IOX - Ingen røyk uten ild eller?
IOX var over kr 4 i går.
Kan det være noe positivt på gang for IOX eller andre grunner som gjør at en bør kjøpe nå lavt på 3 tallet?
Kan det være noe positivt på gang for IOX eller andre grunner som gjør at en bør kjøpe nå lavt på 3 tallet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:46
Du må logge inn for å svare
helloween
07.12.2018 kl 14:43
6014
Da var de enige?
OPEC Meeting Comes To End With Agreement On 1.2Mln BpD OPEC+ Cut - Delegate
Satser på turen til 70 usd er på vei.
OPEC Meeting Comes To End With Agreement On 1.2Mln BpD OPEC+ Cut - Delegate
Satser på turen til 70 usd er på vei.
?? Skål for det. Viktig avklaring. God Helg
robkal
07.12.2018 kl 15:11
5946
Olja går opp.. oljerelaterte aksjer går opp.
IOX.. lever sitt liv.. varken opp ell ned.
Olja går til 80, spiller ikke noe rolle.. iox tjener mere penger ja. Men skjer ikke så mye mere.
Spørs hvor lenge in i 2019 vi må vente til det blir satt igang med borring.
Hade vart greit med en avklaring.. så vi kan komme oss opp på et nivå der vi skall være.. å sen jobbe sakte men sikkert oppover.
Time will tell
IOX.. lever sitt liv.. varken opp ell ned.
Olja går til 80, spiller ikke noe rolle.. iox tjener mere penger ja. Men skjer ikke så mye mere.
Spørs hvor lenge in i 2019 vi må vente til det blir satt igang med borring.
Hade vart greit med en avklaring.. så vi kan komme oss opp på et nivå der vi skall være.. å sen jobbe sakte men sikkert oppover.
Time will tell
Namtrah
07.12.2018 kl 15:22
5897
Tipper vi skal opp til 65-66 $. Det betyr iox’ inntekter opp med 10%
@helloween, fikk du noe svar ? Mulig at jeg ikke har full kontroll, men forutsatt at det ikke er noen endringer på Puli-C og at flow fra Vikingo har vært 340 bopd siden 6. november, så kommer jeg frem til at november burde ligge på ca 1.470 bopd. Dersom vi kan ta 340 som gitt fra Vikingo, så må nedgangen enten skyldes wo på Puli-C eller i servicekontrakten med Hocol. Uansett, et eller annet sted er det en reell nedgang i november på +/- 150 bopd mot det som var ventet.
helloween
07.12.2018 kl 17:03
5671
Fikk svar nettopp:
Ja, tallene i dagens melding er korrekte. Som nevnt i dagens melding produserte Vikingo i oktober i forbindelse med testingen av de forskjellige lagene i reservoaret. Interoil rapporterer som kjent produksjon samlet for sine felt. Det er ingen spesielle forhold som har påvirket produksjonen i november. Produksjonen har variert noe gjennom måneden i tråd med det som anses som normalt for denne type brønner og resevoar.
Kind regards
Investor Relations
Interoil Exploration and Production ASA
Ja, tallene i dagens melding er korrekte. Som nevnt i dagens melding produserte Vikingo i oktober i forbindelse med testingen av de forskjellige lagene i reservoaret. Interoil rapporterer som kjent produksjon samlet for sine felt. Det er ingen spesielle forhold som har påvirket produksjonen i november. Produksjonen har variert noe gjennom måneden i tråd med det som anses som normalt for denne type brønner og resevoar.
Kind regards
Investor Relations
Interoil Exploration and Production ASA
helloween
07.12.2018 kl 17:07
5631
Vi får se på neste måned da, men får heller ikke talla til å gå opp.
Greit at Vikingo produserte noe under testen, men da må det være mindre produksjon i puli-c på grunn av disse pumpene som skiftes?
