ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Mdg1
17.02.2025 kl 09:50
4990
Kuresen er 5 kr til sommeren en gang når resultat fra rettsak 2 er kommet, så er den over 10 kr våren 2026 når siste rettsak er vunnet. Om Tunisia også leier inn eksperter til å vurdere tapte inntekter i sak 3 så kommer nok de til omtrent samme resultat. Det ernok rimelig faste rammer for hvordan man regner fremtidige verdier av oljelisenser
Anywhere
17.02.2025 kl 09:52
4985
Akkurat i aksjemarkedet kan det nok være en god ting å holde følelser for pengene på en god armlengdes avstand...
Så er vel inngang 1,02 i dag og ut 1,07 en tilsynelatende følelsesløs bevegelse, man kan gi en grei følelse av gevinst:)
Så er vel inngang 1,02 i dag og ut 1,07 en tilsynelatende følelsesløs bevegelse, man kan gi en grei følelse av gevinst:)
Anywhere
17.02.2025 kl 09:54
4992
Mdg1, du taler evnt mot bedre vitende, men å investere etter det fokuset kan jo være tilfredsstillende når man får kjøpt aksjen på 1,05.
Påstand om 5 kroner til sommeren kan jeg tillate meg å være redd at du må bite i deg....
Påstand om 5 kroner til sommeren kan jeg tillate meg å være redd at du må bite i deg....
unikum
17.02.2025 kl 10:00
4972
1,015-1,02 blir værende i porteføljen en god stund om ikke de samme begynner å kjøre på igjen. Det kan for skje. Siste emien på 1,34 er nok intersant for mange at kursen skal ligge på i det korte bildet.
Mdg1
17.02.2025 kl 10:02
5025
Vi får se. Med full seier i sak 2 så har man allerede 3 kr pr aksje. Så kan man da i alle fall prise inn 50% for full seier i sak 3. Da bør den i alle fall stå i 5 kr like etter. Jeg har personlig ca 90% sannsyunlighet for seier i sak 2. Som trader ser du uansett ikke mer enn en uke frem i tid, så du er jo mest opptatt av å snakke opp og ned aksjen avhengig av om du er ute eller inne, Anyw...
Redigert 17.02.2025 kl 10:05
Tony83
17.02.2025 kl 10:05
5032
It can happen already today! End of February will remain a "moment of truth" for the settlement! If not now, then it can happen any time later! The share course should be higher and more volatile.
Trucker-22
17.02.2025 kl 10:12
5063
Tunisia kommer aldri til å inngå noe forlik, vi får bare håpe at det ikke har vært noen brune konvolutter inne i bildet med disse avtalene for zenith sin del, da er løpet kjørt for zenith. Ikke mottatt penger enda for sak 1, så forvent ingen ting fra disse kjeltringene
Anywhere
17.02.2025 kl 10:27
5027
Fjellbris mener jo at kursen forsvares solid av ledelsen på 1,34, så da ser man hvordan det går:) :)
Mdg1
17.02.2025 kl 10:32
5030
De har alltid betalt. Hvorfor ikke denne gangen. De som delte lisensen videre har allerede sått sparken, da har regjeringen ryggen fri når de desverre må betale noen milliarder til et selskap. Så lenge de som styrer har fått sine millioner under bordet fra selskapet som fikk lisensen bryr ikke de seg om statsbudsjettet blir tappet for noen milliarder.
Dette er Tunisia. Lederne der gir faen i befolkningen, så taper de finner de nok penger i et eller annet budsjett
Dette er Tunisia. Lederne der gir faen i befolkningen, så taper de finner de nok penger i et eller annet budsjett
Redigert 17.02.2025 kl 10:35
unikum
17.02.2025 kl 11:07
4959
Nære 25 % opp til siste emisjon, her får man en god inngang igjen om man evner å se litt lenger enn noen få timer...
Hverken du eller jeg fikk kjøpt aksjer i siste emisjon, de var forbeholdt seg selv og spesielt utvalgte
Hverken du eller jeg fikk kjøpt aksjer i siste emisjon, de var forbeholdt seg selv og spesielt utvalgte
Fjellbris
17.02.2025 kl 11:14
4937
Ja, slik jeg ser det en meget god mulighet til å kjøpe kr 5 for ned mot krona. Helt enig, 25% under emisjon 1,34 og der kun inviterte fikk delta er «penger på gata». Sannsynligheten for seier sak 2 som starter om noen dager er tilnærmet 100%, da har vi kr 3 pr aksje, og seier sak 3 vil også prises inn med minimum 50% sannsynlighet som vil kunne forsvare kurs 5-7.
