ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
OM
21.02.2025 kl 09:35
6211
"Lunta for lengst tent, like før aksjen eksploderer>>, er vel heller ikke mer enn; RETT og RIMELIG etter mange slitsomme år for selskapet og det-s; AKSJONERER. ....>>
HP17
21.02.2025 kl 09:35
6177
Og kommer det en kursnedgang, så øker AC også sin eiedel ved å utstede stadig nye oppsjoner til lavere kurs. WIN -WIn for AC det.
E Desperados
21.02.2025 kl 09:09
6266
2+2 har en tendens til å bli 4. Gitt grådigheten til AC så skjønner de fleste at her kommer det kursoppgang og han skal øke sin eierandel.
Trucker-22
21.02.2025 kl 09:05
6295
Siste gangen? hvor naiv er mulig å bli. Det blir garantert ikke siste gangen ledelsen i zenith beriker seg selv, det vil aldri stoppe. Bare å tenke et tall med bonuser om sakene skulle vinnes
unikum
21.02.2025 kl 08:59
6303
Dette var nok siste mulighet for ledelsen å berike styremedlemmer og seg selv med denne opsjonen. Tidligere har de kjøpt på emisjon på 1,34. Her blir det nok bare å legge sammen 2+2 så får vi svaret. Her kommer det til å gå unna snart..
Ingen har noe å klage på, det er bare å kjøpe på samme nivå. Kursen er på 1,25
Ingen har noe å klage på, det er bare å kjøpe på samme nivå. Kursen er på 1,25
Redigert 21.02.2025 kl 09:04
OM
21.02.2025 kl 08:52
6255
Ikke vet jeg, det er vist noen som legger begrensninger på mine skriverier, men det blir nok snart oppklarert, ev noen som som overvåker; altså tilgang til min konto; Finanstilsynet tar ev. jobben. ...>>
Konjagi
21.02.2025 kl 08:15
6401
Bare litt nysgjerrig. Hva betyr < > ?
Du er jo nesten vanskeligere å forstå enn selveste The Lady of Aim 😳
Du er jo nesten vanskeligere å forstå enn selveste The Lady of Aim 😳
OM
21.02.2025 kl 07:59
6434
Markedet har nå senere tid blitt godt informert, og <>om FAKTA, som <>, vanligvis prises aksjer etter forventninger som foreligger, uten at markedet har greid å tatt dette til ettretning i dette tilfellet. Melding; Torsdag 20.20 -aksjeoppsjonsprogram til Direktør og ansatte; 27,183 million a' utøvelse kr.- 1,26.-, gjeldende i 5-år. At ledelsen nå såg sitt <> til dette nå, som siste sjanse ut fra gårdagens kurs=ikke mer enn rett å rimelig, grådighet=desverre betegnelsen som går igjen over ALT,-når det gjelder penger, i Børsnoterte selskap=helt VANLIG. Videre det er jo IKKE selskapets ledelse som skal klandres for at ein AKSJE=FEILPRISET, går dette veien eller etter FAKTISKE forhold som foreligger, blir jo ALLE aksje-eigere mer enn godt nok beriket, da blir dette som <> .....>>
unikum
20.02.2025 kl 23:30
6777
Kanskje den største idioten kan kjøpe seg inn igjen før det blir for seint. Godt vi har noen som kan dette bedre enn oss alle. Om du ikke har penger i ett selskap, så får du 3 milliarder, nei jeg vil ha mer jeg uten noen garantier.. tulling sier jeg om slike som deg!
MC Axel
20.02.2025 kl 23:28
6749
Thus, as the management has behaved lately, with a loan conversion of 0.685 NOK, a targeted issue of 1.34 NOK and now these 27 million shares
The way management is behaving, I would say that they are betting very high that either a settlement will be reached or that they are absolutely certain of winning the two remaining cases
P.S. Remember that management chose to convert their loan to Zenith into shares rather than get the money paid out.
The management has not sold a single share since then
Yes, the management is greedy, but if they manage to win both cases or get a huge settlement that also benefits us shareholders, then I am satisfied
The way management is behaving, I would say that they are betting very high that either a settlement will be reached or that they are absolutely certain of winning the two remaining cases
P.S. Remember that management chose to convert their loan to Zenith into shares rather than get the money paid out.
