Moses Lake Polysilicon legges ned Børsmelding

Bulldog
RECSI 30.12.2024 kl 20:58 17077

Moses Lake, Washington USA - December 30, 2024: REC Silicon ASA ("REC Silicon"
or the "Company") announced that it is ceasing production at its Moses Lake,
Washington facility.

Production of polysilicon will be discontinued at the Moses Lake facility,
while equipment involved in production of silicon gases will be maintained in
a safe and recoverable mode that incurs minimal interim costs, allowing the
unit to restart with reasonable notice. This will give the Company the
flexibility to capitalize on future customer demand for Silicon Anode or other
gases while minimizing near-term operational costs.
https://newsweb.oslobors.no/message/635782
Nsxnsx
I går kl 14:00 1598

Nå er det bare 2000% opp til toppen på 25,- :) Det går nok fort, bare de får byttet ut ledelsen :)
Stabukk
I går kl 15:39 1395

Tenker også å la være å selge nå, men risikoen er vel konkurs og null refusjon på skatten? Det ble vel utfallet for noen som ble sittende i SAS.
mensblod2
I går kl 15:42 1374

bare å selge før konkursen er et faktum
Mammon
I går kl 15:45 1361

chapter 11 neste?

utrolig fortsatt over 1kr LOL

haussegjengen ler seg skakke over å ha lurt idioter inn på mandag ref gullhaugen & co
Gruver
I går kl 16:04 1283

Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor GRIBBE-gjengen er så opptatt av at vi ikke skal miste alt, dere er jo veldig glad for at vi taper.
Dette er manipulasjon av høyeste orden og gribbene, analytikere og journalister er bare løpe gutter.
En som har mistet alt har fått et dyrt lærepeng, men da har den involverte ingenting mer å tape.
Sosekopp 1
I går kl 16:54 1116

Måtte sikre meg litt i dag og solgte det meste, er konkursfaren som trigget meg og som du skriver får en null igjen på skatten dersom konkurs. Tenker resterende pott ryker i morgen.
Har tapt grisemye så penger igjen på skatten neste år blir kjærkomment.
Kursen går vel opp i morgen, helt normalt det når jeg selger.
Ønsker deg lykke til videre Stabukk og det samme til dere andre som tør sitte videre.
Anywhere
I går kl 17:03 1065

Selvsagt får man skrive tap av på inntekt når en selskapsinestering går konkurs. Da er tapet så maksimalt man kan få, og er lik hele inngangsverdien på sitt aksjeinnehav.
skadi
I går kl 17:30 948

Hvem selger du de aksjer som du sitter med, i et selskap som går konkurs, til?
Det er vel salg av aksjeposten som synliggjør et tap.
Sosekopp 1
I går kl 17:31 943

Anywhere, det har du helt rett i, og takk for presiseringen. Kom noe klønete ut den meldingen min
Sosekopp 1
I går kl 17:40 908

Skadi,
En må legge tapet inn i skattemeldingen, en får igjen en viss prosentsats men usikker på om denne prosentsatsen er den samme som ved vanlig tap/ gevinst.
Sikkert noen her inne som kan presisere bedre..
Jeg har ikke vært i den situasjonen at selskaper jeg har aksjer i har gått konkurs så hvordan det fungerer eksakt kjenner jeg ikke til.
Håper REC klarer seg om ikke annet
Redigert i går kl 17:45 Du må logge inn for å svare
skadi
I går kl 18:11 807

Ja, det hadde vært interessant å få greie på. Har fortsatt stående 150000 konk Norske Skog stående på et konti. Og aldri foretatt meg noe med denne tap skatteteknisk.

Når det gjelder REC, så håper jeg det samme som du, men jammen ser jeg svart på det. Heldigvis eier jeg ingen REC aksjer, følger kun med i dramaet og blir heller ikke fristet til noen kjøp.
Sosekopp 1
I går kl 18:28 736

Du skal se det skadi du har penger tilgode, alltid kjekt å få penger en ikke trodde en hadde.
Vel jeg har tapt svært mye på REC og har en relativt stor post igjen fortsatt. Blir positivt overrasket om kursen holder seg over kronen i morgen, ledelsen i selskapet er jo helt fraværende og når de først kommer ut med noe informasjon er det som om svartedøden treffer en:-)
skadi
I går kl 18:40 695

Ja, er bare tragisk det hele. Enten er ledelse og styret fullstendig udugelige, eller så er det rett og slett banditter....
El Gringo
I går kl 18:59 634

Dette er såpass bekymringsfullt og tvilsomt at det burde være mat for Finanstilsynet.
Jo flere som sender bekymringsmelding, jo bedre.
Det er fullt mulig å være anonym tipser der ved å opprette en "postboks" ved innsending.
https://finanstilsynet.whistleblowernetwork.net/frontpage
Gruver
I går kl 19:45 528

Man får samme prosentandel dersom aksjen går konkurs som om den selges med tap.

https://hjelpesenter.folkeinvest.no/hva-om-selskapet-jeg-investerer-i-g%C3%A5r-konkurs
Stabukk
I går kl 22:08 366

Takk for tilbakemelding. Googlet meg også frem til denne siden, men ved konkurs var bare anført «krav på fradrag på en fastsatt prosentsats» og at en må fylle dette inn selv under «finans» i skattemeldingen. Går da ut fra at det er 37,84%, samme som automatisk blir refundert ved salg FØR konkurs. Det siste synest jo hakket bedre økonomisk, og blir vurdert i løpet av nærmeste børsdager. Ser jo ille ut, og Røkke gjør neppe comeback med AKH som investor, selv om det var særdeles innbringende etter at daværende største eier JUM var i grøfta økonomisk.