ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
TheLondonOiler
03.03.2025 kl 11:41
4872
Zenith has announced that the hearing has taken place and concluded within just a few days, indicating a straightforward and favorable outcome. According to the RNS, the final decision is expected by the end of summer, approximately five months from now. Given this timeline and the potential for a significant upside, I see greater value in accumulating shares rather than engaging in short-term trading for minor gains, as the stock could experience a rapid upward movement. Additionally, Zenith is owed $130 million—more than 200% of its current market capitalization. This morning, I increased my position, adding to my already substantial holding.
abbos
03.03.2025 kl 11:28
4858
Forventer man et positivt utfall , må vel akkumulering/ posisjonering på dette nivået vurderes ?
Tony83
03.03.2025 kl 10:06
5030
Is this RNS about case NO 2 (i.e. NOT case NO3)? --> https://live.euronext.com/en/product/equities/CA98936C8584-MERK#CompanyPressRelease-12640135
Anywhere
03.03.2025 kl 09:55
5036
Thery seem so, but that does not make it so!
På ny ser man risikoen som ligger i denne aksjen. Og det er helt greit. Den kan greit falle til 0,7 i nær fremtid, eller den kan dra til 1,25 igjen. Traders know a little;)
På ny ser man risikoen som ligger i denne aksjen. Og det er helt greit. Den kan greit falle til 0,7 i nær fremtid, eller den kan dra til 1,25 igjen. Traders know a little;)
MC Axel
03.03.2025 kl 09:53
5033
👍
Yes, the management has invested many millions in Zenith lately and they seem 100% sure of their case
Yes, the management has invested many millions in Zenith lately and they seem 100% sure of their case
unikum
03.03.2025 kl 09:40
5128
Ledelsen er i hvert fall fullastet fra 1,34 på siste emisjon. Muligens de er litt mer tålmodige enn noen andre her inne. Men det skal overraske meg stort om ikke Tunisia kommer opp med ett forslag i de nærmeste ukene. Vi får se, de mest kaldeste er kanskje de som tjener mest....
Mdg1
03.03.2025 kl 09:38
5082
Da er det for sent. Når dommen kommer vil kursen starte opp igjen over 3 kr. Altfor mange som følger aksjen til at det ikke går rett i auksjon.
Trucker-22
03.03.2025 kl 09:29
5091
Tenker nok det er begrenset hvem som vil laste mer i denne før fuglene er i hånden
unikum
03.03.2025 kl 09:24
5088
Da har vi fått lastet opp igjen under krona så da takker man for det. Hvem i all verden selger, forlik kan komme når som helst?
olje
03.03.2025 kl 09:09
5156
Trucker-22 skrev Da skjønner alle retningen aksjen tar i lang tid
Jepp, det gjør vi.
Herman*
03.03.2025 kl 08:34
5384
Gullhaugen skrev Tror du vi må vente helt til september?
1.9, i tråd med dagens melding. I Europa varer sommeren ut august, og sommerferien avsluttes også et par uker senere enn i Norge.
uldiuldi
03.03.2025 kl 08:19
5415
3. marts 2025
ZENITH ENERGY LTD.
(" Zenith " eller " Firmaet ")
Afsluttende høringer af ICC-2 Voldgift
Zenith Energy Ltd. (" Zenith " eller " Selskabet ") ( LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTC PINK: ZENAF ), det børsnoterede internationale energiproduktions- og udviklingsselskab, er glade for at kunne bekræfte, at de afsluttende høringer af ICC-2-voldgiften vedrørende Sidi El Kilani-koncessionen (" SLK-koncession ") mod Republikken Tunesien (" ICC-2 ") nu er blevet afholdt.
Baggrund Zeniths fuldt ejede datterselskab, Canadian North Africa Oil and Gas Limited (" CNAOG ") indledte ICC-2-voldgiften mod Republikken Tunesien, som annonceret i december 2023, efter en række vilkårlige handlinger og forhindringer iværksat af Republikken Tunesien, hvilket førte til den vilkårlige opsigelse af SLK.
