Oppgjørs tid har kommet

WHeisenberg
RECSI 31.12.2024 kl 11:37 60152

Som kjent så burde alle vi ha skjønt de signalene fra start samtidig som Lodbrok advarte alle oss om hva Hanwha prøver seg på. Her er et like påminnelse fra FA.

(Aksjonæropprør i Rec
Investeringsselskapet Lodbrok Capital raser mot Rec Silicons storaksjonær Hanwha Solutions, og mener det er fare for at storeieren vil gjøre aksjonærfiendtlige grep.)

De sparket James midt under kontrakt forhandlingen og mange andre rare valg i den tid, så naive som vi har vært valgte å stole på sør Koreanerne. Selv har jeg tydet misnøye mot dem hele tiden men valgte å sitte igjen med mine aksjer og har i tillegg 4 doblet antall på høy kurs.

Alle de utsettelsene.
Børsmelding som bekrefter at kunden er tilfreds med kvalitet. Og test er kun en formalitet.
Q-Cells valgt av test land, samtidig skjule for oss aksjonærer og markedet generelt.
Kina toll problemer.
Mislyktes første test fra Kina. Men det skal være vanlig i slike tilfeller med flere test og noe de har brukt den tiden som vi har ventet på resultat svar med å forbedre kvalitet.

Men så legges hele ned plutselig? Dette kan umulig være sant om ikke noe annet ligger/har ligget bak hele veien.

At de ikke viste dette før årets siste børs dag, lukter enda verre.
Dette har blitt gjort med god og planlagt strategi av Hanwha.

Derfor bør vi ta grep og slå ned på dette og begrense våre tap av sparepengene våre.

Har vært i kontakt med noen i markedet for å sette lys over det som skjer der slik at myndighetene i USA får med seg hva som skjer.
Personen jeg har sendt mail til er Johannes Bernreuter (Polysilicon Market Reports) skrev noen ord om hva som har skjedd og sendte han link til 3 børsmeldinger i REC.

Børsmelding fra 13 sep.
Børsmelding fra 17.des.
Og den fra i går 30.des.

Dette er svaret hans.

Hello, ………

Thank you for your message on LinkedIn. I prefer communicating via e-mail.

I find the reasoning of REC Silicon strange as well, in particular the argument that "the customer is not able to wait any longer for delivery of product" when the start-uzp of ingot/wafer production at QCells has been delayed to mid-2025. Something smells foul here.

You (retail) shareholders of REC Silicon should establish an interest group and raise your voice with press releases and, maybe, fanciful protest actions.

Best regards,
Johannes

BERNREUTER RESEARCH
Polysilicon Market Reports
https://www.bernreuter.com
Owner: Johannes Bernreuter
Lessingstr. 6
97072 Würzburg, Germany
Tel. + 49/931/784 77 81
Fax + 49/931/784 77 82
info@bernreuter.com

For polysilicon news, follow us on LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/bernreuter-research

Vi trenger handling. Og derfor ber kun de longe som sitter med tapt til å diskutere dette slik at vi sammen kan gå videre.

Maiorregressus
27.01.2025 kl 22:14 3821

Dette er ren mafiavirksomhet, Her er det så mye som skurrer at jeg vet ikke hvor man skall begynne . Levens burde være i fengsel . Her har de gjort så mye de ikke har myndighet til at det fremstår som en lenge planlagt milliard svindel .

At de ikke skammer seg ! Dette er jo ran på høylys dag ! Må jo være noe som kan gjøres for å stoppe dette. Dessuten , pant i eiendom , Levens fremstår jo gjennomkorrupt .

Redigert 27.01.2025 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Nickhead
27.01.2025 kl 22:30 6528

Vær no ikke så jævl.... sur
Vi trenger slike som dere,tro,håp og kjærlighet.
Og så rett i dass
WHeisenberg
28.01.2025 kl 20:39 6320

Denne meldingen er til gruppen som leder oppgjøret.
Har fått inn en melding fra en som fortsatt jobber i REC og er til å stole på. Dette skriver han nå til meg.

