WHU - THE MOISEY REVIVAL!

Hammers
HAMMER 07.11.2017 kl 21:57 24142

I dag tidlig ble David Moyes offisielt utnevnt som Slaven Bilics erstatter.
I sin tid en erfaren midtstopper (2-4. nivå) m/ca 550 kamper. Som manager flere priser og en rekke gode prestasjoner i Everton.

- Preston NE: 1998-02. Ledet laget til opprykk til lge one i sin første sesong. Tapte deretter play-off til Championship.
- Everton: 11 sesonger. Manager og the Year i 3 av dem. Champions Lge Qual. Cupfinale 2009. "Top 8" i 9 av de 11.
- Man U. 2013-14. Hentet som Fergusons erstatter. Det fungerte ikke der - og sparket etter 10 mnd.
- Real Sociedad. Nov 2014-15. Sparket e/12 mnd etter en svak start på sin 2. sesong.
- Sunderland. 2015-16. Overtok et svakt lag. Fikk ingen økonomisk støtte til innkjøp. Nedrykk. Hans eneste. Sa opp.

Som en ren motpol til den heller "laid back" Slaven Bilic (som tom enkelte spillere reagerer på),
er dette en HARD NØTT! KNALLHARD!

Treningsfeltet blir "omorganisert" - og svetten kommer heretter til å renne LANGT kraftigere enn under kroaten!
Vi som har sett "noen kamper" har lenge registrert at dette er en dyd av nødvendighet.
Enkeltspillere har vist slapp holdning og 10-15 pts rett i dass ila de kampenes siste 5 min.....ila året 2017.
Som om laget ikke er trent for oppgaven i 90+ min!

Det er sagt at DM's offensive kvaliteter ikke holder mål.
Det skal ikke JEG si noe sikkert om, men hans prestasjoner i Everton vitnet om NOK mål scoret - og få mål mot!
Er det ikke akkurat noe slikt det uorganiserte laget med de 4-5 (inkl keeper) der bak trenger?
Organisere de 11 enkeltindividene som løper/jogger/går rundt.......uten noe kollektivt mål!
Også få midtbanen til å forsvare i langt større grad enn det har vært!

MU (mange sterke personligheter......og etter 27 år m/Sir Alex) - Real Sociedad (ukjent miljø i ukjent land) -
Sunderland (overtok et slitent lag og INGEN støtte til nye spillerkjøp) bør man lett kunne sette en strek over.
La David Moyes få en real sjanse til å vise sine kvaliteter.....for kvaliteter finnes absolutt!
Man blir ikke hentet inn som Sir Alex' erstatter uten grunn!

Hilsen Hammers.........spent på fortsettelsen! Veldig!
Redigert 21.01.2021 kl 05:52 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.11.2017 kl 22:02 10038

DM har i dag hatt sin første trening med spillere som ikke er ute på internasjonale oppdrag + U23 laget.
Som antatt i hovedinnlegget; nå blir det helt klart LANGT tøffere tak - og en ny verden vil åpne seg for flere av spillerne.
Her er en kort rapport fra Rush Green (treningsfeltet):

"Training levels were stepped up pretty considerably following the Slaven Bilic regime.
Moyes has a reputation for running intense training sessions and he started in that style as he took a rip on Things".

Alan Irvine vil senere i uka ankomme som DM's assistent. En annen skotte - med bred managererfaring ila de siste 20 år.
Disse to hadde i sin tid tilsvarende arbeidsoppgaver i Everton. Laget Moyes gjorde det best i.

Hilsen Hammers........som er GLAD Slaven Bilic og & endelig er ute. Slaven ble berget av Payet i sin første sesong.

ETTER Payet har ikke Slaven gitt supporterne annet enn STOR frustasjon.....med elendige spillekjøp - elendig og systemløst spill,
med et forsvar uten like - elendige resultater og et utall spillere som til det kjedsommelige ble brukt ute av posisjon.

Likevel; lykke til i Fenerbache......eller hvor det ender. En hyggelig og lun kar har du vært.....men trolig i meste laget!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.11.2017 kl 22:21 10038

DM's kontrakt er så langt på 6 mnd (ut sesongen) - med opsjon på ytterligere 18. Grei prøvetid!
Fram mot fk transfervindu vil svakheter identifiseres - og midler frigitt til evt nye kjøp (i motsetning til hos Sunderland).

For å lette på det nedstemte trykket er her en munter cartoon m/siste tids såpeopera
(spes hvis du kjenner litt til noen personlighetene rundt klubben):

http://www.claretandhugh.info/moyes-gets-the-canning-town-treatment/

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.11.2017 kl 20:04 10574

Dagens stemningsrapport fra DM:

"West Ham’s squad learned the truth of what lies in front of them this afternoon when hardman David Moyes snapped:
” If they don’t do the running, they’re not playing".

A very new regime is about to create a few shockwaves among a squad which has looked lethargic and sub standard
in the fitness stakes for months".

Hilsen Hammers.......som synes at slikt er godt å høre. Noen spillere synes nok dette er ok, men hva med Arnautovic og &?
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.11.2017 kl 02:07 10524

Vår første kamp under David Moyes.
Samtidig hans kamp nr 500 som manager i Prem Lge.

Hva skal man egentlig si....Same SHIT - New Wrapping?
Ja, i grunnen.....men når man har sett noen kamper var det også lett å se noen lyspunkter!

