Panoro. Tid for å høste i 2025.
På oppfordring siden den gamle tråden gjaldt 2024 og var blitt temmelig lang.
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Redigert 31.12.2024 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
Glücksau
04.03.2025 kl 10:01
2556
SinnaNecer'n skrev Dersom oljeprisen går under 70 vil vel utbytte programmet musespises.....
Her kan du høre hva sjefen selv sier om blant annet oljepris og utbytte fremover. Ca. 10 min langt intervju fra 20:12.
https://www.youtube.com/watch?v=k2a5zKFKYa0
https://www.youtube.com/watch?v=k2a5zKFKYa0
Fluefiskeren
04.03.2025 kl 09:48
2539
Du kan tydeligvis ikke dy deg. Ikke lenge siden du skrev det samme. Og du vet godt at selskapet har økt produksjonen sin kraftig De høster altså av investeringen. Er det så vanskelig å forstå? At ikke markedet verdsetter det og at oljeprisen synker kan hverken selskapet eller jeg kritiseres for.
Og hva er egentlig uthøsting? Det er et uttrykk jeg aldri har hørt før.
At markedet ikke verdsetter det er hverken min eller Panoros sin feil. Er redd oljeprisen skal langt ned på 60-tallet. Der klarte Trump å oppnå noe, men disse tollbarrierene han iverksetter er det den vanlige innbygger i USA som får lide for.
EDIT: Og vi har jo høstet litt allerede med en signifikant økning av utbytte.
Og hva er egentlig uthøsting? Det er et uttrykk jeg aldri har hørt før.
At markedet ikke verdsetter det er hverken min eller Panoros sin feil. Er redd oljeprisen skal langt ned på 60-tallet. Der klarte Trump å oppnå noe, men disse tollbarrierene han iverksetter er det den vanlige innbygger i USA som får lide for.
EDIT: Og vi har jo høstet litt allerede med en signifikant økning av utbytte.
Redigert 04.03.2025 kl 10:20
eyehawk
04.03.2025 kl 09:46
2536
Skummelt med Afrikaselskap som skal holde tilbake cash til seg sjøl for å satse på vekst i en tid når peak oil er rett rundt hjørnet.
Blir å holde liv i selskapet lengst mulig for å lønne ledelse og styret da, kontra å pøse ut cash'n til eierne.
Blir å holde liv i selskapet lengst mulig for å lønne ledelse og styret da, kontra å pøse ut cash'n til eierne.
SinnaNecer'n
04.03.2025 kl 09:39
2558
Dersom oljeprisen går under 70 vil vel utbytte programmet musespises.....
omans
04.03.2025 kl 09:36
2560
25.90, dagen før ex dag, det er ned mot de laveste noteringer siste år. Tenker det er et godt kjøp. Kursen burde på et tidspunkt senere i år være over 30 igjen, når tåka letter
Redigert 04.03.2025 kl 09:38
batterivann
04.03.2025 kl 09:31
2572
Synes denne innhøstingen i 2025 går litt tregt.....eller for å korrigere meg litt selv der. Jeg synes den går ganske fort men i feil retning. Minner litt mer om uthøsting.
omans
03.03.2025 kl 23:25
2827
Siste dag før ex dag imorgen. Kanskje det blir ekstra god kjøpsmulighet, dagen før utbytte. Er litt mere frykt nå.
Fluefiskeren
03.03.2025 kl 23:06
2842
Og indeksene på børsen «over there» falt kraftig i kveld. Verst gikk det for tekno og krypto.
Redigert 03.03.2025 kl 23:06
Fluefiskeren
03.03.2025 kl 22:40
2818
«Summary
OPEC+ to boost output by 138,000 bpd in April
Sanctions, tariffs uncertainty made decision harder, sources say
Trump wants OPEC to produce more oil
LONDON, March 3 (Reuters) - OPEC+ has decided to proceed with a planned April oil output increase, the group said on Monday, a move that follows U.S. President Donald Trump renewing pressure on OPEC and Saudi Arabia to bring down prices.
