Panoro. Tid for å høste i 2025.
På oppfordring siden den gamle tråden gjaldt 2024 og var blitt temmelig lang.
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Redigert 31.12.2024 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
Trond.heim
14.01.2025 kl 18:21
4657
VWAP er forkortelsen for volumvektet gjennomsnittspris, som er et teknisk analyseverktøy som viser forholdet mellom et aktivums pris og dets totale tradingvolum. Det gir tradere og investorer et mål på gjennomsnittsprisen som en aksje trades til over en gitt tidsperiode.
Jeg er mer interessert i denne verdien, enn sluttkursen hver dag.
I dag var den 29,95
Jeg er mer interessert i denne verdien, enn sluttkursen hver dag.
I dag var den 29,95
Face
14.01.2025 kl 18:24
4658
Men de har hatt oppdateringer i forkant av q rapporter tidligere. Funn på hibiscus sør og nord flanke ble annonsert i forkant av q2 tall i fjor.
40something
14.01.2025 kl 18:51
4640
Det føles som om at kurutviklingen står i vakum inntil vi vet om Thorsen /Hortulan er ferdigsolgt. Inntil da er kjøperne nølende.
Fluefiskeren
14.01.2025 kl 18:57
4624
Jo, de skriver det, men slike oppdateringer og børsmeldinger har aldri vært berørt av det. Vet egentlig ikke hva de helt mener.
Fluefiskeren
14.01.2025 kl 19:01
4611
Javisst. Det er det jeg sier og det er derfor jeg synes det er litt skuffende at de ikke har oppdatert da det skjedde. Men nå har det gått så lang tid at jeg antar de venter til fredag. Ikke lenge til det. PEN har ikke disse update i sin finansielle kalender og det er vanskelig å si når den kommer. Antakelig en stund etterpå og det er greit.
sologsommer22
14.01.2025 kl 21:01
4486
Det var noen som etterlyste betingelser på obligasjonslånet som PEN inngikk primo desember 24.
Legger inn link til ISIN for de som måtte være interessert
https://www.tradingview.com/symbols/FWB-NO1341578/
Legger inn link til ISIN for de som måtte være interessert
https://www.tradingview.com/symbols/FWB-NO1341578/
Fluefiskeren
15.01.2025 kl 10:03
4200
Så var Brent på 70-tallet igjen og PEN faller over en prosent.
To dager igjen til oppdatering fra BWE.
To dager igjen til oppdatering fra BWE.
40something
15.01.2025 kl 11:56
4058
Man skulle jo tro at PEN burde få noe betalt for sin produksjon i aksjekursen, men det ser ut som det kuner oljeprisen som reglerer. I tillegg så er jo alle oljeaksjer opp noe kanskje grunnet at tech begynner å bli for dyrt og all ESG er ulønnsomt. Da er det ikke så mange steder å putte pengene.
sologsommer22
15.01.2025 kl 12:38
3969
Kalleklovn547 skrev Og hvor ser man dokumentasjonen?
Allgasnobrakes
15.01.2025 kl 14:14
3894
Det var jeg som etterspurte, takk for lenke. Klarer ikke finne terms for det selv med ISIN. Mulig jeg kan hente det ut fra bloomberg senere.
40something
15.01.2025 kl 15:02
3830
Håper vi blitt kvitt hortulan Thorsen straks. Panoro er för litet selskap för a kunne svelge en utgang fra en som har så mange aksjer.
sologsommer22
15.01.2025 kl 15:14
3816
Synes det er skuffende at selskapet ikke klarer å tiltrekke seg nok interesse til å få nye kjøpere på banen. Dette burde vært en prioritert oppgave, spesielt med tanke på de fundamentale verdiene og vekstpotensialet som ligger i selskapet.
Vi kan vel forvente en oppdatering i morgen eller senest fredag. La oss håpe den bringer positive nyheter som kan vekke ny interesse og bidra til å løfte aksjen ut av den 'sumpen' den har ligget i rundt 30-nivået.
Vi kan vel forvente en oppdatering i morgen eller senest fredag. La oss håpe den bringer positive nyheter som kan vekke ny interesse og bidra til å løfte aksjen ut av den 'sumpen' den har ligget i rundt 30-nivået.