Vi hadde maks uflaks i avslutningsøyeblikket.
5 KJEMPESJANSER (sånn ca 80-95%) gikk på mirakuløst vis ikke inn.

Watford, tross alt det beste laget, hadde samtidig en FLAKS av himmelske dimensjoner !

Mål 1 kom etter et feilspark (total bom) fra en av deres spillere.
Ballen ble på mirakuløst vis et perfekt innlegg til en spiller som med sitt FØRSTE skudd i Prem Lge sendte den rett i kassa.
Jesus - at det går an! Skal jeg melde meg inn i Statskirka igjen?

Mål nr 2: Klar hands i oppspillet til mål, men trege Marriner fikk ikke med seg essensen og bare viftet det hele av!
Folket i studio var unisont enige i sin dom. KLAR hands.
Jesus Christ - hvor pokker er innmeldingsskjemaet?

Arnautovic, som i dag jobbet mer enn i ALLE sine tidligere kampene til sammen, fikk OG sin belønning!
Ikke i form av klapp på skuldra og godsaker, men trolig (?) et brukket håndledd - eller tilsvarende.
Når et slik slikt beist av en spiller ligger og vrir seg på bakken i flere minutter - og spreller med beina i smerte,
ja da så er det lett å skjønne at det dreide seg om noe langt mer enn en akutt neglrotbetennelse!
Jeg var til slutt glad for at kameramannen heller fokuserte på publikum og annet. Rene skrekkfilmen, det der!

Det ble nok en dårlig dag på jobb, men små sunnhetstegn kunne absolutt spores.......mellom all dritten som OGSÅ var til stede!
Nå trenger man poengfangst i de to neste kampene......for deretter er det jo et rent Helvete bare det å se på kampoppsettet videre!
Tør knapt tenke på hvilke førjulsgaver man DA får i fanget!

Fytti rakker'n - OGSÅ i år!
En evigvarende lidelseshistorie - det her - som West Ham supporter!
Hvor mye galt har jeg egentlig gjort her i livet - som fortjener alt dette???

Hilsen Hammers......som heller får kjøpe seg litt billig Akevitt i Sverige.....
......og derved får bedøvet de verste smertene som måtte komme!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Cutter
20.11.2017 kl 10:45 10464

Husk at akevitt dagen derpå gjør nedturene opphøyd i 10 potens
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.11.2017 kl 00:00 10422

I David M's debutkamp ble det tap 0-2 borte mot Watford.
Jeg registrerte likevel en rekke positive momenter - og at man hadde 4-5 kjempesjanser som ikke gikk inn - på merkelig vis.

Kunne det bli bedre nå i hjemmedebuten - mot Leicester?
Spent.......og før kampen oppfordret DM supporterne til å ta seg noen pints - for å få opp humøret!
Jordnære skotter er jordnære skotter.......jeg hadde selvsagt ikke hjerte til IKKE å følge oppfordringen!

Etter ca 2 minutters spill måtte jeg gni meg i øynene.
Var det de 2-3 pint'ene som spilte meg et puss - eller så jeg en film med 2-3x normal hastighet??? Jeg begynte faktisk å lure!
Spillerne løp som piskede skinn, de trege tversoverpasningene i forsvar hadde forsvunnet som dugg.........og pasningsspillet satt perfekt!
L hadde nok med å forsvare seg mot alle de bølgene de fikk i fleisen!

L fikk sin første sjanse etter 7;30. Vardy la inn fra kanten - Ogbonna snublet/bommet med klareringen og 0-1. Det var som F!
I utgangspunktet var alt som før - men ærlig talt; dette var et rent ulykkestilfelle!

Resten av omgangen bølget fram og tilbake uten de HELT store sjansene, men mye bra spill.
Ogbonna hadde dog en kjempesjanse etter 25 da kun keeper skulle beseires etter et pent Lanzini-frispark......men nei!
ETT min før pause fikk vi hjørnespark. Lanzini legger perfekt inn på hodet til Kouyate......og 1-1 via ryggen på en L-spiller.
NÅ tar vi dem!

2.omg.
Mye oppstykket spill. Skader og surr ute på banen. Likevel også mye herlig samspill.
På tribunen kokte det tidvis med spontane jubelscener over det man så........eller hadde de drukket for mye?
Få sjanser, men fortsatt samme herlige innsats som i første......før det hele noe skuffende ebbet ut med 1-1.

Småsurt resultat etter spill og sjanser, men nå var det så mye positivt å se at jeg likevel koste meg som da Payet herjet for et par år siden!
Supporterne på tribunen koste seg, de interesserte som så kampen koste seg.......og optimismen er atter tilbake!

Et par spillere som spesielt bør framheves:
Arnautovic......slet og jobbet som en Gud. Rask, ballsikker og gode innlegg. Et NYTT LIV etter Bilic! Til slutt skadd og byttet.
Masuaku......kun sin 2. start. Lynrask på v. kant. Driblet, såledragninger, utrolig morsom å se tryllekunstneren m/sin ballkontroll. Til slutt sliten og byttet.

Likevel......nå var laginnsatsen og kjempingen på et HELT annet nivå enn under Slaven Bilic!
Ballgjenvinning: Der tidligere EN mann prøve seg (og 3 kikket på) var den nå 3 som ville gjenvinne (mens 1 kikket på).
Der lagdelene tidligere ikke hang sammen (har tidl skrevet om det på gml) var det nå et fullt samspill.
Joda, dette ser bra ut - på sikt. Vi får se! Optimismen er uansett tilbake!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.11.2017 kl 23:20 10339

I dag kamp mot elendige Everton - et like elendig lag som oss.
Everton som har sluppet inn 10 mål de 3 siste - og fikk 2 nye "stjernespillere" skadd i helga.
Gamle og udugelige Rooney kom inn på laget etter skadene. Til å LE av!
Dette MÅTTE DA bli seier!

