Panoro. Tid for å høste i 2025.
På oppfordring siden den gamle tråden gjaldt 2024 og var blitt temmelig lang.
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Redigert 31.12.2024 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
d12m
20.02.2025 kl 15:16
5967
Det som tyder på flytting er at Borr kom med oppdatert flåtestatus igår hvor Norve står med oppdrag for BWE ut februar og for Marathon fra mars av. Da må den nødvendigvis flyttes ganske snart for å få det til.
Link til flåtestatusrapporten
https://portalvhds1fxb0jchzgjph.blob.core.windows.net/press-releases-attachments/3530998/Borr%20Drilling%20Limited%20Fleet%20Status%20Report%20Q4-24.pdf
Link til flåtestatusrapporten
https://portalvhds1fxb0jchzgjph.blob.core.windows.net/press-releases-attachments/3530998/Borr%20Drilling%20Limited%20Fleet%20Status%20Report%20Q4-24.pdf
batterivann
20.02.2025 kl 15:16
6097
sveno skrev Griffon er strengt tatt en PSV, og ikke AHTS.
Platform Supply Vessel (PSV)
Anchor Handlers (AHTS)
Pipe-layers (PLSV)
Accommodation Vessels (Flotels)
Anchor Handlers (AHTS)
Pipe-layers (PLSV)
Accommodation Vessels (Flotels)
batterivann
20.02.2025 kl 15:25
6070
Nja,tja. slike datoer er "flytende" Det er ikke sort/hvit men mer forventet med visse begrensning. Det er i alle kunders interesse at det disse datoene får lov å "flyte" litt. Ingen som stopper mitt i en letebrønn fordi neste kunde står og skraper på døra.
Jeg tror mest på at de har funnet noe men gjerne skulle hatt mer tid til å evaluere/avgrense. Muligens de må komme tilbake på et senere tidspunkt for avgrensing/sidesteg.
Evt så er alt som normalt.......problemer etterfylt av fosinkelser.
Jeg tror mest på at de har funnet noe men gjerne skulle hatt mer tid til å evaluere/avgrense. Muligens de må komme tilbake på et senere tidspunkt for avgrensing/sidesteg.
Evt så er alt som normalt.......problemer etterfylt av fosinkelser.
Face
20.02.2025 kl 16:19
5957
sveno skrev Griffon er strengt tatt en PSV, og ikke AHTS.
Du har rett. Oppført som tug/supply her. Men ser på listen til tw at den er ren psv. Hermit baron og Pacific Valhalla er også oppført som tug/plattform supply, men vallhalla er AHTS og Hermit Baron er multipurpose fartøy. Mulig Griffon er oppført med restricted maneuverability pga de holder på med pumping etc md slanger da. Men har ikke sett det registrert slik før og det forklarer heller ikke bevegelsene.
Fremover
20.02.2025 kl 16:30
5923
Hvorfor er det så mange som selger seg ut av aksjen, siden selskapet går så bra?
Allgasnobrakes
20.02.2025 kl 16:47
5942
Er det mulig at noen aktører i markedet har info på resultatet gjennom bruk av satelitter/modeller for beregning av boretid osv? Kan det forklare kursutviklingen ila dagen? Panoro faller ganske mye, sett mot brent sin utvikling siden børsen stengte og i løpet av dagen?
Eller er det bare støy?
Eller er det bare støy?
Fluefiskeren
20.02.2025 kl 16:48
5969
NASAs satelitt viser at det fakles på Adolo i dag, men ikke på Bourdon.
batterivann
20.02.2025 kl 17:08
5944
Fluefiskeren; Kan vi gjøre en endring i tittel på tråden?
Forslag:
PEN - Tid for å trøste i 2025
Eventuelt så har vi sangtittelen til Roxette
Crash! Boom! Bang!
Muligens den siste blir litt for virkelighetsnær?
Forslag:
PEN - Tid for å trøste i 2025
Eventuelt så har vi sangtittelen til Roxette
Crash! Boom! Bang!
Muligens den siste blir litt for virkelighetsnær?
