NAS ute med stygg PW 😱

Vampyren
NAS 13.01.2025 kl 08:35 34972

Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle ser nå et driftsresultat på 1,85 milliarder kroner i 2024, mot tidligere guiding på 2,1-2,4 milliarder kroner.

Det fremgår av en melding mandag.

Redigert 13.01.2025 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Gamernrx
31.01.2025 kl 15:45 2159

Hvor kan man følge dette nedsalget? Fantastisk salg på aksjen nå. Fyller opp!
Fjellbris
31.01.2025 kl 11:42 2378

Salgspresset skyldes Sundt sitt nedsalg, siste liste i dag viser nytt nedsalg litt over 1,2 mill aksjer. Nå har han dog «bare» 13,7 mill igjen, så i løpet av februar er han nok helt ferdig solgt/ute.
….
NAS SUNDT AS -1.217.3 13.777.867 1,4
Redigert 31.01.2025 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Ransen
31.01.2025 kl 11:08 2420

Vi kan si det slik at dagens aksjekurs ikke hensyntar verken bestillingsverdien, kontantbeholdningen eller inntjeningen. Der foreligger det en beregning av reell aksjeverdi utført av 3-part på 36 kroner pr aksje.
Det er fasinerende å se salgspresset under 11 kroner nå, altså mer enn 2 kroner under samme tid for 2 år siden.
Aksjekursen jakter kun på 80% av kontantbeholdningen i dag, resten er visstnok ingenting verdt.
Derfor vil NAS få det bedre under profesjonelle bransjeeiere enn norske småsparere som i sum taper penger.
KanonBra5
31.01.2025 kl 10:54 2442

Men man må vel være enige om at det ligger betydelige verdier i disse kontraktene i dagens brennhete marked?
Tony83
31.01.2025 kl 10:49 2373

I still think Lufthansa was never a candidate for takeover of NAS. The only and real candidate is IAG!
Ransen
31.01.2025 kl 10:39 2362

Det var gjort en beregning på dette. Lurer på om det var winair som hadde den...NAS satte bestillingen rett etter restruktureringen i pandemien og er blant de første i køen. Dessuten betalte de 3,4 milliarder i forskudd. De nye flyene har 14% lavere forbruk/utslipp så de er gull verd i konkurranse med særlig eldre fly. De eldste maskinene til Norwegian i dag er fra 2019, men fortsatt fra forrige generasjon.
NAS er først og fremst attraktivt på grunn av fotfestet i norden og erfaringen med operasjoner i arktiske områder. Det vil ta mange år for andre flyselskap å ta plass her. Flere har prøvd men måtte gi opp.
KanonBra5
31.01.2025 kl 09:49 2460

Har noen regnet på hvor stor verdi Norwegian sine Boing ordre har i markedet? Dette er ordrer som gjort for flere år siden på meget gode betingelser: Dette må ha veldig stor verdi i dag. Da markedet skriker etter fly (leveringstiden er 10år+ om man bestiller i dag) og prisene har steget markant!! Ser for meg at det ville vært meget lukrativt for f.eks. Ryanair å sikre seg disse avtalene/kontraktene. Det får de jo selvfølgelig med å kjøpe Norwegian. Som de i dag kan få latterlig billig!!!!
Redigert 31.01.2025 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
upsidedown
31.01.2025 kl 00:26 2579

THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR.
På tre dager har de fått tilbake over 16 millioner aksjer. Hele posten ble lånt ut til short våren 2024.

Så da er mysteriet løst.

