ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Storms
07.02.2025 kl 17:00
7662
futureistoday skrev Ja jeg var på onsdag
Så er det sikkert som du siger, forlig kommer når det kommer, håber bare så pengene hurtigst muligt komme i kasse Zena… men renter er høje så giver fin afkast uanset.
Redigert 07.02.2025 kl 17:01
Fjellbris
07.02.2025 kl 17:06
11117
Riktig god helg PS og Tuja, kursen etablerte seg som forventet og skrevet i går over 1,34 igjen. Kommer til å svinge mye her fremover, er ivertfall en meget spennende aksje, mens vi venter på mer action også i QEC :-) Riktig god helg!
JobPeterson
07.02.2025 kl 17:40
11014
Jeg er enig i at et forlik fortsatt kan skje når som helst. Lady of Aim sa at det hadde vært diskusjoner med AC, men jeg tror AC spiller et smart spill. Selv om han er åpen for tilbud, fortsetter han likevel sin virksomhet og går videre med rettsprosessen i tilfelle det ikke kommer et godt tilbud.
Peter Sellers
07.02.2025 kl 17:41
11060
@Mountain Breez, Takk i like måte, flott dag opp på 24% :)) Riktig god helg :))
futureistoday
07.02.2025 kl 18:48
10802
Det var ikke noe tvil om at Tunisia har kommet med flere fremstøt, de vet de ikke har noen sak. Zenith har i disse sakene de beste (alle) kortene på hånd og ledelsen spiller de smart. Tunisia vet at hvis det kommer dit at det blir opp til retten og avgi dom så blir ikke den nådig. Det er i deres beste interesse og komme til ett forlik der de kan være med og styre nedbetaling av summen de kommer frem til. Hvis retten avsier dom så blir Tunisia pålagt enorme renter, i tillegg til større sanksjoner i global handel etc.
Jeg personlig tror vi kan forvente melding om forlik ila februar.
Hvis og når den meldingen foreligger så er det for sent og kjøpe på disse nivåer, kan plusse på mange kroner på kursen herfra. Mine synspunkter etter og ha følgt sakene tett, vært på møte og hatt samtaler med AC.
Jeg personlig tror vi kan forvente melding om forlik ila februar.
Hvis og når den meldingen foreligger så er det for sent og kjøpe på disse nivåer, kan plusse på mange kroner på kursen herfra. Mine synspunkter etter og ha følgt sakene tett, vært på møte og hatt samtaler med AC.
LV-Invest
07.02.2025 kl 21:02
10407
Når AC uttalte 3000% opp, lå vel kursen 15 øre. I såfall vil 3000% si kurs ca. 4,50kr etter nevnte stigning.
futureistoday
07.02.2025 kl 21:25
10338
Nei, kursen har ikke vært i 15 øre.
Innlegget der ac sa det var en oppside på 3000% ble lagt ut den 22.12. Den 20.12 var kursen 0.37. Som vil gi 11 kr.
Men dette var ett konservativt anslag, hvis de neste 2 dommene blir lik den første som de vant der de også fikk tilkjent 14-15% renter fra saken ble registrert i tillegg til at motpart ble dømt til og betale alle omkostninger vedrørende saken og motpartens advokater. Så utgjorde det nesten 45% ekstra erstatning i tillegg til fullt ut det beløpet de la inn krav om.
Du kan selv regne hvor mye renter det vil beløpe seg med flere år med 15% løpende rente på 6 milliarder NOK 😊
Innlegget der ac sa det var en oppside på 3000% ble lagt ut den 22.12. Den 20.12 var kursen 0.37. Som vil gi 11 kr.
Men dette var ett konservativt anslag, hvis de neste 2 dommene blir lik den første som de vant der de også fikk tilkjent 14-15% renter fra saken ble registrert i tillegg til at motpart ble dømt til og betale alle omkostninger vedrørende saken og motpartens advokater. Så utgjorde det nesten 45% ekstra erstatning i tillegg til fullt ut det beløpet de la inn krav om.
Du kan selv regne hvor mye renter det vil beløpe seg med flere år med 15% løpende rente på 6 milliarder NOK 😊
Redigert 07.02.2025 kl 21:33
Konjagi
08.02.2025 kl 02:46
9886
Jeg mener at et forlik nå er rimelig risikabelt, da faren for at Tunisia vil trenere betaling og Zenith sitter med hele byrden med å inndrive disse pengene.
