Recsi - Initiativ for Minoritetsaksjonærer i REC Silicon

mk-invest
RECSI 04.01.2025 kl 14:19 55479

Til info

Jeg er kun budbringer, og ikke arkitekten bak iniativet.
Men sitter du på aksjer ennå og vil være med, fyll ut skjema og send inn.
For ytterligere info, følg diskusjoner på Discord.

Norsk :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiativ-for-minoritetsaksjonaerer-i-rec-silicon/

English version :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiative-for-minority-shareholders-in-rec-silicon/
Redigert 04.01.2025 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
skadi
24.01.2025 kl 16:32 3584

Jensitrot skrev Innlegget er slettet
En skikkelig tungvekter med andre ord. Og han modererer dette klovneforumet på discord?
Er ja verre enn hos Polight.
Slettet bruker
24.01.2025 kl 16:48 3557

Jensitrot skrev Innlegget er slettet
Stig Annar. Har vel 40k.
Jensitrot
24.01.2025 kl 17:00 3532

På proff står det at satori invest hat 40k, men ser du på aksjonærregistret så har han 100k. Skikkelig storvekter han der..
mk-invest
24.01.2025 kl 17:28 3500

Meld dere på aksjonær gruppen, fokuser på hva vi sammen kan få til der gjennom å samle aksjene.
Bry dere lite om Sa2ri og hans strenge regime, vi er fler som stadig får pekefinger fra han.
Kom dere innom Discord, hold en god tone og gå under radaren hans, og delta i diskusjonene og meningsutvekslingene.

Viktigere enn noen gang at vi står samlet vi små, slik at vi sammen blir en betydelig aktør som Hanwha ikke kan skubbe over sidelinjen.

Redigert 24.01.2025 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
24.01.2025 kl 17:42 3465

Tror det er viktigst at dere befrir dere fra nord Korea forumet 😂😂
Maiorregressus
24.01.2025 kl 17:51 3520

Hva skjer i saken ? Jeg ble kastet ut fra discord da jeg skrev at vi bør fremme EGF innen kort tid . Det er mange ubesvarte spørsmål.
mk-invest
24.01.2025 kl 17:59 3508

Er vanskelig å si hva grunnen til utestengelse er.
Kan dere ikke lage nye brukere, er det mulig ?
Kast stoltheten til side , kom dere inn igjen og delta 😊

https://discord.gg/RHS7KZE3
WHeisenberg
24.01.2025 kl 18:40 3473

Jeg velger å kaste alle aksjene mine og beholder uten tvil min stolthet.
Slik er saken. Så lenge gruppen velger kun discord som eneste kanal til å diskutere saken og discord er et lukket rom med en idiot som diktator så blir dette uten særlig nytte.

Gruppen må skjønne at alle er dessverre ikke velkomne i den lukkede rommet og alle klarer ikke å akseptere hva som helst fra en null verdi person, derfor bør de engasjere seg i diverse forum eller lage en nytt discord rom som er åpen for alle, slik kan vi alle samle oss i et forum og diskutere vårt felles mål.
Gruver
24.01.2025 kl 21:06 3375

Har støttegruppen forsøkt å kommunisere med de andre store Aksjonærer for å få dem inn i gruppen vår?
mk-invest
24.01.2025 kl 21:25 3343

Jeg tror det har vært dialog ja med noen på topp 10 lista ang delaktighet.
Men det kan nok Zebulon her inne redegjøre litt rundt, da han sitter i gruppa som etablerte aksjonær tiltaket.

Jeg skjønner om du Wheisenberg og andre er frustrerte over moderatorer og utkastelse på Discord, det er fair.
Men vi er alle i samme båt, et rec nede med brukket rygg som vi prøver å gjenreise, eller i det minste sikre verdiene våre gjennom et utkjøp av aksjene våre til en ok premie.
Tiltaket gjøres på egen fritid, ulønnet og de er i full jobb 👏
Vi kan ikke kreve at de skal operere her inne i tillegg, det blir urimelig.
Om tiden strekker til og relevant info deles på Discord, skal jeg forsøke å dele her inne så godt jeg kan.

