ZENITH 2025

JobPeterson
ZENA 07.01.2025 kl 11:41 298020

https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46

The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd

Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Pensjon
10.02.2025 kl 12:32 3620

Hei.
Når du svarer deg selv er du vel enig. Jeg tapte veldig mye på REC og tok det inn på Zena på kort tid heldigvis. ( dårlig erfaring med Zena tidligere). Jeg vil advare litt til dere optimister. Når en låner penger for å investere i eget selskap er økonomien svak + ekstra forsøk på å sette bunnkurs. Oppfatter dette som et forsøk på å unngå utvanning av aksjen, da ny emisjon er signalisert. Det er ingen automatikk i å vinne de neste 2 rettssakene som de fleste her mener. Dette kan dra mye ut i tid. Dette kan koste Zena så mye at de må «kaste kortene» Tunisia gir seg ikke uten «sverdslag» Historien til Zena er ikke akkurat positiv. En liten advarsel. Ikke et forsøk på å påvirke kursen.
Mvh gammel pensjonist
Storms
10.02.2025 kl 12:35 5322

Om man er i aktien eller ikke, er det ALTID aktiemarked som bestemmer prisen på aktien.
Ledelse m.fl kan motivere kursen med omtale og indkøb af aktier, men i bund og grund bestemmer Aktiemarked hvad bolaget er værd, noget som gælder alle bolag…
HP17
10.02.2025 kl 12:49 5260

Dette kan dra mye ut i tid. Dette kan koste Zena så mye at de må «kaste kortene»

Er ikke dette litt vel pessimistisk?
Redigert 10.02.2025 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Blygen
10.02.2025 kl 13:00 5252

Dette kan gå unna fortere enn man tror...:)
Fjellbris
10.02.2025 kl 13:03 5441

Enig. Hver og en må ta sine valg. Pensjonisten har tatt sitt, fullt forståelig og grattis med god gevinst på 1,82👏
Dog tror heller ikke jeg ting drar ut i «det uendelige», den største taperen her er jo da Tunisia, ref alle omkostninger og renter som allerede er beregnet til store summer pt. Tror senest dette avgjøres etter dom Q1 2026, men mest sannsynlig forlik lenge før det som er en vinn/vinn for begge parter. Zenith vil selvsagt nå evne å vente på dom sak 3 Q1 neste år, om de vinner sak 2 vil investorene også stå i kø om det må hentes noe kapital som nå på 1,34 for å betjene forpliktelser.
Jeg har kun tatt tett et greit lodd der risk & reward slik jeg ser det er meget god, kjøpte også på lavt 0,7 tallet en del så skal sitte med dette til avklaring sak 2 og 3. Ikke mange andre aksjer nå med så god risk and reward slik jeg ser det.
Redigert 10.02.2025 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
kaunis
10.02.2025 kl 13:11 5379

Ja selv 2kr kan en si er en lav inngang. Det blir uten tvil ca 10kr +++ til slutt.
keisam
10.02.2025 kl 13:16 5536

Helt enig, økonomien er Zena er svak, spesielt på likviditeten.
Men når du skriver:
Når en låner penger for å investere i eget selskap er økonomien svak.

Tenker du på at AC låner penger for å investere i Zena?
Peter Sellers
10.02.2025 kl 13:32 5545

@HP17, ja det er veldig veldig pessimistisk helt klart! Vet ikke om Pensjonen fikk med seg at den siste rettede emisjonen var jo for å finansiere kostnader rundt sak 2 og 3 slik at de unngikk dette fremover! Altså Herr Pensjonen finansene er på plass vedr rettsakene som kommer og derfor vil ikke Zenith ha noe behov for å KASTE KORTA :))
Peter Sellers
10.02.2025 kl 13:40 5501

ER DET FORTSATT INGEN SOM VET NÅR DATOEN FOR SAK 2 I FEBRUAR STARTER??? IMØTESER TILBAKEMELDING, PÅ FORHÅND TAKK!!
Mdg1
10.02.2025 kl 13:48 5503

Tror ikke engang AC vet det. Men, et godt tips er slutten av februar :)
Pensjon
10.02.2025 kl 13:53 5483

Hei.
Ja jeg tenker på at AC låner fot å investere i eget selskap (egentlig ikke positivt).
Innsidehandel med egne midler (overskudd fra drift) er vanligvis
positivt.
Mvh gammel pensjonist
unikum
10.02.2025 kl 13:55 5495

Okey vi er der ja.. tenk muligens på risikoen du er villig til å ta når du faktisk låner opp penger for å kjøpe aksjer. Det kommer som regel aldri gratis slike lån.
rischioso
10.02.2025 kl 13:58 5497

