ZENITH - A clear buy signal!
I have read Zenith's latest announcement
My conclusion is that the timing is hardly a coincidence, regarding the private placement, they undoubtedly expect either to win their appeal or a settlement is just around the corner. They stand to make a lot of money in a short time
My conclusion is that the timing is hardly a coincidence, regarding the private placement, they undoubtedly expect either to win their appeal or a settlement is just around the corner. They stand to make a lot of money in a short time
Redigert 14.01.2025 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
Mdg1
20.01.2025 kl 12:02
7305
Om det skulle komme noe før juni 2025 tenker jeg det er bonus. For meg er neste milepæl rettskjennelse på rettsaken som føres nå i februar. Den er forventet i løpet av sommer 2025. Aksjen vil nok gå litt i forkant, så kommer det store bykset gitt seier når det meldes. Da vil man prise inn seieren samt økt sannsynlighet for at siste saken også blir vunnet.
birol
20.01.2025 kl 12:33
7133
Tenker betaling på første rettsak og rettsak mot drillingseslak på 9M dollar i mars-april
MC Axel
20.01.2025 kl 12:34
7150
No, I'm talking about the delivery deadline today. The idea is that they will accelerate case 3 to be decided this year as well.
And we cannot ignore the possibility that we will reach a settlement in these two pending cases shortly.
https://www.lse.co.uk/ShareChat.html?ShareTicker=ZEN&share=Zenith-Energy
And we cannot ignore the possibility that we will reach a settlement in these two pending cases shortly.
MC Axel
20.01.2025 kl 12:44
7104
One reason to hold the share is that the management converted its loans at a rate of 0.6864 NOK, which shows that they themselves have great confidence in their case regarding Tunisia
I won't sell until the grand finale
I won't sell until the grand finale
MC Axel
21.01.2025 kl 11:22
6011
Looks to me like selling pressure is decreasing
Possibly because people will not sell the shares for a lower price than what the management acquired its shares for
Possibly because people will not sell the shares for a lower price than what the management acquired its shares for
Fjellbris
21.01.2025 kl 11:35
6014
Kom ikke noe melding?
Det hadde jeg ikke forventet heller og ingen stor sak, sitter fortsatt med mine aksjer og skal også være med til dette avgjøres, ikke minst case 3 som vil gi det største kursløftet. Men, viktig da å være litt langsiktig også, case 3 vil jo ikke avgjøres før trolig Q1 2026, selv om forlik selvfølgelig kan komme tidligere og derfor viktig å være inne når melding eventuelt kommer. Sitte rolig og akkumulere litt ved dupper i løpet av 2025 tror jeg er en god strategi her.
Legge ut info om meldinger som ikke kommer fører bare til skuffelse og at folk selger, meldingene kommer når de kommer😉
Her oversikt fremdrift som er grei å ha i bakhodet:
…..
Case 1 – Arbitration 1 (ICC 1): The Arbitral Tribunal’s decision already made in Zeniths favor. ETAP shall pay 9.7 MUSD + interest at 14 % until fully paid (approximately 100.000 USD/ month, and increasing as the interests are compounded every month)
Case 2 – Arbitration 2 (ICC 2): Claim 130 MUSD
A 3-day-trial is expected to take place at the end of next month, February 2025
Decision expected summer of 2025
Case 3 – Arbitration 3 (ICSID 1): Claim 503 MUSD
Tribunal has demanded State of Tunisia to speed up the process and to agree with Zeniths lawyers, rapidly a final trail calendar, that needs to be proposed to the tribunal, no later than by January 20th And agreed rapidly after that.
Trial expected to take place within 2025.
The ”award”, it means the ”sentence” or the ”decision”, will consequently be delivered between Q1 or Q2 2026.
