Induct på kanten til noe stort (Samarbeid m. AztraZeneca)

Smk
INDCT 16.01.2025 kl 12:40 878

Induct sine løsninger blir stadig omtalt som eksepsjonelt gode av sine kunder, og i desember kunne de offentliggjøre at selveste AztraZeneca har inngått partnerskap for å implementere Induct sin løsning i seks nye sykehus. Full finansiert av AztraZeneca. AztraZeneca har en mcap på 2350 milliarder(!!) så dette vil jeg si er celebert selskap.

CEO i Induct kan avsløre at dette vil gi enorme inntekter og er ordentlig store greier med tanke på inducts mcap på bare 100 millioner.

For å sikre likebehandling av aksjonærer vil det derfor bli en felles presentasjon av avtalen, omfanget, partenes roller og det langsiktige potensialet som ligger i ett slik samarbeid med AztraZeneca. Her vil også Dr. Thomas Brown, sjefsforsker ved Portsmouth Hospitals delta og trolig forklare hvorfor de har valgt Inducts løsning.

Dette er faktisk så store nyheter, at andre gode nyheter i selskapet går under radaren. Tilskuddsportalen, en av deres største suksesser har nå startet utrulling i Sverige , etter at markedsundersøkelser viste stort behov. Tilskuddsportalen har vært VELDIG innbringende her i Norge. Suksee med denne i Sverige vil ene og alene være nok til å forsvare dagens aksjekurs.

Mens AztraZeneca avtalen etter min mening vil bringe oss mye høyere. Ser ikke bort fra flere hundre prosent ved gode avtalevilkår.

Induct vil tjene gjentagende inntekter gjennom en lisensbasert forretningsmodell.

Har selv gått inn i aksjeen og vil anbefale de fleste å vurdere en inngang før presentasjonen av AZ avtalen. Tror vi kan være på helt andre nivåer når detaljene blir offentliggjort. Trolig blir det mye hype i dagene forut også.
Kingen
16.01.2025 kl 14:58 928

Aksjen virker rett og slett svært billig tatt i betraktning de faktorene som blir nevnt av smk. Jeg kjøpte for en stund siden. Veldig spent på presentasjonen den 30.01.2025. Tror dette blir en kule.
Smk
17.01.2025 kl 08:50 846

Må si jeg gleder meg mye til presentasjonen selv. Når alle "må samles" før man kan gi gode nyheter, vil jeg tro det er noe stort.
Smk
20.01.2025 kl 11:54 713

Der kom børsmelding om tilskuddsportalens lansering i Sverige! med tilsvarende suksee som vi har hatt i Norge (halvparten av kommunene), vil dette trolig gi 15-20m årlige inntekter. Dette har veldig lave utgifter å implementere.

Dagens aksjekurs kan forsvares ene og alene med tilskuddsportalen etter min mening. AztraZeneca samarbeidet virker nesten ikke priset inn i det hele tatt.. venter alle til presentasjonen?
skadi
20.01.2025 kl 13:16 666

Nei, jeg venter på inntekter. Etter mange år i Norge, så har de altså 11 millioner i omsetning. Ikke mye å rope hurra for akkurat.
Smk
20.01.2025 kl 13:39 641

Med den nye portalen ferdig utviklet, går ting nå mye raskere. Det som gjenstår er oversettelse og noen små tilpasninger. Markedspotensialet er som nevnt betydelig større, og de forventer en høyere ARR i dette markedet enn det vi ser i det norske.

Hvis de lykkes med å oppnå 14 millioner i ARR fra det nye markedet, sammenlignet med 11 millioner i Norge, vil vi totalt sett ende opp med 25 millioner i ARR.

Det mener jeg virkelig er verdt å feire, spesielt når vi ser på en markedsverdi på kun 100 millioner.

Å drifte en slik portal medfører minimale kostnader, noe som betyr at dette bidrar kraftig til EBITDA. Faktisk mener jeg at markedsverdien alene forsvares av tilskuddsportalen.

Alt av inntekter fra samarbeidet med AstraZeneca kommer i tillegg som ren bonus. Og det samarbeidet trenger ingen ytterligere forklaring – vi skjønner alle hvor stort det kan være.
Synergi
21.01.2025 kl 20:17 486

Må de ikke sende ut børsmelding med informasjon før presentasjonen siden børsen er åpen når dette teams møtet finner sted?
Smk
22.01.2025 kl 10:17 378

Litt usikker siden de ligger på Euronext Growth og ikke hovedlisten.
Smk
I dag kl 08:35 132

Da var presentasjonen offentliggjort (selve framføringen først klokken 11:00)

ARR: fra AztraZeneca avtalen forventes å bli 70-80 millioner i året på sikt.
Sammen med de 12 millionene vi allerede får fra den Norske tilskuddsportalen og de 15-20m vi forventer å få fra den svenske portalen som starter opp neste uke.

Dette betyr at Annual Recurring Revenue vil bli høyere enn dagens mcap om alt går godt. Helt sykt. Blir nok mye handelspauser idag.
Kingen
I dag kl 11:00 61

Fra shareville:

Induct omtales her 😊 Target 8-12 kr

https://youtu.be/6z3lQ8ZiRKw?si=TlrW_RnnMvCeajem