme som å si de egentlig har vunnet?
Kanskje avgjørelsen på siste sak kommer tidligere enn først tenkt?
jantt
24.12.2024 kl 09:01 3209

Mon ikke der kommer et forlig i starten af 2025 ? Håber for alle os der har siddet i flere år at 2025 bliver året hvor vi kan blive "rige" og belønnet for vores tålmodighed. God jul til alle
patek5146
24.12.2024 kl 10:05 3031

Har været med siden 2021 nu og endelig skinner solen lidt på os, som Jantt skriver vil en belønning gøre godt.
Selv ejer jeg 0,5% af butikken og med lukke kursen igår stadig i et beskedent minus, men en enkelt dag mere med +15-
20% og jeg vil endelig være break even.

Held og lykke på den forhåbentilge raket rejse🚀🚀
elnomi
24.12.2024 kl 10:09 3006

Nå virker det som usikkerheten har sneket seg inn her for mange, dere må ikke vingle så fælt. Tiden er inne til å være sterke i troen på at dette vil gå veien og en stor belønning venter.
Blientotre
24.12.2024 kl 10:14 2987

Nei?
Som jeg ser det blir det bare klarere for hver dag hvor god sak vi sitter med. Det er jo tydelig at Tunisia sliter nå.
Det kan fort hende saken blir avgjort mye tidligere enn først antatt. Som jeg ser det burde Tunisia håpe på et forlik med litt avslag for god vilje.
Herman*
24.12.2024 kl 10:40 2890

De ulike rettsprosessene følger et strengt skjema og blir ikke avgjort raskere enn planlagt vil jeg tro. Om du tenker på et forlik, er jeg helt enig. Det vil gagne alle parter å få dette ut av verden asap. For øvrig må vi ikke glemme saken mot riggoperatøren som skal avgjøres i vår. Her kan det også være en del å hente. Kravet er vel på 9 mill dollar. Angående kravet mot myndighetene i Kongo, virker det ganske håpløst etter alle disse årene.
Redigert 24.12.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
24.12.2024 kl 10:47 2855

Dolphin Drilling vant nettopp voldgift krav på 100M $ i Nigeria,spennende å se hvordan det går med inndriving av krav👍
Gullit
I går kl 11:35 2154

Med penger i banken skal man ikke glemme noe som helst.. er vel nå mulighetene åpner seg. Blir ytterst spennende å følge selskapet de neste årene!!
kim2002
I går kl 13:42 1971

Vi har vel 2 handledager før et spennende nytt år begynner. Godt å sitte lastet med aksjer, får jeg håpe :)
Redigert i går kl 13:54 Du må logge inn for å svare
skadi
I går kl 15:52 1766

Det er for seint for skattelelatert salg nå i romjula, så det kan smelle bra oppover allerede før nyttår også.
Six5
I går kl 16:15 1699

Bør være litt forsiktig pga 3 - 5 dagers oppgang - allerede overkjøp - kan faller ned på fredagen..
traderkalle
I går kl 16:19 1687

Regner med denne åpner opp nokså mye på Fredagen. Jo flere som leser forum og andre media får interessen når man ser hva oppsiden er. Eneste jeg savner er et lite skriveri i Fa. Noen som kan pushe gjennom et lite media skriveri på Fa? Kapital? osv. Ikke bare investornytt, ikke så mange med abb der.
kim2002
I går kl 16:26 1664

Uinteressant for meg om den faller noe, det er fremtidsutsiktene som gjør at jeg ikke selger, denne gangen. Håper det endelig går veien og det er en formidabel opptur :)
futureistoday
I går kl 17:03 1606

Slik det har utviklet seg mtp full pott i første icc, og ryktene som går fra det som viser seg og være en troverdig kilde med gode kontakter så har man lov og håpe på ett fall slik man kan laste mer opp på disse nivåene før den smeller skikkelig hvis de melder om ett formelt tilbud på forlik. Som jeg antar vil sende kursen mellom 6-12 kr. Personlig så tror jeg på ett forlik med en større sum i tillegg til noe oljefelt (enten de vi hadde eller noen nye mindre felter) feltene vi mistet er vel tildelt Etap, så det er jo en mulighet for og få tilbake de…

Tunisia vil nok helst bli ferdig med sakene da de mister både ansikt og støtte fra verdenssamfunnet hvis de blir dømte (noe de nok gjør). Da de ikke har den beste økonomien regner jeg derfor med at de må tilby noe oljefelt i tillegg til en vesentlig sum. Der vil det nok også ligge inne klausuler som slår inn skulle det oppstå nye problemer skapt av staten.