Som man roper i skogen får man kongler i munnen - Når visse "dont know a sheit" så er det akkurat det de deler og da er det nettopp bortkastet å spørre....;)
Fjellbris
10.02.2025 kl 14:06 5456

WOW - løp og kjøp!
Siste gang Riscioso baiset her inne var:
1) Kurs ned mot 0,7 - gikk rett opp til 1,93
2) Rundt kr 1 - opp der vi har vært i dag
Beste kjøpssignal som finnes når han baiser, og motsatt når han hauser - ref CODE og han hauset på 1,5 og ned til 0,3, i dag er CODE på 0,05!😂
JustSaying ;-)
Redigert 10.02.2025 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Blientotre
10.02.2025 kl 14:17 5366

Nå er det jo sånn at Zenith har blitt frarøvet olje og felt fra Tunisia - derfor er det heller ikke noen gode midler.
Det blir feil å skylde Zenith for dårlige midler.

Sannheten er at de kanskje kunne hatt en av de andre store feltene de forhandlet med om de hadde fått hatt cashflow fra Tunisia. Jeg tror AC letet og prøvde seg på andre felter for han ikke hadde drømt om at denne saken med Tunisia skulle gå så langt som rettsaker og en årevis lang kamp.
Redigert 10.02.2025 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
rischioso
10.02.2025 kl 14:27 5333

Dakkar, vart du skremt no - forståelig nok....;)

Code var en liten lottokupong jeg har tradet mye og kvittet meg med for lengst. Har vært hobbytrader siden 2008 så har vært innom menge interessante case - veldig mange og ikke minst så har jeg levd godt av børs siden tidlig 2017 - veldig godt. At du til det kjedsommelige kommer drassende med Code bekrefter jo bare hvor godt jeg har gjort det andre plasser i alle disse årene...;)

Grunnen til at jeg ikke har gått på de store smellene er at jeg aldri investerer tungt i case som har liten til ingen casch kasse som bl.a dette caset. Et case som ikke bare er tomme for cash, men som er helt avhengig av å vinne i en rett lokalisert i et land hvor hovedreglene er den som betaler mest vinner.

Når vi så kjenner til den bunnskrapte cashkassa så burde det ikke være alt for vanskelig å skjønne hvor det vil bære hen. Ser vi så på den siste tids bevegelser og dette sammen med at det er helt stille fra selskapet som skulle ha kommet på banen for lengst så er sannsynligheten høy for at det er mange og større som sniker seg ut bakdøra mens mange små ender opp med å bli sittende igjen med svarte-per - som så mange ganger før. De av oss som har vært på børs en stund har sett det før og vi vil se det igjen så intet nytt under solen hvor Fjellbris av en eller annen grunn er gjenganger i slike case så ikke verdt å følge - i alle fall ikke om man er ute etter å tjene penger på børs - JustSayin...;)
Redigert 10.02.2025 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
10.02.2025 kl 14:29 5317

@Pensjonen, Okke som så er jo inside handel ett signal til aksjonærene at dette har vi klokketro på!! Er det sånn i ditt hode at innsidehandel er negativt ja da tror jeg du må revurdere det å være på børs:))
Peter Sellers
10.02.2025 kl 14:33 5304

@ris, ERGO SÅ SKJØNTE DU IKKE EN DRITT AV DEN RETTEDE EMISJONEN NÅ SIST, ER'E MULIG!!
Fjellbris
10.02.2025 kl 14:35 5437

He, he - og hvorfor bruker du så mye tid her inne og kommer med skremselspropaganda? Som du helt rett skriver, du er en trader, og når du engasjerer deg såpass med skremselspropaganda på en tråd vet vi alle agendaen din - happy hunting videre mtp billige aksjer ;-)
rischioso
10.02.2025 kl 14:36 5445

Det går faktisk an å ha 2 tanker i hodet samtidig og ikke bare låse seg til den ene ønsketenkningen. Om du selv stod i fare for å miste titalls millioner så er jo nettopp det å sende ut slike signaler en siste desperasjons handling i håp om å redde så mye som mulig. Hadde de ikke foretatt innsidehandler så hadde de jo sendt en beskjed til markedet hvor det meste allerede hadde vært tapt - mao, det er aldri lurt å lytte til hva de som har en pistol rettet mot seg sier for de vil uansett si det som de tror mottakerne vil høre - egentlig ikke mer komplisert enn som så - JustSayin...;)
Pensjon
10.02.2025 kl 14:36 5450

