ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Rule
03.02.2025 kl 14:26
7035
Just præcist. De tager ik aktier hjem til 1,34 uden at være ret sikre på en fed premie. Kan være at de allerede har fået forelagt et forlig de har takke nej på. Begge dele informelt. Kan betyde at noget kan komme anyday, men senest i Februar hvor retsag slutter….
E Desperados
03.02.2025 kl 14:34
7018
Aksjekursen går i null om noen gir AC ekte italiensk mafiabehandling. Så han vet nok at han sitter trygt på det møte.
Anywhere
03.02.2025 kl 14:40
6966
Rule, om ledelsen har just takket nei til forsøk på forlik, så er det mer enn usmakelig at de gjør emisjon mot seg selv, det er langt over den lovlige kanten,
Billyjojimbob
03.02.2025 kl 14:40
6998
Mange har mer enn 7x på 1,40,all honnør til AC😁🇧🇻👍fortsatt spennende fremover i swingeren
futureistoday
03.02.2025 kl 14:45
6992
De som la ut en bitteliten motstand på 1.42-1.425 har gjort en genistrek idag, så ligger det skjulte ordrer på andre siden som fanger opp alt. De har sopt inn på aksjer mellom 1.37-1.40 til flere millioner🤑 så tar de vekk sperren eller sperren blir kjøpt opp så går aksjen og penger er tjent🤓📈 helt vanvittig hvor enkelt for dem
Redigert 03.02.2025 kl 14:46
Billyjojimbob
03.02.2025 kl 14:52
6929
Utrolig mange ulike strategier ute og går,mange her som nyss er uteksaminert fra besserwisser skolen i Dusseldorf gjør det hele mye mer spennende,greed is good😁🇧🇻💪
unikum
03.02.2025 kl 14:56
6894
Ikke satt noen sperre her i gården kun kjøpt ett par ganger nede på 1,3 tallet som jeg tenker blir hyggelig utover uken. Vi får se, de som har nerver holder ut, men kanskje ikke så rart når vi aner hvor mye penger som må legges på bordet snart.
Mdg1
03.02.2025 kl 15:09
6769
De gjør jo ikke det. De passer bare på at de eier like mye av selskapet også etter emi. AC vil ikke bli utvannet
Blientotre
03.02.2025 kl 16:19
6503
Her er hva som sto 13. januar.
Use of Proceeds
The proceeds of the Placements will be used to fund the Company’s publicly announced international arbitrations against the Republic of Tunisia and ETAP, with specific attention being deployed towards enforcement of the recent ICC-1 Arbitration award, as well as for general working capital purposes.
Use of Proceeds
The proceeds of the Placements will be used to fund the Company’s publicly announced international arbitrations against the Republic of Tunisia and ETAP, with specific attention being deployed towards enforcement of the recent ICC-1 Arbitration award, as well as for general working capital purposes.
HMPInvest
03.02.2025 kl 16:29
6419
probably a very good buy opportunity today. Floor in the range 1.35-1.40 kr, if you are into technical analysis the price showed support in a fib 50-62% zon, well in line with the pp. Lets see what the week has coming :)
Anywhere
03.02.2025 kl 16:47
6397
Ingen vil egentlig bli utvannet, utfordringen her er at selskapet fraviker all normal governance og aksjonærlikestilling. Dersom de vet noe i forhold til erverv av aksjer, som markedet ikke vet, så anvender de nå markedet til en solid berikelse av seg selv og kanskje nærstående. Det er ikke første gang og blir trolig ikke siste.
Husk at man må følge med på hva selskapene melder og lese bare deler av meldingene som legges.... større lån ble nylig konvertert til aksjer for Andrea Cattaneo. Han fikk 16,3 mill aksjer i bytte for annulering av et lån på 400k pund. I tillegg tegned han og 2 stk i ledelsen aksjer for et par mill kroner på kurs NOK 0,68. Samtidig kom det inn et par titalls mill kroner fra "finansinstitusjoner", men det rekker ikke lenge, derfor ny emisjon i dag, som heller ikke rekker allverden...