Jeg har ikke mye tro på ett fall i romjula, tvert imot.
Kun mine meninger og synsinger som skrives her. Tar gjerne innspill hva andre mener og tror hva som kan bli ett utfall av ett forlik
jantt
I går kl 17:18 1563

Jeg regner også med et forlig især hvis det er rigtigt at de har tilbudt $ 130 mill. Regner/håber med forlig på ca 50 % af de $630 mill som er der krav på, og genoptagelse af prodution med flere felter. Vi er før blevet skuffet, så håber ikke for meget på at kursen kommer op på 10 nkr. Hvis kursen indenfor 2-3 mdr kommer i 2-3 nkr så er jeg tilfreds
Herman*
I går kl 17:22 1545

Om de Tunisiske myndigheter var smarte, ville de forsøkt seg på et fiendtlig oppkjøp av Zenith. Byr de 2 kroner/aksje, ville de sikkert klare å få 70% av aksjene. Etter å ha inngått et forlik med seg selv, kunne de ha utbetalt utbytte, betalt ned gjeld og avviklet selskapet. Det ville gjort mindre vondt for deres stolthet enn å måtte se at Zenith blir en ledende oljeaktør i Tunisia. Sier ikke at dette er en optimal løsning for aksjonærene, men det er det jeg ville ha gjort om jeg var i deres sko.
Vekst
I går kl 17:31 1522

Noen som har lest hele artikkel i investornytt?
futureistoday
I går kl 18:25 1409

For og gjøre ett oppkjøp så må de i forkant tilegne seg en stor andel aksjer av selskapet, og siden det er veldig mange som sitter med aksjer langt tilbake i tid til en mye høyere kurs enn idag, så måtte de kjøpt aksjen langt over 2 kr for og tilegne seg nok aksjer, da hadde det ikke nyttet med bud på så lavt nivå. I tillegg til at ledelsen kan utløse opsjonene de har og sitter da selv med en ca 40% av aksjene. Dvs at Tunisia måtte i realiteten fått 100% tommel opp av alle andre aksjonærer til oppkjøpet. Scenarioet du legger frem ser jeg som høyst usannsynlig er gjennomførbart.
Liverbirds
I går kl 18:36 1375

Myndighetene skal kjøpe opp Zenith, Herman × 🤣🤣🤣

Du forsetter med alt av idiotiske kommentarer 🙃🙃🙃
Herman*
I går kl 18:39 1358

Hvis ledelsen vil sitte på 40% av aksjene etter innløsing av opsjoner/warrants, er jo dette ganske skremmende i forhold til grådighet osv. Håper ikke det er tilfelle, kanskje noen har en presis oversikt? Om det er korrekt, er er fiendtlig oppkjøp selvfølgelig uaktuelt. Hva folk har betalt for sine aksjer tidligere er jo irrelevant, det eneste som betyr noe er hva selskapets verdi er i dag i lys av dagens situasjon og fremtidsutsikter.
Redigert i går kl 18:44 Du må logge inn for å svare
futureistoday
I går kl 18:45 1335

Ja ca 40% ved innløsing av opsjoner mener jeg. Selvfølgelig er det ikke irrelevant hva folk har betalt tidligere. De fleste som investerer og sitter i mange år selger ikke til lav kurs. Da hadde de solgt for lengst. Som betyr at hvis noen (Tunisia) skulle ha kjøpt seg såpass opp som du mener så måtte de kjøpt kursen mye lenger opp. Hvis alle hadde kjøpt aksjer til kursen som har vært siste året derimot så hadde nok de fleste tatt imot 2-3 kr i ett bud på selskapet.
Herman*
I går kl 18:46 1335

Jeg noterer meg at de som knapt evner å formulere en sammenhengende setning er de som oftest er mest kritiske til mine innlegg.
Redigert i går kl 18:47 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 18:56 1301

Når du mener at Zena aksjonærer vil vektlegge historisk kost fremfor dagens verdi, anklager du jo dem for å være irrasjonelle. La oss si at noen betaler 100 kroner for en aksje, men selskapet kjøres helt i grøfta og må gjennomføre en emisjon på 1 krone, noe som medfører at kursen stabiliserer seg på 1 krone over tid. Hvis det så kom et bud på 3 kroner, skulle de gamle aksjonærene ha sagt nei fordi de tidligere betalte 100 kroner per aksje? Historisk kost er etter mening en farlig psykologisk sperre som hindrer aksjonærer i å foreta fornuftige valg.
Redigert i går kl 19:15 Du må logge inn for å svare
futureistoday
I går kl 19:16 1247

Selvfølgelig ville de gamle aksjonærene sagt nei til det, det er meget ufornuftig og ta til takke med ett tap på 97%.