Disse omfattede blandt andet:
· CNAOGs tabte produktionsomsætning og tilhørende rentabilitet, i en periode med høje energipriser, fra SLK-koncessionen til dens første udløb i december 2022.
· Mængden af råolie produceret fra SLK-koncessionen og allokeret til og modtaget af CNAOG ved gennemførelsen af købet.
· Værdien af 45%-andelen i fornyelsen af SLK-koncessionen, hvilket repræsenterer et brud på CNAOG's ret til at forny sin tidligere eksisterende 22,5%-andel i SLK, samt 22,5%-andelen af Kuwait Foreign Petroleum Exploration Company, som afgav sin andel i SLK-koncessionen inden dens oprindelige udløb.
CNAOG har indgivet krav på omkring 130 millioner USD efter beregninger foretaget af tredjepartseksperter.
Tidslinje for offentliggørelse af ICC-2 Award
Afgørelsen truffet af ICC Voldgiftsdomstolen forventes at være i slutningen af sommeren 2025.
ZENITH ENERGY LTD.
(" Zenith " eller " Firmaet ")
Afsluttende høringer af ICC-2 Voldgift
Zenith Energy Ltd. (" Zenith " eller " Selskabet ") ( LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTC PINK: ZENAF ), det børsnoterede internationale energiproduktions- og udviklingsselskab, er glade for at kunne bekræfte, at de afsluttende høringer af ICC-2-voldgiften vedrørende Sidi El Kilani-koncessionen (" SLK-koncession ") mod Republikken Tunesien (" ICC-2 ") nu er blevet afholdt.
Baggrund Zeniths fuldt ejede datterselskab, Canadian North Africa Oil and Gas Limited (" CNAOG ") indledte ICC-2-voldgiften mod Republikken Tunesien, som annonceret i december 2023, efter en række vilkårlige handlinger og forhindringer iværksat af Republikken Tunesien, hvilket førte til den vilkårlige opsigelse af SLK.
Disse omfattede blandt andet:
· CNAOGs tabte produktionsomsætning og tilhørende rentabilitet, i en periode med høje energipriser, fra SLK-koncessionen til dens første udløb i december 2022.
· Mængden af råolie produceret fra SLK-koncessionen og allokeret til og modtaget af CNAOG ved gennemførelsen af købet.
· Værdien af 45%-andelen i fornyelsen af SLK-koncessionen, hvilket repræsenterer et brud på CNAOG's ret til at forny sin tidligere eksisterende 22,5%-andel i SLK, samt 22,5%-andelen af Kuwait Foreign Petroleum Exploration Company, som afgav sin andel i SLK-koncessionen inden dens oprindelige udløb.
CNAOG har indgivet krav på omkring 130 millioner USD efter beregninger foretaget af tredjepartseksperter.
Tidslinje for offentliggørelse af ICC-2 Award
Afgørelsen truffet af ICC Voldgiftsdomstolen forventes at være i slutningen af sommeren 2025.
Mdg1
03.03.2025 kl 06:49
5440
Husk at i siste rettsak kom dommen en god stund før det var forventet. Folk må ikke la seg overraske om dommen kommer allerede før sommerferien
JobPeterson
02.03.2025 kl 20:59
5775
Prisen har testet 0,99 flere ganger og har steget tilbake til 1,3–1,4 to ganger. Vi har et etablert handelsnivå, og for de med nerver til det, er det mulig å handle relativt enkelt innenfor dette intervallet. Ifølge kilden ble den andre rettshøringen avsluttet forrige uke, og vi kan forvente en avgjørelse innen sommeren. Dersom vi vinner, kan markedsverdien tredobles i løpet av en handelsdag.