Men det positive; en del mindre utvanning for alle som ikke får delta i dag med emisjon på 1,34 i stedet for 0,68:)
Husk at man må følge med på hva selskapene melder og lese bare deler av meldingene som legges.... større lån ble nylig konvertert til aksjer for Andrea Cattaneo. Han fikk 16,3 mill aksjer i bytte for annulering av et lån på 400k pund. I tillegg tegned han og 2 stk i ledelsen aksjer for et par mill kroner på kurs NOK 0,68. Samtidig kom det inn et par titalls mill kroner fra "finansinstitusjoner", men det rekker ikke lenge, derfor ny emisjon i dag, som heller ikke rekker allverden...
Men det positive; en del mindre utvanning for alle som ikke får delta i dag med emisjon på 1,34 i stedet for 0,68:)
Redigert 03.02.2025 kl 17:09
Blientotre
03.02.2025 kl 16:57
6352
Det tyder vel på at et forlik har enten blitt avslått, eller aldri har blitt forhandlet - hvis ikke er det vel nært inside kjøp om det nå skulle komme et forlik kort tid etter.
Redigert 03.02.2025 kl 16:57
HP17
03.02.2025 kl 18:11
6004
Her er mange litt «bitre» for å ha gått glipp av årets mulighet på ose og mellom 409%-600% på få uker. Løft hodet og rett blikket fremover, så får dere være med på morroa.
E Desperados
03.02.2025 kl 18:14
6018
Om et forlik på la oss si 250 MUSD har blitt avslått samtidig som det kjøres en emisjon med egne venner så er det jo mildt sagt litt grisete. Men AC økte jo egen eierandel til langt under markedspris, så det ligger vel i kortene at han vet noe.
Rule
03.02.2025 kl 18:28
5967
Min tanke er at de måske har fået et hypotetisk Q - hvad nu hvis …?
Det kan man vel fint bruge til at føle hvor modparten står. Det ka være mundtligt og rent hypotetisk. Det vil dog give Z en ret stor pegepind på hvor de står.
Ledelsen har hånden på kogepladen. Kan gi et lidt dårligere resultat- forlig på fx 10nok - hvor retten måske ku bli fx 15nok.
Det kan man vel fint bruge til at føle hvor modparten står. Det ka være mundtligt og rent hypotetisk. Det vil dog give Z en ret stor pegepind på hvor de står.
Ledelsen har hånden på kogepladen. Kan gi et lidt dårligere resultat- forlig på fx 10nok - hvor retten måske ku bli fx 15nok.
futureistoday
03.02.2025 kl 18:38
6049
Det er mange (meg selv inkludert) som ble overrasket over en emisjon så tett på sist innhenting. Jeg har tenkt litt og jeg tror som det har blitt nevnt av troverdig kilde at tunisierne har forsøkt og få til ett forlik straks etter de tapte første sak. Dermed så var det i ledelsens tro og håp at det ville komme til ett forlik innen kort tid med forhandlinger.
Slik jeg tolker flere av hendelsene i det siste så har forhandlinger ikke nådd frem og nå (kanskje midlertidig) stoppet opp. Det samsvarer med både det vi har lest fra ladyofaim og tidspunktet zenith lastet opp sine videosnutter på zenith’s X profil.
Da kjørte de en emi nå for og hente inn kapital til og gjennomføre sakene uten og bekymre seg for likviditet. Det kan fremdeles komme forlik innen kort tid, men kan se ut som forhandlinger på nåværende tidspunkt er stanset.
Ledelsen/Advokatene til Zenith må ha en svært klar sak som de er meget sikre på og vinne hvis de har avslått tilbud sålangt.
Jeg må innrømme som mange sikkert vet er at som oljemann så har jeg på ingen måte blitt imponert av AC. Men finansmann og avtaler i den verden skal han etter min kunnskap være langt flinkere i.
Så til alle nye og gamle investorer ønsker jeg lykke til fremover, jeg ser lyst på dette året for Zenith og sitter med mer aksjer enn noen gang.