40something
15.01.2025 kl 15:35
3801
Det er så mye på Oslo Børs som ikke trigger lengre. Kun kortsiktige Spekulanter på oljepris oppgangen. Men etter det.....?
Fluefiskeren
15.01.2025 kl 15:38
3846
Som sagt kommer det oppdatering fra BWE på fredag. Tviler på at PEN legger ut dagen før.
Fluefiskeren
15.01.2025 kl 22:51
3599
Brent opp signifikant etter børslukk. Omtrent 1,3 dollar. Litt rart da det hadde heller vill vært naturlig med et fall. Tydelig at sanksjonene teller mer den andre veien.
Vi kan vel vente en bra start i morgen tidlig.
Vi kan vel vente en bra start i morgen tidlig.
msmekk
15.01.2025 kl 23:39
3558
Tror også på en fin dag for Panoro i morgen, men ser ikke bort fra ar Fredag kan bli enda bedre.
Trond.heim
16.01.2025 kl 06:19
3405
I dag faller oljeprisen litt, men er fortsatt over 81 Usd. Blir spennende å se om rød oljepris setter demping på Pen kursen.
Får neste inntrykk av at negative fremtidige forventninger knyttet til oljepris, bidrar mest til fravær av kursøkningen.
Det er vanskelig å legge fra seg mitt gamle mantra: Produksjon 13 000 fat/ døgn og oljepris 80 forventes å gi Penkurs 35.
Får neste inntrykk av at negative fremtidige forventninger knyttet til oljepris, bidrar mest til fravær av kursøkningen.
Det er vanskelig å legge fra seg mitt gamle mantra: Produksjon 13 000 fat/ døgn og oljepris 80 forventes å gi Penkurs 35.
Fluefiskeren
16.01.2025 kl 08:02
3287
Den er ikke rød hos meg og den har ikke vært under 82 dollar i dag. Du ser nok på spot og jeg ser på futures. Litt større sprik enn vanlig.
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
Trond.heim
16.01.2025 kl 10:02
3294
Ser på råvarer i FA. Den er rød.
På E24 er den grønn
Årsaken er sikkert slik du påpeker
På E24 er den grønn
Årsaken er sikkert slik du påpeker
msmekk
16.01.2025 kl 10:11
3258
BWE operational update i morgen 17 Januar. Vil tro Panoro får et spark i baken derfra og kommer vel med sin egen update på Mandag. Håper den nå vil etableres godt over 30 tallet. Neste motstand kr 34,60
Redigert 16.01.2025 kl 10:13
Fluefiskeren
16.01.2025 kl 11:53
3092
Dussafukameratene PEN og BWE er desidert mest opp i dag av oljeaksjene. Er det grunnet forventninger til morgendagen?
bmw5
16.01.2025 kl 12:25
3043
Slik det ser ut nå, vil Panoro tjene ca 4 milliarder kr i 2025 og av den grunn kan utbytte bli på 1 kr + pr aksje. Med utbytte på 1kr + pr aksje vil antagelig flere større investorer kjøpe Pen aksjer.
Slik det er nå er det småtradere som bestemmer kursen og av den grunn blir det ikke noe stort kursløft. Vell, vi får være glade for at oljeprisen er over 80 usd+ og at Pen tjener meget bra med penger. Vi kan jo også håpe på et godt resultat fra Bourdon boringen, kanskje den vil sende aksjen et par kr opp.
Skulle det åpne seg for boring av flere brønner i Tunisia blir det enda bedre. Fremtiden ser meget lyst ut for selskapet Panoro.
Slik det er nå er det småtradere som bestemmer kursen og av den grunn blir det ikke noe stort kursløft. Vell, vi får være glade for at oljeprisen er over 80 usd+ og at Pen tjener meget bra med penger. Vi kan jo også håpe på et godt resultat fra Bourdon boringen, kanskje den vil sende aksjen et par kr opp.
Skulle det åpne seg for boring av flere brønner i Tunisia blir det enda bedre. Fremtiden ser meget lyst ut for selskapet Panoro.