Greit at Vikingo produserte noe under testen, men da må det være mindre produksjon i puli-c på grunn av disse pumpene som skiftes?
helloween
07.12.2018 kl 18:16
5495
Er det noen som vet om denne har vært operativ lenge?:
http://www.interoil.com.co/eng-index.php
Har alltid brukt denne:
https://www.interoil.no
http://www.interoil.com.co/eng-index.php
Har alltid brukt denne:
https://www.interoil.no
bokaj70
08.12.2018 kl 12:06
5121
Enten manipulerer IOX med tallene for at frigive midler til formål som ikke skal indgå i regnskabet eller der er forhold omkring produktionen de holder skjult
Altså ikke noget nyt.
Altså ikke noget nyt.
Hei Helloween
Jeg har brukt Interoil.no, i mange år. Har ikke vært borti Interoil.com ? Men ser at den må være noen år, da brønn Vikingo 1 ikke er med i oversikten inne på siden. Ser også at på en plass inne på siden,refereres det til noe, datert i 2010.Hvor fant du den ? Mener du at den er gjeldende nu ?
Jeg tror det må være en gammel, ikke aktiv side. Som kanskje ikke ble brukt den gang de gikk fullt inn i Colombia. Linken inne på siden som du kan trykke på for kontoradresse, fører til Interoil.no siden.
Jeg har brukt Interoil.no, i mange år. Har ikke vært borti Interoil.com ? Men ser at den må være noen år, da brønn Vikingo 1 ikke er med i oversikten inne på siden. Ser også at på en plass inne på siden,refereres det til noe, datert i 2010.Hvor fant du den ? Mener du at den er gjeldende nu ?
Jeg tror det må være en gammel, ikke aktiv side. Som kanskje ikke ble brukt den gang de gikk fullt inn i Colombia. Linken inne på siden som du kan trykke på for kontoradresse, fører til Interoil.no siden.
henrik9
08.12.2018 kl 17:14
4911
I månedene før havariet på Vikingo var produksjonen 1700-1800 fat olje pr/dag. Nå når alt skal være i skjønneste orden ligger den på 1300 en nedgang på nesten 30%.
Da mulighetene for skifte av opptil to pumper på Puli c ble nevnt i Q2 , ble det straks omfavnet og forventet økt flow. Det samme var tilfellet med wo på Vikingo.
Man kan nå trygt si at disse forventningene var grunnløse.
Ser ut til at superhausseren/baisseren Riskyboy har solgt.
Da mulighetene for skifte av opptil to pumper på Puli c ble nevnt i Q2 , ble det straks omfavnet og forventet økt flow. Det samme var tilfellet med wo på Vikingo.
Man kan nå trygt si at disse forventningene var grunnløse.
Ser ut til at superhausseren/baisseren Riskyboy har solgt.
Foreigner
08.12.2018 kl 17:40
4897
I actually agree there is something unexplained here...
stark
08.12.2018 kl 18:20
4846
Ja, det ser sådan ud........!
Stark
Stark
Liffo
08.12.2018 kl 19:24
4784
Får no håpe og tru bunnen er rundt 3,30.... Dyrt å snitte ned heile tid. Tålmodighet er iallefall en dyd?
henrik9
08.12.2018 kl 21:28
4683
Mer en merkelig om det foregår en en storstilt kampanje med skifting av pumper på Puli C uten at det er informert om det.
Nei, saken er vel at det er Vikingo som er problemet. Dette er selvsagt synsing, men like bra som noe annet som blir hevdet her.
30% produksjonsnedgang pluss videre boring utsatt på ubestemt tid pluss mangel på midler, Med tanke på dette er ikke 3.30 nok pr/aksje noe som kan kalles spottpris.
Nei, saken er vel at det er Vikingo som er problemet. Dette er selvsagt synsing, men like bra som noe annet som blir hevdet her.
30% produksjonsnedgang pluss videre boring utsatt på ubestemt tid pluss mangel på midler, Med tanke på dette er ikke 3.30 nok pr/aksje noe som kan kalles spottpris.
Dette var nå en litt rar kobling. Når du trykker på linken « Interoils headquarters» kommer du direkte til vår kjente nettside. Jeg ble nå litt nysjerrig på denne siden med kobling direkte til IOX, kontor Bogota. Med produksjonssteder der IOX er tilstede også. Bare gå inn på linkene å opplysningene inne på siden, så står det nu der. Forøvrig nøyaktig samme logo som IOX. Tja vet sannelig ikke. Helloween når og hvordan fant du denne ? Jeg har ike sett denne før. Ser ut som nye flotte bilder også. Interoil.com.co ?
