Recsi - Initiativ for Minoritetsaksjonærer i REC Silicon
Til info
Jeg er kun budbringer, og ikke arkitekten bak iniativet.
Men sitter du på aksjer ennå og vil være med, fyll ut skjema og send inn.
For ytterligere info, følg diskusjoner på Discord.
Norsk :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiativ-for-minoritetsaksjonaerer-i-rec-silicon/
English version :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiative-for-minority-shareholders-in-rec-silicon/
Jeg er kun budbringer, og ikke arkitekten bak iniativet.
Men sitter du på aksjer ennå og vil være med, fyll ut skjema og send inn.
For ytterligere info, følg diskusjoner på Discord.
Norsk :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiativ-for-minoritetsaksjonaerer-i-rec-silicon/
English version :
https://www.recsiliconinvestors.com/initiative-for-minority-shareholders-in-rec-silicon/
Redigert 04.01.2025 kl 14:45
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 15:34
5205
Kursmål 100 helt klart om bedriften får det til og kommer i gang.
Gruver
25.01.2025 kl 15:36
5230
Det er bra at vi slipper en griseemisjon og de har tid nå til å planlegge fremtiden med Silane, det kommer da en emisjon under et bedre forhold senere.
Men nå er det veldig viktig at vi har vår representant i styret.
Jeg tror ikke shorts kan tjene noe særlig mer som er verdt å fortsette med shorts. Kanskje det er på tid at shorts gi seg.
Men nå er det veldig viktig at vi har vår representant i styret.
Jeg tror ikke shorts kan tjene noe særlig mer som er verdt å fortsette med shorts. Kanskje det er på tid at shorts gi seg.
mk-invest
25.01.2025 kl 16:16
5122
Molnes har ikke truffet på annet en aksjekursen, alt annet har vært way off.
Mannen er kunnskapsløs om REC og selskapet, men elsker å ytre egne meninger som han vinkler i den retning han selv ønsker.
Talentløs aksje kommentator/klovn, som det er utrolig at får spalteplass.
Å lytte til han er det siste jeg ville gjort, uavhengig av aksjekurs.
Mannen er kunnskapsløs om REC og selskapet, men elsker å ytre egne meninger som han vinkler i den retning han selv ønsker.
Talentløs aksje kommentator/klovn, som det er utrolig at får spalteplass.
Å lytte til han er det siste jeg ville gjort, uavhengig av aksjekurs.
Redigert 25.01.2025 kl 16:18
HP17
25.01.2025 kl 16:22
5125
En skal ikke utelukke at kursen kan gå opp til rundt kr 1.50-1.60 til uken.
skadi
25.01.2025 kl 16:35
5147
Nei, helt klart, det kan man ikke utelukke. Til det sitter det fortsatt alt for mange godtroende, naive småinvestorer i aksjen. De som ikke skjønner at ingen kan utelukke nærmere hundre prosent nedside enda, uansett hvor lav kursen er.
Thor_113
25.01.2025 kl 16:38
5176
Holdt på sånn siden dag 1? Jeg hadde 210k aksjer når det smalt. Opparbeidet gjennom mange år. Kjøpte ytterligere i høst basert på selskapets positive vibber….som så mange ganger før tenkte jeg, «endelig skjer det» - Akkurat sånn som de/noen vil at 36000 aksjonærer skal tenke.. Det kan godt hende at kursen får seg et løft eller to i fremtiden….som vanlig på potensielle avtaler og flotte greier….Da bør man kjenne sin tid i aksjeverdenen og pelle seg ut.
Jeg sitter med en rest, hit eller dit. Kommer ikke til å kjøpe en eneste aksje til i REC, uansett vyer for fremtiden…..jeg er altså inne, men ute!!
Heldigvis har jeg ALDRI fått noen andre til å kjøpe aksjen. Det er jeg veldig fornøyd med. Hadde vært en tung bør å bære på…et tema som flere av dere faktisk bør gå i dere selv og tenke grundig over.