Håper jeg får truffet på noen kjente Nick herfra i Oslo på onsdag☺️
Slik jeg tolker flere av hendelsene i det siste så har forhandlinger ikke nådd frem og nå (kanskje midlertidig) stoppet opp. Det samsvarer med både det vi har lest fra ladyofaim og tidspunktet zenith lastet opp sine videosnutter på zenith’s X profil.
Da kjørte de en emi nå for og hente inn kapital til og gjennomføre sakene uten og bekymre seg for likviditet. Det kan fremdeles komme forlik innen kort tid, men kan se ut som forhandlinger på nåværende tidspunkt er stanset.
Ledelsen/Advokatene til Zenith må ha en svært klar sak som de er meget sikre på og vinne hvis de har avslått tilbud sålangt.
Jeg må innrømme som mange sikkert vet er at som oljemann så har jeg på ingen måte blitt imponert av AC. Men finansmann og avtaler i den verden skal han etter min kunnskap være langt flinkere i.
Så til alle nye og gamle investorer ønsker jeg lykke til fremover, jeg ser lyst på dette året for Zenith og sitter med mer aksjer enn noen gang.
Håper jeg får truffet på noen kjente Nick herfra i Oslo på onsdag☺️
HMPInvest
03.02.2025 kl 18:54
6004
makes sense . . . I argue that there is still a chance/risk a new round of negotiation will come during feb. Though, the pp was ok imo, and likely to set a new floor for the share price. Big trade volume today, new hands, which is always good.
Fjellbris
03.02.2025 kl 19:07
5926
Lykke til videre, jeg er redd at når TTT så detter aksjen tilbake.
Men, på sikt, og det vil si i Q1 2026 når sak 3 er avgjort, kan dette bli veldig bra om erstatning blir som man håper på.
I det korte bildet nå derimot er jeg skeptisk. Når det hauses opp og folket tror på forlik og melding i løpet av helgen, i dag, for møte onsdag osv, og så er «svaret» ny emi på 1,34 i løpet av helgen, ja da lukter dette ikke så bra synes jeg og virker heller som krefter har hauser opp før emi ble satt. Dersom forlik nå plutselig ikke er aktuelt og man skal gå runder og prosesserer i retten tar ting tid, og utfallet vet ingen med sikkerhet. Sak 2 snakker man om dom i løpet av sommeren, sak 3 (som er den absolutt største trigger her!!) Q1 2026. Tipper møtene onsdag og torsdag denne uken er for å pleie aksjonærene og selge inn nye prosjekter så de lettere kan få inn mer penger / emi igjen på et senere tidspunkt.
Markedet håpet på melding om forlik i dag og fikk emi a 1,34, da solgte jeg siste rest a 1,45, heldigvis solgte jeg også mye på fredag.
Men, på sikt, og det vil si i Q1 2026 når sak 3 er avgjort, kan dette bli veldig bra om erstatning blir som man håper på.
I det korte bildet nå derimot er jeg skeptisk. Når det hauses opp og folket tror på forlik og melding i løpet av helgen, i dag, for møte onsdag osv, og så er «svaret» ny emi på 1,34 i løpet av helgen, ja da lukter dette ikke så bra synes jeg og virker heller som krefter har hauser opp før emi ble satt. Dersom forlik nå plutselig ikke er aktuelt og man skal gå runder og prosesserer i retten tar ting tid, og utfallet vet ingen med sikkerhet. Sak 2 snakker man om dom i løpet av sommeren, sak 3 (som er den absolutt største trigger her!!) Q1 2026. Tipper møtene onsdag og torsdag denne uken er for å pleie aksjonærene og selge inn nye prosjekter så de lettere kan få inn mer penger / emi igjen på et senere tidspunkt.
Markedet håpet på melding om forlik i dag og fikk emi a 1,34, da solgte jeg siste rest a 1,45, heldigvis solgte jeg også mye på fredag.