Det hadde jeg ikke forventet heller og ingen stor sak, sitter fortsatt med mine aksjer og skal også være med til dette avgjøres, ikke minst case 3 som vil gi det største kursløftet. Men, viktig da å være litt langsiktig også, case 3 vil jo ikke avgjøres før trolig Q1 2026, selv om forlik selvfølgelig kan komme tidligere og derfor viktig å være inne når melding eventuelt kommer. Sitte rolig og akkumulere litt ved dupper i løpet av 2025 tror jeg er en god strategi her.
Legge ut info om meldinger som ikke kommer fører bare til skuffelse og at folk selger, meldingene kommer når de kommer😉
Her oversikt fremdrift som er grei å ha i bakhodet:
…..
Case 1 – Arbitration 1 (ICC 1): The Arbitral Tribunal’s decision already made in Zeniths favor. ETAP shall pay 9.7 MUSD + interest at 14 % until fully paid (approximately 100.000 USD/ month, and increasing as the interests are compounded every month)
Case 2 – Arbitration 2 (ICC 2): Claim 130 MUSD
A 3-day-trial is expected to take place at the end of next month, February 2025
Decision expected summer of 2025
Case 3 – Arbitration 3 (ICSID 1): Claim 503 MUSD
Tribunal has demanded State of Tunisia to speed up the process and to agree with Zeniths lawyers, rapidly a final trail calendar, that needs to be proposed to the tribunal, no later than by January 20th And agreed rapidly after that.
Trial expected to take place within 2025.
The ”award”, it means the ”sentence” or the ”decision”, will consequently be delivered between Q1 or Q2 2026.
Fjellbris
21.01.2025 kl 14:50
5866
Mangel på melding i dag førte nok til at mange solgte, jeg fikk da akkumulert en del på 0,7 og er happy med det som er kurs rett over emien. Legges i den litt langsiktige skuffen :-)
Barneskirenn
21.01.2025 kl 14:57
6022
Hvorfor har 20.jan brent seg fast hos folk? Jeg ventet overhode ikke melding i dag eller i går.. (ifbm. 20 januar).
JanH
21.01.2025 kl 15:04
6033
Husk at dette ikke skal avgjøres før langt ut i 2026. Så her må folk være tålmodige. Ingenting haster her med denne aksjen.
unikum
21.01.2025 kl 15:18
6133
Må jo være bevisstløse de som selger nå. Noen som trodde at det skulle komme melding på at de er forlikte og at Zenith får 5 milliarder... litt mer tålmodighet så tar dette av.
unikum
21.01.2025 kl 15:44
6026
Tror heller det er noen som har kjørt kursen ned i noen dager for å sope til seg en del aksjer mellom 07- 0,8 og det ser ut som om de har lykkes med..
1N00b1
21.01.2025 kl 16:23
5898
Er vel begrensa hvor mye kursen kan øke nå uten noen form for informasjon fra ledelsen. Får prøve å sende en melding til "The Lady".
Mdg1
21.01.2025 kl 17:15
5768
Nå ligger det 3 kr pr aksje på bordet allerede i første rettsak, så at noen vil kjøpe mellom 0.7-0.8 er vel ikke så rart. Kan gi 3-4 gangern bare på 5-6 mnd. Og for de som sitter litt ut i 2026 kan fort få 10-15 ganger dagens kurs. Men, man gambler altså på at de vinner rettsakene
Fjellbris
21.01.2025 kl 17:41
5872
Hysj…;-) Herlig å kunne plukke flere aksjer a 0,7 når muligheten byr seg. Kommer til å laste mer om muligheten byr seg enda lenger nede, men må da realisere / selge andre aksjer i porteføljen. Alle kjøp her skal få å være med over i 2026, får jeg 5-10 gangern er jeg meget fornøyd!
Theo19
21.01.2025 kl 18:20
5820
Hvis ledelsen hadde bekrefta det,ville ikke kursen ligget på 0,70-0,73.Bare noen rykter det.
rischioso
21.01.2025 kl 18:21
5872
Trist å se at så mange, nærmest blindt og i grådighetens navn lenker seg selv til masta når skipet tar inn vann fra alle kanter...
