zena - 2025
December 27, 2024
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
("Zenith" eller "Selskapet")
Rettsavgjørelse i ICSID Voldgift mot Republikken Tunisia
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" eller "Selskapet") (LSE: ZEN ; OSE: ZENA ; OTC PINK:
ZENAF), det børsnoterte internasjonale energiproduksjons- og utviklingsselskapet, er
glade for å kunngjøre at de nå har mottatt den siste avgjørelsen fra voldgiftsretten
Tribunal for det internasjonale senteret for løsning av investeringstvister
("ICSID") voldgift mot Republikken Tunisia holdt i Washington, D.C.
("ICSID-voldgiften") initiert av selskapets heleide datterselskaper,
Zenith Energy Africa Ltd. (britisk), Zenith Overseas Assets Ltd. (britisk),
Compagnie du Désert Ltd. (britisk) (samlet "fordringshavere") mot
Republikken Tunisia som respondent ("respondenten").
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
("Zenith" eller "Selskapet")
Rettsavgjørelse i ICSID Voldgift mot Republikken Tunisia
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" eller "Selskapet") (LSE: ZEN ; OSE: ZENA ; OTC PINK:
ZENAF), det børsnoterte internasjonale energiproduksjons- og utviklingsselskapet, er
glade for å kunngjøre at de nå har mottatt den siste avgjørelsen fra voldgiftsretten
Tribunal for det internasjonale senteret for løsning av investeringstvister
("ICSID") voldgift mot Republikken Tunisia holdt i Washington, D.C.
("ICSID-voldgiften") initiert av selskapets heleide datterselskaper,
Zenith Energy Africa Ltd. (britisk), Zenith Overseas Assets Ltd. (britisk),
Compagnie du Désert Ltd. (britisk) (samlet "fordringshavere") mot
Republikken Tunisia som respondent ("respondenten").
Peter Sellers
06.01.2025 kl 13:39
3189
@Aldara, det er bare å sjekke hos Finanstilsynet men vær obs på at short under 0,5% ikke er registreringspliktig!
Aldara
06.01.2025 kl 13:25
3252
Enig Liverbirds.... Håpløst og et spill...Som vanlig!
Men noen som vet om der er aksjer til shortlån i Zenith? Mistenker noe slikt skjer nå..
Men noen som vet om der er aksjer til shortlån i Zenith? Mistenker noe slikt skjer nå..
Liverbirds
06.01.2025 kl 13:22
3240
Hahahaha 🤣🤣 Supert at det dukker opp så mange korttenkte "idioter i tråden og selskaper som går bra.
Blientotre
06.01.2025 kl 13:17
3267
Jeg er ikke bekymret og sjokkert over nedgang nå - kanskje flere dager også. Det har tross alt vært 250% stigning på få dager.
Men med første sak vunnet så sitter vi ganske godt i det for resten - og vi skal mye høyere på forventninger. Men ikke tro en aksje når maksimal kurs på forventninger på bare en børsuke.
Men med første sak vunnet så sitter vi ganske godt i det for resten - og vi skal mye høyere på forventninger. Men ikke tro en aksje når maksimal kurs på forventninger på bare en børsuke.
Trucker-22
06.01.2025 kl 13:10
3304
Hadde slike meldinger kommet i et seriøst selskap så hadde det vært mer stabil oppgang. Zenith og AC har ingen tillitt i marked over hodet. Håper selvsagt på mer oppgang men her skal det selges så snart det blir noen kroner, om det blir det i det hele tatt. 19,- som enkelte fabler om kommer aldri til å skje i selskapet Zenith, da grådigheten til ledelsen blir først og fremst i varetatt. Bare å tenke på et tall som ledelsen vil bevilge seg selv av bonuser om det blir noen kroner oppover.
Aldara
06.01.2025 kl 13:10
3293
Kan nesten virke som den er under shortangrep....Iflg handelsmønsteret...
Neon som vet om der er aksjer til short i zen?
Neon som vet om der er aksjer til short i zen?
Anywhere
06.01.2025 kl 13:03
3337
Kanskje ikke luft, men mye håp er man nødt til å begrunne de flestes kursmål med her inne...
Aldara
06.01.2025 kl 13:02
3319
Dette er da ikke luft og håp! Har du ikke lest mld siste tid?????
Anywhere....Hvor langt ned ønsker du aksjen nå da?? For å kjøpe selvsagt!
Anywhere....Hvor langt ned ønsker du aksjen nå da?? For å kjøpe selvsagt!