Redigert 03.02.2025 kl 19:26
Nilsok
03.02.2025 kl 19:25
5867
Stor klapp til alle de gode backtraderne på tråden som
Lettet seg på fredag 🤣🤣🤣
Lettet seg på fredag 🤣🤣🤣
Anywhere
03.02.2025 kl 19:38
5804
Future, du må regne med at det ikke er gjort forsøk på kontakt fra Tunisiske myndigheter mot Zenith der hensikt har vært sondering i forhold til utenomrettslig avklaring. I så fall, med ledelsens vitende , og diverse emisjoner mot nærstående finansielle institusjoner, så er det tildels grisete tildekking av info for majoriteten av aksjonærer. For ledelsen har evnt visst og tar for seg, og det har de i så fall også lekket til øvrige som emisjonene er rettet mot.
Aksjonærer skal likebehandles på evnt kurssensitiv info. En tilnærming om forlik er sådan.
Aksjonærer skal likebehandles på evnt kurssensitiv info. En tilnærming om forlik er sådan.
futureistoday
03.02.2025 kl 21:20
5497
Jeg er ikke uenig med deg når det gjelder uetisk skikk ovenfor aksjonærer.
Jeg har vært med her såpass lenge at er veldig innforstått med at *aksjonærvennlig * er ett ord som ikke er forstått blandt ledelsen i selskapet.
Derimot så er det ingen krav til og rapportere samtaler om forlik til alsjonærer. Hadde det blitt fremlagt ett skrevet tilbud fra motparten derimot så hadde det vært pliktig og gi ut informasjonen.
Jeg mistenker det har foregått samtaler om forlik som vi vanlige aksjonærer ikke får høre noe om, men derimot disse *institusjonelle blabla* investorene før høre i glatte ordelag når det hentes inn disse rettede emisjonene.
Ikke ulovlig men dårlig skikk.
Jeg har vært med her såpass lenge at er veldig innforstått med at *aksjonærvennlig * er ett ord som ikke er forstått blandt ledelsen i selskapet.
Derimot så er det ingen krav til og rapportere samtaler om forlik til alsjonærer. Hadde det blitt fremlagt ett skrevet tilbud fra motparten derimot så hadde det vært pliktig og gi ut informasjonen.
Jeg mistenker det har foregått samtaler om forlik som vi vanlige aksjonærer ikke får høre noe om, men derimot disse *institusjonelle blabla* investorene før høre i glatte ordelag når det hentes inn disse rettede emisjonene.
Ikke ulovlig men dårlig skikk.
TheLondonOiler
03.02.2025 kl 22:26
5261
fully concur with your assessment. I also believe that AC and the Tunisian representatives met but were unable to reach an agreement. It is likely that AC took a hardline approach in the negotiations, and the most recent capital raise was a strategic move to ensure Zenith's financial stability until the final arbitration by year-end. I am confident that there will be no further fundraising, and we are now moving forward with the next two arbitration cases, aiming for a full legal victory.
Aldara
03.02.2025 kl 22:42
5224
Som ALLTID går denne aksjen ganske heftig på F O R V E N T N I N G E R!
Når realiteten slår inn går den ALLTID N E D! Alltid!! Er ikke det rart?
Intet unntak!!
Når realiteten slår inn går den ALLTID N E D! Alltid!! Er ikke det rart?
Intet unntak!!
Redigert 03.02.2025 kl 22:43
unikum
03.02.2025 kl 23:27
5045
Hva snakker du om ? Hvilken realiteter? En emisjon som ble satt på 1,34 og 40 mill til gjeld. Etter noen uker omsetning fra 20 øre og opp til 1,8 så tror jeg dette bør gå fint. Egentlig supert at denne emisjonen kom. Den setter standarden utover. Enten så er man med eller så er det bare å komme seg ut. Nok av kjøpere på sidelinja ennå.
JobPeterson
03.02.2025 kl 23:50
4965
Den forrige kapitalinnhentingen på 0,68 utløste en lignende utvikling, der aksjekursen korrigerte fra 0,87 til 0,7 før den steg til 2 kroner. I dag var siste mulighet for institusjonelle investorer til å etablere eller øke sine posisjoner før den virkelige bevegelsen starter. Vi forventer de andre og tredje voldgiftsavgjørelsene innen de neste 10 månedene. En positiv avgjørelse kan være en betydelig katalysator og potensielt løfte aksjen til 10 kr.