De første 15: FULL kontroll og alt spill inne på E's halvdel!

16: WHU-spiller sender ball i beina på E-spiller foran vårt mål. Hart stormer ut for å redde situasjonen, men straffe.
Straffen reddes av Hart, men Rooney får den tilbake på hodet...og 0-1 til Rooney!
Ja,ja......en sjanse - ETT mål.

10 min senere. E med nytt angrep. Sender en ball mellom spillere. Den havner hos Bloody Rooney - og 2-0! Fy fan! Hvordan går dette an?

Resten av omg: Igjen full kontroll i spillet fram til pausesignalet.

2 omgang:
De første 5 HERJER vi med puddingene fra Liverpool. Possession i vår favør 96%.

Etter 64 min er possession 82%. Fortsatt herjer vi......inkl en kanon i tverrligger og så....... straffe!
Lanzini tok den som vanlig (når Noble var ute). Hadde tidligere satt 3 ned til venstre......og jeg håpet at det nå ble en variasjon!
Neida, ned til venstre - noe Pick'en i Evertons mål selvsagt også hadde forutsett - og flott redning.
Det var nå som fan.

Et par min senere: E's 3. sjanse. En merkelig ball inn i vår halvdel. Hart ute av feltet og klarerer......rett til Bloody Rooney på egen halvdel....
.......og hat-tricket var et faktum (dog et pent skudd i det tomme målet). Dette er så utrolig som noe kan bli!

Etter 76: E's 4. sjanse blir klarert, men til corner.
Corneren heades inn og 4-0. FY FAN I HELVETE at det går an alt det her! Helt utrolig!
Jeg måtte ut på balkongen og trekke litt frisk luft - og heller kose meg over de fine julelysene jeg i dag hadde hengt opp i vegetasjonen utenfor.

Da jeg fortumlet kom meg inn i varmen igjen sto det fortsatt 4-0........slik det endte.

Det VERSTE:
- RUNDSPILTE Everton framstår med ett som et genialt lag.
- Elendige Bloody Rooney (som kom inn fra sin benkeplass) framstår som et geni med sitt hat-trick. Hans første på over 6 år! FAAAAN!
- Tjukke og inkompetente Unsworth hoppet som en "sprettball" på linja - og også HAN ble vel genierklært etter kampen?
- Ikke spør meg - for jeg hadde for lengst fått LANGT MER enn nok!
- Dette var forresten "geniets" SISTE kamp som manager for Everton - før VÅR tidligere sjef; "Big Sam", overtar laget!
- Si meg; er alt dette forunderlige jeg i kveld har opplevd et KOMPLOTT? Ja, det tror jeg det MÅ være!

Hilsen Hammers........nå med tøff motstand i de tre neste.....nå når vi allerede ligger på nedrykk.
Borte mot MC, Hjemme mot Chelsea og Arsenal. Mao en KNALLHARD førjulsforberedelse!
Dette ser ille ut! Virkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
bel68
09.12.2017 kl 15:40 10217

Grattis med seieren Hammers .......
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.12.2017 kl 15:45 10200

Bel.
Takker for det. Er fortsatt helt skjelven etter denne bataljen.
Mål etter 6 min.....og deretter forsvare kassa i de påfølgende 89. (inkl tillegg).
Skriver vel noe senere i dag. Må bare roe ned litt!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
bel68
09.12.2017 kl 17:05 10180

Ja var en bra gjennomført kamp av Whu satt selv med hjerte i halsen vi har Everton i morgen vinner vi der så går vi forbi Chelsea ...ynwa....
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.12.2017 kl 20:04 10192

David Moyes.....heretter "Moisey" blant supporterne fikk endelig sin velfortjente belønning.
Vi har sett en gradvis KLAR framgang fra kamp til kamp, men resultatene har uteblitt.
Det jobbes, det forsvares tett - og det kontres i stor fart når det er mulig. En slags Drillo-stil og en komplett revolusjon - fra Bilic. ENDELIG!

Det ble 0-4 mot Everton, men som jeg skrev. FULL kontroll - og de scoret vel på sine 4 skudd?
Det ble 1-2 borte mot MC etter at vi tok ledelsen og overrasket ALLE i 1. omg.
Tøft til slutt etter massivt press - og denne H......'s Mike Dean som feildømte et frispark til MC som indirekte førte til 1-1.
Mike Dean som dømte oss bort hjemme mot MU for 1-2 år siden (0-2) og MU scoret på to SOLEKLARE offsidemål.
Fotballforbundet straffet skandaledommeren den gang med å sende ham ned et par divisjoner etter kampen!

NÅ var det hjemme mot Chelsea - og jeg gruet meg virkelig.
Det ble ikke bedre av at Erik "Grinebiter" satt i studio og fortalte om alle verdensstjernene vi skulle møte -
og hvor jævlig dette ville bli for bunnlaget fra Øst-London! Laget som slo hans Tottenham ut av ligacupen med 3-2 på bortebane.