Trucker-22
28.02.2025 kl 15:55
6898
Og haussingen din fungert åpenbart ikke. Nå prøver du igjen med å fortelle hvor flink du har vært å kjøpt aksjer i dag og mener det skal være god info for andre å kjøpe siden du har «kjøpt»
Fluefiskeren
28.02.2025 kl 15:45
6909
Ikke bare du som får feilmelding 502 eller 503. Jeg får det til stadighet og det er samme om jeg bruker Ipad, Iphone eller PC.
Og noen ganger går det også veldig tregt. Har vært sånn lenge nå, og sporadisk også noen ganger tilbake i tid.
Og det skyldes neppe trafikken. Den synes jeg faktisk har gått litt ned. Kanskje med bakgrunn av nettopp dette problemet. Dette må de gjøre noe med. For meg er det ingen opsjon å bytte til et annet forum da jeg synes denne plattformen er den klart beste. Innholdet kan absolutt diskuteres, men hvis man siler ut de useriøse er det mye info og få.
Og noen ganger går det også veldig tregt. Har vært sånn lenge nå, og sporadisk også noen ganger tilbake i tid.
Og det skyldes neppe trafikken. Den synes jeg faktisk har gått litt ned. Kanskje med bakgrunn av nettopp dette problemet. Dette må de gjøre noe med. For meg er det ingen opsjon å bytte til et annet forum da jeg synes denne plattformen er den klart beste. Innholdet kan absolutt diskuteres, men hvis man siler ut de useriøse er det mye info og få.
Allroad18
28.02.2025 kl 14:17
4535
Er det bare meg og min PC, eller er det ofte feilmeldinger på forumet for tiden, tror Hegnar må bruke litt mer penger på plattformene sine og servere...men nok om det. I motsetning til mange andre selskap,som jeg har nevnt tidligere, så er det store summer AC har spyttet inn i selskapet siste årene, og ikke minst i år. Finnes det et tydeligere signal å gi til medaksjonærene? Hadde jeg gjort dette selv som direktør dersom jeg ikke trodde på gode og solide løsninger? Neppe- så hva er problemet? Jeg kjøper litt nå og da hele tiden, og ser ikke med frykt ett sekund på om kursen kommer under 1,- den har jo lagt under 1,- i så mange år at skulle det skje så kan iallefall jeg leve godt med det. Å snitte ned er en kunst for de som sover godt om natten, og å selge på frykt gjør de som ikke kan vente, og som blir nervøse når fortegnet sier minus og ikke pluss. Jeg har hatt røde tall i hundretusener klassen i flere år, og har vurdert å selge flere ganger siste to årene, men akkurat nå er jeg glad for at frykten tapte. Jeg kunne solgt idag med god pluss, men hvorfor selge nå og gå glipp av flerfoldige hundretusener i oppgang før vi vet ordet av det?
Gullhaugen
28.02.2025 kl 13:45
4566
Har tatt meg et saftig lodd nå. Det virker som baissssingen virker . Kjøpte ikke CEO og CFO akkurat på kurs 1.34 ? Det var vel også med stor rabatt om jeg ikke husker feil. Aksjen var vel rundt 1.7 som også er gratis penger på gaten
rischioso
28.02.2025 kl 12:33
4685
Ja, vi må jo ikke glemme å forskuttere den avgjørelsen også for alt kan jo bare vinnes - hvor den prosessen sikkert også er helt uten kostnader - tror du ikke...?...;)
tuja
28.02.2025 kl 12:28
4671
Kommer også noe knask i mars:
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: Zenith also has an important court dispute in Paris, which is not an arbitration case. Our claims there amount to 9 million USD, with a court trial scheduled for March 2025—so very soon.
Andrea Cattaneo (CEO) Zenith Energy: Zenith also has an important court dispute in Paris, which is not an arbitration case. Our claims there amount to 9 million USD, with a court trial scheduled for March 2025—so very soon.
Trucker-22
28.02.2025 kl 12:25
4685
Dette er ingen baissing men realistisk. Husk at dette er zenith, med en grusom track record i over 17 år, som skal gjøre avtale med djevelen selv. Det er ingen enkel oppgave, men at de kan lykkes er det jo en mulighet for, det viser sak 1. Men inntil videre er det null kroner i kassa fra djevlene.
