ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Mdg1
I dag kl 14:25
1120
Andrea Cattaneo sitter på 42,5 mill aksjer i selskapet i tillegg til opsjoner. Så om han vinner frem og får kursen opp i over 10 kr pr aksje sitter han på ca 500-600 mill. Han har mye å vinne på utfallet her som sitter i realiteten med opsjoner på 25% av selskapet
Storm Invest
I dag kl 14:37
1054
Noen med gode kontakter inn mot AC bør viske han i øret at det beste han kan gjøre for oss aksjonærer er overføre alle verdier og legge ned selskapet. Da vil han endelig ha oppfylt sin rolle overfor eierne. Selv har han jo penger nok til å starte nye eventyr om han så ønsker.
Touchd0wn
I dag kl 14:55
962
Sitter på tilsvarende og det med en plan - oppleve dette børs eventyret fult ut -så sant det går den veien
HP17
I dag kl 15:30
819
Hvem i alle dager ønsker å sitte uten zena aksjer nå fremover? Få dager igjen til 20.01, og ting kan løses seg raskere her enn de fleste har forutsett (meg selv inkludert).
Tenk å våkne en morgen med børsmelding og milliardbeløp i erstatning og kursen åpner et sted mellom kr 2.50-5?
Tenk å våkne en morgen med børsmelding og milliardbeløp i erstatning og kursen åpner et sted mellom kr 2.50-5?
futureistoday
I dag kl 15:45
749
Jeg ser vi er svært enige om mye, og deler syn på både det negative og positive her Herman*. Jeg har også nevnt en slik løsning tidligere som ett mulig utfall, som jeg mener vil være det beste både for Zenith og Tunisia både i det korte og det lange løp. Jeg har mine meninger om arbeidet til AC, men jeg må innrømme at utviklingen i senere tid er mer enn jeg forventet. Det gledes over utviklingen og det virker åpenbart at Zenith kommer seirende ut av dette på enten ene eller andre viset.
Touchd0wn
I dag kl 17:19
409
Ja du har gjort helomvending ser man poster for bare et par dager tilbake siden.
Her gjelder det å ikke spenne føtter på seg selv allerede til uken. Da ender det fort med man står utenfor. Denne melding vil komme en gang mellom 11:00-00:30 tipper jeg. Det kan koste dyrt på enten godt eller vondt. Må ha tidssoner i bakhodet.
Potensielle Småtriggere i det korte bildet.
Enighet innen 20.jan vedr sak.3
Bekreftelse om mottatt oppgjør etter sak 1 - vunnet.
Utover det svirrer ryktet om en større sum og forlik.
Her gjelder det å ikke spenne føtter på seg selv allerede til uken. Da ender det fort med man står utenfor. Denne melding vil komme en gang mellom 11:00-00:30 tipper jeg. Det kan koste dyrt på enten godt eller vondt. Må ha tidssoner i bakhodet.
Potensielle Småtriggere i det korte bildet.
Enighet innen 20.jan vedr sak.3
Bekreftelse om mottatt oppgjør etter sak 1 - vunnet.
Utover det svirrer ryktet om en større sum og forlik.
Redigert i dag kl 17:48
Trucker-22
I dag kl 17:20
399
Vi må huske på at Zenith er et svært useriøst selskap, og langt i fra aksjonærvennlig overfor sine aksjonærer. CEO, familiemedlemmer, venner og ledelsen har beriket seg selv med aksjer, opsjoner og warrents i årevis. Vi vanlige aksjonærer har aldri fått anledning til å bli med på emisjoner. Vil tro at markedet husker dette og vil prise dette inn med tanke på historikken til selskapet og jeg vil tro det blir en stor "aksjerabatt" på aksjer i markedet.
Storm Invest
I dag kl 17:36
344
Helt enig. Derfor bør det trykkes på fra oss aksjonærer at alle verdier i selskapet bør tilfalle oss eiere. Vi vil aldri få realisert disse verdier ellers. Salg og kjøp av aksjer vil være innen en begrenset gruppe da markedet ellers ikke har tillit til Zena sine strategier og evne til å gjennomføre disse….dette vil begrense mulighetene for å realisere verdier er jeg redd. Tar jeg feil vil det selvsagt være en lykke!
Trucker-22
I dag kl 17:39
311
Om Zenith skulle vinne sine voldgiftssaker så er det ingen som har tiltro til at pengene blir brukt fornuftig i selskapet. Vil tro det første som skjer er at hele ledelsen vil få svære bonuser for godt utført arbeid. Så vil jeg tro at AC garantert vil gjøre grep med pengene som gagner han selv, familiemedlemmer, venner og resten av ledelsen best. Finn en i markedet, eller blandt oss aksjonærer, eller en større investor som har tillitt til Zenith og AC??
Det er dette jeg mener med aksjerabatt i markedet. Hvor stor den blir er umulig å spå, men jeg håper den blir liten for jeg vil komme meg ut med mest mulig penger og aldri se meg tilbake i dette selskapet.
Å belønne tålmodige aksjonærer som AC sier, er bullshit. Og tålmodige aksjonærer som AC kaller det er nok familiemedlemmer. venner etc.
Det er dette jeg mener med aksjerabatt i markedet. Hvor stor den blir er umulig å spå, men jeg håper den blir liten for jeg vil komme meg ut med mest mulig penger og aldri se meg tilbake i dette selskapet.
Å belønne tålmodige aksjonærer som AC sier, er bullshit. Og tålmodige aksjonærer som AC kaller det er nok familiemedlemmer. venner etc.
Redigert i dag kl 17:48
Herman*
I dag kl 17:57
224
Det selskapet kan gjøre er å annonse et betydelig utbytte samtidig med utfallet av et eventuelt forlik. Da vil denne «management discount» bli mindre. Selskapet vil da prises til verdien av utbyttene + en kraftig rabbatert verdi på eksisterende og nye lisenser. Om de tilføres produserende lisenser vil dette også ha en positiv effekt på verdsettelsen fordi det er vanskeligere å rote til produserende lisenser enn utviklingsprosjekter. Det vil også være en fordel om de får minoritetsandeler i lisensene, da de da får mer av en investorrolle og er ikke så involvert i daglig drift..
kim2002
I dag kl 19:01
11
Nå var det mye negativitet her inne :) Alle her inne har sikkert allerede gjort seg opp meninger om både selskapet og når man skal selge seg ut.
Jeg har vært med noen år og endelig ser det ut til at selskapet med rette får cach så det monner ( allerde vunnet sak 1 og rykter om at Zenit har meget gode kort på handen ang sak 2 og 3).
Hva selskapet velger å gjøre med pengene er av liten interesse, da kursen vil gå himmelfartsdag, alt fra 15-20 kroner.
Jeg selger meg ut før den tid, men ikke før jeg har fått resultatene av alle søksmålet.
Lykke til , endelig kan vi glede oss til hele året 25 og videre inn i -26.
Jeg har vært med noen år og endelig ser det ut til at selskapet med rette får cach så det monner ( allerde vunnet sak 1 og rykter om at Zenit har meget gode kort på handen ang sak 2 og 3).
Hva selskapet velger å gjøre med pengene er av liten interesse, da kursen vil gå himmelfartsdag, alt fra 15-20 kroner.
Jeg selger meg ut før den tid, men ikke før jeg har fått resultatene av alle søksmålet.
Lykke til , endelig kan vi glede oss til hele året 25 og videre inn i -26.