Forøvrig vet jeg at det er et InterOil med fokus Papa Ny Guinea, Asia m.m å listet på New York børs. Men denne linken til Helloween er definitivt, vårt Interoil (IOX) Noen som vet mer ?
Forøvrig vet jeg at det er et InterOil med fokus Papa Ny Guinea, Asia m.m å listet på New York børs. Men denne linken til Helloween er definitivt, vårt Interoil (IOX) Noen som vet mer ?
Ransen
08.12.2018 kl 23:39
4582
Interoil colombia er datterselskap av interoil. Tidligere har sidene vært identiske, men i det siste har interoil colombia oppdatert sidene med bilder og info som overgår morselskapet. Kanskke ikke så rart da LLA-47 er i ferd med å bli milliardbutikk
New2As
09.12.2018 kl 09:19
4400
Dette burde kommet tydelig frem her https://www.interoil.no/?page_id=178
Merkelig at dette ikke kommer tydeligere frem i rapporter og nettside
Merkelig at dette ikke kommer tydeligere frem i rapporter og nettside
Ransen. Ja takk for korrekt info å avklarende bindinger. Tydelig at det pyntes på nettsiden for IOX Colombia. Flotte bilder. Får nå bare se pm det kommer mer på siden etterhvert ...
Ha en fin søndag
Ha en fin søndag
Det er altså større interesse for selskapets uferdige hjemmesider enn en skuffende prod rapport for november som det er vanskelig å avstemme mot det som selskapet tidligere har meldt ? Særlig når det gjelder status på Vikingo etter wo med stabil flow 340 bopd ? Merkelig.
DR.W
09.12.2018 kl 09:58
4367
Det var en elendig produksjonsrapport og dessverre lover det dårlig fremover .
Iox med betydelig fallende inntekter i høst og det virker som de såvidt har inntekter til drift.
Vi ser det i aksjekursen som har falt med over 50% siden toppen i sommer og det virker som det er større sannsynlighet for videre fall enn kursstigning fremover.Noen som vet hvilken oljepris iox trenger for å gå i null?
Iox med betydelig fallende inntekter i høst og det virker som de såvidt har inntekter til drift.
Vi ser det i aksjekursen som har falt med over 50% siden toppen i sommer og det virker som det er større sannsynlighet for videre fall enn kursstigning fremover.Noen som vet hvilken oljepris iox trenger for å gå i null?
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 10:02
4365
Bergsmof
Interoil hadde tidligere virksomhet på Papya New Guiana, men denne ble kjøpt opp av EXXON for noen år siden. De har også hatt virksomhet i to afrikanske land samt Peru. De har gått fra å være temmelig store til å bli en dverg. Hent gjerne opp gamle rapporter her
https://www.interoil.no/?page_id=105
Interoil hadde tidligere virksomhet på Papya New Guiana, men denne ble kjøpt opp av EXXON for noen år siden. De har også hatt virksomhet i to afrikanske land samt Peru. De har gått fra å være temmelig store til å bli en dverg. Hent gjerne opp gamle rapporter her
https://www.interoil.no/?page_id=105
Det er ikke vårt Interoil som du viser til her, men Interoil Corporation.
https://www.businesswire.com/news/home/20160721006048/en/ExxonMobil-Acquire-InterOil-Transaction-Worth-2.5-Billion
https://www.businesswire.com/news/home/20160721006048/en/ExxonMobil-Acquire-InterOil-Transaction-Worth-2.5-Billion
gunnarius
09.12.2018 kl 10:34
4153
Ikke for å være ufin, men for å være realistisk: IOX er virkelig et selskap som er avhengig av høy produksjon og høy oljepris for å lykkes. Som bl.a. folk tidligere har nevnt, ikke glem decline i produksjonen.
Oljeprisen har fra april 2018 og tom. november 2018 lagt i intervallet $70-75. Selv med en OPEC avtale vil neppe oljeprisen løfte seg så fryktelig mye fra dagens ~ $61. Trolig opp mot $70. Blir neppe sky high prising av oljen fremover, men noe lavere enn hva IOX fra april i år har oppnådd. Dvs. med synkende oljeproduksjon og lavere oljepris enn de seneste salg, gir svaret seg selv.
