Oppgjørs tid har kommet
Som kjent så burde alle vi ha skjønt de signalene fra start samtidig som Lodbrok advarte alle oss om hva Hanwha prøver seg på. Her er et like påminnelse fra FA.
(Aksjonæropprør i Rec
Investeringsselskapet Lodbrok Capital raser mot Rec Silicons storaksjonær Hanwha Solutions, og mener det er fare for at storeieren vil gjøre aksjonærfiendtlige grep.)
De sparket James midt under kontrakt forhandlingen og mange andre rare valg i den tid, så naive som vi har vært valgte å stole på sør Koreanerne. Selv har jeg tydet misnøye mot dem hele tiden men valgte å sitte igjen med mine aksjer og har i tillegg 4 doblet antall på høy kurs.
Alle de utsettelsene.
Børsmelding som bekrefter at kunden er tilfreds med kvalitet. Og test er kun en formalitet.
Q-Cells valgt av test land, samtidig skjule for oss aksjonærer og markedet generelt.
Kina toll problemer.
Mislyktes første test fra Kina. Men det skal være vanlig i slike tilfeller med flere test og noe de har brukt den tiden som vi har ventet på resultat svar med å forbedre kvalitet.
Men så legges hele ned plutselig? Dette kan umulig være sant om ikke noe annet ligger/har ligget bak hele veien.
At de ikke viste dette før årets siste børs dag, lukter enda verre.
Dette har blitt gjort med god og planlagt strategi av Hanwha.
Derfor bør vi ta grep og slå ned på dette og begrense våre tap av sparepengene våre.
Har vært i kontakt med noen i markedet for å sette lys over det som skjer der slik at myndighetene i USA får med seg hva som skjer.
Personen jeg har sendt mail til er Johannes Bernreuter (Polysilicon Market Reports) skrev noen ord om hva som har skjedd og sendte han link til 3 børsmeldinger i REC.
Børsmelding fra 13 sep.
Børsmelding fra 17.des.
Og den fra i går 30.des.
Dette er svaret hans.
Hello, ………
Thank you for your message on LinkedIn. I prefer communicating via e-mail.
I find the reasoning of REC Silicon strange as well, in particular the argument that "the customer is not able to wait any longer for delivery of product" when the start-uzp of ingot/wafer production at QCells has been delayed to mid-2025. Something smells foul here.
You (retail) shareholders of REC Silicon should establish an interest group and raise your voice with press releases and, maybe, fanciful protest actions.
Best regards,
Johannes
BERNREUTER RESEARCH
Polysilicon Market Reports
https://www.bernreuter.com
Owner: Johannes Bernreuter
Lessingstr. 6
97072 Würzburg, Germany
Tel. + 49/931/784 77 81
Fax + 49/931/784 77 82
info@bernreuter.com
For polysilicon news, follow us on LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/bernreuter-research
Vi trenger handling. Og derfor ber kun de longe som sitter med tapt til å diskutere dette slik at vi sammen kan gå videre.
(Aksjonæropprør i Rec
Investeringsselskapet Lodbrok Capital raser mot Rec Silicons storaksjonær Hanwha Solutions, og mener det er fare for at storeieren vil gjøre aksjonærfiendtlige grep.)
De sparket James midt under kontrakt forhandlingen og mange andre rare valg i den tid, så naive som vi har vært valgte å stole på sør Koreanerne. Selv har jeg tydet misnøye mot dem hele tiden men valgte å sitte igjen med mine aksjer og har i tillegg 4 doblet antall på høy kurs.
Alle de utsettelsene.
Børsmelding som bekrefter at kunden er tilfreds med kvalitet. Og test er kun en formalitet.
Q-Cells valgt av test land, samtidig skjule for oss aksjonærer og markedet generelt.
Kina toll problemer.
Mislyktes første test fra Kina. Men det skal være vanlig i slike tilfeller med flere test og noe de har brukt den tiden som vi har ventet på resultat svar med å forbedre kvalitet.
Men så legges hele ned plutselig? Dette kan umulig være sant om ikke noe annet ligger/har ligget bak hele veien.
At de ikke viste dette før årets siste børs dag, lukter enda verre.
Dette har blitt gjort med god og planlagt strategi av Hanwha.
Derfor bør vi ta grep og slå ned på dette og begrense våre tap av sparepengene våre.
Har vært i kontakt med noen i markedet for å sette lys over det som skjer der slik at myndighetene i USA får med seg hva som skjer.
Personen jeg har sendt mail til er Johannes Bernreuter (Polysilicon Market Reports) skrev noen ord om hva som har skjedd og sendte han link til 3 børsmeldinger i REC.
Børsmelding fra 13 sep.
Børsmelding fra 17.des.
Og den fra i går 30.des.
Dette er svaret hans.
Hello, ………
Thank you for your message on LinkedIn. I prefer communicating via e-mail.
I find the reasoning of REC Silicon strange as well, in particular the argument that "the customer is not able to wait any longer for delivery of product" when the start-uzp of ingot/wafer production at QCells has been delayed to mid-2025. Something smells foul here.
You (retail) shareholders of REC Silicon should establish an interest group and raise your voice with press releases and, maybe, fanciful protest actions.