Redigert 06.01.2025 kl 13:03
Du må logge inn for å svare
Anywhere
06.01.2025 kl 13:00
3329
For meg ser det litt ut som man bør være obs på at aksjen fort nå kan bli lekegrinden til større tradere. Forvetninger kan bygges opp, foreløpig er det kun luft og håp, selvsagt, men dette kan utnyttes av mange. Og noen løper til basert på at man tar mye som skrives for god fisk.
Merk også at når det skrives mye haus fra nick som kun opererer i en aksje, så kan det være grunn til å spørre hvorfor...
Men husk, dette er risiko-aksje i et selskap som stort sett har feilet...Så begrens innsatsen til 100% tapsmulige midler
Merk også at når det skrives mye haus fra nick som kun opererer i en aksje, så kan det være grunn til å spørre hvorfor...
Men husk, dette er risiko-aksje i et selskap som stort sett har feilet...Så begrens innsatsen til 100% tapsmulige midler
Redigert 06.01.2025 kl 13:02
Gullit
06.01.2025 kl 12:55
3344
Ganske vilt att man får kjøpt på disse nivåene når man vet hva som er i vente. Kjøpersiden bygger seg opp.
Allroad18
06.01.2025 kl 09:40
3777
jantt skrev nå hvor langt skal vi ned før faldet stopper ?
Gevinstsikring for de som er ferske idag, vi som har deltatt i denne aksjen i mange år har dessverre et mye høyere snitt, og når aksjen var ned mot 0,16 tidligere, så var risikoen for konkurs så stor at svært få av de gamle turte å kjøpe...riskoen er fremdeles høy, men vi har litt mer kjøtt på beina idag..
Aldara
06.01.2025 kl 09:32
3838
Pick a number.... Mulig 0,6020 var bunnen i denne omgang? Ha'kke peiling men å stå utenfor nå er farligere enn å leke seg...
Redigert 06.01.2025 kl 09:33
Aldara
06.01.2025 kl 09:19
3945
Se nå ja.. En naturlig korreksjon---en sunn sådan-- så tar det ikke lange tiden før minustankene liksom kommer----Skjerpings!! Alt er i rute!
Trucker-22
06.01.2025 kl 09:13
3980
Ikke uventa utvikling dette sett i sammenheng med to siste handledager før nyttår. Heller ikke i tvil om at Zenith og AC har et svært stort tillitsproblem i markedet
tsu for all
06.01.2025 kl 00:15
4368
mandag og videre......mot 1 kr = tidspørsmål i januar 1.20 - 1,50 før avklaring i Tunisia :)
Northill
30.12.2024 kl 10:39
5033
Vi som har vært stuck i denne i årevis, pga fallende trend over 4-5 år, kan med sikkerhet si at det ikke er urealistisk.
Selskapet har fått «hjuling» til de grader av myndigheten i Tunisia, så når de nå nærmer seg en rettferdig dom, blir dette selvsagt kalkulert inn i markedspris. Nå har de vunnet mot oljeselskapet ETAP som stjal olje fra Zenith. Bare denne summen tilsvarer 1,5 kr/aksje.
Når de vinner over Tunisia, så vil det utgjøre opptil 19 kr/aksje.
I september meldte Zenith at de selger olje i Oktober, det ble aldri meldt om salget ble gjennomført eller ikke. Sannsynligvis så er den oljen også tatt i arrest av Tunisia. Når dommen foreligger, så tror jeg det er mange som blir overrasket over hvor stor sum Zenith vil få i erstatning!
Pengene vil bli innkrevd via internasjonale banker, og en god del av pengene er allerede låst med sanksjonert !
Selskapet har fått «hjuling» til de grader av myndigheten i Tunisia, så når de nå nærmer seg en rettferdig dom, blir dette selvsagt kalkulert inn i markedspris. Nå har de vunnet mot oljeselskapet ETAP som stjal olje fra Zenith. Bare denne summen tilsvarer 1,5 kr/aksje.
Når de vinner over Tunisia, så vil det utgjøre opptil 19 kr/aksje.
I september meldte Zenith at de selger olje i Oktober, det ble aldri meldt om salget ble gjennomført eller ikke. Sannsynligvis så er den oljen også tatt i arrest av Tunisia. Når dommen foreligger, så tror jeg det er mange som blir overrasket over hvor stor sum Zenith vil få i erstatning!