The increase is the first since 2022 from OPEC+, which includes the Organization of the Petroleum Exporting Countries, plus Russia and other allies. Oil was trading 2% lower towards $71 a barrel at 1900 GMT.«
https://www.reuters.com/business/energy/opec-proceed-with-planned-april-oil-output-hike-sources-say-2025-03-03/
Og Brent rett ned. Bare å forvente en temmelig rød dag for oljeaksjene generelt i morgen og for PEN spesielt.
OPEC+ to boost output by 138,000 bpd in April
Sanctions, tariffs uncertainty made decision harder, sources say
Trump wants OPEC to produce more oil
LONDON, March 3 (Reuters) - OPEC+ has decided to proceed with a planned April oil output increase, the group said on Monday, a move that follows U.S. President Donald Trump renewing pressure on OPEC and Saudi Arabia to bring down prices.
The increase is the first since 2022 from OPEC+, which includes the Organization of the Petroleum Exporting Countries, plus Russia and other allies. Oil was trading 2% lower towards $71 a barrel at 1900 GMT.«
https://www.reuters.com/business/energy/opec-proceed-with-planned-april-oil-output-hike-sources-say-2025-03-03/
Og Brent rett ned. Bare å forvente en temmelig rød dag for oljeaksjene generelt i morgen og for PEN spesielt.
Glücksau
03.03.2025 kl 22:31
2832
Som jeg mistenkte så fortsatte Hortulan/Pirol AS(Hortulan) nedsalg torsdag forrige uke, og solgte til sammen nesten 328K.
Mens BNP Paribas derimot kjøpte over 600K denne dagen.
Mens BNP Paribas derimot kjøpte over 600K denne dagen.
Fluefiskeren
03.03.2025 kl 13:59
3074
Det går tregt.
0,37 % opp på en dag hvor Brent stiger omtrent 0,79 % er ikke mye å skryte av. BWE opp 3,47 % og begynt å puste oss i nakken igjen etter å ha vært distansert kraftig en god periode av PEN. Altså ikke noe som indikerer dårlige nyheter fra Gabon.
0,37 % opp på en dag hvor Brent stiger omtrent 0,79 % er ikke mye å skryte av. BWE opp 3,47 % og begynt å puste oss i nakken igjen etter å ha vært distansert kraftig en god periode av PEN. Altså ikke noe som indikerer dårlige nyheter fra Gabon.
Fluefiskeren
03.03.2025 kl 13:50
3044
Tikk, takk. Dagene går.
Norve ligger fortsatt i samme posisjon. ( 4 timer forsinkelse).
Norve ligger fortsatt i samme posisjon. ( 4 timer forsinkelse).
bmw5
03.03.2025 kl 10:52
3184
Tilbakekjøp av aksjer eller utbytte, hva er best, kanskje begge deler.
Her får du svaret.
https://investorkurs.no/tilbakekjop-av-aksjer-eller-utbytte-hva-er-best-for-deg-som-investor/
Her får du svaret.
https://investorkurs.no/tilbakekjop-av-aksjer-eller-utbytte-hva-er-best-for-deg-som-investor/
Fluefiskeren
02.03.2025 kl 16:06
3739
Faktisk sier Q4- rapporten til PEN at resultat foreligger i løpet av Q1. Sånn sett kan det vare en stund ennå.
SinnaNecer'n
02.03.2025 kl 13:57
3828
Om riggen skulle ligge der særlig lenger så burde vel forlengelse være meldt. Synes at det lukter olje fra bourdon nå....så får vi håpe at det er nok.....
Fluefiskeren
02.03.2025 kl 12:26
3896
Pacific Valhalla svært nærme Norve nå. MT klassifiserer det som et ankerbehandlingsskip. Er de ferdig nå mon tro? Vi får se. Den har vært der tidligere også, og fungerer kanskje som et forsyningsskip også.
Fluefiskeren
01.03.2025 kl 16:07
4221
Siden jeg blir nevnt.
Det som forundrer meg er at de samme folka klager over lav omsetning, men synes det er bra med store aksjonærer som sitter på en stor del av aksjene. Det henger jo ikke på greip.