Best regards,
Johannes
BERNREUTER RESEARCH
Polysilicon Market Reports
https://www.bernreuter.com
Owner: Johannes Bernreuter
Lessingstr. 6
97072 Würzburg, Germany
Tel. + 49/931/784 77 81
Fax + 49/931/784 77 82
info@bernreuter.com
For polysilicon news, follow us on LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/bernreuter-research
Vi trenger handling. Og derfor ber kun de longe som sitter med tapt til å diskutere dette slik at vi sammen kan gå videre.
nemi's
12.01.2025 kl 12:04
5404
Dere sitter og drømmer om en virkelighet som ikke lenger finnes. REC sier de avvikler polysil i ML av samme grunn som de allerede har gjort i Butte - fordi det ikke lenger er utsikter til å produsere polysil lønnsomt. Regnskapene fra Butte har vist det til fulle. Men dere "krever gransking".
Det gikk som jeg skrev det kom til å gå for 3-4 år siden. Inflasjonen i US kom til å ta knekken på REC. Det har vist seg til fulle å være korrekt. Regnskapene fra ML er grusomme. Snart får dere Q4. Og dere har hørt at G14 skulle ha spaden i jorda i årevis, men driver fortsatt produksjon i en gymnastikksal i US i2025. Her er det langt fram, som REC skriver. Så les nå REC's melding en gang til, og se om dere skjønner budskapet. Og slutt å fantasere. Kom dere videre. Det har REC gjort. Det har QCells gjort. Det som REC skriver her skjer nå:
https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-ceasing-of-production-at-moses-lake-washington-facility-transitioning-to-pure-play-silicon-gas-producer
Det gikk som jeg skrev det kom til å gå for 3-4 år siden. Inflasjonen i US kom til å ta knekken på REC. Det har vist seg til fulle å være korrekt. Regnskapene fra ML er grusomme. Snart får dere Q4. Og dere har hørt at G14 skulle ha spaden i jorda i årevis, men driver fortsatt produksjon i en gymnastikksal i US i2025. Her er det langt fram, som REC skriver. Så les nå REC's melding en gang til, og se om dere skjønner budskapet. Og slutt å fantasere. Kom dere videre. Det har REC gjort. Det har QCells gjort. Det som REC skriver her skjer nå:
https://recsilicon.com/news-article/?slug=rec-silicon-ceasing-of-production-at-moses-lake-washington-facility-transitioning-to-pure-play-silicon-gas-producer
Utbytte123
12.01.2025 kl 12:04
5405
Jeg har også tatt tapet og er enig med Pensjon. Dessuten er det ikke en stk prøve som ikke er godkjent. De har ved flere anledninger klart å produsere godkjent kvalitet. Problemet, i følge en uttalelse fra en ansatt, var kvalitet over tid. Husker ikke hvor jeg leste dette, men det var en amerikansk artikkel for ca en måned siden. Det er mange sim er opphengt i dette med kvalitet, men tenker ikke at kvaliteten over tid i produksjonen, faktisk har vært hovedproblemet. Ikke skyt meg selv om jeg ikke husker hvor artikkelen kom fra.
Det førte i alle fall til at jeg etterhvert mistet troen og tok tapet.
Skal noen "bevise" at dette er feil må de fyre opp ML igjen............Dere skjønner resten.
Det førte i alle fall til at jeg etterhvert mistet troen og tok tapet.
Skal noen "bevise" at dette er feil må de fyre opp ML igjen............Dere skjønner resten.
tran5
12.01.2025 kl 12:27
5362
ML er fullstendig nedstengt no så der er toget gått skal dem bruke 4 milliarder til for å starte opp Meget tvilsomt det. Butte går men taper sikker penger der også med høye strømpriser og elendig priser …….
WHeisenberg
12.01.2025 kl 13:11
5254
Altså personer som har mistet trua og har solgt seg ut og råder andre som vil stå for seg og ber om sin rett til å gi seg, har jeg null respekt for. Helt greit at du/dere har solgt dere ut og ikke vil stå for deres rett, men la i det minste de andre være i fred til å forsvare sin rett!
Og dere for ha lykke l
Til med deres neste investeringer.
Og dere for ha lykke l
Til med deres neste investeringer.
Utbytte123
12.01.2025 kl 13:42
5270
Null respekt faktisk. Høres ut som en trivelig kar du. Jeg har aldri anbefalt noen hverken kjøp eller salg. Ser det er mye fokus på konspirasjonsteorier rundt det med kvalitet. Problemet er kvalitet over tid. Det var mitt budskap. Kos deg med null respekt, jeg respekterer andre uansett synspunkt.
Redigert 12.01.2025 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
12.01.2025 kl 13:59
5242
Nå var svaret mitt til par av de som kommenterte og mener vi ikke har noe sak og bør selge. Derfor null respekt.
Altså har du solgt og ikke har trua det har jeg respekt for, men da må de respektere de som er igjen og velger å stå for sin rett.