Ærlig talt; hvor var stjernene deres? Vi hadde alt som var å nevne de første 20 min.
Glitrende spill, en tryllekunstner med ballen på venstre side i form av Masuaku - og et herlig ledermål fra Arnautovic etter 6. min.
Hans første for oss......og ble så lettet og glad at han hoppet opp på tribunen for å feire det sammen med fansen.
Selvsagt gult kort av slikt, men jeg skjønner ham godt!

ETTER 20 ble det verre. Det kom et par små skremmeskudd fra C, Morata gikk i bakken....men jeg var reddere for Ant Taylor enn for fallet.
Også DENNE sortkledde pipeblåseren har hatt skandalekamp mot oss - og det mot nettopp Chelsea. Ikke noe denne gangen.
Vi holdt ut til pause uten at C klarte å skape stort. Ikke mye fra oss heller, men taktikken var nå endret til et mer defensivt opplegg!

I pausen kom Grinebiteren med sine kommentarer.......og fortalte om håpløse Arnautovic som fikk GULT pga feiringen. Greit nok.
Overraskelsen var imidlertid STOR da han fortalte om den herlige Masuaku.......som Bilic klarte å gjemme på benken.
Han fortalte at dette var noe av det morsomste han hadde sett på en bane. Jeg måtte hente en Q-tips og rense ørene.....men så enig så enig!
Jeg har tidligere skrevet om Masuaku - og hans kjappe fotarbeid - og driblinger som var uten like.
Noen ganger trodde jeg at han gikk GJENNOM C-spillerne med sin ufattelige ballkontroll.

2.omg:
Conte hadde i 1. klart vist tegn på at han var fly forbanna på sine spillere. Svakt ledd ble byttet ut, og tungt skyts kom ut.
Presset økte.....med et C-lag som tidvis drev denne "overkjørselen". C-hamret på, men NÅ er vi skikkelig organisert der bak!
Der det tidligere (u/Bilic) var 4 forsvarere var det nå 8-9! Likevel......ikke mye konkret fra C - mest bare "trusler". Nesten-sjanser.
Vi kunne FÅTT straffe tidlig i 2......men Taylor viftet greit nok unna.

Masuaku hadde nå roet seg med raidene og dribleseriene sine. Han hadde nok fått instrukser i pausen.
Ellers løp spillerne som gale for å forsvare seg. Et par kontringer, men det var nå helt klart at de to på topp var tomme for krefter.
Arnie ble først byttet ut - og makker Antonio kunne knapt bevege seg da 20 gjensto.
Merkelige feilpasninger og ingen bevegelse. Da 13 gjensto la han seg fullstendig utslitt på matta - og fikk sin velfortjente avløsning.

I den andre enden fant man den evigunge Noble. Høyt og lavt og løp som en Greyhound utpå der.
Ikke alt var like vellykket, men den evigunge hadde med ett blitt som en konfirmant å regne.
LIKE ung hadde den mosegrodde Zabaleta blitt. Høyt og lavt, og ordnet opp i stor stil der bak til H. Hadde han funnet ungdomskilden???

10 min gjensto.....og jeg var helt skjelven. Dette MÅTTE ikke briste som mot MC!
Morata fikk en kjempesjanse, men skjøt utenfor da han var alene med Adrian.
7 gjensto.....og Hazard (tror jeg det var) med skudd som gikk farlig over.
90 - og 5 min lagt til. FEM min og vi hadde mer eller mindre forsvart oss heroisk i 89.min etter MÅLET!

Tribunen kokte - Conte var som en sint (eller var det oppgitt?) løve - spillerne jobbet utrettelig -
Moisey ruslet rolig rundt og så at en ny ligamesterskalp straks var hans - og jeg kaldsvettet og skalv av nervøsitet.......
før Anthony Taylor endelig blåste av - og NOK ET London-derby var i havn! Neste er Arsenal hjemme - nå på onsdag!

Dette var GØY. Jeg lo høyt av begeistring når herlige Masuaku satte på turboen og passerte disse stjernene på måten han gjorde -
og jeg har endelig fått troen på laget igjen (det fikk jeg forresten etter både Everton og MC).
Moisey har pr dd vunnet supporterne med sitt energiske og organiserte spill.

Elendige Hart (knapt tatt et skudd i år) sitter på tribunen, mens Adrian står støtt der bak.
Forsvaret virker endelig potte tett med et KOLLEKTIVT lag som forsvarer (det jeg etterlyste på gml forum).
De foran jobber som helter - og scorer nok mål til å kunne vinne. Snart er også Chicharito klar igjen etter skade.

Hilsen Hammers......som trengte noen timer på å roe ned etter kampen!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.12.2017 kl 23:47 10094

Den drøye "Helvetesuka" går nå mot slutten. MC (b), Chelsea og Arsenal hjemme.
Jeg så for meg NULL poeng på disse, men MC ble "nesten" slått - og Chelsea FIKK bank!
I kveld kom The ARSE på besøk! Jeg hadde en brukbar følelse.

Første omgang var en halvslapp sak. Mest ARSE, men Arnie headet inn 1-0 etter en fin crosser fra Masuaku.
Dessverre sto han 10-15 cm offside før headingen gikk inn.......så fortsatt 0-0.
ARSE hadde et skudd i stolpen og ut. Ellers var det kun "nesten" som foregikk på matta.