Absolutely 💯 agree! They did us dirty and yes they have Koreans that are “now” employed by REc with high titles for example VP of operational excellence, Chief Fianancial Officer, chief strategy Officer, SVP of Operational Excellence some of these were never posted to hire! So you can say hanwha of course and influence on REC ML- Butte.

Fikk dette nå:

Also, they will be getting rid of two VPs, one of engineering and operations and engineers who have lots of knowledge of our plants and if we ever had a chance to restart, they would be all gone and probably at other jobs.

And that chance would be long gone
Redigert 28.01.2025 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
HP17
28.01.2025 kl 20:46 6338

Hvordan går det med oppgjørets time?
Vinner dere frem eller blir det et oppgjør alla i DOF?
Maiorregressus
28.01.2025 kl 20:50 6325

Kan han stå frem som whistleblower? Ved en rettssak , kan han få flere til å stå frem ? Dette er en svindel in the making . Må samle bevis og legge dette frem for en norsk domstol , rec er fremdeles et norskt selskap på ose og må forholde seg til norsk rettspraksis . Kan vi med 20% låse assets og vingeklippe Hanwha ?
Redigert 28.01.2025 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
28.01.2025 kl 21:05 6331

Det er uten tvil mye som tyder her det vi har mistenkt hele tiden.
Derfor bør gruppen jobbe hardere og kreve det som er rett.
Norske myndigheter/finanstilsynet må involveres snarest.
WHeisenberg
28.01.2025 kl 21:08 6355

La til enda en melding til nå.

Also, they will be getting rid of two VPs, one of engineering and operations and engineers who have lots of knowledge of our plants and if we ever had a chance to restart, they would be all gone and probably at other jobs.

And that chance would be long gone
Maiorregressus
28.01.2025 kl 21:53 6291

Spør han , hvorfor tror han at Hanwha gjør dette ?
WHeisenberg
29.01.2025 kl 07:58 6059

Jo mer man graver jo mer vet man, og det hele er helt absurd .
Har opprettet eget tråd som jeg kan formidle de meldingene vi får der i fra og at de ikke drukner i mange andre spam meldinger.
Så slik kan vi ha et ryddig tråd kun for insideinformasjon.
Maiorregressus
29.01.2025 kl 08:30 5994

Veldig bra , dette må sendes til Økokrim og Finanstilsynet.
Aksjonærgruppen må kreve EGF nå og kreve innsyn i alle dokumenter i tillegg må media og myndigheter i usa kontaktes. Hanwha har definitivt ikke hatt reint silicon i posen fra start . Alt lå an til at dette skulle bli fremgangsrikt men Hanwha og femtekolonnister som Levens som ser ut å være kjøpt og betalt har kjørt dette i dass . Ser definitivt ut som en hostile takeover som de har hatt lang tidsramme på .

IR må og politianmeldtes
Redigert 29.01.2025 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
JanH
29.01.2025 kl 10:36 5894

Dersom dere eier aksjer i REC, og snakker dette selskapet så til de grader ned. Ja; da er dere selv med på å sørge for en negativ kursutvikling. For når til og med aksjeeierne er negative; hvem vil da kjøpe aksjer i selskapet ? Slutt i hvert fall med det, så lenge dere eier aksjer. Eller; bytt til en bedre aksje.
WHeisenberg
29.01.2025 kl 11:36 5845

Jeg har brukt mye tid på å kontakte diverse aviser og journalister for å fremme vårt sak. Og spesielt på Linkedln. Der er alle de store er samlet.
Ingen skylder meg en takk, for jeg gjør dette først og fremst for meg selv, og ikke minst skal gjøre min del slik forventes av alle skal bidra med det de kan.

Ble tilsendt fra en i discord gruppen der noen har valgt å publisere det vi har gravd frem her gjennom vårt kontakt, og Sa2ri som vanlig har skrevet: Vi stoler ikke på andre enn de vi har på discord og personen kjenner vi ikke til for at vi kan tro på han. Vi stoler kun på vårt graver sier han.