Altså har du solgt og ikke har trua det har jeg respekt for, men da må de respektere de som er igjen og velger å stå for sin rett.
nemi's
12.01.2025 kl 14:15
5228
Vær vennlig å ikke spamme denne tråden. Tråden handler om at Oppgjørs tid har kommet.
polion
12.01.2025 kl 15:23
5105
Respekt? Selvsagt bør de fleste vises en viss respekt. Tror derimot at du like gjerne bør ta tak i alle de som over aldri så lang tid har prediket REC opp i skyene, de som aldri har vært i stand til å stille et kritisk spørsmål kring noe som helst. De nevnte har heller aldri tolerert noen form for "motstand" på forumet. For REC-aksjen skulle garantert bare gå en vei, og det var rett til himmels. Alle disse burde du gitt inn så hatten passa - disse har overfor meg absolutt zero respekt. Det verste av alt, det er at mange av disse er frekke nok til fortsatt å vise seg på forumet, og nå gnåles det om etterforskning, svindel, tyveri, osv. Alle skal vite at det ikke finnes noen som helst garantier i aksjemarkedet, det har definitivt REC-aksjen vist oss.
Og hvis noen aksjonærer fra nissenes hjemland nå skal yppe seg mot selveste Hanwha, ja da er det bare å ønske så meget lykke til. Kampen blir garantert ikke enkel, det er garantert.
Og hvis noen aksjonærer fra nissenes hjemland nå skal yppe seg mot selveste Hanwha, ja da er det bare å ønske så meget lykke til. Kampen blir garantert ikke enkel, det er garantert.
Redigert 12.01.2025 kl 15:31
Kåre Grønn
12.01.2025 kl 15:45
5105
Jo, har Hanwha opptrådt kriminelt blir det lett. Svært lett å kjøre i mot. Sånne som deg er selvsagt ute og spekulerer en helt annen retning av at det er interessant å granske situasjonen. Ingenting er avklart engang selv om det ser vanskelig ut nå. Mange tunge investorer sitter inne med millioner av kroner, gjeldende meg selv. Tiper du er en stut som har investert 10 000 kr en gang og har nå satset short + har brent deg på fingrene slik at du har lagt Rec for hat. La nå tiden vise da mann fremfor å gjenta å hakke på oss stakkarslige aksjonærer som er midt oppi et helvette. Det var ikke klart at det som skjedde skulle ha skjedd. Tvert i mot, det var gitt en lysende fremtid med fast betaling og gjensidig samarbeid mellom Rec og Hanwha. Kortene er ikke lagt på bordet ennå annet enn midlertidig nedstenging der fabrikken raskt kan sette i gang igjen. Hau hau!
Redigert 12.01.2025 kl 15:47
Pensjon
12.01.2025 kl 16:34
5019
Hei.
Undertegnede skulle gjerne sett bevis for dine investeringer i millioner
og i flertall,
da du ikke er av de mest seriøse på denne tråden ???
Mvh gammel pensjonist.
Undertegnede skulle gjerne sett bevis for dine investeringer i millioner
og i flertall,
da du ikke er av de mest seriøse på denne tråden ???
Mvh gammel pensjonist.
Kåre Grønn
12.01.2025 kl 16:43
4992
Jeg kjøpte 90 000 aksjer på 10,30. Vanskelig å bevise dette her. Og jeg har kanskje ikke framstilt meg så saklig når jeg har blitt forbanna på alle de hatefulle som gnis hendene når folk mislykkes i bøtter og spann her inne. Jeg har over lang tid vært inne i Rec Silicon og virkelig hatt trua på at det skulle løsne, så siste påfyll på nivå 10 var bare en del av alt jeg er inne med. Vel vel, jeg ønsker også at vi alle bør holde oss seriøse. Så vidt jeg har forstått så håper også du på at dette skal rette seg opp? Man vet at det sitter mye folk med store summer i dette som mistet alt, tilsynelatende.
Redigert 12.01.2025 kl 16:44
Pensjon
12.01.2025 kl 16:47
4982
Hei.
Takk for svar.
Jeg har flere ganger påpekt at jeg har tatt mitt store tap.
Delvis i desember 2024 og til slutt nå i januar.
Mvh gammel pensjonist.
Takk for svar.
Jeg har flere ganger påpekt at jeg har tatt mitt store tap.
Delvis i desember 2024 og til slutt nå i januar.
Mvh gammel pensjonist.
Slettet bruker
12.01.2025 kl 17:08
4936
« Vel vel, jeg ønsker også at vi alle bør holde oss seriøse. »???
Kåre Grønn
01.10.2024 kl 19:53
5570
Dette skal til himmels!!
Kåre Grønn
04.10.2024 kl 23:26
6081
De som er med her blir rike!!
Kåre Grønn
14.10.2024 kl 00:07
6582
Kursmål 100, hau hau
Kåre Grønn
01.10.2024 kl 19:53
5570
Dette skal til himmels!!
Kåre Grønn
04.10.2024 kl 23:26
6081
De som er med her blir rike!!
Kåre Grønn
14.10.2024 kl 00:07
6582
Kursmål 100, hau hau
polion
12.01.2025 kl 17:55
4828
Les heller innlegget mitt før du poster noe. Vet ikke om du følte deg truffet av noe, men mitt innlegg står fullstendig på egne ben uten at jeg trenger vissvass fra deg. Eks.vis:
«Sånne som deg er selvsagt ute og spekulerer ….»