Å ha tro på investeringen er topp men å hause på historien REC har hatt minner om alle penny stocks gjennom historien….alle disse gullgruvene som bare skulle vinne frem i en rettssak osv osv.
Jeg sitter med en rest, hit eller dit. Kommer ikke til å kjøpe en eneste aksje til i REC, uansett vyer for fremtiden…..jeg er altså inne, men ute!!
Heldigvis har jeg ALDRI fått noen andre til å kjøpe aksjen. Det er jeg veldig fornøyd med. Hadde vært en tung bør å bære på…et tema som flere av dere faktisk bør gå i dere selv og tenke grundig over.
Å ha tro på investeringen er topp men å hause på historien REC har hatt minner om alle penny stocks gjennom historien….alle disse gullgruvene som bare skulle vinne frem i en rettssak osv osv.
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 18:04
5023
Folk er livredde short er tapt og kurs skal drives opp fremover:)))
Maiorregressus
25.01.2025 kl 18:27
4988
Som en som driver med dette skrev på sin side :
This probably won't interest most of you, but I literally work in the industry that manufactures these raw materials. I mean I don't know intricacies to the business, but I know getting it from Malaysia is either low quality, or shady.
This probably won't interest most of you, but I literally work in the industry that manufactures these raw materials. I mean I don't know intricacies to the business, but I know getting it from Malaysia is either low quality, or shady.
abc1
25.01.2025 kl 18:56
4934
Hvorfor da ikke sikre poly fra Moses Lake ? Moses Lake må vært igangsatt på svært sviktende forutsetninger.
Gruver
25.01.2025 kl 19:31
4865
Kåre Grønn skrev Folk er livredde short er tapt og kurs skal drives opp fremover:)))
Grunnen til overreaksjonen fra Shorts er at de fikk en overraskelse og ble tatt med buksa nede, de trodde det blir enten capt.11 eller en griseemisjon. Nå må de venne seg med at det er slutt på nedgang og skal gå opp sakte selv om de kommer å motarbeide den.
Jensitrot
25.01.2025 kl 19:38
4847
Kåre Grønn skrev Folk er livredde short er tapt og kurs skal drives opp fremover:)))
Kan ikke skjønne noe annet en att du troller. Hvis ikke så må det vært noe som mangler.
Stabukk
25.01.2025 kl 20:14
4822
Sitter også med en rest, men har sikkert kommet i skade for å hausse for mye tidligere. Refunderte hundretusen-lapper fra skatten i år og neste år blir heller ikke brukt til å kjøpe flere Rec-aksjer. Å investere i eiendom har heldigvis gått bedre! Litt spent på hvor kursen går, men tipper litt opp på mandag.
Thor_113
25.01.2025 kl 20:45
4760
Blir noen hundretusen-lapper igjen på skatten i år ja. Haha…alltid svart at det er penger jeg har råd til å tape…men når man faktisk gjør det så funker ikke det utsagnet like bra altså. Tragikomisk:)
Gruver
25.01.2025 kl 21:10
4728
Nå ble jeg litt forvirret, hva snakker de om her, det handler om en ny teknologi innen solcelle. Kan det være grunnen til å stoppe produksjonen i Moses Lake eller hva? Kanskje vi får mer info i 6 feb.
https://www.hanwha.com/newsroom/news/feature-stories/perovskite-silicon-tandem-cells-move-from-theory-to-reality-with-hanwha-qcells-breakthrough.do
https://www.hanwha.com/newsroom/news/feature-stories/perovskite-silicon-tandem-cells-move-from-theory-to-reality-with-hanwha-qcells-breakthrough.do
Redigert 25.01.2025 kl 21:11
Kåre Grønn
25.01.2025 kl 23:13
4551
Dette vil eksplodere opp en dag... kommer back
https://e24.no/bors/nyheter/a/299573?pinnedEntry=299573
https://e24.no/bors/nyheter/a/299573?pinnedEntry=299573
Redigert 26.01.2025 kl 01:22
thief
26.01.2025 kl 08:04
4163
"Det viktigste er at aksjen ikke utvannes."