Vet ikke helt hva jeg si om dette. I BWE sitter største aksjonær på 76,49 % av aksjene, og det har så desidert ikke vært noen vinneroppskrift. Omsetningen er mye lavere enn i PEN enda selskapet har over dobbelt så høy markedsverdi, og kursutviklingen har vært skral der også. Skal jeg driste meg til å komme med noe så er det kanskje optimalt at topp20 sitter på omtrent halvparten av aksjene slik som i PEN. Men selvsagt er det som du sier viktig med deres agenda for å sitte i aksjen. Nå er det vel slik at man sitter på store eierposter fordi man er positiv til selskapet og dermed kan bli sittende lenge. Begynner man å lempe ut slik du nevner så er det desidert ikke bra.
Det som forundrer meg er at de samme folka klager over lav omsetning, men synes det er bra med store aksjonærer som sitter på en stor del av aksjene. Det henger jo ikke på greip.
Vet ikke helt hva jeg si om dette. I BWE sitter største aksjonær på 76,49 % av aksjene, og det har så desidert ikke vært noen vinneroppskrift. Omsetningen er mye lavere enn i PEN enda selskapet har over dobbelt så høy markedsverdi, og kursutviklingen har vært skral der også. Skal jeg driste meg til å komme med noe så er det kanskje optimalt at topp20 sitter på omtrent halvparten av aksjene slik som i PEN. Men selvsagt er det som du sier viktig med deres agenda for å sitte i aksjen. Nå er det vel slik at man sitter på store eierposter fordi man er positiv til selskapet og dermed kan bli sittende lenge. Begynner man å lempe ut slik du nevner så er det desidert ikke bra.
Trond.heim
28.02.2025 kl 22:47
4516
Jeg har alltid tenkt at store aksjonærer er bra. Fluefiskeren har tidligere vært mer skeptisk. Jeg blir mer i tvil nå. I utgangspunktet er jeg positiv ar store eiere signaliserer tro på selskapet. I tillegg tenker jeg at det bli færre aksjer til salgs i markedet.
Ulempen er når store eiere vil ut: aksjekursen gruses.
Dersom selskapet opprettholder betydelige utbytter vil store eiere beholde aksjene fordi det gir bedre avkastning enn f.eks. høyrentekonto.
Dersom utbyttene reduseres og store eiere vil ut: kursen kan bli veldig lav
Ulempen er når store eiere vil ut: aksjekursen gruses.
Dersom selskapet opprettholder betydelige utbytter vil store eiere beholde aksjene fordi det gir bedre avkastning enn f.eks. høyrentekonto.
Dersom utbyttene reduseres og store eiere vil ut: kursen kan bli veldig lav
Redigert 01.03.2025 kl 10:02
Fluefiskeren
28.02.2025 kl 18:42
4636
Helt håpløst, men de er klar over det og jobber med saken. Se opplysning på førstesiden.
Merkelig at de ikke får ordnet det. Har vært ustabilt lenge nå. Det har også skjedd ved flere anledninger langt tilbake i tid også.
Merkelig at de ikke får ordnet det. Har vært ustabilt lenge nå. Det har også skjedd ved flere anledninger langt tilbake i tid også.
Fremover
28.02.2025 kl 17:13
4750
Nei, vet ikke hva det kommer av. Dårlig kapasitet på server eller ?
SinnaNecer'n
28.02.2025 kl 16:47
4708
Forumet er jo nesten umulig å bruke....
Error 503 eller 502 hele tiden....regner med at ikke bare er meg...
Error 503 eller 502 hele tiden....regner med at ikke bare er meg...
Fremover
28.02.2025 kl 16:32
4726
Ingenting av olja sier at vi skal ned i dagsintra. Kjøp I løpet av dagen likeså. Kun angst for Trump eller weekend som er skrekken for tradere. Det ønsker å stenge posisjoner.
Nei, det er en urimelig forventning på avkastning i markedet. Derfor domineres vi av tradere som forstyrrer aktører som ser på selskapsverdier og Money Trumphs.
Nei, det er en urimelig forventning på avkastning i markedet. Derfor domineres vi av tradere som forstyrrer aktører som ser på selskapsverdier og Money Trumphs.
Redigert 28.02.2025 kl 16:35
Fremover
28.02.2025 kl 16:22
2416
Det forlanges flere milj i omsetning for å holde aksjekursen opp mens ned så kreves det kun noen 10tusen nok. Det er veldig rart med aksjemarkedet at det 80% av tiden så er det kortsiktig gevinstsikring. Ingen majoritet av aksjonærer som er langsiktige og tar bets i forhold til det.
