CEO spår 2500% oppside!
Selvsikker CEO mener de vinner begge arbitrasjesakene selskapet er innvolvert i
https://investornytt.no/ceo-i-zenith-spar-oppside-pa-2500-i-eget-selskap/
https://investornytt.no/ceo-i-zenith-spar-oppside-pa-2500-i-eget-selskap/
birol
03.01.2025 kl 15:35
5584
Er veldig mange skjulte salgsordrer. vært det på hele veien opp. irriterende greier.
jantt
03.01.2025 kl 16:35
5260
Øv det var en minus dag, men mon ikke den kommer op igen i næste uge ? Ser gerne kursen kommer over 1 nkr her i januar (håber)
Aldara
03.01.2025 kl 16:53
5158
Naturlig og sunn korreksjon idag! Det måtte til! MEN hvis forlikstilbud kommer ikveld har de som har solgt driti på draget!
HP17
03.01.2025 kl 17:38
5008
Det kommer ikke noe forlikstilbud denne helgen.
Det er bare svada.
Her må en roe ned og slappe engang i Q2-25 om en tenker forlik etter min vurdering. Men kursen skal godt opp over kr 1 i januar, det er rimelig sikkert. Om en kjøper på kr 0,60, kr 0,65, kr 0,70, kr 0,75 eller kr 0,80 vil en uansett få en solid avkastning fremover, både på kort og mellomlang sikt. Selv gikk jeg inn rundt kr 0,60 og er helt rolig. Skal ha en 300%-500% før jeg er fornøyd.
Det er bare svada.
Her må en roe ned og slappe engang i Q2-25 om en tenker forlik etter min vurdering. Men kursen skal godt opp over kr 1 i januar, det er rimelig sikkert. Om en kjøper på kr 0,60, kr 0,65, kr 0,70, kr 0,75 eller kr 0,80 vil en uansett få en solid avkastning fremover, både på kort og mellomlang sikt. Selv gikk jeg inn rundt kr 0,60 og er helt rolig. Skal ha en 300%-500% før jeg er fornøyd.
Redigert 03.01.2025 kl 17:40
Du må logge inn for å svare
Gullit
03.01.2025 kl 17:52
4951
Akkurat det vet nok ikke du så mye om. Dette er ikke en liten sak i Tunisia nå. Kan godt hende de jobber på spreng og fremmer nytt tilbud om ikke lenge. Når det er sagt tror jeg ikke det kommer en løsning rett rundt hjørnet..
god helg. Ser gjerne en god opptur neste uke😀
god helg. Ser gjerne en god opptur neste uke😀
Trucker-22
03.01.2025 kl 21:40
4577
Merkelig handel i Oslo i dag der kursen ble presset ned og det ble et stort sprik i forhold til LSE. På LSE ble det kl.1551 kjøpt 500 000 aksjer til en pris 6,34p. Det tilsvarer en kurs på 0,89 NOK.
02-Jan-25 15:51:29 6.34 500,000 Unknown* 5.00 5.50 31.70k
Det ble også heftig diskutert etter børsmeldingen i dag på LSE at Nordnet fond hadde økt eksponeringen i Zenith med over 22 mill. aksjer og det ble handlet mye aksjer på LSE etter denne meldingen i dag
02-Jan-25 15:51:29 6.34 500,000 Unknown* 5.00 5.50 31.70k
Det ble også heftig diskutert etter børsmeldingen i dag på LSE at Nordnet fond hadde økt eksponeringen i Zenith med over 22 mill. aksjer og det ble handlet mye aksjer på LSE etter denne meldingen i dag
Redigert 03.01.2025 kl 22:05
Liverbirds
03.01.2025 kl 22:29
4441
Selskapet kom med en børsmelding i dag som ingen har verken delt eller kommentert.
Blientotre
03.01.2025 kl 22:49
4352
Meldingen i seg selv er gledelig den.
Men jeg tror kanskje de fleste vet at dette er begynnelsen - der mange store aktører kommer til å komme inn.
Så er det greit nok med en gevinstsikring og rød dag - for de fleste er sikre på at oppturen bare vil fortsette neste uke. Så får de som har solgt bare være fornøyd med sin utgang.
Jeg er i hverfall ikke redd for denne røde dagen - vi kommer til å gå grønt neste uke.
