E24 - Faroe og Equinor i byttehandel

Shareiff
DNO 05.12.2018 kl 08:28 3175

https://e24.no/boers-og-finans/equinor/faroe-og-equinor-i-stor-byttehandel-paa-norsk-sokkel/24510034

Nu grabbar!

Dette er utelukkende positivt for både DNO og faroe, men hvordan vill dette påvirke oppkjøpet til DNO?
De har ikke klart å scoope dette selskapet slikt som de helt sikkert håpet på, men en kontantstrøm av "trygge" nordsjø penger fra økt produksjon er uten tvil positivt, men dog vill det vell kreve en del ekstra penger på bordet for å godkjenne et eventuelt oppkjøp.

Hva tenker dere?
Redigert 05.12.2018 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2018 kl 08:50 1673

BUZZ-Faroe Petroleum: Barclays upgrades on Norwegian assets swap deal
Innkommet 06.12.2018 08:27
** Barclays upgrades Faroe Petroleum to "equal
weight" from "underweight" after co's Norwegian assets swap deal
** FPM's asset swap with Equinor is not a direct response to
DNO's 152p/share cash offer; transaction is accretive to its
core and tangible NAVs, which rise by 23 pct and 16 pct,
respectively - Barclays
** On Wednesday FPM announced a deal to swap Norwegian oil
and gas assets with Equinor , in a move that could
raise the price the hostile bidder DNO has to pay to
secure FPM
** Norway's DNO offered to buy FPM for 152 pence per share
in cash in Nov
** Barclays says its outlook for FPM as an independent
business is enhanced by asset swap; sees cashless asset swap
accretive to valuation and 2019 cash flows
** Raises PT to 185p from 160p, implying an upside of 18 pct
to Wednesday's close
** Stock up ~49 pct this year as of last close

(Reporting by Siju Varghese in Bengaluru)
((Reuters Messaging:
Siju.Varghese.thomsonreuters.com@reuters.net))
PipedPiper
05.12.2018 kl 15:24 2130

Jeg tror heller ikke ledelsen i Faroe vil kjøre det på dunken.Det er heller et forsøk på å gjøre det mindre attraktivt for oppkjøp slik at Dno heller ser seg om etter andre investeringsmuligheter. Faroe unngår oppkjøp, ledelsen sitter trygt og snipp snapp snute...
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:12 2169

Nå har vel ledelsen aksjer her så jeg tviler på om de vil kjøre selskapet "på dunken" for å unngå at DNO overtar/blir majoritetsaksjonær. Dette gir penger(utbytte) til aksjonærene hurtigere på mulig bekostning av større fremtidige inntekter. Selv tror jeg selskapet heller ikke nå er en kjempedeal for oss(DNO) med tanke på å få en solid avkastning på investert kapital.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:04 2200

Sånt her liker jeg. Som aksjonär i dno vet jeg ikke om det er bra eller dålig.

Men sån här underhållning med intriger, det er det som gör det värt att investera også hvis man tapper pengar. Mer drama i norske bedrifter takk.
PipedPiper
05.12.2018 kl 14:57 2227

Synes heller det virker som et desperat forsøk fra Faroes ledelse å tappe selskapet for verdier og gjøre det minst mulig attraktivt for oppkjøp. Type brent jords taktikk..
Slettet bruker
05.12.2018 kl 14:42 2281

DNO:STILLER SPØRSMÅL OM FAROE/EQNR-TRANS. GIR GOD VERDI FOR FAROE
Oslo (TDN Direkt): DNO har behov for å forstå transaksjonen mellom Faroe Petroleum og Equinor bedre før de gjør en endelig bedømmelse, men stiller spørsmål om transaksjonen gir god verdi for Faroe.
Det fremkommer av en melding fra DNO onsdag.
"Dette er en signifikant avtale for Faroe, og vi må forstå den bedre før vi gjør en endelig bedømmelse. Selv om Faroe har uttalt at dette ikke er designet for å stoppe DNO-budet, må vi spørre om dette er god verdi for et selskap som søker vekst: å bytte ut sine eiendeler av høy kvalitet, stor skala, i et kjernevekstområde, Njord, driftet av det nasjonale oljeselskapet i Norge, Equinor, og isteden få modne og eiendeler med produksjonsnedgang - i en avtale med Equinor selv. Det er testen denne avtalen må tilfredsstille", skriver DNO.
PSP, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Slettet bruker
05.12.2018 kl 14:29 2319

Gjør det nok vanskeligere å få stor grad av aksept for budet. Mellom linjene leser jeg her at man sier; folkens, nå er brukbare utbytter nærmere enn dere tror. Ikke bli fristet til å selge.
kaedureddfor
05.12.2018 kl 12:40 2453

Kor lenge må vi vente på resultatet av Dno sitt bud?
Slettet bruker
05.12.2018 kl 12:11 2525

Tror Faroe frister enda mer nå
Etter Faroes store byttehandel i Nordsjøen blir ikke oljeselskapet mindre fristende for budgiver DNO, ifølge aksjeanalytikerne.

https://www.dn.no/olje/dno/teodor-sveen-nilsen/bjorn-dale/tror-faroe-frister-enda-mer-na/2-1-492849
Hr Dust
05.12.2018 kl 11:00 2651

DNO har nok ikke vært klar over denne forestående byttehandel. For Faroe som frittstående selskap så tar de bort endel risiko, noe som på kort sikt kan være en trigger for oppgang. I allefall med økt oljepris. / de feltene som de nå bytter bort kan jo være rene pengemaskiner, men det vet man altså ingenting om enda.
abroker
05.12.2018 kl 10:11 2780

Denne dealen har nok DNO visst om fra første stund?
Sitt rolig i skyggen betrakt utviklingen > DNO kommer for fullt > når den kommer?
Bannet ben.
Hr Dust
05.12.2018 kl 09:27 2925

Faroe ledelsen (styret) tenker på egen lommebok. Nesten så jeg håper DNO går fra dealen.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 08:33 3144

Ja det antyds lite i artikeln att detta kanske inte är helt uppskattat av dno....kanske ville de åt de framtida fälten som equinor nu får.

En uttalande från dno vore bra


Stackars equinor förresten, var på hästtävlingar i helgen och allt från kläder till foder heter nåt med "equi..."