Edda Wind,

Slettet bruker
EWIND 02.01.2025 kl 15:02 981

***********Tilbake blikk 2024****************

Onsdag 3 januar 2024 sto kursen på 25.15 og ente året med en kurs på 18.95 (30.12.2024)

De nåværende største aksjonærene i selskapet kjøpte ut grunderen av selskapet, (regner med det var stor diskusjon om veien videre)

Edda Wind Hentet penger, blant annet pga tekniske utfordringer med båter, som gav en del nedetid og tapte inntekter samt økte kostnader og gjekk utover kontantbeholdningen til selskapet.

Selskapet har forbedret utnyttelsen av sine fartøy etter oppgraderinger av gangveier tidligere i år.

Edda Wind har inngått nye tidsbestemte charterkontrakter (Inngåelsen av nye charterkontrakter, spesielt i det taiwanske markedet, åpner for nye inntektsstrømmer og geografisk ekspansjon.)

Flere nybygg satt i drift og på kontrakt. (Med nye fartøy i drift og forbedret utnyttelse av eksisterende flåte, har Edda Wind styrket sin posisjon i markedet.)

******************utsikter 2025***************

Bransjen som helhet viser vekstpotensial, med økt etterspørsel etter fornybar energi og flere prosjekter under utvikling. Imidlertid står sektoren også overfor utfordringer som høye kostnader, tekniske kompleksiteter og behovet for betydelige investeringer i infrastruktur.

Edda Wind har også en fordel ved å ha kommet inn på markedet i Taiwan, et marked som forventes å vokse betydelig de kommende årene no som gir gode vekstmuligheter for Edda WInd.

Selskapet går også inn i 2025 fra et år der inntekter og driftresultatet viser bedring. Det kan derfor se ut som det vil fortsette inn i 2025, der selskapet vil fortsette veksten med større inntekter og bedre driftsresultat som vil være gode nyheter for aksjonærene i selskapet.

***********Analytikerene sin mening om selskapet****************

Ifølge Fintel.io er det gjennomsnittlige ettårige kursmålet for Edda Wind ASA NOK 29,17, med estimater som varierer fra NOK 26,26 til NOK 31,50.

******** mine meninger*****************

Eg har sittet i selskapet en stund og har noen ganger vert i den muligheten at eg kunne ha solgt, og unngått tap i aksjen, men eg valgte å sitte selv om kursen nå har gått kraftig ned og eg har et kraftig urealisert tap i aksjen.

Fordi eg synest bransjen er spennende og det virker som Edda Wind Bygger båter som er utmerket for bransjen, i tillegg virker det på meg at selskapet ligger Vedlig bra an med tanke på konkurrentene med en god drift, en god flåte som er i vekst, de jobber kontentiueli med å få flere kontrakter for å bygge selskapet videre. Samtidig har selskapet noen veldig sterke aksjonerer som kan bransjen veldig bra og som har stor tro på selskapet.

Granly.
Redigert 02.01.2025 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
05.01.2025 kl 08:54 850

Bra innlegg og oppsummering, Granly. Jeg vil bare legge til at båtene som bygges kommer som perler på en snor fram mot sommeren. Flåten nesten dobles ila denne perioden. Det gjør mye med bunnlinja. Noen hickups kan forekomme, som et par måneder fra levering til første kontrakt. Men sånn jeg skjønner markedet, er det stor etterspørsel etter båtene. Jeg tenker at dagens inngang er en gavepakke. Den krever imidlertid tålmodighet mer enn fra kvartal til kvartal. Så har du ett års horisont, tipper jeg vi ved neste årsskifte er høyere i kurs enn ved forrige årsskifte.
Slettet bruker
23.01.2025 kl 13:48 416

Takk :D

Ja, noen små hicups må en forvente og er enige at ved neste årsskifte er kursen høyere en dagens kurs.

Vi ligger nå nede på 18 tallet og lurer, men burde gjerne vært lenger oppe, virker som flere har mistet tålmodigheten i denne. De største eierene i selskapet er også veldig pengesterke og har troen på selskapet, noe som vi merket i sommer da selskapet kjørte en emisjon og de største var villig til å tegne hele summen selv , uten den store rabatten. Blir spennende å se 26 februar når tallene for q4 kommer. de har nå vert utsolgt så å si hele det kvartalet.

Granly