Redigert 17.02.2025 kl 11:17
Bullfight
17.02.2025 kl 11:27
4907
Sak 1 som ZENA vant er juridisk identisk med sak 2 så kjøp her nede er rimelig bankers.
Mdg1
17.02.2025 kl 11:44
4901
Tenker at de som venter helt til våren 2026 fort blir belønnet med 7-10 kr pr aksje. Det er 700% på litt over et år.
Redigert 17.02.2025 kl 11:45
Piltingsrud
17.02.2025 kl 11:45
4912
Er ikke sak 1 fortid med faktiske tall, og sak 2 fremtid med estimerte, eller rettere sagt, vilt oppblåste tall? Hvordan kan en fortidssak som dreide seg om reelle tall, tap og hendelser som faktisk har skjedd, og en fremtidssak om hvordan fremtiden, og mulig profitt i fremtiden, kanskje kunne blitt gitt en hel haug med antagelser, inklusiv oppkonstruerte tall, være like juridisk? Hvordan kan dette være bankers? Fordi AC sier det? Og hvor er regnestykkene som forsvarer de astronomiske kravene til Zenith på en overbevisende måte?
unikum
17.02.2025 kl 11:59
4878
De mener nå dette selv når de kjøper seg opp i selskapet med lånt kapital der garantert det må stilles garantier. Men at tradere utnytter usikkerheten er vel ingen spesiell bombe. De som kjenner hele bildet har ihvertfall tatt ett solid standpunkt så får vi nå se etterhvert hvem som får riktig.
Fjellbris
17.02.2025 kl 12:09
4847
Spot on. Når noen bruker så mye av tiden sin til å skrive side opp og side ned om en aksje skjønner jo alle agendaen. Kjøpt og betalt for å spre skremselspropaganda?
Mdg1
17.02.2025 kl 12:13
4936
Sak 1 var olje de hadde produsert på feltet som de ikke fikk solgt. Så var det lagt på juridiske kostnader og kostnader til rettsak og renter. Så det er først i ssak 2 og 3 man begynner å se på tapet av lisensen. Når de tok lisensen tok de også oljen på lager siden den tilhørte lisensen.
Fjellbris
17.02.2025 kl 12:16
5040
Problemet i slike aksjer er at traderne kjører på for å sikre seg ører, og altfor få her inne evner å se 6-12 måneder frem i tid når sak 2 og 3 er avgjort. Over og ut fra meg, hver og en får ta sine valg og så snakkes vi her inne til sommeren og senest neste vinter, da har vi fasiten.
Herman*
17.02.2025 kl 12:27
5012
Du har noen relevante poeng. Sak 2 er helt annerledes enn sak 1 når det gjelder innhold, men de har det til felles at i begge sakene har tunisiske myndigheter tilsynelatende gitt totalt blaffen i det juridiske. Her har de bare turet frem i blinde, noe de vil måtte betale for. Hvor mye de må betale er en annen sak. Som nevnt i tidligere innlegg har de fått eksperter til å regne ut hvor mye de har tapt hvis de hadde fått beholde lisensene og ikke blitt aktivt motarbeidet. Problemet er at Zenith i 14-15 år (?) ikke har klart å bygge opp noe som helst. Det må jo være et av verdens minst vellykkede energiselskaper. Det som skjedde i Tunisia er derfor som å vinne i lotto. Blir som å bli seksuelt trakassert av en attraktiv kvinnelig sjef for deretter å spasere ut dørene med en mill dollar i kompensasjon. Zenith vinner helt sikkert begge de neste sakene, men de som har snakket om 10-20 kroner aksjen har lurt mange til å investere på nærmere 2 kroner. De sitter nå med et papirtap på nesten 50%. Edruelighet fra alle kanter er nok det lureste.
Blientotre
17.02.2025 kl 12:40
4981
Viser motstand for å gå under kronen - enda.
Klarer vi å holde unna resten av dagen så kan vi muligens få en opptur uttover uken.
Klarer vi å holde unna resten av dagen så kan vi muligens få en opptur uttover uken.