På siste oppdatering har de lånt ut drøyt 6 millioner igjen. Folketrygdfondet er stabilt, så ingenting er foreløpig hentet ut fra dem.
Redigert 31.01.2025 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
30.01.2025 kl 21:17 2727

Yahoo Finance har en interessant artikkel i kveld om hvordan de 4 største flyselskapene i USA faktisk genererer overskuddene sine:

The Big Airlines Lost Money Flying Passengers Last Year. So How Did They All Turn Profits?
https://finance.yahoo.com/news/big-airlines-lost-money-flying-193432789.html
Kåre Grønn
30.01.2025 kl 16:16 2971

Reagerer ikke på noe lenger aksjen. Helt dødt
Ransen
30.01.2025 kl 16:00 3005

Den er så bra.
Men det er snakk om å plage og pine bedriftene maksimalt. Vi skulle hatt en Trump i Norge til å ordne opp i dette.
bassebasse
30.01.2025 kl 15:03 3094

Selv om Norge kutter ikke renta så kutter EU Sverige og Danmark... Nas er stor i Sverige og Danmark og fra Spania til Tyskland dette hjelper mye og ha mye reisene... År hvor nas kurs skal fly
Ransen
30.01.2025 kl 13:24 3186

Du kan jo begynne med arbeidsministeren så lister du opp jobberfaring og utdanning nedover til alle departementsjefene.
Forrige sosialistregjering(Stoltenberg), der gjorde Sissner en opptelling og fant totalt hele 16 års arbeidserfaring i hele regjeringen.
Da ser du lavmålet i dette. Kanskje du også forstår hvorfor det flagges ut og flyttes ut av dette landet.
Norge er i ferd med å bli et uland.
Redigert 30.01.2025 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
niets
30.01.2025 kl 09:34 3462

Er ikke 400 mill samfunnsmessig nyttig? Har ikke de som jobber i "styrende makt" utdannelse? Er de spørsmål som reises i saken så enkle at de kunne løses av 6,-klassinger? Dette var lavmål. Dessuten: NAS løfter en sak til retten hvis de har rettslig interesse og tar prosessrisikoen. 400 mill kan være verdt en runde i retten hvis det er mulighet for å vinne.
NASLover
30.01.2025 kl 09:05 3524

Nobody is interested in Norwegian, if there was someone it would have been bought long time ago.
Redigert 30.01.2025 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Flodhest82
30.01.2025 kl 08:31 3567

Lufthansa byr også på 20% i Air Europa, så blir nok ikke Lufthansa som eventuelt kjøper Norwegian
Ransen
30.01.2025 kl 07:58 3649

Dette handler om at Lufthansa vil sikre å videreføre Wetlease avtalen med Airbaltic. Lufthansa sliter som kjent med motorproblemer og forsinkede leveranser av nye om miljøvennlige fly.

https://newsroom.lufthansagroup.com/en/lufthansa-group-strengthens-wet-lease-partnership-with-airbaltic/
Ransen
30.01.2025 kl 07:42 3684

Staten overprøver alltid slike saker. Det er staten i et nøtteskall å bruke penger og ressurser på som ikke er samfunnsmessig nyttig.
Men nå består den styrende makt av mennesker uten utdannelse og arbeidserfaring. Slike saker kunne vært løst som gruppeoppgave i 6’ klasse.
Norwegian har vel aldri løftet dette til retten hvis de ikke var sikker i sin sak.
Strategi
30.01.2025 kl 07:18 3725

Anker: Norwegian kan ikke juble ennå.
https://www.finansavisen.no/transport/2025/01/29/8236174/norwegian-kan-ikke-juble-enda
Det ligger mye positivt i denne overskriften.
----
Mitt tips er at dommen fra tingretten blir stående.
Et annet senario er at det blir et forlik mellom partene.
NASLover
29.01.2025 kl 22:47 4012

Nobody is interested in Norwegian regardless of strong Nordic travelling activity....neither Lufthansa nor Ryanair or IAG
Tony83
29.01.2025 kl 22:25 4055

Fjellbris skrev Da er vi enige👍
What does it mean for NAS that Lufthansa has entered into Air Baltic (instead of NAS)?
Ransen
29.01.2025 kl 21:42 4171

Det ville helt klart løftet kursen . Det gjorde også oppgjøret etter forliket med bank norwegian i Q4-23.
Tror nok likevel at kassa har økt i Q4-24.
I Q1-24 klarte de å øke kassa med 150 millioner selv etter kontantkjøpet av widerøe.
Fjellbris
29.01.2025 kl 21:23 4215

