ZENITH 2025
https://x.com/ladyofaim/status/1876573276128076137?s=46
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
The Tunisian side is trying to cut their losses and exit on the cheap, currently $180M on the table. Zenith appear determined to hold out for more but the game-changer could be the payment terms. If it become a single lump sum then that could get interesting 🚀 @zenithenergyltd
Hvis dette er sant, vil prisen bevege seg raskt oppover igjen
Redigert 07.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Gullit
27.03.2025 kl 15:56
5797
Kan fort se en dobling av kursen før avgjørelse i sak 2. det skal jo meldes om diverse andre godbiter. 100 mill og nye oppkjøp/økt produksjon. Kan bli det vakreste eventyr vi er med på dette. Litt fornybar satsning også er jo helt i skuddet. Heng dere på
rischioso
27.03.2025 kl 16:14
5726
Ja, det kommer nok noen flere nye håpefulle inn i dette papiret etter hvert når den tredje emisjonen på kort tid vil bli meldt og denne gangen under krona for kapitalen trengs og den må jo komme fra en plass siden de syriske punda lar vente på seg - mao, og som jeg har repetert til det kjedsommelige, det er ikke nok å få medhold av ICSID når det ikke følger med noen form for inndrivelse - da blir det mer som et klapp på skuldra og fortsatt tomme lommer - That's a fact...;)
unikum
27.03.2025 kl 16:21
5682
Du trenger jo ikke gjøre dette 25 ganger daglig? Sittat : - mao, og som jeg har repetert til det kjedsommelige... rimelig kjedelig innhold ja
Allroad18
27.03.2025 kl 17:19
5522
Ikke for å fornærme deg, men du må slutte å snakke om en short, jeg tror du blander faguttrykkene. Det er ikke mulig å shorte Zenith da den ikke er i noe shortregister. Men hva vet vel jeg. Og hver gang noen kommenterer Rischioso's innlegg er det en seier for han, så ikke gå fella gang på gang. "Don't feed the trolls"
rischioso
27.03.2025 kl 17:45
5437
25 ganger? Om du deler den påstanden på 5 så snakker vi (6 inkludert dette svaret) - altså en overdrivelse på 500%
Det blir liksom litt som med kursmåla - de henger heller ikke på greip - mao, det går an å slå av litt for kjente...;)
Det blir liksom litt som med kursmåla - de henger heller ikke på greip - mao, det går an å slå av litt for kjente...;)
SebRiberac
27.03.2025 kl 22:06
5052
Bytter du fortsatt mellom trucker22-kontoen og andre alias? Det er ganske tydelig at du er desperat etter en inngang under 1 kr. Dessverre for deg ser støtten ut til å være sterk, og AC kommer sannsynligvis til å fortsette å akkumulere aksjer frem til den andre voldgiftsavgjørelsen. Du må nok prøve litt hardere med å snakke ned aksjen, spesielt når argumentene dine er helt uten substans. JusSayyin
Tony83
28.03.2025 kl 09:04
4398
AC has explicitly ruled out new emissions! Watch the interview with Zak!
Redigert 28.03.2025 kl 13:39
TheLondonOiler
28.03.2025 kl 13:36
4114
NOK 1.075
Last traded price
28/03/2025 - 13:28 CET
CONTINUOUS TRADING
Since Open
+0.035 (+3.37%)
Since Previous Close
+0.025 (+2.38%)
Trying to break above 1.1kr
Last traded price
28/03/2025 - 13:28 CET
CONTINUOUS TRADING
Since Open
+0.035 (+3.37%)
Since Previous Close
+0.025 (+2.38%)
Trying to break above 1.1kr
TheLondonOiler
28.03.2025 kl 15:19
3886
NOK 1.085
Last traded price
28/03/2025 - 15:18 CET
CONTINUOUS TRADING
Since Open
+0.045 (+4.33%)
Since Previous Close
+0.035 (+3.33%)
Last traded price
28/03/2025 - 15:18 CET
CONTINUOUS TRADING
Since Open
+0.045 (+4.33%)
Since Previous Close
+0.035 (+3.33%)
HP17
29.03.2025 kl 13:38
3340
Her skal dere få en liten nøtt å knekke!
Gitt det er så stor sannsynlighet for at Zenith vinner sak 2 og 3 som AC/mange her gir utrykk for og gitt det er så stor sannsynlighet for at AC vil dele ut en stor del av erstatningssummen i utbytte, hvorfor er kursen da ikke høyere enn rundt kr 1?