Billyjojimbob
17.02.2025 kl 13:25
4983
Hva med de som lurte folk til ikke å kjøpe når kursen var under 20 øre ?Her er alle selv ansvarlige lucksmiths👍
Konjagi
17.02.2025 kl 13:28
4967
Hadde det vært et snev av fakta i alle disse innleggene. Stort sett ville påfunn fra den ene og den andre. Går ikke an å diskutere
Z-240071
17.02.2025 kl 13:43
4952
Kan du dokumentere din påstand om at tallene er vilt oppblåst ?
Hva mener du dette er verdt ?
Feltene er estimert og verdsatt etter bransjestandard , og kunne vært solgt feks.
Det er plenty med andre ting som utgjør betydelig risiko i zena , å du er innom flere av dem .
Men om du mener feltene i Tunisia er verdsatt feil så må jo også alle verdens E&P selskaper være enormt feilpriset på vilt oppblåste tall.
Hva mener du dette er verdt ?
Feltene er estimert og verdsatt etter bransjestandard , og kunne vært solgt feks.
Det er plenty med andre ting som utgjør betydelig risiko i zena , å du er innom flere av dem .
Men om du mener feltene i Tunisia er verdsatt feil så må jo også alle verdens E&P selskaper være enormt feilpriset på vilt oppblåste tall.
E Desperados
17.02.2025 kl 14:29
4857
Panoro har en MCAP på rett under 300 MUSD og produserer for tiden 13 000 bopd. Nå kunne de jo fint vært priset 100 MUSD høyere, men det er klart at Zenith ikke kommer til å få 600 MUSD fra de to kommende sakene. Normalen er vel at man havner innenfor 30-70 % av kravet, i det tilfellet her 180-420 MUSD. Begge deler vil jo gi en hyggelig avkastning fra dagens kurs selv om man kan se langt etter 10kr/aksjen.
Z-240071
17.02.2025 kl 15:13
4730
Ganske så enig , men en påstand om at tallene til Chapman Hydrogen and Petroleum Engineering Ltd er vilt oppblåst
burde vedkommende følge opp begrunnelse og dokumentasjon .
Hvilke beløp som kommer ut av sakene tenker jeg er anyones guess . Det er alltid stor prosessrisiko uansett hvilken type rett sakene skal prøves for.
jeg for min del tenker det havner innenfor 0 - 100 % . Dette er noe av det jeg synes er gøy med olje-mygger . Minst like mye gambling som investering.
burde vedkommende følge opp begrunnelse og dokumentasjon .
Hvilke beløp som kommer ut av sakene tenker jeg er anyones guess . Det er alltid stor prosessrisiko uansett hvilken type rett sakene skal prøves for.
jeg for min del tenker det havner innenfor 0 - 100 % . Dette er noe av det jeg synes er gøy med olje-mygger . Minst like mye gambling som investering.
Blientotre
17.02.2025 kl 15:25
4697
Anywhere skrev Hva gjør du da for å holde unna, Blientotre?
Jeg sitter stille å bare ser på.
Føler meg ikke trygg på hverken opp eller ned.
Her er det null makt for en som meg å styre kurs.
Jeg har 1.350.000 aksjer - og er fornøyd med antallet, så jeg holder på det jeg har fremfor å trade og risikere å ende opp med mindre.
Eneste jeg vet er at jeg holder.
Føler meg ikke trygg på hverken opp eller ned.
Her er det null makt for en som meg å styre kurs.
Jeg har 1.350.000 aksjer - og er fornøyd med antallet, så jeg holder på det jeg har fremfor å trade og risikere å ende opp med mindre.
Eneste jeg vet er at jeg holder.
Redigert 17.02.2025 kl 15:28
Trucker-22
17.02.2025 kl 15:59
4602
Markedet viser sin tillitt til AC og sender kursen ned hver dag. Blir en stor nedtur i morgen og vi ser kursen langt under krona ut i uka.
Ris er den eneste som har rett mens mange andre lever i en 16-17 kroners drømmeverden
Ris er den eneste som har rett mens mange andre lever i en 16-17 kroners drømmeverden
unikum
17.02.2025 kl 16:06
4583
Noen som fikk sjansen til å kjøpe noen av de 1,2 mill aksjene eller var det 2 operatører som selger/kjøper nedover til hverandre?
Anywhere
17.02.2025 kl 16:15
4546
Jeg ville holdt meg stort sett utenfor aksjen dersom jeg ikke følte meg trygg på det ene eller andre.