Men skjønner godt at det er mer interessant å høre legg aksjene i skuffa og åpne skuffa når kursen er i 17-20 kroner.
Men så enkelt er det vel neppe
Men skjønner godt at det er mer interessant å høre legg aksjene i skuffa og åpne skuffa når kursen er i 17-20 kroner.
Men så enkelt er det vel neppe
rischioso
28.02.2025 kl 12:25
4606
En riktig god helg til deg oxo tuja så ingen grunn til å henge med leppa - ikke riktig ennå - for det blir helt sikkert muligheter for en god del øretrading også under krona fremover - faktisk hele våren, sommeren og deler av høsten før fasiten foreligger muligens avbrutt av en ny emi på stadig lavere kurser - mao stolleken vil fortsette ...;)
tuja
28.02.2025 kl 12:19
4530
Absolutt ingen som tar deres baissing til etterretning. Faktisk bortkastet tid. Men, kos dere med tidsfordrivet. Det gir ikke penger i kassa.
rischioso
28.02.2025 kl 12:14
4468
Spot-On, godt oppsummert og burde være en real tankevekker for mange etter uker med vekkelsesmøter om det motsatte selv om det sikkert vil ta noe tid før det siger inn hos enkelte...
Viktig å skille mellom virkelighet å fantasi selv om virkeligheten ofte er den vanskeligste å fordøye etter uker med vekkelsesmøter på fantasi tråden, men helt klart den rimeligste i the long run. Å bli med ned til 0,?? når man hadde muligheten til å selge på oversiden av krona virker dessverre å måtte bli en vond vekker for mange - uansett, vi kan ikke annet enn å informere - valget må den enkelte selv ta...;)
Viktig å skille mellom virkelighet å fantasi selv om virkeligheten ofte er den vanskeligste å fordøye etter uker med vekkelsesmøter på fantasi tråden, men helt klart den rimeligste i the long run. Å bli med ned til 0,?? når man hadde muligheten til å selge på oversiden av krona virker dessverre å måtte bli en vond vekker for mange - uansett, vi kan ikke annet enn å informere - valget må den enkelte selv ta...;)
Redigert 28.02.2025 kl 12:16
Konjagi
28.02.2025 kl 12:12
4474
Ivrige i tjenesten i dag disse 3 musketerer ( Riskokko. Truckern og Everywhere) 😁
tuja
28.02.2025 kl 12:08
4468
Forslag til forlik på bordet mandags morgen? Da sier vi "jippi kah yeah, motherfuckers".
God helg !
God helg !
Anywhere
28.02.2025 kl 12:03
4478
"Faren" med Zenith er jo at de to-tre hendelsene man sitter og venter på at skal ta kursen til 10 kroner kan unnlates å skje...
Og da har man ingenting. Ingen drift som forsvarer en kurs over 0 kroner, ingen track-record som impliserer at man kan emittere og omfokusere...bare et tomt skall med noen rettssaker som enten ikke ble i Zenith-favør og en mindre rettssak som tilkjente Zenith 100 mill kroner, men som aldri ble betalt...
Med også den muligheten hengende over selskapet, hvor skal da aksjen??
Utfordringen for nesten all fokus her på Zenith-trådene er at man bare tar for gitt at det meste går Zeniths vei, og plasserer sitt fokus langt der fremme og koser seg med tanken på at det har gått Zeniths vei. Muligheten er at man aldri kommer dit....!
Og da har man ingenting. Ingen drift som forsvarer en kurs over 0 kroner, ingen track-record som impliserer at man kan emittere og omfokusere...bare et tomt skall med noen rettssaker som enten ikke ble i Zenith-favør og en mindre rettssak som tilkjente Zenith 100 mill kroner, men som aldri ble betalt...
