Panoro. Tid for å høste i 2025.
På oppfordring siden den gamle tråden gjaldt 2024 og var blitt temmelig lang.
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Børsåret 2024 er over og det har vært et år med stor aktivitet for Panoro. Utbyggingen av Hibiscus/Ruche møtte på store utfordringer gjennom problemer med flunkende nye ESP-er fra Baker Hughes. En etter en er de byttet ut med konvensjonelle ESPer og det har krevd at boreriggen har vært på plass. Dette førte til store forsinkelser, men sluttresultatet ble meget bra. Det ble gjort et nytt funn i Hibiscus South som viste seg å inneholde betydelig mer olje enn estimert. I tillegg fikk vi en utvidelse av Hibiscusfeltet slik at vi har en signifikant økning i reserver. Det ble boret totalt åtte brønner i stedet for de stipulerte 6 brønner og resultatet fra borekampanjen ble over 30 000 bopd slik at produksjonen på Dussafu nå er minst 40 000 bopd gross.
Da gjenstår bare en letebrønn på Dussafu før hele borekampanjen avsluttes i februar. Som kjent gjelder det Bourbon som ligger i nærheten av de produserende feltene og kan betegnes som en ILX-brønn. Estimerte prospektive ressurser er 29 mmbbl hvilket jeg tror er konservativt satt. Det er ikke oppgitt COS, men den bør være rimelig høy. Dette er samme formasjoner som tidligere og som JV har vist de har god kunnskap om.
Ellers kan vi se på 2025 som året hvor det skal høstes. Vi har sådd og avlingen ble bra. Det er oppnådd å nå målet på full kapasitet på FPSO-en. Veien videre ved eventuell fase to og eventuelt funn på Bourdon blir spennende å se hvordan de løser. Det blir ikke i 2025. Kanskje i 2026.
Det er Dussafu som i høy grad bærer selskapet nå, men mye spennende vil også skje i Ekvatorial-Guinea. Ikke i 2025 riktignok etter at de to infillbrønnene er satt i produksjon. Dette er året for lavere capex og økte utbytter.
For å oppsummere 2024 steg PEN med 2,81 %. I tillegg kommer utbytter på samlet 1,708 kr. Likevel noe lavere samlet avkastning enn om vi hadde satt pengene på høyrentekonto.😒
Det er langtfra bare PEN av oljeaksjene som har hatt en heller laber kursutvikling i år. Enengiindeksen er ned 5,09 %.
Så får vi bare håpe på en oljepris som gir et bra 2025.
Link til forrige tråd:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/165814/view/6288757
Redigert 31.12.2024 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
batterivann
I går kl 20:27
382
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/24/8252088/stempler-oljeaksje-som-ukens-kjop
Får ikke lest. Noen som har tips om hvem som er nevt i artikkelen?
Får ikke lest. Noen som har tips om hvem som er nevt i artikkelen?
Fluefiskeren
I går kl 19:53
450
Oljens andel av total energiforbruk er stadig fallende.
« Oil's share of total global energy demand drops to below 30% — IEA
50 years after peaking at 46% of total energy demand, oil's share fell below 30% for the first time ever in 2024, the IEA said
Og transport betyr mest for nedgangen:
« Sales of electric cars rose by over 25% last year, with electric models accounting for one in five cars sold globally. This contributed considerably to the decline in oil demand for road transport, which offset a significant proportion of the rise in oil consumption for aviation and petrochemicals.”
For gass er situasjonen en annen da det til en stor grad brukes til produksjon av strøm.
https://www.upstreamonline.com/production/oils-share-of-total-global-energy-demand-drops-to-below-30-iea/2-1-1796749
« Oil's share of total global energy demand drops to below 30% — IEA
50 years after peaking at 46% of total energy demand, oil's share fell below 30% for the first time ever in 2024, the IEA said
Og transport betyr mest for nedgangen:
« Sales of electric cars rose by over 25% last year, with electric models accounting for one in five cars sold globally. This contributed considerably to the decline in oil demand for road transport, which offset a significant proportion of the rise in oil consumption for aviation and petrochemicals.”