The management has not sold a single share since then
Yes, the management is greedy, but if they manage to win both cases or get a huge settlement that also benefits us shareholders, then I am satisfied
Lord Wincheste
20.02.2025 kl 23:23
6742
Dukker stadig opp raringer på forumet her. Det blir helt soleklart ikke noe forlik, av svært gode grunner. Siste emisjon har vært helt nødvendig for å finansiere svindyre advokater. Selv idioter som dere siste her inne skjønner hvorfor det er gjort og hvilken pris det er gjort på. En stor risiko med egne penger til høy kurs.
Rettssakene skal kjøres og gjennomføres, den tiden det tar. Punktum.
Rettssakene skal kjøres og gjennomføres, den tiden det tar. Punktum.
unikum
20.02.2025 kl 23:20
6678
Så enig så enig det er nå deres selskap og deres fortjeneste. Om de beriker seg litt selv har ingen betydning. Kjøp flere aksjer på 1,26 i morgen om det er mulig. Det som betyr noe er at de får forhandlet dette på beste mulig måte. Men det ligger noe i lufta begynner jeg å bli sikker på. Kanskje ikke mandag men bli ferdig med siste forhandlinger til uka, så kan melding komme om forlik.
Herman*
20.02.2025 kl 23:06
6548
Husker ikke, men AC og Co har alltid beriket seg selv som om Zenith var et stort vellykket energiselskap.
JanH
20.02.2025 kl 23:02
6434
Og så ? Har det betydning ? Han eier jo aksjene sine, og jobber i selskapet. Selvsagt vet han alt som skjer. Man kommer ikke i innside posisjon for det. Om selskapet blir solgt, så er jo salgsprisen noe som blir fordelt likt på oss alle; etter antall aksjer.
olje
20.02.2025 kl 22:58
6450
Var der ikke opsjoner til 29 øre stykke for noen uker siden, noen som husker det?
tsu for all
20.02.2025 kl 22:57
6434
det er utynning av aksjene, men uten alle innskuddene til utvalgte styremedlem og ledelse, så ville firma vert konkurs
det er store penger som er innskudd i opsjoner, siste 2 år
di har lagt sitt liv i dette selskapet, med store lån for kjøp av aksjer
det er store penger som er innskudd i opsjoner, siste 2 år
di har lagt sitt liv i dette selskapet, med store lån for kjøp av aksjer
Herman*
20.02.2025 kl 22:37
6530
27 mill opsjoner til utvalgte styremedlemmer. Dette er ran på høylys dag, noen eier bare ikke skam. Jeg sier dette helt uavhengig av pågående rettsprosesser.
Trucker-22
20.02.2025 kl 21:55
3252
Han vil jo da sitte med innsideinformasjon om han vet at et rettslig forlik blir underskrevet i neste uke.
E Desperados
20.02.2025 kl 21:49
3287
Helt greit for meg om det er 350/400 også. Poenget var at de har gjennomført en pre-hearing igår hvor det var obligatorisk å diskutere muligheten for rettslig forlik. Og så var tydeligvis noen som tenkte at dette var et bra tidspunkt for opsjoner. AC er enten grisk eller en dust. For kommer det ikke melding om forlik i løpet av neste uke så kunne han satt opsjonskursen lavere enn 1,26. Og må jeg velge mellom om han er grisk eller dum så vet jeg hva jeg velger…
Nilsok
20.02.2025 kl 21:43
3277
Har liten tro på at AC vil godta et forlik på 250.. 350-400. Ja ,men ikke 250. Det er for lite med tanke på sannsynligheten for seier - spesielt i sak 2.
Redigert 20.02.2025 kl 21:43
unikum
20.02.2025 kl 21:41
3274
Ha ha ja det skulle faktisk ikke forundre oss stort. Og skulle det bli, så blir det flere enn styremedlemmene rike, det vil dryppe litt på klokkerene også..