IOX med sin enorme gjeld og banklån til innfrielse i des. 2018 og feb. 2019. samt svak fri-cash, vil neppe kunne bli oppkapitalisert eller bygge videre vekst ved ny boring på nåværende produksjon.
Non-restricted cash stod oppført i Q2 2018 med $5.2 mill., som ble redusert til $2.46 mill. i Q3 2018.
Slik det vurderes fra min side har ikke IOX mulighet til selv å utløse en "carry-boring", dersom noe capex må dekkes selv av IOX. Langt mindre søke ny funding, herav med banklån. Iallefall ikke før det eksisterende banklånet først blir innfridd i februar 2019.
Spørsmålet blir således: Hva skal IOX leve av frem til nytt lån eller ny boring vil kreve capex - gitt selskapet med $2.46 mill. i fri cash neppe holder til mer enn like over nyttår - og en oljepris per i dag med ~$61 gir lavere inntekter enn tidligere i år?
Igjen, ikke for å være ufin men realistisk - her hadde jeg innløst alle IOX aksjene og satt de i banken eller reinvestert, fordi det ikke synes kunne bli mulig for selskapet å reflektere en riktig aksjekurs som blir høyere, men trolig vil bli lavere fremover enn dagens.
Vil fremdeles mene at Teodors NOK 1 som kursmål er for lavt, trolig vil NOK 2-3 være mer riktig. Men hadde selv aldri betalt mer enn NOK 1 for aksjen.
Oljeprisen har fra april 2018 og tom. november 2018 lagt i intervallet $70-75. Selv med en OPEC avtale vil neppe oljeprisen løfte seg så fryktelig mye fra dagens ~ $61. Trolig opp mot $70. Blir neppe sky high prising av oljen fremover, men noe lavere enn hva IOX fra april i år har oppnådd. Dvs. med synkende oljeproduksjon og lavere oljepris enn de seneste salg, gir svaret seg selv.
IOX med sin enorme gjeld og banklån til innfrielse i des. 2018 og feb. 2019. samt svak fri-cash, vil neppe kunne bli oppkapitalisert eller bygge videre vekst ved ny boring på nåværende produksjon.
Non-restricted cash stod oppført i Q2 2018 med $5.2 mill., som ble redusert til $2.46 mill. i Q3 2018.
Slik det vurderes fra min side har ikke IOX mulighet til selv å utløse en "carry-boring", dersom noe capex må dekkes selv av IOX. Langt mindre søke ny funding, herav med banklån. Iallefall ikke før det eksisterende banklånet først blir innfridd i februar 2019.
Spørsmålet blir således: Hva skal IOX leve av frem til nytt lån eller ny boring vil kreve capex - gitt selskapet med $2.46 mill. i fri cash neppe holder til mer enn like over nyttår - og en oljepris per i dag med ~$61 gir lavere inntekter enn tidligere i år?
Igjen, ikke for å være ufin men realistisk - her hadde jeg innløst alle IOX aksjene og satt de i banken eller reinvestert, fordi det ikke synes kunne bli mulig for selskapet å reflektere en riktig aksjekurs som blir høyere, men trolig vil bli lavere fremover enn dagens.
Vil fremdeles mene at Teodors NOK 1 som kursmål er for lavt, trolig vil NOK 2-3 være mer riktig. Men hadde selv aldri betalt mer enn NOK 1 for aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Har nå vært eier av IOX aksjer siden 2012. Fulgt dem i Peru og Colombia, og til de kun er i Colombia i dag. Med planer nevnt om å starte i Argentina !
Jeg vet at de har hatt fokus annet sted. Men store ? Nei, de hadde større produksjon i Peru i 2012 enn Colombia. Helt til problemene tårnet seg opp der å tap av rettigheter m.m jfr. Arbitration i Paris. Kan huske produksjon noe over 3000 bpd,tilsammen.
Det finner som sagt et annet InterOil .... De har nå hatt produksjon i Afrikanske land, å kjøpt opp .m.m Men IOX, Nei.
