ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 17:57
199
Det selskapet kan gjøre er å annonse et betydelig utbytte samtidig med utfallet av et eventuelt forlik. Da vil denne «management discount» bli mindre. Selskapet vil da prises til verdien av utbyttene + en kraftig rabbatert verdi på eksisterende og nye lisenser. Om de tilføres produserende lisenser vil dette også ha en positiv effekt på verdsettelsen fordi det er vanskeligere å rote til produserende lisenser enn utviklingsprosjekter. Det vil også være en fordel om de får minoritetsandeler i lisensene, da de da får mer av en investorrolle og er ikke så involvert i daglig drift..
Trucker-22
I dag kl 17:39
286
Om Zenith skulle vinne sine voldgiftssaker så er det ingen som har tiltro til at pengene blir brukt fornuftig i selskapet. Vil tro det første som skjer er at hele ledelsen vil få svære bonuser for godt utført arbeid. Så vil jeg tro at AC garantert vil gjøre grep med pengene som gagner han selv, familiemedlemmer, venner og resten av ledelsen best. Finn en i markedet, eller blandt oss aksjonærer, eller en større investor som har tillitt til Zenith og AC??
Det er dette jeg mener med aksjerabatt i markedet. Hvor stor den blir er umulig å spå, men jeg håper den blir liten for jeg vil komme meg ut med mest mulig penger og aldri se meg tilbake i dette selskapet.
Å belønne tålmodige aksjonærer som AC sier, er bullshit. Og tålmodige aksjonærer som AC kaller det er nok familiemedlemmer. venner etc.
Det er dette jeg mener med aksjerabatt i markedet. Hvor stor den blir er umulig å spå, men jeg håper den blir liten for jeg vil komme meg ut med mest mulig penger og aldri se meg tilbake i dette selskapet.
Å belønne tålmodige aksjonærer som AC sier, er bullshit. Og tålmodige aksjonærer som AC kaller det er nok familiemedlemmer. venner etc.
Redigert i dag kl 17:48
Storm Invest
I dag kl 17:36
319
Helt enig. Derfor bør det trykkes på fra oss aksjonærer at alle verdier i selskapet bør tilfalle oss eiere. Vi vil aldri få realisert disse verdier ellers. Salg og kjøp av aksjer vil være innen en begrenset gruppe da markedet ellers ikke har tillit til Zena sine strategier og evne til å gjennomføre disse….dette vil begrense mulighetene for å realisere verdier er jeg redd. Tar jeg feil vil det selvsagt være en lykke!
Trucker-22
I dag kl 17:20
374
Vi må huske på at Zenith er et svært useriøst selskap, og langt i fra aksjonærvennlig overfor sine aksjonærer. CEO, familiemedlemmer, venner og ledelsen har beriket seg selv med aksjer, opsjoner og warrents i årevis. Vi vanlige aksjonærer har aldri fått anledning til å bli med på emisjoner. Vil tro at markedet husker dette og vil prise dette inn med tanke på historikken til selskapet og jeg vil tro det blir en stor "aksjerabatt" på aksjer i markedet.
Touchd0wn
I dag kl 17:19
384
Ja du har gjort helomvending ser man poster for bare et par dager tilbake siden.
Her gjelder det å ikke spenne føtter på seg selv allerede til uken. Da ender det fort med man står utenfor. Denne melding vil komme en gang mellom 11:00-00:30 tipper jeg. Det kan koste dyrt på enten godt eller vondt. Må ha tidssoner i bakhodet.
Potensielle Småtriggere i det korte bildet.
Enighet innen 20.jan vedr sak.3
Bekreftelse om mottatt oppgjør etter sak 1 - vunnet.
Utover det svirrer ryktet om en større sum og forlik.
Her gjelder det å ikke spenne føtter på seg selv allerede til uken. Da ender det fort med man står utenfor. Denne melding vil komme en gang mellom 11:00-00:30 tipper jeg. Det kan koste dyrt på enten godt eller vondt. Må ha tidssoner i bakhodet.
Potensielle Småtriggere i det korte bildet.
Enighet innen 20.jan vedr sak.3
Bekreftelse om mottatt oppgjør etter sak 1 - vunnet.
Utover det svirrer ryktet om en større sum og forlik.
Redigert i dag kl 17:48
futureistoday
I dag kl 15:45
724
Jeg ser vi er svært enige om mye, og deler syn på både det negative og positive her Herman*. Jeg har også nevnt en slik løsning tidligere som ett mulig utfall, som jeg mener vil være det beste både for Zenith og Tunisia både i det korte og det lange løp. Jeg har mine meninger om arbeidet til AC, men jeg må innrømme at utviklingen i senere tid er mer enn jeg forventet. Det gledes over utviklingen og det virker åpenbart at Zenith kommer seirende ut av dette på enten ene eller andre viset.