Flere og flere vil nok etter hvert forstå at det helt vil klart lønne seg å følge de som allerede har byttet ut lenkene med redningsvester og hoppet til sjøs - jo før jo heller for jo lengre man venter jo verre blir det...
De som venter lengst mister mest så her gjelder det å følge med på rottene, ikke hva de sier, men hva de faktisk gjør for deres exit er det sikreste tegnet på at skipet for alvor vil synke - JustSayin ...;)
Flere og flere vil nok etter hvert forstå at det helt vil klart lønne seg å følge de som allerede har byttet ut lenkene med redningsvester og hoppet til sjøs - jo før jo heller for jo lengre man venter jo verre blir det...
De som venter lengst mister mest så her gjelder det å følge med på rottene, ikke hva de sier, men hva de faktisk gjør for deres exit er det sikreste tegnet på at skipet for alvor vil synke - JustSayin ...;)
unikum
21.01.2025 kl 18:50
5847
Der kom det sterkeste kjøpe signalet frem, spesialist som alltid står igjen med tøflene på perrongen.
Blientotre
21.01.2025 kl 19:18
5803
Er du tilbake for å advare oss dette året også ja.
Som du har gjort mange år nå. Du er vel ikke ute etter å påvirke kursen så du kan trade vel?
Det er bare tullprat og skremsel fra deg.
Nå går sakene sin gang, og du må være blind for å ikke se at her står Zenith sterkt.
Som du har gjort mange år nå. Du er vel ikke ute etter å påvirke kursen så du kan trade vel?
Det er bare tullprat og skremsel fra deg.
Nå går sakene sin gang, og du må være blind for å ikke se at her står Zenith sterkt.
Redigert 21.01.2025 kl 19:19
Full Moon
21.01.2025 kl 19:38
5729
Det er sjeldent man ser et innlegg som så elegant avslører fullstendig mangel på innsikt, analyse og forståelse. Du fortjener rett og slett et svar, fra min side blir dette et «one time only» svar på forumet. La oss knuse kunnskapsløsheten din til pinneved slik at ingen her inne noen gang igjen trenger å vektlegge fremtidige innlegg fra deg.
For det første: De institusjonelle aktørene som nylig investerte i Zenith Energy gjorde det på en kurs rett under 70 øre. Bare uker tidligere var kursen 18 øre – altså valgte de en inngang der kursen allerede var opp 288 %. Dette er ikke en tilfeldighet, og det er ikke rotter som står bak. De som gikk inn er med fortsatt! Jeg kan informere, både ovenfor deg og andre, at dette er aktører med tilgang til selskapets ledelse, juridiske team og langt mer detaljert informasjon enn du er i stand til å forstå rekkevidden av. Det krever en spesiell type uvitenhet å omtale disse som rotter!
Du omtaler videre dette som ”rottene forlater skipet”. Hva gjør det deg til? En blindpassasjer? Dette skipet synker ikke – det styrer mot en fremtid som kapitaliserer selskapet på et nivå du ikke evner å kvantifisere. Det eneste som synker er din egen troverdighet, og det klarte du med 5 enkle linjer. At du i det hele tatt våger å trekke paralleller mellom strategiske, informerte investeringer og en fluktstrategi viser hvor dypt grunnlaget ditt svikter.
Bare så det sagt: Jeg misliker ubegrunnet haussing like mye som jeg misliker uinformerte og kunnskapsløse skribenter som Rischioso. Begge deler er symptomer på samme intellektuelle latskap. Hausere som roper om magiske datoer og umiddelbar kursmangedobling bidrar ikke til annet enn å villede andre, akkurat som deg!