Hva har man ikke fått med seg?Disse 450mill,er kun et kriselån,får å få stengt ned ML!Kanskje de trengte enda mer også,utrolig nok!
Så kommer dette:
As previously disclosed, REC Silicon is undergoing a strategic review to address financial and operational challenges and is therefore considering additional cost reduction activities, financing options, and other mitigative actions.
Det er da småaksjonærene får den endelige smellen.Da må løsning på gjelden komme på plass,og aksjonærene har ingen forhandlingskort igjen.Og denne løsningen kan komme når som helst.Da kommer utvanningen fra helvete!Virker som noen tror at dette lånet skal vare frem til REC begynner å tjene penger på silan,og at de da kan betjene gjelden 😂Er jo flere år til det blir noen bærekraftig etterspørsel etter silan.Dette er bare penger som skal gå til å lukke ned et fiaskoprosjekt,som allerede har kostet aksjonærene vanvittige 5mrd+,og nå må de til og med bruke minst 500mill til for å stenge.Det er helt på trynet!Og så tar faktisk nå Hanwha også sikkerhet i BUTTE og ML!Da er krisen total!
Hva har man ikke fått med seg?Disse 450mill,er kun et kriselån,får å få stengt ned ML!Kanskje de trengte enda mer også,utrolig nok!
Så kommer dette:
As previously disclosed, REC Silicon is undergoing a strategic review to address financial and operational challenges and is therefore considering additional cost reduction activities, financing options, and other mitigative actions.
Det er da småaksjonærene får den endelige smellen.Da må løsning på gjelden komme på plass,og aksjonærene har ingen forhandlingskort igjen.Og denne løsningen kan komme når som helst.Da kommer utvanningen fra helvete!Virker som noen tror at dette lånet skal vare frem til REC begynner å tjene penger på silan,og at de da kan betjene gjelden 😂Er jo flere år til det blir noen bærekraftig etterspørsel etter silan.Dette er bare penger som skal gå til å lukke ned et fiaskoprosjekt,som allerede har kostet aksjonærene vanvittige 5mrd+,og nå må de til og med bruke minst 500mill til for å stenge.Det er helt på trynet!Og så tar faktisk nå Hanwha også sikkerhet i BUTTE og ML!Da er krisen total!
Redigert 26.01.2025 kl 08:07
Slettet bruker
26.01.2025 kl 09:03
4066
Hvilken overreaksjon? QUBE har tok kjempegevinst tidlig i januar og Arrowstreet har dekket inn stille og rolig med kjempegevinst de også. Dette har de klart uten flytte kursen nevneverdig tatt i betraktning nivåene de shortet på. Arrowstreeet fikk trolig dekket inn mer på fredag uten at kursen beveget seg.
RECSI har vært en fest for shorterne, det er det ingen tvil om og panikk og overreaksjon har man ikke sett noe til.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675
RECSI har vært en fest for shorterne, det er det ingen tvil om og panikk og overreaksjon har man ikke sett noe til.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675
Slettet bruker
26.01.2025 kl 09:05
4079
Skjønner ikke hvorfor du svaret på dette useriøse våset fra Kåre Grønn.
Patron72
26.01.2025 kl 09:24
4035
Jeg nekter å tro at det koster bortimot en halv milliard å stenge ned fabrikken.
Med dette lånet har nok Rec fått noe handlingsrom på å få fart i Silan delen.
Men å tro dette papiret skal opp i 100kr er så teit at jeg finner ikke ord.
Med dette lånet har nok Rec fått noe handlingsrom på å få fart i Silan delen.
Men å tro dette papiret skal opp i 100kr er så teit at jeg finner ikke ord.
Kåre Grønn
26.01.2025 kl 10:28
3935
I så fall var det Hanwha som brøt avtalen og de som burde ta kostnadene eller delt ansvar. Mye man ikke vet. Tipper pengene går til utviklende arbeid og videre drift og produksjon. Kommer selvsagt mer utover.