Spørs om ikke de 5 åra måtte settes uansett om det blir 3 dager. Men uansett fair er dette, det er de som driver butikken og ikke vi.
Spørs om ikke de 5 åra måtte settes uansett om det blir 3 dager. Men uansett fair er dette, det er de som driver butikken og ikke vi.
E Desperados
20.02.2025 kl 21:35
3283
Et av de obligatoriske punktene man skal gjennom i en pre-hearing er *drumroll* om partene er åpen for rettslig forlik. Gitt grådigheten til AC så hadde jeg som nevnt ikke blitt det minste overrasket om han vet at det blir signert et forlik på mandag og bare måtte ha en større del av kaka først. Han er en gris, men signerer han forlik på 250 MUSD betalt til selskapet innen 1. april så kan jeg leve meg at han grafser til seg en større del av kaka.
EZ
20.02.2025 kl 21:29
3281
Sure, the price would increased further if they were to buy all 27 million options today. But an acquisition over the last 1-2 weeks could actually resulted in a lower average price than 1,26.
elnomi
20.02.2025 kl 21:23
3281
Tull og tøys. Ingemting indikerer et forlik. Her skal zenith få slite fremover (og først må de vinne, dommen estimert i september og deretter må de få medhold i kravet). Mer sannsynlig er at dette drar ut og AC kan kjøre en ny emisjon eller to. Denne mannen er det ingen større seriøse investorer som stoler på, bare sjekk aksjonærlisten. Hvor er det store investorene som elsker å tjene penger?
E Desperados
20.02.2025 kl 21:15
3333
Hadde ikke overrasket meg et sekund om AC vet at det blir signert forlik i retten på mandag og bare måtte ha noen ekstra aksjer først 🤪
Billyjojimbob
20.02.2025 kl 21:15
3344
1,26 er innenfor👍Satser på de fortjener det om litt.Spennende tider fremover.
Tony83
20.02.2025 kl 21:11
3345
Still the potential dilution is HUGE + they have 5 years to execute this. If you tried to aquire such amounts on the market the price would have risen tenfolds today!
EZ
20.02.2025 kl 21:01
3413
Opsjonen settes lik dagens sluttkurs. Alle som ønsket det kunne anskaffet aksjer på dette nivået. Ser ikke negativt på at ledelsen får en mulighet til å øke sin beholdning ytterligere uten rabatter. Jeg tror tvert imot at kursen skal opp i morgen.
E Desperados
20.02.2025 kl 20:59
3397
Hadde han vært grådig så hadde han gitt seg selv opsjon på 200 mill aksjer 🤪 Han vet tydeligvis at kursen skal opp og benytter seg alle tvilsomme midler på å grafse til seg flest mulig aksjer. Skittent? Ja. Bull? Utvilsomt.
Trucker-22
20.02.2025 kl 20:48
3475
Det er flere som prøver å formidle grådigheten til AC, men det går ikke inn. AC er enda ikke ferdig med å grave til seg og det kommer mer. Tenker på dem som var på møtet i Oslo, på dette vekkelsesmøtet, der flere forgudet AC som en flott og tillitsfull fyr. Ja det er han sikkert bare han får rævkjørt aksjonærene. Nå var aksjen i fin flyt oppover lgjen, og hva kommer da igjen fra AC. Blir en fin aksje dag i morgen og se ikke bort i fra at Ris… får rett igjen
elnomi
20.02.2025 kl 20:37
3546
Blir det i det hele tatt noe igjen til aksjonærene etter AC får gjennomført alle sine krumspring?
AC rabatten kommer bare til å øke fremover. Seriøse investorer vil si «not investable»
https://newsweb.oslobors.no/message/639381
AC rabatten kommer bare til å øke fremover. Seriøse investorer vil si «not investable»
https://newsweb.oslobors.no/message/639381
kurthelg
20.02.2025 kl 20:36
3556
rischioso
20.02.2025 kl 18:49
3630
Jeg forstår frustrasjonen over at du for sent og etter stengetid skjønte at du burde ha benyttet dagens lille oppgang til å selge, men akkurat det gjør jo ikke andre patetiske av den grunn. Også greit (i alle fall prøve) å ha den samme tonen som om vi satt ovenfor hverandre utenfor forumet og på den måten gjør forumet til en hyggeligere plass å være for alle - JustSayin...;)
Blientotre
20.02.2025 kl 17:44
3760
Rischioso kjøper ikke på oppturer..