For gass er situasjonen en annen da det til en stor grad brukes til produksjon av strøm.
https://www.upstreamonline.com/production/oils-share-of-total-global-energy-demand-drops-to-below-30-iea/2-1-1796749
Tm3P
I går kl 17:42
636
Det er drøyt ja, men kan ikke si jeg lenger blir overrasket over hvor irrasjonelt markedet er for de mindre oljeselskapene.
Er jo herlig for oss som trader i de ;) Kjøpte 20k aksjer i Panoro idag.
Er jo herlig for oss som trader i de ;) Kjøpte 20k aksjer i Panoro idag.
Redigert i går kl 17:49
Tm3P
I går kl 17:41
642
Største aksjonær (Sundt AS) har økt med 500k, så hvis det er noe som foregår så tror jeg ikke det er noe skummelt hvertfall. Regner med at de ville visst om det isåfall.
Fluefiskeren
I går kl 17:40
650
Siden det snakkes om BWE. Den har steget 37,2 % siden starten på året mens PEN har falt 10,9 %. Enda BWE har boret en tørr brønn i mellomtiden. Det er jo helt sykt.
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/bw-energy-limited-bwe-xosl
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/bw-energy-limited-bwe-xosl
JUICEitUP
I går kl 17:19
698
Ja - det er temmelig sinnssykt. Panoro trendet jo i området +2 til 4 kroner høyere enn BWE i laaang tid og nå er PEN fullstendig kjørt av lasset. Og differansen er som du sier nesten 5 kroner andre veien. Det er ingen ting negativt som har skjedd i PEN i denne perioden, heller det stikk motsatte. De har nådd fjorårets produksjonsmål, problemene på Dussafu er over, de har god flow på alle brønner bortsett fra i Tunisia og de melder om det som etter alle solemerker er et stort kommersielt funn. Og hva gjør markedet - jo det gruser kursen.
Tunisia, utålmodige investorer og dårlig Q1 forklarer ikke dette alene. Noe foregår for dette er helt urasjonelt, jeg vet bare ikke hva det er. Jeg sitter nå uansett og venter. Knuses den videre ned mot 23 tror jeg ikke at jeg klarer å motstå fristelsen. Skal den lavere enn 23 begynner vi å snakke konkurs prising.
Tunisia, utålmodige investorer og dårlig Q1 forklarer ikke dette alene. Noe foregår for dette er helt urasjonelt, jeg vet bare ikke hva det er. Jeg sitter nå uansett og venter. Knuses den videre ned mot 23 tror jeg ikke at jeg klarer å motstå fristelsen. Skal den lavere enn 23 begynner vi å snakke konkurs prising.
Tm3P
I går kl 16:24
820
Tipper de holder seg rundt dette nivået fram til neste kvartalsrapport 21.mai.
Da når de sånn ca nivået på 100m før de da får en fornyelse for en ny runde med tilbakekjøp.
Da når de sånn ca nivået på 100m før de da får en fornyelse for en ny runde med tilbakekjøp.
Fluefiskeren
I går kl 16:21
833
Det var en ganske lang periode hvor de kjøpte 27 000 aksjer pr. dag. Og der er vel Artic som styrer dette.
Spitzer
I går kl 16:18
850
Jeg har ca 50/50 i BWE og PEN. Venter på FID Maromba og resultat Bourdon. Har positive forventninger til begge - og disse er imminent. Tenker melding senest torsdag.
Fremover
I går kl 16:13
866
Panoro burde kjøpe mer enn de vanlige 15' /dag slike dager som i dag når det stor omsetning og lave priser
bmw5
I går kl 16:07
894
Spitzer! Enhver får gjøre som man vil med sine aksjer, men for meg er utbytte en betydelig vurdering ved kjøp. Pen har et stort potensial for en aksje oppgang samt økende utbytte.
Spitzer
I går kl 15:53
934
Må innrømme at det er fristende å swappe BWE-aksjer mot PEN når differansen å nærmer seg 5 kr per aksje.
Fluefiskeren
I går kl 14:58
1050
Børs æsså!
Inderlig glad for at jeg har over 80 % av sparepengene mine i cash….
Inderlig glad for at jeg har over 80 % av sparepengene mine i cash….