HP17
04.02.2025 kl 09:04
4464
Spenningen stiger før morgendagen. Hva kan komme ut av de to ekstra oppsatte investordagene på 2* 4 timer?
Kan AC trekke opp av hatten en klar tidsplan, prosess, beløp m.m? Tiden vil vise.
Kan AC trekke opp av hatten en klar tidsplan, prosess, beløp m.m? Tiden vil vise.
Trucker-22
04.02.2025 kl 09:14
4412
Det kommer ingen ting nytt i morgen og eit bortkastet møte og sløsing med adm kost. Men dere kan takke Mr Grådig med et fantastisk trekk med å slenge enda en ny emi i fleisen på tålmodige aksjonærer som han kaller. Samtidig kan dere takke for det store krakket i aksjen etter enda en ny emi.
IDGAF
04.02.2025 kl 09:21
4340
Store krakket 🙈🤣
En fantastisk emisjon på ørliten rabatt på ca 20% der aksjen har steget ich 700% 👏👏
Klart noe skal meddeles i morgen 🥳
Gled dere alle sammen 😁
En fantastisk emisjon på ørliten rabatt på ca 20% der aksjen har steget ich 700% 👏👏
Klart noe skal meddeles i morgen 🥳
Gled dere alle sammen 😁
JobPeterson
04.02.2025 kl 09:23
4336
Mr. Grådig tok aksjekursen fra 0,17 til 2, og har nå sikret oss full finansiering for å nå målet på å vinne 600 millioner dollar. Han er så grådig for å gjøre oss alle rike! For en fryktelig fyr!
Mdg1
04.02.2025 kl 09:32
4261
Han har jo sagt han føler seg pisset på av tunisiske myndigheter. Nå er tiden for å ta hevn. Tror de skal betale veldig mye før han lar være å gjennomføre rettsakene. Det er en veldig lang prosess som nå nærmer seg målstreken. Bare litt over et år til nå før alle tre rettsaker er fullført. Er vi heldige sitter selskapet igjen med langt over 7 mrd fordelt på 500 mill aksjer
Redigert 04.02.2025 kl 09:34
Peter Sellers
04.02.2025 kl 09:46
4193
@HP17, vel AC kommer neppe til Oslo og Stockholm bare for å drikke kaffe så det er nok fremdriftsplaner og staus quo og nå er det heller ikke behov for å tigge penger iom den siste emi'n som kom i går, tror dette blir bra!!
En oppfordring fra alle oss AKSJONÆRER til de som skal på møte i morgen så imøteser vi gjerne ett resyme av hva AC formidlet, på forhånd takk :))
En oppfordring fra alle oss AKSJONÆRER til de som skal på møte i morgen så imøteser vi gjerne ett resyme av hva AC formidlet, på forhånd takk :))
Sia
04.02.2025 kl 09:51
4189
Spot on! For meg er det jo helt ulogisk å selge før alle "rettsakene" er unna gjort. Er jo derfor vi har ish 600 prosent stigning på 3 mnd.
HMPInvest
04.02.2025 kl 09:57
4151
agree, the agenda for tomorrow is according to Dagens Börs all about the Tunisia cases.
Anywhere
04.02.2025 kl 10:25
4016
Siden det er et investormøte kan det være greit å forsøke å få informasjon om hvordan selskapet tenker å håndtere sin låneforpliktelser dette året..??
olje
04.02.2025 kl 10:46
3932
Jepp det er relevant det men det vet vi vel er håndterbart ang renter og med tanke på hva de har hentet inn. De er heller ikke nedsyltet i gjeld om noen skulle få inntrykk av det. Alt dette ligger lett tilgjengelig for den menig mann å finne :) Når det sagt, for en herlig aksje å sitte fullt lastet i!! Det kan skje mye her fremover på både kort og mellomlang sikt. Ett forlik kan meget godt fortsatt komme i løpet av våren, og før den endelige avgjørelsen av "sak 2" i sommer.