2. omg:
- Helt klart at det hadde blitt utvekslet høye ORD i begge garderober.
- Tempoet var skrudd opp flere hakk - og omgangen startet med at Arnie var gjennom, men lobbet over i PISSREGNET!
- Spillet bølget i begge retninger og morsomt å se på.
- Ut i omgangen begynte jeg å merke meg dommer MOSS. Fyren som ALDRI dømmer FOR oss. Heller ikke i denne kampen!
- 73. ARSE overtok og jeg følte et visst ubehag. Etter mitt syn var nå ETT poeng greit nok!
- 79. Antonio virket kjørt - også i denne kampen. 2 min senere ble han erstattet av VÅR super-sub; Chicharito.
- 86-88. Arsenal-supporter MOSS kom i julegavestemning. Endelig fikk vi et frispark og Corner.
- 89. I etterkant av corneren roter ARSE det til der bak.......og Noble sender en herlig ball til Chic som står alene med keeper.
- Skuddet går......Moisey jubler på linja (for 2. x i kveld).......jeg hoppet i stolen.......og får fornyet tiltro til Julenissen.........før
- ......ja før jeg registrerer at ballen dundrer i tverrliggeren og 5-10 cm UTENFOR streken. Nei, Julenisser finnes nok ikke likevel!
- 2 min lagt til. Etter 2 min 04 sek klarer den der helvetes MOSS å dømme frispark til ARSE. Et par og tjue fra mål?
- Den endte heldigvis i den granittblokka Moyes har konstruert........og det ender 0-0.
- Greit nok for min del......selv om vi da rykket ned til 19. av de 20 lagene i toppdivisjonen.
- Nå er det FULL kontakt med alle lag over (4 poeng til 11.plass).
- Og nå blir MC, Chelsea og The ARSE byttet ut med Stoke, Newcastle og Bournemouth. N hjemme - de andre borte.
- Dvs......fk tirsdag skal vi dessuten møte The ARSE borte i kvart'en i ligacupen. Det blir vel mot et reservelag, skulle jeg tro.

Hilsen Hammers......kjempefornøyd med 4 poeng på de 3 kampene jeg var sikker på skulle føre til NULL!



Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Odi.1
14.12.2017 kl 08:48 10052

bleste du i bobble blåseren din?
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.12.2017 kl 23:03 10016

Bunnoppgjør mot Stoke i dag, og jeg hadde STORE forhåpninger etter de 3 foregående kampene mot topplag.
Avspark ble utsatt med en time pga strømbrudd i området - noe som medførte at jeg ikke fikk sett opptak av kampen før kl 2005.
I mellomtiden slo jeg i hjel tiden med å se halve filmen "De 7 uovervinnelige" - som er en av de Sumo har lagt ut gratis nå i jula.
Grei oppladning, det......nå når de 11 uovervinnelige skulle ut på banen.

Kampen startet i et høyt tempo fra begge lag - uten at det ble skapt stort å skrive om før i det 18.min.
Stoke fikk et frispark som ble lempet inn til Shawcross - som headet i stolpen og ut til Masuaku.
Han sender en lekker pasning til Lanzini som beinfløy i 60-70 m med ballen før en Stoke spiller la han i bakken inne i feltet.
STRAFFE! Så vidt jeg husker vår 1. i år......og kanskje ikke den klareste jeg har sett.
Litt vanskelig å si pga kameravinkelen, men jeg tror S-spilleren kakket Lanzini i foten før han falt.
Dommeren hadde uansett BESTE tribuneplass til hendelsen - og HAN var ikke i tvil.
1-0.......Noble puttet den sikkert inn.

Minuttet før pause hadde Arnautovic en kjempesjanse som han blåste like over. Kunne lett ha stått 2 der!
Arnie som KOM fra nettopp Stoke ble selvsagt hånet på tribunen.
De samme tribunesliterne skulle få se LANGT MER av beistet ETTER pause......det beistet de selv elsket så sent som i fjor!

2.omg - og nå begynte det VIRKELIG å skje ting på banen:
47. Driblesterke Masuaku fintet ut 3 mann som sto rundt ham - før han ble hugget ned. Frispark.
48. Sparket ender med ball til Arnie som header i tverrligger og ut.
58. Nydelig spill. Arnie alene med keeper som redder med kroppen.
60-65. Stoke ypper seg stadig mer, men har fortsatt ikke ETT skudd på mål!
66. Vi kontrer. Herlig spill som ender med at Arnie dundrer ballen i tverrliggeren.
70. Ny kontring - og Arnie skyter i sidenettingen.
72. Stor S-sjanse da Shawcross headet like over fra 6-7 meter.
73. Kontring igjen. Arnie fører opp. Ball til Sakho som gir en elendig ball i retning Lanzini - som ville ha stått foran tom kasse.
75. 2-0 til ARNIE etter pent samspill som ender hos giganten. Skyter sikkert i mål fra 7m. Endelig......ble hevnen søt!
81. Stoke går i FULLSTENDIG oppløsning. MYE tumleplass for våre lette angripere mot deres tungvektere som nå "henger" i tauene.
82. Herlig kontring igjen. Ball til Sakho som hælsparker den utenfor. Her skulle det i HVERT fall stått 3........og LETT 5!
86. 3-0. Kontring igjen fra eget område. 2 pasninger - før ballen ligger i nota til Stoke. Denne gang via Sakho som var nr 3 på den.
87. Publikum småløper ut av tribunen. Hadde brannalarmen gått?
89. Kontring nr ørten. Chicharito alene med keeper, men han får den midt på.