Hei.
Nå må du ta deg tid til å lese hva jeg skrev.
Innsidehandel av eget overskudd er vanligvis positivt, men ikke av lånte midler.
Mvh gammel pensjonist
rischioso
10.02.2025 kl 14:38 5427

Bruker jeg mye tid her inne...?... No way, men jeg skal love deg at jeg igjen skal kommentere (som sist) når kursen igjen er under krona - og vi må nok ikke vente veldig lenge på akkurat det...;)
Redigert 10.02.2025 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
unikum
10.02.2025 kl 14:59 5296

Hmmm, for meg så virker ut som du sitter med en del mill aksjer ennå i Code? Men det blir jo ikke så mye penger forsovet av det med kursen om dagen...

Tar gjerne Zena en tur under 1 krone igjen. Det ble ganske så lukrativt igjen det. Men tviler nok på det denne gangen.
Redigert 10.02.2025 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
10.02.2025 kl 15:02 5301

Du har bare i dag brukt ganske mye tid på skriveriene dine her inne, ganske så lange innlegg også, justsaying om du ikke klarer å se det selv heller ;-)
Theo19
10.02.2025 kl 15:12 5236

Du rishode som er så flink,kan du fortelle meg hvor lenge jeg må vente før den er under krona?Da må jeg ha penger klar til å kjøpe mere.
E Desperados
10.02.2025 kl 15:17 5225

Det er sak 3

Fra Zenith sin hjemmeside om sak 2: ".A decision by the Arbitral Tribunal in respect of the CNAOG ICC Arbitration is expected by the close of February 2025, with publication of the decision expected during the summer of 2025. "
Redigert 10.02.2025 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Anywhere
10.02.2025 kl 15:19 5221

Fjellbris, føler du kaster sten i glasshus. Du skriver de samme 4 linjene om igjen og om igjen gjennom dagene, men har enda ikke klart å svare på mine spørsmål til deg og dine påstander tidligere idag...Får du det ikke til?
Fluefiskeren
10.02.2025 kl 15:25 5178

To som går for IIC og en for ISID med andre ord. ISID kjenner jo du og jeg godt til.
unikum
10.02.2025 kl 15:43 5108

Veit ikke hvor vanskelig dette er men :

Andrea Cattaneo, administrerende direktør, kommenterte:

"Vi er glade for å ha styrket vår kontantposisjon, muliggjort av den inkrementelle styrkingen av vår markedsverdi med tanke på selskapets betydelige potensial.

Den siste fasen med hensyn til ICC-2-voldgiften, med totale krav på omtrent 130 millioner dollar, forventes å finne sted i løpet av siste del av februar 2025.

Separat forventes den endelige rettshøringen med hensyn til Paris Commercial Court-saken mot SMP Energies av selskapets heleide datterselskap, med totale krav på omtrent 9 millioner dollar, å finne sted innen utgangen av mars/begynnelsen av april 2025.

Styret har gjort en nøye utvelgelse rundt investeringene det har akseptert i selskapet. Det er gledelig å kunngjøre at Plasseringen utelukkende er tegnet av eksisterende institusjonelle investorer som har langsiktige posisjoner og fullt ut støtter styret i dets strategiske visjon for Selskapet.
Fjellbris
10.02.2025 kl 15:45 5093

Gidder ikke diskutere med en som har baiset konstant døgnet rund siden kurs 0,7…, og i mellomtiden har aksjen vært oppe og snust på kr 2, helt håpløst over og ut!!
Anywhere
10.02.2025 kl 16:12 5018

Det er ikke det at du ikke gidder, men at du dessverre ikke kan. Usakligheter og usannheter er ikke lette å forsvare.

Forøvrig har jeg ikke baisset, annet enn å påpeke risikoen i selskapet, og at man ikke bør høre på en del her inne som uttaler seg med et misforstått fravær av risikobetraktning i aksjen. Jeg har beskrevet min trading i aksjen, og også advart mot den selvsagt risken da aksjen gikk til 2 kroner. Altfor mange mente at nettopp 2 kroner var en bekreftelse på at dette kun kan gå en vei. Jeg mente at aksjen kunne greit tryne til 1 krone igjen, nettopp fordi den er en risk. Så skjedde.

Aksjen er fortsatt stor risk, men selvsagt tatt ned en del fra når den lå på 2 kroner.