Jeg sier til denne trader mannen så kalt (Sa2ri )som har villedet mange personer og som har resultert i store tap i deres formue at jeg har gjort som nevnt oppe mye og fortsatt gjør det jeg kan for å fremme sannheten bak det som har skjedd. Jeg har ikke solgt mine aksjer i mot settling til deg. Jeg var en av de første som sa i fra når det begynte å lye rødt mens du valgte å utestengte meg og mange andre fra forumet for du kalte dette konspirasjonsteorier.

Gjennom mitt arbeid blant annet på Linkedln så har noen arbeidere/sjef inspektører har tatt kontakt og gir oss de informasjonene som vi sårt trenger å vite.

At du skal komme og bedømme dette med å si at vi ikke kan stole på personen! Hvem av oss bør noen ikke stole på?

Synd at gjengen på discord velger å bli værende i et slik forum.
Redigert 29.01.2025 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
JanH
29.01.2025 kl 12:55 5778

Nå må jeg gjenta meg selv igjen: Det er ekstremt dumt å være negativ til en aksje man eier! Da vil det skape negative vibber rundt den aksjen. Og kursen vil fort kunne gå nedover.
Da er det bedre å bytte aksje. Det er ekstremt lett å finne aksjer som går russiske prosenter fremover. Etter tre korte dager i Rec, med 80 prosent oppgang, så gikk jeg til Zenith. Den kommer garantert til å stige mye fremover - les dere opp på den
thorium90
29.01.2025 kl 13:45 5680

Jeg tænker ikke at hovedfokus er på om aktien går længere ned, hvilket jo nærmest er ligegyldigt, hvis man sammenligner med om alt går efter bogen i REC, hvilket der er meget der tyder på at det ikke gør?
Fuck kursen, hvis der er fjendtlig overtagelse i gang! Eller, hvis ledelsen er total uduelige...
Redigert 29.01.2025 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
JanH
29.01.2025 kl 14:08 5649

Likegyldig ? Du er den eneste i Norge som syns det er greit å tape enda mer penger! Det er ingen andre som liker det, bortsett fra du da. Gå heller over til en aksje som kan mangedoble seg,…men du må komme inn får nyheten kommer da.
thorium90
29.01.2025 kl 14:49 5606

Har Zenith - har haft den i lang tid og har pæn papirgevinst der... pointet er at der er noget der er vigtigere end kursen - tror du i dette tilfælde at kursen bliver bedre af at holde mund/ ikke at skrive noget? Simpelt spørgsmål?
MikkeMus
29.01.2025 kl 14:51 5621

Denne SVINDELEN er (etter mitt skjønn) først og fremst relatert til HANWHA SOLUTIONS og derses kontroll over styreprosessene i REC Silicon. Det at styret I REC silicon har terminert milliardavtale med Hanwha-eide Q-Cells uten noe videre diskusjon relatert til hvorvidt testene i Kina var å anse som valide og reliable, er (etter min vurdering) enda en klar indikasjon på at REC Silicon styres av en gjeng KRIMINELLE.
WHeisenberg
29.01.2025 kl 14:56 5621

Er du helt seriøs? Hvor lenge har du eid denne aksjen?
Føles som du nettopp har kommet ut fra Discord.
Du kan ikke gå frem med å holde øynene dine lukket!
Har du vondt et plass så må man snakke om det og finne en løsning.
Aksjer har kollapset fra over 20 til 1 kr og her ståer du og sier at man ikke skal snakke om årsaken?
Stabukk
29.01.2025 kl 16:38 5503

En ting er å gå over til andre aksjer, noe annet er å ønske å avdekke mulige lovbrudd fra største eier i et selskap. Kudos til de som prøver å forsvare sine verdier gjennom kritiske spørsmål og å kreve ekstraordinær generalforsamling. Har selv realisert såpass store tap i Rec at det er lite igjen til å satse på superprofitt i andre aksjer! Det som blir refundert fra skatten, blir etter planen reinvestert innen eiendom, som for meg har vært den tyngste og beste måten å investere på. Men har fremdeles en liten Rec-post på GAV rett over 5 kr, og vil følge med hva som skjer med selskapet.
Jensitrot
29.01.2025 kl 17:17 5422