Det som etter min mening er det smarteste nå er å avvente avgjørelse i sak 2 og en rettskraftig forfølgelse med beslag i tunisiske verdier.
Jeg antar at etter dette vil nok myndighetene i Tunisia være svært så medgjørlige i forhandlinger om forlik i sak 3.
Det som etter min mening er det smarteste nå er å avvente avgjørelse i sak 2 og en rettskraftig forfølgelse med beslag i tunisiske verdier.
Jeg antar at etter dette vil nok myndighetene i Tunisia være svært så medgjørlige i forhandlinger om forlik i sak 3.
Redigert 08.02.2025 kl 02:48
futureistoday
08.02.2025 kl 03:55
9871
Ett forlik blir godkjent av retten slik det håndheves på samme måte som en rettskraftig dom og kan inndrives rettslig. Så dine synspunkter angående betaling er frafalt på det premiss. Ved ett forlik så vil det bli presisert nøyaktig når betaling(er) skal foregå og vil automatisk utløse reaksjoner skulle de ikke bli overholdt.
Konjagi
08.02.2025 kl 04:52
9862
Det var jeg ikke klar over. Har registrert tilfeller der dette ikke har skjedd, men klart at er rettsapparatet involvert i forliket og dette forfølges på samme måte som ved dom, da er jeg enig.
Men, mener fortsatt at full uttelling I retten på sak 2, gir oss ytterligere styrke i forhandlinger på sak 3
Men, mener fortsatt at full uttelling I retten på sak 2, gir oss ytterligere styrke i forhandlinger på sak 3
futureistoday
08.02.2025 kl 09:27
9552
Ja hvis sak 2 går sin gang og det dømmes likt som i første sak så kommer de med ett skikkelig forlik på siste sak tvert. Jeg tror ett skikkelig tilbud på alt samlet vil komme ila denne måneden
Konjagi
08.02.2025 kl 10:29
9364
Hvis vi skal stole på AC, som bør kjenne innholdet i begge de to første sakene, så er det liten risiko for at sak 2 ikke dømmes i full favør Zenith, og da med full erstatning + renter.
Hvis vi ser på erfaringer hva som vanligvis kompenseres i et forlik, så svinger dette fra 30% til 70% av krav.
Da er vel det bedre med 100% + renter på sak 2, et sted mellom 30 og 70 på sak 3. Jeg vil tro at et forlik på sak vil da kompenseres nærmere 70 enn 30.
Tenker muligens at det er denne strategien som er lagt fra AC & co, derav innhenting av de nye pengene
Hvis vi ser på erfaringer hva som vanligvis kompenseres i et forlik, så svinger dette fra 30% til 70% av krav.
Da er vel det bedre med 100% + renter på sak 2, et sted mellom 30 og 70 på sak 3. Jeg vil tro at et forlik på sak vil da kompenseres nærmere 70 enn 30.
Tenker muligens at det er denne strategien som er lagt fra AC & co, derav innhenting av de nye pengene
Sia
08.02.2025 kl 14:54
8895
Tror ikke alle her inne skjønner at det var sak 1, som var den mest usikre. Den er jo i havn, så de neste er jo "blåkopi".
unikum
08.02.2025 kl 15:49
8748
Om det skulle være så tror jeg Tunisia er tjent med forlik så raskt som mulig. I løpet av februar som stall tips over her. De burde børsmelde om forhandlinger foregår. Litt usikker om de er forpliktet til dette. Finner ikke noe Lovdata om dette. Best om forlik kommer slik at det blir litt forutsigbarhet i aksjen. Det slår ut kanskje heftig opp og ned 10-30% og kan bli fristet til salg eller kjøpe enda mer. Men å være helt ute av denne er nok ikke lurt
Sia
08.02.2025 kl 16:39
8676
Forhandlinger børsmeldes ikke av denne type. Styret i selskapet avgjør om de mener tilbudet er godt nok. Enten blir det børsmeldt om forlik, eller utfallet av rettsaken.