Allgasnobrakes
28.02.2025 kl 15:33
2465
Så over det jeg og, har prøvd å følge med på de litt siden de flagget 10%. Det virker som de er fornøyd inntil videre og velger å kjøpe seg opp videre. Det kan tyde på at vi snart har en ny største eier i selskapet. De er riktignok sannsynligvis kun en finansiell eier og ikke en industriell, tviler på at de ønsker representant i styret osv. Det som jo kan skje er at de kan påvirke strategien til styret gjennom majoritet. Personlig veldig positiv til en ny større eier, fjerner aksjer fra markedet og minsker floaten, hvilket kan gi press oppover.
Glücksau
28.02.2025 kl 13:39
2542
10 820 730 er kun de 2 største kontoene på BNP Paribas 21.02. De har minst 8 kontoer som holder på PEN aksjer + en Financial markets konto.
Disse 9 kontoene har på siste liste(27.02), 13 128 528 PEN aksjer til sammen.
Ellers så har Hortulan benyttet starten av uken på å redusere beholdning sin, samt via Pirol AS hvor de også er på eiersiden. Nesten 400K aksjer solgt mandag denne uken på Hortulan/Pirol. Mulig de har fortsatt dette salget i går også, mener jeg så at det var noen poster som gikk som “Avtalt omsetning” i løpet av dagen på 150 K og 50K, en type omsetning Hortulan/Thorsen har benyttet seg av tidligere i høst.
Disse 9 kontoene har på siste liste(27.02), 13 128 528 PEN aksjer til sammen.
Ellers så har Hortulan benyttet starten av uken på å redusere beholdning sin, samt via Pirol AS hvor de også er på eiersiden. Nesten 400K aksjer solgt mandag denne uken på Hortulan/Pirol. Mulig de har fortsatt dette salget i går også, mener jeg så at det var noen poster som gikk som “Avtalt omsetning” i løpet av dagen på 150 K og 50K, en type omsetning Hortulan/Thorsen har benyttet seg av tidligere i høst.
Paypal
28.02.2025 kl 12:43
2616
JUICEitUP skrev Ser du hvor mange aksjer BNP kontoene nå har til sammen?
BNP Paribas har 10.820.730 aksjer pr. 21.02, omtrent det samme som 15.01.
sologsommer22
28.02.2025 kl 10:39
2765
MIDELFART CAPITAL AS var klart største kjøper 25.02 med +365 000 aksjer. Deretter BNP PARIBAS ARBITRAGE SNC, GOLDMAN SACHS og BNP PARIBAS
Største selgere var THE BANK OF NEW YORK, GOLDMAN SACHS , MARKET-MAKING INNLAND HSBC og SJÆKERHATTEN AS
Totalt sett økte top 50 aksjonærer med 573.000 aksjer
Største selgere var THE BANK OF NEW YORK, GOLDMAN SACHS , MARKET-MAKING INNLAND HSBC og SJÆKERHATTEN AS
Totalt sett økte top 50 aksjonærer med 573.000 aksjer
Redigert 28.02.2025 kl 10:41
Jajaja
28.02.2025 kl 10:29
2773
Noen som ser hvorfor Q1 har såpass lite lifting (til PEN) i forhold til de andre kvartalene?
Fluefiskeren
28.02.2025 kl 10:20
2765
En liten rettelse. Jeg så litt feil der. Fortsatt er kontrakttiden ut februar slik den har vært lenge.
Foreigner
28.02.2025 kl 10:16
2764
Another day today with increased volume... I am waiting with interest for updated top 20 list... or maybe we are seeing The Battle of The Robots?:)
Ro
27.02.2025 kl 23:55
3035
Veldig omsetning i d siste iforhold til tidligere ja..
Bare en gjetning ..men er ikke sikkert det er mange som selger.. kan være en stor som har en annen grunn for å selge enn selve selskapet?
Bare en gjetning ..men er ikke sikkert det er mange som selger.. kan være en stor som har en annen grunn for å selge enn selve selskapet?
