IOX - Ingen røyk uten ild eller?

HP17
IOX 05.12.2018 kl 09:44 31676

IOX var over kr 4 i går.
Kan det være noe positivt på gang for IOX eller andre grunner som gjør at en bør kjøpe nå lavt på 3 tallet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 10:49 3685

Bergsmof

Dette er en presentasjon fra “vårt Interoil.”

Du ser de ihvertfall hadde virksomhet i Angola og Ghana. Se side 32

http://hugin.info/137537/R/1267351/279624.pdf
Redigert 09.12.2018 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
09.12.2018 kl 10:57 3668

Men Pen er en kongeaksje og tjener mer penger på lavere oljekurser???? Merkelig at du anbefaler cash og ikke inngang i PEN???? IOX har inntekt på en del millioner pr mnd og holder hodet over vannet. Og det er vel ingen her inne som tror at November produksjonen ikke blir en del bedre en oktober? Morsomt at du heller ikke tror IOX kan få lån før de har innfridd eksisterende banklån i februar. Refinansiering har du muligens hørt om? Jaja fortsett svartmalingen din Gunnar og fortsett haussingen din i PEN som er 10 kroner billigere nå en årets høyeste. Stort sett 100% flere aksjer til salgs en kjøp. Men, men blir spennende å se om IOX kommer seg til kr 6 før PEN kommer til 26? Det er ingen tvil om hvem som vinner der.
Namtrah
09.12.2018 kl 11:09 3652

November produksjonen ble dårligere enn Oktober produksjonen... Tallene kom på Fredag
Ransen
09.12.2018 kl 11:22 3631

Jeg blir overrasket hvis du en gang skriver noe positivt like fullt som jeg blir overrasket over hvor mye tid du legger i å skrive på et anonymt forum om en aksje du ikke har interesse av. Når det er sagt så har både AEN og Pareto vurdert aksjen til 17 kroner bare på LLA-47. Det er vel en grunn til at tidl Andesaksjonærer ikke har solgt på de toppene som har vært. Når vi går inn i 2020 så er aksjen i vurdert prisleie. Det er nok uten de som kjøpte på 3 kroner, men sannsynligvis er de fleste på dagens topp 20 liste med da likefullt som de har vært med de siste 5 år.
Når det gjelder oljepris så er kuttavtalen nå signert. I tillegg ser vi uroligheter i flere oljeprosuserende land.
Trumps plan om å spe på oljelagrene med landets beredskapslager for å senke prisene funket bra gjennom mellomvalget, men allerede i forrige uke så vi igjen at verden forbruker mer enn i produserer. Ojlepris ved nyttår er 90 usd/b
Redigert 09.12.2018 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2018 kl 11:28 3621

Det begynner etterhvert å bli vanskelig å opprettholde troen om at selskapet "as is" faktisk kan realisere verdiene som ligger i eksisterende lisenser. Og særlig LLA-47 om vi sammenligner med noen nabolisenser der utvikling og resultater skjer og har skjedd med et helt annet tempo og resultat enn det vi har erfart.

I motsetning til mange andre så har jeg vært aksjonær i IOX i en relativt kort periode. Kun siden august 2017. Jeg var innledningsvis et gissel for en høy kostpris, og ble etterhvert som jeg fikk bedre kunnskap om selskapet svært skeptisk til flere forhold omkring selskapets drift, samt hvordan selskapet åpenbart har vært et "offer" for strategiske grep som selskapets tidligere majoritetseiere har gjennomført siden mai 2017 og frem til dags dato. Dette gjelder forhold som jeg har nevnt flere ganger i ulike sammenhenger og tråder. Jeg skal ikke rippe opp i disse detaljene nok en gang, men essensen er at jeg alltid har vært "bekymret" for at målet har vært at selskapet skal settes i en situasjon der obligasjonseierne må på banen for å finansiere selskapets gjenværende forpliktelser i Colombia.

Og slik jeg leser av selskapets status og løpende informasjon til markedet om drift og utvikling, samt et vesentlig endret globalt klima for børs og handel det siste halvåret, så får obligasjonseierne snart servert dette selskapet i en verre forfatning enn det som opprinnelig var planlagt.

Om det var noen tvil om det, så har jeg pr idag ingen eierinteresser i selskapet.
Slettet bruker
09.12.2018 kl 11:37 3604

Fluefiskeren: Ja jeg vet de hadde ei mislykket satsing i Afrika, tidligere. Tidlig 2000 tallet. Men dette er nå ikke en konkurranse heller. Men aldri vært stor slik som antydet i Papa Ny Guinea m.m Det er InterOil.com Et helt annet selskap.
YNWA250505
09.12.2018 kl 11:42 3587

Sorry, mente seff desember blir bedre en november..........
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 13:04 3479

bergmoms

OK Da har vi litt rett begge to. Det norske slskapet ha hatt virksom i Angola, Ghana, Peru og Colmbia.