Kun min mening da, men følger du med i forumet her og i London så ser du fort at det er mange som er med helt tilbake fra Aserbajdsjan tiden som enda venter på og gå i pluss, noe som er sannsynlig i tiden som kommer. Hadde de fulgt din tankegang så hadde de solgt med 96-97 % tap som var realiteten for kun noen uker siden.
futureistoday
I går kl 19:19 1238

Og jeg frabes at du skal legge føringer for at jeg anklager noen for og være irrasjonelle. Det er kun dine ord, og jeg mener det helt motsatte, det ville være irrasjonelt og selge med ett tap på 97% når nedturen har pågått over mange år.
Herman*
I går kl 20:18 1115

Det jeg forsøker å formidle er noe som er vitenskapelig dokumentert, men jeg skjønner at jeg ikke lykkes med å overtale deg. Kanskje et annet eksempel kan hjelpe: Bedrift A har to divisjoner uten nevneverdige synergier. Selskapet prises til 100 nok/aksje. Så går det nedenom og hjem med den ene divisjonen. Tapene blir så store at divisjonen blir nedlagt, og alt av verdi blir solgt. Kursen har i mellomtiden falt til 50 kroner. Bør aksjonærene vektlegge at de har betalt 100 kroner når de vurderer om de skal selge? Nei, da mye av disse verdiene er borte. Det er bare dagens verdier og fremtidsutsiktene som teller. For noen år siden kjøpte jeg en 13 mnd gammel elbil og betalte 160000 under nybilpris. Jeg følte at jeg gjorde et varp. Så satte Tesla ned prisen på model Y med 100000, og det hele ble ganske så kjedelig. Om jeg da hadde hevet meg rundt og forsøkt å selge bilen, kunne jeg ikke argumentere med hva jeg hadde betalt når det er markedet som bestemmer prisen. Med din holdning vil alle som sitter med store urealiserte tap være motivert til å bli sittende i en aksje når det i en del situasjoner vil være lurt å ta tapet og gå videre.
Redigert i går kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Pensjon
I går kl 20:40 1055

Hei Herman.
Beklager å si dette. Men det innlegget du skriver er noe av det dummeste jeg har lest på dette forum.
Hvis det du forsøker å forklare må jeg bare si « alle som kjøper/selger på børsen er individualister» så
å forutsi rett/galt blir bare tøv . Så her svikter faktisk vitenskapen i sine gjennomsnittsverdier.
God jul fortsatt.
Mvh gammel pensjonist

elnomi
I går kl 20:49 1018

Det er nok kjøtt igjen på ZENA-beina til at 2025 kan bli riktig så fetende.
futureistoday
I går kl 20:49 1015

Jeg forstår, jeg hadde hatt andre følelser rundt det selv hadde jeg kjøpt en tesla og at det i tillegg syntes det var ett varp😂 Neida, fra spøk til alvor, vi kan godt ha forskjellig syn på hvordan vi investerer. Men og legge ord i munnen på andre synes jeg svært lite om.

Men og sammenligne ett bilkjøp og ett aksjekjøp er bare tøys. En bil vil alltid tape seg i verdi over tid, dette er noe en vet når enn kjøper bilen (nå snakker vi vanlige bruksbiler).

Aksjer derimot kjøper man for og få en verdiøkning. Kan ikke sammenlignes. Husk man har jo alltids TINA.
Redigert i går kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Aqualight
I går kl 21:00 972

@futureistoday - er du rar at forklare de 40%? for det tal forstår jeg ikke! det kan ske der er noget jeg overser, men umiddelbart så er:

LANGT størstedelen af de 95 mill warrants er brugt på at betale gæld.

The Company issued 95,000,000 share purchase warrants (the "Warrants") exercisable at a price of NOK 0.29,
applying a ratio of 1:1 in connection with the Placement Shares and Debt Settlement Shares, with a fixed
duration of two years from the date of issuance

Mr. Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer & President of Zenith, participated in the Placement by
subscribing for 18,119,411 New Common Shares of no-par value in the capital of the Company.
Following the Placement, Mr. Cattaneo is directly beneficially interested in a total of 42,548,748 common
shares in the capital of the Company, representing 11.61% percent of the total issued and outstanding
common share capital of the Company admitted to trading on the Euronext Growth Oslo.