«Tipper du er en stut som …..»
«… har nå satset short + har brent deg på ….»
«… hakke på oss stakkarslige aksjonærert som ….»
For øvrig er min sitz at jeg solgte 50% av mine REC på godt oppå 20-tallet, restansen gikk på ca. 1,85. Irriterer meg selvsagt grenseløst at jeg ikke fulgte magefølelsen fullt ut og solgte alt i historisk tid. Du nevner videre «short». Jeg har aldri shortet en eneste aksje og kommer ei heller til å gjøre det.
Konklusjon: Jeg skal ha meg frabedt dine useriøse tullekommentarer. Noe annet har du dog aldri servert, se eks.vis eksemplene til «slettet bruker kl. 17:08»
Hau, hau, hau, hau - kursmål kr. 100 (minimum).
«Sånne som deg er selvsagt ute og spekulerer ….»
«Tipper du er en stut som …..»
«… har nå satset short + har brent deg på ….»
«… hakke på oss stakkarslige aksjonærert som ….»
For øvrig er min sitz at jeg solgte 50% av mine REC på godt oppå 20-tallet, restansen gikk på ca. 1,85. Irriterer meg selvsagt grenseløst at jeg ikke fulgte magefølelsen fullt ut og solgte alt i historisk tid. Du nevner videre «short». Jeg har aldri shortet en eneste aksje og kommer ei heller til å gjøre det.
Konklusjon: Jeg skal ha meg frabedt dine useriøse tullekommentarer. Noe annet har du dog aldri servert, se eks.vis eksemplene til «slettet bruker kl. 17:08»
Hau, hau, hau, hau - kursmål kr. 100 (minimum).
Bulldog
12.01.2025 kl 21:31
4543
Worker adjustment and retraining notification (WARN) layoff and closure database:
Company: REC Silicon, Inc.
Location; Moses Lake
Layoff Start Date: 1/16/2025
# of Workers: 224
Closure Layoff: Closure
Type of Layoff: Permanent
Received Date: 1/6/2025
https://esd.wa.gov/employer-requirements/layoffs-and-employee-notifications/worker-adjustment-and-retraining-notification-warn-layoff-and-closure-database?utm_medium=email&utm_source=govdelivery
Nedstengingen juli 2019 var registrert som "temporary"
Denne gangen er den registrert som "permanent"
https://www.renewableenergyworld.com/solar/polysilicon-is-back-on-the-menu-feds-award-michigan-company-325m-for-new-factory/
Company: REC Silicon, Inc.
Location; Moses Lake
Received Date: 1/6/2025
https://esd.wa.gov/employer-requirements/layoffs-and-employee-notifications/worker-adjustment-and-retraining-notification-warn-layoff-and-closure-database?utm_medium=email&utm_source=govdelivery
Nedstengingen juli 2019 var registrert som "temporary"
Denne gangen er den registrert som "permanent"
https://www.renewableenergyworld.com/solar/polysilicon-is-back-on-the-menu-feds-award-michigan-company-325m-for-new-factory/
Redigert 12.01.2025 kl 22:10
Stabukk
12.01.2025 kl 21:32
4572
Mímrer tilbake til «oppgjøret» da Rec-posten med kostpris under 16 ble solgt på snitt ca 22 høsten 2020. Hadde desverre blitt «forelsket» i aksjen og gikk inn igjen. Så «oppgjøret» i desember og forrige uke er til å gremmes over! Sitter igjen med knapt 12.000 stk på GAV 5,31 og en dyr lærepenge. Men de hundretusenlappene som skatten sender tilbake i vår og neste år skal brukes fornuftig, neppe på aksjer med høy risiko. Ønsker «aksjonær-oppgjøret» lykke til. Er tvilende til om Hanwha har opptrådd til beste for alle aksjonærer, så kommer til å følge utviklingen videre veldig nøye. Men regner ikke med å få erstattet store tap.
Mvh halvgammel pensjonist.
Mvh halvgammel pensjonist.
Slettet bruker
12.01.2025 kl 22:39
4425
Hvor er det det glipper i dette aksjonæroppgjøret?
RECSI stenger ned ML permanent fra 16.1.
Selskapet har negativ egenkapital og gjeld på >6 mrd.
Selskapet har negativ kontantstrøm og ingen penger.
Butte produserer silangass som leveres til elendige priser.
Uten tilførsel av kapital vil selskapet gå konkurs.
Hvem skal stille opp med kapital? Hanwha som allerede har tapt sinnsykt med penger og som er långiver til et selskap uten en fremtid? Aksjonærene som har lidd store tap? Kjendisinvestorer som krever en emisjonkurs på 0,10 for å være med?
Hva godt kan komme ut av et aksjonæroppgjør under slike forhold. Det finnes ingen alternativer som er til gunst for eksisterende aksjonærer.
Edit: Rettet på gjelden.
RECSI stenger ned ML permanent fra 16.1.
Selskapet har negativ egenkapital og gjeld på >6 mrd.
Selskapet har negativ kontantstrøm og ingen penger.
Butte produserer silangass som leveres til elendige priser.