Fluefiskeren
I går kl 14:15
1149
Oljeprisen er marginalt opp siden børslukk på fredag. Likevel er det kun QEC som er opp. Alle andre faller, men dog mye mindre enn PEN.
Trond.heim
I går kl 14:08
1175
Jeg tror du er inne på noe):
Tenk om Bourdon bidrar til at Pen er en enda bedre investering. Best å ikke risikerer å bli med på det.
Tilbake til alvor:
En kan begynne å mistanke om at noen har interesse av å holde kursen nede.
Eller er usikkerheten i markedet så stor at stadig flere selger seg ut.?
Tenk om Bourdon bidrar til at Pen er en enda bedre investering. Best å ikke risikerer å bli med på det.
Tilbake til alvor:
En kan begynne å mistanke om at noen har interesse av å holde kursen nede.
Eller er usikkerheten i markedet så stor at stadig flere selger seg ut.?
Fluefiskeren
I går kl 13:36
1270
Nok en gang troner PEN øverst på taperliste blant oljeselskapene. Og det suverent også. Virker som det har bygget seg opp en skrekk for at Bourdon er stort.
Ro
I går kl 13:08
1332
Så sant. Men frustrerende å se at så "mange" er helt ville for å selge seg ut.. Mulig bare spekulasjon og manipulering dette.
Men de greier nå å presse kursen midlertidig ned iallefall
150k til salgs i sluttauksjon. Noen som vil ut..
Men de greier nå å presse kursen midlertidig ned iallefall
150k til salgs i sluttauksjon. Noen som vil ut..
Redigert i går kl 16:27
Trond.heim
I går kl 12:44
1391
Oljepris har passert 72 USD og kursen faller betydelig. Ikke lett å se sammenhengen. Trøsten er at dette er øyeblikksbilder som ikke kan tillegges vekt i litt større perspektiv og horisont. Om noen timer eller dager kan alt se annerledes ut
Ro
I går kl 11:03
1596
Gode muligheter ja. Ifølge en på en annet forum så leste jeg at Lasse Kjus hadde kjøpt seg opp til 307k i Panoro nå.
Han har vel troa da.
Værre med dagens aksjonærer eller spekulanter.
Sålangt er olja opp og Pen bra ned
Han har vel troa da.
Værre med dagens aksjonærer eller spekulanter.
Sålangt er olja opp og Pen bra ned
Redigert i går kl 11:27
bmw5
I går kl 10:43
1648
Er det Pareto Panoro har som megler for kjøp av Pen aksjene, for jo billigere Pen for kjøpt sine aksjer, jo mer tjener Pen investorene når aksjen blir slettet.
De fleste vet at Pen kjøper sine aksjer for en stor sum, jo billigere kjøp jo bedre for selskapet. Kan det være grunnen til at kursen er så lav. Etter den siste oppdateringen fra Bourdon samt 13k boed i produksjon burde aksjen vert over 30 kr. Vell før eller siden vil aksjen stige til nye høyder for Europa og resten av verden trenger olje og gass for å komme videre med å ruste opp, særlig våpen industrien. Vell, kanskje har jeg feil.
De fleste vet at Pen kjøper sine aksjer for en stor sum, jo billigere kjøp jo bedre for selskapet. Kan det være grunnen til at kursen er så lav. Etter den siste oppdateringen fra Bourdon samt 13k boed i produksjon burde aksjen vert over 30 kr. Vell før eller siden vil aksjen stige til nye høyder for Europa og resten av verden trenger olje og gass for å komme videre med å ruste opp, særlig våpen industrien. Vell, kanskje har jeg feil.
Redigert i går kl 11:10
Foreigner
I går kl 10:14
746
Maromba is 100MMbls if I remember correctly. If Bourdon is of similar size then BWE has to look into which one to develop first. It could be a jackpot for PEN if they decide to go for Bourdon first. But hoping for Bourdon to be 100MMbls is too much to wish for I think...
bmw5
I går kl 10:03
784
Det bores fremdeles i Bourdon og antagelig er det et sidesteg de borer. Er Bourdon større enn antatt og kanskje det største feltet i dussafu sammenheng. Bourdon er et ILX felt og av den grunn kan utbyggingen til et produserende felt bli raskere enn vanlig.