Mr. Luca Benedetto, Chief Financial Officer of Zenith, participated in the Placement by subscribing for
7,361,011 New Common Shares of no-par value in the capital of the Company.
Following the Placement, Mr. Benedetto is directly beneficially interested in a total of 11,055,706 common
shares in the capital of the Company, representing 3.02% percent of the total issued and outstanding common
share capital of the Company.

Mr. Sergey Borovskiy, Director of Zenith, also participated in the Placement by subscribing for 2,831,158 New
Common Shares of no-par value in the capital of the Company.
Following the Placement, Mr. Borovskiy is directly beneficially interested in a total of 3,216,087 common
shares in the capital of the Company, representing 0.88% percent of the total issued and outstanding common
share capital of the Company

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Abu
I går kl 21:05 949

Bravo Mdg1, du tok gevinst i PNOR og starta denne tråden sikkert etter fyrst å ha satsa gevinsten her.
Opp mesta 100% på kort tid!
Alle har eit syskjenbonn på Gjøvik!
Herman*
I går kl 21:14 909

Jeg sammenligner ikke kjøp av bil med aksjekjøp, bare prinsippet om at kostprisen ofte er irrelevant. Jeg mener derfor fortsatt at å vektlegge verdier som har forsvunnet er irrasjonelt, og at de som gjør det er irrasjonelle. Dette er mer et faglig spørsmål enn ærekrenkelser av andre investorer. I eksempelet med bilen burde jeg vel heller sagt at hvis en kræsjer en bil og forsøker å selge vraket, er det verdien/nytteverdien av vraket her og nå som er viktig-ikke nybilbris. Når det gjelder Zenith, var jo selskapet en stund priset ut fra at Tilapia var en done deal og at den lisensen var en company maker. I dag er Zenith i praksis verdt null og niks utover de 100 mill de ble tilkjent i erstatning og sannsynligheten for at de lykkes helt eller delvis i deres to siste saker hvor over 5 milliarder NOK er i spill.
futureistoday
I går kl 22:16 756

Hei, aqualight, tror du blander opsjonene med aksjene de trykket opp. De trykket 62,833,440 nye aksjer som de brukte til betaling av gjeld og i tillegg så kjøpte ledelsen endel av dem. Opsjonen på 95 mill nye aksjer er IKKE blitt utløst. Den opsjonen ligger og venter på og bli utløst sammen med ca 18 mill til fra før. Og hvis du teller over så har firmaet pr idag 366545401 aksjer som betyr at hvis de opsjonene på tilsaman 113 mill aksjer til som er ca. 25% nye aksjer og ledelsen fra før av sitter på ca 57 mill så er det totalt 170 mill aksjer av en ny total på ca 470 mill aksjer. Der de 170 mill ledelsen da har vil utgjøre ca 38% av totalen. (Tar kjapp hoderegning her så kan bomme med en prosent) gjerne rett opp hvis det er noe feil her eller noe jeg har misforstått. Men er det jeg klarer lese utfra børsmeldinger og halvårsrapporten.
Redigert i går kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 22:18 748

Kan det være gjeld til ledelsen? Det er eneste måten jeg tror de kan bikke 40% totalt.
futureistoday
I går kl 22:25 717

Les børsmelding ang siste emisjon og halvårs resultatet så skal det stå enkelt forklart.
Herman*
I går kl 22:48 640

«On April 15, 2024, the Company signed two loan agreements with two of its Directors, that granted loans to finance its developing activities and the arbitration costs. The loans bear no interest and are repayable on March 31, 2025.
As of September 30, 2024, these loans amounted to CAD$851.492,62 for Mr. Andrea Cattaneo, and CAD$597.741,48 for Mr. Luca Benedetto.»

Så da spørs det om det er disse lånene som er slettet i bytte mot et hav av warrants.
Herman*
I går kl 23:38 500

Et forlik som bare innebærer cash vil i teorien kunne komme når som helst, men om det er snakk om cash i kombinasjon med lisenser vil det nok ta litt tid. Håper ladyofaim vil holde oss oppdatert om de Tunisiske myndighetene gjør nye fremstøt i forsøk på å få på plass en avtale.
Redigert i går kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 00:01 438

Det hadde vært ekstremt bra. Våger ikke håpe på et så positivt utfall.