Redigert 26.01.2025 kl 10:29
Celsius
26.01.2025 kl 12:48
3655
Gruver skrevInnlegget er slettet
Moses Lake, Washington USA - January 24, 2025: REC Silicon Inc, a wholly owned subsidiary of REC Silicon ASA ("REC Silicon"), announced today that it has entered into
"a USD 40 million term loan with Hanwha International LLC, supporting REC Silicon's capital needs during the shutdown process at Moses Lake"
and the Company's transition into a pure play silicon gas provider.
* * * *
The Company's day-to-day operations, including
"ongoing initiatives to cease production at Moses Lake, may require additional financing beyond the loan closed today."
* * * *
As previously disclosed, REC Silicon is
"undergoing a strategic review to address financial and operational challenges and is therefore considering additional cost reduction activities, financing options, and other mitigative actions."
https://www.nordnet.no/market/news/0d8ef878-e9ca-4c10-9921-dff7d0d6a17b
"a USD 40 million term loan with Hanwha International LLC, supporting REC Silicon's capital needs during the shutdown process at Moses Lake"
and the Company's transition into a pure play silicon gas provider.
* * * *
The Company's day-to-day operations, including
"ongoing initiatives to cease production at Moses Lake, may require additional financing beyond the loan closed today."
* * * *
As previously disclosed, REC Silicon is
"undergoing a strategic review to address financial and operational challenges and is therefore considering additional cost reduction activities, financing options, and other mitigative actions."
https://www.nordnet.no/market/news/0d8ef878-e9ca-4c10-9921-dff7d0d6a17b
Redigert 26.01.2025 kl 12:55
Gruver
26.01.2025 kl 13:13
3678
AND THE COMPANY`S TRANSITION INTO A PURE PLAY SILICON GAS PROVIDER.
Hvorfor leser du bare den biten som passer for deg
AND THE COMPANY`S TRANSITION INTO A PURE PLAY SILICON GAS PROVIDER.
Hvorfor leser du bare den biten som passer for deg
Slettet bruker
26.01.2025 kl 13:13
3689
Jeg tror en oversettelse kan være til nytte for de som fortsatt lever i den villfarelse at pengene skal gå til ny oppstart eller utvikling. RECSI brenner penger og Hanwha stiller opp mot pant i eiendelene ML og Butte som de dermed kan overta når mislighold blir et faktum. RECSI tjener ikke penger og vil trenge mer penger om ikke lenge. Les hva se selv melder til markedet i stedet for å dikte opp ting.
-------------------- x x x ---------------------------
Lake, Washington USA - 24. januar 2025: REC Silicon Inc, et heleid datterselskap av REC Silicon ASA ("REC Silicon"), kunngjorde i dag at det har inngått "et løpende lån på USD 40 millioner med Hanwha International LLC, som støtter REC Silicons kapitalbehov under nedleggelsesprosessen ved Moses Lake" og selskapets overgang til en ren silisiumgassleverandør.
* * * *
Selskapets daglige drift, inkl "pågående initiativer for å stanse produksjonen ved Moses Lake, kan kreve ytterligere finansiering utover lånet som er stengt i dag."
* * * *
Som tidligere gjort kjent gjennomgår REC Silicon en strategisk gjennomgang for å møte økonomiske og operasjonelle utfordringer og vurderer derfor ytterligere kostnadsreduksjonsaktiviteter, finansieringsalternativer og andre avbøtende tiltak."
-------------------- x x x ---------------------------
Lake, Washington USA - 24. januar 2025: REC Silicon Inc, et heleid datterselskap av REC Silicon ASA ("REC Silicon"), kunngjorde i dag at det har inngått "et løpende lån på USD 40 millioner med Hanwha International LLC, som støtter REC Silicons kapitalbehov under nedleggelsesprosessen ved Moses Lake" og selskapets overgang til en ren silisiumgassleverandør.
* * * *
Selskapets daglige drift, inkl "pågående initiativer for å stanse produksjonen ved Moses Lake, kan kreve ytterligere finansiering utover lånet som er stengt i dag."