Fluefiskeren
20.02.2025 kl 18:01
5866
Absolutt ikke. Selskapet høster av produksjonen på vel 13 000 bopd ved årets slutt. De høster og ved økende utbytte høster også vi. At kursen ikke gjenspeiler det er en annen sak som ingen av oss kan forklare tror jeg. Men uansett renner det inn penger i kassen som vi bare får håpe markedet tar inn over seg etterhvert.
I øyeblikket er det svart. Suverent verste oljeselskap på OB i dag, og årets laveste sluttkurs.
I øyeblikket er det svart. Suverent verste oljeselskap på OB i dag, og årets laveste sluttkurs.
batterivann
20.02.2025 kl 18:10
5895
Den er grei.....som forventet :-)
Vi får heller kalle det for kjøpsanledning 372.
I øyeblikket er det greit vi er forelsket i PEN og ikke i Grieg seafood.
Vi får heller kalle det for kjøpsanledning 372.
I øyeblikket er det greit vi er forelsket i PEN og ikke i Grieg seafood.
Allgasnobrakes
20.02.2025 kl 18:28
5873
Ja, er en manglende positiv trend på denne aksjen her om dagen som ingen klarer å forklare virker det som. Får bare håpe brent fortsetter oppover, solide tall og guiding ved Q4 og et treff på bourdon. Hvis alt det skjer og kursen ikke reagerer begynner jeg å lure.
EIA tallene kom inn nå for 25 min siden, Crude oil vokser mer enn konsensus og forventet, men commercial petroleum har kun økt med 0,2M. Det tipper jeg var under forventet og kanskje vil gi positiv oljepris videre ut kvelden.
Forsåvidt mye rart som foregår med oljeprisen, trading og markeder om dagen. Trump har igjen uttalt at han skal fylle opp SPR, samtidig skal han også fjerne avskrivninger for oljeselskaper. Hvis det blir en realitet så tipper jeg en del amerikanske oljeselskaper kommer til å sette fart i et par prosjekter. Hvis du kan kostnadsføre utbyggingen av et offshorefelt regner jeg med at noen av aktørene benytter seg av muligheten og betaler 0 skatt de neste 4 årene.
Samtidig har tradere tatt ned risikoen fordi ingen klarer å forutse hva mannen vil gjøre, hvilket gir mening. Det er også en del automatisk algoritme trading som ble fjernet fordi de har tapt penger de siste årene. Ingenting av dette handler direkte om panoro, men fortsatt interessant for markedets del.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Prices-Climb-as-Trump-Pledges-to-Refill-Strategic-Petroleum-Reserve.html
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Energy-Traders-Reduce-Risk-Exposure-Amid-Trump-Chaos.html
EIA tallene kom inn nå for 25 min siden, Crude oil vokser mer enn konsensus og forventet, men commercial petroleum har kun økt med 0,2M. Det tipper jeg var under forventet og kanskje vil gi positiv oljepris videre ut kvelden.
Forsåvidt mye rart som foregår med oljeprisen, trading og markeder om dagen. Trump har igjen uttalt at han skal fylle opp SPR, samtidig skal han også fjerne avskrivninger for oljeselskaper. Hvis det blir en realitet så tipper jeg en del amerikanske oljeselskaper kommer til å sette fart i et par prosjekter. Hvis du kan kostnadsføre utbyggingen av et offshorefelt regner jeg med at noen av aktørene benytter seg av muligheten og betaler 0 skatt de neste 4 årene.
Samtidig har tradere tatt ned risikoen fordi ingen klarer å forutse hva mannen vil gjøre, hvilket gir mening. Det er også en del automatisk algoritme trading som ble fjernet fordi de har tapt penger de siste årene. Ingenting av dette handler direkte om panoro, men fortsatt interessant for markedets del.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Prices-Climb-as-Trump-Pledges-to-Refill-Strategic-Petroleum-Reserve.html
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Energy-Traders-Reduce-Risk-Exposure-Amid-Trump-Chaos.html
Trond.heim
20.02.2025 kl 21:22
5727
«I øyeblikket er det svart. Suverent verste oljeselskap på OB i dag, og årets laveste sluttkurs.»
Laveste sluttkurs, men intradrag lavere tidlig i uka.
Fikk nesten kjøpt en post på 27,05
Dersom det kommer negativ Bourdon melding forventer jeg en ny dipp.