Angående å trade denne, så er det godt mulig. Men hva gjør du når du selger på feks 1,8 og føler deg kjempe fornøyd, så tenker du: Denne synker tilbake til 1,6 i morgen:-)
Men du våkner til melding om forlik, og kursen starter på 8. Tjente 20ørepr aksje og toget er gått for alltid:-)
Angående å trade denne, så er det godt mulig. Men hva gjør du når du selger på feks 1,8 og føler deg kjempe fornøyd, så tenker du: Denne synker tilbake til 1,6 i morgen:-)
Men du våkner til melding om forlik, og kursen starter på 8. Tjente 20ørepr aksje og toget er gått for alltid:-)
Redigert 08.02.2025 kl 16:45
SailorDream
08.02.2025 kl 17:06
8585
Forhandlinger har i det minste foregått. AC CEO sa uoppfordret på investor møtet at Tunisia hadde kontaktet Zena ved flere anledninger angående et forlik.
unikum
08.02.2025 kl 17:08
8579
Såpass viktig informasjon om forhandlinger bør meldes umiddelbart. Spørsmålet er hvor mye av sin portefølje man bør sitte inne med til enhver tid ? Ingen garantier ennå er gitt for utfall selvsagt, der vi også må huske at kursen er langt unna 8-10 -15 kr som enkelte hevder kan bli utfallet. De færreste her inne vil sitte med de samme aksjer fra nå og opp til 8 kr.
Redigert 08.02.2025 kl 18:05
Dennis10
08.02.2025 kl 17:13
8565
Enig med deg der Sia. I denne situasjonen blir det å sitte i ro. Alt for mye på spill til å trade noen få kroner. Her kan forlik dukke opp når man minst aner det. Det tjener begge parter i sakene på.
Sia
08.02.2025 kl 17:20
8529
Om spørsmålet er hvor mye av sin portefølje man bør sitte med til enhver tid, så er svaret: Din egen risikovilje:-) Forhandlinger gir ikke cash. Kun 2 streker under svaret. Da blir det meldt:-)
Jeg kommer til å sitte helt til sakene er over og utbyttet betalt.
PS: Om du synes det er gøy å trade litt, så ville jeg ikke "herjet" med mer enn 10 prosent av beholdningen her. Men det er jo opp til hver enkelt:-)
Jeg kommer til å sitte helt til sakene er over og utbyttet betalt.
PS: Om du synes det er gøy å trade litt, så ville jeg ikke "herjet" med mer enn 10 prosent av beholdningen her. Men det er jo opp til hver enkelt:-)
Redigert 08.02.2025 kl 17:32
Sia
08.02.2025 kl 17:22
8517
Har gått på den smellen for, og da er det vanskelig å være fornøyd selv om jeg tjente cash:-)
futureistoday
08.02.2025 kl 18:54
8279
Man kan ikke børsmelde forhandlinger såsant det ikke kommer ett skriftlig tilbud, pr nå så har det vel heller vært sonderinger med muntlige tilbud frem til det eventuelt kommer ett skriftlig tilbud om forlik som er akseptabelt. Først da meldes det. Hadde vært svært useriøst skulle alt som blir forhandlet om blitt børsmeldt, hadde vært ekstremt mye børsmeldinger frem og tilbake da.
Theo19
08.02.2025 kl 19:01
8259
Det er jeg enig i,men skulle dem kommet med ett tilbud bør det meldes.
Blientotre
08.02.2025 kl 19:51
8105
Det er nok riktig - men det er mange nye aksjonærer som vil være med fra 8kr og opp til 12-15kr hvis vi får fullt utslag.
Folk kommer inn i aksjer til forskjellige tider - sånn har det alltid vært.
Folk kommer inn i aksjer til forskjellige tider - sånn har det alltid vært.
unikum
08.02.2025 kl 20:53
7949
Det børsmeldes innstilling til anbud, at man er innstilt som den fremste tilbyder men ikke skrevet kontrakt. Om det ikke skal børsmelding til når du 2 parter går til forhandlinger på vegne av 3 voldgiftsaker med så tunge vilkårer er jeg ikke enig i. Her skal satses på at man forenes slik at markedet er bedre forbredt enn at det plutselig kommer børsmelding at partene blitt enig på 7 millarder eks.?
Svartsyn
08.02.2025 kl 21:10
7894
Ser fok prater om hvor mye av porteføljen, som bør være investert i denne aksjen.
Jeg har vært med i denne aksjen siden tidenes morgen.
Og et tips kan jeg gi.
Bli ikke overrasket om Zenith en dag står på toppen av vinnerlisten på Oslo børs en dag.
For så å stå på toppen av taperlista den påfølgende dagen.
Det har hendt før og vil hende igjen. Så kan du/dere spørre dere selv om magen/hodet og lommeboka vil tåle det.
Hvis svaret er ja , da er det bare å gi gass.