* * * *
Som tidligere gjort kjent gjennomgår REC Silicon en strategisk gjennomgang for å møte økonomiske og operasjonelle utfordringer og vurderer derfor ytterligere kostnadsreduksjonsaktiviteter, finansieringsalternativer og andre avbøtende tiltak."
Redigert 26.01.2025 kl 13:14
Null
26.01.2025 kl 13:56
3677
Dette er bare trist
Jeg er vel en av de som hadde troen på selskapet, og kan vel si at jeg feilet.
Men det å tro at dette går veien for de som er inne nå det har jeg selv vanskelig for å se.
Jeg vet at for meg så er REC en tapt sak, jeg har ikke troen på aten "billig" inngang nå skal redde stumpene for meg på sikt.
NEI jeg er vel ute og leter etter noen andre selskaper som kan gi en ok avkasting i dette markedet vi ser nå der
TRUMPEN stadig driver med sine president ordre,
Jeg er vel en av de som hadde troen på selskapet, og kan vel si at jeg feilet.
Men det å tro at dette går veien for de som er inne nå det har jeg selv vanskelig for å se.
Jeg vet at for meg så er REC en tapt sak, jeg har ikke troen på aten "billig" inngang nå skal redde stumpene for meg på sikt.
NEI jeg er vel ute og leter etter noen andre selskaper som kan gi en ok avkasting i dette markedet vi ser nå der
TRUMPEN stadig driver med sine president ordre,
skadi
26.01.2025 kl 16:17
3409
Gruver skrevInnlegget er slettet
Og de bedre forhold som du prater om kommer som manna fra himmelen? Eller fordi du ønsker det hardt nok?
Har du sett på de siste års kvartalsrapporter? Hvordan går driften?
Forbausende hva en kan lese på disse REC trådene....
Har du sett på de siste års kvartalsrapporter? Hvordan går driften?
Forbausende hva en kan lese på disse REC trådene....
thief
26.01.2025 kl 17:26
3295
De som IKKE leser regnskapet, lever i håpet!De som faktisk ser på q-rapportene,vet at det er kjørt!Bare rentekostnadene på lånene,overgår inntektene fra BUTTE en høy gang.Selskapet vil gå med dundrende underskudd i lang tid!Tar lang tid før en eventuell silangassetterspørsel vil gjøre selskapet bærekraftig. Er jo ikke sikkert det kommer engang,da disse batteriene ikke produseres i særlig stor grad enda.Da skjønner man at de må kvitte seg med mesteparten av gjelden,for å drifte videre.Og hvordan tror man det vil gå til????Småaksjonærene vil sitte igjen med tilnærmet NULL.Det er INGEN i kapitalmarkedet som driver med veldedighet til selskaper i KRISE!Så når selskapet må kvitte seg med milliarder i gjeld,så er der alltid noen som må tape.Og med egenkapitalen tapt,vil det bli dagens aksjonærer!
milk
26.01.2025 kl 17:56
3235
Som jeg har påpekt tidligere , selg tomta å hele røkla, da får aksjonærene inn noen kroner tross alt....
Celsius
26.01.2025 kl 18:12
3239
Med den såkalte Kina-tullen i høst lå jo resultatet allerede i dagen. Da startet i virkeligheten nedtstengingen av Moses Lake, og med en serie kontrollerte meldinger fra Recsi om det ene etter det annet og til slutt den totale flopp om kostbar nedstengning av Moses Lake der Levens har brent av flere milliarder for åpning.
Enestående eventyrfortelling forresten. Testprodukt forsinket sjøveien(?) med 6 uker! Ankomstland Kina! Stoppet av kinesisk tolltjenestemann! Tolltjenesten tester ut på egen hånd! Etter endeløse forsinkelser kommer det fatale testresultat fra Kinalabben! Etc., etc., etc.....