Da kjøper jeg litt.
Dippen er en kortvarig kjøpsmulighet. Lettjente penger
Laveste sluttkurs, men intradrag lavere tidlig i uka.
Fikk nesten kjøpt en post på 27,05
Dersom det kommer negativ Bourdon melding forventer jeg en ny dipp.
Da kjøper jeg litt.
Dippen er en kortvarig kjøpsmulighet. Lettjente penger
Fluefiskeren
20.02.2025 kl 21:35
5705
OK, men det var en meget mager trøst.
Gitt opp å forstå hvordan markedet reagerer. Da Akeng Deep ikke var kommersiell falt ikke kursen. Det var vel snarere tvert om. Da stusset jeg virkelig.
Så kan man si at COS der kun var 25 % så forventningene ikke var så veldig høye. På Bourdon er forventningene til funn større uten tvil, men Akeng Deep hadde mye større prospektive ressurser og ville antakelig kunne settes raskere i produksjon enn Bourdon.
Så kursreaksjonen på Bourdon dersom tørr brønn er vanskelig å forutsi på den bakgrunn, men jeg mener det logiske er et begrenset kursfall. Svært begrenset faktisk da det ikke har vært et snev av kursoppgang i påvente av resultat. Men jeg bør vel slutte å tenke logikk i aksjemarkedet.
Gitt opp å forstå hvordan markedet reagerer. Da Akeng Deep ikke var kommersiell falt ikke kursen. Det var vel snarere tvert om. Da stusset jeg virkelig.
Så kan man si at COS der kun var 25 % så forventningene ikke var så veldig høye. På Bourdon er forventningene til funn større uten tvil, men Akeng Deep hadde mye større prospektive ressurser og ville antakelig kunne settes raskere i produksjon enn Bourdon.
Så kursreaksjonen på Bourdon dersom tørr brønn er vanskelig å forutsi på den bakgrunn, men jeg mener det logiske er et begrenset kursfall. Svært begrenset faktisk da det ikke har vært et snev av kursoppgang i påvente av resultat. Men jeg bør vel slutte å tenke logikk i aksjemarkedet.
Trond.heim
20.02.2025 kl 22:25
5695
«Men jeg bør vel slutte å tenke logikk i aksjemarkedet.»
Jeg har samme utfordring, men nekter å slippe troen på at verdiøkning på selskaoenes bunnlinje, etterhvert vil gjenspeiles i aksjekursen.
Problemer synes å være at forventning har større potensiale som kurstrigger
Jeg har samme utfordring, men nekter å slippe troen på at verdiøkning på selskaoenes bunnlinje, etterhvert vil gjenspeiles i aksjekursen.
Problemer synes å være at forventning har større potensiale som kurstrigger
Fluefiskeren
21.02.2025 kl 09:43
5429
Da kan vi fastslå at Norve ikke ble flyttet. Ligger fortsatt på samme sted og siste posisjon er for 50 minutter siden.
kvirrevi
21.02.2025 kl 10:43
5362
Nå som vi er kommet til 21. feb, tre uker siden 4Q pres, og enda flere uker siden Bourdon ble påbegynt, gir dette indikasjoner i den ene eller den andre retning funn/ikke funn og eventuelt noe om størrelse?
Ro
21.02.2025 kl 11:57
5279
Jeg har ikke peiling på boring.. men godt spørsmål. Om brønnen var tørr.. er det raskt å plugge hullet og komme seg videre?
Ro
21.02.2025 kl 12:04
5277
Logikk ble nevnt tidligere
Igår:Oljeprisen steg og Pen gikk veldig ned..
Idag:Oljeprisen ned og Pen bra opp 😉
Hva var årsaken utenom vanlig spekulasjon?
Igår:Oljeprisen steg og Pen gikk veldig ned..
Idag:Oljeprisen ned og Pen bra opp 😉
Hva var årsaken utenom vanlig spekulasjon?
Fluefiskeren
21.02.2025 kl 12:09
5265
Dette har vi diskutert før.
