Formuesskatt - Sekundærbolig
KuKluxKlan
19.01.2025 kl 12:25
787
En ny regjering vil kvitte seg med formuesskatt på arbeidende kapital; altså aksjer og næringseiendom.
Alltid har man fra skatteetaten og andre hørt at sekundærbolig=Utleiebolig (dvs inntekt, næring).
Er det da riktig å oppfatte at såkalt sekundærbolig er å betrakte som næringseiendom og vil unngå formuesbeskatning dersom vi får en ny regjering til høsten?
Alltid har man fra skatteetaten og andre hørt at sekundærbolig=Utleiebolig (dvs inntekt, næring).
Er det da riktig å oppfatte at såkalt sekundærbolig er å betrakte som næringseiendom og vil unngå formuesbeskatning dersom vi får en ny regjering til høsten?
Sjanten88
19.01.2025 kl 12:28
813
Jeg tenker det, men trolig kommer de nok til å ikke la det tjelder sekundærboliger som leies ut.
Mdg1
20.01.2025 kl 06:33
523
De kommer nok til å fjerne eller redusere formueskatten på alt. Vanskelig å skille mellom arbeidende kapital og ikke. Leier man ut et rom i primærbolig et par dager i året er jo den også arbeidende kapital. Sparer man penger i et fond som er vektet 5% aksjer og resten statsobligasjoner er det også arbeidende kapital. Har du bilen på nabobil to dager i året er det arbeidende kapital.
Jeg tipper i første omgang at skatten blir redusert, så får vi se om den forsvinner helt. kommunene i landet trenger mere penger og ikke mindre. Blir flere eldre fremover. Skal de kutte skattene så må de også kutte i eldretjenester, skole, og sosialtjenester
Jeg tipper i første omgang at skatten blir redusert, så får vi se om den forsvinner helt. kommunene i landet trenger mere penger og ikke mindre. Blir flere eldre fremover. Skal de kutte skattene så må de også kutte i eldretjenester, skole, og sosialtjenester