Jeg vet at de har hatt fokus annet sted. Men store ? Nei, de hadde større produksjon i Peru i 2012 enn Colombia. Helt til problemene tårnet seg opp der å tap av rettigheter m.m jfr. Arbitration i Paris. Kan huske produksjon noe over 3000 bpd,tilsammen.
Det finner som sagt et annet InterOil .... De har nå hatt produksjon i Afrikanske land, å kjøpt opp .m.m Men IOX, Nei.
Redigert 21.01.2021 kl 03:07
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 10:49
3886
Bergsmof
Dette er en presentasjon fra “vårt Interoil.”
Du ser de ihvertfall hadde virksomhet i Angola og Ghana. Se side 32
http://hugin.info/137537/R/1267351/279624.pdf
Dette er en presentasjon fra “vårt Interoil.”
Du ser de ihvertfall hadde virksomhet i Angola og Ghana. Se side 32
http://hugin.info/137537/R/1267351/279624.pdf
Redigert 09.12.2018 kl 10:53
YNWA250505
09.12.2018 kl 10:57
3869
Men Pen er en kongeaksje og tjener mer penger på lavere oljekurser???? Merkelig at du anbefaler cash og ikke inngang i PEN???? IOX har inntekt på en del millioner pr mnd og holder hodet over vannet. Og det er vel ingen her inne som tror at November produksjonen ikke blir en del bedre en oktober? Morsomt at du heller ikke tror IOX kan få lån før de har innfridd eksisterende banklån i februar. Refinansiering har du muligens hørt om? Jaja fortsett svartmalingen din Gunnar og fortsett haussingen din i PEN som er 10 kroner billigere nå en årets høyeste. Stort sett 100% flere aksjer til salgs en kjøp. Men, men blir spennende å se om IOX kommer seg til kr 6 før PEN kommer til 26? Det er ingen tvil om hvem som vinner der.
Namtrah
09.12.2018 kl 11:09
3853
November produksjonen ble dårligere enn Oktober produksjonen... Tallene kom på Fredag
Ransen
09.12.2018 kl 11:22
3832
Jeg blir overrasket hvis du en gang skriver noe positivt like fullt som jeg blir overrasket over hvor mye tid du legger i å skrive på et anonymt forum om en aksje du ikke har interesse av. Når det er sagt så har både AEN og Pareto vurdert aksjen til 17 kroner bare på LLA-47. Det er vel en grunn til at tidl Andesaksjonærer ikke har solgt på de toppene som har vært. Når vi går inn i 2020 så er aksjen i vurdert prisleie. Det er nok uten de som kjøpte på 3 kroner, men sannsynligvis er de fleste på dagens topp 20 liste med da likefullt som de har vært med de siste 5 år.
Når det gjelder oljepris så er kuttavtalen nå signert. I tillegg ser vi uroligheter i flere oljeprosuserende land.
Trumps plan om å spe på oljelagrene med landets beredskapslager for å senke prisene funket bra gjennom mellomvalget, men allerede i forrige uke så vi igjen at verden forbruker mer enn i produserer. Ojlepris ved nyttår er 90 usd/b
Når det gjelder oljepris så er kuttavtalen nå signert. I tillegg ser vi uroligheter i flere oljeprosuserende land.
Trumps plan om å spe på oljelagrene med landets beredskapslager for å senke prisene funket bra gjennom mellomvalget, men allerede i forrige uke så vi igjen at verden forbruker mer enn i produserer. Ojlepris ved nyttår er 90 usd/b
Redigert 09.12.2018 kl 11:23
Det begynner etterhvert å bli vanskelig å opprettholde troen om at selskapet "as is" faktisk kan realisere verdiene som ligger i eksisterende lisenser. Og særlig LLA-47 om vi sammenligner med noen nabolisenser der utvikling og resultater skjer og har skjedd med et helt annet tempo og resultat enn det vi har erfart.