SinnaNecer'n
16.01.2025 kl 12:28
3040
Ja tenker det samme....i tillegg ser det ut til å være lite nedsalg kanskje feks hårtufsa er ferdig...enn så lenge.
40something
16.01.2025 kl 12:52
2978
Det virker prematurt å selge seg ut når inntjeningen blir som størst
Kalleklovn547
16.01.2025 kl 12:55
2997
Pen brukte 75m USD på CAPEX i fjor og skal bruke 40m USD i år. Dette tilsvarer 30% av deres mcap, som altså har blitt investert uten at mcap har endret seg.. Mao ord, markedet sier man like gjerne kunne hatt disse pengene i banken som å bruke de på CAPEX og den avkastningen det evn vil føre med seg.. Hva skal de 40m USD brukes på i år?
Trond.heim
16.01.2025 kl 13:13
2964
Jeg tror neppe de betaler kr 1.- pr kvartal i utbytte. De har hittil lagt seg på en konservativ utbyttelinje, men signalisert at utbyttene vil øke
40something
16.01.2025 kl 13:39
2930
Slik at aksjekursen ikke alltid er logisk så trenger heller ikke utbyttenivå å være det. Noen selskaper tar opp gjeld for å betale utbytte.
Fluefiskeren
16.01.2025 kl 14:13
2873
Den skjønte jeg ikke. De har jo gjort en investering som de vil ha glede av i veldig mange år fremover.
bmw5
16.01.2025 kl 14:33
2876
Trond.heim! Større investorer som har et langsiktig perspektiv for sin investering i aksjer, investere i selskaper med potensiale for aksjestigning samt et større utbytte enn 50-60 øre pr aksje. Det er mange aksjer på børsen som gir mer en 1kr pr aksje i utbytte med den samme eller større potensial enn det Pen har og av den grunn bør Pen øke utbytte til 1kr + for å tiltrekke seg investorer.
Fluefiskeren
16.01.2025 kl 14:52
2922
Hvis jeg først skal tippe så sier jeg 0,75 kr pr. kvartal. Da blir det direkteavkastning på 10 % ved en kurs på 30 kr. Det er omtrent der de tre store ligger tror jeg. Det er vel mulig at vi ikke får dette i første kvartal. Bourdon bores jo nå.
Redigert 16.01.2025 kl 14:52
sologsommer22
16.01.2025 kl 15:08
2870
Det er et godt poeng å vurdere direkteavkastningen i lys av skattesatsene. Husk at utbytte beskattes med 37,84 % (effektiv sats etter oppjusteringsfaktoren på 1,72), mens renteinntekter beskattes med 22 %. Denne forskjellen i beskatning har stor betydning for den reelle avkastningen.
Hvis lavrisiko obligasjonsfond allerede gir 8–10 % rente, som beskattes lavere, må utbytteavkastningen være betydelig høyere for å kompensere for den høyere skatten. For eksempel, for at utbytte skal være like lønnsomt som 10 % rente, må det gi en bruttoavkastning på rundt 13,44 %. Dette tilsvarer et årlig utbytte på 4,03 kr per aksje (eller 1,01 kr per kvartal) ved en kurs på 30 kr.
Med en utbyttesats på 0,75 kr per kvartal vil den effektive avkastningen etter skatt være lavere sammenlignet med obligasjonsfond. Dermed kan det være fornuftig å revurdere nivået på utbyttet hvis målet er å være konkurransedyktig med renter fra lavrisikoalternativer.
Hvis lavrisiko obligasjonsfond allerede gir 8–10 % rente, som beskattes lavere, må utbytteavkastningen være betydelig høyere for å kompensere for den høyere skatten. For eksempel, for at utbytte skal være like lønnsomt som 10 % rente, må det gi en bruttoavkastning på rundt 13,44 %. Dette tilsvarer et årlig utbytte på 4,03 kr per aksje (eller 1,01 kr per kvartal) ved en kurs på 30 kr.
