ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
E Desperados
05.02.2025 kl 09:41
3679
Er forberedt til å sitte her til rettsak 3, evt et forlik. Så tåler fint at det blir litt røde tall en periode.
Mdg1
05.02.2025 kl 09:46
3636
Hvor tror dere LOA har informasjonene sin fra? Tunisiske myndigheter eller Zenith. Tviler ikke på at alt skrevet der er riktig da profilen historisk sett har vært veldig presis. Jeg tror det er mere sannsynlig at noen i tunisisk styre lekker informasjon enn at et selskap lekker innsideinformasjon
Artige
05.02.2025 kl 09:48
3725
Som sagt ble møtet annonsert for å løfte kursen og dermed få en høyere emi-kurs. Dette har markedet nå skjønt og da går det den veien. Blir nok et bortkastet møte idag.
Mdg1
05.02.2025 kl 09:56
3703
Jeg tipper institusjonelle som har investert har fått vite mye mere enn vi vet om både tilbudt forlik og sannsynlig resultat av rettsaker. De som gikk inn på 1.34 forventer nok et godt utbytte på den kursen også
unikum
05.02.2025 kl 09:57
3746
4 timer prat om været? Der er vel kanskje du? Hold på hatten tenker jeg
Neso
05.02.2025 kl 10:01
3820
Det er tydelig mange som solgte seg ut tidlig og ikke fikk være med på oppturen. Det er noe fundamentalt galt med denne bitterheten og gleden over røde tall. Lykke til dere som enda er med. Dere fortjener det virkelig. Spennende å se hvor dette ender.
Artige
05.02.2025 kl 10:03
3816
Så du tror der kommer big news. Hysj, ikke si det til andre. Helt etter boka.
E Desperados
05.02.2025 kl 10:23
3596
Dagens Børs har agenda før det svenske møtet i Stockholm. Dreier seg, naturlig nok, om sakene i Tunisia.
Liverbirds
05.02.2025 kl 10:26
3592
Håper dere som er på møte deler kun informasjon i den SERIØSE TRÅDEN.
På forhånd tusen takk!
På forhånd tusen takk!
Trucker-22
05.02.2025 kl 10:27
3586
Til dere som er på møtet, hvor mange land har AC vært innom allerede som dei tenker ein DD på....15-20 land??
Tenker zenith å starte med laks også?, kanskje krabbe oppdrett?
Tenker zenith å starte med laks også?, kanskje krabbe oppdrett?
Peter Sellers
05.02.2025 kl 10:42
3480
@ris, klarte du engang komme deg inn under krona??? Makan til amatør, just say :))))
JobPeterson
05.02.2025 kl 10:42
3503
Prisen har steget tilbake i grønt. Noen solgte tungt, men markedet kjøpte opp alle aksjene. Dette vil enkelt sprette tilbake til 2 kroner innen en måned og bryte opp til 2,5–3 før den andre voldgiftsavgjørelsen.
Peter Sellers
05.02.2025 kl 10:47
3454
@JbPeterson, helt klart er at det sikkert foregår forhandlinger om ett forlik og det kan sprette opp av hatten når som helst!! Var nok forhandlinger i helgen men tilbudet var nok for dårlig for AC og en annen ting er jo at dersom tilbudet blir godt nok så vil Zenith spare en masse kostnader ved å slippe rettsaker, bare å sitte rolig i båten, litt for mange som har skikkelig nervøse nerver og selger med tap!!
tuja
05.02.2025 kl 10:48
3474
Kursen stiger etterhvert som møtet skrider frem. Borger bra for fortsettelsen.
olje
05.02.2025 kl 10:48
3479
Herlig, for ett fundament vi har laget her nede nå etter tidenes rally de siste ukene. Rett og slett rørenes. Gleder meg til fortsettelsen! Når det gjelder riskokeren så la han få holde på, jeg synes han faktis er komisk. Ler så jeg rister i stolen av og til :)
Vaksine20
05.02.2025 kl 10:52
3464
Peter Sellers skrev @Liverbirds, kan ikke være mer enig!!
