ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
unikum
30.01.2025 kl 08:18
4893
Jeg valgte å selge i går. Over reaksjon på kursutvikling pga ett aksjonær vennlig møte. Ofte så får slike kurs utvikling reaksjon tilbake de neste dagene. Ser man på handel mønstret som er veldig viktig i trading så var det sykt mange handler som sjelden var over 20 000 aksjer. Denne er sårbar for gevinst sikring også.
HP17
30.01.2025 kl 09:04
7666
Sterk åpning i dag. 1,95 nå, brytes kr 2?
Redigert 30.01.2025 kl 09:05
JobPeterson
30.01.2025 kl 09:49
7582
Trucker-22 skrev Ordrebildet i åpning ligger på 1,955
Det ser ut til at en avtale er i ferd med å bli inngått
A Tunisian has landed in London. So has AC. Talks are heating up—can they seal the deal? Eyes on the capital. Watch this space @zenithenergyltd
https://x.com/ladyofaim
A Tunisian has landed in London. So has AC. Talks are heating up—can they seal the deal? Eyes on the capital. Watch this space @zenithenergyltd
https://x.com/ladyofaim
Blygen
30.01.2025 kl 15:04
7326
Neste kurshopp ligger i loopen.....hold deg fast..:)..FOMO tendenser....tenker at det kommer kursdrivende info til allmennheten snart, men noen vil nok vite noe før de fleste....
Redigert 30.01.2025 kl 15:20
HP17
30.01.2025 kl 15:20
7232
Mitt tips er slutt intrade høy på kr 2,08.
Men alt fra kt 1,80-2.10 kan skje etter min vurdering. Tror mange ønsker inn før helgen kommer og mange har fått gevinstsikret nå.
Men alt fra kt 1,80-2.10 kan skje etter min vurdering. Tror mange ønsker inn før helgen kommer og mange har fått gevinstsikret nå.
EnLogisk
30.01.2025 kl 19:05
6931
Gratulerer med gevinst @unikum. Flere investorer jeg kjenner de velger å gevinst sikre nå. Mcap nærmer seg K 800 `mill. Det er høyt. Oppgangen på neste 1000 % siste 3 mnd innebærer nå en større risiko for en skikkelig heisatur ned. Zena har gått veggimellom på forventinger. Jeg vil anbefale å ikke ha noen forventninger il aksjonærmøtene i Oslo og Stockholm i neste uke. Hvis selskapet har noen å informere markedet om så kommer det børsmeldinger. Ikke glem det. Det kommer aldri noe kursdrivende informasjon eller nyheter over et bord på Grand Cafe i Oslo. Det er lett å bli hauset opp. Det gjelder å ikke ha noen forventinger til investormøter i neste uke. Ofte kaller man inn slike investormøter hvis selskapet trenger kapital fra evt å gjøre en emisjon.
Men det å sikre gevinster er alltid smart. Fall nedover kommer ofte brått på når flere trekker i nødbremsen har jeg erfart. Og ikke glem at de prosessene ZENA står i, de er svært kostbare med advokater og kostnader i øverste divisjon. Og det kan ta ofte ta mye lenger tid enn det du forventer.
Men det å sikre gevinster er alltid smart. Fall nedover kommer ofte brått på når flere trekker i nødbremsen har jeg erfart. Og ikke glem at de prosessene ZENA står i, de er svært kostbare med advokater og kostnader i øverste divisjon. Og det kan ta ofte ta mye lenger tid enn det du forventer.
Redigert 30.01.2025 kl 19:28
Liverbirds
30.01.2025 kl 19:44
6889
Hva er regelverket vedrørende hvem som har rett til utbytte?
Holder det f.eks med å ha aksjer samme dag som det blir vedtatt?
Holder det f.eks med å ha aksjer samme dag som det blir vedtatt?