Nå har alle som ikke fulgte instendige råd om å selge oppunder 2 kroner tapt 50% av VPS-verdien siden den gang.
I en aksje som Zenith MÅ har man det som regel tryggest med å observerer store svingninger, og komme seg ut med deler av kapitalen når det drar på opp, og entre ditto inn på større nedsving, som frykt og usikkerhet ALLTID vil forestå.
Aksjen er omrammet av risk fra begrunnet også i et dårlig drevet selskap, så dette er ikke noe safe walk in the park. Da hadde ikke aksjen dratt nedover til nivået vi igjen ser. Markedet er sånn totalt sett ikke helt ueffent eller basert på idioti. Men man er offer for last man standing når det trades som det har blitt gjort.
Nå har alle som ikke fulgte instendige råd om å selge oppunder 2 kroner tapt 50% av VPS-verdien siden den gang.
I en aksje som Zenith MÅ har man det som regel tryggest med å observerer store svingninger, og komme seg ut med deler av kapitalen når det drar på opp, og entre ditto inn på større nedsving, som frykt og usikkerhet ALLTID vil forestå.
Aksjen er omrammet av risk fra begrunnet også i et dårlig drevet selskap, så dette er ikke noe safe walk in the park. Da hadde ikke aksjen dratt nedover til nivået vi igjen ser. Markedet er sånn totalt sett ikke helt ueffent eller basert på idioti. Men man er offer for last man standing når det trades som det har blitt gjort.
Blientotre
17.02.2025 kl 17:38
4319
Du sier det som at Zenith nå har vært på topp - og aldri vil komme seg opp igjen. Der er jeg uenig med deg - første hype var nå på forventninger, mens vi vil få flere topper etterhvert som vi nærmer oss sak 2 og 3.
Jeg er fornøyd med de antall aksjer jeg sitter på, og føler meg sikker på å sitte igjen med en avkastning veldig få vil få oppleve i sitt liv om ett årstid.
Så skal jeg takle og være med på svigningene. Ingen ting hadde gjort meg mer sint om jeg skulle begynne å leke meg med å kjøpe og selge for så ende opp med å bomme - og endt med mindre aksjer.
Jeg er fornøyd med de antall aksjer jeg sitter på, og føler meg sikker på å sitte igjen med en avkastning veldig få vil få oppleve i sitt liv om ett årstid.
Så skal jeg takle og være med på svigningene. Ingen ting hadde gjort meg mer sint om jeg skulle begynne å leke meg med å kjøpe og selge for så ende opp med å bomme - og endt med mindre aksjer.
elnomi
17.02.2025 kl 17:53
4258
Kursen holdt seg over det viktige psykologiske nivået kr 1. Det virker som flere nå fester mindre tillitt til et raskt forlik og en «vips» overføring fra Tunisia på noen milliarder. Selv er strategien min å avvente en ny inngang til kursen dupper ned til mellom 0,60-0,70 om den gjør det? Gjør den det blir jeg aksjonær igjen, hvis ikke står jeg godt på utsiden. Tiden vil vise.
Redigert 17.02.2025 kl 17:54
Anywhere
17.02.2025 kl 19:21
4067
Du høres ut som du på en måte er fortrolig med aksjens vandring og vet at det kommer nye topper fremover før sak 2 og sak 3 får sin avgjørelse. Der er bra. Da kan du jo forsøke å ta ut gevinster rundt disse toppene. Man vet at en slik aksje vil falle tildels betydelig tilbake etter eventuell topper, og det vil du kunne dra vesentlige effekter av! En ide er å ta ut halvparten når du oppfatter toppdannelse. Så sikrer du fra å bli med ned i stupet med alt.
Redigert 17.02.2025 kl 19:22
Blientotre
17.02.2025 kl 20:39
3911
Vi har også faktorer som kan komme som lyn fra klar himmel.
Og da kan det være veldig uheldig å være ute for å skulle tippe bunn.
Fortgang i sak 3 som burde vært informert i januar.
Her tolker jeg det som at Tunisia ikke har spilt på lag og kan fort straffe dem - og saken kan få en kjappere prosess.
Forlik kan skje.
AC har sagt på konferansen at Zenith er finansiert ut året, men også for å kunne hoppe på nye prosjekt om det skulle dukke opp.