Med også den muligheten hengende over selskapet, hvor skal da aksjen??
Utfordringen for nesten all fokus her på Zenith-trådene er at man bare tar for gitt at det meste går Zeniths vei, og plasserer sitt fokus langt der fremme og koser seg med tanken på at det har gått Zeniths vei. Muligheten er at man aldri kommer dit....!
Trucker-22
28.02.2025 kl 11:55
4467
Fluefiskeren skrev Luft som du kaller det har ført til kursheving på 557 % siste tre måned.
Ja luft og forventning har den steget så mye. Det er ikke kommet en krone i kassen til zenith (enda) med substans og som tilsier en slik økning. Kun på luft og forventninger. Og som kjent en aksje klarer neppe å holde seg oppe på luft og forventninger når det ikke kommer noe i kasse, nei selv ikke zena engang med eg grådig CEO.
Trucker-22
28.02.2025 kl 10:30
4580
Med fortsatt lufttørke frem til høsten så er det ingen umulighet at kursen er tilbake til 0,2 som den ca. startet fra i desember.
Konjagi
28.02.2025 kl 10:09
4655
Du har fortsatt ikke evne til å forstå. Ingen har skrevet at ferdig høring ville heve kursen til dette du skriver. Spekulasjoner om det kunne komme forlik, var vel det som kunne trigge kursen.
Men når man ikke vil eller ikke skjønner dette, er det ikke lett
Men når man ikke vil eller ikke skjønner dette, er det ikke lett
Redigert 28.02.2025 kl 10:18
Trucker-22
28.02.2025 kl 09:53
4717
Etter at denne høringen var utført så skulle vi se 3-5 kr. Vel det ser vel ikke slik ut så tror nok du er nærmere sannheten her. Fortsatt kroner på taket i zenith og ikke noe som helst som har materialisert seg enda.
Blientotre
28.02.2025 kl 09:46
4644
Nå kommer rettsaken mot SMP i mars.
100 millioner som står på spill der også.
100 millioner som står på spill der også.
Blientotre
28.02.2025 kl 07:29
4715
Det stemmer vel ikke at det alltid tar lengre tid.
ICC 1 ble avgjort kjappere enn forventet.
ICC 1 ble avgjort kjappere enn forventet.
rischioso
28.02.2025 kl 05:17
4853
RE - Her er mitt estimat: på kort sikt ned, på mellomlang sikt ned og på lang sikt opp. Selv tror jeg en vil se en kurs mellom kr 0,60-0,70 innen det snur opp igjjen? Andre synspunkter?
* Spot-On, du er nok nærmere sannheten enn de fleste tør å innrømme - før det er for sent - for det endelige resultatet finnes det ingen garanti for verken for det ene eller det andre - selv om det er noen som dessverre allerede nå håper og tror for alt det er verdt....
Drømmer til side og en rask titt på virkeligheten. Test av krona kommer først, så kommer etableringen på undersiden av krona og mest sannsynlig nok en emisjon - også på undersiden av nettopp krona - for ting vil ta tid - veldig lang tid, noe som ikke er uvanlig i slike saker og det koster - som oftest langt mer enn de fleste kunne forutse - JustSayin...;)
* Spot-On, du er nok nærmere sannheten enn de fleste tør å innrømme - før det er for sent - for det endelige resultatet finnes det ingen garanti for verken for det ene eller det andre - selv om det er noen som dessverre allerede nå håper og tror for alt det er verdt....
Drømmer til side og en rask titt på virkeligheten. Test av krona kommer først, så kommer etableringen på undersiden av krona og mest sannsynlig nok en emisjon - også på undersiden av nettopp krona - for ting vil ta tid - veldig lang tid, noe som ikke er uvanlig i slike saker og det koster - som oftest langt mer enn de fleste kunne forutse - JustSayin...;)
Redigert 28.02.2025 kl 05:32
patek5146
28.02.2025 kl 01:47
4864
Nu er det vel bare at læne sig tilbage og vente indtil September, dog kan ventetiden bruges til at akkumulere flere aktier på de dyk som vil komme pga utålmodige investorer som troede de kunne blive rige på nogle få uger.