Dette med ikke-kommersiell brønn oppstod under BWE sin kvartalspresentasjon 31. januar. Jeg tror alle som hørte på han oppfattet det slik at det var resultatet. Han snakjet om at brønnen ikke betydde så mye for BWE og at det var lavere COS enn på andre brønner som var boret på lisensen. Han snakket også om alle ting som må til for å finne kommersiell olje. Ting som felle, kildebergart, formasjonsegenskaper osv. Det var helt naturlig å oppfatte han som negativ.
Når riggen fortsatt ligger der er det flere potensielle grunner til det. De boret videre ned i Dentale og fant olje som har blitt testet og kanskje holder de på med et sidesteg som avgrensning. En annen mulighet er at de har tekniske problemer.
Dette med ikke-kommersiell brønn oppstod under BWE sin kvartalspresentasjon 31. januar. Jeg tror alle som hørte på han oppfattet det slik at det var resultatet. Han snakjet om at brønnen ikke betydde så mye for BWE og at det var lavere COS enn på andre brønner som var boret på lisensen. Han snakket også om alle ting som må til for å finne kommersiell olje. Ting som felle, kildebergart, formasjonsegenskaper osv. Det var helt naturlig å oppfatte han som negativ.
Når riggen fortsatt ligger der er det flere potensielle grunner til det. De boret videre ned i Dentale og fant olje som har blitt testet og kanskje holder de på med et sidesteg som avgrensning. En annen mulighet er at de har tekniske problemer.
Fluefiskeren
21.02.2025 kl 15:42
5123
Du verden. Klagde i går på den store nedgangen med over tre prosent.
I dag hadde den jommen tatt inn hele fallet, men så kom et lite stup på oljeprisen og PEN falt litt tilbake igjen. Likevel suverent beste oljeselskap på energiindeksen nå der vi i går var klart verste. Det går opp og ned.
Forøvrig tenkte jeg å se om det var noen snarlig lifting fra Sendje Ceiba i EG. Får da beskjed om at den beveger seg nordøstover med 102 knops fart. Det er imponerende for å si det mildt. Som jeg sier: Lett å bli lurt på MT, men den var dog for drøy.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:369788/zoom:8
I dag hadde den jommen tatt inn hele fallet, men så kom et lite stup på oljeprisen og PEN falt litt tilbake igjen. Likevel suverent beste oljeselskap på energiindeksen nå der vi i går var klart verste. Det går opp og ned.
Forøvrig tenkte jeg å se om det var noen snarlig lifting fra Sendje Ceiba i EG. Får da beskjed om at den beveger seg nordøstover med 102 knops fart. Det er imponerende for å si det mildt. Som jeg sier: Lett å bli lurt på MT, men den var dog for drøy.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:369788/zoom:8
Fluefiskeren
21.02.2025 kl 17:56
5003
Fjerde uke på rad hvor det har blitt tilbakekjøpt 27 000 aksjer hver dag.
https://www.panoroenergy.com//wp-content/themes/hello-elementor/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=5F2C4AA12572103B
https://www.panoroenergy.com//wp-content/themes/hello-elementor/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=5F2C4AA12572103B
Trond.heim
21.02.2025 kl 19:25
4920
Vi har vært litt uenige om utbyttet har vært bra for Pen kursen og for aksjonærene.
Jeg mener utbytte har vært bra for aksjonærene og har bidratt til interesse for aksjen.
Så er det tilbakekjøp:
Vurderer du det har vært positivt for aksjonærene og for aksjekursen?
( spør for en venn 😂)
Jeg mener utbytte har vært bra for aksjonærene og har bidratt til interesse for aksjen.
Så er det tilbakekjøp:
Vurderer du det har vært positivt for aksjonærene og for aksjekursen?
( spør for en venn 😂)
Fremover
22.02.2025 kl 00:57
4717
Vet ikke om hverken utbytte eller tilbakekjøp har fått interesse for aksjen. Jeg føler at den er formål for trading slik som det meste av oljeaksjer er for tiden. Betyr jojo og ulogisk opp og nedgang.
Fluefiskeren
22.02.2025 kl 10:15
4502
Nei. Så desidert ikke. Det er en FPSO som ligger ankret opp pal på feltet og mottar olje fra feltene rundt til prosessering og lagring. Ser det er riktig nå.