Men jeg tror kanskje de fleste vet at dette er begynnelsen - der mange store aktører kommer til å komme inn.
Så er det greit nok med en gevinstsikring og rød dag - for de fleste er sikre på at oppturen bare vil fortsette neste uke. Så får de som har solgt bare være fornøyd med sin utgang.
Jeg er i hverfall ikke redd for denne røde dagen - vi kommer til å gå grønt neste uke.
Redigert 03.01.2025 kl 22:51
Herman*
03.01.2025 kl 22:57
4305
Nordnet Livsforsikring har kjøpt en del aksjer i Zenith og må flagge da de har passert 5%. Er vel ikke så mye mer å si.
skadi
03.01.2025 kl 23:17
4235
Og Nordnet Livsforsikring er altså ikke Nordnet sin livsforsikring for egne ansatte, men representerer kontotype Zero, som igjen er samlekonto for mange småsparere hos Nordnet med akkurat denne kontotype.
Så dette er ikke kursdrivende i de hele tatt, i verste tilfelle tvert imot.
Så dette er ikke kursdrivende i de hele tatt, i verste tilfelle tvert imot.
unikum
I går kl 17:07
3395
Ser noen som nevner å betale utbytte etter første runde og tildeling i voldgiftssaken på den andre lukket tråden. Slik kursen står nå så utgjør det ca 32 øre (9,7 mill D), det er vel ikke helt ubetydelig for kursen?
Redigert i går kl 17:42
Herman*
I går kl 17:35
3310
Det ville være merkelig og uansvarlig å betale utbytte av de 9.7 millionene, da selskapet er underfinansiert og ikke kapitalisert til noen som helst drift. Hvis de derimot vinner sak nr 2 og 3, ser jeg for meg et utbytte på et par kroner. Tror det blir vanskelig å betale ut mer da AC og Co sikkert ønsker å revansjere et tiår med nederlag via aggressive oppkjøp osv.
Aqualight
I går kl 19:09
3123
Jeg er helt på linje med dig Herman* vedrørende udbetaling af udbytte.
Der ligger nogle fantastiske muligheder både i Tunesien, og hvis man har mistet modet til at fortsætte der, så er der stadig en lille sag i Kazakhstan, som afventer og som skal have den første brønd oppe at køre senest i Juli måned 2025. det er ret præcist om 6 måneder. et lille udklip fra den tidligere udsendte RNS :
DP Energy holds a joint exploration and production contract for a term of six years from July 2019, to be followed by a production licence for a duration of 25 years subject to certain conditions being satisfied, primarily seismic reprocessing and the drilling of one new well.
On December 20, 2023, Zenith Energy announced the conditional acquisition of an initial 50% of the shares and voting rights in Devonian Petroleum Limited (“Devonian”) for a total investment in cash and in kind assessed at approximately 5 million USD
Forhåbentlig kan enhver investor godt se, hvad langt størstedelen af de 9,7 mill $ fra sag 1, skal bruges på.
Link til RNS: https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/acquisition-of-devonian-petroleum-limited-g5ozqhb3ie6xfn1.html
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Der ligger nogle fantastiske muligheder både i Tunesien, og hvis man har mistet modet til at fortsætte der, så er der stadig en lille sag i Kazakhstan, som afventer og som skal have den første brønd oppe at køre senest i Juli måned 2025. det er ret præcist om 6 måneder. et lille udklip fra den tidligere udsendte RNS :
DP Energy holds a joint exploration and production contract for a term of six years from July 2019, to be followed by a production licence for a duration of 25 years subject to certain conditions being satisfied, primarily seismic reprocessing and the drilling of one new well.
On December 20, 2023, Zenith Energy announced the conditional acquisition of an initial 50% of the shares and voting rights in Devonian Petroleum Limited (“Devonian”) for a total investment in cash and in kind assessed at approximately 5 million USD
Forhåbentlig kan enhver investor godt se, hvad langt størstedelen af de 9,7 mill $ fra sag 1, skal bruges på.
Link til RNS: https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/acquisition-of-devonian-petroleum-limited-g5ozqhb3ie6xfn1.html
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Blientotre
I går kl 19:17
3088
Vi har ikke fått noen oppdatering fra Kazakhstan - vi får håpe de fremdeles har den avtalen åpen. Da blir vel 19kr aksjen smått også.
jantt
I går kl 19:26
3045
Jeg har hele tiden troede at Kazakstan var opgivet da vi intet hørte og de sagde at alle procekter var stoppet (det mener jeg da at have læst)
Blientotre
I går kl 19:31
3011
Jeg mener det største feltet fremdeles ikke har blitt oppdater?