Dog synes jeg man bør være stor nok til å kunne svare på hva man mener når man blir spurt om tildels lett forståelige spørsmål. Ditt svar ovenfor, Fjellbris, vil ellers bare understreke at du ikke har noe svar- og du undergraver i så fall deg selv og din troverdighet.
Redigert 10.02.2025 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
10.02.2025 kl 16:14 5028

@Ppensjonen, da må jeg spørre deg siden du nå er så negativ etter at du solgte deg ut med hyggelig gevinst, prøver du å fremstå som nobel og at vi andre må tenke på innvesteringen vår slik at vi selger i panikk, og kursen faller slik at du igjen kan få billig inngang??? Ikke sant?? Videre hvorfor i all verden tar du deg bryet med å bruke tid på en aksje du er ute av?? Imøteser et ærlig svar fra deg!! Det er fullt lovlig å trade men holde dere for gode til å skrive helt motsatt fra da dere var inne for da var det jo ikke grenser hvor flott tilstanden er/var!
keisam
10.02.2025 kl 16:14 5059

Mener du virkelig det du skriver nå? Hvis AC låner penger for å investere i Zena så finnes det knapt noe bedre tegn for medaksjonærer. Spesielt nå rett før store avgjørelser blir fattet og hver krone går til disse sakene.

Det du kaller innsidehandel er tilbakekjøp, og er delvis positivt. Utbytte er sannsynligvis en bedre strategi i Zenas tilfelle.

AC, som sitter nærmest har kjempetro på selskapet og dens fremtid.

Du bør ha såpass erfaring fra livets skole at du skjønner det naturlige og logiske ved ulike grep.
Peter Sellers
10.02.2025 kl 16:18 5067

@ris Sitat: når kursen igjen er under krona......... og selv da så rekker du ikke å komme deg inn sånn som sist :))))
Pensjon
10.02.2025 kl 16:29 5036

Hei.
Framtida vil vise hvem som har mest erfaring fra livets skole.
Lykke til.
Mvh gammel pensjonist
Pih
10.02.2025 kl 16:44 4989

Elsker at noen sitter her inne og skal gi «gode» råd og samtidig tror innsidehandel er noe selskapet selv gjør med enten overskudd eller lånte midler🤷‍♂️ om man ikke vet forskjellen på tilbakekjøp og innsidehandel, ja da er det vel ikke så mye mer å si tenker jeg…
Fjellbris
10.02.2025 kl 16:49 4956

Helt kort, det jeg mener med å «forsvare 1,34» om du er så opptatt av det, så er det så enkelt som at når innsiderne/styret investerer mange millioner i selskapet sitt, så er det fordi de har veldig god tro på å mangedoble pengene sine. De har sendt et signal til markedet, og jeg tror de med flere ønsker at kurs på kjøpte aksjer ikke skal falle mye, og når de er sikker på inntjeningen kommer de til å støtte kjøpe mer dersom muligheten byr seg. Nå har de hentet kapital for å komme seg igjennom sak 2 og 3, skulle det mot formodning bli nødvendig senere å hente mer, er de også tjent med kurs høyere vs 1,34. Sagt på en annen måte, ref presse melding de sendte ut i forbindelse med emi 1,34, og påfølgende møter i Oslo og Stockholm. Jeg mener de her helt klart forsvarer og selger inn sin investering og kurs 1,34, og de eneste her inne som ikke gjør det er de som sitter og baiser og kommer med skremselspropaganda i håp om å få kjøpt mest mulig aksjer under 1,34.
Ps merk også at ledelsen tidligere også omgjorde lån inn til selskapet om til aksjer, det er også på mange måter et innside kjøp samt man forsvarer også kurs og verdi på selskapet (forteller det til markedet).

Formålet med å forsvare kurs er å selvsagt beskytte sin investering/ aksjonærene, samt unngå panikksalg og sikre at aksjekursen reflekterer selskapets reelle verdi/potensiale (ref sak 2 og 3, sak 1 er jo allerede vunnet).
Redigert 10.02.2025 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
JobPeterson
10.02.2025 kl 17:27 4817

AC har kjøpt aksjer fra bunnen og opp til dagens nivå. Den eneste grunnen til at han ville investere millioner i selskapet er dersom han var overbevist om at kursen på sikt vil mangedobles. Kanskje ikke i dag, kanskje ikke i løpet av de neste månedene, men på lang sikt vil aksjekursen øke minst fem ganger fra dagens nivå. Nå handler det kun om tålmodighet. Han ville ikke ha investert så betydelige beløp dersom det var selv en 10 % sannsynlighet for å tape voldgiften.
Fjellbris
10.02.2025 kl 17:36 4789