Hversegod, til de som måtte ønske å gjøre et forsøk på å løse denne førpåskenøtten!
Gitt det er så stor sannsynlighet for at Zenith vinner sak 2 og 3 som AC/mange her gir utrykk for og gitt det er så stor sannsynlighet for at AC vil dele ut en stor del av erstatningssummen i utbytte, hvorfor er kursen da ikke høyere enn rundt kr 1?
Hversegod, til de som måtte ønske å gjøre et forsøk på å løse denne førpåskenøtten!
Redigert 29.03.2025 kl 13:47
tyche
29.03.2025 kl 13:53
3295
Av samme grunn som kurset var mellom 0,15 og 0,3 i lang tid (mer den ett år) selv om alle visste om det første sak og når resultatet kom en uke eller to før kurset eksploderte, tenk på det. 😁
Peter Sellers
29.03.2025 kl 13:55
3292
@HP17, tror det er så enkelt som at sak 3 kommer først i slutten av 2025 og er endelig klar i Q1 2026 derfor mange investerer i andre aksjer inntil videre!!
tyche
29.03.2025 kl 14:12
3239
Siden slutten av 2023 har jeg akkumulert og det har alltid bare vært negative kommentarer på forumet, det var dager hvor volumet var nesten null nesten hele 2024, kom desember 2024 var det allerede den beste aksjen på Oslo Børs...😂
pmanmph
29.03.2025 kl 16:19
3036
Not that hard - big money needed to sharply raise share price, big money and investors enters on facts. They don't gamble even though probability of winning is high. If MC still after the final decision (win) is significantly undervalued you will most likely see a sharp gain in share price - by big money.
Redigert 29.03.2025 kl 16:21
Dennis10
29.03.2025 kl 17:15
2950
Ja litt merkelig at kursen er på 1,06 når man vet at forlik kan skje når som helst. Da er vi oppe på et tosifret tall på et blunk. Blir det istedet en avgjørelse på sak 2, og den vinnes, er vi fort på 3,5 - 4 tallet. Etter det vil forventninger til sak 3 styrkes betraktelig og aksjekursen vil sannsynlig gå mot 10-tallet allerede i sommer/høst.
Må være en risikosport og trade noen ører frem og tilbake rundt 1,06 nå. Her er det mange som blir sittende igjen på perrongen, den sjansen tar jeg ikke.
Selv sitter jeg i ro med et godt antall aksjer (1,6 mill).
Må være en risikosport og trade noen ører frem og tilbake rundt 1,06 nå. Her er det mange som blir sittende igjen på perrongen, den sjansen tar jeg ikke.
Selv sitter jeg i ro med et godt antall aksjer (1,6 mill).
Vandregutten
30.03.2025 kl 23:39
2231
Jeg tar ikke sak 2 og 3 sammen, først må vi se at sak 2 vinnes, og det vil gi enaksjekurs 2-3,- jeg vet verdien er litt høyere, og man begynner at se frem mot sak 3, men jeg regner 3,- som toppen etter sak 2, og etter det kan kursen svinge mellem 2,5 til 5,- noen tid.
Der er ikke noen sak 3, om ikke sak 2 vinnes, tenker jeg.
Jeg øretraider ikke nu, jeg vil ha minst en dobling, altså 2,5 kr, før jeg selger
Der er ikke noen sak 3, om ikke sak 2 vinnes, tenker jeg.
Jeg øretraider ikke nu, jeg vil ha minst en dobling, altså 2,5 kr, før jeg selger
Mdg1
I går kl 10:42
1686
Sak 2 vinnes nok. Uansett utfall så kjøres nok sak 3. Det er en annen rettsinstans. Problemet er at Tunisia ikke har noe forsvar. De kan umulig klare å forsvare at de har tatt en produserende lisens fra et selskap uten kompensasjon. Jeg tenker at det kun handler om beløp og ikke om de vinner skaene
SebRiberac
I går kl 11:52
1482
Jeg er enig i at den andre saken er så godt som garantert. Med ryktene fra LOA og til og med AC i sine uttalelser, bekrefter det i stor grad at tunisierne absolutt ikke har noe forsvar og nå er presset opp i et hjørne uten alternativer. Jeg tror vi vil vinne hele beløpet i den andre voldgiften og sannsynligvis 3/4 av den siste. Alt i alt forventer jeg at vi får $500 millioner, og deretter vil aksjekursen skyte i været.
rischioso
I går kl 15:02
1182
Noterer meg følgende:
(1) At hausse tråd blir låst slik at den ukritiske haussingen kan foregå helt uforstyrret noe som virker å være et desperat forsøk på å holde kursen over krona, men skal kursen uansett under krona så er ikke en låst tråd løsningen - heller det motsatte...