Pengene vil bli innkrevd via internasjonale banker, og en god del av pengene er allerede låst med sanksjonert !
tsu for all
29.12.2024 kl 23:14
5701
var oppe i 39 prosent fredag, nesten hele dagen, siste time ned til 26 prosent
tror på 0,70 i morgen, mulig 0,90
tror på 0,70 i morgen, mulig 0,90
Hektor
29.12.2024 kl 14:53
6093
Ja, men ble ikke nevnt 40 gangern og kurs 19 i innlegget, men i analyse. Link i forrige post eller her
https://www.finansavisen.no/forum/post/6285838
https://www.finansavisen.no/forum/post/6285838
Redigert 29.12.2024 kl 15:12
Kingen
29.12.2024 kl 14:50
6109
Liverbirds
29.12.2024 kl 14:40
6160
Er den lagt ut her tidligere?
Da må du finne den for meg, er du snill 🙂
Da må du finne den for meg, er du snill 🙂
Hektor
29.12.2024 kl 12:24
6411
Ja, den er lagt ut her tidligere.
Denne ble publisert 26 desember Har også vært en børsmelding etter dette også..
Første delmål var 1-2 kroner i følge analysen.
Jeg tar gjerne 19 i kurs med full pott i sakene.
Denne ble publisert 26 desember Har også vært en børsmelding etter dette også..
Første delmål var 1-2 kroner i følge analysen.
Jeg tar gjerne 19 i kurs med full pott i sakene.
JanH
29.12.2024 kl 12:00
8112
Denne tekniske analysen er vel priset inn ? Ofte vil slike analyser påvirke aksjekursen på kort sikt, gjerne samme dag eller dagen etter. Her var det børs-dag dagen etter, og dermed er vel denne analysen noe som markedet allerede har «oppdaget» eller fått med seg?
Hektor
29.12.2024 kl 11:26
8244
Regner med denne slår til, fra 0,6 til 19 i kurs. God romjul 😉
https://dagensbors.se/teknisk-analys-zenith-energy/
https://dagensbors.se/teknisk-analys-zenith-energy/
Redigert 29.12.2024 kl 11:27
Star
29.12.2024 kl 11:16
8302
Spenningen stiger kan bli årets nyttårsrakett.
2300% skal denne opp ref CEO.
2300% skal denne opp ref CEO.
Barneskirenn
29.12.2024 kl 10:46
8399
Reserver i bakken for fremtidige inntekter skal prises inn.. og derfor er det snakk om store summer. Hvis jeg har forstått det riktig.
Liverbirds
29.12.2024 kl 09:00
8652
Flere snakker om at de skulle ha likt å se regnestykket. Hvem har sett regnestykket?
Jo, nemlig AC
Og hvilke prosenter har han nevnt?
Jo, nemlig AC
Og hvilke prosenter har han nevnt?
Gullit
29.12.2024 kl 08:56
8665
skadi skrev Mange takk for denne linken futureistoday.
Det e noen astronomiske summer. Skulle likt å se regnestykket. Må jo være basert på videre investeringer etter solgt olje og flere år fremover med tapte inntekter… men sikkert ikke helt urealistisk i så måte..
futureistoday
28.12.2024 kl 20:52
9219
For de som er nye i aksjen eller som ikke har helt forstått hva som skjer så står det fint forklart her : https://africanmanager.com/zenith-affirme-avoir-obtenu-gain-de-cause-a-mi-parcours-de-son-arbitrage-contre-letat-tunisien/
jantt
28.12.2024 kl 11:50
9671
Man tør jo næsten ikke tro det med 3 år i minus og kun dårlige nyheder at det skal lykkes,
Jeg venter hele tiden at der kommer dårlige nyheder og kursen går ned igen.
Er stadig i minus, men tænk hvis kursen virkelig kommer op på 2 nkr. Jeg håber ....
Jeg venter hele tiden at der kommer dårlige nyheder og kursen går ned igen.
Er stadig i minus, men tænk hvis kursen virkelig kommer op på 2 nkr. Jeg håber ....
Cat349e
28.12.2024 kl 11:36
9726
Er jo helt galskap, men endelig!🤑
Blir greit å kunne førtidspensjonere seg😉😁😁
Blir greit å kunne førtidspensjonere seg😉😁😁
Northill
28.12.2024 kl 10:52
9837
Nå ser det virkelig ut som Zenith Energy kan bli årets nyttårsrakett.
Noen år forsinket, men denne gangen tror jeg det blir litt av et show!
2 kr januar/februar. 5-8 kr juni/august!