I motsetning til mange andre så har jeg vært aksjonær i IOX i en relativt kort periode. Kun siden august 2017. Jeg var innledningsvis et gissel for en høy kostpris, og ble etterhvert som jeg fikk bedre kunnskap om selskapet svært skeptisk til flere forhold omkring selskapets drift, samt hvordan selskapet åpenbart har vært et "offer" for strategiske grep som selskapets tidligere majoritetseiere har gjennomført siden mai 2017 og frem til dags dato. Dette gjelder forhold som jeg har nevnt flere ganger i ulike sammenhenger og tråder. Jeg skal ikke rippe opp i disse detaljene nok en gang, men essensen er at jeg alltid har vært "bekymret" for at målet har vært at selskapet skal settes i en situasjon der obligasjonseierne må på banen for å finansiere selskapets gjenværende forpliktelser i Colombia.
Og slik jeg leser av selskapets status og løpende informasjon til markedet om drift og utvikling, samt et vesentlig endret globalt klima for børs og handel det siste halvåret, så får obligasjonseierne snart servert dette selskapet i en verre forfatning enn det som opprinnelig var planlagt.
Om det var noen tvil om det, så har jeg pr idag ingen eierinteresser i selskapet.
I motsetning til mange andre så har jeg vært aksjonær i IOX i en relativt kort periode. Kun siden august 2017. Jeg var innledningsvis et gissel for en høy kostpris, og ble etterhvert som jeg fikk bedre kunnskap om selskapet svært skeptisk til flere forhold omkring selskapets drift, samt hvordan selskapet åpenbart har vært et "offer" for strategiske grep som selskapets tidligere majoritetseiere har gjennomført siden mai 2017 og frem til dags dato. Dette gjelder forhold som jeg har nevnt flere ganger i ulike sammenhenger og tråder. Jeg skal ikke rippe opp i disse detaljene nok en gang, men essensen er at jeg alltid har vært "bekymret" for at målet har vært at selskapet skal settes i en situasjon der obligasjonseierne må på banen for å finansiere selskapets gjenværende forpliktelser i Colombia.
Og slik jeg leser av selskapets status og løpende informasjon til markedet om drift og utvikling, samt et vesentlig endret globalt klima for børs og handel det siste halvåret, så får obligasjonseierne snart servert dette selskapet i en verre forfatning enn det som opprinnelig var planlagt.
Om det var noen tvil om det, så har jeg pr idag ingen eierinteresser i selskapet.
Fluefiskeren: Ja jeg vet de hadde ei mislykket satsing i Afrika, tidligere. Tidlig 2000 tallet. Men dette er nå ikke en konkurranse heller. Men aldri vært stor slik som antydet i Papa Ny Guinea m.m Det er InterOil.com Et helt annet selskap.
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 13:04
3680
bergmoms
OK Da har vi litt rett begge to. Det norske slskapet ha hatt virksom i Angola, Ghana, Peru og Colmbia.
Det andre har hatt virksonhet på Oapya New Guinea
OK Da har vi litt rett begge to. Det norske slskapet ha hatt virksom i Angola, Ghana, Peru og Colmbia.
Det andre har hatt virksonhet på Oapya New Guinea
???
Ransen
09.12.2018 kl 13:50
3606
Etter min og flere andre aksjonærers oppfatning, som man har dialog med så jobber selskapet kontrollert og målrettet med en fornuftig ressursbruk for å skape verdier.
Man oppfatter et svært nøysomt arbeide før det startes boring, og SLS som har langsiktige interesser i dette følger prosessen nøysomt.
Snart får vi effekten av ventetiden hvor mange utålmodige har gitt opp med store tap.
S
Man oppfatter et svært nøysomt arbeide før det startes boring, og SLS som har langsiktige interesser i dette følger prosessen nøysomt.
Snart får vi effekten av ventetiden hvor mange utålmodige har gitt opp med store tap.
S
gunnarius
09.12.2018 kl 14:37
3553
Bæærnt, du skriver noe som er meget interessant:
”Og slik jeg leser av selskapets status og løpende informasjon til markedet om drift og utvikling, samt et vesentlig endret globalt klima for børs og handel det siste halvåret, så får obligasjonseierne snart servert dette selskapet i en verre forfatning enn det som opprinnelig var planlagt.”