Deretter skjedde det lite - og en SVÆRT komfortabel 3-0 seier.
I skrivende stund fra 19. til 15, i et jafs.......og neste gang er det overkommelige Newcastle hjemme.
Hvis alt går som "normalt" gjør vi da et nytt byks på tabellen.

I mellomtiden er det kamp nå på tirsdag borte mot "the ARSE" i ligacupens kvartfinale.
Jeg utelukker ikke noe! De stiller vel med et svekket mannskap i denne cupen........mens the Moisey revival continues!
Nå med 7 poeng på de 3 siste - og NULL mål sluppet inn!
Laget er ikke til å kjenne igjen etter at "Onkel Bilic" forlot roret......og det beste av alt - spillerne ser ut til å NYTE sin nye hverdag!

Hilsen Hammers.......som heller får fortsette med de 7 uovervinnelige.........
.........men det blir kanskje et lite antiklimaks i forhold til de 11 jeg nettopp har sett?
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.12.2017 kl 22:05 9981

Noen etterord etter gårdagens kamp.
Da "ARNIE" Arnautovic (navnet spiller MEST på Arnold Schwartzenegger's "kallenavn" - begge er østerrikere - og m/lik støpning)
ble byttet ut i 2.omg - la jeg merke til en rasende Mark Hughes som ropte og skreik noe til sin tidligere spiller.

Om det var fordi A hadde symboliserte med armene krysset over hodet (vårt symbol for de to hamrene - the Hammers),
om det var fordi han brukte 10 s for lang tid på å forlate banen eller fordi han hadde herjet med Stoke og scoret vet ikke jeg.
Men jeg SÅ hvor forbanna Hughes var!

I dag har en ny kameravinkel og "leppelesere" avslørt hva manageren egentlig SKREK:
Ikke mindre enn: " (you) fucking ungrateful fucker".....der han sto som en sint okse på linja - med hat i blikket!
Da de to passerte hverandre gikk A rakrygget forbi og ofret ikke "oksen" et eneste blikk (noe som NEPPE dempet blodtrykket).
A plukket heller opp noen "suvenirer" som ble kastet mot ham fra tribunen - før han forsvant i garderoben. Trolig like greit. det...:-)!
Det lå et lite klipp fra episoden på twitter i formiddag, men dette er nå fjernet (jeg skulle egentlig lime det inn her).

Nå ligger det i kortene at Mark Hughes pga dette vil få et oppgjør med FA.
Ikke rart......for hvor mange ANDRE managere har DU sett som har gjort noe tilsvarende til en motspiller som rusler av banen?
Personlig kan jeg ikke huske EN!

Hilsen Hammers..........som lurer på om det var et resultat av frustrasjon over hvor elendig hans Stoke egentlig var.
De hadde ikke ETT skudd på mål ila 90+ min (kun den ene headingen i stolpen og ut - og som egentlig ikke så farlig ut)!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.01.2018 kl 00:54 9902

Da er julehøytiden med div fravær over.
Fotballmessig ikke noe å juble voldsomt over, men jeg fikk meg da en ny drakt i julegave!

I dag var det "skjebnekamp" hjemme mot WBA.......laget som lå på plassen under oss.....
.....og begge under den ÅRLIGE streken man alltid skal kjempe mot! Et helvetes liv, det her!

1.omg:
- Vi dominerte fullstendig.
- Lanzini med en kanon som fikk meg til å hoppe i stolen, men Foster i WBA-buret var nede som en katt og fikk slått ut. Utrolig.
- 29 min: Surr på midtbanen, WBA fikk tak i ballen, skudd i ryggen på en av våre spillere, ballen i PERFEKT BUE over keeper......og 0-1!
- Hvor i HELVETE kommer denne bedritne uflaksen fra?
- Trodde det holdt da dommeren ga et HELT feildømt mål i jula med 4 min på OT - og en Bournem-spiller slo ballen i mål m/hånda til 3-3.
- Resten av omgangen: Nytt knallskudd fra Lanzini som katten igjen fikk fistet ut. Grei kontroll, men håpet sank da dommer blåste e/45!

Grep måtte tas i pausen!
- JEG plukket julegaven (drakten) ned av veggen og trakk den resolutt over hodet (som en 12. mann på banen). MOYSIE satte inn Noble.
- Drakten har jeg tidligere kun benyttet i 2.omg mot Bournemouth.
- DA snudde vi en håpløs kamp med 2 sene mål......og JEG håpet nå på gjentakelse.

- 46 min: Herlig åpning. Carroll med skudd/styring noen få cm over et gapende mål!
- Huff.......denne skadebefengte karen......som nylig ble omtalt av fansen som en batteridrevet julegave UTEN batteri!
- Bare å gi opp dette vraket!
- MÅL 59 min: Cresswell m/innkast - ballen tilbake - perfekt innlegg til den batteriløse..som spretter i været - og stanger inn i hjørnet!
- En HERLIG GOAL i typisk Carroll-stil - som jeg SÅ i mål ca 5 m før den egentlig var det.
- Jeg måtte ned i kjøler'n for å hente en Box - og tørstet etter EN TIL.....akkurat som WHU ute på banen!

- 78 min: WBA stormet mot Adrian i vårt mål, og Ogbonna med fantastisk jobb som kjempet seg foran og fikk blokkert.
- Der var jeg SIKKER på at kampen var punktert! At Ogb. hadde en slik spurt på lager må vel ligge til Moysies nye treningsopplegg?
- 4-5 min før slutt: Flere skarpe sjanser, men den helvetes ballen VIL bare ikke inn. Det er ALLTID en fot eller noe annet faenskap i veien.
- 90 min: Dommeren legger til 4. Vel, 1-1 er da ingen katastrofe, men dette burde absolutt ha vært 3 til oss.