Hanwha har gjort en god investering for sin del nå på fredag. Recsi er rørende enig med Hanwha om at produktet fra Moses Lake ikke holdt mål, og at Recsi skal refundere qcells med 330 millioner om et år. Sammen med nesten 1 milliard kroner i lånegjeld til Hanwha da.
Recsi er strålende fornøyd med det hele, og gir pant til Hanwha i fabrikkene, og slipper å punge ut mer erstatning til qcells.
Ja, men først kommer 500 millioner til bankene allerede nå til sommeren da.
Her må jo aksjonærene stole blindt på at Levens i 2025 skaffer milliarder av kroner.
Så er det visstnok noen (svært tause) aksjonærer som hanker inn spleisepenger til bruk for et eller annet. Meningsløst når Recsi, Hanwha, qcells nå er rørende enige om kontraktsbruddet fra Recsi.
Stor jubel på Discord under ensrettet knebling fra en viss mann, der de alle er enige om at Hanwha nå har reddet Recsi - og at Hanwha må betale dem erstatning.
Say no more....
Nsxnsx
26.01.2025 kl 18:18
3292
Til alle dere som sier løpet er kjørt, forklar hvorfor HS låner bort ytterligere 40 mill dollar ?? Om alt håp var ute og med Recsi sitt styre fullt av folk fra HS, så hadde dem jo aldri fortsatt å fylle hullet.....
Celsius
26.01.2025 kl 18:26
3278
Det er ikke vanskelig å se, eller sagt med andre ord, det er vanskelig å se det på noen annen måte:
Når Recsi straks er nært betalingsmislighold overfor noen av sine svært mange kreditorer, vil Hanwha sørge for at all Hanwhagjeld konverteres til Recsiaksjer.
Kåre Grønn
26.01.2025 kl 18:26
3325
Som Trump, sier ting for å hjernevaske og snakke ned. Dette er bare psykologi. Ikke fakta i saken. Selvfølgelig låner ikke Hanwha ut 40 mill Dollars til bare tull.. De har blitt enige om en plan som foreløpig hemmeligholdes! De sa sist at nedstengningen gjøres slik at fabrikken raskt kan settes i gang igjen.. Dette dreier seg om troen på eller ikke.
Slettet bruker
26.01.2025 kl 18:37
3302
Det går jo ikke. Alt er pantsatt. Blir ikke noe igjen når panthavere skal ha sitt.
Redigert 26.01.2025 kl 20:19
nemi's
26.01.2025 kl 19:05
3205
Viktig å kose seg underveis. Det har alltid vært kjempegøy sammen med dere her på HO. Litt mimring fra i fjor:
Rec-sjef Kurt Levens forstår seg ikke på gårsdagens panikksalg:
https://www.dn.no/bors/rec-silicon/kurt-levens/aksjemarkedet/rec-silicon-sjefen-aksjekursen-burde-vare-hoyere/2-1-1595780
Og se her. Kurt spikrer trekasser med polysil i ML, og klistrer QCells logo på:
https://www.nytimes.com/2024/04/25/business/energy-environment/climate-change-solar-panels-polysilicon-domestic.html
Rec-sjef Kurt Levens forstår seg ikke på gårsdagens panikksalg:
https://www.dn.no/bors/rec-silicon/kurt-levens/aksjemarkedet/rec-silicon-sjefen-aksjekursen-burde-vare-hoyere/2-1-1595780
Og se her. Kurt spikrer trekasser med polysil i ML, og klistrer QCells logo på:
https://www.nytimes.com/2024/04/25/business/energy-environment/climate-change-solar-panels-polysilicon-domestic.html
Celsius
26.01.2025 kl 19:17
3186
Moses Lake har jo, for alle praktiske formål, ingen flere ansatte - så ikke direkte overrasket over at det er Kurt som setter spiker`n i kista
Redigert 26.01.2025 kl 19:18
cm punk
26.01.2025 kl 19:57
3104
Kanskje kurt burde satse på en karriere i byggebransjen istedet, muligens snekre europaller
Mammon
26.01.2025 kl 20:10
3062
Kurt lever et liv i sus og dus med kaviar, gåselever og champagne til frokost betalt av recsi aksjonærer 🤗
Ikke rart mannen blir feitere og feitere for hver dag som går 😂
Får en heftig sluttpakke når hanwha overtar ML og butte 👍
Ikke rart mannen blir feitere og feitere for hver dag som går 😂
Får en heftig sluttpakke når hanwha overtar ML og butte 👍
mk-invest
26.01.2025 kl 20:37
3108
Med unntak av de aller første som registrerte seg, skal du ha fått en bekreftelsesmail når du fylte ut formularet for "støtte til aksjonsgruppa". Denne e-posten inneholder en link til skjemaet du sendte inn, som gir deg mulighet til å redigere innmeldte data. Dersom du har gjort endringer i beholdningen, enten ved salg eller kjøp av aksjer, setter vi pris på om du oppdaterer innmeldte data.
