Airthings, klar for 2025?

Granly
AIRX 01.01.2025 kl 15:12 297

Airthings ASA, notert på Oslo Børs under tickerkoden AIRX, er en norsk teknologibedrift som spesialiserer seg på luftkvalitetsmåling.

****Oppsummering av 2024:

Finansiell vekst: I tredje kvartal 2024 rapporterte Airthings en omsetning på USD 8,7 millioner, en økning på 17 % sammenlignet med samme periode året før. Forbrukersegmentet viste spesielt sterk vekst med en økning på 37 % i omsetning, drevet av økt etterspørsel i Nord-Amerika.

Jobber med å redusere kostnader: Driftskostnadene ble redusert med 3 % år-over-år til USD 7,1 millioner i andre kvartal 2024, inkludert en nedgang på 10 % i lønnskostnader som følge av kostnadsreduserende tiltak

HvordanKontantbeholdning ser ut: Per 30. september 2024 hadde selskapet en kontantbeholdning på USD 9,0 millioner, ned fra USD 11,2 millioner ved utgangen av juni samme år. Selskapet har også tilgang til en fornyet kredittfasilitet med Danske Bank på USD 6 millioner.

Inngikk nye samarbeidsavtaler/partnerskap i 2024 med blandt annet XY Sense

**** Hvordan Ser 2025 ut?

Selskapet fokuserer på lønnsomhet for 2025: Selskapet har arbeidet med å optimalisere forretningsdriften, redusere varelager og forbedre innkrevingen av utestående fordringer, med mål om å oppnå lønnsomhet i løpet av 2025.

Produktutvikling vil fortsette: Airthings planlegger å lansere nye produkter og løsninger for å møte økende etterspørsel etter luftkvalitetsmåling, spesielt innenfor forbrukermarkedet.

Geografisk ekspansjon: Selskapet forventer å utvide sin tilstedeværelse i eksisterende og nye markeder, med særlig fokus på Nord-Amerika, hvor etterspørselen har vært sterk.

Konklusjon

Selv om Aksjekurse startet 2024 på 3.04 og endte på 2.35 ,- Ser 2025 lysere ut for min del og mine synspunkter. (eg har vert med i selskapet noen år og har en inngang på over 4,-)

Eg tenker at ved at selskapet jobber med å utvikle og lansere nye produkter vil være med å øke lønnsomheten til selskapet, i tillegg startet selskapet med flere kostnadsbesparende tiltak i 2024 som allerede etter kort tid viste positive endringer som selskapet vil ta med inn i 2025. Eg ser derfor frem til 2025 med sterk tro på selskapet.

Granly

Kilde: https://www.airthings.com/no/
Redigert 01.01.2025 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
HT2
02.01.2025 kl 09:41 178

Å her sitter du... Fortsetter i dit eget ekkokammer.... Mens Airthings fortsetter å sette nye bunner.... Blir du aldri lei?
Granly
02.01.2025 kl 10:05 156

I løpet av 2024 har eg kastet kortene i flere selskaper og kjøpt meg inn i nye osv. Men Airx har for øyeblikket en fast plass i porteføljen min, Fordi som nemnt over har selskapet iverksett et kostnadsbesparelse program som etter kort tid begynte å vise positive virkninger, I tillegg fortsetter selskapet å utvikle og lansere nye nye produkter som er gull vert og vil være med å bidra til inntekter for selskapet. Samt som nemnt har selskapet inngått avtaler med andre selskaper i 2024 som de har gjort i 2023 som eg renger med vil være med å bidra til økt omsetning for selskapet.

En annen ting som er med å frede litt denne investeringen i tillegg til alt det posetive som er ferd med å skje i selskapet, er at et fond som er spesialisert på å kjøpe seg in i underprestert selskaper på børsen har en stor eiendel i selskapet.

Granly.
lynx
02.01.2025 kl 10:37 131

Eneste lyspunktet er at Holmen spesialfond har kjøp seg opp. Holmen er kjent for å finne selskaper med potensiale. Forøvrig har 2024 vært nitrist.