Uten tilførsel av kapital vil selskapet gå konkurs.
Hvem skal stille opp med kapital? Hanwha som allerede har tapt sinnsykt med penger og som er långiver til et selskap uten en fremtid? Aksjonærene som har lidd store tap? Kjendisinvestorer som krever en emisjonkurs på 0,10 for å være med?
Hva godt kan komme ut av et aksjonæroppgjør under slike forhold. Det finnes ingen alternativer som er til gunst for eksisterende aksjonærer.
Edit: Rettet på gjelden.
Redigert 13.01.2025 kl 08:12
Gruver
12.01.2025 kl 23:03
4355
Hva er motivet ditt for å skrive så mye negativt til en stor gruppe mennesker som allerede har det veldig vanskelig i den situasjonen? Hvordan kan du være så mye ond? Hvis du ikke er short i aksjen eller ikke vil ha noe billigere inngang, så er du rett og slett psykopate.
Bulldog
12.01.2025 kl 23:11
4381
Q-3 rapport:
Total liabilities USD millions 513.3 = NOK 5,87 milliarder
I Itillegg lån 4.nov USDm 25 + USDm 30 prepayd.
USDm 325 av de USDm 513 er lån fra Hanwha eller lån med garantier fra Hanwha.
. As with the other recent debt financings, the term loan is fully
guaranteed by REC Silicon’s largest shareholder Hanwha Solutions, contributing to favorable
terms.
Mars *22: Siden november i fjor har det koreanske industrikonsernet Hanwha Solutions sikret seg 33,3 prosent av aksjene i REC Silicon, etter å ha investert totalt 2,8 milliarder kroner i to omganger.
Totalt har Hanwha via lån/garantier + aksjekjøp brukt 6,5 milliarder kroner på REC. Alt taper de med et pennestrøk fordi de ikke vil reteste polisilikonen som de sendte til Kina. http://www.china.org.cn/business/2025-01/10/content_117658381.htm
På den annen side har Hanwha kommet seg ut av USD 3 milliard avtalen med REC. https://newsweb.oslobors.no/message/598810
Kan leses: https://www.linkedin.com/posts/johannesbernreuter_fbr-polysilicon-china-activity-7279819228621279232-SBT4
Total liabilities USD millions 513.3 = NOK 5,87 milliarder
I Itillegg lån 4.nov USDm 25 + USDm 30 prepayd.
USDm 325 av de USDm 513 er lån fra Hanwha eller lån med garantier fra Hanwha.
. As with the other recent debt financings, the term loan is fully
guaranteed by REC Silicon’s largest shareholder Hanwha Solutions, contributing to favorable
terms.
Mars *22: Siden november i fjor har det koreanske industrikonsernet Hanwha Solutions sikret seg 33,3 prosent av aksjene i REC Silicon, etter å ha investert totalt 2,8 milliarder kroner i to omganger.
Totalt har Hanwha via lån/garantier + aksjekjøp brukt 6,5 milliarder kroner på REC. Alt taper de med et pennestrøk fordi de ikke vil reteste polisilikonen som de sendte til Kina. http://www.china.org.cn/business/2025-01/10/content_117658381.htm
På den annen side har Hanwha kommet seg ut av USD 3 milliard avtalen med REC. https://newsweb.oslobors.no/message/598810
Kan leses: https://www.linkedin.com/posts/johannesbernreuter_fbr-polysilicon-china-activity-7279819228621279232-SBT4
Redigert 13.01.2025 kl 02:08
polion
13.01.2025 kl 01:11
4206
Det er vel mer snakk om realisme enn ondskap. Ingenting hadde vært bedre enn hvis du/dere hadde lykkes med aksjonæropprøret, men her snakker vi vel egentlig om den berømte snøballens sjanse i helvede (vil jeg tro). Og visst har jeg sympati med alle de «noe uskyldige og lettpåvirkelige sjelene» som nå sliter i REC. Etter langvarig, tullete, unyansert og fullstendig overdreven haussing av aksjen, er det mange som har gått altfor tungt inn i noe som viser seg å være aksjen fra selveste helvede. De nevnte hausserne har et like så stort ansvar som både Hanwha og Levens for det tragiske i denne saken. Nå vet vi jo at mange av de nevnte tullingene har flyttet seg over på discord, så fullt mulig at stemningen der er noe bedre? Det er etter hvert veldig mange nick som har ganske mye å stå til rette for.når det gjelder såkalt idiotisk halleluja-propaganda.
Redigert 13.01.2025 kl 01:12
SPXL
13.01.2025 kl 06:34
4050
Ja det er gøy å bli lurt av Levens og samtidig sitte oppe i snøhaugen nær Nordpolen å fryse og nå kommer underkjølt regn og holke. Bedre å gjøre som meg , nå sitter jeg her i sør-øst Asia i 30c og nyter en kald øl på uterestaurant med sola høyt på himmelen.
Slettet bruker
13.01.2025 kl 06:44
4067
"Kortene er ikke lagt på bordet ennå annet enn midlertidig nedstenging der fabrikken raskt kan sette i gang igjen. Hau hau!"