EnLogisk
30.01.2025 kl 20:06
6876
Det er styret i selskapet som bestemmer utbytte. Det er ikke bestemt noe som helst, kun rykter. Selskapet kan benytte erstatningen til å nedbetale gjeld, nye investeringer, nytt kostbart borre utstyr, nye forretningsområder, kjøpe nye felt å hente energi/å borre etter olje. " The Company is a revenue generating, energy company with production, exploration and development assets in Italy, Tunisia, and the United States. " Nå er jo alle borring i Tunisia avsluttet. Så de trenger de å kjøpe nye områder og kjøpe nye borrelisenser, for å ivareta en viss inntjening.
Redigert 30.01.2025 kl 20:07
Liverbirds
30.01.2025 kl 21:29
6748
For å få utbytte må du eie aksjen på den dagen avstemming skjer, det vil si på den såkalte "ink-dagen". Ink-dagen bestemmes på generalforsamlingen til hvert enkelt selskap og er dagen før den såkalte "Ex-dagen" som det ofte refereres til i børsmeldinger. Eier du aksjen på ink-dagen har du rett til utbytte.
Gullit
30.01.2025 kl 21:57
6620
Kan ikke utelukke att de får starte opp igjen i Tunisia og kanskje utvikle områder der enda mer. Var jo virkelig godt igang før Myndighetene brøt loven..
Gullit
30.01.2025 kl 21:57
6710
Og de har vel nevnt utbytter om det blir store summer inn på konto..
TheLondonOiler
31.01.2025 kl 12:36
6121
I anticipate a settlement agreement being reached within the next couple of weeks. If the Tunisian authorities have the opportunity to save $200 million, they will likely do so. A realistic settlement figure, in my view, falls within the range of $300–400 million. The representative appears to indicate that negotiations are currently taking place in London. Hopefully, this is accurate, and we will then see whether distributions are made through dividends or other means.
Barneskirenn
31.01.2025 kl 12:55
6088
Men merkelig å sende kun 1 representant. Og hvis de skal forhandle i London, så er det merkelig å avtale investormøte noen dager i etterkant (så tett på) i Oslo og Sverige.
Fjellbris
31.01.2025 kl 13:00
6069
Og på den andre tråden kan man lese at Unikum nå er inne igjen og har triplet beholdning sin ;-)
Anywhere
31.01.2025 kl 13:17
6027
And who should the representative be and what indicates that there is any representative from the tunisian authorities meeting with AC??
This is only made up in someones head here and repeated again and again with no clue on the truth in this. Because its just fake news?
This is only made up in someones head here and repeated again and again with no clue on the truth in this. Because its just fake news?
Gullit
31.01.2025 kl 13:21
6047
Det var info fra lady of aim.. som merkelig nok treffer stort sett på alt..
JobPeterson
31.01.2025 kl 13:32
6006
De svake investorene har blitt tatt ut på 1,7. Jeg ser en ny oppgang mot 2 kroner før stengetid.
JobPeterson
31.01.2025 kl 13:34
5988
Hun har forutsagt spesifikke detaljer helt korrekt, fra dagen for voldgiftsresultatet til andre kunngjøringer dagen før nyheten kom. Sjekk historikken hennes
HP17
31.01.2025 kl 13:38
5996
Merkelig nok, eller så har the lady of aim meget gode kontakter (er kanskje mest sannsynlig).
Peter Sellers
31.01.2025 kl 13:44
5959
@HP17, jeg tror nok at LOA har innside info for vedkommende kan neppe treffe så spot on hver gang så her er det nok noen som visker litt!! Men jeg har også bitt meg merke i at enkelte som solgt seg ut PLUTSELIG bare ser nedside i aksjen, er det bitterhet over at de gikk alt for tidlig ut for det er jo ikke grenser for hvilke advarsler som kommer fra dem!!
TheLondonOiler
31.01.2025 kl 13:51
5931
Imagine them selling their stock and next week we are in a trading halt with a settlement agreed between Zenith and the Tunisians? They really will be kicking themselves!
skadi
31.01.2025 kl 13:52
5958
Kan ja også hende at vedkommende har fått en spåkule til jul. En av de dyre, effektive som virker virkelig?
keisam
31.01.2025 kl 15:11
5790
Tre innlegg fra Zenith på X. Disse innleggene er neppe lagt ut på X for å påminne oss om disse sakene, spesielt ikke i den rekkefølgen de ble fremlagt, hvordan aksjekursen har utviklet seg, presentasjon av disse sakene og samlet beløp, og til sist hvilken historiske evne Tunisia har for å gjøre opp sine saker. Sammenfatter man disse innleggene med The Lady of Aim sitt innlegg tidligere i dag så er det ikke utenkelig at Zena har spikret en avtale med et bra kontantoppgjør.