Til slutt: Det mest irriterende med slike som deg er ikke bare uvitenheten – den kan i beste fall unnskyldes med mangel på en fungerende hjerne. Det som er utilgivelig, er den kunnskapsløse arrogansen. Forsøket på å skremme og villede andre med dine tøvete dommedagsscenarier er ikke bare kunnskapsløst, det er direkte ondt. Mitt råd til deg? Hold deg langt unna Zenith Energy, både for din egen skyld og for markedets. Slike som deg fortjener ikke gevinst i aksjemarkedet generelt og spesielt ikke på bekostning av andres hardt tjente innsikt og arbeid. Gratulerer med det mest kunnskapsløse innlegget jeg har lest, men du må være godt vant til å dumme ned nivået i miljøet du omgås.
For det første: De institusjonelle aktørene som nylig investerte i Zenith Energy gjorde det på en kurs rett under 70 øre. Bare uker tidligere var kursen 18 øre – altså valgte de en inngang der kursen allerede var opp 288 %. Dette er ikke en tilfeldighet, og det er ikke rotter som står bak. De som gikk inn er med fortsatt! Jeg kan informere, både ovenfor deg og andre, at dette er aktører med tilgang til selskapets ledelse, juridiske team og langt mer detaljert informasjon enn du er i stand til å forstå rekkevidden av. Det krever en spesiell type uvitenhet å omtale disse som rotter!
Du omtaler videre dette som ”rottene forlater skipet”. Hva gjør det deg til? En blindpassasjer? Dette skipet synker ikke – det styrer mot en fremtid som kapitaliserer selskapet på et nivå du ikke evner å kvantifisere. Det eneste som synker er din egen troverdighet, og det klarte du med 5 enkle linjer. At du i det hele tatt våger å trekke paralleller mellom strategiske, informerte investeringer og en fluktstrategi viser hvor dypt grunnlaget ditt svikter.
Bare så det sagt: Jeg misliker ubegrunnet haussing like mye som jeg misliker uinformerte og kunnskapsløse skribenter som Rischioso. Begge deler er symptomer på samme intellektuelle latskap. Hausere som roper om magiske datoer og umiddelbar kursmangedobling bidrar ikke til annet enn å villede andre, akkurat som deg!
Til slutt: Det mest irriterende med slike som deg er ikke bare uvitenheten – den kan i beste fall unnskyldes med mangel på en fungerende hjerne. Det som er utilgivelig, er den kunnskapsløse arrogansen. Forsøket på å skremme og villede andre med dine tøvete dommedagsscenarier er ikke bare kunnskapsløst, det er direkte ondt. Mitt råd til deg? Hold deg langt unna Zenith Energy, både for din egen skyld og for markedets. Slike som deg fortjener ikke gevinst i aksjemarkedet generelt og spesielt ikke på bekostning av andres hardt tjente innsikt og arbeid. Gratulerer med det mest kunnskapsløse innlegget jeg har lest, men du må være godt vant til å dumme ned nivået i miljøet du omgås.
Fjellbris
21.01.2025 kl 19:48
5703
Meget godt skrevet👌 Dessverre som du sikkert vet, er dette nivået på svært mange tråder / aksjer Richioso skriver om. Trader som han er, så snur han ofte 360 grader og bruker diverse argumenter utifra om han er ute eller inne i aksjen. Flere ganger som her, skinner det igjennom at han ikke har god kunnskap eller info om det selskapet han skriver om, det gjøres kun utifra skremsel eller hause agenda, utifra om han er ute/inne i aksjen.
Redigert 21.01.2025 kl 19:48
Mannen som til stadighet trår feil har talt.
Da er det bare å kjøpe
Da er det bare å kjøpe
Artige
21.01.2025 kl 20:08
5848
Godt å se rischen her, beste kjøpssignalet som finnes. Husker han best i pgs. Han prøvde seg med noen kjøp men solgte seg ut med tap omtrent hver gang. Så gikk aksjen og rischen stod igjen på perrongen. Men plutselig snur han og er ute med hoven. Da skal man selge.
HP17
21.01.2025 kl 20:13
5856
Richioso er jo kjempegod. Har dere ikke fulgt hvordan han gikk på den ene kjempesmellen etter den andre i fjor i ALT, CODE, IDEX med flere. Den siste store blemmen var vel i EXACT.