Enig i at det er en prinsippsak, og at ikke dette løfter kurs mye. Men, 500 mill på konto hadde nok løftet kurs noe, men det får vi ha tilgode. Langt viktigere ting fremover som skal løfte kurs, helt enig i det! :-)
Ransen
29.01.2025 kl 20:50 4277

Det har ingen ting å si på aksjekursen. Gebyret ble innbetalt i 2023 og selskapet har penger nok. Det flyter nærmest over.
Dette er mer en prinsippsak og vinner de i lagmannsretten kommer det ytterligere saks og renteomkostninger i NAS favør.
Ransen
29.01.2025 kl 20:45 4305

Egentlig så er dette bra. Et spark i ræva for å komme seg ut av dette landet hvor de kun ønsker bønder på tilskudd.
Neste er EU ‘s energipakke som sikrer tilskudd for bruk av fossilfritt drivstoff. Norwegian sammen med svært mange andre bedrifter vil nå flagge ut av dette næringsfientige landet. Flere større bedrifter og fond er allerede utflagget, men det går ikke inn hos regjeringspartiene. Det er bare å øke skatten og drivstoffavgiften så kan de glise bredt…
Fjellbris
29.01.2025 kl 20:39 4313

Disse 500 mill hadde vært en fin bonus nå, men da må vi vente på anken og se. Staten har jo tid og penger til å holde på slik, selv om bare renter her nå snart utgjør over 100. mill….
nima
29.01.2025 kl 20:33 4335

Trenger penger som de skal sende ut av landet til korrupte ledere og diktatoer
Kåre Grønn
29.01.2025 kl 20:28 4357

De er faen ikke riktig i hode!! De skal kjøre ihjel alt av bedrifter i dette landet! I bransjer med marginale overlevelsessjanser, ja de gir f! Kjører bare på!! Blir kvalm!
nima
29.01.2025 kl 20:26 4360

Ikke overrasket, staten vil ha mer fanden vil ha alt.
upsidedown
29.01.2025 kl 20:20 4381

Ministry of Climate and Environment files appeal regarding EU ETS obligations for 2020

Reference is made to the stock exchange announcement dated 20 December 2024, in which Norwegian Air Shuttle ASA (“Norwegian”) announced that the Oslo District Court ruled in full favour of Norwegian regarding the EU ETS obligations for 2020, in a period where Norwegian was subject to reconstruction in the Norwegian courts. The Oslo District Court ruled that Norwegian was fully entitled to fulfil its EU ETS obligations by offering dividend corresponding to the allowance obligations and that that the penalty for the failure to meet the EU ETS obligations for 2020 was unlawful. Thus, Norwegian is entitled to a full refund of the penalty amount of close to NOK 400 million with interest, currently amounting to NOK 88.1 million, should the decision become final and enforceable.

Norwegian was today notified that the Ministry of Climate and Environment have filed an appeal to the Court of Appeal to challenge the decision of the Oslo District Court. The hearing of the appeal is expected to be held later in 2025.

For further information, please contact:
Jesper M. Hatletveit, Investor Relations at Norwegian Air Shuttle ASA Tel: +47 906 64 401


Norwegian Air Shuttle ASA
Fornebu, 29 January 2025
bassebasse
29.01.2025 kl 12:39 4718

Er vi over 11 kr nå.... Da starter shorts å dekke og kurs flyr.... Sundt er snart ut 15000000 mil kan fort vare borte
Ransen
29.01.2025 kl 12:07 4781

Aksjen ligger fortsatt 2 kroner under samme tid for 3 år siden. Da var selskapet akkurat restrukturert og konkurerte innenlands med SAS, Flyr og Widerøe.
Verdsettingen er skammelig. Nvidia som nå er i konkurranse med kina verdsettes til over 40 ganger inntjeningen.
NAS verdsettes til litt over 6 ganger inntjening, og alt under 10 er å regne som ekstremt lavt priset
Redigert 29.01.2025 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Strategi
29.01.2025 kl 09:00 5036

Tror på sterke dager i Norwegian Group nå fremover.
Tror 11 kr ryker i dag, da vil 10 ørene gå sterk videre.
Redigert 29.01.2025 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
bassebasse
29.01.2025 kl 07:19 2682