Det andre har hatt virksonhet på Oapya New Guinea
Slettet bruker
09.12.2018 kl 13:14 3459

???
Ransen
09.12.2018 kl 13:50 3405

Etter min og flere andre aksjonærers oppfatning, som man har dialog med så jobber selskapet kontrollert og målrettet med en fornuftig ressursbruk for å skape verdier.
Man oppfatter et svært nøysomt arbeide før det startes boring, og SLS som har langsiktige interesser i dette følger prosessen nøysomt.
Snart får vi effekten av ventetiden hvor mange utålmodige har gitt opp med store tap.
S
gunnarius
09.12.2018 kl 14:37 3352

Bæærnt, du skriver noe som er meget interessant:

”Og slik jeg leser av selskapets status og løpende informasjon til markedet om drift og utvikling, samt et vesentlig endret globalt klima for børs og handel det siste halvåret, så får obligasjonseierne snart servert dette selskapet i en verre forfatning enn det som opprinnelig var planlagt.”

Nå har ikke jeg i detalj satt meg inn i obligasjonslånene og tilhørende betingelser, men med den generelt dårlige likvide situasjonen i selskapet - kan medføre at IOX bringer selskapet nærmere brudd på lånebetingelsene, jf. krav til egenkapital. Slik som normalt gjelder, at IOX i en slik situasjon må melde dette inn til OSE. Det er så langt ikke blitt gjort, så muligens har fremdeles IOXs styre kontroll på situasjonen. Men med en cash posisjon på vei mot null og svært svak likviditet, bli det kanskje kun et tidsspørsmål før obl. eierne tar over hele selskapet.

Et alternativ kan være massiv utvanning, IOX bes om å bedre - les korrigere - for likviditeten eller øvrige tiltak.

Aksjonærene her på forumet synes være mer opptatt av boreprogram og boring enn de bakenforliggende substansielle forhold med IOX som going concern.
Slettet bruker
09.12.2018 kl 15:17 3304

Avslører ikke vilkår i låneavtalen, men endringer som ble gjort ved siste korsvei i 2015:

http://inpublic.globenewswire.com/2015/01/06/Interoil+Exploration+and+Production+ASA+Innkalling+til+obligasjonseierm%C3%B8te+HUG1884591.html
Carsten1972
09.12.2018 kl 15:22 3296

Bæærnt skriver som han gør fordi han har solgt,det kan selv min hund sku da se.
Slettet bruker
09.12.2018 kl 15:32 3275

Jeg forsøker å forklare hvorfor jeg har solgt, og bør egentlig holde kjeft heretter. Jeg lover det, og avslutter med at jeg sannsynligvis vil vurdere ny inngang dersom selskapet melder borestart med fornuftig langsiktig finansiering av alle gjenværende forpliktelser.
aborum
09.12.2018 kl 15:36 3268

Der er flere her på IOX tickeren, der har skrevet i samme kritiske tone siden indgang som aktionær. Hvor er gasanlægget?
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 15:50 3246

Gone with the wind.
Slettet bruker
09.12.2018 kl 15:54 3237

Enig med Carsten 1972, ser at også aborum har solgt, dette har jeg sett gjentatte ganger tidligere helt tilbake i 2017, positiv når han selv er inne og negativ når en vil ha aksjen billigst mulig, har selv vært tidvis inne i aksje siden 2015 og har hatt en fantastisk gevinst på denne 4 ganger, sist en dobling i sommer men også 5 dobling da jeg kjøpte på 1,60 og solgte på nærmere 10, det er bare å sitte i ro og vente på melding om borestart, da er det dobling igjen.
hofa
09.12.2018 kl 16:14 3184

Der er mange der ikke har interesse i aktien, som bæærnt skriver, ja så forstår jeg ikke det skriveri. I optræder som Judas - usmageligt. Den kommer når den kommer og ledelsen har helt styr på det. Ting tager tid, specielt i den del af verden.
Ransen
09.12.2018 kl 16:18 3179

Dobling av dagens kurs er ikke mer enn den gikk da Cor-6 ble avklart. Borestart + videre plan = 12 kroner.
Ransen
09.12.2018 kl 16:28 6029

Ser man på selskapets børsverdi og samlet gjeld samt realiserbare verdier, så forstår man kurs på kr 3.20 er en gavepakke som vil forsvinne som dugg for solen.
Selskapet QEC, med noenlunde samme produksjon, men mindre gjeld og på langt nær samme realiserbare verdi i bakken, er i dag priset mer enn 4 ganger høyere enn iox. Qec er i tillegg utsatt for politiske bestemmelser hva gjelder fracking på sine felt.
bokaj70
09.12.2018 kl 16:29 6084

Bæærnt har altid været konstruktiv i debatten og hans indlæg, kritiske eller positive, har altid været funderet i de informationer, der har været tilgængelige.
Det er faktisk helt legalt at sælge ud og forklare hvorfor. Og da jeg ikke tvivler på at Bæærnt fortsat vil følge med håber jeg virkeligt at han vil fortsætte med at kommentere på de meldinger vi får.

