Utbytte fr salg av båtene
Noen som vet hvor mye en får for aksjene nå ? Forstår ikke hvorfor de steg så mye i dag hvis selskapet blir avviklet .
Månemannen2
02.01.2025 kl 23:33
1635
Det virker som ingen vet svar på dette. Jeg har prøvd før men ingen har kunnet gi et svar som har gjort meg klokere.
stockwalker
03.01.2025 kl 09:57
1441
https://www.nordnet.no/market/news/8d2c0e0a-815c-4a42-8576-681b1f9eda8c .. kjør gjerne translate på den
Månemannen2
03.01.2025 kl 10:16
1390
Vi får 1/4 aksje i det andre selskapet men blir det kontantutbytte også?
Bullioncoins
03.01.2025 kl 18:48
1254
Ja, massevis av kroner, selskapets formue og øvrige verdier skal deles ut til aksjonærene og rett inn på våre bankkontier, i tillegg blir det utbytte basert på inntekt fra fraktratene BÅDE fra Avance Gas og fra BW LPG for Q4 2024, dernest fra BW LPG fra Q1 2025 og utover inntil du selv selger aksjene.
Månemannen2
03.01.2025 kl 21:39
1084
Hva snakker vi om av kroner pr. Aksje? Har du oversikt over dette?
SirKenny
03.01.2025 kl 22:55
1021
Tja, hvis markedet regner riktig blir det vel ca 88-34 (BWLPG), dvs 54 kr i cash + 1/4 BWLPG aksje.
Bullioncoins
I dag kl 00:01
627
Pluss blant annet utbytter for inntjening utfra fraktrater som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, glem ikke dem + 4 skip til å selge. Sannheten er at ingen helt nøyaktig vet hva tilleggene vil bli når alt av eiendom realiseres og ei heller kursen for BWLPG aksjer når vi tildeles dem. Personlig tror jeg vi kan se en totalsum av 100 kr +/- (jeg tipper 100+) utbetalt i verdier (inkl. BWLPG-aksjene) til aksjonærene utover det som alt er delt ut.
EDIT:
Fasiten vil bare tiden vise.
EDIT:
Fasiten vil bare tiden vise.
Redigert i dag kl 00:25
Du må logge inn for å svare
Månemannen2
I dag kl 10:00
449
Kr 100 inkl. Aksjene i bw blir jo ikke all verden i forhold til dagens kurser da. Sikker på at du ikke mener 100 + aksjer? Verdiene av aksjene idag er jo allerede ca.kr 88.
Redigert i dag kl 10:06
Du må logge inn for å svare
Bullioncoins
I dag kl 14:04
263
Vi får se, det er som sagt en del jokere her som vi ikke helt har kjennskap til, og de teller alle til pluss ut fra hva vi garantert vet om. Jeg tør ikke gjette på for mye her inne, for da blir jeg hengt om jeg skulle spå feil. Det kan godt være du har rett i at det kan ende opp mot 100 kr + BW LPG aksjer fra nå av til alt er solgt og delt ut.
For oss som har sittet i Avance Gas en stund og har bestemt oss for å sitte helt til alt er gjort opp, spiller det liksom ikke den største rollen i den grad at vi ikke akter å selge uansett men ta imot alt vi får. Det er heller ikke viktig for oss hva aksjekursen er i Avance Gas heller; om den var 1 kr ville vi jo uansett få utbetalt det samme i oppgjøret som om den var 300 kr. Aksjekursen påvirker ikke noe som helst av hva vi blir tildelt av selskapet. Litt spesielt å venne seg til det, men slik er det, og det er jeg veldig fornøyd med.
Lykke til til alle her, og til dere som vurderer å kjøpe dere inn eller å kjøpe mer enn dere alt har, så vil jeg si at det nok vil være lønnsomt uansett, det er bare hvor stor gevinsten vil bli som er noe usikkert. Men det en annen fordel er jo at det er kort investeringsperspektiv med garanti: datoene er jo satt fra nå av til mai/juni. Om 5-6 måneder vil man få tilbake pengene sine og litt eller mye til. Det er også veldig behagelig å vite, ellers sitter jeg i selskaper som kan eller ikke kan gi fortjeneste om mange år ut i det blå. Avance Gas føles trygt og godt til sammenligning.
For oss som har sittet i Avance Gas en stund og har bestemt oss for å sitte helt til alt er gjort opp, spiller det liksom ikke den største rollen i den grad at vi ikke akter å selge uansett men ta imot alt vi får. Det er heller ikke viktig for oss hva aksjekursen er i Avance Gas heller; om den var 1 kr ville vi jo uansett få utbetalt det samme i oppgjøret som om den var 300 kr. Aksjekursen påvirker ikke noe som helst av hva vi blir tildelt av selskapet. Litt spesielt å venne seg til det, men slik er det, og det er jeg veldig fornøyd med.
Lykke til til alle her, og til dere som vurderer å kjøpe dere inn eller å kjøpe mer enn dere alt har, så vil jeg si at det nok vil være lønnsomt uansett, det er bare hvor stor gevinsten vil bli som er noe usikkert. Men det en annen fordel er jo at det er kort investeringsperspektiv med garanti: datoene er jo satt fra nå av til mai/juni. Om 5-6 måneder vil man få tilbake pengene sine og litt eller mye til. Det er også veldig behagelig å vite, ellers sitter jeg i selskaper som kan eller ikke kan gi fortjeneste om mange år ut i det blå. Avance Gas føles trygt og godt til sammenligning.