Fluefiskeren
22.02.2025 kl 10:18
4518
Det er umulig å si. Det er i hvert fall ikke noe som tyder på økt interesse for aksjen knyttet til utbytte. Det ser vi på kursen som i perioder har vært mye høyere enn etter de begynte å utbetale utbytter. Men hva den hadde vært uten er det jo ingen som vet.
Face
23.02.2025 kl 08:46
4122
Nå kan det virke som det gjøres klar for rig move. Lulu Belle rett sør for Norve. Også er det lifting ved Adolo til Vilamoura.
Trond.heim
23.02.2025 kl 10:51
3979
Merker antydning til spenning.
1: Q4 tirsdag: Utbyttestørrelsen blir offentliggjort.
2: Resultatet av boring Bourdon. Vi kan håpe, men ikke forvente at resultatet offentliggjøres tirsdag. Det er operatøren BWE som bestemmer og styrer informasjonsstrømmen.
Worst case: Uendret utbyttestørrelse (42,7 øre) og tørr brønn.
1: Q4 tirsdag: Utbyttestørrelsen blir offentliggjort.
2: Resultatet av boring Bourdon. Vi kan håpe, men ikke forvente at resultatet offentliggjøres tirsdag. Det er operatøren BWE som bestemmer og styrer informasjonsstrømmen.
Worst case: Uendret utbyttestørrelse (42,7 øre) og tørr brønn.
Fluefiskeren
23.02.2025 kl 11:30
3964
Ikke noe er bedre enn det. Norve fortsetter og det blir lifting på Adolo.
bakeren74
23.02.2025 kl 22:15
3649
Hvis utbytte skal tilsvare opprinnelig «plan», hvor mye må de betale ut denne gangen? Hvis du sitter med tallet der ev?
Fluefiskeren
23.02.2025 kl 22:45
3613
Utbytte vil være avhengig av oljepris.
Og vi vil vite det på tirsdag. Meldes nok som alltid sammen med kvartalstall.
Spent på hva som sies om Bourdon da.
Og vi vil vite det på tirsdag. Meldes nok som alltid sammen med kvartalstall.
Spent på hva som sies om Bourdon da.
Redigert 23.02.2025 kl 23:08
Fluefiskeren
24.02.2025 kl 08:58
3319
Q4 for Kosmos Energy:
« The drilling campaign also included drilling of the S-6 “Akeng Deep” ILX prospect in Block S offshore Equatorial Guinea in the fourth quarter of 2024. The well was drilled to a total vertical depth of approximately 13,225 feet (~4030 meters) and encountered sub-commercial quantities of hydrocarbons. Kosmos recorded $28 million of exploration expense related to the well in the fourth quarter and the well has now been plugged and abandoned. Kosmos also wrote off $37.2 million of exploration expense off related to the Asam discovery in Block S offshore Equatorial Guinea which was successfully drilled in 2019, but is now not expected to be developed in the near-term.»
Jeg har skrevet litt om funnet av Asam i 2019. Nå vet vi altså at vi ikke får noen utbygging derfra. I hvert fall ikke på kort sikt.
https://investors.kosmosenergy.com/news-releases/news-release-details/kosmos-energy-announces-fourth-quarter-and-full-year-2024
« The drilling campaign also included drilling of the S-6 “Akeng Deep” ILX prospect in Block S offshore Equatorial Guinea in the fourth quarter of 2024. The well was drilled to a total vertical depth of approximately 13,225 feet (~4030 meters) and encountered sub-commercial quantities of hydrocarbons. Kosmos recorded $28 million of exploration expense related to the well in the fourth quarter and the well has now been plugged and abandoned. Kosmos also wrote off $37.2 million of exploration expense off related to the Asam discovery in Block S offshore Equatorial Guinea which was successfully drilled in 2019, but is now not expected to be developed in the near-term.»
Jeg har skrevet litt om funnet av Asam i 2019. Nå vet vi altså at vi ikke får noen utbygging derfra. I hvert fall ikke på kort sikt.
https://investors.kosmosenergy.com/news-releases/news-release-details/kosmos-energy-announces-fourth-quarter-and-full-year-2024
Redigert 24.02.2025 kl 08:59
Foreigner
24.02.2025 kl 09:36
3245
I find it bit baffling that some people choose to sell one day before PEN releases the best result in its history. But market makes no sense anymore anyway🤷♂️
Spitzer
24.02.2025 kl 09:50
3197
Kosmos har 40% eierandel i blokk S. PEN har 12%. Det bør gi en kostnad på 8,4 MUSD for Panoro knyttet til brønnen.