Det var 3 felt som ble meldt - men ett av de er fremdeles ikke oppdatert om status? Jeg har ikke tid til å sjekke nå - så gjerne sjekk selv på tidligere meldinger.
Det var 3 felt som ble meldt - men ett av de er fremdeles ikke oppdatert om status? Jeg har ikke tid til å sjekke nå - så gjerne sjekk selv på tidligere meldinger.
Redigert i går kl 19:32
Trucker-22
I går kl 19:52
2923
I følge Annual Report utsendt fra selskapet 1. august 2024 er dette å lese på side 4, under avsnitt 3.
"We have also taken decisive steps by discontinuing the Group’s involvement in potential acquisitions that were
no longer attractive, specifically in the Republic of Kazakhstan, the Republic of Benin, the Republic of Yemen,
and the Republic of Congo"
Oversatt
Vi har også tatt avgjørende skritt ved å avvikle konsernets engasjement i potensielle oppkjøp som var
ikke lenger attraktivt, spesielt i republikken Kasakhstan, republikken Benin, republikken Yemen,
og Republikken Kongo.
Er det slik å forstå at Kaz. er ute av videre forhandlinger
https://www.zenithenergy.ca/investors/reports/
"We have also taken decisive steps by discontinuing the Group’s involvement in potential acquisitions that were
no longer attractive, specifically in the Republic of Kazakhstan, the Republic of Benin, the Republic of Yemen,
and the Republic of Congo"
Oversatt
Vi har også tatt avgjørende skritt ved å avvikle konsernets engasjement i potensielle oppkjøp som var
ikke lenger attraktivt, spesielt i republikken Kasakhstan, republikken Benin, republikken Yemen,
og Republikken Kongo.
Er det slik å forstå at Kaz. er ute av videre forhandlinger
https://www.zenithenergy.ca/investors/reports/
Redigert i går kl 19:54
Aqualight
I går kl 20:20
2823
Og det er præcis, det her jeg mener når jeg skriver at kommunikation er firmaets absolutte akilleshæl - hvis samarbejdet vedrørende Kazakhstan - Benin - Yemen samt Congo er indstillet, hvor er så de 4 RNS vedrørende dette? Det er i alt sin enkelthed bare ikke godt nok.
ALLE oplysninger som har positiv eller negativ indvirkning på kursen, SKAL meddeles marked, de regler tænker jeg enhver med lidt kendskab til at drive virksomhed kender.
Kazakhstan står dags dato opført under firmaets portfolio, se link https://www.zenithenergy.ca/portfolio/ - MEN for nu at bruge firmaets egne oplysninger : We have also taken decisive steps by discontinuing the Group’s involvement in potential acquisitions that were
and the Republic of Congo.
As of the date of this document the Group operates in Italy, where it produces natural gas, electricity and
condensate, and the United States, where it produces oil.
Så firmaet har haft fra den 24 Juli, 2024, hvor dokumentet er underskrevet til i dag den 4 januar 2025, uden at udsende en RNS eller rette det på hjemmesiden!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
ALLE oplysninger som har positiv eller negativ indvirkning på kursen, SKAL meddeles marked, de regler tænker jeg enhver med lidt kendskab til at drive virksomhed kender.
Kazakhstan står dags dato opført under firmaets portfolio, se link https://www.zenithenergy.ca/portfolio/ - MEN for nu at bruge firmaets egne oplysninger : We have also taken decisive steps by discontinuing the Group’s involvement in potential acquisitions that were
and the Republic of Congo.
As of the date of this document the Group operates in Italy, where it produces natural gas, electricity and
condensate, and the United States, where it produces oil.
Så firmaet har haft fra den 24 Juli, 2024, hvor dokumentet er underskrevet til i dag den 4 januar 2025, uden at udsende en RNS eller rette det på hjemmesiden!