Sundt ut bør bli oppgang for nas… nå kommer tall og penger fra staten… tirsdag tok nas fra Oslo til Antalya og ble overrasket over at fly var nesten full og tenk deg januar nå
laser
29.01.2025 kl 00:03 2862

Som de trolig solgte for rundt kr 10,58 per aksje ved salg av 5 178 953 aksjer ………
Redigert 29.01.2025 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
28.01.2025 kl 23:21 2796

Så bra, og takk for info👍 Med dagens store omsetning og store poster omsatt har de nok trolig da redusert enda mer.
MarvelUni
28.01.2025 kl 23:08 2807

Da viser oppdaterte lister fra fredag at Sundt familien er nede i 15M aksjer👍
Redigert 28.01.2025 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Null
28.01.2025 kl 22:42 2835

RYANAIR: NETTORESULTAT EUR 149M I 3. KV 2025 (VENTET 69)
i går kl. 07:50 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair fikk et nettoresultat på 149 millioner euro i regnskapsmessig tredje kvartal 2025 av en omsetning på 2,96 milliarder euro.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport mandag.

Det var ventet et nettoresultat på 69 millioner euro og en omsetning på 2,86 milliarder euro, ifølge konsensus fra S&P Global Market Intelligence.

Ryanair venter å øke trafikken med ni prosent i regnskapsåret 2025, til nesten 200 millioner passasjerer, med forbehold om at det ikke blir forverring i utsettelsene av flyleveransene fra Boeing. Ifølge Bloomberg News venter Ryanair nå en trafikkvekst til 206 millioner passasjerer i regnskapsåret 2026, mot tidligere 210 millioner passasjerer.
Ransen
28.01.2025 kl 17:36 3187

Bolk på 2 millioner aksjer gikk rundt kl 13.
I sluttausjonen lå det kjøp på over1,2 millioner aksjer.
Tror markedet bør ta inn over seg trafikk pg prisutviklingen som Ryanair meldte om i går.
bassebasse
28.01.2025 kl 17:31 3196

I dag ble bra volum og ser ut som skal forsette… kanskje short
Shorts kom inn i dag
Fjellbris
28.01.2025 kl 17:14 3199

Da er forhåpentligvis ferden oppover mot kr 15-16 i første omgang startet med close ivertfall over 10,8 i dag. Utrolig at man fortsatt kan kjøpe her nede, Q4 og guiding blir veldig hyggelig tror jeg. Og om ikke staten anker nå med noen dagers ankefrist igjen, kommer det 500 mill til inn på cash kontoen som da etter Q4 vel nærmer seg 13,5 milliarder.
Redigert 28.01.2025 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
28.01.2025 kl 11:20 3522

Treet ristes om ned faller småsparerne.
Oljeprisen siger ned i et behagelig tempo, Ryanair bekrefter en vanvittig reisetrang og stigende billettpriser. Short er nærmest fraværende.
Aksjen har tradisjon å stige 4-5 kroner etter uforståelige nedturer. Nå er selskapet på sitt beste noensinne og oppturen kommer deretter.
Ransen
27.01.2025 kl 21:04 4025

Hvor er det blitt av de vel 20 mill shortaksjene? FTF er meldepliktig hvis tilbakelevering. Sundt sitter fortsatt med Over 20 mill aksjer. At NAS har såpass redusert short er et tegn på at det er liten tro på ytterligere fall.
Strategi
27.01.2025 kl 20:41 4057

DET VI OGSÅ SER OM DAGEN ER FØLGENDE;
Det kommer innlegg etter innlegg om en sifferet kurs ned mot 9 kr.
Dette kommer sannsynligvis ikke til å skje, det er en åpenbar ønsketenkning, shorten er for svak nå og Qube ga opp når shorten var over 3 %.
Det sitter igjen noen tradere som liker algoritmetrading, det fungerer svært dårlig om dagen det også og det er nok en del som taper stort.
På tide med opptur det ligger både cash og Spenn i pipeline.