Fremover
27.02.2025 kl 17:08
3265
Mye aksjer omsatt i dag og. Merkelig at det fortsatt er så mange som selger. Olje og andre aksjer opp mer enn Panoro til tross for slik det ser ut som at det mange som ønsker seg inn. Vi er ikke vant til at brent ikke lengre tar panoro begge veier. Hvis man ser mot utbytte så vil jeg helst ikke tenke at kursen skal ned like mye som utbyttet da mcap svinger nesten 4 nok uten at utbytte er utført.
Fluefiskeren
27.02.2025 kl 10:37
3533
Så gikk Brent oppover og PEN følger på opp med en snau prosent. Jeg fylte på litt i går på 27,2 kr.
Velldig spent på Bourdon nå. Ser at kontrakten med Borr Drilling for bruk av Norve er forlenget fra februar til mars. Tipper de borer sidesteg sørover nå.
Velldig spent på Bourdon nå. Ser at kontrakten med Borr Drilling for bruk av Norve er forlenget fra februar til mars. Tipper de borer sidesteg sørover nå.
Foreigner
27.02.2025 kl 10:11
3607
This is not PEN specific now. Everyone is starting to hurt. The Trump effect is starting to show. So it will be this for the next four years.....
SinnaNecer'n
26.02.2025 kl 22:21
3957
Opp for å få et glimt av sollys....og på hodet ned i sumpa igjen.
Det fundamentale vil til slutt vinne fram....javel...det kan nesten høres litt religiøst ut omtrent som at det gode vil beseire det onde og gi oss rettferdighet til slutt.
Hvilke betingelser må ligge til grunn for at verdien skal reflekteres i kursen. Det kan se ut som om de kortsiktige profittørene forhindrer forløsningen. Bli kvitt disse er vel like håpløst som å vifte bort mygg en stille sommerkveld.
Henfaller nesten til å tro at den eneste måten å få en fair pris på aksjene er at det går som juice tenker.....selskapet kjøpes opp.
Rundt 40kr pr aksje er nok mange fornøyd med
Det fundamentale vil til slutt vinne fram....javel...det kan nesten høres litt religiøst ut omtrent som at det gode vil beseire det onde og gi oss rettferdighet til slutt.
Hvilke betingelser må ligge til grunn for at verdien skal reflekteres i kursen. Det kan se ut som om de kortsiktige profittørene forhindrer forløsningen. Bli kvitt disse er vel like håpløst som å vifte bort mygg en stille sommerkveld.
Henfaller nesten til å tro at den eneste måten å få en fair pris på aksjene er at det går som juice tenker.....selskapet kjøpes opp.
Rundt 40kr pr aksje er nok mange fornøyd med
The Observer
26.02.2025 kl 21:26
4066
Donald Prump skaper kaos og rokker ved fri handel. Han kan få seg en smell sjøl om folket vender seg ot han.
Vi får se hva neste prump blir.
Vi får se hva neste prump blir.
JUICEitUP
26.02.2025 kl 20:58
4113
Her er jeg helt på linje med Clarksons - aksjen prises alt for lavt i forhold til både underliggende verdier og spesielt i forhold til fremtidig produksjon. Store investeringer er gjort og så fremt olja ikke går helt på trynet vil vi få vill inntjening fremover.
Jeg har tidligere hevdet at med vedvarende lav prising så vil selskapet bli plukket opp og tatt av børs, sannsynligvis av et syndikat av hedgefond som er eksperter på å få frem verdier av underprisede selskaper og selge videre med skyhøy profitt, eller bare sitte å skumme overskudd år etter år. Nå har vi vært i sumpen så lenge med vedvarende lav kurs at det kun er et spørsmål om tid. Jeg har tidligere hevdet at noe skjer innen mars og det er fortsatt muligheter for det.
Clarksons treffer spikeren på hodet. Det har investorene som ligger bak BNP Paribas kontoene skjønt og det er i ferd med å bli oppfattet av flere og flere. Kanskje bommer jeg med mars, men til slutt ryker strikken og fortsetter prisen å lagge markedet og inntjening slik den har gjort de siste 2 årene blir vi til slutt slukt.