Jeg har vært med i denne aksjen siden tidenes morgen.
Og et tips kan jeg gi.
Bli ikke overrasket om Zenith en dag står på toppen av vinnerlisten på Oslo børs en dag.
For så å stå på toppen av taperlista den påfølgende dagen.
Det har hendt før og vil hende igjen. Så kan du/dere spørre dere selv om magen/hodet og lommeboka vil tåle det.
Hvis svaret er ja , da er det bare å gi gass.
Redigert 08.02.2025 kl 21:39
Fjellbris
08.02.2025 kl 23:15
7613
Er enig i at det kommer til å svinge opp og ned i en slik traderaksje. Den etablerte seg heldigvis som forventet over 1,34 igjen, tror den vil svinge rundt 1,34 fremover. De færreste her inne klarer sitte helt til Q1 2026 da sak 3 som er den største triggeren avgjøres, sak 2 forventes det dom nå i september. Ergo mange utålmodige som kommer til å kjøpe / selge fremover, tradere og de som tjener på kurtasje er nok de største vinnerne. Og vinner Zenith også sak 2 og ikke minst 3, kan de som kjøpte seg inn under krona og har sittet i ro hele veien le hele veien til banken. Veldig spennende og artig aksje å følge, og et lodd her som krydrer porteføljen gir også spenning og underholdning i børs hverdagen :-) Jeg tørr dog ikke gå inn med mer enn et lodd i denne type aksje, veldig mye rykter og info som postes som jeg tror man skal ta med en stor klype salt, og ivertfall ikke satse «hus og hage» på ;-)
Redigert 08.02.2025 kl 23:20
Fevang
09.02.2025 kl 01:16
7412
Noen som vet om det er nedbetalt noe gjeld i det siste?
Og noen som vet hvor mye gjeld det er pr i dag? (sånn cirka)
Og noen som vet hvor mye gjeld det er pr i dag? (sånn cirka)
Northill
09.02.2025 kl 08:20
7117
Ja det står i siste RNS,
‘Completion of Private Placement and Debt Settlement’
I tillegg til dette så konverterte ledelsen «lån» til aksjer.
Leser du RNS litt lengre tilbake i tid så har de alltid betalt boand loans på tiden.
‘Completion of Private Placement and Debt Settlement’
I tillegg til dette så konverterte ledelsen «lån» til aksjer.
Leser du RNS litt lengre tilbake i tid så har de alltid betalt boand loans på tiden.
Inov-8
09.02.2025 kl 11:03
6756
Hei Svartsyn!
Deler din mening av Zenith. Har vert i denne aksjen sikkert like lenge som deg og har sittet med enorme tap fordi eg ikke evnet å se ka som skjedde i aksjen.
Så Ja eg håper og tror at den kan stige mye fremover men av erfaring fra tidligere så vet en også kor fort ting snur og da kan det skje styggfort.
Uansett så ønsker eg alle som sitter i Zenith lykke til fremover. Og eg kan ihvertfall med hånden på hjerte si at eg kommer ikke til å sitte i aksjen til 10-15kr.
Hadde avskrevet flere mill i tap i denne aksjen og at det no viser seg at eg kjem ut i pluss, det føler eg nesten som et (GUD`s under. :-) )
Deler din mening av Zenith. Har vert i denne aksjen sikkert like lenge som deg og har sittet med enorme tap fordi eg ikke evnet å se ka som skjedde i aksjen.
Så Ja eg håper og tror at den kan stige mye fremover men av erfaring fra tidligere så vet en også kor fort ting snur og da kan det skje styggfort.
Uansett så ønsker eg alle som sitter i Zenith lykke til fremover. Og eg kan ihvertfall med hånden på hjerte si at eg kommer ikke til å sitte i aksjen til 10-15kr.
Hadde avskrevet flere mill i tap i denne aksjen og at det no viser seg at eg kjem ut i pluss, det føler eg nesten som et (GUD`s under. :-) )
Redigert 09.02.2025 kl 11:04
Fluefiskeren
09.02.2025 kl 13:06
6418
Til og med jeg har blitt aksjonær nå sist torsdag. Jeg som aldri har hatt et snev av tro på det operasjonelle med flørting med noen av de verste regimer som tenkes kan. Tenker spesielt på Jemen og Sør-Sudan. Har hele tiden ment at selskapet et under minste kritiske masse for å bruke det uttrykket. Når man er så liten står man ikke akkurat først i køen for å få tak i bra assets og det blir en håpløs kamp for å vokse.