Det er ikke midlertidig, men permanent. De skal visstnok holde vedlikehold maskiner og utstyr knyttet til produksjon av silangass. Du bør lese børsmeldingen grundigere.
Det er ikke midlertidig, men permanent. De skal visstnok holde vedlikehold maskiner og utstyr knyttet til produksjon av silangass. Du bør lese børsmeldingen grundigere.
Redigert 13.01.2025 kl 08:12
SPXL
13.01.2025 kl 07:19
4052
Ja og Levens så for ikke lenge siden at det skulle bli full produksjon på slutten av 2024, at der går an å snu på 5 øringen til nedstengning er en gåte, hvis dette ikke kvalifiserer til granskning så gjør ingenting det. Dette har vært et ran av aksjonærene og må ikke slippes ustraffet.
Redigert 13.01.2025 kl 07:21
Slettet bruker
13.01.2025 kl 08:16
3932
Det kvalifiserer helt klart til granskning, men spørsmålet er hva en slik granskning kan føre til?
Det koster tid og penger. REC har vel verneting i Bærum og det vil koste mye både for kravstillerne og selskapet å kjøre en rettsprosess midt oppe i denne krisen.
RECSI har vel knapt råd til flybilletter og langt mindre advokater til 6000-8000 kroner timen.
Det koster tid og penger. REC har vel verneting i Bærum og det vil koste mye både for kravstillerne og selskapet å kjøre en rettsprosess midt oppe i denne krisen.
RECSI har vel knapt råd til flybilletter og langt mindre advokater til 6000-8000 kroner timen.
Redigert 13.01.2025 kl 08:20
WHeisenberg
13.01.2025 kl 09:07
3821
Har det alltid vært mange Citybank som er registrert under Hanwha sine aksjer? På topp er det Citybank med 22% eller noe slik som er Hanwha sin andel men så er det 4 andre poster de har nå? Har de alltids vært der? Personlig har jeg ikke sett de før
WHeisenberg
14.01.2025 kl 06:48
3356
WHeisenberg
14.01.2025 kl 08:49
3180
Synes det er litt merkelig at det er så stille fra G14 og? De skulle jo masse produsere fra slutten av 2024.
Cad1
14.01.2025 kl 08:58
3141
Hvem vil ikke benytte mye ressurser med å kontrollere dette? Skal det kontrolleres og bevises skyld, må kontrollen sannsynligvis kontrollere og hentexinformasjon/data i Kina, sør Korea og i USA. En slik kontroll bør dere ikke tro på. Det er nesten en form for utopi og ny haussing, men på et nytt felt. Her har ikke myndighetene kontrollinteresse da myndighetene ikke er snytt. Trist men sant. Bevisbyrden vil kreve dokumentasjon på at noen har visst og handlet og lurt noen.
Redigert 14.01.2025 kl 09:10
Bulldog
14.01.2025 kl 10:19
3012
Ja, det kan være vanskelig å bevise noe. Hanwha bøttet inn penger på slutten for å få i gang anlegget.
Moses Lake, Washington USA - November 4, 2024 USD 25M
REC Silicon Closing Short-Term Bridge Loan of USD 25 Million
This loan is for the purpose of supporting the capital needs of REC Silicon
until shipments of ultra-high purity FBR product commence.
Moses Lake, Washington USA - August 16, 2024 USD 20M
REC Silicon - Additional USD 20 million Facility Loan on Identical Terms
"This new loan will strengthen the Company's liquidity position and help
bridge the financing gap until our first product shipment from Moses Lake
which is expected by the middle of September.
Moses Lake, Washington USA -- August 2, 2024 USD 25M
REC Silicon Announces the Close of a USD 25M Short Term Loan with Hanwha International LLC
supporting the capital needs of REC Silicon and to provide a
liquidity buffer as the company completes its ongoing restart and expansion
initiatives in the coming weeks.
Hvem har lurt hvem? En gransking er jo på sin plass selv om Hanwha og Levens ikke ønsker det.
Moses Lake, Washington USA - November 4, 2024 USD 25M
REC Silicon Closing Short-Term Bridge Loan of USD 25 Million
This loan is for the purpose of supporting the capital needs of REC Silicon
until shipments of ultra-high purity FBR product commence.
Moses Lake, Washington USA - August 16, 2024 USD 20M
REC Silicon - Additional USD 20 million Facility Loan on Identical Terms
"This new loan will strengthen the Company's liquidity position and help
bridge the financing gap until our first product shipment from Moses Lake
which is expected by the middle of September.
Moses Lake, Washington USA -- August 2, 2024 USD 25M
REC Silicon Announces the Close of a USD 25M Short Term Loan with Hanwha International LLC
supporting the capital needs of REC Silicon and to provide a
liquidity buffer as the company completes its ongoing restart and expansion
initiatives in the coming weeks.
Hvem har lurt hvem? En gransking er jo på sin plass selv om Hanwha og Levens ikke ønsker det.
Mammon
14.01.2025 kl 10:24
3049
dere får granskingen dere vil når Recsi går konkurs :)
utrolig at denne fortsatt r over 1kr når denne r teknisk konk allerede lol
utrolig at denne fortsatt r over 1kr når denne r teknisk konk allerede lol
macland
14.01.2025 kl 12:12
2904
I all verden? Gosser du deg når andre uforskylt er på konkursenns rand?? Snakk om mangel på empati...