- 92,40: WBA m/kontroll over ballen...og ALT håp er i realiteten ute! De prøver et innlegg som vi stanger ut! Greit nok med ETT poeng!
- 92,50: Vi vinner ballen med Lanzini på egen halvdel. Han stormer over midtstreken, legger ut til venstre der Arnie er med på løpet.
- 92,58: Arnie crosser ballen skrått i feltet til den BATTERILØSE - som fra 6 m (3 m ut fra dødlinja = skrått hold) dundrer den sikkert inn!
- Stadion eksploderer, jeg eksploderer og Moysie eksploderer. HAN er fly forbanne fordi spillerne ligger i en haug på linja og feirer seieren.
- Deretter legger dommeren til ytterligere 1,30 min.......but who cares.....DETTE var endelig VÅR DAG!

Hilsen Hammers.......som registrerer at man nå ligger på "sikker" plass som nr 16.
1 poeng over nedrykk......og 4 poeng under 10.plass. Det er et ROTTERACE der nede.......i de mørke tunnelene!
ELLERS registrerer jeg at vi også DENNE gang scoret 2 mål i 2. - etter at den 12. mann kom på banen! Tror jeg må fortsette med det!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Cutter
03.01.2018 kl 14:15 9873

Skal vel en tur til Wembley imorgen. Kan bli vondt det. Mye som skal hevnes. Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.01.2018 kl 00:06 9825

Så var det Wembley igjen.....mot The Fucking Bastards!
ETT poeng vil være bra, noe mer vil være en forsinket julegave.
Realistisk: Tap med et par mål og denne Kane putter dem vel igjen!

1.omg:
Alt som forventet. Spurs spiller og spiller.......mens vi ligger der bak med 8-9 mann og stanger ut.
Et par små Spurssjanser, men en behagelig rolig kamp for en i Claret and Blue.
_________________
PAUSE - og 0-0.
- Jeg plukker min nye drakt ned fra veggen igjen - samtidig som telefonen ATTER ringer hos Metropolian Police!
- "Bobby Moore har forsvunnet fra sin sokkel" (utenfor banen) - sier en opphisset stemme! Akkurat som SIST - da vi snudde i 2.
- Den 12. mann har nå blitt til den 13.
_________________
2.omg:
- Startet som 1. ble avsluttet. VI skulle ha ETT poeng - Spurs skulle ha TRE!
- Spurs spiller - vi rydder unna.
- 58-69 min: Ganske hett rundt keeper Adrian (og en ubehagelig tid for min del), men A ryddet greit opp ved alle tilfeller.
70: Vi prøver et forsiktig angrep på venstre. Ballen ender hos ustabile Obiang på rundt 27 meter.
70,03: Huff....Obiang.....da blir det vel 10 meter over igjen?
70,05: PAAAANG! En KANONKULE i venstre vinkel som Loris bare kan vinke farvel til - og ønske lykke til på ferden!
70,06; JEG skjønner ingen ting, ballen spretter et par ganger i nettet før armene går i været med et BRØL
70,08: Den ene naboen titter nervøst ut av vinduet - mens den andre roper barna sine inn igjen!
70,10: SMS'en lyser opp, og det snakkes om det STORE ranet?

83: Lanzini blir tacklet med knotter og strakt ben. Mike Dean står 5 meter unna, og vifter videre med armene. Utrolig!
83,30: Spurs ruller opp - legger ball til Son - som fra 25 dundrer i vei - og lager en nær tilsvarende scoring som Obiang.

Resten av kampen: VI har et par kjempesjanser til å vinne. Spurs har flipperspiller innen vår 16.meter.
Det ender 1-1.......og alt i alt helt greit for min del! Vi KUNNE ha vunnet - men jaggu kunne vi også tapt!

Apropos kontroversielle Mike Dean - som nå har dømt oss vekk i kamp etter kamp:
- Helt usynlig (heldigvis) helt fram til Lanzini skulle ha fått frispark - og Spurs deretter scoret.
- Spurs med 3 rop om straffe ila kampen:
- 1. skulle de vel hatt? 2. Kane hadde vel halvt ramlet da Zaba dro litt. 3. Kane avblåst for offside før situasjonen oppsto?

Et godt resultat for oss........og nok et stikk til Bastardene!
Merkelig nok; også denne gangen kom det en NY opphisset telefon til Met Police ETTER kampen.
Bobby Moore er plutselig tilbake på sin sokkel!
Trolig en sak for "Åndenes Makt"!

Hilsen Hammers........som legger til at H. Kane egentlig kun så ut som en snill speidergutt blant MENN - ute på banen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2018 kl 00:27 9846

Hammers!
Har du holdt liv i denne tråden i 2 måneder HELT alene!?
Imponerende!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.01.2018 kl 00:35 9831

Måyso bleser bobler nå...
Good Riddadans...
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.01.2018 kl 00:37 9853

Må være fornøyd med dette, synd med baklengs en i sluttminuttene, men tross alt Spurs som Styrte kampen 2x45 min.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.01.2018 kl 00:58 9825

Ja, egentlig ganske spennende for min del.
1-1 var helt grei for min del......og sikkert også for de lag som ligger rundt Bastardene.

