ZENITH - A clear buy signal!
I have read Zenith's latest announcement
My conclusion is that the timing is hardly a coincidence, regarding the private placement, they undoubtedly expect either to win their appeal or a settlement is just around the corner. They stand to make a lot of money in a short time
My conclusion is that the timing is hardly a coincidence, regarding the private placement, they undoubtedly expect either to win their appeal or a settlement is just around the corner. They stand to make a lot of money in a short time
Redigert 14.01.2025 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
Gullit
29.01.2025 kl 14:20
4559
Tenker det samme. Men da sitter jo noen på info som ikke er delt ut. Kanskje de er invitert på møte med agenda forlik? Hvis vi kan få en god sum samt bli en stor aktør i landet ser da dette veldig bra ut..
IDGAF
29.01.2025 kl 13:16
4936
Kommer Børsmelding om noe stort innen møte 😉
Kommer ikke den lange veien for å drøfte bare gamle saker i 4 timer både i Oslo og Stockholm...!
Kommer ikke den lange veien for å drøfte bare gamle saker i 4 timer både i Oslo og Stockholm...!
JanH
29.01.2025 kl 13:06
4997
Om det skal komme noen nyheter som skal drøftes på selve møtene, så må jo disse nyhetene børs-meldes i forkant. En slik nyhet kan være at Tunisia ønsker å komme med et forlik. Så blir dette en del av drøftingen
Gullit
29.01.2025 kl 12:38
5173
Enig i det, kan godt hende de venter ett forlik like rundt hjørnet ja. Forstår ikke hvorfor de skal ha dette møte og snakke om att hvis vi vinner….
Storms
29.01.2025 kl 12:34
5152
Int dette. Zena har 50% i Devonian Petroleum Limited…
Devonian Petroleum Limited, uafviklet kontrakt - $200.000 (NOK 2,272249 mio.)
Betaling januar 2025.
“On December 20, 2023, Zenith Energy announced the conditional acquisition of an initial 50% of the shares and voting rights in Devonian Petroleum Limited (“Devonian”) for a total investment in cash and in kind assessed at approximately 5 million USD (the “Conditional Acquisition”)”
https://www.zenithenergy.ca/portfolio/kazakhstan/
Devonian Petroleum Limited, uafviklet kontrakt - $200.000 (NOK 2,272249 mio.)
Betaling januar 2025.
“On December 20, 2023, Zenith Energy announced the conditional acquisition of an initial 50% of the shares and voting rights in Devonian Petroleum Limited (“Devonian”) for a total investment in cash and in kind assessed at approximately 5 million USD (the “Conditional Acquisition”)”
https://www.zenithenergy.ca/portfolio/kazakhstan/
asbjørnsen
29.01.2025 kl 12:23
5215
ja eg er sanneleg ikkje sikker.... Verka litt rotete spør du meg.
Folk veit jo kva som ligger der framme, og på vegen dit kan det komme eit forlik når som helst. Dette fører til, trur eg, at folk tolker alle positive signal, veldig positive...
Dersom dei hadde komt til einigheit om forlik så skulle dette vore meldt, dette kan ikkje komme fram under eit investormøte. Dersom dei kjenner tidslinja, altså at dei for eksempel har blitt einige om at melding om forlik skal ut no på fredag (for eksempel..) så synst eg det framstår veldig uryddig frå selskapet si side...
Men ja, eg klare ikkje heilt å forstå dette, så inntil vidare så blir eg med skuta vidare :)
Folk veit jo kva som ligger der framme, og på vegen dit kan det komme eit forlik når som helst. Dette fører til, trur eg, at folk tolker alle positive signal, veldig positive...
Dersom dei hadde komt til einigheit om forlik så skulle dette vore meldt, dette kan ikkje komme fram under eit investormøte. Dersom dei kjenner tidslinja, altså at dei for eksempel har blitt einige om at melding om forlik skal ut no på fredag (for eksempel..) så synst eg det framstår veldig uryddig frå selskapet si side...
Men ja, eg klare ikkje heilt å forstå dette, så inntil vidare så blir eg med skuta vidare :)
Storms
29.01.2025 kl 12:17
5262
asbjørnsen skrev kva kan det viktige som skal drøftast vere då tenker du?
Ved ikke hvad, men ikke ofte sådan sker uden ild, da jeg læste pm igår styrkede det min tanke i at noget må være int på vej.