Vil uansett råde alle til å støtte aksjonær gruppen uanhengig av Discord eller FA, vi har et felles mål 😊

https://www.recsiliconinvestors.com/initiativ-for-minoritetsaksjonaerer-i-rec-silicon/
mk-invest
24.01.2025 kl 21:56 3323

REC Silicon - Announces the Close of a USD 40M Term Loan and Termination of Granular Polysilicon Supply Agreement

Moses Lake, Washington USA - January 24, 2025: REC Silicon Inc, a wholly owned subsidiary of REC Silicon ASA (“REC Silicon”), announced today that it has entered into a USD 40 million term loan with Hanwha International LLC, supporting REC Silicon’s capital needs during the shutdown process at Moses Lake and the Company’s transition into a pure play silicon gas provider.

Further, the bridge loans of USD 25 and USD 25 million with Hanwha International LLC will be rolled up into this loan at their maturity dates on February 2 and February 4, 2025, respectively.

The terms of the loan are generally in line with the financial terms of the Company’s existing bank loan agreements, secured by the assets of the Company. The maturity date is January 24, 2026.

Fortsettelse :

REC Silicon also announced today that its US affiliate and QCells, its customer for granular polysilicon produced at Moses Lake, entered into a mutually agreeable termination agreement. Per the agreement, the reimbursement of the prepayment of USD 30 million by REC Silicon to QCells has been delayed for one year without interest and without any further obligation by either party, including the payment of any liquidated damages.

Together, both the loan and the termination of the Polysilicon Supply Agreement are important steps that will enable the Company to concentrate on its silicon gas business. Proceeds from the loan will strengthen REC Silicon’s liquidity position and provide it with the capital necessary to cease production at Moses Lake safely and in compliance with applicable regulations.

Moving forward, REC Silicon is focused on driving costs out of its silicon gas assets and optimizing production at the Butte facility. REC Silicon’s legacy business is a leading producer of silicon gas and has a strong market position for silane and specialty gases in the semiconductor and solar PV industries. Further, maintaining silane capacity at Moses Lake in a recoverable mode, gives the Company the flexibility to leverage future customer demand for Silicon Anode or other gases. The Company is working to capitalize on these industry presences and ultimately return to profitability.

The Company’s day-to-day operations, including ongoing initiatives to cease production at Moses Lake, may require additional financing beyond the loan closed today. As previously disclosed, REC Silicon is undergoing a strategic review to address financial and operational challenges and is therefore considering additional cost reduction activities, financing options, and other mitigative actions.

Hanwha International LLC is an affiliate of the Company’s two largest shareholders, Hanwha Solutions and Hanwha Corporation.

Redigert 24.01.2025 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Jensitrot
24.01.2025 kl 22:01 3319

Du tok ikke med biten om at de trenger mer penger og ser etter muligheter for å skaffe mer? Som mest sansynelig er emisjon?
tran5
24.01.2025 kl 22:11 3285

Nye 400 millioner i gjeld helt utrolig ……..
Kåre Grønn
24.01.2025 kl 22:43 3227

https://e24.no/bors/nyheter/a/299573?pinnedEntry=299573
Vanskelig å forstå seg på. Hanwha som brøt kontrakten låner mer penger til Rec?? Heeelt utrolig, men det beyr at Rec holder seg flytende og Hanwha har tro på selskapet likevel..

https://www.dn.no/rec-silicon-far-nodlan-pa-40-mill-dollar/2-1-1769847
Redigert 24.01.2025 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
KommersK
24.01.2025 kl 23:12 3263

Hau hau!
thief
24.01.2025 kl 23:21 3254

He..He,for et katastrofeselskap.De får nå enda 500mill mer i lån, som skal brukes til nedstengning av ML.Og de skriver at de kanskje trenger enda mer😂😂Dette lånet er altså bare som å pisse i buksa,frem til de får på plass en løsning på nettopp den massive gjelden,som nå blir enda verre.
Jensitrot
24.01.2025 kl 23:24 3238

Glad jeg solgte når jeg skjønte dette går til dundas. Får heller kjøpe seg inn etter de har utvannet alle aksjonærer og blitt kvitt gjelden :)
thief
24.01.2025 kl 23:51 3137

Og merk hva de har fått "lurt" inn:

The terms of the loan are generally in line with the financial terms of the Company’s existing bank loan agreements, secured by the assets of the Company. The maturity date is January 24, 2026.