Noen år forsinket, men denne gangen tror jeg det blir litt av et show!
2 kr januar/februar. 5-8 kr juni/august!
kurthelg
28.12.2024 kl 01:05
10364
E bare sier🥰Ha en fin kveld😊
Litt påfyll i dag au på 0,60
Gleder meg til neste børsdag.
Litt påfyll i dag au på 0,60
Gleder meg til neste børsdag.
Redigert 28.12.2024 kl 01:12
BMU
27.12.2024 kl 20:59
10699
It's been three years since I felt like I had to do the unthinkable: start writing, which is my weakness and almost everyone knows. But it was the only way to reach everyone involved in a positive way and keep hope and motivation alive even when it felt thorn in my side. Now I believe and am quite sure that it has been achieved. So no one needs me anymore in these forums (Beauty in struggle and ugliness in success). I feel like I have done what I could to keep hope and motivation alive. Now it is up to Zenith specifically up to Andrea the way forward.
Closing with my famous quote:
- Belive is as strong as the Knowledge in wich is based apon.Knoledge is as good as is aplication, and aplicationes are only posibel thrue Belive.
End quote.
-Belive is my name.
By, by, know Take care then.
Closing with my famous quote:
- Belive is as strong as the Knowledge in wich is based apon.Knoledge is as good as is aplication, and aplicationes are only posibel thrue Belive.
End quote.
-Belive is my name.
By, by, know Take care then.
Redigert 27.12.2024 kl 22:37
jantt
27.12.2024 kl 11:22
11039
Billyjojimbob skrev Snart er du break even👍
Ja lige 50 % stigning mere :)
Cat349e
27.12.2024 kl 11:17
11077
Husker godt den tiden.
Har vært med både opp og ned... endelig ser det ut som det for alvor skal løsne😁😁🤑🤑🤑🤑
Har vært med både opp og ned... endelig ser det ut som det for alvor skal løsne😁😁🤑🤑🤑🤑
Billyjojimbob
27.12.2024 kl 11:17
11020
jantt skrev Men alligevel bliver der solgt på 65 øre .....
Snart er du break even👍
Mdg1
27.12.2024 kl 11:13
10967
I august 2022 var kursen på 1,3 kr, så den er fortsatt mye ned siste tre år. Det viser hvor mye selskapet har tapt på lovbruddene til Tunisia. Zenith godtar kanskje et forlik på 3-4 mrd kroner, men å selge aksjer på dagens kurs er jo en dårlig ide. Alt tyder jo på full seier og nye 1,4 mrd i neste runde. Ikke umulig at denne kommer opp i mellom 1,5-2 kr allerede i januar
Barneskirenn
27.12.2024 kl 10:49
11111
jantt skrev Men alligevel bliver der solgt på 65 øre .....
Skjønner godt at mange selger på dette nivået..
1. mange har 50-200% avkastning nå
2. mange har sittet med stort minus siste årene, og endelig i pluss/selger med begrenset tap.
Jeg hadde selv bestemt meg for tidligere å selge tvert hvis kursen kom over break-even på 0,55kr. Men med utviklingen siste 10 dager, så har jeg bestemt meg for å sitte videre. For dette er mega-spennende!
1. mange har 50-200% avkastning nå
2. mange har sittet med stort minus siste årene, og endelig i pluss/selger med begrenset tap.
Jeg hadde selv bestemt meg for tidligere å selge tvert hvis kursen kom over break-even på 0,55kr. Men med utviklingen siste 10 dager, så har jeg bestemt meg for å sitte videre. For dette er mega-spennende!
Vekst
27.12.2024 kl 10:46
11128
Cat349e skrev Kan dette bety ICSID også skal heller gå i 2025?😅
Det er sant!
Dette kan motivere dem til å søke en løsning før kostnadene ved en langvarig rettsprosess akkumuleres ytterligere.
Kortere tidsplaner øker presset på partene til å vurdere et forlik. Tunisia må vurdere kostnadene og risikoen ved å fortsette saken i en mer konsentrert tidsramme.
Her må jeg si Tunisia er i virkelig knipe!
Dette kan motivere dem til å søke en løsning før kostnadene ved en langvarig rettsprosess akkumuleres ytterligere.
Kortere tidsplaner øker presset på partene til å vurdere et forlik. Tunisia må vurdere kostnadene og risikoen ved å fortsette saken i en mer konsentrert tidsramme.
Her må jeg si Tunisia er i virkelig knipe!