Hei alle sammen, jeg vet at ingen er interessert i å lese andres trade, men det forundrer meg at den ene dagen er folk villige til å betale 1,9 kr for så å selge samme aksje helt nede på 1 kr. Jeg var tålmodig , måtte vente på denne dagen i en hel måned. For dette skulle skje! (Ja, jeg er litt stolt av meg selv) Kjøpte meg inn på 1 krone og skal sitte og se om ikke historien gjentar seg. Noen som har tips når jeg burde kaste kortene i denne?
HP17
05.02.2025 kl 10:55
3441
Suser oppover igjen. Panikken har lagt seg og fokuset har flyttet seg tilbake til milliardkravene, rettsak og mulig forlik. Vil ikke overraske om kursen er tilbake rundt emisjonskursen på kr 1.34 og mulig kr 1.50-1.60 innen de to møtene idag/morgen er over?
E Desperados
05.02.2025 kl 10:57
3455
Enten så sitter du til rettsakene er ferdig, evt forlik er inngått, eller så setter du deg selv en pris du er fornøyd med og selger deg ut da.
IDGAF
05.02.2025 kl 10:58
3428
Personlig tar jeg gevinst på ich 3kr bare for å dekke inn investeringen 👍
Resten blir stående til eventuelt forlik kommer eller sak 3 må kjøres ferdig neste år 🥳
Har god tid 😎
Resten blir stående til eventuelt forlik kommer eller sak 3 må kjøres ferdig neste år 🥳
Har god tid 😎
zxcvbnm
05.02.2025 kl 10:58
3440
Jeg kjøpte på 1 kr og tok 17% gevinst og er fornøyd med det på 2 timer. Så jeg anbefaler å selge minst 50% for å sikre seg. Jeg solgte alt. Alt for store svingninger for å sitte med flere 100k aksjer her. Det kommer flere sjanser. Jeg vurderer aksjen igjen mellom 1.1-0.8kr. Kommer dit før neste løft.
Redigert 05.02.2025 kl 11:01
Anywhere
05.02.2025 kl 10:59
3463
Dersom det ikke overrasker om kursen er 1,60 (skjønner det er mer ønsketenkning enn en ny nedtur), så overrasker vel heller ikke turen ned under krona igjen, som vi så tidligere i dag, og som vi også anså som meget godt mulig i går...Her er det mye traderstyrt uanz!!! Selskapet har aldri kunne overbevise ut fra god ledelse og drift, og det spørs om de noengang får det til og blir tillit verdt??! Og da har man egentlig kun spekulasjon å investerer på grunnlag av...og det kalles egentlig ikke investering....
Zxcv...du synes å ha valgt grei strategi i forhold til denne aksjen. Som meg😉
Zxcv...du synes å ha valgt grei strategi i forhold til denne aksjen. Som meg😉
Redigert 05.02.2025 kl 11:01
Vaksine20
05.02.2025 kl 11:05
3417
Takk! Jeg tar sjansen og velger å sitte til rettssakene er ferdi g(event forlik). Beløpet jeg er inne med utgjør kun 5% av det jeg er inne i markedet med så et sånt tap får jeg klare å komme meg over.
Takk for svar!
Takk for svar!
Anywhere
05.02.2025 kl 11:06
3409
Peter Sellers, skjønner du virkelig ikke at du driver og villfarer folk med påstander om forhandlinger??? AC kan ikke sitte og fordele emisjonsaksjer til seg selv i samme åndedrag som han forhandler om forlik!!!!
Redigert 05.02.2025 kl 11:07
tuja
05.02.2025 kl 11:10
3392
Tja, det antydes da tydelig i dagens artikkel:
1: Refresh our readers’ memory—what does Zenith do, and how did the company end up in a dispute with the Tunisian state?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: Zenith is an international energy company, an international operator producing oil & gas and electricity on three continents.