Nå garanterer ikke hanwha lenger for lånene, men de er " secured by the assets of the Company".Og REC har jo ingen sjans til å betale disse lånene på flere år,da driften går i minus.Og som de skriver,de vil mest sannsynlig trenge enda mer lån🙂Så nå ligger vel alt til rette for at fabrikkene forsvinner ut av hendene,hanwha har nå full kontroll.REC graver seg bare lenger og lenger ned i gjørma, seigpining for småaksjonærene!
Patron72
25.01.2025 kl 07:37 2925

God morgen

Dere bør ta en sjekk om noen av aksjene som er med her står på ikz konto.

Generalforsamling:
Nordnet eier formelt sett aksjene du har på en investeringskonto. Du har derfor ikke stemmerett på generalforsamlinger. Vi deltar ikke på generalforsamlinger eller utøver vår aksjonærrolle.

Godt mulig dere har kontroll på dette allerede?

Uansett lykke til 👍
Mammon
25.01.2025 kl 08:20 2922

Trodde opprørsgruppen krevde EGF 🤔
Virker som gjengen r mer opptatt av å skrike hvordan de har blitt svindlet enn å handle asap 😂

Dette r game over for Rec 😭 hanwha har sikret seg pantet i ML n Butte 👌

Nsxnsx
25.01.2025 kl 08:31 2920

Fantastisk nyheter 😉👍 når får dem tid og ro på seg til å sette opp storskala silanproduksjon og lage avtaler med kunder. Vil tro første mann ut er G14. Alternativet med charter 11 hadde i hvert fall ikke vært bedre 🤣🤣
20-30% opp på mandag 💰💰
MorganKane
25.01.2025 kl 09:31 2773

Ja, dette er positivt. Men ikke hopp på hvis den går kraftig opp på mandag. Men å holde videre fremover, hvis man har holdt frem til nå, makes sense.

40 mill er ikke mye og langsiktige løsninger vil kreve emisjon. Dette vil også ta tid så om man får ett oppsving nå så får vi se hvor lenge det går før folk blir lei igjen. Jeg tror uansett ikke emisjonen vil bli satt særlig høyere enn dagens, men jeg har tatt feil før. Jeg forblir nok ute, men krysser fingra for alle som sitter igjen.

Redigert 25.01.2025 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Jensitrot
25.01.2025 kl 10:04 2688

Neimen, er det ikke mister 42.5 kr. Nå blir det rakket ja. Hau hau
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 10:04 2704

Takk Gud for at jeg IKKE solgte denne. Sykeste aksjen på den norske børs ever. Det vet vi. Håper longerne får igjen og er kalde i hode!!
Redigert 25.01.2025 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
skadi
25.01.2025 kl 10:51 2604

Så du ser fram til mandagens kursutvikling med glede? Jaja, REC aksjonærer er rare. Ikke noe nytt akkurat.
cm punk
25.01.2025 kl 11:04 2647

En bra melding tross alt når alternativet var game over

Kursen sniker seg sikkert opp mot 1,50 på mandag, selv om det er uvesentlig for alle med gav over 5
Gruver
25.01.2025 kl 11:36 2592

Det er bra at vi slipper en griseemisjon og de har tid nå til å planlegge fremtiden med Silane, det kommer da en emisjon under et bedre forhold senere.
Men nå er det veldig viktig at vi har vår representant i styret.
Jeg tror ikke shorts kan tjene noe særlig mer som er verdt å fortsette med shorts. Kanskje det er på tid at shorts gi seg.
Redigert 25.01.2025 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 11:38 2586

Akkurat det, og skulle det være noe håp i hengende snøre, så var det en melding som denne som skulle komme! Håper dette blir en skinnende historie og Rec slår tilbake!!
thief
25.01.2025 kl 12:12 2516