Han spår kun nedturene… JustSayin ;)
Han spår kun nedturene… JustSayin ;)
Redigert 20.02.2025 kl 17:46
Liverbirds
20.02.2025 kl 17:27
3805
🤣🤣🤣 Jeg er livredd etter alle dine innlegg som belyser fakta, så jeg selger gjerne til deg i morgen 🤣🤣🤣
unikum
20.02.2025 kl 17:15
3846
Ikke alle liker å se at toget går så da setter men seg i posisjon til videre oppgang. Kjent greie at alle er ikke så gla i penger så da for man stå på utsiden. Samtidig så er det aldri feil å gevinst sikre som sikkert mange har nå gjort igjen, derfor stoppet oppgangen litt i dag. Ny dag i morgen og helgen som ikke er godt å si om partene bruker den til fridager eller forhandlinger i lukkete omgivelser. Vi får se i dagene og ukene som kommer.
Theo19
20.02.2025 kl 17:03
3889
rischioso du er en paddetisk person,kan du ta deg en pause nå.Du må være syk i hodet,alle har fått med seg dine meninger nå.
rischioso
20.02.2025 kl 16:58
3892
Godt å se at det er noen som begynner å se tegninga. Intet nytt ang saken - mao, ingen progresjon og kanskje viktigst av alt - IKKE et pip i fra selskapet på veldig lenge - mao, RED/RED/RED flags...;)
OM
20.02.2025 kl 16:51
3924
Billyjojimbob skrev Fint med ulike strategier,ny fin dag i juvelen👍
Jada, denne usle 10-øringen, nå gikk de i fella igjen, fikk ikke gjort noe med det på de knappe 8-sekunder i sluttauksjonen kl.16.24.52.00. Du-må tåle mye lurerier når du driv med aksjer, se på det som leikepenger, har du eit holdepunkt, har du eit holdepunkt å la det stå i, oppturen kommer. ....>>
OM
20.02.2025 kl 15:49
4066
Har du eit holdepunkt, er det
vanlig å holde seg fast til det. ... Her inne på forumet, skifter noen personer ord og meining på eit 1/2-døgn, voldsomt rart, seriøse er de ikke. Traider på 10-øringen; ikke min strategi, holden blir du heller ikke, men grisk er ein betegnelse. ...>> Potensialet i aksjen er sterkere enn noen gang, så denne kan gå rett til <> når den først kommer, men aksjer= aksjevrøvl, alltid vært og vil være.....>>
ksjer=aksjevrøvl har alltid vært det og vil være
vanlig å holde seg fast til det. ... Her inne på forumet, skifter noen personer ord og meining på eit 1/2-døgn, voldsomt rart, seriøse er de ikke. Traider på 10-øringen; ikke min strategi, holden blir du heller ikke, men grisk er ein betegnelse. ...>> Potensialet i aksjen er sterkere enn noen gang, så denne kan gå rett til <> når den først kommer, men aksjer= aksjevrøvl, alltid vært og vil være.....>>
ksjer=aksjevrøvl har alltid vært det og vil være
unikum
20.02.2025 kl 15:43
4077
Det nevnes at det komme opp med ett tilbud oppimot 7 milliarder! Da sier jeg bare hallo folkens og AC , kommer det 2-3 milliarder (noen som er klar over hvor mye penger det er for noen som ikke har penger?) så er det bare å få skrevet under fort som fy. Det finnes ingen garantier om hvem som vil vinne utenom at Zena står sterkt i sakene. Om Tunisia er villig til å forhandle med slike summer aner selvsagt ikke jeg men da er det bare å ta imot og det kan skje når som helst.
tuja
20.02.2025 kl 15:35
4083
Vi går en spennende tid i møte. Takk for oppklaring ang muligheter på forlik/rettslig forlik, Dennis.