Fluefiskeren
24.02.2025 kl 10:05
3147
Enig i det. Totalkostnad blir 70 mill USD. Det er mye synes jeg, men ratene for boreskip er jo høye.
Fluefiskeren
24.02.2025 kl 10:41
3053
La oss håpe det selv om min erfaring er at den heller pleier å synke ved kvartalspresentasjoner. I likhet med mange andre aksjer.
Fluefiskeren
24.02.2025 kl 12:41
2862
status quo på Dussafu. Lifting pågår og Norve ligger på samme sted.
Blir skuffet om John ikke sier litt om Bourdon i morgen. Såvidt meg bekjent er det ikke noe automatikk i at operatøren alltid skal melde først. Hvis han ikke sier noe under presentasjonen kommer han garantert å få spørsmål om det.
Blir skuffet om John ikke sier litt om Bourdon i morgen. Såvidt meg bekjent er det ikke noe automatikk i at operatøren alltid skal melde først. Hvis han ikke sier noe under presentasjonen kommer han garantert å få spørsmål om det.
sologsommer22
24.02.2025 kl 13:37
2803
Posisjonen til Norve er oppdatert : 2025-02-19 20:06 UTC (AIS source: Terrestrial )
Da er det vel litt vanskelig å fastslå at den fortsatt ligger i samme posisjon..
Da er det vel litt vanskelig å fastslå at den fortsatt ligger i samme posisjon..
Fluefiskeren
24.02.2025 kl 14:06
2756
Ikke vanskelig. Hvis du klikker på riggen kommer det opp at siste posisjon var for fire timer. Det er vha. Satelitt, men man får ikke opp navn eller noe annet. Derfor må man vite hvor den ligger, men det er jo bare å gå vel en mil vest for Adolo.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.7/centery:-4.2/zoom:10
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.7/centery:-4.2/zoom:10
Redigert 24.02.2025 kl 14:07
sologsommer22
24.02.2025 kl 14:07
2757
Ser at DnbM har tatt ned EPS i Q4 fra 0,51 til 0,2 USD etter sist oppdatering fra PEN
CAPEX er oppjustert til 125 millioner USD for 2024
CAPEX er oppjustert til 125 millioner USD for 2024
Redigert 24.02.2025 kl 14:23
sologsommer22
24.02.2025 kl 14:41
2721
Ro
24.02.2025 kl 15:58
2637
Nærmer seg 20 mill i omsetning idag .. Da blir morgendagens spennende. Beste kvartal noensinne osv.. Skuffet mang en gang på slike dager på tross av.. men men .. vi får bare se hva resultatet blir..
Allgasnobrakes
24.02.2025 kl 16:21
2619
Hva, har de oppjustert til 125 mill? Det var da utrolig mye høyere enn de 95 mill som ble guidet på 20. november fra PEN sin side. Vil jo være helt utrolig om de klarer å gå på en smell på over 30 mill USD når det var igjen 41 dager av 2024. De har ligget rundt 25 Musd per kvartal hva gjelder capex, mener da DNB markets at de skal bruke ca 50 mill i Q4? Boringen I EG var vell ferdig i før utgangen av november også.
Er det noe jeg ikke ser? Hvis det er det så gjerne opplys meg. Hvis DnbM har rett vil det igjen fjerne tillit til ledelsen og eventuell guiding, det blir for dumt å bomme såpass grovt når det gjenstår så lite tid.
Er det noe jeg ikke ser? Hvis det er det så gjerne opplys meg. Hvis DnbM har rett vil det igjen fjerne tillit til ledelsen og eventuell guiding, det blir for dumt å bomme såpass grovt når det gjenstår så lite tid.
Kalleklovn547
24.02.2025 kl 18:28
2388
CAPEX er fortsatt på 95m og de har aldri ligget på 0.51.. her blingser du