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herman*
I går kl 20:32
2770
Helt enig. Dette er et useriøst selskap, og kursen hadde i dag vært dobbelt så høy om markedet hadde tatt dem seriøst. De skal selvsagt sende ut børsmeldinger når de avbryter oppkjøpsprosesser som tidligere er børsmeldt. De av dere som snakket regelmessig med AC bør sette han litt på plass. Skal dette selskapet ha suksess i fremtiden bør AC ta over som styreformann, og så bør de få seg en ny CEO som kan bygge tillit.
Trucker-22
I går kl 21:09
2653
Har vært aksjonær i mange år og sitter med ca. 900K aksjer til snitt 0,6. Så er i pluss men har vært i dype daler i flere år. Det som er sikkert er at vi aldri ser 19,- aksjen i Zena, til det er selskapet altfor useriøst og større investorer tar ikke i denne aksjen med ildtang engang. Men det kan skje at vi ser noen kroner etter hvert men da er det takk og farvel for meg i Zenith. Dette selskapet vil aldri ( i mine øyner) få til noe som helst av verdier, men kanskje får Zenith full klaff på ICC2 og 3.
Jotun71
I går kl 22:02
2498
hei, jeg har vært i Zena i litt over 4år. Må innrømme det har vært 2 år med mye negativitet men må se fremover. Dette pga de 2 sakene som står igjen og muligheter av dette. Kan ikke si seg enda. Tolmodighet betaler seg til sist. Sitat Warren Buffett. Noe i den dur. Jeg har snitt på 63øre og snart 600k aksjer. Men har også andre aksjer.
Herman*
I går kl 22:18
2441
Så lenge vi kan håpe på utbytte på minst 2 kroner ved rimelig gjennomslag i sak 2 og 3, er jo risikoen på dette nivået svært lav . Om Zenith skal bli et seriøst selskap, tror jeg de må holde seg borte fra bananrepublikker og rollen som operatør. Om de lykkes i å finne gode partnere og lisenser, kan dette gå veien. Tidligere har de vært et one man show som tror de er et stort vellykket energiselskap. Den strategien har ikke tjent selskapet. Om jeg skal si noe positivt om Zenith, så er det at de er seige og uredde. Hadde mange samtaler med AC da han var i Afrika under Corona. Han levde nok som en konge, men han satt ikke på hjemmekontor og ventet på bedre tider.
Nilsok
I går kl 23:07
2301
Er vel ingen her som har planer om å bli sittende altfor lenge. Til det er selskapet for useriøst. 3 kroner, så regner jeg med de fleste stikker:D
kim2002
I går kl 23:25
2243
Jeg sitter til ihvertfall til rettsakene er vunnet og aksjen ligger på mellom 8-10 kr og enda da er det 100% oppside :) men jeg må gjøre vurderinger underveis selvfølgelig.
Trucker-22
I dag kl 00:05
2117
Selve caset ser jo veldig bra ut nå skal sies, og endelig ser det ut til å gå veien. Men likevel sitter det i bakhodet grådigheten til ledelsen i Zenith og alle aksjer og opsjoner som dem har bevilget seg selv opp gjennom årene, og dette til tross for en gedigen nedgang i kursen. I høst fikk CEO bonus for godt arbeid, et annet seriøst selskap ville kanskje ventet til "bjørnen var skutt" før det ble utdelt opsjoner. Det er så mye (syns jeg) som taler for at skuta ikke har rent mel om bord. Og om disse siste 2 saker også blir vunnet så føler jeg ikke at Zenith er et seriøst selskap til å forvalte pengene på en god måte til aksjonærenes beste. Når det er sagt så vil jeg sitte å se om disse 2 saker blir vunnet, for det er ingen tvil om at det nå ser lysere ut for oss aksjonærer. Håper på utbytte og salg av mine aksjer godt oppe på krone stigen, men jeg blir ikke med på nye eventyr med denne gjengen etter det jeg har vært med på siste årene og har av erfaring med Zenith.
Gullit
I dag kl 08:06
1763
Her er hva som var planlagt i KAZ
Noen som kan brekrefte att det ikke blir noe der?
Som angitt i børsmeldingen, innebærer oppkjøpet ikke bare en økning i Zeniths reservebase, men også en betydelig utvidelse av deres operasjonelle rekkevidde. Devonian Petroleum, med sine rettigheter til Akkudukski-blokken i Kasakhstan, besitter omfattende hydrokarbonressurser. Denne blokken, med sine estimerte P50-ressurser på 520 millioner fat olje (120 millioner fat over saltet og 400 millioner fat under saltet), representerer en betydelig utvidelse av Zenith Energys portefølje.