Zenith once controlled four fields in Tunisia, which have been sequestrated or rendered unable to produce any revenues, only costs—consequently resulting in small losses.
Zenith strongly reacted by initiating three arbitrations: two (ICC1 and ICC2) before the International Chamber of Commerce in Paris and one before the ICSID, a subsidiary of the World Bank in Washington.
2: What are these three disputes, and what is their current status? How large are the amounts involved, and when can we expect rulings from the arbitration court?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy:
ICC 1 = 6.7 million USD
ICC 2 = 130 million USD
ICSID 1 = 503 million USD
Total = 639.7 million USD
Sentences / Award Timing
ICC 1 = Already won on December 18, 2024, with a total award of 9.7 million USD (+45% over the original claim of 6.7 million USD)
ICC 2 = Expected September 2025
ICSID 1 = Expected in Q2 2026
3: These are very substantial amounts. For those unfamiliar with contracts and arbitration within the oil sector, could you explain the process?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: The oil sector is characterized by the granting of concessions—licenses to produce—by the host country. These licenses normally last for 25 years. If one or more of these licenses are illegally canceled, damages are calculated for the next 25 years, making them very large.
4: What factors suggest that the Tunisian state might reach out to negotiate a settlement in advance of potential damages? If not, why?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: These amounts make reasonable for the Tunisians to try to settle. Negotiations though can be made in a way that serves only the scope of Tunisians to delay matters, so they shall be seen with attentive magnifying glasses, but negotiation remains the most reasonable solution.
1: Refresh our readers’ memory—what does Zenith do, and how did the company end up in a dispute with the Tunisian state?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: Zenith is an international energy company, an international operator producing oil & gas and electricity on three continents.
Zenith once controlled four fields in Tunisia, which have been sequestrated or rendered unable to produce any revenues, only costs—consequently resulting in small losses.
Zenith strongly reacted by initiating three arbitrations: two (ICC1 and ICC2) before the International Chamber of Commerce in Paris and one before the ICSID, a subsidiary of the World Bank in Washington.
2: What are these three disputes, and what is their current status? How large are the amounts involved, and when can we expect rulings from the arbitration court?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy:
ICC 1 = 6.7 million USD
ICC 2 = 130 million USD
ICSID 1 = 503 million USD
Total = 639.7 million USD
Sentences / Award Timing
ICC 1 = Already won on December 18, 2024, with a total award of 9.7 million USD (+45% over the original claim of 6.7 million USD)
ICSID 1 = Expected in Q2 2026
3: These are very substantial amounts. For those unfamiliar with contracts and arbitration within the oil sector, could you explain the process?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: The oil sector is characterized by the granting of concessions—licenses to produce—by the host country. These licenses normally last for 25 years. If one or more of these licenses are illegally canceled, damages are calculated for the next 25 years, making them very large.
4: What factors suggest that the Tunisian state might reach out to negotiate a settlement in advance of potential damages? If not, why?
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: These amounts make reasonable for the Tunisians to try to settle. Negotiations though can be made in a way that serves only the scope of Tunisians to delay matters, so they shall be seen with attentive magnifying glasses, but negotiation remains the most reasonable solution.
E Desperados
05.02.2025 kl 11:12
3398
Men han kan ha sagt "F-it, tilbudet er for lavt! Vi kjører emisjon og sees i retten" og håpe på at Tunisia kommer tilbake med mer penger på bordet. Så kan man helt sikkert være enig i at emisjonen var grisete som de aller fleste rettede emisjoner er på Oslo Børs, men det er jo en helt annen sak.
HP17
05.02.2025 kl 11:28
3310
September 25? Mener det tidligere har vært indikert sommeren 25? Er det en forsinkelse?
Kursen må bryte opp over kr 1.20 nå som volumet er høyt, hvis ikke er det en reell sannsynlighet for at kursen igjen bryter godt ned. Blir en spennende dag i Zenith. Klarer kursen å bryte over kr 1.20?