Prewia
14.01.2025 kl 12:29
2835
Aktien har väl varit nere runt kronan förr, lite märkligt att koreanerna köpte på 20 kr, o tecknade långt kontrakt, detta känns som blåsning avd större,
Bullen
14.01.2025 kl 12:45
2825
Klarer ikke å se at Hanwha har en skjult agenda for å ta 100% kontroll over REC
på bekostning av alle aksjonærer. Sjansen er vel stor for at de også har brent seg.
Mange av dere har gravd mye dypere i denne materien og har en annen oppfatning.
Tror at kjøpet av REC har vært en mislykket affære for Hanwha og at de nå arbeider for
å komme seg ut av selskapet ved et salg etc.
på bekostning av alle aksjonærer. Sjansen er vel stor for at de også har brent seg.
Mange av dere har gravd mye dypere i denne materien og har en annen oppfatning.
Tror at kjøpet av REC har vært en mislykket affære for Hanwha og at de nå arbeider for
å komme seg ut av selskapet ved et salg etc.
WHeisenberg
14.01.2025 kl 16:09
2578
Les dette.
Tro det eller ei Hanwha er verre en kineserene. De driver skittent! Mennesker/lover og regler betyr ikke mye hos disse. De kjøpte jo råvarer fra kineserne frem til juni selv om det ikke var lov.
Les dette fra Johannes Bernreuter:
I hvilken grad OCI ignorerer #safety standarder er uansvarlig
Den massive eksplosjonen ved #polysilicon -anlegget til OCIs datterselskap i #Malaysia (OCI M SDN BHD ) i august 2024 er bare kulminasjonen av en lang rekke ulykker med høye dødstall.
Dessuten har selskapet gjentatte ganger dumpet kjemisk avfall i havet og truer dermed levebrødet til nærliggende urfolksfiskere og bønder, har den tyske delen av Food First Information and Action Network (FIAN Deutschland ) avslørt.
De alvorlige sikkerhets- og #environmental problemene er ikke tilfeldige. Johannes Bernreuter, leder for Bernreuter Research, analyserer ledelsespolitikken bak dem og argumenterer: Hvis OCI ikke endrer kurs, bør #responsible kjøpere og investorer trekke konsekvenser.
Lenke til Bernreuters meningsartikkel følger i kommentarfeltet.
OCI Holdings har mottatt karakteren A ('Excellent') i #environmental, sosial og #governance (ESG)-rating fra Korea Institute of Corporate Governance and #Sustainability, og det er notert i Dow Jones Sustainability Indices Korea of S&P Global.
I lys av selskapets forferdelige #safety merittliste og dets forurensning av urfolks fiskefelt i Malaysia, bør #rating byråer gjennomgå sin vurdering av OCI. ESG «strategisystemer», programmer og mål er ingenting verdt hvis de motvirkes i praksis.
https://www.linkedin.com/posts/johannesbernreuter_safety-polysilicon-malaysia-activity-7284870148069490689-ndzJ?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Tro det eller ei Hanwha er verre en kineserene. De driver skittent! Mennesker/lover og regler betyr ikke mye hos disse. De kjøpte jo råvarer fra kineserne frem til juni selv om det ikke var lov.
Les dette fra Johannes Bernreuter:
I hvilken grad OCI ignorerer #safety standarder er uansvarlig
Den massive eksplosjonen ved #polysilicon -anlegget til OCIs datterselskap i #Malaysia (OCI M SDN BHD ) i august 2024 er bare kulminasjonen av en lang rekke ulykker med høye dødstall.
Dessuten har selskapet gjentatte ganger dumpet kjemisk avfall i havet og truer dermed levebrødet til nærliggende urfolksfiskere og bønder, har den tyske delen av Food First Information and Action Network (FIAN Deutschland ) avslørt.
De alvorlige sikkerhets- og #environmental problemene er ikke tilfeldige. Johannes Bernreuter, leder for Bernreuter Research, analyserer ledelsespolitikken bak dem og argumenterer: Hvis OCI ikke endrer kurs, bør #responsible kjøpere og investorer trekke konsekvenser.
Lenke til Bernreuters meningsartikkel følger i kommentarfeltet.
OCI Holdings har mottatt karakteren A ('Excellent') i #environmental, sosial og #governance (ESG)-rating fra Korea Institute of Corporate Governance and #Sustainability, og det er notert i Dow Jones Sustainability Indices Korea of S&P Global.
I lys av selskapets forferdelige #safety merittliste og dets forurensning av urfolks fiskefelt i Malaysia, bør #rating byråer gjennomgå sin vurdering av OCI. ESG «strategisystemer», programmer og mål er ingenting verdt hvis de motvirkes i praksis.
https://www.linkedin.com/posts/johannesbernreuter_safety-polysilicon-malaysia-activity-7284870148069490689-ndzJ?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Rule
14.01.2025 kl 21:43
2252
Avs - sagde de ikke at det var en langsommere nedlukning...?
hvis medarbejderne først er sat på gaden så er alt mulig værdi vel tabt...? Aktionær oprør eller ikke...?