Så oppdager jeg en enorm kursstigning på disse sakene mot Etap og Tunisia. Ja-ja tenker jeg. Toget har gått for min del og at det er bra for trofaste aksjonærer. Så går det nedover igjen og jeg kjøpte noen lodd på akkurat krona. To børsdager senere sitter jeg med gevinst på nesten 40 %. Sånne oppganger er jeg ikke vant med, men takker og bukker. Skulle selvsagt ha kjøpt mer, men fremdeles regner jeg inn betydelig risiko i selskapet.
Så oppdager jeg en enorm kursstigning på disse sakene mot Etap og Tunisia. Ja-ja tenker jeg. Toget har gått for min del og at det er bra for trofaste aksjonærer. Så går det nedover igjen og jeg kjøpte noen lodd på akkurat krona. To børsdager senere sitter jeg med gevinst på nesten 40 %. Sånne oppganger er jeg ikke vant med, men takker og bukker. Skulle selvsagt ha kjøpt mer, men fremdeles regner jeg inn betydelig risiko i selskapet.
Redigert 09.02.2025 kl 13:07
futureistoday
09.02.2025 kl 15:20
6132
Aldara skrev Har dere solgt da gutter eller er det papirgevinst?
Har sittet mange lange år, har kjøpt mer i det siste da det nå er substansielle forhold som vil forvandle selskapet helt vanvittig.
Det blir utbyttefest og verdistigning nok ingen har sett maken til før. Enten som Lyn fra klar himmel ved forlik, eller innen sommeren og igjen rundt nyttår når sak 2 og 3 blir avgjort.
Uansett selges ikke en aksje før pensjonen er sikret.
Det blir utbyttefest og verdistigning nok ingen har sett maken til før. Enten som Lyn fra klar himmel ved forlik, eller innen sommeren og igjen rundt nyttår når sak 2 og 3 blir avgjort.
Uansett selges ikke en aksje før pensjonen er sikret.
Svartsyn
09.02.2025 kl 16:14
5968
Hei Inov-8
Ja det har vært en tøff ferd, det er sikkert.
Det var en stund jeg følte at jeg kastet penger ned I et stort rødt hull (for å snittet ned.) Og kursen den fortsatt nedover i (det uendelige.
Rekorden var når Zenith var på taperlisten på Oslo børs 3av 5 dager i uken. 3 uker på rappen. Ofte på topp.
Da skal man enten være dum, sta eller pervers for å fortsette å kaste penger ned I det "røde hullet".
Jeg opplevde å ha 90% minus på en aksje for første gang i mitt liv.Ingen god opplevelse .Så jeg låste alle aksjene ned i en skuff, og kastet nøkkelen. Og skrev hele investeringen ned til null I mit hode.
Du har nok investert i et høyere beløp enn meg.
Det var aldri snakk om et million beløp , men ikke så langt unna.
Det som har skjedd kaller jeg et "under"..
Og det ville er at dette kan virkelig ta helt av, og det vil skje fort.
Det har aldri sett bedre ut, det er sikkert.
Skilpadden er iferd med å ta igjen haren.(Den "lille italieneren/Tunisia)
Kan også ta en sannhet om Zenith, kommer det en melding på fredag etter børsdagens slutt.
Ja, da er det en negativ melding for oss aksje-eiere I 9 av 10 tilfeller.
Det har vært historien frem til idag.
Og den tror jeg fortsetter.
Det tør jeg NESTEN gi garantier på.
Ja det har vært en tøff ferd, det er sikkert.
Det var en stund jeg følte at jeg kastet penger ned I et stort rødt hull (for å snittet ned.) Og kursen den fortsatt nedover i (det uendelige.
Rekorden var når Zenith var på taperlisten på Oslo børs 3av 5 dager i uken. 3 uker på rappen. Ofte på topp.
Da skal man enten være dum, sta eller pervers for å fortsette å kaste penger ned I det "røde hullet".
Jeg opplevde å ha 90% minus på en aksje for første gang i mitt liv.Ingen god opplevelse .Så jeg låste alle aksjene ned i en skuff, og kastet nøkkelen. Og skrev hele investeringen ned til null I mit hode.
Du har nok investert i et høyere beløp enn meg.
Det var aldri snakk om et million beløp , men ikke så langt unna.
Det som har skjedd kaller jeg et "under"..
Og det ville er at dette kan virkelig ta helt av, og det vil skje fort.