HP17
I dag kl 15:30
794
Hvem i alle dager ønsker å sitte uten zena aksjer nå fremover? Få dager igjen til 20.01, og ting kan løses seg raskere her enn de fleste har forutsett (meg selv inkludert).
Tenk å våkne en morgen med børsmelding og milliardbeløp i erstatning og kursen åpner et sted mellom kr 2.50-5?
Tenk å våkne en morgen med børsmelding og milliardbeløp i erstatning og kursen åpner et sted mellom kr 2.50-5?
Touchd0wn
I dag kl 14:55
937
Sitter på tilsvarende og det med en plan - oppleve dette børs eventyret fult ut -så sant det går den veien
Storm Invest
I dag kl 14:37
1029
Noen med gode kontakter inn mot AC bør viske han i øret at det beste han kan gjøre for oss aksjonærer er overføre alle verdier og legge ned selskapet. Da vil han endelig ha oppfylt sin rolle overfor eierne. Selv har han jo penger nok til å starte nye eventyr om han så ønsker.
Mdg1
I dag kl 14:25
1095
Andrea Cattaneo sitter på 42,5 mill aksjer i selskapet i tillegg til opsjoner. Så om han vinner frem og får kursen opp i over 10 kr pr aksje sitter han på ca 500-600 mill. Han har mye å vinne på utfallet her som sitter i realiteten med opsjoner på 25% av selskapet
Mdg1
I dag kl 13:43
866
Sitter med nær 200% avkastning, så da er det alltid fristende å selge. Men, jeg tenker helelr det er bedre med 1000%. Selger ikke før avkastningen er 6 sifret
Blientotre
I dag kl 13:19
992
Jeg ser det er veldig mange som skal være politisk-korrekte om risk og rewards. Om hvor stor risk det er hvis sakene ikke går inn - men sannheten er jo at vi aldri har sett en bedre case og kort på hånden som denne på lang tid. Det er bare tull å snakke om hvor stor risk det er å handle i aksjen pr nå.
Alt vi venter på nå er å få sakene avsluttet - det er den som jeg ser som største risk. Om svar og penger kommer nå snart, eller om vi må vente over et år til før sakene er gjennomgått.
Alt vi venter på nå er å få sakene avsluttet - det er den som jeg ser som største risk. Om svar og penger kommer nå snart, eller om vi må vente over et år til før sakene er gjennomgått.
futureistoday
I dag kl 13:08
1079
Skulle det ikke komme forlik, så kommer det oppdatering ang tidsperspektiv på sak 3 (icsid) som bør være fremskyndet.
Man har saken mot smp energies som nærmer seg, og en utbetaling fra etap er vel også sannsynlig. Uansett så er man en dag nærmere for hver dag som går, enten det blir forlik eller domsavgjørelse i sakene. Tidshorisonten er veldig kort uansett sett i perspektiv hva som forventes. Så at den vil falle noe i den grad tror jeg ikke. Tvert imot
Man har saken mot smp energies som nærmer seg, og en utbetaling fra etap er vel også sannsynlig. Uansett så er man en dag nærmere for hver dag som går, enten det blir forlik eller domsavgjørelse i sakene. Tidshorisonten er veldig kort uansett sett i perspektiv hva som forventes. Så at den vil falle noe i den grad tror jeg ikke. Tvert imot
Redigert i dag kl 13:09
Trucker-22
I dag kl 13:06
1091
Ligger bare vel 900 000 "synlige aksjer" opp til 0.936, lurer på hvor stort berg av aksjer som ligger usynlig på veien opp dit
Herman*
I dag kl 13:04
1102
Det er klart at de som kjøpte seg inn på 0.18 og blir med til 3-6 kroner (forutsatt at dette går som vi tror og håper), har jo gjort tidenes investering. Hvis det kommer et forlik i begynnelsen på feb, har denne gjengen gjort ca 15-30x på to mnd!
For å ta noen argumenter for at det kan komme et godt forlik: Myndighetene i Tunisia vet at hvis Zenith får fullt gjennomslag i retten, har ikke Tunisia rett til kreve betalingsutsettelse eller forhandlinger. Da må de cashe ut eller risikere at det tas beslag i deres assets rundt om i verden. De kan heller ikke velge hvilke assets det tas beslag i. Ett kompromiss kunne derfor vært at Zenith får en pakke med en betydelig verdi, men kontantvederlaget betales over et par år og resten i form av skattekreditt. Dette vil være bra for Tunisia og kanskje akseptabelt for Zenith. F eks 200 musd cash, 200 lisenser og 200 i skattekreditt Et høyst spekulativt drømmescenario.