Med en utbyttesats på 0,75 kr per kvartal vil den effektive avkastningen etter skatt være lavere sammenlignet med obligasjonsfond. Dermed kan det være fornuftig å revurdere nivået på utbyttet hvis målet er å være konkurransedyktig med renter fra lavrisikoalternativer.
d12m
16.01.2025 kl 15:45
2771
Ikke alltid like lett å henge med på hva kalleklovn tenker og mener. De investeringene vil synliggjøres over tid og jeg tror det er nært forestående at markedet får øynene skikkelig opp. Usikkerheten knyttet til oljemarkedet vil nok tynge en god stund, men Panoro som selskap satser jeg på vil overskygge denne usikkerheten utover året
Forøvrig tror/håper jeg også på 75 øre i kvartalet, med mindre oljeprisen faller sammen naturligvis. Er det også lov å håpe på et ekstraordinært utbytte?
Forøvrig tror/håper jeg også på 75 øre i kvartalet, med mindre oljeprisen faller sammen naturligvis. Er det også lov å håpe på et ekstraordinært utbytte?
Redigert 16.01.2025 kl 15:47
Trond.heim
16.01.2025 kl 16:43
2672
Advarer mot oljeaksjer, men lovpriser én: – Ekstremt billig på alle måter
Dnb Analytiker Evjen: PEN er den eneste aksjen som tikker alle bokser på kort og mellomlang tid
Evjen trekker frem Aker BP og Panoro Energy som toppvalg, mens Equinor får en soleklar salgsanbefaling.
– Aker BP, den er fortsatt billigst av de store. De leverte knakende bra fjerde kvartal på produksjon. Der bør konsensusestimatene komme noe opp for 2025-produksjon. Panoro er ekstremt billig på alle måter. Både på substansverdi (NAV) og cash flow yield, samtidig som vi tror utbyttet skal vokse. Panoro er den eneste aksjen som tikker alle bokser på kort og mellomlang sikt.
Dnb Analytiker Evjen: PEN er den eneste aksjen som tikker alle bokser på kort og mellomlang tid
Evjen trekker frem Aker BP og Panoro Energy som toppvalg, mens Equinor får en soleklar salgsanbefaling.
– Aker BP, den er fortsatt billigst av de store. De leverte knakende bra fjerde kvartal på produksjon. Der bør konsensusestimatene komme noe opp for 2025-produksjon. Panoro er ekstremt billig på alle måter. Både på substansverdi (NAV) og cash flow yield, samtidig som vi tror utbyttet skal vokse. Panoro er den eneste aksjen som tikker alle bokser på kort og mellomlang sikt.
Redigert 16.01.2025 kl 16:49
Fluefiskeren
16.01.2025 kl 17:24
2563
I hvert fall en veldig bra dag i dag. BWE troner på toppen med PEN på en klar andreplass. Alle de tre store endte i klart rødt.
Jeg tror det er en forventning til gode nyheter på oppdateringen til BWE i morgen. Får håpe man ikke blir skuffet.
Jeg tror det er en forventning til gode nyheter på oppdateringen til BWE i morgen. Får håpe man ikke blir skuffet.
Allgasnobrakes
16.01.2025 kl 19:22
2382
Det er vell en sannhet med modifikasjoner. Skatt på obligasjonsfond må betales løpende, mens med utbytter kan du holde de på ASK når det kommer til Pen og reinvestere og få videre avkastning på det. Samtidig må du justere for skjermingsfradraget du får ved aksjer hvilket tilsvarte 3,2% av inngangsverdi i 2023, og sannsynligvis opp mot 4% i 2024.
Selskapet guidet på 400-500 i shareholder returns for året 2024 ved realisert pris på 80/85. De er på 200 ca per nå. Burde være mulighet for å øke til 100 mill i kvartalet slik selskapets økonomi er per nå.
Selskapet guidet på 400-500 i shareholder returns for året 2024 ved realisert pris på 80/85. De er på 200 ca per nå. Burde være mulighet for å øke til 100 mill i kvartalet slik selskapets økonomi er per nå.
hatitchi
16.01.2025 kl 20:13
2300
Få på denne tråden som klarer å fatte det du akkurat skrev i første avsnitt her. Skjermingsfradraget blir med 90 % sannsynlighet 3,9 % for 2024, og en investor som hadde kjøpt aksjen ved børsslutt 1.1.24 og solgt børsåpning 1.1.25 hadde oppnådd en avkastning på 10,2 % inkludert utbytte, men bare 6,3 % er gjenstand for utbytteskatten på 37,84 %. Effektiv skattesats ender da på 23,3 %, som er er så og si identisk med skattesatsen på et høyrentefond. Men jeg tror de færreste "lavrisiko" obligasjonsfond yielder 8-10 %.