Nå har ikke jeg i detalj satt meg inn i obligasjonslånene og tilhørende betingelser, men med den generelt dårlige likvide situasjonen i selskapet - kan medføre at IOX bringer selskapet nærmere brudd på lånebetingelsene, jf. krav til egenkapital. Slik som normalt gjelder, at IOX i en slik situasjon må melde dette inn til OSE. Det er så langt ikke blitt gjort, så muligens har fremdeles IOXs styre kontroll på situasjonen. Men med en cash posisjon på vei mot null og svært svak likviditet, bli det kanskje kun et tidsspørsmål før obl. eierne tar over hele selskapet.
Et alternativ kan være massiv utvanning, IOX bes om å bedre - les korrigere - for likviditeten eller øvrige tiltak.
Aksjonærene her på forumet synes være mer opptatt av boreprogram og boring enn de bakenforliggende substansielle forhold med IOX som going concern.
”Og slik jeg leser av selskapets status og løpende informasjon til markedet om drift og utvikling, samt et vesentlig endret globalt klima for børs og handel det siste halvåret, så får obligasjonseierne snart servert dette selskapet i en verre forfatning enn det som opprinnelig var planlagt.”
Nå har ikke jeg i detalj satt meg inn i obligasjonslånene og tilhørende betingelser, men med den generelt dårlige likvide situasjonen i selskapet - kan medføre at IOX bringer selskapet nærmere brudd på lånebetingelsene, jf. krav til egenkapital. Slik som normalt gjelder, at IOX i en slik situasjon må melde dette inn til OSE. Det er så langt ikke blitt gjort, så muligens har fremdeles IOXs styre kontroll på situasjonen. Men med en cash posisjon på vei mot null og svært svak likviditet, bli det kanskje kun et tidsspørsmål før obl. eierne tar over hele selskapet.
Et alternativ kan være massiv utvanning, IOX bes om å bedre - les korrigere - for likviditeten eller øvrige tiltak.
Aksjonærene her på forumet synes være mer opptatt av boreprogram og boring enn de bakenforliggende substansielle forhold med IOX som going concern.
Avslører ikke vilkår i låneavtalen, men endringer som ble gjort ved siste korsvei i 2015:
http://inpublic.globenewswire.com/2015/01/06/Interoil+Exploration+and+Production+ASA+Innkalling+til+obligasjonseierm%C3%B8te+HUG1884591.html
http://inpublic.globenewswire.com/2015/01/06/Interoil+Exploration+and+Production+ASA+Innkalling+til+obligasjonseierm%C3%B8te+HUG1884591.html
Carsten1972
09.12.2018 kl 15:22
3497
Bæærnt skriver som han gør fordi han har solgt,det kan selv min hund sku da se.
Jeg forsøker å forklare hvorfor jeg har solgt, og bør egentlig holde kjeft heretter. Jeg lover det, og avslutter med at jeg sannsynligvis vil vurdere ny inngang dersom selskapet melder borestart med fornuftig langsiktig finansiering av alle gjenværende forpliktelser.
aborum
09.12.2018 kl 15:36
3469
Der er flere her på IOX tickeren, der har skrevet i samme kritiske tone siden indgang som aktionær. Hvor er gasanlægget?
Enig med Carsten 1972, ser at også aborum har solgt, dette har jeg sett gjentatte ganger tidligere helt tilbake i 2017, positiv når han selv er inne og negativ når en vil ha aksjen billigst mulig, har selv vært tidvis inne i aksje siden 2015 og har hatt en fantastisk gevinst på denne 4 ganger, sist en dobling i sommer men også 5 dobling da jeg kjøpte på 1,60 og solgte på nærmere 10, det er bare å sitte i ro og vente på melding om borestart, da er det dobling igjen.
hofa
09.12.2018 kl 16:14
3370
Der er mange der ikke har interesse i aktien, som bæærnt skriver, ja så forstår jeg ikke det skriveri. I optræder som Judas - usmageligt. Den kommer når den kommer og ledelsen har helt styr på det. Ting tager tid, specielt i den del af verden.
Ransen
09.12.2018 kl 16:18
3365
Dobling av dagens kurs er ikke mer enn den gikk da Cor-6 ble avklart. Borestart + videre plan = 12 kroner.