Jeg har tidligere hevdet at med vedvarende lav prising så vil selskapet bli plukket opp og tatt av børs, sannsynligvis av et syndikat av hedgefond som er eksperter på å få frem verdier av underprisede selskaper og selge videre med skyhøy profitt, eller bare sitte å skumme overskudd år etter år. Nå har vi vært i sumpen så lenge med vedvarende lav kurs at det kun er et spørsmål om tid. Jeg har tidligere hevdet at noe skjer innen mars og det er fortsatt muligheter for det.
Clarksons treffer spikeren på hodet. Det har investorene som ligger bak BNP Paribas kontoene skjønt og det er i ferd med å bli oppfattet av flere og flere. Kanskje bommer jeg med mars, men til slutt ryker strikken og fortsetter prisen å lagge markedet og inntjening slik den har gjort de siste 2 årene blir vi til slutt slukt.
Ro
26.02.2025 kl 20:38
4130
Snakk om å lage rabalder med påstander og toll. Wall Street og olja går i rødt pga villmannen.
Ble skuffet idag ja. Trodde ikke i min villeste fantasi på en slik nedgang (etter gårsdagens opptur.)
Spørs om en større aktør selger seg ut da
Ble skuffet idag ja. Trodde ikke i min villeste fantasi på en slik nedgang (etter gårsdagens opptur.)
Spørs om en større aktør selger seg ut da
Redigert 26.02.2025 kl 20:38
Fluefiskeren
26.02.2025 kl 20:27
4148
Brent fortsetter nedover etter børslukk. Synes egentlig man kunne frykte større fall da Trump nå har erklært 25 toll på de aller fleste varer fra EU. Det er ventet at EU svarer med samme mynt. Det vil bety mindre frakt av varer mellom kontinentene og dermed mindre behov for olje som igjen betyr lavere oljepriser. Hele den globale økonomien vil rammes.
Trump sier han gjør dette som en hevn mot EU da han påstår at EU ble dannet for å ramme USA. Trump er kjent for å gå hardt ut og deretter fire litt så det kan jo bli litt lavere enn 25 %.
Alle de som har trykket Trump til sitt bryst bør se seg i speilet nå.
Trump sier han gjør dette som en hevn mot EU da han påstår at EU ble dannet for å ramme USA. Trump er kjent for å gå hardt ut og deretter fire litt så det kan jo bli litt lavere enn 25 %.
Alle de som har trykket Trump til sitt bryst bør se seg i speilet nå.
sologsommer22
26.02.2025 kl 20:24
4163
Clarksons: aksjen er blitt for billig til å ignoreres
https://www.finansavisen.no/energi/2025/02/26/8245613/clarksons-kjop-panoro-energy-aksjen-er-for-billig-til-a-ignoreres
https://www.finansavisen.no/energi/2025/02/26/8245613/clarksons-kjop-panoro-energy-aksjen-er-for-billig-til-a-ignoreres
Fremover
26.02.2025 kl 18:15
4352
En bra strategi, men vi ser jo hvordan aksjekursen reagerer når tilsvarende strategi brukes ved 30 nok. Vi er ikke nok likvid for å ta imot salg fordelt på kun 1 dag. Så hvis alle sitter med kursmål så funker det dårlig med å selge mer enn frekvensen av kjøp i aksjen. Tror heller ikke at det var en forsinkelse av oljedropp fra i går. Ellers hadde vi sett at Panoro burde klatre når olja går opp, hvilket ikke bestandig er en konsekvens. Det er trading ruler i aksjen.
Trond.heim
26.02.2025 kl 17:05
4477
The Observer skrev . Sørgelig med kursen, men utbytte 0,684/aksje utbetaling 12. mars
Det er bra at Pen er blitt en utbytteaksje. Det gir muligheter for dem som trenger mer penger til livets goder og drømmer , og til dem som vil reinvestere i aksjemarkedet eller i andre muligheter.
Min strategi for flere år siden var å selge diverse aksjer , dersom behov for cash. Nå gir utbyttet en fleksibilitet, ved ekstra behov for cash kan jeg utsette aksjesalg til kursen er bra. 27.70 er ikke bra, men 35 er bra.
Min strategi for flere år siden var å selge diverse aksjer , dersom behov for cash. Nå gir utbyttet en fleksibilitet, ved ekstra behov for cash kan jeg utsette aksjesalg til kursen er bra. 27.70 er ikke bra, men 35 er bra.