Kanskje vil det bli en god investering å kjøpe seg noen aksjer igjen på den lave mandags kursen, for snart vil vi får svaret om Bourdon.
Kanskje vil det bli en god investering å kjøpe seg noen aksjer igjen på den lave mandags kursen, for snart vil vi får svaret om Bourdon.
Fluefiskeren
22.03.2025 kl 22:34
1391
upsidedown skrev Er dette lifting nummer 2 i Q1?
Jeg tror det er nr. 3, men at den ene var en myndighetsløfting. Gabon Oil Company har 9 % eierandel og egne liftings.
inference
22.03.2025 kl 18:53
1595
Veldig bra resonnert, sos22 👍👍
Krysser fingra for at du har rett.
Krysser fingra for at du har rett.
sologsommer22
22.03.2025 kl 17:56
1666
Grok:
Før boring ble Bourdon estimert til rundt 30 MMbbls (med et spenn på 20–40 MMbbls), som var et risikoveid midtcase-estimat. Men meldingen om at Bourdon har den "største hydrokarbonkolonnen oppdaget til nå i Dussafu," med 34 meter netto olje i en 45 meter kolonne, indikerer at funnet har overgått forventningene.
Språket om et "nytt utviklingscluster" styrker inntrykket av at ressursene er betydelig større enn de 30 MMbbls som tidligere ble antydet.
Gitt at Panoro allerede nå, på et tidlig stadium, snakker om Bourdon som grunnlaget for et nytt utviklingscluster, er det lite tvil om at funnets størrelse overstiger 30 MMbbls. Et anslag på 50–100 MMbbls for Bourdon alene virker plausibelt, og når man inkluderer potensialet fra nærliggende prospekter, kan hele clusteret bidra med betydelig mer over tid. Dette underbygges av den sterke formuleringen i meldingen og funnets rapporterte geologiske egenskaper. Dermed kan vi med høy grad av sikkerhet si at ja, størrelsen er over 30 millioner fat.
Før boring ble Bourdon estimert til rundt 30 MMbbls (med et spenn på 20–40 MMbbls), som var et risikoveid midtcase-estimat. Men meldingen om at Bourdon har den "største hydrokarbonkolonnen oppdaget til nå i Dussafu," med 34 meter netto olje i en 45 meter kolonne, indikerer at funnet har overgått forventningene.
Språket om et "nytt utviklingscluster" styrker inntrykket av at ressursene er betydelig større enn de 30 MMbbls som tidligere ble antydet.
Gitt at Panoro allerede nå, på et tidlig stadium, snakker om Bourdon som grunnlaget for et nytt utviklingscluster, er det lite tvil om at funnets størrelse overstiger 30 MMbbls. Et anslag på 50–100 MMbbls for Bourdon alene virker plausibelt, og når man inkluderer potensialet fra nærliggende prospekter, kan hele clusteret bidra med betydelig mer over tid. Dette underbygges av den sterke formuleringen i meldingen og funnets rapporterte geologiske egenskaper. Dermed kan vi med høy grad av sikkerhet si at ja, størrelsen er over 30 millioner fat.
Fluefiskeren
22.03.2025 kl 17:12
1709
Ok. Tviler ikke på det. Og ombord er olje som skal gi Panoro bra med inntekter. Godt å vite at vi har Hibscus/Ruche/Hibiscus South som høyst sannsynlig vil produsere på platå i noen år før decline setter inn grunnet kapasiteten på Adolo. Det er betryggende å vite. Og så har vi vel antakelig større reserver i Bourdon som det virkelig blir interessant å se hva de gjør med. Det er Adolo som blir flaskehalsen. Men først må vi se resultatet av Bourdon. Det er veldig spennende. Jeg har lagt hodet på blokken og tippet det samme som Hibiscus. Det vil si litt under 50 mmbbl. Egentlig har jeg vel også lagt hode på benken ved å gjette at de er på TD i månedskiftet. Selvsagt blir dette mye gjetting, men så lenge jeg er klar på det bør det være lov på et diskusjonsforum.
