ZENITH 2025

JobPeterson
ZENA 07.01.2025 kl 11:41 14010

https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46

The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd

Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
I går kl 14:30 5262

boed på 3000 + 200mill usd hadde vært helt enormt for selskapet... både kortsiktig og langsiktig.
Det kan vel være ganske realistisk at tunisia vil unngå en stor utbetaling upfront, og heller legge til produserende lisenser i mixen.
asbjørnsen
I går kl 14:40 5194

Det vil nok bli med lisensar og månedleg utbetalingar.

Tunisia kan ikkje prioritere så store summar som det her er snakk om som ein lump sum.
Anywhere
I går kl 15:11 5022

Det er ikkje de største summar for et land det vi snakker om her. Men skulle det være ordning på disputter i et forutgående forlik, kan det jo ha ulike utfall.
Blir det rettsavgjørelser med erstatningsutmåling, så må som regel erstatningen gjøres som retten har bestemt. Så begge leire kan være tjent med forlik i forkant på fleksibilitet.....
Gullit
I går kl 15:26 4950

Utviklingen her den siste tiden står ikke overens med kursen. Folk må slutte å selge så billig. Vinner vi halvparten av det man har gått til sak på er verdien 8-9 kr.. forstår ikke att vi holder på under 1kr her fortsatt.
Herman*
I går kl 15:39 4855

Lady of Aim sier ingenting om lisenser, og vi vet jo ikke en gang om Zenith ønsker å drive videre i Tunisia. Det er allikevel ganske plausibelt at myndighetene foretrekker å overføre eierandeler i div lisenser fra ETAP enn å måtte cashe ut hele erstatningssummen.
Redigert i går kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Touchd0wn
I går kl 15:56 4742

Tusen takk!😎
Redigert i går kl 16:22 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
I går kl 16:03 4696

Ser det er stilt spørsmål om det, men ingen svar enda..
Kan hende at Zenith ikke ønsker å drifte videre i landet. Men hvis ryktene stemmer at de som hadde ansvaret fikk sparken, så kan det være en mulighet.
Herman*
I går kl 16:18 4613

Kan jo være de fikk sparken fordi de koster landet flere milliarder. De burde kanskje være glad for at de ikke ble henrettet ved soloppgang….:-)
futureistoday
I går kl 16:50 4439

Man må ikke glemme at vi fremdeles har 2 assets i Tunisia. Det er 100% eierskap på robbana og el-bibane lisensene som ikke går ut før i 2033-2034. Hvis Tunisia vil ha zenith helt ut så hadde de vært nødt til og kjøpe de ut derfra også. Mest sannsynlig så blir det penger + lisenser ved forlik
Bjørn23
I går kl 17:57 4175

Visst Zena skulle vinne sak nummer 2 og delvis eller hele sak 3, hva mener dere at Zena skulle bruke pengene på, for at Zena skal kunne vokse som selskap, og vilke tiltak bør AC gjøre for at Zena skal fremstå mere seriøst i fremtiden ?
Mener og ha lest et sted at AC har snakket om muligheter for utbytte visst dette går veien, noen som har noen tanker om beløp pr aksje i utbytte ?
Spennende tider nå i Zena.
Nilsok
I går kl 19:45 3810

AC hadde helt sikkert funnet ti nye fugler på taket der pengene hadde rent ut som vanlig. Har også mine tvil på at det blir særlig utbytte om det i det hele tatt blir.
Jeg skal nå hvertfall selge så fort jeg er fornøyd og lenge før AC kan kaste vekk pengene.
Redigert i går kl 19:48 Du må logge inn for å svare
HP17
I går kl 20:02 3751

Blir det mulig å holde kursen under kr 1 i morgen?
Jeg tviler, mange vil inn nå og helst innen 20.01.
ZENA er klar til å poppe!
Redigert i går kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 20:35 3571

Zena bør raskest mulig erklære at de skal holde seg unna de mest korrupte og vanstyrte regimene i verden, og heller investere i energiprosjekter hvor andre seriøse aktører er operatører. Skal de gjøre noe mer i Tunisia bør de enten få inn partnere eller sikre seg en meget kompetent lokal teknisk og administrativ ledelse. Zenith har i alle år tatt seg vann over hodet ved å overvurdere sin egen kompetanse og finansielle kapasitet, samtidig som de har undervurdert risikoen i alle disse jallalandene. Når det gjelder utbytte, bør de betale ut minst 2 kroner hvis forliket/rettsakene går slik mange av oss forventer. Da vil de ha mye krutt igjen som de kan bruke på å utvikle eksisterende og mye lisenser, og hvem vet hvordan det vil gå.
Gullit
I går kl 20:50 3462