With the exception of the very first people who signed up, you should have received a confirmation email when you filled out the form for "support to the action group." This email contains a link to the form you submitted, allowing you to edit the submitted data. If you have made changes to your holdings, either by selling or buying shares, we appreciate it if you update the submitted data.
Med vennlig hilsen/Best regards,
MakeRECGreatAgain
With the exception of the very first people who signed up, you should have received a confirmation email when you filled out the form for "support to the action group." This email contains a link to the form you submitted, allowing you to edit the submitted data. If you have made changes to your holdings, either by selling or buying shares, we appreciate it if you update the submitted data.
Med vennlig hilsen/Best regards,
MakeRECGreatAgain
Redigert 26.01.2025 kl 20:40
thief
26.01.2025 kl 20:40
3117
Discordgjengen er jo helt hjernevaska,verste jeg har sett.At de nå tror at REC er reddet,sier jo ALT😂Rec får nå bare penger for å stenge ned ML,ikke at de skal bli levedyktig.Det jobber de fortsatt med, som igjen vil resultere i ruin for småaksjonærene. Og med dette lånet,kommer selvfølgelig en PRIS!Nå tar altså Hanwha sikkerhet i BUTTE og ML, noe som småaksjonærene virker å overse.Hanwha har altså nå begge hendene på rattet og kan gjøre akkurat som de vil.Var ikke REC prisgitt hanwha før,så er de det garantert nå.Det lover jo ikke akkurat bra.Så et kortsiktig kriselån,før restrukturering av gjelden,hjelper ingenting for småaksjonærene. Men for selskapet så betyr det bare at de lever videre.
mk-invest
26.01.2025 kl 20:47
3090
Thief som vanlig bastant i sine uttalelser.
For det første, ingen på Discord har sprettet champagnen slik du beskriver.
Ja et lån er bedre enn konkurs, det var viktig å få på plass og gir tid og handlingsrom til å navigere videre.
Du kan heller ikke med sikkerhet ta utgangspunkt i at det både er tatt sikkerhet for lånene både i Moses Lake og Butte, det er ikke tydelig kommunisert.
Kanskje det kun er i en av de, hvem vet 🤷♂️
Veien videre er lang og brokete, og det vil ta tid å gjenreise rec om det i hele tatt er mulig på sikt.
Hva gir deg retten til å uttale deg på den måten du gjør ?
Bombastisk og skråsikker på at du vet best.
Egentlig en ganske usjarmerende utstråling som du sikkert er voksen nok til å kunne legge fra deg.
Fortsatt fin søndag
For det første, ingen på Discord har sprettet champagnen slik du beskriver.
Ja et lån er bedre enn konkurs, det var viktig å få på plass og gir tid og handlingsrom til å navigere videre.
Du kan heller ikke med sikkerhet ta utgangspunkt i at det både er tatt sikkerhet for lånene både i Moses Lake og Butte, det er ikke tydelig kommunisert.
Kanskje det kun er i en av de, hvem vet 🤷♂️
Veien videre er lang og brokete, og det vil ta tid å gjenreise rec om det i hele tatt er mulig på sikt.