For å ta noen argumenter for at det kan komme et godt forlik: Myndighetene i Tunisia vet at hvis Zenith får fullt gjennomslag i retten, har ikke Tunisia rett til kreve betalingsutsettelse eller forhandlinger. Da må de cashe ut eller risikere at det tas beslag i deres assets rundt om i verden. De kan heller ikke velge hvilke assets det tas beslag i. Ett kompromiss kunne derfor vært at Zenith får en pakke med en betydelig verdi, men kontantvederlaget betales over et par år og resten i form av skattekreditt. Dette vil være bra for Tunisia og kanskje akseptabelt for Zenith. F eks 200 musd cash, 200 lisenser og 200 i skattekreditt Et høyst spekulativt drømmescenario.
Redigert i dag kl 13:18
Anywhere
I dag kl 13:02
1119
Husk at det er vesentlig forskjell på "hvis" eller "når" det evnt kommer et forlik eller blir en rettssak....
Her på HO er det mane som forsøker å nøre opp under forventninger, og det er det eneste aksjen har å gå på. Men skulle man ikke se noe materialisere seg, som det selvsagt er stor sjanse for, så trekker aksjen kjapt tilbake til 0,6, og kanskje under igjen.
Her på HO er det mane som forsøker å nøre opp under forventninger, og det er det eneste aksjen har å gå på. Men skulle man ikke se noe materialisere seg, som det selvsagt er stor sjanse for, så trekker aksjen kjapt tilbake til 0,6, og kanskje under igjen.
futureistoday
I dag kl 12:58
1142
Anywhere skrev En av dem!
Jeg tror det kommer nyheter neste uke, det nærmer seg fort avslutning på sak 2, i tillegg til ett raskere tidsperspektiv på sak 3 som skal fastsettes. Begge deler gjør at tiden renner fra Tunisia, ryktene sier at det pågår forhandlinger om forlik. Nå er tiden for og være inne😁 Hvis/når melding om forlik foreligger så blir det ikke bare nyttårsrakett, det blir 10 årets aksje for de som er med nå.
Trucker-22
I dag kl 12:57
1156
Alltid en tulling som selger ned, og det må jo være et berg av skjulte poster i Zena
Anywhere
I dag kl 12:31
1275
Liverbirds skrev Hvilket selskap ble topp 1 som nyttårsrakett? Ble det Zenith?
En av dem!
Mdg1
I dag kl 11:54
1474
Det tjener nok godt, men tapende part må dekke det meste. Har neppe noe å si for hvor mye som kommer tilbake til aksjonærene. Tipper mye av pengene blir betalt tilbake i form av utbytter etterhvert som selskapet får pengene. Med seier i alle saker er det fortsatt slik at beløpet vil bli betalt ut i bolker i løpoet av flere år.
Jotun71
I dag kl 11:46
1525
USD 395 000 som refusjon for
prosedyrekostnader knyttet til ICC-1 voldgift, og 450 000 USD i juridisk
kostnader for et samlet beløp på ca. USD 9,7 millioner.
Kan dette stemme?
prosedyrekostnader knyttet til ICC-1 voldgift, og 450 000 USD i juridisk
kostnader for et samlet beløp på ca. USD 9,7 millioner.
Kan dette stemme?
Liverbirds
I dag kl 11:28
1607
Touchd0wn skrev Gjelder alle plattformer. Det er helt rett! Vurder selv…
For en bulkegjeng vi ble her på kort tid 🤣🤣🤣
Bare oppgulp og negativitet!
Bare oppgulp og negativitet!
Redigert i dag kl 11:28
Trucker-22
I dag kl 11:02
1745
Det er vel et stort spørsmål også om hvor mye prosenter som går bort fra erstatningen til advokat firmaet i voldgiftssakene, sikkert ikke en liten sum
keisam
I dag kl 11:01
1755
for å kjøpe aksjer på nordnet må man igjennom en liten kunnskapstest og komme med anbefaling om type og mengde aksjer er bare tull. All risiko faller på den som gjennomfører transaksjonen og må selv stå for tap eller gevinst.