Gleder meg til 6. Februar når q4 skal fremlegges. Da skjønner kanskje dere fjols i discordgruppa at rec er over, og pengene deres er tapt. Snakkes under 1 kroningen, hau hau
JanH
29.01.2025 kl 17:23 5408

Jeg hadde som sagt REC i tre dager i romjula. Så fant jeg (heldigvis) noe bedre: Zenith. Det er fint du også har fått en pen avkastning på den aksjen. Heldigvis skjønte jeg i siste liten at det ikke er smart å forelske seg i en aksje (ja; jeg har forelsket meg i en aksje tidligere, det gjør jeg aldri igjen). Nå skal jeg bli værende i Zenith til rettssakene er avklart.
skadi
29.01.2025 kl 17:32 5444

Du er jammen flink å svare på det du ble spurt etter. Er du politiker?
Redigert 29.01.2025 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
nesiva
03.02.2025 kl 14:53 4603

Hvorfor sitter du i ZENA når det kommer bud på rec kommende torsdag, det lurer jeg på :)
JanH
03.02.2025 kl 15:14 4588

Jeg er i Rec nå…. Har fått med meg 5 prosent hittil i dag. Jeg tviler vel på et bud da (det skal liksom litt til), men det som trigger meg i REC nå er at jeg tror vi får en stigning hver dag fram mot torsdag; og den stigningen kan fort bli 30 % eller mer… og så kan det oppå dette komme en stor nyhet på torsdag (f.eks. knyttet til finansiering, salg, lån etc.).
JanH
03.02.2025 kl 15:17 4646

Men: kan noen som kan dette bedre enn meg svare på et spørsmål: vil Trumf sin politikk kunne påvirke REC negativt ?
Kåre Grønn
03.02.2025 kl 15:59 4565

Alle må omstille til den gale mannen
tran5
03.02.2025 kl 16:16 4521

Hva nyheter som skal komme da 6 milliarder pluss rente i gjeld tror dere virkelig at dem skal komme med en emisjon som hjelper dere. Dette er kun trading no det er det som gjelder no i rec
WHeisenberg
26.02.2025 kl 10:01 3877

Merkelig stille ble av så kalt gruppen!?
Altså de burde kommet med et eller annet oppdatering om hva skjer? I verste fall om de har gitt opp så bør de komme ut med det også.

I mellom tiden så har the bank of New Yourk som hadde over 5% og sendte børsmelding om at de har solgt seg ned, så ser vi at det er en avtale mellom de og Goldmann som har plukket alle deres aksjer. Goldmann står med nesten 19 mill aksjer nå. Snart passerer de 5% grensen.
Nsxnsx
26.02.2025 kl 11:27 3772

Recsi burde i hvert fall oppdatere hjemmesiden sin.....det står at dem er ledende på sitt felt og at dem har to fabrikker.....

Vil si dem er på bunnen i sitt felt....har kun en fabrikk(aktiv) og at alt er belånt...og at de har svidd av 5 milliarder på ingenting....i et av verdens mest lovende marked som er inne i en megatrend. Det er det som burde stå på hjemmesiden.....
Maiorregressus
26.02.2025 kl 17:16 3717

Dette må ha vært tidenes største scam innen dette segment . Ran av aksjonærene for milliarder og at dette ikke følges opp og straffes er rart . Nå ser vi jo at dette har vært planen heile tiden . De har gjort en nøye planert scam disse koreanere , kjeltringer
Redigert 26.02.2025 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
mk-invest
26.02.2025 kl 20:25 3584

Det har mildt sagt vært mye å sette fingeren på siste 24 måneder i recsi.
Om vi er rundtlurt bevisst eller om ting bare har gått helt dritt uten en skjult agenda får være opp til hver og en og selv mene noe om.
Om rec ledelsen og Hanwha nå jobber på spreng med å finne partnere/JV/salg av assets og har tenkt til å ha sine ord i behold om å være en solid eier og skape aksjonær verdier, finner vi nok snart ut av 🤷‍♂️
Jeg er fortsatt ikke overbevist om at dagens ledelse er rett og har kunnskapen til å lede, sett i bakspeilet etter pengebruken og mangelfull og dårlig kommunikasjon.