Bare sådan 2 info eller aktieejer møde uden indhold tror jeg simpelhen ikke, tid og penge for ingen ting !!!
Bliver veldig int, syntes du også det?
Bare sådan 2 info eller aktieejer møde uden indhold tror jeg simpelhen ikke, tid og penge for ingen ting !!!
Bliver veldig int, syntes du også det?
Redigert 29.01.2025 kl 12:18
Fjellbris
29.01.2025 kl 12:06
5245
Yes, omsatt for 33 millioner til lunsj er ikke hverdagskost. Sikker mye trading men helt klart større aktører som posisjonerer seg her.
Redigert 29.01.2025 kl 12:06
Storms
29.01.2025 kl 11:57
5252
Aktieejer møde i 4 timer hver sted må betyde bolaget vil formidle og have høring sammen med de som har int i Zena.
Siger sig selv bolaget ville ikke holde sådanne møder -endda i to lande- med kort varsel, om ikke noget vigtig at få drøftet.
Muligvis derfor årsmødet er blevet flyttet 3 gange og nu skal holdes 14/4-25.
Siger sig selv bolaget ville ikke holde sådanne møder -endda i to lande- med kort varsel, om ikke noget vigtig at få drøftet.
Muligvis derfor årsmødet er blevet flyttet 3 gange og nu skal holdes 14/4-25.
MC Axel
29.01.2025 kl 11:47
5208
👍
Judging by the share volume, there is no doubt that larger investors have taken notice of Zenith!
Judging by the share volume, there is no doubt that larger investors have taken notice of Zenith!
E Desperados
29.01.2025 kl 11:43
5101
Det er vel snakk om relativt mange fat i Kazakstan om de plutselig får penger til å investere. Men virker litt i overkant å skulle ha investormøte i både Oslo og Stockholm for å si ifra at hvis vi bare vinner denne arbitrasjesaken så skal vi tjene fett med penger i fremtiden så kjøp aksjer nå mens de ennå er billig.
asbjørnsen
29.01.2025 kl 11:34
5152
Eg har meldt meg inn på lista for neste veke. Det er kun 50 plassar, så får krysse fingrane for at det er plass...
Skulle få svar innan 48timar sto det
Skulle få svar innan 48timar sto det
asbjørnsen
29.01.2025 kl 11:30
5046
kanskje det...
På same tid så har dei vell ei lang liste med invisteringar dei no ynskjer å ta dersom dei vinner sakane eller det kjem eit forlik.
Må sei eg blir veldig overraska dersom det kjem ei melding før desse møta er gjennomført....
På same tid så har dei vell ei lang liste med invisteringar dei no ynskjer å ta dersom dei vinner sakane eller det kjem eit forlik.
Må sei eg blir veldig overraska dersom det kjem ei melding før desse møta er gjennomført....
E Desperados
29.01.2025 kl 10:01
5242
The Lady Of Aim
@LadyOfAim
·
9m
What stirs the tide so swiftly? Titans now lend their weight to our vessel
@zenithenergyltd
@LSEplc
@LadyOfAim
·
9m
What stirs the tide so swiftly? Titans now lend their weight to our vessel
@zenithenergyltd
@LSEplc
JanH
29.01.2025 kl 09:50
5269
Så du tror ikke det vil komme et forlik altså ? I såfall, kan du fort miste den muligheten dette gir, om du selger. Et forlik kan fort bli på 10 kroner. Men dersom vi kjører sak, og vinner den, så snakker vi om ca 21 kroner, inkludert renter for en lang periode.
E Desperados
29.01.2025 kl 09:47
5197
"Solely information already in the public domain, previously communicated by regulatory new channels, will be discussed."
Skal man spekulere i at det kommer ny informasjon før møte? 4 timer langt investormøte hvor man kun diskuterer det som allerede er kjent virker jo litt i overkant.
Skal man spekulere i at det kommer ny informasjon før møte? 4 timer langt investormøte hvor man kun diskuterer det som allerede er kjent virker jo litt i overkant.
futureistoday
29.01.2025 kl 09:41
5220
Innsatskapital for de som har vært med over lang tid er nok heller rundt innkjøpspris nå. For de som ikke har snittet ned. For noen ligger fremdeles i minus. De som derimot har kjøpt inn det siste året ligger alle godt i pluss. Det hersker liten tvil at vi skal langt opp fra dagens nivå.