Tar gjerne imot andres estimater.
Tar gjerne imot andres estimater.
Face
22.03.2025 kl 16:51
1739
Ja destinasjon og tidspunkt for etd og eta går ofte i surr i systemet. Men selve posisjonen pleier å være helt riktig når signalet er ferskt. Signalet jeg har er fra 7 min siden og nå er Seavision veldig mange nm(typ 100nm) nordvest for Mabomo.
Fluefiskeren
22.03.2025 kl 14:46
1847
Da er det noe spik spenna galt med MT. Her fremgår at den lå stille NNV for Adolo for fire og en halv time siden.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5305070/zoom:12
Og i følge denne var ventet ankomst i Egypt for tre dager siden. Sikker på at det ikke er en forsinkelse i AIS signalet. Det er det jo gjerne
Tydelig at man ikke kan stole på noenting lengre.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5305070/zoom:12
Og i følge denne var ventet ankomst i Egypt for tre dager siden. Sikker på at det ikke er en forsinkelse i AIS signalet. Det er det jo gjerne
Tydelig at man ikke kan stole på noenting lengre.
Redigert 22.03.2025 kl 14:50
Face
22.03.2025 kl 14:33
1863
Seavision var ferdig å laste i går. Er nå et godt stykke vest for Mabomo på vei mot Sidi Kerir(Egypt) ifølge ais data. Seiler i 12.7knop
Fluefiskeren
22.03.2025 kl 11:03
2020
Fluefiskeren skrev Ser ut til liftingen fra Adolo nylig er ferdig.
Det var den ikke. Seavision var ikke å se på kartet i går, men den ligger der fortsatt. Ser ikke ut som selve liftingen er gjort ennå.
Det er rart hvordan dekningen varierer i tid.
Og det viktigste: Norve ligger på samme plass og antakelig borer.
Det er rart hvordan dekningen varierer i tid.
Og det viktigste: Norve ligger på samme plass og antakelig borer.
Redigert 22.03.2025 kl 11:05
Fluefiskeren
21.03.2025 kl 18:24
2326
Tilbakekjøp på 15 000 aksjer hver dag denne uken. Det er nå tilbakekjøpt for 81 117 678 kr totalt mens rammen er 100 000 000 kr så det begynner å nærme seg.
https://www.panoroenergy.com//wp-content/themes/hello-elementor/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=590EF2DD378EE97F
https://www.panoroenergy.com//wp-content/themes/hello-elementor/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=590EF2DD378EE97F
Fluefiskeren
21.03.2025 kl 18:14
2350
Fluefiskeren skrev https://invest-africa-energy.com/news-media/latest-news
Ser at linken går rett til selve konferansen. For å finne det som gjelder Panoro må bla laaangt nedover. Ikke noe revolusjonerende her men limer det inn.
« Panoro Energy Senior Advisor Tim O’Hanlon will engage in an exclusive fireside chat at next month’s Invest in African Energy (IAE) 2024 forum, focusing on unlocking opportunities within Gabon’s energy sector.
Panoro Energy is leading infrastructure-led exploration and appraisal offshore Gabon, leveraging existing infrastructure to fast-track development of low-cost barrels. Last November, the company announced an oil discovery at the Hibiscus South field on the offshore Dussafu Marin Permit, contributing 6-7 million barrels of recoverable reserves to Gabon’s resource base and representing the sixth discovery to be made on the block under Panoro’s participation. Panoro Energy and operator BW Energy started up production from the well last month – just five months after discovery – with production stabilized at 5,000-6,000 barrels of oil per day.
IAE 2024 is an exclusive forum designed to facilitate investment between African energy markets and global investors. Taking place May 14-15, 2024 in Paris, the event offers delegates two days of intensive engagement with industry experts, project developers, investors and policymakers. For more information, please visit www.invest-africa-energy.com. To sponsor or participate as a delegate, please contact sales@energycapitalpower.com.