Eller er det Sillan avtaler som nå endelig kommer etter flere års prat om 6-7 aktører som er aktuelle, vi får se.

God bedring ønskes alle som fortsatt sitter i klisteret Recsi
HP17
26.02.2025 kl 20:47 3540

Hvordan går opprøret?
Vinner aksjonærene frem eller blir det DOF 2.0?
mk-invest
26.02.2025 kl 22:45 3433

Jeg har ikke hørt noe status, så pr nå vet jeg faktisk ikke ståa med aksjonær initiativet.
Håper det jobbes i kulissene og at vi snart hører noe, uansett utfall av dialogen med selskapet.
tran5
27.02.2025 kl 00:10 3347

Status er at ML blir 100% stengt ned hva mere informasjon skal du ha den BLIR STENGT NED tror du at dem tryller frem i kontrakt der rec stiger til 10kr eneste dem jobber med no er GJELDA som er ENORM 100% sikkert at det kommer en emisjon prøv å tenk deg hva rec betaler i rente på lånet , rentene er garantert mere en inntektene ………
tran5
27.02.2025 kl 16:08 3156

Under krona no i dag
WHeisenberg
27.02.2025 kl 17:08 3193

Hold kjeft da!
SPXL
27.02.2025 kl 17:13 3265

Får håpe dette jallaselskapet snart går til skifteretten og Levens i fengsel. Børsen blir bedre uten denne gjengen!
mk-invest
27.02.2025 kl 20:34 3193

Rec/Hanwha har fått en ganske direkte e-post av meg i kveld.
Nå er det av med boksehanskene 🥊
Om jeg får svar er vel tvilsomt med alle disse peke fingrene 😂

Hi REC Silicon team

I am shocked by the developments at REC Silicon. Disappointed in Hanwha, disappointed in REC, and disappointed in my own risk appetite assessments.

The way REC and Hanwha have squandered our money, leading the company into deep debt, then shutting down a 10-year contract and factory, laying off 270 employees—it’s truly an impressive feat of mismanagement; congratulations on a poorly executed job. Clearly, there’s zero risk control in the Company 🫵

On top og that we have been misled and given wrong info in many key issues a long the way. This has not given us investors the whole Picture, in order to evaluate the amount of risks involved in investing in the recsi Stock 🫵

It is not a question if we get the right Poly quality, it is a question of when …. Wrong 🫵

We are close to our goal and have reduced impureties to acceptable levels……wrong 🫵

We are in discusions with 6-7 Silan customers…… wrong, nothing happens and you are not able to land any agreements 🫵

A 10 year poly contract with q-cells, Great finally income secured, wrong……..factory closes, agreement cancelled 🫵

But what are REC and Hanwha thinking now?

What are they working on beyond shutting down Moses Lake?

Do they wish to act responsibly and keep their promises, as they stated in 2022 when they bought into REC? 🤔

That is, being a large, solid player with the financial muscle to kickstart Moses Lake and create shareholder value 💵

The way REC and Hanwha are burying their heads in the sand is beyond criticism. The company and its shareholders suffer from poor leadership, inadequate and insufficient communication, poor financial management, among other issues.

It’s high time REC and Hanwha communicate what they’re working on to rectify the company.

No, not the shutdown of Moses Lake, but how loans and interest will be managed and resolved going forward 🤷‍♂️

Are you working on selling the entire company? Are you working on joint ventures/partners/Silan agreements and pre-payments or similar?

It’s quite clear that you are incapable of delivering shareholder value; instead, you’ve led the company into a precarious situation that is highly reprehensible.

Isn’t it about time to give something back to the shareholders?

Never in my life have I been so disappointed in how a company has been managed and how my shareholder value has been handled.

The most appropriate action would be for Hanwha to buy out the shareholders at a sum that satisfies them, take the company off the stock exchange, and manage the Silan and EV segments that are coming a bit later.

And say sorry for poor management, we will pay up and take responsabillity for our failures.

The embarrassing silence from the company is simply provoking; get your act together and act now!!