(2) At kursen (ikke helt overraskende - i alle fall ikke for alle) ligger å snuser på et break-through - altså at det er rett før den faller ned i igjennom krona med høy risk for at kursen igjen vil etablere seg på undersiden nettopp fordi ting ligger et stykke frem i tid hvor absolutt ingenting er sikkert og ikke minst så stålsetter markedet seg for en ny emi som mest sannsynlig og naturlig nok vil bli satt nettopp på undersiden av krona. ...
* Med denne farlige coctailen bestående av en blanding av kursnegative realiteter og ikke minst høyst usikre sannsynligheter hvor absolutt ingenting er sikkert så er det bare et tidsspørsmål før krona igjen er historie og man er tilbake til ren øretrading (noe jeg forøvrig har prøvd i beste mening å dele siden kursen stod i 2 - og det til sterke protester fra nettopp de som dominerer den låste haussetråden) - JustSayin...;)
(1) At hausse tråd blir låst slik at den ukritiske haussingen kan foregå helt uforstyrret noe som virker å være et desperat forsøk på å holde kursen over krona, men skal kursen uansett under krona så er ikke en låst tråd løsningen - heller det motsatte...
(2) At kursen (ikke helt overraskende - i alle fall ikke for alle) ligger å snuser på et break-through - altså at det er rett før den faller ned i igjennom krona med høy risk for at kursen igjen vil etablere seg på undersiden nettopp fordi ting ligger et stykke frem i tid hvor absolutt ingenting er sikkert og ikke minst så stålsetter markedet seg for en ny emi som mest sannsynlig og naturlig nok vil bli satt nettopp på undersiden av krona. ...
* Med denne farlige coctailen bestående av en blanding av kursnegative realiteter og ikke minst høyst usikre sannsynligheter hvor absolutt ingenting er sikkert så er det bare et tidsspørsmål før krona igjen er historie og man er tilbake til ren øretrading (noe jeg forøvrig har prøvd i beste mening å dele siden kursen stod i 2 - og det til sterke protester fra nettopp de som dominerer den låste haussetråden) - JustSayin...;)
Redigert i går kl 15:12
HP17
I går kl 15:33
1078
Ser ut som du kommer nærmere og nærmere med å treffe på postulatet at kursen kommer til å bryte under kr 1.
Spennende dager fremover.
Spennende dager fremover.
Fluefiskeren
I går kl 15:55
979
He-he. Gir han ikke rett før sluttkursen er under en krone. Her holder ikke intradag. 😜
Billyjojimbob
I går kl 16:00
962
Aksjen kommer fra under 20 øre,er det glemt i farten😂👍i dag er alle redde for i morgen.
SebRiberac
I går kl 16:10
916
Det er tydelig at brukeren Trucker22 (også aktiv som Rissochio) systematisk deltar i forumdiskusjoner uten å besitte relevant kunnskap om denne aksjen. Brukerens enspore fokus på å drive kursen under 1 krone virker mer som en personlig agenda enn en informert investeringsstrategi – et mål som for øvrig mangler realistisk grunnlag - JustSayin….;)
Billyjojimbob
I går kl 16:13
895
Timing is everything,her er den fraværende,ikke mye moro da,kun misunnelse og spam,just weeping🙈
Gullit
I går kl 20:21
582
Kan godt hende. Her er det News som avgjør om det blir en sinnsyk reise oppover!! Aksjemarkedet skjelver så dette må være ett spennende bet for mange. Kan fort få 10 gangeren her!!
Tony83
I går kl 20:36
542
What do you think why are there no promissed news from LoA? Can actually be a good sign!
Rule
I går kl 21:42
393
LoA virker som en der er mye tæt på insider viden - så tæt man kan komme.
Hvad nu hvis der er en reel forhandling om et mere seriøst forlig igang...? Kan vel tænke sig at give radio tavshed. Accelerationen af tidslinien kan give øget pres på muligt forlig. Jo længere tid der går, jo svagere står Tunesien umiddelbart.