Hva gir deg retten til å uttale deg på den måten du gjør ?
Bombastisk og skråsikker på at du vet best.
Egentlig en ganske usjarmerende utstråling som du sikkert er voksen nok til å kunne legge fra deg.
Fortsatt fin søndag
mk-invest
26.01.2025 kl 20:55
3060
Det blir heller ikke riktig at hele lånebeløpet går til å stenge ned Moses Lake, men deler av det er korrekt.
40 MUSD…….. REC Silicon’s capital needs during the shutdown process at Moses Lake and the Company’s transition into a pure play silicon gas provider
Sakset fra Discord - Origo sine betraktninger.
Jeg kan forresten opplyse at ifm nedstengningen av Moses Lake i 2019 så ble det en kostnad på mellom 2 og 3 millioner dollar knyttet til oppsigelse av 100 ansatte. Nå sies det opp godt over 200, og det kommer trolig en ny runde i april jf meldinger på Facebook fra ansatte i Rec . Så la oss si 300 ansatte som totalt blir oppsagt ved ML. Da kan man kanskje enkelt gange med 3, og så må man ta hensyn til inflasjon mm. Så kanskje 10 mill dollar knyttet til ulike kostnader for å si opp 300 ansatte. Det kan godt hende at oppsigelselønna også inngår i dette - det var ingen detaljer om dette i rapporteringen i 2019. Altså 10 mill dollar knyttet til kun det å si opp ansatte (min vurdering!).
40 MUSD…….. REC Silicon’s capital needs during the shutdown process at Moses Lake and the Company’s transition into a pure play silicon gas provider
Sakset fra Discord - Origo sine betraktninger.
Jeg kan forresten opplyse at ifm nedstengningen av Moses Lake i 2019 så ble det en kostnad på mellom 2 og 3 millioner dollar knyttet til oppsigelse av 100 ansatte. Nå sies det opp godt over 200, og det kommer trolig en ny runde i april jf meldinger på Facebook fra ansatte i Rec . Så la oss si 300 ansatte som totalt blir oppsagt ved ML. Da kan man kanskje enkelt gange med 3, og så må man ta hensyn til inflasjon mm. Så kanskje 10 mill dollar knyttet til ulike kostnader for å si opp 300 ansatte. Det kan godt hende at oppsigelselønna også inngår i dette - det var ingen detaljer om dette i rapporteringen i 2019. Altså 10 mill dollar knyttet til kun det å si opp ansatte (min vurdering!).
Slettet bruker
26.01.2025 kl 21:44
2929
Det har ikke manglet på hverken bastante, bombastiske eller skråsikre uttalelser fra hausserne frem til den fatale meldingen kom. Dobbel standard?
BWMx5
26.01.2025 kl 22:02
2867
Bare lurer på hvor mye du hadde tapt her eller hvor billig bør aksjen være før du liker å kjøpe. Ellers har du ikke noe annet å gjøre?
thief
26.01.2025 kl 22:38
2778
Greit å lese hele børsmeldingen eller 🙂
"The Company's day-to-day operations, including ongoing initiatives to cease production at Moses Lake, may require additional financing beyond the loan closed today."
Altså de regner med å svi av dette lånet til daglig drift og nedstengning av ML, og kanskje enda mer🙂
Ikke så rart,da de vil gå med underskudd i lang tid. BUTTE genererer ikke i nærheten av å gi overskudd på lang tid.Så lyset slukkes for småaksjonærene når gjelden må ordnes,men selskapet overlever.
"The Company's day-to-day operations, including ongoing initiatives to cease production at Moses Lake, may require additional financing beyond the loan closed today."
Altså de regner med å svi av dette lånet til daglig drift og nedstengning av ML, og kanskje enda mer🙂
Ikke så rart,da de vil gå med underskudd i lang tid. BUTTE genererer ikke i nærheten av å gi overskudd på lang tid.Så lyset slukkes for småaksjonærene når gjelden må ordnes,men selskapet overlever.