Dette er jo bare et nødlån,altså ingenting om en bærekraftig løsning.De hiver bare enda mer av aksjonærenes verdier på bålet.Disse 450mill kronene virker jo som skal kun brukes til nedstengning og de skriver til og med at de kanskje trenger mer.Det er sykt hvor mye penger som går i sluket.Nå vil de snart ha 6mrd kroner i gjeld,som må ordnes opp i.Og noe store inntekter fra silan er langt frem. Nå går jo BUTTE på kun halv kapasitet.REC kommer ikke unna å gjøre noe med den enorme gjelden,som nå ble enda større.De sier jo at de jobber med en løsning på dette.Så å tro at dette lånet var gull,så får de seg nok en overraskelse når melding om løsning kommer.Småaksjonærene sitter igjen med null.Og nå har hanwha også tatt sikkerhet i assets.Aksjonærene har ingenting å stille opp med lenger.Blir jo bare verre og verre!
Gruver
25.01.2025 kl 12:27 2463

Rec er nå nedbemannet og har ikke store driftskostnader, men det er lov å drømme om lavere inngangsbillett, og hvis det ikke er det du jobber for så er du en psykopat som sitter på forum dagen lang og spammer uten interesse i aksjen.

https://apps.ecology.wa.gov/paris/DownloadDocument.aspx?Id=526663
Redigert 25.01.2025 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2025 kl 12:28 2489

Det er tale om 478 mill. norske kroner som vil gå rett i sluket i forbindelse med nedstengningen av ML. De har pant i eiendelene (ML og Butte) og de tidligere usikrede lånene legges til det nye nødlånet og får sikkerhet i de samme eiendelen. RECSI har ingen mulighet til å betale ned disse lånene i januar 2026 og da kan Hanwha tiltre pantet og overta ML og Butte.

RECSI har negativ kontantstrøm og dette nødlånet bidrar til å opprettholde denne negative kontantstrømmen ytterligere noen måneder innen de må ha fatt i mer penger som kan lempes ned i sluket.

Det er ingen mulighet for at markedet eller aksjonærene vil ville eller kunne bidra til å kapitalisere opp selskapet. Det fremstår jo som ren idioti å kaste penger etter RECSI, men mindre du heter HanWha og ser en mulighet til å overta hele rukkelet mens øvrige aksjonærer blir sittende igjen med absolutt ingenting, annet enn at de vil begynne å mase og vase om børsskall og fremførbart underskudd, slik regelen er her på forumet og andre steder der formådde aksjonærer samles.
Adam05
25.01.2025 kl 12:38 2456

Kjenner noen av dere disse menneskene som er i en negativ tilstand hele tiden, vær så snill å hjelpe dem?

Slettet bruker , thief , skadi?????

Takk
Gruver
25.01.2025 kl 12:48 2426

Så fort noe positivt skjer eller noe lyser opp et håp så kommer gribbe kjeltringer.
mk-invest
25.01.2025 kl 13:12 2346

Det er jo helt tydelig at mange her inne har solgt og er negative til rec, og det er helt greit det.
Men hva var alternativet til dette lånet tenker dere ?
Dette lånet medfører at man kan jobbe i et noe mindre forhastet tempo med å stake ut veien videre.
Det gir handlingsrom og bedre betingelser på evnt dialoger, avtaler, JV muligheter, kjøp av deler av Moses Lake og bli partner sliik ar REC kan betale ned større deler av gjelden.
Hva om man får 6 silan avtaler og alle må betale en pre payment for å sikre seg silan tilgang ?

Selvsagt dumt at Hanwha fletter inn eiendeler som sikkerhet for lånet, men ville du gitt et forbrukslån til noen uten noen form for sikkerhet ?

Mange tanker, skjønner det, men et lån med forfall 1 år frem i tid er utelukkende positivt og en god start.
Håper aksjonær tiltaket fortsatt holdes varmt, og at vi kan få gode svar og en representant i styret som kan ivareta våre interesser.

Og de som har solgt rec aksjene på lav 1.30 kurs vil nå selvsagt være negative uansett utfall eller kursutvikling.
Gjør egne vurderinger og ikke la deg blende av andre, ofte har man en agenda ut i fra posisjon og antall aksjer i selskapet, eller om man står utenfor med lua i hånda.

