Utbytte fr salg av båtene

Gun
AGAS 02.01.2025 kl 23:03 9815

Noen som vet hvor mye en får for aksjene nå ? Forstår ikke hvorfor de steg så mye i dag hvis selskapet blir avviklet .
Månemannen2
06.02.2025 kl 19:52 1660

Kan ikke du vise oss regnestykket?
Bullioncoins
06.02.2025 kl 20:09 1635

Jeg mener at jeg har redegjort for hva vi har i vente i flere tidligere innlegg fra meg her - også i år. Ellers er det jo bare for dere selv å gjennomgå og å lese rapporter fra rederiet; står litt opplysninger her og litt der som til sammen gir deg det du trenger.

Om ikke alt for mange dager nå foreligger jo også fasiten; Q4 2024 rapporten kommer ca. en halv måned tidligere enn først annonsert, og det samme vil dermed også den store utbetalingen, men mer vil komme senere også, både fra Avance Gas og fra BW LPG til oss som sitter med Avance Gas aksjer.
Månemannen2
06.02.2025 kl 22:16 1551

Jeg må si meg usikker. Jeg har sett ulike og sprikende påstander om hva som vil skje så jeg gjentar oppfordringen om du kunne legge frem dine tall og ditt syn.
Blue Cow Group
06.02.2025 kl 23:01 1485

Tiltredes!
Bullioncoins
06.02.2025 kl 23:28 1455

I og med at dere uansett ikke blir tilfredse med hva jeg eller andre presenterer av tall, foreslår jeg at dere gidder å regne på det selv, så kanskje dere da blir fornøyde.

Bare for å ha oppklart en ting: Ingen av oss her har noe å oppnå ved å hausse aksjen; vi får den samme summen utbetalt uansett hva aksjekursen måtte være, så jeg tjener ikke noe på høy aksjekurs men får det samme for mine aksjer enten aksjekursen er 20 kr eller 110 kr.

Jeg antar for øvrig at dere har vært med siden høst og så langt har mottatt ca. 14 kr pr. aksje og så ca. 40 kr pr. aksje etter at salget av skipene ble kjent. Hva mer som vi har i vente finner dere ved å gjennomgå de uike rapportene og meldingene fra rederiet fra samme tidspunkt av til nå, de ligger arkivert.
Månemannen2
06.02.2025 kl 23:52 1443

Synd du ikke gidder å dele med deg.
Blue Cow Group
06.02.2025 kl 23:58 1438

"I og med at dere uansett ikke blir tilfredse med hva jeg eller andre presenterer av tall, foreslår jeg at dere gidder å regne på det selv, så kanskje dere da blir fornøyde."

Vi lurer bare simpelthen på hva du kom fram til, så lenge du presenterer noen tall er vi fornøyd med det. Har sjekka historikken din, kunne ikke finne utregninga du sa du hadde posta tidligere, ingen grunn til å bli så defensiv.
Bullioncoins
07.02.2025 kl 11:59 1260

Først og fremst synes jeg dere skal gidde å gjøre noe for dere selv i stedet for å mase på at andre skal gidde for dere.

Vis at dere selv gidder å gå gjennom selskapets rapporter og sette opp hva dere tror er rett regnestykke, begynnende med de første ca 14 kr vi fikk utbetalt og hva dere venter helt frem til selskapet er avviklet, så skal jeg eventuelt korrigere dere der dere har feil.

Men som før sagt: Vi får hva vi får uansett aksjekursen. Jeg gjorde mine utregninger straks meldingen kom om salg av skipene til BW LPG, og tok posisjon i Avance Gas etter det. Senere har jeg finpusset på dem blant annet etter fraktratene (med tanke på utbytte fra både Avance Gas og BW LPG) og for valutaforhold NOK-USD, og det blir bedre enn mitt første estimat.

Blue Cow Group
07.02.2025 kl 17:08 1168

Jeg tror ikke på deg, jeg tror du juger.
Da meldingen om salg av båtene kom stod AGAS i 190. Deretter raste kursen til 130. Du kan umulig ha gjort et godt kjøp der.