Jeg er mer bekymret den dagen Richioso begynner å hause Zena for med track recorden fra 2024 gir det grunn til bekymring, men en gang vil nok han også treffe blink. Her er det bare å laste opp om kursen dupper under 0,70 kortsiktig (meget kortsiktig i så fall)
Jeg er mer bekymret den dagen Richioso begynner å hause Zena for med track recorden fra 2024 gir det grunn til bekymring, men en gang vil nok han også treffe blink. Her er det bare å laste opp om kursen dupper under 0,70 kortsiktig (meget kortsiktig i så fall)
Redigert 21.01.2025 kl 20:14
MC Axel
21.01.2025 kl 20:34
5784
👍
I have copied some of the comments from the British forum and I agree that it should possibly be seen as a positive sign that the message has not come yet. One reason could also be that the last time a decision came, it took a few days for it to be announced.
And then it is this one: "Nordnet on market purchases plus additional placements via institutions."
Copy:
RNS times, vast majority not at 7amToday 17:11
That would be a logical reason but still expect the legal team to exert maximum pressure with regards to court deadlines.
Very positive given Nordnet on market purchases plus additional placements via institutions.
RNS times, vast majority not at 7amToday 16:39
I am optimistic by nature, so I may have got the wrong, but I see the delay in any announcement as potentially being very positive. Settling a revised timetable, as both sides were asked to do
I am optimistic by nature, so I may have got the wrong, but I see the delay in any announcement as potentially being very positive. Settling a revised timetable, as both sides were asked to do
I have copied some of the comments from the British forum and I agree that it should possibly be seen as a positive sign that the message has not come yet. One reason could also be that the last time a decision came, it took a few days for it to be announced.
And then it is this one: "Nordnet on market purchases plus additional placements via institutions."
Copy:
RNS times, vast majority not at 7amToday 17:11
That would be a logical reason but still expect the legal team to exert maximum pressure with regards to court deadlines.
Very positive given Nordnet on market purchases plus additional placements via institutions.
Peter Sellers
22.01.2025 kl 08:10
5176
@ris, jøss har du fått surra deg inn på disse trådene nå også med baissingen din i håp om billig inngang?? Blir du ikke svimmel av å farte rundt på div tråder med å fortelle folk hvor dumme de er som ikke følger dine ekspert råd, og som er GRÅDIGE for det er vel ikke du iom at du jobber intens med å skremme noen til å selge med tap?? Ja det er rett og slett trist at vi er så blinde :)) takk for at du har FASITEN - JustSayin.....;)
Peter Sellers
22.01.2025 kl 08:17
5219
@Full Moon, takk for nydelig irettesettelse og godt innlegg som tilsvar til ris, ha en fin dag :))
Gullit
22.01.2025 kl 08:39
5210
Ja var en solid irettesettelse. Så nå er det utført. Oppfordrer ALLE til å bare ignorere ris sine innlegg heretter. Eneste som funker. Håper vi er med på det. Bare fortsett fra innlegget før ris sitt. Ha en fin dag
olje
22.01.2025 kl 08:45
5218
Nå har vi korrigert ned og aksjen er perfekt teknisk for å kunne gå videre for etablering godt over kronen, følg med.
MC Axel
22.01.2025 kl 09:20
5132
Just a reminder!
I see it as a strong buy signal
That the management converted its loans to share price 0.6864 NOK, which shows that they themselves have great confidence in their case regarding Tunisia
They could have chosen cash from the compensation
I see it as a strong buy signal
That the management converted its loans to share price 0.6864 NOK, which shows that they themselves have great confidence in their case regarding Tunisia
They could have chosen cash from the compensation
MC Axel
22.01.2025 kl 11:46
4883
I think that statement is interesting. It shows that the first arbitration was the most difficult. That is probably why management preferred shares over payout. A strong case in the two upcoming arbitrations 🙂
From the UK forum:
"RNS times, vast majority not at 7amToday 09:34
Rider the first arbitration was going to be the hardest, the next two are givens just depends how much and when we get paid. Whether 200m,300m or the whole 650m anyone’s guess."