Andrea Cattaneo, CEO i Zenith Energy, uttalte i børsmeldingen: «Med dette oppkjøpet har vi sikret en kritisk komponent i vår langsiktige vekststrategi. Akkudukski-blokken gir oss en robust plattform for videre utvikling og produksjon. Vi planlegger å starte boreoperasjoner i blokken før sommeren 2024, noe som vil akselerere vår produksjon og styrke vår markedsposisjon.»
Noen som kan brekrefte att det ikke blir noe der?
Som angitt i børsmeldingen, innebærer oppkjøpet ikke bare en økning i Zeniths reservebase, men også en betydelig utvidelse av deres operasjonelle rekkevidde. Devonian Petroleum, med sine rettigheter til Akkudukski-blokken i Kasakhstan, besitter omfattende hydrokarbonressurser. Denne blokken, med sine estimerte P50-ressurser på 520 millioner fat olje (120 millioner fat over saltet og 400 millioner fat under saltet), representerer en betydelig utvidelse av Zenith Energys portefølje.
Andrea Cattaneo, CEO i Zenith Energy, uttalte i børsmeldingen: «Med dette oppkjøpet har vi sikret en kritisk komponent i vår langsiktige vekststrategi. Akkudukski-blokken gir oss en robust plattform for videre utvikling og produksjon. Vi planlegger å starte boreoperasjoner i blokken før sommeren 2024, noe som vil akselerere vår produksjon og styrke vår markedsposisjon.»
Theo19
I dag kl 09:50
1593
Du kan da bare ta kontakt du.Snakket ikke du mye med han under Coronaen da.
jantt
I dag kl 10:19
1504
Jeg stoler ikke lige meget hvilke planer de kommer med om tiltag, procekter eller ligende. Intet de er startet på er blevet til noget og de meddeler intet, .Jeg håber kun på retssager og begynder at sælge HVIS kursen kommer op på ca 2 nkr.
Herman*
I dag kl 13:17
1186
AC og en del andre ledere er ikke så glade i kritiske aksjonærer. Da jeg etterhvert begynte å stille vel kritiske spørsmål, var det ikke så interessant for han å holde kontakten.
HP17
I dag kl 14:30
1015
På lukket tråd informeres det at avgjørelse av sak 2 er i feb 25. Er det riktig? Er ikke avgjørelsen av sak 2 estimert tidlig sommer 25?
2. Tunesien sag 2 - 130 mill (1.476.962.165 mill nok kr.) - Afgørelse februar 2025
2. Tunesien sag 2 - 130 mill (1.476.962.165 mill nok kr.) - Afgørelse februar 2025
Herman*
I dag kl 14:33
1003
Sak to avsluttes i feb og dommen forventes i løpet av sommeren. Det er også en sak i mars mot riggoperatør, men er ikke sikker om dommen faller i mars eller om saken avsluttes i mars.
Redigert i dag kl 15:36
Liverbirds
I dag kl 15:13
888
Hva med da å stille spørsmålet til Aqualight der du leste innlegget? Erre mulig hahahaha...
HP17
I dag kl 15:16
877
Av den enkle grunn at det er ingen avgjørelse i februar. En avgjørelse av saken er det først når en rettskraftig dom foreligger. Det er helt elementært.
Skjønner dere ikke det?
Skjønner dere ikke det?
Redigert i dag kl 15:27
kim2002
I dag kl 16:53
576
Selger du på 2 kr? (Gammel kurs 0.20 øre) . Skjønner ikke vurderingen, hvis man tar utgangspunkt i at sak 2 vinnes
Jotun71
I dag kl 17:06
523
helt enig, har kjøpt aksjer på 18øre dvs 1,8kr nå. Har kjøpt aksjer i hele spekteret. Men snitt på 63øre. Sitter til jeg er fornøyd. Ikke 2kr.
jantt
I dag kl 17:11
510
Har snit på 95 øre og kan jeg sælge på 2 kr så sælger jeg ihvertfald 50 %. Med AC i spidsen kan alt ske og jeg tør ikke holde alt hvis der skulle ske noget (man ved aldrig). Har været nede med 83 % . Sælger jeg 50 % på 2 kr er pengene hjemme.