Men mens vi venter kan der jo dukke en RNS op med “penge på bogen” fra ICC1, der er jo også retssagen i Marts mod SMP som kan give lidt udsving i kursen.
Sidst men ikke mindst kan der jo også dukke et forlig op som lyn fra en klar himmel.
Men mens vi venter kan der jo dukke en RNS op med “penge på bogen” fra ICC1, der er jo også retssagen i Marts mod SMP som kan give lidt udsving i kursen.
Sidst men ikke mindst kan der jo også dukke et forlig op som lyn fra en klar himmel.
Redigert 28.02.2025 kl 01:55
Gullhaugen
27.02.2025 kl 23:15
5023
Slik som ting har blitt i favør Zenith så er jeg ganske sikker på at Tunisia er på banen angående sak 3 også. Alt henger sammen. De vil nok få det ut av verden å unngå lamge runder.At det er kommet forslag på bordet er garantert. Tunisia har også andre saker på nakken i fleng. vi får se hva AC går med på. Jeg tipper totalt et sted mellom 5 og 6 milliarder. En blanding av kontanter og gode oljelisenser .Det kommer til å bli GULL for Zenith og aksjonærene
Redigert 27.02.2025 kl 23:16
JobPeterson
27.02.2025 kl 21:15
5199
Rettshøringen er avsluttet, og det vil nå være en prosess med papirarbeid og telefonsamtaler frem til rettsavgjørelsen. Med mindre tunisierne fortsatt finner det mer hensiktsmessig å inngå et forlik utenfor retten før den tid. Et rettsforlik kan skje når som helst fra nå og frem til dommen avsies.
Den småfrekke smileyen fra damen antyder at det gikk i Zeniths favør, men hvor mye vi vinner, og om tunisierne velger å inngå forlik, er fortsatt uavklart.
Den småfrekke smileyen fra damen antyder at det gikk i Zeniths favør, men hvor mye vi vinner, og om tunisierne velger å inngå forlik, er fortsatt uavklart.
tsu for all
27.02.2025 kl 20:56
5260
tja, det blir nok ingen forlik...Tunisia har ikke penger, di vil vente på dom i begge saker
unikum
27.02.2025 kl 20:46
5297
Forhandlingene foregår i etterkant med advokatene som skribenter, det partene evt blir enig om. Tipper forlik innen 1 uke eller så må vi vente på de oppnevnte dommere avgjørelse.
Redigert 27.02.2025 kl 21:52
Blientotre
27.02.2025 kl 20:30
5264
Nå som forhøret er avsluttet og partene ikke møtes lengre.
Var ikke det eneste mulighet for å få signert en rettslig forlik?
Kommer det ikke noe nytt innen veldig kort tid nå, så er vel forlik ute av bildet?
Var ikke det eneste mulighet for å få signert en rettslig forlik?
Kommer det ikke noe nytt innen veldig kort tid nå, så er vel forlik ute av bildet?
HP17
27.02.2025 kl 20:23
5185
Og hva er nytt i det?
we await the verdict. = estimert dom i september 25.
we await the verdict. = estimert dom i september 25.
Gullhaugen
27.02.2025 kl 20:15
5193
Fra London
Lady på X sier følgende I dag
Round two complete, now we await the verdict. ☺️
Lady på X sier følgende I dag
Round two complete, now we await the verdict. ☺️
Fjellbris
27.02.2025 kl 19:01
5371
Som forventet gikk sak 2 fort unna, siden sak 1 allerede har lagt grunnlaget. Det tilsier også en langt kortere saksbehandlingstid før vi får dommen vs sak 1, og dom kan jo komme «any day» og trolig lenge før september. Jeg tror den kommer i god tid før sommeren, om ikke tidligere eller forliks melding kommer først.