Om dagens rentenivå er uendret og Panoro deler ut 0,69 kroner i kvartalsvis utbytte, så blir direkteavkastningen etter skatt (for en person som kjøpte aksjer til kurs 27 kr) 7,83 %, som er det samme som et rentefond som leverer 10 % avkastning.
Om dagens rentenivå er uendret og Panoro deler ut 0,69 kroner i kvartalsvis utbytte, så blir direkteavkastningen etter skatt (for en person som kjøpte aksjer til kurs 27 kr) 7,83 %, som er det samme som et rentefond som leverer 10 % avkastning.
Kalleklovn547
16.01.2025 kl 21:02
2207
Ja selvsagt er det lange investeringer. Mitt poeng er bare at de har investert en signifikant andel av sin mcap, mens markedet har trukket på skuldrene som om selskapet like gjerne kunne hatt pengene i banken... Så forhåpentligvis vil dette snart reflekteres i kursen.
Men Panoro må bli langt flinkere til å synliggjøre at alle investeringene de gjør faktisk er til det beste for aksjonærene og ikke kun management som vil bygge et emperie og øke lønningene sine... Er jo mye bedre for oss med tilbakekjøp av aksjer, men det vokser jo ikke butikken for ledelsen... At vi økte i Tunisia har også vært en stor bommert...
Men Panoro må bli langt flinkere til å synliggjøre at alle investeringene de gjør faktisk er til det beste for aksjonærene og ikke kun management som vil bygge et emperie og øke lønningene sine... Er jo mye bedre for oss med tilbakekjøp av aksjer, men det vokser jo ikke butikken for ledelsen... At vi økte i Tunisia har også vært en stor bommert...
batterivann
17.01.2025 kl 08:10
1745
BWE melder 40000 og 82$
Korrigert:
40000 og 72,5$.
82$ var Q3
https://www.globenewswire.com/news-release/2025/01/17/3011249/0/en/BW-Energy-Q4-2024-operational-update.html
Korrigert:
40000 og 72,5$.
82$ var Q3
https://www.globenewswire.com/news-release/2025/01/17/3011249/0/en/BW-Energy-Q4-2024-operational-update.html
Redigert 17.01.2025 kl 08:20
40something
17.01.2025 kl 08:36
1621
Rubrikken på dagens melding "operational update er vel Litt misvisende. Den kommer vel 31 jan. Hvertfall lite nytt fra bwe.
Interessant blir vel hvis pen har oppnådd bedre pris for sitt oljesalg.
Interessant blir vel hvis pen har oppnådd bedre pris for sitt oljesalg.
Redigert 17.01.2025 kl 08:39
Fluefiskeren
17.01.2025 kl 08:44
1577
En oppdatering langt under vanlig Panoronivå. Bare en oppramsing uten kommentarer. Ikke engang Bourdon skriver de noe om.
At OPEX nå har sunket under 20 USD pr. fat er bra. Tre løftinger i kvartalet fra Dussafu, men prisen på 72,5 dollar pr. fat var litt lavere enn jeg trodde.
Vi får vente på Panoro sin som pleier å være mer detaljert og kommentert. Da får vi selvsagt Eqvatorial - Guinea og Tunisia.
At OPEX nå har sunket under 20 USD pr. fat er bra. Tre løftinger i kvartalet fra Dussafu, men prisen på 72,5 dollar pr. fat var litt lavere enn jeg trodde.
Vi får vente på Panoro sin som pleier å være mer detaljert og kommentert. Da får vi selvsagt Eqvatorial - Guinea og Tunisia.
Fluefiskeren
17.01.2025 kl 08:47
1552
31. januar kommer Q4 -prestasjonen deres så det er korrekt å kalke dette for «operational update»
Vi løfter sammen med BWE på Dussafu så vi får samme pris. I tillegg har vi selvsagt EG og Tunisia.
Vi løfter sammen med BWE på Dussafu så vi får samme pris. I tillegg har vi selvsagt EG og Tunisia.