Det tror jeg også.
Vännio Elksam
10.02.2025 kl 18:02 4773

Now that it is almost certain that there will not be a settlement between Tunisia and Zenith, it may not to be wise to have to many assets in Zenith, the Tunisian state is not rich and is currently using every dirty trick in the book. Zenith is still extremely promising but it might be quite a bumpy road to get there. I have personaly sold a bit and invested in Arctic Blue Bevrages which is verry promising, Q4 is in 9 days it had a big rise of 600% but then went down again. I have heard that their new drink is doing much better thant excpected.
TheLondonOiler
10.02.2025 kl 18:15 4701

That statement is incorrect. AC raises funds to proceed with the case rather than relying on a settlement. This strategy serves as a power move to demonstrate to the Tunisians that unless they present a strong offer, he will pursue the case through the courts. However, a settlement remains possible, as AC stated during conferences in Norway and Sweden, provided the offer is substantial. My estimate is that he would settle for an amount exceeding $400 million, let’s see how it unfolds.
Redigert 10.02.2025 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
keisam
10.02.2025 kl 18:19 4686

Nesten alle selskaper blir avviklet på en eller annen måte og kan med sikkerhet si at det ikke vil skyldes AC innskutte midler forrige helg.
Trucker-22
10.02.2025 kl 19:22 4418

Det står ingen ting i børsmeldingen om at siste kapitalinnhenting så er zenith fullfinansiert for sak 2 og 3. Siste børsmelding gjelder for sak 2. Så det forundrer meg ikke om AC, den grådige, kommer med enda en rettet emisjon til seg selv og sine venner for sak 3.

"Jeg er også glad for å bekrefte, med tanke på aktivitetene vi er
for tiden etterstreber at vi ikke ser for oss behovet for ytterligere egenkapital
kapitalinnhenting før utstedelsen av ICC-2 voldgiftsavgjørelse."
Ytterligere informasjon:
Zenith Energy Ltd
E Desperados
10.02.2025 kl 20:28 4202

I would say that the chances for a settlement is fairly high the next two weeks before the hearing starts. But if there are none before the hearing I don’t expect any settlement before that case has concluded.
Anywhere
10.02.2025 kl 21:43 3935

Så du mener at ledelsen forsvarer 1,34-nivået ved å jobbe aktivt for selskapets formål, altså å tjene penger, eller skape verdier for eierne? Vel, det er jo alltid selskapets ledelse sin jobb. At de kjøper aksjer til seg selv og slipper inn nære venner er jo convenient for å handle raskt. Å informere aksjonærer gjennom møter er vel og bra, men samtidig har selskapet ikke annen drift for tiden enn disse arbitrasje-sakene, og der skal advokater jobbe heltid. Ledelsen må skaffe midler og jobbe for det. Å pleie aksjonærer er langt på vei det eneste de kan gjøre i så måte.

Om de ved å gjøre sin jobb så forsvarer kursnivået 1,34 er sannelig ikke så lett å forstå. Om ledelsen er 110% overbevist om å få gjennomslag i sak 2, og kanskje også 3, så er det jo kanskje ikke så rart de forsøker å erverve så mye eierskap de kan der kursen nå er. Det er relativt kort tid til ting kan manifestere seg, samtidig som de da sørger for at deres lommer garantert blir fullere. Akkurat det kan jo være en grunn til å kjøpe aksjen når man får den under 1,34, ledelsen er såpass sikre at markedet som vet mindre "bør" ta signalet???

Tja, godt mulig! Om ledelsen er griske, så er det mulig for andre fortsatt å henge på og utnytte dette i markedet.

Så var det dette da; hva har ledelsen bevist hittil i Zenith-tiden?
Redigert 10.02.2025 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Cat349e
10.02.2025 kl 22:01 3975

Du er desverre et vandrende bevis på tullhet. At det ikke synker inn!

For f... da mann

Er jo ingen som står rakrygget å skryter av at ledelsen i Zenith tiden har fått til noe i zenith tiden🫣🫣
Men om vi skal gi de skryt, så er det hvordan de hatt tatt korrupsjonen fra Tunisia til retten, noe å skryte av! Å dette skal vi ha betalt for.

Men for guds skyld lille mann. Ser jaggu ikke ut som det er håp for deg.. du må for mine øyne desverre blokkes.. noe mer tåpelig har jeg ikke lest før i mitt liv med untak av riskokern og spxl på qec trådene opp igjennom😒😒😒
Anywhere
10.02.2025 kl 22:20 3901

Tror ikke du helt skjønner.
Lykke til, Cat.
Redigert 10.02.2025 kl 22:21 Du må logge inn for å svare