Trucker-22
I dag kl 10:47
1850
Omsatt ca. 3,5 mill aksjer i går og ca. 780 000 aksjer hittil i dag på London børsen, WOW imponerende
Mdg1
I dag kl 10:44
1881
Det er nok som blir sagt fordi det er der investorene som bidrar med emisjonspenger finnes. Samt der AC har aksjene sine. AIM børsen er ubrukelig for handel siden den ikke har real time handel. Antall frie aksjer i London er nok ikke mye. Det er på Oslo børs aksjekursen lever og styres.
Touchd0wn
I dag kl 10:39
1928
Vi er alle forskjellig. Jeg har gått all in på vps konto.
En ting er sikkert - der er en høy risiko tilstede. Den risikoen man er villig til å ta bør være gjennomtenkt
En ting er sikkert - der er en høy risiko tilstede. Den risikoen man er villig til å ta bør være gjennomtenkt
Redigert i dag kl 10:43
Kniko
I dag kl 10:38
1934
Det er jo ett interessant spørsmål. De har jo ca 2/3 av alle aksjene på den børsen. De har jo hentet penger flere ganger fra Premier Miton investors, så det går vel langt tilbake i tid med henting av kapital og utstedelse av aksjer.
Trucker-22
I dag kl 10:28
2001
Har fulgt med litt på Zenith som er notert på London børsen et par års tid nå. Fatter ikke hva Zenith tenker med å være notert på en slik rævva børs, den bidrar med ingen ting av drahjelp og det er ufattelig liten omsetning. Henger bare etter Oslo børsen og bidrar ingen ting. Spar penger og kutt ut den elendige børsen
keisam
I dag kl 10:24
2027
hvorfor vil du kun anbefale små små deler av porteføljen, hvor ikke litt større andel, kanskje 21%, eller 37%, eller 69%?
Herman*
I dag kl 10:08
2119
Du har mange gode poeng, men ikke glem at de vant første rettsrunde. Det betyr at det ikke er noen konkursfare, og at de har nok midler til en begrenset operasjonell opptrapping. Da Tunisiske myndigheter har brukt samme ulovlige fremgangsmåte i sak nr 2, er det en stor mulighet for at det renner inn en milliard+ i denne saken. Selv med litt utbytte vil selskapet da kunne investere ganske aggressivt i produserende lisenser i f eks USA. Har ikke glemt potensielle milliarder i sak 3, men de trengs ikke for å snu opp ned på selskapet. Jeg vil derfor argumentere for at det finnes en nedside, men at den er langt fra 0. Oppsiden er selvsagt stor: Noen er fornøyd med 3 kroner, andre snakker om 19. Selv tror jeg vi havner nærmere 3 enn 19, men håper jeg tar feil.
Anywhere
I dag kl 09:55
2220
Jeg kan kun anbefale små, små deler av porteføljen i denne aksjen, men om en del av mulighetene slår til blir man millionær på denne aksjen selv med små midler inne.
Det er også et bilde på hvor stor risiko det er tilstede her. Det kan bli solid opp, solid sidelengs og relativt solid ned....Så kan man si at vurderingene tilsier at oppsiden er atskillig høyere i prosent enn nedsiden, og derav kaster vi oss i grådighet oer aksjen:) Her kan man ikke slå seg på brystet over den store analytiske evnen med top-down-analyse eller selskapsfortrinn i markedskonkurranse med peers....Dette er foreløpig lotto, og må behandles som det i mine øyne. Jeg innrømmer, det er ren grådighet og spillfokus som gjør at dette er aktuelt for meg.
Det er også et bilde på hvor stor risiko det er tilstede her. Det kan bli solid opp, solid sidelengs og relativt solid ned....Så kan man si at vurderingene tilsier at oppsiden er atskillig høyere i prosent enn nedsiden, og derav kaster vi oss i grådighet oer aksjen:) Her kan man ikke slå seg på brystet over den store analytiske evnen med top-down-analyse eller selskapsfortrinn i markedskonkurranse med peers....Dette er foreløpig lotto, og må behandles som det i mine øyne. Jeg innrømmer, det er ren grådighet og spillfokus som gjør at dette er aktuelt for meg.
Liverbirds
I dag kl 09:10
2474
Blir AC milliardær blir mange av oss millionærer.
Håper du unner oss det...
Håper du unner oss det...
Redigert i dag kl 09:11
Mdg1
I dag kl 06:46
2991
Emisjonene er det stort sett han selv og noen forretningskompisser som har tatt seg av. Har aldri hentet penger hos aksjonærene. Kursen er også stort sett satt til over gjeldende kurs. Det betyr at om det blir full pott så er AC milliardær med god margin.