MC Axel
29.01.2025 kl 09:36
5200
Most people who have read this know that Zenith has an incredibly good case. That is why management and professional investors have preferred to convert their loans into shares rather than opting for a payout.
This means that the stock is cheap, especially when they are about to spend 4 hours talking about the future
This means that the stock is cheap, especially when they are about to spend 4 hours talking about the future
Anywhere
29.01.2025 kl 09:34
3206
Riktig, Gullit, alt kan skje, så heller ikke forundres om man ser aksjen slengt ned til 0,7 nok en gang. Tradere kan kjøre dette frisk uavhengig av hva som skjer med arbitrasjesaker, for de skjer tildels langt frem i tid. Et forlik er noe annet, det kan dukke opp neste dag...
Jeg oppfordrer til å ri svingningene, men berge innsatskapital som nå allerede er rikeslig belønnet for de absolutt aller fleste!
Jeg oppfordrer til å ri svingningene, men berge innsatskapital som nå allerede er rikeslig belønnet for de absolutt aller fleste!
Gullit
29.01.2025 kl 09:30
3138
Ser ingen problem med att Mcap passerer 1 milliard i forventning til disse sakene som man har stor tro på att vinne!!
Så om det ikke blir forlik og vi taper sak 2 så er det fortsatt den største sak som gjenstår. Bedre odds på så mye penger skal du lete lenge etter. Men alt kan skje!!
Så om det ikke blir forlik og vi taper sak 2 så er det fortsatt den største sak som gjenstår. Bedre odds på så mye penger skal du lete lenge etter. Men alt kan skje!!
Anywhere
29.01.2025 kl 09:05
3225
Om det er noe av størrelse som dukker opp, så er dette normalt ikke i Zenith sin makt å definere timeline på det.
De vil bare belyse de mulighetene som er tilstede for sakene fremover. Skal det komme noe info av betydning, så må det meddeles hele markedet, det kan ikke slippes under en IC.
Dette vil nok være treff der man kan få saklighetsopplysninger omkring sanssynligheter og muligheter i sakene som pågår og hva selskapet kan få ut av dette.
Hvis aksjen kjøres opp mye mer på dette, blir det trading salg for min del. Aksjen prises allerede snart som om sak 2 er vunnet, med implisitt verdi over 550 mill kroner. Midler som er erkjent fra sak 1 vil gå med til gjennomføring av de andre sakene som generell drift, så det er nesten sunk cost allerede.
Det betyr på ingen måte nå at vunnede arbitrasjesaker er priset inn, men det betyr at det allerede er oppstått betydelig nedside om ikke man får gjennomslag.
Så følg med og vern om kapitalen er mitt råd.
Med inngang like over 0,7, så er det på et vis utelukkende gevinst som nå kan bli med videre og insatskapitalen kan tas ut:)
Aksjen er nå veldig åpen og laglig for tradermiljøer, så forvent friske svingninger.
De vil bare belyse de mulighetene som er tilstede for sakene fremover. Skal det komme noe info av betydning, så må det meddeles hele markedet, det kan ikke slippes under en IC.
Dette vil nok være treff der man kan få saklighetsopplysninger omkring sanssynligheter og muligheter i sakene som pågår og hva selskapet kan få ut av dette.
Hvis aksjen kjøres opp mye mer på dette, blir det trading salg for min del. Aksjen prises allerede snart som om sak 2 er vunnet, med implisitt verdi over 550 mill kroner. Midler som er erkjent fra sak 1 vil gå med til gjennomføring av de andre sakene som generell drift, så det er nesten sunk cost allerede.
Det betyr på ingen måte nå at vunnede arbitrasjesaker er priset inn, men det betyr at det allerede er oppstått betydelig nedside om ikke man får gjennomslag.
Så følg med og vern om kapitalen er mitt råd.
Med inngang like over 0,7, så er det på et vis utelukkende gevinst som nå kan bli med videre og insatskapitalen kan tas ut:)
Aksjen er nå veldig åpen og laglig for tradermiljøer, så forvent friske svingninger.
Redigert 29.01.2025 kl 09:29
Gullit
29.01.2025 kl 08:54
3284
Ja kommer ikke til Norge på grunn av første saken som er vunnet. Det må da ligge noe stort bak dette møte!! Ikke selg!!
olje
29.01.2025 kl 08:38
3385
Liverbirds skrev Kan ikke skjønne meg på de som selger under kr. 3,00 ,- i dag.
Bare la de selge, vi trenger dem ikke med på reisen videre.