Det har aldri sett bedre ut, det er sikkert.
Skilpadden er iferd med å ta igjen haren.(Den "lille italieneren/Tunisia)
Kan også ta en sannhet om Zenith, kommer det en melding på fredag etter børsdagens slutt.
Ja, da er det en negativ melding for oss aksje-eiere I 9 av 10 tilfeller.
Det har vært historien frem til idag.
Og den tror jeg fortsetter.
Det tør jeg NESTEN gi garantier på.
Redigert 09.02.2025 kl 16:16
Northill
09.02.2025 kl 19:56
5511
Papirgevinst, selges ikke en aksje før sak 2 er avklart og kursen har passert 4 kr/aksje.
Kommer ikke til å vekte ned mer enn at sak 3, om den vinnes, vil gjøre en økonomisk forskjell på fremtiden til familie .
Kommer ikke til å vekte ned mer enn at sak 3, om den vinnes, vil gjøre en økonomisk forskjell på fremtiden til familie .
Sia
10.02.2025 kl 09:18
4475
Solgt? Hva er hensikten med det nå? Er jo 2 saker igjen:-)
Fjellbris
10.02.2025 kl 09:55
4284
Har et greit lodd her og skal sitte helt i ro på de aksjene til sak 2 og ikke minst 3 er avgjort, eventuelt forlik inngått. Som forventet etablerte kurs seg raskt over 1,34, og når ledelsen/styret går inn ytterligere der, er det et meget sterkt signal på hva de tenker om mulighetene for kursoppgangen fremover. Kommer meldingen om forlik også nå i løpet av februar som mange tror, gjelder det å være inne før melding kommer.
JobPeterson
10.02.2025 kl 10:06
4247
Jeg mener at enhver som beholder investeringen sin gjennom den andre og tredje voldgiften, vil oppnå minst fem ganger dagens aksjekurs.
unikum
10.02.2025 kl 10:17
4191
Den har vært nede å snust litt på sist emisjons nivå. Vi får se utover dagen men ingenting er gitt i denne aksjen ennå, mange spekulanter og kortsiktige.
Fjellbris
10.02.2025 kl 11:40
4017
Enig i det. Når sak 1 var den vanskeligste å vinne, og ledelsen er helt sikker på å vinne sak 2, er det bare å sitte i ro og vente. Ikke minst når ledelsen gikk ytterligere inn på 1,34, og seier sak 2 også gir 3-4 kroner fra dagens nivå. Etter det kommer den største trigger i sak 3, og så får vi bare se om vi aldri får disse svarene da forlik blir inngått både før sak 2 og 3 blir avgjort i retten.
Fjellbris
10.02.2025 kl 12:07
3987
Enig i det, som jeg også har skrevet noen ganger kommer det nok til å svinge +/- 1,34 fremover pga trading. Er vi heldige får vi også akkumulert enda lavere fremover. Dog er det mye som tyder på at kurs frem mot slutten av februar pga håp om forlik kommer til å etablere seg godt over 1,34, da de som gikk inn der i emien har tro på caset og vil forsvare investeringen sin. Bare å legge i skuffen og sitte rolig til sak 2 og 3 er avgjort tenker jeg, om man da ikke har satset hus og bil, som jeg ikke har gjort :-)
Redigert 10.02.2025 kl 12:13
Fjellbris
10.02.2025 kl 12:14
4090
Ps surt å våkne opp til forliks melding og kurs 3-12 kroner over dagens, med alt vi nå vet tror jeg de færreste her inne tar den sjansen ;-)
Anywhere
10.02.2025 kl 12:28
4093
Fjellbris, hva er det de som deltok i emien på 2,34 forsvarer investeringen sin med?
Hvordan vet du at de "forsvarer" investeringen sin?
Hvorfor er det i så fall ikke vel så interessant for disse å forsøke å svinge kursen nedom 1 krone, og kjøpe mer der? Det er vel enda bedre forsvar av investeringen?Så, hva mener du de gjør for å¨"forsvare" investeringen sin og hvorfor?
Hvordan vet du at de "forsvarer" investeringen sin?
Hvorfor er det i så fall ikke vel så interessant for disse å forsøke å svinge kursen nedom 1 krone, og kjøpe mer der? Det er vel enda bedre forsvar av investeringen?Så, hva mener du de gjør for å¨"forsvare" investeringen sin og hvorfor?
Redigert 10.02.2025 kl 12:28