Det spekuleres i forlik før denne datoen. Det er selvsagt en mulighet, men mye spekulasjoner om dagen… forventninger alene med slike summer i spill bør være nok til å få den over kronen. Det er ikke priset inn mye forventning p.d.d..
Liverbirds
I går kl 20:51 3457

Og det sier Nilsok i sitt 4. Innlegg om selskapet han har kjøpt aksjer 🤣🤣🤣

Du må forte deg om du ønsker å få flere aksjer på under kr. 1 ,-
Nilsok
I går kl 21:25 3274

Du må nok trykke videre. Der finner du innlegg fra meg i 2021 på denne tråden.

Logikken din er at man få skrive så mye for å ha aksjer?
Stort sett er det jo bare fjas på alle trådene her på HO, så jeg gidder sjelden skrive noe særlig. Nå er tråden full av folk som satser på rettssakene og jeg har kommentert et par ganger når folk lurer på stå utenom rettssakene.
Redigert i går kl 21:26 Du må logge inn for å svare
keisam
I går kl 21:30 3231

Ja, og disse spekulasjonene er ikke å kimse av. Det er mange forlik som inngås før saken starter, mye psykologi i tvister. Det kan også komme etter at saken har startet, som Rosenborg og Kåre Ingebrigtsen, men det skyltes kanskje en overivrig Koteng.

Slik jeg tolker meldingene på X og sak meldt før jul så er sannsynligheten for forlik betydelig. Neste uke vil antakeligvis bestå av enda flere spekulasjoner og kanskje noen drypp på X.
keisam
I går kl 21:35 3187

Hvis selskapet skal fortsette med å jakte muligheter ønsker jeg at AC byttes ut med yngre kompetent person, samme med styreleder.
Herman*
I går kl 21:57 3085

Det tror jeg nesten samtlige aksjonærer utenfor ACs indre krets ønsker. Hvis han sikrer selskapet flere milliarder kroner i kompensasjon, kan han jo trekke seg med litt av æren i behold.
Gullit
I går kl 23:21 2758

Litt av æren? Hvis halvparten av dette går igjennom har han laget gull av gråstein. Få mannen på sokkel
skadi
I går kl 23:57 2638

Vet du hvor mye penger han har hentet i ymse emisjoner gjennom tidene?
asbjørnsen
I dag kl 03:45 2465

Håhåhå. Det er heftige summar.

Han skal jo ha for at han får det til då, gang på gang. Folk har jo trua viser det seg...

Eg vil tru det blir ein av to:
1) forlik, eingongs utbetaling og rett ut av Tunisia.
2) forlik, månedleg utbetaling + lisensar. Eventyret fortsetter i Tunisia.

For aksjonærar så vil eg påstå at alt. 1 er å foretrekke, vil gje best forutsigbarheit. For Tunisia er alt. 2 det klart beste, då vil dei sikre vidare invisetering i eige land, ut av venstre lomme og tilbake i høgre lomme.
Mdg1
I dag kl 06:46 2255

Emisjonene er det stort sett han selv og noen forretningskompisser som har tatt seg av. Har aldri hentet penger hos aksjonærene. Kursen er også stort sett satt til over gjeldende kurs. Det betyr at om det blir full pott så er AC milliardær med god margin.
Redigert i dag kl 06:47 Du må logge inn for å svare
Touchd0wn
I dag kl 09:04 1795

Skadi har aldri vært positiv til noe på børs
Liverbirds
I dag kl 09:10 1739

Blir AC milliardær blir mange av oss millionærer.