40something
17.01.2025 kl 09:04
1480
Jeg syns updaten var litt tynn, men ja det er kun mer utvidede tall som kommer om 2 uker. Men at de løfter oljen sammen ,betyr det at ikke panoro kan sette sin egen pris eller hedge lengre? Tenker at operatøren kanskje bestemmer alt
Fluefiskeren
17.01.2025 kl 09:18
1416
De selger for samme pris, men hedgingen er forskjellig. Når det Panoro sin aner jeg ikke hva og hvor mye den er.
Q4- presentasjonen deres vil selvsagt inneholde mye mer, men tallene vil være de samme. Presentasjonene inneholder også anslag for fremtidige liftinger og også annen om fremtiden. Ofte er det en god spørsmålsrunde etterpå.
De har også pleid å legge ut en kurve som viser produksjonen fra dag til dag. Håper de gjør det nå også. Den har vist store
svingninger på kort tid grunnet alt arbeide. Slik er det nok i Q4 også, men nå må vi regne med at den er stabil.
Regner med at PEN kommer med operational update før 31. januar som altså er datoen for Q4 for BWE, men vi må vente helt til 25. februar på PEN sin Q4.
Q4- presentasjonen deres vil selvsagt inneholde mye mer, men tallene vil være de samme. Presentasjonene inneholder også anslag for fremtidige liftinger og også annen om fremtiden. Ofte er det en god spørsmålsrunde etterpå.
De har også pleid å legge ut en kurve som viser produksjonen fra dag til dag. Håper de gjør det nå også. Den har vist store
svingninger på kort tid grunnet alt arbeide. Slik er det nok i Q4 også, men nå må vi regne med at den er stabil.
Regner med at PEN kommer med operational update før 31. januar som altså er datoen for Q4 for BWE, men vi må vente helt til 25. februar på PEN sin Q4.
Fluefiskeren
17.01.2025 kl 09:32
1355
Litt overrakende reaksjon.
BWE ned 1,08 %
PEN opp 2,28 % og opp til 31-tallet. Da begynner det å ligne noe
BWE ned 1,08 %
PEN opp 2,28 % og opp til 31-tallet. Da begynner det å ligne noe
JUICEitUP
17.01.2025 kl 09:35
1335
Litt tamme greier ja uten kommentarer. Men jeg fikk likevel svar på to av de tre viktigste tingene jeg lurte på bortsett fra pris ved levering og OPEX;
- ESP replacement program completed as planned with eight producing Hibiscus / Ruche wells from 2 January 2025 and gross production target of 40,000 bbls/day
- Two new wells brought online in Q4 (DHIBM-7H and DRM-3H), 3 workovers completed (DHIBM-1H, DHIBM-4H, DHIBM-5H), and DHIBM-6H workover completed in early January
Det betyr at de nå er helt ferdig med ESP problematikken og at alle brønnene på Dussafu er koblet på. Dermed er vi også ferdig med forsinkelser og kostnadshelvete som har vært her i 2024. Det var det klart viktigste for meg å få sikkerhet rundt.
Det jeg savner er melding om det er foretatt spud eller ikke på vår mye omtalte letebrønn. Det kunne de kostet på seg.
- ESP replacement program completed as planned with eight producing Hibiscus / Ruche wells from 2 January 2025 and gross production target of 40,000 bbls/day
- Two new wells brought online in Q4 (DHIBM-7H and DRM-3H), 3 workovers completed (DHIBM-1H, DHIBM-4H, DHIBM-5H), and DHIBM-6H workover completed in early January
Det betyr at de nå er helt ferdig med ESP problematikken og at alle brønnene på Dussafu er koblet på. Dermed er vi også ferdig med forsinkelser og kostnadshelvete som har vært her i 2024. Det var det klart viktigste for meg å få sikkerhet rundt.
Det jeg savner er melding om det er foretatt spud eller ikke på vår mye omtalte letebrønn. Det kunne de kostet på seg.
Redigert 17.01.2025 kl 09:36
Kalleklovn547
17.01.2025 kl 09:39
1310
Håper Panoro kommer med update på man heller. De får nok oppmerksomhet i dag via BWE.