Let us investors and the market know what is in progress, this silence from the company is embarrassing

Hope you can feel my frustration and find this e-mail a bit direct, it is well deserved critisism to a poor management 🫵

Best Regards
skadi
27.02.2025 kl 20:55 3291

Super skrevet mk-invest. Håper du føler deg litt lettere nå, men jeg tviler på at du få noe svar fra jævlene. La oss gjerne vite det hvis jeg tar feil....
nemi's
27.02.2025 kl 20:58 3287

Lenge siden jeg var innom her. Men dette var gøy! Som i gode gamle dager - flere fra muppetgjengen er her fortsatt. Og dere leverer fortsatt.

Oj, jeg ser dere har hatt et stygt fall i dag. Nesten så jeg får lyst å mimre litt om kursmålet mitt. Dere husker det på 1,-. Da bikker dere trading på alle fire desimalene.

Vel, vel.

Mon tro om noen har skjønt at det er forfall på neste runde med banklån som snart er upcoming? Dere som er kjent for å passe på pengene deres vet vel. Vær litt gem og tips oss, da! Ser ut som det brygges opp til noe i hvert fall. Er det nå kniven skal vris rundt?

Gøy dette her! Litt spennende også.
Redigert 27.02.2025 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
27.02.2025 kl 22:19 3158

Din 🤡
Først og fremst så har kursen gått ned fra 1,56 til hit pga aksje overføringen mellom New your bank og Goldman. Altså den ene legger ut til salgs mens den andre plukker opp. Og det har på gått i over 2 uker nå.
Og siste par dager og spesielt i dag så ble kursen preget av markedet som er på vei mot korreksjon. Noe et lite barn har fått med seg men tydeligvis ikke du.
Redigert 27.02.2025 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
28.02.2025 kl 08:34 2959

Det bør tikke inn en børsmelding i dag om at Goldman har passert 5%. Onsdag l de på 4,91% som er 20.640.352 aksjer.
Og mest sannsynlig så har de fylt på i går også med over en mill. Da er det snart over 5%.
Kåre Grønn
28.02.2025 kl 08:56 3048

Så du mener samfunnets eventuelle korreksjon er problemet? :))))) Få slått dette selskapet konkurs! Rec kom ikke med børsmelding før nyttår at det ikke ble kontrakt for å unngå raset i 2024... Nå sitter aksjonærene i fella til 2026 med å få tilbake på skatten! Ekkelt!
Redigert 28.02.2025 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
28.02.2025 kl 11:21 2965

Enig. Helt ærlig begynner å bli litt oppgitt av den aksjonær gruppen. De kan like gjerne gi et pip fra seg å si at de har gitt opp eller hva som helst. Selv har jeg mistet trua på dem, siden det har gått altfor langt tid uten å klare å kalle inn til en ekstra generalforsamling.
WHeisenberg
28.02.2025 kl 11:24 2977

Men altså dette er markeds manipulasjon fra The New Yourk bank og Goldmann. Det blir byttet aksje mellom de/overføring og samtidig kjører de kursen ned. Så det er mye manipulering her og jævla Finanstilsynet sover i timen. Siden man har meldt dette og lignende inn i 1000 ganger uten at de stopper det.
Enn skulle tro at de er en del av det.
mk-invest
01.03.2025 kl 19:13 2622

Det er ikke alltid svart/hvitt.
Det betyr ikke at aksjonær gruppen enten gjør en knall jobb eller en dritt jobb.
Selvsagt skulle man gjerne hørt mer om hva de jobber med, får de det til, er det fremgang eller er det bekmørkt.

Men at disse skylder oss noe som på egen fritid prøver å ivareta våre interesser, nei det føler jeg ikke vi kan kreve.

At dette er komplekse, vriene og ikke minst fort kostbare og krevende samtaler det skal vi ikke undervurdere.

Send de en mail og se om de gir lyd fra seg er nok bedre enn å sitte å rive seg i håret i frustrasjon.

Men at det er tøffe tider, ingen tvil 🤮
Redigert 01.03.2025 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
Celsius
02.03.2025 kl 21:19 2325

All god grunn til å være fornøyd og takke for innsatsen ja

Hvor ville man nå stått uten Recstyret og Aksjonæropprøret

Taushet er gull