From the UK forum:
"RNS times, vast majority not at 7amToday 09:34
Rider the first arbitration was going to be the hardest, the next two are givens just depends how much and when we get paid. Whether 200m,300m or the whole 650m anyone’s guess."
rischioso
22.01.2025 kl 13:48
4723
TOUCH'E - ja, det er ikke snakk om HVIS, men heller om NÅR kursen etablerer seg på undersiden av 10-øringen. Skjønner at det faktum ikke er det man håper på og derfor ikke ønsker å høre - derav alle reaksjonene, men håpet alene er aldri nok til å holde kursen på oversiden over tid - slik er det bare noe mange dessverre først vil forstå når det er for sent - og vi må nok ikke vente veldig lenge før akkurat det blir et faktum hvor de såkalte besserwisserne med STORE tomme innlegg allerede har sneket seg ut bakdøra og etablerer nye nick - vi har sett det før og vi vil se det igjen hvor jeg denne gangen skal ta meg friheten til å si når det har skjedd og det med store bokstaver "HVA VAR DET JEG SA" og jeg må nok ikke vente lenge...;)
Redigert 22.01.2025 kl 13:49
Mdg1
22.01.2025 kl 13:55
4737
415 mill aksjer. Sannsynlighet for at de vinner 1,5 mrd nok i sommer er vel ca 90% etter seier i sak 1. Da er det neppe noe grunn for at den skal falle. Blir nok heller stigning.
whiterook
22.01.2025 kl 13:58
4715
Kan du ikke gi noen argumenter for hvorfor det skulle forholde seg slik framfor å komme med løse påstander?
HP17
22.01.2025 kl 14:04
4726
Får håpe 2025 blir bedre for deg rischioso etter et meget krevende år i ALT, IDEX, CODE og EXACT. Om du velger å avstå fra denne gullkalven, så må du lete videre i forsøker på å gjennombygge kapitalen. Zena - gullkalven på OSE 2025!
IDGAF
22.01.2025 kl 14:12
4721
🎯
Kommer gladmelding ila februar 😉 Antakelig mot slutten...
Så får hver og en som tør å stå utenfor gjøre det 😁
Her er det historisk oppside LANGSIKTIG og pen oppside til sommeren 🥳
Såååååå lenge er det vel ikke å vente 🙈
Kjøp og legg i skuffen 🔥🚀
Kommer gladmelding ila februar 😉 Antakelig mot slutten...
Så får hver og en som tør å stå utenfor gjøre det 😁
Her er det historisk oppside LANGSIKTIG og pen oppside til sommeren 🥳
Såååååå lenge er det vel ikke å vente 🙈
Kjøp og legg i skuffen 🔥🚀
Mdg1
22.01.2025 kl 14:29
4841
Hvorfor i februar? rettsaken er ferdig i februar, men dommen komme rjo ikke før til sommeren.
Fjellbris
22.01.2025 kl 14:38
5023
Spot on!
Richioso hauset Code i fjor vinter/vår konstant fra 1,5 til den sto i 0,3. Ikke mye innhold og substans der heller, og fasiten i CODE kan jo alle sjekke, inkl. hans innlegg på Code trådene…..
Richioso hauset Code i fjor vinter/vår konstant fra 1,5 til den sto i 0,3. Ikke mye innhold og substans der heller, og fasiten i CODE kan jo alle sjekke, inkl. hans innlegg på Code trådene…..
MC Axel
22.01.2025 kl 16:01
5286
I agree! 👍
There is speculation on the UK forum that one of the reasons for the silence is that settlement talks are underway and we may get an update soon. It would weaken Tunisia's case if they haven't delivered their part and I agree with that
Uk copy:
"No update on the scheduleToday 12:56
The court ordered both parties to present a timetable for hearing the cases that was sooner than the planned hearing. The court would not be happy if one or both parties delayed that order. The longer it went without presentation of a new timetable, the more annoyed the court will get.