Hvad nu hvis der er en reel forhandling om et mere seriøst forlig igang...? Kan vel tænke sig at give radio tavshed. Accelerationen af tidslinien kan give øget pres på muligt forlig. Jo længere tid der går, jo svagere står Tunesien umiddelbart.
rischioso
I går kl 22:24
268
20 øre er jo akkurat det som forteller noe om den høyst mulige nedsiden når ting nå trekker ut i tid samtidig som den ene emisjonen etter den andre kjøres...
Det er allerede blitt kjørt 2 emisjoner og det med kun en knapp måneds mellomrom og det på tross av at ledelsen meldte at den første emien ble den siste før sakene er kjørt - mao, så mye verdt var altså den uttalelsen - ikke veldig ulikt mange andre uttalelser fra den kanten - både som har -og ikke minst kommer til å komme frermover...
Også viktig å notere seg at de 2 siste emisjonene er blitt satt på stadig lavere kursnivåer (først på 1,34 så på krona blank) så er det også og forvente at den neste vil bli satt på nettopp undersiden av krona, MEN siden det alltid vil ligge noen forhåpninger innbakt så tror jeg nok ikke vi vil se 20øre med det første, MEN at vi vil se at kursen vil fortsette å sige nedover for så og bremse opp et eller annet sted i kurs intervallet 40-60øre hvor den neste emisjonen mest sannsynlig vil bli satt i påvente av nytt - nytt som med største sannsynlighet er en god del lengre unna enn de fleste ser for seg og med 0-Null garanti for at det vil være positivt - JustSayin...;)
Det er allerede blitt kjørt 2 emisjoner og det med kun en knapp måneds mellomrom og det på tross av at ledelsen meldte at den første emien ble den siste før sakene er kjørt - mao, så mye verdt var altså den uttalelsen - ikke veldig ulikt mange andre uttalelser fra den kanten - både som har -og ikke minst kommer til å komme frermover...
Også viktig å notere seg at de 2 siste emisjonene er blitt satt på stadig lavere kursnivåer (først på 1,34 så på krona blank) så er det også og forvente at den neste vil bli satt på nettopp undersiden av krona, MEN siden det alltid vil ligge noen forhåpninger innbakt så tror jeg nok ikke vi vil se 20øre med det første, MEN at vi vil se at kursen vil fortsette å sige nedover for så og bremse opp et eller annet sted i kurs intervallet 40-60øre hvor den neste emisjonen mest sannsynlig vil bli satt i påvente av nytt - nytt som med største sannsynlighet er en god del lengre unna enn de fleste ser for seg og med 0-Null garanti for at det vil være positivt - JustSayin...;)
Billyjojimbob
I går kl 22:34
217
Satser på du tar kraftig feil og at pengene flommer fritt om litt,uansett har dette vært 1 eventyr på godt og vondt gjennom mange år og venter i spenning på resten av festen🌞👍Aldri feil med haraball & go go💪
Dennis10
I går kl 23:41
72
Rischioso har blitt påfallende glad i emisjoner i Zenith 😁
Stort sett alle aksjer gjennom årene som han har interessert seg for er vinklet negativt. Han eier ikke aksjen selv, men han har et inderlig ønske om at det skal gå dritt for aksjonærene. Sannsynligvis grunner det seg i misunnelsen, ihvertfall ikke normalt med slikt sykelig oppførsel hvor man gjentar seg selv til det kjedelige gang på gang. Jeg har sett dette gjennom mange år hvordan han holder på.
Stort sett alle aksjer gjennom årene som han har interessert seg for er vinklet negativt. Han eier ikke aksjen selv, men han har et inderlig ønske om at det skal gå dritt for aksjonærene. Sannsynligvis grunner det seg i misunnelsen, ihvertfall ikke normalt med slikt sykelig oppførsel hvor man gjentar seg selv til det kjedelige gang på gang. Jeg har sett dette gjennom mange år hvordan han holder på.
FinnMcCool
I dag kl 00:09
31
It's interesting that you mention that he nearly always tries to talk a share down, no matter what share it is! I would imagine he only chooses very volatile shares, and in that way, he feels that with his negative writings, he can influence the share price down. A lot of people have mentioned that he only does this in order to get a lower entry, but that does not make any sense, as you mentioned, he owns no shares. So I can only conclude he plays the "Short" game i.e. he is part of the below 0.5. short.