olje
04.02.2025 kl 10:52
3885
I tillegg så er ikke en dobling på børsen en selvfølge. Her kan det fortsatt bli flere 100 prosent opp om de vinner greit frem. Jeg vurderer sterkt å sitte til ett eventuelt forlik kommer eller til vi har kommet helt i mål med sakene. Om det skulle vise seg å bli i første halvår neste år så går den tiden fort. Vi får uansett en del av avklaringene innen denne sommeren og det vil ta oss høy det også om det går sånn som vi har investert for.
Redigert 04.02.2025 kl 10:54
Fjellbris
04.02.2025 kl 11:39
3677
PS - ble til at jeg tok et nytt lodd når muligheten kom på 1,36, satser på at emi 1,34 setter en viss bunn og at det kommer positiv oppdatering på møtene i morgen og torsdag, helst med en børsmelding i forkant: :-)
Liker ikke emier i som kommer etter kraftig hausing og oppgang, men dette gjør jo også at finansiering nå er på plass for å få gjennomført rettssakene. Den største belønningen ligger som vi vet sak 3 og da må man mest sannsynlig vente et års tid, tror ikke på noe forlik med det første, men håper jeg tar feil. Et greit lodd her videre til kurs rett over emien føltes dog greit mtp risk & reward :-)
Liker ikke emier i som kommer etter kraftig hausing og oppgang, men dette gjør jo også at finansiering nå er på plass for å få gjennomført rettssakene. Den største belønningen ligger som vi vet sak 3 og da må man mest sannsynlig vente et års tid, tror ikke på noe forlik med det første, men håper jeg tar feil. Et greit lodd her videre til kurs rett over emien føltes dog greit mtp risk & reward :-)
Trucker-22
04.02.2025 kl 11:52
3604
Foreløpig ser det ut som markedet har null tro på at det kommer noe positivt under møtet i morgen og sender aksjen i rødt, men godt hjulpet av Mr Grådig
E Desperados
04.02.2025 kl 12:02
3555
Kommer neppe noen hyggelig melding imorgen tidlig. Ser LadyofAim antyder lowballs fra Tunisia i et nytt innlegg nå og at ballen ligger hos dem nå som Zenith har sikret seg penger til å kjøre saken fullt ut.
IDGAF
04.02.2025 kl 12:04
3546
Mr Grådig vet de med stooor sannsynlighet vinner alle saker 😉
Lås inn aksjene dine ett års tid Trucker ✅
Hva som måtte komme i morgen som mest sannsynlig er meget positivt. Har lite å si i det lengre bilde...
Lås inn aksjene dine ett års tid Trucker ✅
Hva som måtte komme i morgen som mest sannsynlig er meget positivt. Har lite å si i det lengre bilde...
tuja
04.02.2025 kl 12:07
3549
Fra annen tråd: Ny tweet fra the lady;
«Lowballs? 🚫 Quick raise secured to cross the finish line… unless they increase the number and speed up the payment timescale. Ball’s in their court. 🎱#Negotiation @zenithenergyltd»
«Lowballs? 🚫 Quick raise secured to cross the finish line… unless they increase the number and speed up the payment timescale. Ball’s in their court. 🎱#Negotiation @zenithenergyltd»
Peter Sellers
04.02.2025 kl 12:14
3503
@Fb så flott og hyggelig og jeg håper og tror at du kommer godt ut av det.....kan være ett smart trekk iom møte i Oslo i morgen og som jeg skrev her tidligere så tror jeg neppe AC kommer bare for å drikke kaffe.....nå som finansene er på plass med emi'n så er det heller ikke for å tigge penger, tvi tvi vi får håpe noen legger ut litt i morgen etter møteslutt, ha en fin dag videre dette blir bra etter hvert :))
Peter Sellers
04.02.2025 kl 12:16
3480
@tuja, er du inne?? Jeg trodde du var låst kun i Qec men hyggelig om du er her :))