September 25? Mener det tidligere har vært indikert sommeren 25? Er det en forsinkelse?
Kursen må bryte opp over kr 1.20 nå som volumet er høyt, hvis ikke er det en reell sannsynlighet for at kursen igjen bryter godt ned. Blir en spennende dag i Zenith. Klarer kursen å bryte over kr 1.20?
Bullfight
05.02.2025 kl 11:39
3230
Sia skrev Det er det
Er vel ikke positivt at den synker under møtet ?
JobPeterson
05.02.2025 kl 11:50
3160
De kommer vel ikke til å kjøpe eller selge mens de er i en konferanse? Noen solgte seg ut i morges før konferansen, så det er sannsynligvis Miton igjen. Når selgeren er ferdig, vil aksjen komme seg opp igjen med relativt letthet.
Trucker-22
05.02.2025 kl 11:55
3152
Tipper vi ser salgspresset etter møtet i dag, da tror jeg de fleste har fått mer enn nok av denne jordomseglingen til zenith
Anywhere
05.02.2025 kl 11:57
3139
Skal ikke si noe om hvor kursen vil gå.
Men ser at det ikke er mye som skal til for å sende aksjen under 1 krone igjen om noen miljøer setter i gang.
Det meste av omsetningen i dag skjedd de første 20-25 minutt da aksjen ble trynet.
Men ser at det ikke er mye som skal til for å sende aksjen under 1 krone igjen om noen miljøer setter i gang.
Det meste av omsetningen i dag skjedd de første 20-25 minutt da aksjen ble trynet.
tuja
05.02.2025 kl 11:58
3146
Hissig på å komme inn igjen, tydeligvis. De uten aksjer som skriver flest innlegg.
Allroad18
05.02.2025 kl 12:06
3170
Det er så mye grunnløse spekulasjoner, casen er den samme som forrige uke/måned- så jeg forstår ikke problemet. Selskapet står i en helt annen posisjon nå enn for noen måneder siden. Man gjør et valg og bestemmer seg- jeg har sittet i ro(snittet ned) i flere omganger gjennom 4 år, men det har selvfølgelig ikke vært like hyggelig tall som disse siste månedene.
Billyjojimbob
05.02.2025 kl 12:31
3015
Nå må du passe på så du ikke lokker noen til å trade i papiret,skumle greier,kjøp&salg og sånn👍
unikum
05.02.2025 kl 12:56
2919
He he få tradere i dette papiret ja. Kommer det ingenting ut at dette investormøte ? Alle må ha lagt tlf sin i en box før ankomst ? 3 timer uten noe som skjer ?
E Desperados
05.02.2025 kl 12:58
2921
Det var de 50 påmeldte med flest aksjer som fikk komme, så var vel ingen fra barnehagen her inne som har fått innpass.
Peter Sellers
05.02.2025 kl 12:59
2906
@Anywhere, iflg det siste interjuvet med AC i februar under punkt 4 så nevner han at ett forlik kan komme, bortsett fra det Anywhere: ER CASET ZENITH FORANDRET ETTER AT AC SA KURSEN KAN GÅ 3000% OG ER DET IKKE SÅNN AT SAK 2 SKAL OPP FOR RETTEN NÅ FEBRUAR OG VIDERE SAK3 senere i år!! Mener du at hele CASET er snudd opp ned nå eller hva er forandret siden desember måned???
tuja
05.02.2025 kl 13:07
2842
Er vel ikke ofte man har muligheten til å kjøpe aksjer litt over krona, som på ett år har potensiale for 10 dobling ,om ikke mere.
JobPeterson
05.02.2025 kl 13:12
2795
Ingenting har endret seg. Voldgift 2 nærmer seg snart, med en verdi på 100 millioner dollar—dobbelt så mye som vår nåværende markedsverdi. Deretter følger den siste voldgiftssaken, verdsatt til 500 millioner dollar. Selv om vi skulle sikre oss halvparten av dette, vil det fortsatt tilsvare over 6 kroner per aksje.