JobPeterson
31.01.2025 kl 15:41
5763
Aksjekursen kan bli midlertidig suspendert på mandag i påvente av en kunngjøring om at en avtale er inngått
HP17
31.01.2025 kl 16:02
5665
Alt kan skje neste uke, det blir noen spennende timer og dager fremover. Nå er det 20 minutter + sluttauksjonen igjen til å gjøre sitt valg (kjøpe, selge eller sitte med de aksjene en har).
HP17
31.01.2025 kl 16:12
5613
Sannelig kom det ikke en melding også i dag. Men ikke så spennende.
https://newsweb.oslobors.no/message/637547
https://newsweb.oslobors.no/message/637547
jantt
31.01.2025 kl 16:31
5528
Kom så ikke til at ske.
Ned 9,23 % hmmm
Havde håbet på stigning idag i forventning om godt nyt i næste uge.
Håber virkelig ikke at vi bliver skuffet ......
Ned 9,23 % hmmm
Havde håbet på stigning idag i forventning om godt nyt i næste uge.
Håber virkelig ikke at vi bliver skuffet ......
Redigert 31.01.2025 kl 16:32
whiterook
31.01.2025 kl 16:56
5475
Mange har kommet inn i aksjen de siste dagene. Usikkerhet og frykt spiller en rolle her. Den grunnleggende casen er der er vel fortsatt da.
Anywhere
31.01.2025 kl 17:53
5248
Den grunnleggende casen for selskapet er basert på omtrent 0,2 kroner pr aksje i cash i selskapet, og håp om erstatning på et par lisensflyttinger som den tunisiske stat har gjort. Tunisia er motpart og en kjempefin, sikker og skvær forretningsmotpart!!! 😉😉🤪🙄
unikum
31.01.2025 kl 18:33
5065
Resultatet i dag tilsies å ta ned risikoen og realisere deler av porteføljen tror jeg. Mange som har aksjer fra 20 øre stadiet og sikkert som snitt mellom 1-1,5 og både mange 6 sifferet antall aksjer. De færreste klarer å sitte med å se deler av penger blir borte og selger litt. Store variasjoner i dag også, det kommer garantert flere like dager som dette med både rød og grønn utvikling.
Svartsyn
31.01.2025 kl 20:47
4748
Ja, da får alle nykommere lære hva et stop/loss " støt "er for noe.
Dette har vi "gamlekara" sett flere ganger i "historien" om Zenith Energy.
Og det blir garantert ikke siste gangen vi kommer til å se det.
Og som et lite tips.
Meldinger som kommer sent eller etter børs-stenging på FREDAG er eller har skjelden vært gode nyheter
Det blir opp og ned med aksjekursen .
Det tør jeg gi garantier på.
Alt er som det alltid har vært og vil forbli.
Det gjelder å holde hode kaldt, og ha en strategi.
Panikk er en veldig dårlig egenskap når det gjelder aksje- investering.
Ha en god helg alle Zenithere.
Der kommer til å bli rugglete.
Men det ser ut som om skilpadden begynner å ta inn på haren.
Dette har vi "gamlekara" sett flere ganger i "historien" om Zenith Energy.
Og det blir garantert ikke siste gangen vi kommer til å se det.
Og som et lite tips.
Meldinger som kommer sent eller etter børs-stenging på FREDAG er eller har skjelden vært gode nyheter
Det blir opp og ned med aksjekursen .
Det tør jeg gi garantier på.
Alt er som det alltid har vært og vil forbli.
Det gjelder å holde hode kaldt, og ha en strategi.
Panikk er en veldig dårlig egenskap når det gjelder aksje- investering.