Lett å gå høyt ut og kalle alle andre for idioter som ikke kan regne når du ikke har noe regnestykke å komme med sjøl. Opp som en hjort, ned som en lort, classic.
sverre_stang
07.02.2025 kl 18:26 1107

Mulig han har gjort et regnestykke, men om det er korrekt, er noe annet. Tror meglerhus også er usikre på de verdier som blir fasiten.
Vi får et hint om ståa 12 februar.
Blue Cow Group
07.02.2025 kl 18:59 1077

Det kan godt hende ja, men han har hvertfall ikke posta det her slik han påstod å ha gjort.
Lian i dnb slapp regnestykket sitt like etter børsmld om siste special GM, går man så høyt ut og mener han er uredelig og ikke kan regne burde man ha noe å slå i bordet med selv annet enn 10 innlegg om at det skal regne penger på aksjonærene.
Bullioncoins
07.02.2025 kl 20:01 1039

Attention, Blue Cow Group:

Du er frekk som faen selv. Og du snylter kun på andre uten å bidra her selv!

Jeg skrev: "Jeg gjorde mine utregninger straks meldingen kom om salg av skipene til BW LPG, og tok posisjon i Avance Gas etter det.".

Enten du velger å tolke "etter det" som en resultat-henvisning til at jeg tok posisjon etter hva jeg kom frem til gjennom mine utregninger eller om du velger å tolke "etter det" som en tids-henvisning, så skjønner jeg ikke hvordan du ender opp med at jeg kjøpte aksjer til 190 kr?

Etter betyr etter, uansett hvordan du ser på det!

Å kalle andre løgnere fordi de ikke gidder å gjøre jobben for deg uten at du engang gidder å gi det et forsøk selv først, er toppen av kransekaken på hvor lavt man klarer å synke her inne.

Men uansett, jeg gjentar: Hva du tror og mener o.s.v. spiller ingen rolle: Hva du får utbetalt for Avance Gas aksjene dine er for lengst klart, det er et for lengst bestemt beløp, det er ikke avhengig av noen aksjekurs på Avance Gas, og det virker som du ikke har forstått det i det hele tatt.

Jeg vet hva jeg får, eller rettere sagt hva vi alle får, sånn omtrent, du vet det tydeligvis ikke, og har null peiling, men frykt ikke, for du vil få det samme enten du forstår det eller ei eller ikke forstår noe som helst. Det er idiotsikkert slik, heldigvis for deg!

Men prøv nå å lese gjennom rapportene, om du da forstår engelsk, og prøv nå å regne ut hva du vil få totalt sett utbetalt fra Avance Gas og i BW LPG aksjer og også i utbytter fra dem i tillegg utfra fraktratene. Kanskje du lærer noe og blir mer selvhjulpen i fremtiden.

Det er DU her inne som har et problem fordi du ikke giddet å prøve å regne på dette selv og fordi at det nå plutselig er en som er lei av maset ditt om å gjøre jobben for deg.

Jeg finner det merkelig om ikke ALLE med aksjer i Avance Gas nå på ett eller annet tidspunkt, og gjerne før jo heller, har regnet på hva utbetalingen i forbindelse med avviklingen ville bli pr. aksje. Det var i hvert fall helt naturlig for meg å gjøre så snart opplysninger kom fra selskapet som gjorde det mulig, dog det kom i mindre dryss her og der som puslespillbrikker.

Jeg har tilbudt meg å se på et seriøst regnestykke fra deg og så kommentere det og vise og komme med eventuelle avvik fra mitt eget. Take it or leave it.
Redigert 07.02.2025 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Månemannen2
07.02.2025 kl 20:59 986

Kan du ikke legge ut ditt regnestykke først? Jeg har aldri sett det før.
sverre_stang
08.02.2025 kl 01:45 883

Tror vi gjør våre egne analyser. Kun noen få dager igjen. Det klarer vi😀