Lykke til alle reccer
Redigert 25.01.2025 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
SPXL
25.01.2025 kl 13:36 2281

Dette er som å pisse i buksa for å holde varmen.
Jensitrot
25.01.2025 kl 13:57 2231

Ja. Skjønner ikke tankegangen til de som sitter ennda. De mener vel at rec skylder de noe. Er jo helt blind på askjen
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 14:13 2193

Det viktigste er at aksjen ikke utvannes. Nå får vi håpe de får frem kvalitetsprodukter som bransjen ikke kan være foruten. De bør garantere med eget testresultat! Fortsetter man å prate dette ned, så viser det bare slummoralen til bøller som kun tenker ødeleggende uten å ha noe å fare med. Såkalte Trump supportende typer som kun tenker fortjeneste uten tanke på et selskaps mening for en bedre verden!. Mange selskap i verden har prøvd denne bransjen og mislyktes fordi den er så vanskelig. Nå får vi se, man vet aldri med REC. Håp i hengende snøre er for meg altså passende!
Redigert 25.01.2025 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
cm punk
25.01.2025 kl 14:16 2216

Får håpe de slipper unna testing av silane-kvaliteten i kina denne gangen, her kan alt skje i denne mytologiske sagaen om rec

Kåre grønn: Jeg tror 99,99% av alle brukere her på HO forum setter egen fortjeneste høyere enn mottoet vi skal redde verden
Redigert 25.01.2025 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Jensitrot
25.01.2025 kl 14:24 2197

Hvordan vil de ikke utvannes når de har 6mrd i lån og kommer til å gå 200-400 millioner nok i underskudd i de kommende kvartaler? Du nevner kvalitetsprodukter dom bransjen ikke kan være foruten? Bransjen trenger ikke mengder av silan før om mange år. De skal stenge ned moses lake pga dette. Dere får håpe de for solgt ut lille butte i mellomtiden, så underskuddet ikke blir så stort.
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 14:28 2214

Vent å se n da i stedet for å gi dommen før ferdig utredet og se hva som skjer. Vet du hva som skjer eller?
Thor_113
25.01.2025 kl 14:33 2189

Klassisk respons fra flere av de trofaste longerne her ser jeg….atter et «positivt halmstrå» å klamre seg til. Merker det selv også, MEN atter en gang er det jo bare «ingenting»….nå er det altså totalt 1,4 milliarder som bakes inn i denne avtalen ( 40+50+30 ) og HW har gått fra å være garantist til namsmann - og dere skriker POSITIVT! …Hva er det som er positivt? Det eneste jeg kommer på er en mulig utgang for flere. Meg selv inkludert.

Det står jo ingen på trappa og er klare for å fylle opp tankene med gass. REC selger gass allerede. Til hvilke priser? Skjønner dere ikke at det medfører nye 4-600 millioner å starte opp det her igjen? Ansette folk og andre sykt tidkrevende greier?!

Ja, jeg er fortsatt aksjonær. Resignert sådan. Irritert på meg selv for å ha latt meg lure i uendelig mange år. Nå må dere andre også fatte at REC er et leketøy for tradere og at korte penger har forgreininger langt inn i selskapet.
Mammon
25.01.2025 kl 14:44 2166

Helt opplagt at hanwha ikke ønsker å spytte inn friske midler men heller r ute etter å sikre ML/butte. Nå r d fritt for dem å dumpe møkka

Hvem skal bidra med kronerulling hvor eiendeler allerede er heftet 🤔

Dette r spikern in⚰️for Recsi ☝️
Rip 😔
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 15:11 2129

Ja, dere har holdt på sånn fra dag 1. Banke ned og nanke ned. Okey, stå på så ser vi
Redigert 25.01.2025 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
25.01.2025 kl 15:20 2110

Ja, og hadde du hørt på dem så hadde du spart mye penger, eller? Bare trist hele greia. For ikke å snakke om gjengen på discord. Hadde de hørt på Molnes, ikke kasta ut alle som var kritiske, så kanskje de hadde spart seg for noem millioner. Til og med noen som har belånt eiendommen sin for å kjøpe Rec på 8-12-14 kroner ++. Det er veldig bra det finnes kritiske røster, ellers hadde flere tapt mere. Denne aksjen er død. Emisjon kommer.
Artige
25.01.2025 kl 15:30 2111

På tide å korke flaska nå. Har du et oppdatert kursmål eller står du fast på 100?