Håper du unner oss det...
Redigert i dag kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Anywhere
I dag kl 09:55 1484

Jeg kan kun anbefale små, små deler av porteføljen i denne aksjen, men om en del av mulighetene slår til blir man millionær på denne aksjen selv med små midler inne.
Det er også et bilde på hvor stor risiko det er tilstede her. Det kan bli solid opp, solid sidelengs og relativt solid ned....Så kan man si at vurderingene tilsier at oppsiden er atskillig høyere i prosent enn nedsiden, og derav kaster vi oss i grådighet oer aksjen:) Her kan man ikke slå seg på brystet over den store analytiske evnen med top-down-analyse eller selskapsfortrinn i markedskonkurranse med peers....Dette er foreløpig lotto, og må behandles som det i mine øyne. Jeg innrømmer, det er ren grådighet og spillfokus som gjør at dette er aktuelt for meg.
Herman*
I dag kl 10:08 1384

Du har mange gode poeng, men ikke glem at de vant første rettsrunde. Det betyr at det ikke er noen konkursfare, og at de har nok midler til en begrenset operasjonell opptrapping. Da Tunisiske myndigheter har brukt samme ulovlige fremgangsmåte i sak nr 2, er det en stor mulighet for at det renner inn en milliard+ i denne saken. Selv med litt utbytte vil selskapet da kunne investere ganske aggressivt i produserende lisenser i f eks USA. Har ikke glemt potensielle milliarder i sak 3, men de trengs ikke for å snu opp ned på selskapet. Jeg vil derfor argumentere for at det finnes en nedside, men at den er langt fra 0. Oppsiden er selvsagt stor: Noen er fornøyd med 3 kroner, andre snakker om 19. Selv tror jeg vi havner nærmere 3 enn 19, men håper jeg tar feil.
keisam
I dag kl 10:24 1290

hvorfor vil du kun anbefale små små deler av porteføljen, hvor ikke litt større andel, kanskje 21%, eller 37%, eller 69%?
Trucker-22
I dag kl 10:28 1267

Har fulgt med litt på Zenith som er notert på London børsen et par års tid nå. Fatter ikke hva Zenith tenker med å være notert på en slik rævva børs, den bidrar med ingen ting av drahjelp og det er ufattelig liten omsetning. Henger bare etter Oslo børsen og bidrar ingen ting. Spar penger og kutt ut den elendige børsen
Kniko
I dag kl 10:38 1199

Det er jo ett interessant spørsmål. De har jo ca 2/3 av alle aksjene på den børsen. De har jo hentet penger flere ganger fra Premier Miton investors, så det går vel langt tilbake i tid med henting av kapital og utstedelse av aksjer.
Touchd0wn
I dag kl 10:39 1190

Vi er alle forskjellig. Jeg har gått all in på vps konto.
En ting er sikkert - der er en høy risiko tilstede. Den risikoen man er villig til å ta bør være gjennomtenkt
Redigert i dag kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Mdg1
I dag kl 10:44 1144

Det er nok som blir sagt fordi det er der investorene som bidrar med emisjonspenger finnes. Samt der AC har aksjene sine. AIM børsen er ubrukelig for handel siden den ikke har real time handel. Antall frie aksjer i London er nok ikke mye. Det er på Oslo børs aksjekursen lever og styres.
Trucker-22
I dag kl 10:47 1112

Omsatt ca. 3,5 mill aksjer i går og ca. 780 000 aksjer hittil i dag på London børsen, WOW imponerende
keisam
I dag kl 11:01 1017

for å kjøpe aksjer på nordnet må man igjennom en liten kunnskapstest og komme med anbefaling om type og mengde aksjer er bare tull. All risiko faller på den som gjennomfører transaksjonen og må selv stå for tap eller gevinst.
Trucker-22
I dag kl 11:02 1008

Det er vel et stort spørsmål også om hvor mye prosenter som går bort fra erstatningen til advokat firmaet i voldgiftssakene, sikkert ikke en liten sum
Liverbirds
I dag kl 11:28 870

For en bulkegjeng vi ble her på kort tid 🤣🤣🤣

Bare oppgulp og negativitet!
Redigert i dag kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Jotun71
I dag kl 11:46 788

USD 395 000 som refusjon for
prosedyrekostnader knyttet til ICC-1 voldgift, og 450 000 USD i juridisk
kostnader for et samlet beløp på ca. USD 9,7 millioner.
Kan dette stemme?
Mdg1
I dag kl 11:54 735

Det tjener nok godt, men tapende part må dekke det meste. Har neppe noe å si for hvor mye som kommer tilbake til aksjonærene. Tipper mye av pengene blir betalt tilbake i form av utbytter etterhvert som selskapet får pengene. Med seier i alle saker er det fortsatt slik at beløpet vil bli betalt ut i bolker i løpoet av flere år.
Liverbirds
I dag kl 12:21 600

Hvilket selskap ble topp 1 som nyttårsrakett?