Ha en god helg alle Zenithere.
Der kommer til å bli rugglete.
Men det ser ut som om skilpadden begynner å ta inn på haren.
Redigert 31.01.2025 kl 20:50
whiterook
31.01.2025 kl 21:43
4678
Sak 1 har gått i Zeniths favør, og Tunisia er forpliktet til å betale erstatning der. Å ikke betale vil være døden for internasjonale investeringer fordi de da signaliserer at de ikke er til å stole på. Vi har naturligvis ikke et utfall på sak 2 og 3, så det blir mer spekulativt. Her er det argumenter for og i mot. Likevel forsvarer vel utfallet i sak 1 mer enn en kurs på 0,2? Du får forklare siden du har så god innsikt.
Anywhere
31.01.2025 kl 22:01
4639
Ca 100 mill NOK fordelt på 415 mill aksjer er mellom 20 og 25 øre pr aksje, men husk at selskapet har løpende driftskost, den må betales av pengene inn. I praksis er 100 mill gone om sak 2 og 3 blir til null, og da er verdien av selskapet kun dets underskudd....
Husk at selskapet er marginalfinanisert pt og har ingen drift som gir inntekt. Det er skall i praksis.
Husk at selskapet er marginalfinanisert pt og har ingen drift som gir inntekt. Det er skall i praksis.
Redigert 31.01.2025 kl 22:03
HMPInvest
31.01.2025 kl 22:08
4620
I wish everyone a brilliant weekend, I have a feeling it's going to be a interesting time ahead (maybe sooner than we expect). I trust my gut feeling on this, and the reading between the lines, and of course the facts. :)
@Anywhere, do you really think we don't understand that everything depends on A2 and A3! It's a rhetorical question. I wish you all the best mate.
Lid sits tight as hell . . .
@Anywhere, do you really think we don't understand that everything depends on A2 and A3! It's a rhetorical question. I wish you all the best mate.
Lid sits tight as hell . . .
Redigert 31.01.2025 kl 22:16
Anywhere
31.01.2025 kl 22:29
4573
Sooner than You expect. Well, a lot seem to expect a lot this weekend and before next Wednesday, so time is here!!
Konjagi
01.02.2025 kl 03:02
4220
En liten, men vesentlig korrigering til ditt forhold til penger. 10mill $ er rundt regnet 113 mill NOK, og med eksempelvis 2års renter lagt til nærmer vi oss 150mill NOK.
Sak2 ligger ikke mer enn 6 mnd frem i tid, før resultatet foreligger.
Basert på kunnskap tilgjengelig så er sak 1&2 tilnærmet like, sak1 mot det statlige oljeselskapet ETAP og sak2 mot staten Tunisia.
Så jeg er rimelig sikker på at vi får full uttelling i sak2.
Alltid usikkerhet knyttet til dette, men gode kort på hånd, og ikke minst den juridiske ubalanse som er mellom partene.
Sak2 ligger ikke mer enn 6 mnd frem i tid, før resultatet foreligger.
Basert på kunnskap tilgjengelig så er sak 1&2 tilnærmet like, sak1 mot det statlige oljeselskapet ETAP og sak2 mot staten Tunisia.
Så jeg er rimelig sikker på at vi får full uttelling i sak2.
Alltid usikkerhet knyttet til dette, men gode kort på hånd, og ikke minst den juridiske ubalanse som er mellom partene.
Redigert 01.02.2025 kl 04:18
Konjagi
01.02.2025 kl 05:03
4195
Stop/loss i denne aksjen har ribbet mange for penger. Med de mange nedturene (tildels brutale) som vi som har vært med i alle disse tragiske årene, vet at lyn kommer fra klar himmel.
Etter de siste ukers elleville oppgang har aksjen tiltrekt seg ganske mange nye lykkejegere, som gjør sine handler etter innfallsmetoden eller om du vil, handler i affekt/panikk.
Er nok ikke så mange nye langsiktige som preger handlingsmønsteret.
Klart det også har vært mye trading, og noen har nok tjent sine penger.