Cat349e
29.01.2025 kl 08:24
3464
Yup!
Tro om de alt har inngått forlik?🤔🤔
Skulle de selge noe skinn før bjørnen er skutt, ville dette skjedd over en traditionell IC.. kan ikke skjønne annet enn at de har noe stort å komme med, da de personlig stiller opp og viser ansikt🤗🤗🤗🤗
Tro om de alt har inngått forlik?🤔🤔
Skulle de selge noe skinn før bjørnen er skutt, ville dette skjedd over en traditionell IC.. kan ikke skjønne annet enn at de har noe stort å komme med, da de personlig stiller opp og viser ansikt🤗🤗🤗🤗
Peter Sellers
29.01.2025 kl 08:13
3541
@MCA today we will start on 1,27 kr with opening, it will be a great day for Zenith and us as shareholders, maybe we will see 1,50 during the day :)))
MC Axel
29.01.2025 kl 08:09
3564
I agree! 👍🙂
I also believe that something big will happen soon! 🙂
I did copy this one from Shareville:
Den 5-6 februar 2025 har du mulighed for at møde den administrerende direktør og stille hårde spørgsmål under virksomhedens nordiske investormøder. Zenith Energy annoncerede, at de har erhvervet to internationale institutioner, der investerer 32,6 MNOK i Zenith via målrettet udledning. Norsk institution investerar 21,3 MNOK Britisk institution investerer 11,3 MNOK https://dagensbors.se/zenith-investerarmote-i-oslo-och.../
I also believe that something big will happen soon! 🙂
I did copy this one from Shareville:
Den 5-6 februar 2025 har du mulighed for at møde den administrerende direktør og stille hårde spørgsmål under virksomhedens nordiske investormøder. Zenith Energy annoncerede, at de har erhvervet to internationale institutioner, der investerer 32,6 MNOK i Zenith via målrettet udledning. Norsk institution investerar 21,3 MNOK Britisk institution investerer 11,3 MNOK https://dagensbors.se/zenith-investerarmote-i-oslo-och.../
Peter Sellers
29.01.2025 kl 07:55
3644
@Fjellbris god morgen, ja det har vært noen dager med problemer med å komme inn på forumet noe jeg også opplevde i forrige uke!! Vel vel nok om det vi får glede oss over oppgangen i Zenith i disse dager og håper på ytterligere oppgang i dag, tvi tvi og ha en fin børsdag alle sammen :))
Cat349e
29.01.2025 kl 07:38
3680
Helt enig! Historiskt sett så bør det komme noen Big News i forkant av møtet! AC har flere ganger hatt en IC. Men første gang han kommer til Norge for å møte investorer etc😄😄
Lurer på hva som kommer frem🤗
Lurer på hva som kommer frem🤗
IDGAF
29.01.2025 kl 07:02
3813
Blientotre
29.01.2025 kl 05:38
3977
Det er første gang i historien Zenith inviterer til en slik tilstelning - nå må det være noe stort like rundt hjørnet?😄
HP17
28.01.2025 kl 22:57
4257
E Desperados skrev Det der er vel bare noe man gjør når man har troa på fremtiden!
Og/eller noe konkret en ønsker å fortelle investorer om?
Hele 4 timer er ikke småtteri og det er alt neste onsdag.
Date: 5 February 2025
• Time: 10:00–14:00 (CET, Central European Time)
Hele 4 timer er ikke småtteri og det er alt neste onsdag.
Date: 5 February 2025
• Time: 10:00–14:00 (CET, Central European Time)
Storms
28.01.2025 kl 22:55
4264
E Desperados skrev Det der er vel bare noe man gjør når man har troa på fremtiden!
Int… Noget er heltsikker i action hos Zena…
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" eller "Selskapet") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; PINK MARKET: ZENAF), det børsnoterte internasjonale energiproduksjons- og utviklingsselskapet, har gleden av å kunngjøre at det vil være vertskap for to nordiske investormøter i løpet av måneden februar 2025 ("Investormøtene").
Investormøtene vil gjøre det mulig for deltakerne å engasjere seg direkte med selskapets toppledelse og diskutere selskapets fremtid.
Kun informasjon som allerede er offentlig tilgjengelig og som tidligere har blitt kommunisert gjennom regulatoriske nye kanaler vil bli diskutert.