Det undrer mig at folk ikke tør diskutere de åbenlyse udfordringer der er både finansielt og driftsmæssigt.

Ja- hvis IOX lander en partner inklusiv finansiering af boreprogram, så vil kursen stige til sikkert urimeligt højt niveau - men problemerne og risikoen forsvinder ikke ved at stikke hovedet i sandet.

Selv har jeg været med fra tiden med Peru. Solgte mig dog ud da de stod til at miste licenserne og købte mig ind igen, da de blev reddet af Andes. Min investering blev reddet af utallige småtrades og de gevaldige opturer, der har været, og i dag vil jeg stadig have pænt overskud selv om IOX skulle gå konkurs i morgen. Hovedsageligt ved at købe op og sælge ud når det har været allermest indlysende.
(Vil man virkeligt ikke tage noget gevinst når man VED at en storejer er igang med at sælge potentielt hele sin beholdning i fri handel??? Jeg forstår det ikke...)

Lige nu er der åbenlyst stor risiko. Hej tvivler på at nogen af jer ville gå ind med et større beløb hvis ikke i allerede havde aktier. Men jeg forstår også, at det kan være svært at tage et stort tab når blot en positiv melding om de næste par brønde med SLS kan sende kursen mod 5 kr igen.





Ransen
09.12.2018 kl 17:01 6049

Det blir mye konspirasjon av meldingene. Vi skal huske at vi har hovedkontor og styremedlem i oslo som kan kontaktes hvis det er tvil om sannheten i meldingene.
Selskapet har hele tiden meldt « the ongoing drillingcampagn with SLS» og i siste rapport kunne vi lese at det diskuteres noen endringer ut fra resultatene fra seismikken, noe som er helt i tråd da SLS skal ha inntekter som strategisk partner i mange år fremover. Dvs at SLS er selskapets faste partner på alt som har med brønn og brønnoperasjoner, herunder work-over, å gjøre i avtalen.
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 17:05 6028

Når det gjelder gassanlegget betalte de dette for godt over et år siden. Så vet vi at det kom en orkan til Housten, men har selskaper oppdatert informasjonen sin til aksjonærene? Sist jeg spurte om dette fikk jeg så hatten passet. Selskapet har om ikke annet veldig snille og trofaste aksjonærer. Er det virkelig ingen spør om dette og krever et svar?
Nacobo
09.12.2018 kl 17:30 5973

Hva mener du med at "du fikk som hatten passet". Lyst å dele svar fra IR med oss andre?
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 17:44 5935

Jeg tenker på en av debattantene her. For jeg prøvde å snakke ned aksjen selvsagt fikk jeg beskjed om. Mange er tøffe i trynet på forumet, men det stopper der.
SamSteinbukk
09.12.2018 kl 18:02 5861

Aksjen vil nok falle litt på mandag, men hente seg tilbake om ikke så lenge.
piff
09.12.2018 kl 18:17 5831

her glemmer du mye . ta med gjelden til iox så blir ditt regnestykke en helet annet en markedspris på ca nok 620. mill.
Til sameligning med qec prises til ca 910 mill ink kortsiktig kredittgjeld.
helloween
09.12.2018 kl 18:51 5770

De venter på miljø godkjennelse. umulig å forutsi noe tidshorisont.
Står i Q3☺

Skal enn eie iox så må enn stole på ledelsen. De har og har hatt utfordringer, men tror selv dette løsere seg fint??

Ting tar tid, men plutselig ??
Ransen
09.12.2018 kl 19:12 5681

Jeg mener å tidligere ha lagt ut svar fra selskapets ledelse ang gassanlegget.
Saken er som følger.
Gassfeltene til selskapet er gamle og har udatert teknologi. Det pågår en større oppgradering av anleggene både på Mana og Puli for å tilfredstille dagens miljøkrav. Gassplanten er en liten del av det store bildet og er ment til å kunne dekke et større behov av energi i nærliggende områder. Altså kortreist kvalitetsgass, noe som myndighetene verdsetter høyt i disse miljøtider.
YNWA250505
09.12.2018 kl 21:29 5479

Gunn, hvorfor blir det en massiv utvanning i IOX i en evt emisjon, mens ditt kjøre PEN omtrent ikke hadde rabatt i emisjonen de hadde nylig? Baisser du? Tipper de er svært fornøyde de som gikk inn tungt i emisjonen på 20% høyere kurs en dagens. Tror jeg må inn å skrive dritt på alle PEN trådene fremover. I alle fall så lenge dere andre er inne på IOX og spyr ut dritten deres.
Fluefiskeren
09.12.2018 kl 21:48 5431