____
Jeg er ikke sjokkert over at vi er nede i 1kr nå, og heller ikke om vi skulle gå helt ned til 0,6kr. Men alt dette har vært og er spekulasjoner fra investorer. Jeg velger å ikke sjanse på at vi skal videre ned nå for å prøve å tjene mer aksjer. Nå holdt aksjen også sterkt i mot å gå under kronen i dag - som fort kan indikere at vi vil gå opp i morgen. Det ble en god omsetning og tydelig tegn på at det er interesse for aksjen på over 1kr.
Og da kan det være veldig uheldig å være ute for å skulle tippe bunn.
Fortgang i sak 3 som burde vært informert i januar.
Her tolker jeg det som at Tunisia ikke har spilt på lag og kan fort straffe dem - og saken kan få en kjappere prosess.
Forlik kan skje.
AC har sagt på konferansen at Zenith er finansiert ut året, men også for å kunne hoppe på nye prosjekt om det skulle dukke opp.
____
Jeg er ikke sjokkert over at vi er nede i 1kr nå, og heller ikke om vi skulle gå helt ned til 0,6kr. Men alt dette har vært og er spekulasjoner fra investorer. Jeg velger å ikke sjanse på at vi skal videre ned nå for å prøve å tjene mer aksjer. Nå holdt aksjen også sterkt i mot å gå under kronen i dag - som fort kan indikere at vi vil gå opp i morgen. Det ble en god omsetning og tydelig tegn på at det er interesse for aksjen på over 1kr.
unotert
17.02.2025 kl 20:46
3885
Mange har kanskje satset på at et forlik skulle komme før kommende rettssak nr 2. jeg tror det er mer relevant at et eventuelt slikt kommer etter selve rettssaken siden da vil Tunis-siden har mer innsikt i hvor de står. Bekrefter rettsaken at de også denne gang har dårlige kort på hånden, kan de tilby forlik til en akseptabel pris. Who knows.
Blientotre
17.02.2025 kl 20:57
3870
Jeg tror nok Tunisia vet veldig godt hvor de står i saken.
Hvis ikke er de ikke forberedt til å kunne kjøre sak.
Men det betyr ikke at jeg påstår hvem som står best i saken.
Hvis ikke er de ikke forberedt til å kunne kjøre sak.
Men det betyr ikke at jeg påstår hvem som står best i saken.
rischioso
18.02.2025 kl 09:23
3307
Blir spennende og se når den vil duppe under krona - det er ikke snakk om hvis, men om når så mest sannsynlig siste sjanse til å komme seg ut på oversiden av krona - tic/tac....;)
Konjagi
18.02.2025 kl 09:29
3294
Kan du være så snill å få lagt ut dette innlegget på alle Zena trådene. Sånn at ingen går glipp av din mening
rischioso
18.02.2025 kl 09:36
3229
Det er ikke snakk om det - det er snakk om at det etablert så mange haussetråder at det ikke er lett å finne den rette - i dag måtte jeg gjøre 2 forsøk - mulig det er etablert ett par til før jeg får svart deg med dette innlegget....;)
rischioso
18.02.2025 kl 09:38
3231
tuja skrev Likte du ikke retningen aksjen tok i dag?
Trading kalles denne lille peaken, MEN retningen er nok de fleste av oss klar over...;)
unikum
18.02.2025 kl 09:38
3245
Ha ha ha den setningen har du jagge brukt mange ganger. Den er brukt opp for lengst. Du glemte kun ordet krampetrekninger..
Trucker-22
18.02.2025 kl 09:45
3220
Vi vet at alt kan skje i zena og dagen er heller ikke ute, så kanskje du får rett igjen.
unikum
18.02.2025 kl 09:45
3285
Kun litt over ei uke til hovedforhandlinger i voldgiftssak sak 2 er over. Her bør man ta voksen sete og ikke lite barnesete for å være klar. Alt kan skje, begge parter er nok tjent med forlik. Rimelig sikker på forhandlinger enten innunder hovedforhandlinger eller rett etterpå.
Trucker-22
18.02.2025 kl 11:51
2971
Ser ut som du får rett igjen, vaker rett over krona nå med noen få lusne ører, kan fort smelle under nå
tuja
18.02.2025 kl 11:55
2958
Vi får satse på dere er ute av aksjen dersom det kommer ett forlik. Da blir det flaggdag.