Ble det Zenith?
Anywhere
I dag kl 12:31 537

En av dem!
Trucker-22
I dag kl 12:57 417

Alltid en tulling som selger ned, og det må jo være et berg av skjulte poster i Zena
futureistoday
I dag kl 12:58 404

Anywhere skrev En av dem!
Jeg tror det kommer nyheter neste uke, det nærmer seg fort avslutning på sak 2, i tillegg til ett raskere tidsperspektiv på sak 3 som skal fastsettes. Begge deler gjør at tiden renner fra Tunisia, ryktene sier at det pågår forhandlinger om forlik. Nå er tiden for og være inne😁 Hvis/når melding om forlik foreligger så blir det ikke bare nyttårsrakett, det blir 10 årets aksje for de som er med nå.
Anywhere
I dag kl 13:02 380

Husk at det er vesentlig forskjell på "hvis" eller "når" det evnt kommer et forlik eller blir en rettssak....
Her på HO er det mane som forsøker å nøre opp under forventninger, og det er det eneste aksjen har å gå på. Men skulle man ikke se noe materialisere seg, som det selvsagt er stor sjanse for, så trekker aksjen kjapt tilbake til 0,6, og kanskje under igjen.
Herman*
I dag kl 13:04 364

Det er klart at de som kjøpte seg inn på 0.18 og blir med til 3-6 kroner (forutsatt at dette går som vi tror og håper), har jo gjort tidenes investering. Hvis det kommer et forlik i begynnelsen på feb, har denne gjengen gjort ca 15-30x på to mnd!

For å ta noen argumenter for at det kan komme et godt forlik: Myndighetene i Tunisia vet at hvis Zenith får fullt gjennomslag i retten, har ikke Tunisia rett til kreve betalingsutsettelse eller forhandlinger. Da må de cashe ut eller risikere at det tas beslag i deres assets rundt om i verden. De kan heller ikke velge hvilke assets det tas beslag i. Ett kompromiss kunne derfor vært at Zenith får en pakke med en betydelig verdi, men kontantvederlaget betales over et par år og resten i form av skattekreditt. Dette vil være bra for Tunisia og kanskje akseptabelt for Zenith. F eks 200 musd cash, 200 lisenser og 200 i skattekreditt Et høyst spekulativt drømmescenario.
Redigert i dag kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Trucker-22
I dag kl 13:06 352

Ligger bare vel 900 000 "synlige aksjer" opp til 0.936, lurer på hvor stort berg av aksjer som ligger usynlig på veien opp dit
futureistoday
I dag kl 13:08 340

Skulle det ikke komme forlik, så kommer det oppdatering ang tidsperspektiv på sak 3 (icsid) som bør være fremskyndet.
Man har saken mot smp energies som nærmer seg, og en utbetaling fra etap er vel også sannsynlig. Uansett så er man en dag nærmere for hver dag som går, enten det blir forlik eller domsavgjørelse i sakene. Tidshorisonten er veldig kort uansett sett i perspektiv hva som forventes. Så at den vil falle noe i den grad tror jeg ikke. Tvert imot
Redigert i dag kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Blientotre
I dag kl 13:19 255

Jeg ser det er veldig mange som skal være politisk-korrekte om risk og rewards. Om hvor stor risk det er hvis sakene ikke går inn - men sannheten er jo at vi aldri har sett en bedre case og kort på hånden som denne på lang tid. Det er bare tull å snakke om hvor stor risk det er å handle i aksjen pr nå.

Alt vi venter på nå er å få sakene avsluttet - det er den som jeg ser som største risk. Om svar og penger kommer nå snart, eller om vi må vente over et år til før sakene er gjennomgått.
Mdg1
I dag kl 13:43 128

Sitter med nær 200% avkastning, så da er det alltid fristende å selge. Men, jeg tenker helelr det er bedre med 1000%. Selger ikke før avkastningen er 6 sifret