Investormøte i Oslo
• Dato: 5. februar 2025
• Tid: 10:00–14:00 (CET, sentraleuropeisk tid)
• Møtested: Oslo Grand Hotel, Karl Johans Gate 31, 0159 Oslo
• Registrering: Via Google Forms: https://forms.gle/bA6h5DVS7whW5CRc7
• Deltakergrense: Maks 50 deltakere.
• Bekreftelse: Alle registrerte deltakere vil motta en e-postbekreftelse 48 timer før arrangementet.
Investormøte i Stockholm
• Dato: 6. februar 2025
• Tid: 15.00–19.00 (CET, sentraleuropeisk tid)
• Møtested: Bank Hotel, Arsenalsgatan 6, 111 47 Stockholm, Sverige
• Registrering: Via Google Forms: https://forms.gle/rbW3QQFt8CUyUVf56
• Bekreftelse: Alle registrerte deltakere vil motta en e-postbekreftelse 48 timer før arrangementet.
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" eller "Selskapet") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; PINK MARKET: ZENAF), det børsnoterte internasjonale energiproduksjons- og utviklingsselskapet, har gleden av å kunngjøre at det vil være vertskap for to nordiske investormøter i løpet av måneden februar 2025 ("Investormøtene").
Investormøtene vil gjøre det mulig for deltakerne å engasjere seg direkte med selskapets toppledelse og diskutere selskapets fremtid.
Kun informasjon som allerede er offentlig tilgjengelig og som tidligere har blitt kommunisert gjennom regulatoriske nye kanaler vil bli diskutert.
Investormøte i Oslo
• Dato: 5. februar 2025
• Tid: 10:00–14:00 (CET, sentraleuropeisk tid)
• Møtested: Oslo Grand Hotel, Karl Johans Gate 31, 0159 Oslo
• Registrering: Via Google Forms: https://forms.gle/bA6h5DVS7whW5CRc7
Investormøte i Stockholm
• Dato: 6. februar 2025
• Tid: 15.00–19.00 (CET, sentraleuropeisk tid)
• Møtested: Bank Hotel, Arsenalsgatan 6, 111 47 Stockholm, Sverige
• Registrering: Via Google Forms: https://forms.gle/rbW3QQFt8CUyUVf56
Redigert 28.01.2025 kl 23:17
E Desperados
28.01.2025 kl 22:47
4296
Goliaten15 skrev https://newsweb.oslobors.no/message/637298
Det der er vel bare noe man gjør når man har troa på fremtiden!
MC Axel
28.01.2025 kl 19:55
4737
Same here, it was incredibly slow, so the traffic has been high on the Zenith thread 🙂
I wouldn't be surprised if we get a stock market announcement about something big in the near future!
I wouldn't be surprised if we get a stock market announcement about something big in the near future!
Fjellbris
28.01.2025 kl 17:03
5100
Opplever samme problem ja….
Stor interesse og en flott Zenith dag veier opp for det :-)
Stor interesse og en flott Zenith dag veier opp for det :-)
Redigert 28.01.2025 kl 17:04
olje
28.01.2025 kl 15:51
5193
MC Axel skrev 👍 Zenith has the potential and the triggers to go high!
tregt forumet til tider...flere enn meg som sliter med å komme inn her de siste dagene, spesielt i dag?? sikkert mye trafikk her...
MC Axel
28.01.2025 kl 14:52
5389
Blygen skrev Satser på et byks over 1,25 i dag:)
👍
Zenith has the potential and the triggers to go high!
Zenith has the potential and the triggers to go high!
HP17
28.01.2025 kl 14:23
5494
Foreløpig holder kursen seg forbausende sterk på et høyt volum. Slutter den over kr 1.12 kan det bli meget spennende (selv uten nyheter) fremover.
E Desperados
28.01.2025 kl 14:15
5518
Vår venn på X, LadyofAim, mener jo at selskapet bør takke nei til alt under 400 MUSD. Det tilsvarer forøvrig 10,9 kr/aksjen. Så får vi se hvor høyt den rekker å stige før det kommer melding.
Gullit
28.01.2025 kl 14:10
5508
Fortsatt Mcap på under 500 mill. Kan fort gå til det dobbelte før vi får svar. Står vel 7 milliarder på spill her. Så tror vel de fleste att vi ender på ett sted mellom 3-5 milliarder i forlik.
E Desperados
28.01.2025 kl 13:23
5710
Mange med høydeskrekk idag. Så har de da også gode muligheter til å hoppe av underveis :)