Redigert i dag kl 06:47
asbjørnsen
I dag kl 03:45
3200
Håhåhå. Det er heftige summar.
Han skal jo ha for at han får det til då, gang på gang. Folk har jo trua viser det seg...
Eg vil tru det blir ein av to:
1) forlik, eingongs utbetaling og rett ut av Tunisia.
2) forlik, månedleg utbetaling + lisensar. Eventyret fortsetter i Tunisia.
For aksjonærar så vil eg påstå at alt. 1 er å foretrekke, vil gje best forutsigbarheit. For Tunisia er alt. 2 det klart beste, då vil dei sikre vidare invisetering i eige land, ut av venstre lomme og tilbake i høgre lomme.
Han skal jo ha for at han får det til då, gang på gang. Folk har jo trua viser det seg...
Eg vil tru det blir ein av to:
1) forlik, eingongs utbetaling og rett ut av Tunisia.
2) forlik, månedleg utbetaling + lisensar. Eventyret fortsetter i Tunisia.
For aksjonærar så vil eg påstå at alt. 1 er å foretrekke, vil gje best forutsigbarheit. For Tunisia er alt. 2 det klart beste, då vil dei sikre vidare invisetering i eige land, ut av venstre lomme og tilbake i høgre lomme.
Gullit
I går kl 23:21
3493
Litt av æren? Hvis halvparten av dette går igjennom har han laget gull av gråstein. Få mannen på sokkel
Herman*
I går kl 21:57
3822
Det tror jeg nesten samtlige aksjonærer utenfor ACs indre krets ønsker. Hvis han sikrer selskapet flere milliarder kroner i kompensasjon, kan han jo trekke seg med litt av æren i behold.
keisam
I går kl 21:35
3922
Hvis selskapet skal fortsette med å jakte muligheter ønsker jeg at AC byttes ut med yngre kompetent person, samme med styreleder.
keisam
I går kl 21:30
3967
Ja, og disse spekulasjonene er ikke å kimse av. Det er mange forlik som inngås før saken starter, mye psykologi i tvister. Det kan også komme etter at saken har startet, som Rosenborg og Kåre Ingebrigtsen, men det skyltes kanskje en overivrig Koteng.
Slik jeg tolker meldingene på X og sak meldt før jul så er sannsynligheten for forlik betydelig. Neste uke vil antakeligvis bestå av enda flere spekulasjoner og kanskje noen drypp på X.
Slik jeg tolker meldingene på X og sak meldt før jul så er sannsynligheten for forlik betydelig. Neste uke vil antakeligvis bestå av enda flere spekulasjoner og kanskje noen drypp på X.
Nilsok
I går kl 21:25
4008
Du må nok trykke videre. Der finner du innlegg fra meg i 2021 på denne tråden.
Logikken din er at man få skrive så mye for å ha aksjer?
Stort sett er det jo bare fjas på alle trådene her på HO, så jeg gidder sjelden skrive noe særlig. Nå er tråden full av folk som satser på rettssakene og jeg har kommentert et par ganger når folk lurer på stå utenom rettssakene.
Logikken din er at man få skrive så mye for å ha aksjer?
Stort sett er det jo bare fjas på alle trådene her på HO, så jeg gidder sjelden skrive noe særlig. Nå er tråden full av folk som satser på rettssakene og jeg har kommentert et par ganger når folk lurer på stå utenom rettssakene.
Redigert i går kl 21:26
Liverbirds
I går kl 20:51
4191
Og det sier Nilsok i sitt 4. Innlegg om selskapet han har kjøpt aksjer 🤣🤣🤣
Du må forte deg om du ønsker å få flere aksjer på under kr. 1 ,-
Du må forte deg om du ønsker å få flere aksjer på under kr. 1 ,-
Herman*
I går kl 20:35
4307
Zena bør raskest mulig erklære at de skal holde seg unna de mest korrupte og vanstyrte regimene i verden, og heller investere i energiprosjekter hvor andre seriøse aktører er operatører. Skal de gjøre noe mer i Tunisia bør de enten få inn partnere eller sikre seg en meget kompetent lokal teknisk og administrativ ledelse. Zenith har i alle år tatt seg vann over hodet ved å overvurdere sin egen kompetanse og finansielle kapasitet, samtidig som de har undervurdert risikoen i alle disse jallalandene. Når det gjelder utbytte, bør de betale ut minst 2 kroner hvis forliket/rettsakene går slik mange av oss forventer. Da vil de ha mye krutt igjen som de kan bruke på å utvikle eksisterende og mye lisenser, og hvem vet hvordan det vil gå.