The longer we go without an update on the schedule, one that was ordered by the court to be presented by 20 January, the more suspicious I become that they might be close to a settlement.
They could have told the court that they are working on that and will come back with a new timetable if a settlement can't be agreed, so they don't annoy the court with an unexplained delay.
I still believe that the CEO is not interested in less than the expertly calculated losses, but his decision could be overruled by the Board and, if Tunisia requested settlement talks then ZEN would have to agree to that and see what was on offer before deciding to accept or reject said offer."
There is speculation on the UK forum that one of the reasons for the silence is that settlement talks are underway and we may get an update soon. It would weaken Tunisia's case if they haven't delivered their part and I agree with that
Uk copy:
"No update on the scheduleToday 12:56
The court ordered both parties to present a timetable for hearing the cases that was sooner than the planned hearing. The court would not be happy if one or both parties delayed that order. The longer it went without presentation of a new timetable, the more annoyed the court will get.
The longer we go without an update on the schedule, one that was ordered by the court to be presented by 20 January, the more suspicious I become that they might be close to a settlement.
They could have told the court that they are working on that and will come back with a new timetable if a settlement can't be agreed, so they don't annoy the court with an unexplained delay.
I still believe that the CEO is not interested in less than the expertly calculated losses, but his decision could be overruled by the Board and, if Tunisia requested settlement talks then ZEN would have to agree to that and see what was on offer before deciding to accept or reject said offer."
Cat349e
22.01.2025 kl 16:40
5158
Ikke unaturlig at en rettsfestet dato blir overgått, dersom parter prøver og inngå et forlik.
Og seffølgelig vil noen spørre, må ikke dette børsmeldes? Nej! Skulle for øvrig likt å lese den RNS forresten! Kjære investorer. Vi ser på muligheten for et mulig forlik🤣🤣🤣
Dersom et konkret og sakelig tilbud foreligger, så blir det noe annet.
Syns AC gjør lurt i å kjøre hardt med at han ikke er veldig higa på forlik. Dette viser muskler.
Om han skulle si rett ut at de ønsker, kan det ble sett på som et svakhetstegn og Tunisia kunne raskt kommet seg billig ut.
Og seffølgelig vil noen spørre, må ikke dette børsmeldes? Nej! Skulle for øvrig likt å lese den RNS forresten! Kjære investorer. Vi ser på muligheten for et mulig forlik🤣🤣🤣
Dersom et konkret og sakelig tilbud foreligger, så blir det noe annet.
Syns AC gjør lurt i å kjøre hardt med at han ikke er veldig higa på forlik. Dette viser muskler.
Om han skulle si rett ut at de ønsker, kan det ble sett på som et svakhetstegn og Tunisia kunne raskt kommet seg billig ut.
Herman*
22.01.2025 kl 16:54
5116
Bare en kommentar fra sidelinjen: Zenith og Tunisia ble instruert til å rapportere til retten en avtale om tidspunkt for gjennomføring av sak nr 3 , og fristen var satt til 20.1. Retten skal så behandle og godkjenne dette før det meldes markedet, noe som normalt tar litt tid. Hvis det viser seg at partene ikke har blitt enige, må retten fastsette tidsplanen selv. Det spekuleres mye, men jeg tror ikke det ligger noe dramatikk i dette.
Redigert 22.01.2025 kl 17:09
Cat349e
22.01.2025 kl 17:09
5080
Helt korrekt!👍
Men sammtidig er det fult mulig at den datoen kan bli forbigått med godkjennelse fra retten dersom begge parter ønsker et forlik.
Men sammtidig er det fult mulig at den datoen kan bli forbigått med godkjennelse fra retten dersom begge parter ønsker et forlik.
olje
22.01.2025 kl 19:53
4752
Tid for tall, hvilken kurs ser vi ved en erstatning på ca 250 mill dollar? Jeg tipper vi ser 5 kr..kjør debatt.