Ranse

Et gas plant brukes vanligvis for å skille ut liquids og kondensat og kanskje vann fra metan. Altså at utgangspunktet er våtgass og ikke tørrgass (metan). Vil tro at det er hensikten her også. Det må det nesten være.
Redigert 09.12.2018 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Ransen
09.12.2018 kl 22:02 5390

Formålet med gassplanten er å redusere bruken av fakkel og heller ta vare på gassen som LPG for salg.
Antar at også interoil betaler X antall millioner i miljøavgift/co2 avgift
Fluefiskeren
10.12.2018 kl 09:27 5009

Ren naturgass(metan) kan ikke bli til LPG, men våtgassen kan innholde gasser som etylen, propan og butan. Det er de siste som er LPG.

Her er deres egen beskrivelse:

«The gas plant is expected to arrive at Mana Field around mid-November this year where the installation should take another five to six weeks. This new facility will be streamed with rich gas from Mana and Toqui-Toqui (Hocol's neighbouring field) aimed at producing a mixture of Liquefied Petroleum Gases (LPG) plus natural gasoline whilst leaving methane gas under commercial specification. The company will then sell these products in the Colombian Market through injecting dry-gas into TGI, a major open access gas pipeline, and trucking LPG products to the nearby petrochemical end-users.»

Det som her beskrives beskrives som»natural gasolin” må være det som vanligvis blir kalt kondensat,
Redigert 10.12.2018 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2018 kl 10:05 4871

Litt problem i starten, men tok mest 45K på 3,11 står berre litt over 300 igjen. Ha ein fin børsdag!
Redigert 10.12.2018 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
helloween
10.12.2018 kl 10:58 4745

Markedet gir bort aksjene sine..:)
Mine ligger godt plantet i skuffen.Skulle bare hatt mer å handle for..

Sitter med en god følelse av at vi får en kanon melding snart.

Ha en fin dag.
Nacobo
10.12.2018 kl 11:02 4763

Banken har alltid mere penger til deg hellow ;)
helloween
10.12.2018 kl 11:03 4761

The National Hydrocarbons Agency (AHN) and the Minister of Mines and Energy (MinMinas) gave an update on new regulations to improve Colombia’s competitiveness in the region.

New government, new accomplishments
AHN’s Luis Miguel Morelli said that the entity wants to create a ‘B League’ in the oil sector to attract the interest of small and medium-sized companies.

The expert acknowledged that Colombia has many inactive small fields, which are not interesting for the heavyweights, adding that the requirements of Agreement 02 are difficult to meet in terms of operational, financial and technical conditions for small and medium firms.

He added that if a company is interested in investing in Colombia, it should have a minimum production of 2,000bd, 2mmboe in reserves and high financial requirements.

“We want to create what we have colloquially called the B League, to open the doors to junior companies that can reactivate those small fields,” he said.

Making Agreement 02 encourage investment instead of discouraging it was one of Morelli’s most important announcements at the recent Oil and Gas Summit.

However, calling smaller companies the ‘B League’ is not, perhaps, the best marketing strategy.

We look forward to seeing the revised text after the bureaucrats and risk-avoiders in the ANH, MinMinas and Justice have finished with Morelli’s good ideas. They killed Agreement 02 the last time and we hope they do not do it again.

MinMinas Suarez also spoke about upcoming regulations, highlighting the new energy transition process and its benefits for Colombia.

According to Suarez, the transition will boost clean energies such as natural gas, which represents great opportunities to improve the air quality in Colombia’s main cities.

“Gas represents a cost reduction of up to 50% compared to regular gasoline and 25% less than diesel,” she said.

Suarez said Colombia must increase natural gas reserves, since the current reserves only represent 11 years of production. She commented that Enhanced Oil Recovery (EOR), unconventional and offshore projects will be key to achieve the country’s goals.

The country’s transition towards a cleaner energy matrix has achieved positive results so far, and Axia Energía announced that it opened its new Termonorte thermoelectric plant in Santa Marta; the first of its kind in the department of Magdalena.

The news adds to the construction of solar parks in the department of Cesar, to leverage the region’s photovoltaic potential, and to the construction of the San Juan electric substation in La Guajira and Cesar.

helloween
10.12.2018 kl 11:18 5110

Klarer meg med det eg har, men vurderer fortløpende om Pen aksjene ryker?
Ransen
10.12.2018 kl 12:44 4960

Legg PEN aksjene også i skuffen. De kommer igjen på over 20 kroner.
Vurder heller et lån til IOX aksjer og betal tilbake når aksjen er kommet til 12 kroner på starten av nyåret.(Q1-19)