Gabon’s energysector holds significant upside potential, as the country undergoes a revitalization of its oil and gas industry, with a view to launching new drilling and appraisal activities, applying enhanced oil recovery techniques and expanding domestic processing capabilities. The session – opened by a keynote address from Gabonese Minister of Petroleum Marcel Abeke – will shed insights into the country’s burgeoning investment opportunities and latest developments, including offshore discoveries, acquisitions and integrated gas projects»
« Panoro Energy Senior Advisor Tim O’Hanlon will engage in an exclusive fireside chat at next month’s Invest in African Energy (IAE) 2024 forum, focusing on unlocking opportunities within Gabon’s energy sector.
Panoro Energy is leading infrastructure-led exploration and appraisal offshore Gabon, leveraging existing infrastructure to fast-track development of low-cost barrels. Last November, the company announced an oil discovery at the Hibiscus South field on the offshore Dussafu Marin Permit, contributing 6-7 million barrels of recoverable reserves to Gabon’s resource base and representing the sixth discovery to be made on the block under Panoro’s participation. Panoro Energy and operator BW Energy started up production from the well last month – just five months after discovery – with production stabilized at 5,000-6,000 barrels of oil per day.
IAE 2024 is an exclusive forum designed to facilitate investment between African energy markets and global investors. Taking place May 14-15, 2024 in Paris, the event offers delegates two days of intensive engagement with industry experts, project developers, investors and policymakers. For more information, please visit www.invest-africa-energy.com. To sponsor or participate as a delegate, please contact sales@energycapitalpower.com.
Gabon’s energysector holds significant upside potential, as the country undergoes a revitalization of its oil and gas industry, with a view to launching new drilling and appraisal activities, applying enhanced oil recovery techniques and expanding domestic processing capabilities. The session – opened by a keynote address from Gabonese Minister of Petroleum Marcel Abeke – will shed insights into the country’s burgeoning investment opportunities and latest developments, including offshore discoveries, acquisitions and integrated gas projects»
Fremover
21.03.2025 kl 17:44
2385
Kun for at jeg ser dette i sammenheng av bourdon og hva som blir av bevegelser preger begge selskapene.
Tillegg, det har vært veldig lite volum i Panoro I et siste hvilket ikke er uvanlig enkelte dager, men litt rart med tanke på bourdon. Enten selger man seg ut eller kjøper seg inn og da ser det litt rart ut nå.
Tillegg, det har vært veldig lite volum i Panoro I et siste hvilket ikke er uvanlig enkelte dager, men litt rart med tanke på bourdon. Enten selger man seg ut eller kjøper seg inn og da ser det litt rart ut nå.
Redigert 21.03.2025 kl 17:48
Fluefiskeren
21.03.2025 kl 16:48
2488
Fremover skrev Hva skjedde med BWE i sluttauksjonen? 1 nok opp. Any news?
Neppe. Ingenting meldt og det har aldri vært lekkasje av info så lenge jeg fulgt PEN.
BWE venter på flere ting enn Bourdon nå.
Men hvorfor skriver dere ikke heller på BWE-tråden?
BWE venter på flere ting enn Bourdon nå.
Men hvorfor skriver dere ikke heller på BWE-tråden?
Redigert 21.03.2025 kl 16:49
Foreigner
21.03.2025 kl 16:42
2504
Fremover skrev Hva skjedde med BWE i sluttauksjonen? 1 nok opp. Any news?
And 190000 shares sold/bought at 30.20.
kvirrevi
21.03.2025 kl 14:02
2684
Fluefiskeren skrev https://invest-africa-energy.com/news-media/latest-news
Overlever BWE denne konferansen eller er de kjøpt opp før den er over? Det må være ultraattraktivt for større aktører å grabbe BWEs assets i Gabon, Namibia og Brasil. Alt er til salgs til den rette prisen.
Fluefiskeren
21.03.2025 kl 11:39
2814
Ro
21.03.2025 kl 09:00
2981
Har Sp1aksjehandel. Kan noen forklare hvorfor det av og til står kun bindestrek eller strek på volum og antall ? Dette skjer akkurat nå med en salgskurs på 26
Trond.heim
21.03.2025 kl 06:43
3132
Pen legger opp til utbytte til aksjonærene på nivå godt over beste bankrente. Sammenlignet med andre selskap på OSE er dette i øvre skiktet. Det synes jeg er bra.