Dette vil fortsette til de får nyheter som monner (forlik eller avgjørelse i vår favør i sakene).
Før den tid, så kommer også nyheter som tar kursen ned, i god Zenith/ AC stil.
Er rimelig spent på neste uke, her kan det gå i alle himmelretninger tør jeg påstå
God helg
Etter de siste ukers elleville oppgang har aksjen tiltrekt seg ganske mange nye lykkejegere, som gjør sine handler etter innfallsmetoden eller om du vil, handler i affekt/panikk.
Dette vil fortsette til de får nyheter som monner (forlik eller avgjørelse i vår favør i sakene).
Er rimelig spent på neste uke, her kan det gå i alle himmelretninger tør jeg påstå
God helg
futureistoday
01.02.2025 kl 06:09
4141
Har ikke selskapet drift? Dette må du utdype for her er du tydeligvis helt på jordet
Gullit
01.02.2025 kl 08:04
3984
Zenith Energy har meldt om en gjennomsnittlig månedlig strømproduksjon i Italia på cirka 1.000 megawattimer i juli, august og september, med samlede netto inntekter på cirka 360.000 euro for perioden – basert på en gjennomsnittlig strømpris på cirka 120 euro pr. MWh. Selskapet opplyser også at det fortsatt venter på å kunne starte naturgassproduksjon fra Sant'Andrea
Disse inntektene pleier å øke om vinteren da strømprisene går opp. Ikke send ut feil info til markedet!!!
Disse inntektene pleier å øke om vinteren da strømprisene går opp. Ikke send ut feil info til markedet!!!
Konjagi
01.02.2025 kl 09:33
3902
Stop/loss i denne aksjen har ribbet mange for penger. Med de mange nedturene (tildels brutale) som vi som har vært med i alle disse tragiske årene, vet at lyn kommer fra klar himmel.
God helg
God helg
HP17
01.02.2025 kl 10:01
3850
Jeg vurdere sannsynligheten for børsmelding og kurs innen møte onsdag 05.02 starter lik:
- børsmelding fra Zenith innen møte lik 30% og en kurs mellom kr 3-5
- ingen børsmelding fra Zenith innen møte lik 70% og en kurs mellom kr 1.2 - 1.6
Tror dette er et godt estimat på ulike senarier.
- børsmelding fra Zenith innen møte lik 30% og en kurs mellom kr 3-5
- ingen børsmelding fra Zenith innen møte lik 70% og en kurs mellom kr 1.2 - 1.6
Tror dette er et godt estimat på ulike senarier.
Redigert 01.02.2025 kl 10:02
asbjørnsen
01.02.2025 kl 10:36
3779
Jepp.
Melding mandag, tirsdag, eller onsdag. Ca0800.
Om det ikkje skjer så veit eg ikkje heilt kva dei 4 timane skal bli brukt til...
Eg har igrunn mest tru på at om den kjem, så kjem den på onsdag. Ein skikkeleg bra start på den investordagen ;)
Melding mandag, tirsdag, eller onsdag. Ca0800.
Om det ikkje skjer så veit eg ikkje heilt kva dei 4 timane skal bli brukt til...
Eg har igrunn mest tru på at om den kjem, så kjem den på onsdag. Ein skikkeleg bra start på den investordagen ;)
Mdg1
01.02.2025 kl 11:08
3738
Enig. Samtidig tror jeg kurs 1.juli er mellom 3-5 kroner om ikke Tunisia klarer å finne noen advokater som kan dra et kort opp av hatten. Jeg satser på seier i rettsak 2 og et forlik på rettsak 3 på mellom 200-400m$
HP17
03.02.2025 kl 07:52
2778
Da er det bare å glede seg til en spennende uke i Zenith, kanskje den mest spennende i hele Zeniths historie?
Onsdag 05.02 kan nesten ikke komme raskt nok nå.
Interessen for Zenith er stor.
https://newsweb.oslobors.no/message/637570
Onsdag 05.02 kan nesten ikke komme raskt nok nå.
Interessen for Zenith er stor.
https://newsweb.oslobors.no/message/637570
Redigert 03.02.2025 kl 08:04