Opslag:
- gammel fabrik
- producerer forurenet polysilcon
- kan sikkert producere silangas i fremtiden
- tom for medarbejdere og knowhow
- klar til nye indflyttere
- millardgæld i medgift
WTF - er de helt gået fra forstanden...! ! !
...The Company expects the shutdown of the Moses Lake facility to start immediately and could take about three months and that the workforce in Moses Lake, along with some other employees who support the Moses Lake business line, will be reduced accordingly....
de er så fuld af bullshit at det halve kan være nok - aldrig er så mange blevet ført så meget bag lyset - føj ...
hvis medarbejderne først er sat på gaden så er alt mulig værdi vel tabt...? Aktionær oprør eller ikke...?
Opslag:
- gammel fabrik
- producerer forurenet polysilcon
- kan sikkert producere silangas i fremtiden
- tom for medarbejdere og knowhow
- klar til nye indflyttere
- millardgæld i medgift
WTF - er de helt gået fra forstanden...! ! !
...The Company expects the shutdown of the Moses Lake facility to start immediately and could take about three months and that the workforce in Moses Lake, along with some other employees who support the Moses Lake business line, will be reduced accordingly....
de er så fuld af bullshit at det halve kan være nok - aldrig er så mange blevet ført så meget bag lyset - føj ...
Redigert 14.01.2025 kl 21:46
Bulldog
14.01.2025 kl 22:47
2094
Ja, det står jo klart hva REC har meldt inn til myndighetene:
Det er to dager til arbeidsstokken begynner å forsvinne så de har rett i at det skjer gradvis over tid.
REC har lånt NOK 800 millioner av Hanwha utover høsten for å prøve å få en godkjent test......
Det er to dager til arbeidsstokken begynner å forsvinne så de har rett i at det skjer gradvis over tid.
REC har lånt NOK 800 millioner av Hanwha utover høsten for å prøve å få en godkjent test......
Stabukk
I går kl 00:18
1940
Virker nesten som Hanwha har avskrevet Rec som eier av anlegget i Moses Lake. Da bør vel G14 og/eller Sila Nanotechnologies gi et bud med sikte på produksjon av silangass? Både kommunen sin ledelse og statlige myndigheter i Washington er vel også interessert i å bidra til at ikke alle milliardene som er satset, går tapt.
thorium90
I går kl 06:34
1752
Er ikke sikker på at Hanwa har brændt sig.
Havde de brændt sig, ville de vel ikke have accepteret renheden inden første test?
Herudover vil det vel være naturligt, at man ville have forsøgt sig med yderligere test, hvor renheden var højere, for at minimere tab?
Havde de brændt sig, ville de vel ikke have accepteret renheden inden første test?
Herudover vil det vel være naturligt, at man ville have forsøgt sig med yderligere test, hvor renheden var højere, for at minimere tab?
Stabukk
I går kl 09:02
1453
Bud på det som kan fremstille silangass, kanskje?
PS: G14 ser jo grunnlag for en slik fabrikk i ML til kanskje et par mrd. dollar. Før den bygges, er det vel lurt å bruke et eksisterende anlegg? Rec kan selvsagt gjøre det senere i år eller neste år, om de har penger til drift. Det ser det jo ikke ut til at de har. Da bør vel en ny eier inn?
PS: G14 ser jo grunnlag for en slik fabrikk i ML til kanskje et par mrd. dollar. Før den bygges, er det vel lurt å bruke et eksisterende anlegg? Rec kan selvsagt gjøre det senere i år eller neste år, om de har penger til drift. Det ser det jo ikke ut til at de har. Da bør vel en ny eier inn?
Redigert i går kl 09:39
WHeisenberg
I går kl 09:28
1376
Slettet bruker skrev Hva har dette med RECSI å gjøre?
Mye! Dette er et Sør Koreansk selskap som Hanwha har erstattet den kontrakten de hadde med REC. Mydighetene i sør Korea har gitt dem A altså Exlent for deres miljø vennlighet. Noe som ikke er slik i realiteten. Les rapporten.
Men som de peker på at den sør Koreanske myndigheter har gitt dem dette merket gjennom nettverk og kjenneskap.
Det vil si at de driver skittent og derfor gir det enda mer grunn til å undersøke måten de har tatt avgjørelsene i REC.
Men som de peker på at den sør Koreanske myndigheter har gitt dem dette merket gjennom nettverk og kjenneskap.
Det vil si at de driver skittent og derfor gir det enda mer grunn til å undersøke måten de har tatt avgjørelsene i REC.
WHeisenberg
I går kl 09:29
1371
Ser at de på topp 20 laster opp. Og det gjelder nesten de fleste.
Litt rart at de store laster opp mens de små selger seg ut i panikk.
Litt rart at de store laster opp mens de små selger seg ut i panikk.
thorium90
I går kl 09:37
1332
Slettet bruker skrev Hva har dette med RECSI å gjøre?
Moral, eller mangel derpå...
Slettet bruker
I går kl 09:42
1310
Antall Nordnet-kunder som eier RECSI har ligget stabilt rundt 15.400, så du har ikke belegg for at de små selger i panikk.