Din kobling mellom daglig leder og aksjekurs fremtrer underlig.
Dersom vi sammenligner aksjekursen mellom Pen og f.eks Equinor eller andre oljeselskap, de siste par år ( Fluefiskeren kan alt om slike sammenligninger) så forstår jeg deg dithen at de selskap som har hatt dårligst kursutvikling bør skifte ut daglig leder?
Det er selvsagt en interessant vinkling, men et slikt syn på aksjemarkedets kursutvikling er i beste fall endimensjonal.
Jeg er ikke misfornøyd med John, men jeg er misfornøyd med kursen. Som jeg har skrevet mange ganger tidligere trodde jeg at kursen ville bevege seg i området 35-40 ved oppnådd produksjon 13 000 fat og positivt funn på Bourdon.
Jeg hadde riktignok oljepris minst 80 Usd, som forutsetning, men likevel.
Jeg erkjenner totalbom.
Din kobling mellom daglig leder og aksjekurs fremtrer underlig.
Dersom vi sammenligner aksjekursen mellom Pen og f.eks Equinor eller andre oljeselskap, de siste par år ( Fluefiskeren kan alt om slike sammenligninger) så forstår jeg deg dithen at de selskap som har hatt dårligst kursutvikling bør skifte ut daglig leder?
Det er selvsagt en interessant vinkling, men et slikt syn på aksjemarkedets kursutvikling er i beste fall endimensjonal.
Jeg er ikke misfornøyd med John, men jeg er misfornøyd med kursen. Som jeg har skrevet mange ganger tidligere trodde jeg at kursen ville bevege seg i området 35-40 ved oppnådd produksjon 13 000 fat og positivt funn på Bourdon.
Jeg hadde riktignok oljepris minst 80 Usd, som forutsetning, men likevel.
Jeg erkjenner totalbom.
Fremover
20.03.2025 kl 22:44
3307
Det er ikke så mye vi får gjort med den frustrasjonen. At aksjen ikke beveger seg i ønsket retning er det mange som påvirker. Aksjemarkedet er en merkelig mekanisme, men slik jeg ser det så er det uheldigvis påvirkningen om der kapitalet floker seg som betyr noe. Uansett om panoro som selskap er en "suksess" så er det ikke tilfelle på børs som aksje. Okey etter pandemien da den var ned på 5 nok, da økte alt. Men nå så konkurrerer alt for m ange selskap ominvestorer. Særlig når så mye av pengene går til fond og investeringer i de største 20 aksjene. Da er det alt for lite penger som satses på Panoro og andre i segmentet.
Kalleklovn547
20.03.2025 kl 20:56
3412
Ok men om han likevel ikke klarer å skape aksjonærverdier, selv over lang tid og med god oljepris, mener du likevel han gjør jobben sin?
Fremover
20.03.2025 kl 16:07
3578
sologsommer22 skrev Selskapet deler ikke ut utbytte til seg selv så her blir det ingen endring
Jeg skjønte det slik Spitzer skrev at hvis tilbakekjøpsaksjer blir slettet så blir utbyttet a fordele på færre aksjer, altså økt beløp per aksje.
sologsommer22
20.03.2025 kl 12:45
3739
Selskapet deler ikke ut utbytte til seg selv så her blir det ingen endring
Spitzer
20.03.2025 kl 12:41
3752
Det gjenstår ca 20 MNOK av tilbakekjøpsprogrammet som skal være fullført innen GF i mai. Da kommer PEN opp i rundt 3,4 mill. aksjer på egen hånd som er planlagt slettet. Når disse er slettet blir det mindre antall aksjer å fordele utbytte på. PEN har satt et fast utbytte per Q for 2025 på 80 MNOK med muligheter for ekstra utbytte i november. Det er og planlagt nytt tilbakekjøpsprogram (trolig 100 MNOK) etter GF, så aksjeantallet vil etterhvert synke ytterligere.
Ved å slette 3,4 mill. aksjer skal utbytte bli ca 70,45 øre per aksje i stedet for 68,4 øre.
Ved å slette 3,4 mill. aksjer skal utbytte bli ca 70,45 øre per aksje i stedet for 68,4 øre.