At en "B"-supporter i Sumo-studio kan lage diskusjon av straffesituasjonene er vel litt søkt.
- Den 1. grei......og også JEG ville ha vært skuffet av denne forbanna Mike Dean.
- Den 2.; Zabaleta og Kane kolliderer, Z legger armen på K (uten noen STERK dragning), men K legger seg erfarent ned.
- Den 3: Hva diskuteres i studio???? Kane var OFFSIDE før situasjonen med Alli! Med andre ord en IKKE-sak!
- At Petter Myhre er med på tullet til keeperlegenden er for meg litt uforståelig!

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.01.2018 kl 02:28 10072

Her er NOEN FÅ kommentarer fra Bastardene i Londons nordre slum......og spes den herlige siste viser vel litt om deres nivå...:-)!.
Tydelig skuffet igjen, men klart det; når de møter et delvis reservepreget lag hjemme......så kan man vel ikke vente seg stort annet!

"Two points dropped. Everything else is history. The reasons for point drop that were under our control, was our continued inability
to breakdown a packed defence. We must have dropped between 10-12 points in a similar fashion this season. West Ham are much
improved under Moyes, I didn't see that coming when he was put in charge."

Credit where none is due. A great, fortunate goal from Pedro Obiang. Overall, we failed to win rather than West Ham getting a well
deserved draw - they were awful and praise should never be given for a performance like that, it's the worse side of football. It's easy
to spoil a game, it's much more difficult to be creative. Enjoy your relegation battle - there will be a cup final, the final game when it's
not mathematically possible for you not to go down."

"For all that money spent by West Ham they come to Wembley and have one fluke shot on target and go home happy.
Wonder if anyone will call them out on putting 10 men behind the ball. Moyes will be hailed a genius but surely they aspire to more than this."
- Robspur12

"West Ham have more striker options than us yet every game they play ultra defensive.
They spend far more money than their relegation rivals and that's the best Moyes can produce?"
- Robspur12

"Those p*key clams dont deserve a point. Fucking shameful how they set up and played today."
- Anon

"Fuck West Ham, the sooner these c*nts are relegated the better. Sick of us being their cup final and their arsehole thug support."
- the dza

Mvh.......A Happy Hammer!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2018 kl 11:00 10038

Dette er eneste tråden på HO som er verd å følge;-)

Og Mike Dean, en takling med stor fart og kraft, strake ben og knottene først, som den mot Lanzini er frispark og gult kort. Alltid.

Husker godt i fjor Dean dømte ManU-WH 2-0.
Der Dean først ga rødt til Feghouli tidlig i kampen, og vi måtte spille store deler av kampen med 10 mann. FA opphevet etterpå det røde kortet.
Litt senere i kampen godkjente Dean en Zlatan scoring fra offside.

Ikke å vente at vi mister poeng i slike kamper.

Og Dean, etter den kampen ble han sendt ned for å dømme championship en periode.

Kanskje Dean igjen bør dømme championship noen kamper...

Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
bel68
07.01.2018 kl 15:40 9973

Hammers er du svett no ......whu må reise seg etter pause no...ynwa
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.01.2018 kl 20:22 9969

3 runde i FA-Cupen - borte mot lag nr 2 i League One - Shrewsbury.
Helt klart at Moysie har nedprioritert dette, for laget vi stilte med var årets svakeste mannskap.
Dette inkluderte også reservene (inkl Samuelsen) - som KUN bestod av U21 (+ keeper) som ikke har spilt en A-kamp for oss.

Oppsummeringen kan gjøres svært kort!
- Banens ENESTE lyspunkt var en utrolig lav sol som kastet 10 m lange skygger av spillerne - og som Hart hadde i fleisen i 1.
- Resten var BEKMØRKT og TANNLØST, ja slik at jeg trodde det var en bedriftskamp som hadde forvillet seg inn på skjermen.
- Har knapt sett på makan til måking, hodetennis, feilpasninger, giddesløshet og you name it!

- Vår beste var igjen 18-åringen Declan Rice......tett fulgt av 21-årige Josh Cullen.
- Dessverre ble også sistnevnte etter hvert tannløs - da han e/75 fikk et spark i munnen - og reprisen viste at en tann spratt ut.
- Han kom heldigvis innpå igjen da det verste blodsølet var tørket bort - og tanna var funnet på gressmatta.
- Heldigvis, for da 1 min gjensto reddet han dagen med en avgjørende takling da en S-spiller snappet ballen og stormet mot Hart.
- Dagens desidert største mulighet til Shrewsbury - som i tillegg hadde 2-3 andre brukbare.
- Vi: 0 (NULL) farligheter ila 94 min.....og ikke ett seriøst skudd på mål.
- Dette til tross for at vi hadde den jævlige sola i ryggen i 2. - de verste solforhold jeg har sett på en fotballbane.
- For ordens skyld; Samuelsen fikk ikke noe spilletid.

Hilsen Hammers.......som i hvert fall ligger i "hatten" når 4 runde skal trekkes (i morgen?).
Dette i motsetning til The Gooners.......som tråkket på et bananskall og endte på snørra mot Nottingham Forest!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Cutter
08.01.2018 kl 14:43 9986

Ikke bare Dean som bør til championship. Makan til møkkalag som WH skal du lete lenge etter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
questi
08.01.2018 kl 14:47 9980

Hammers.. kom over til REC-trådene og kommenter!!! :)))
Gi din TA-ekspertise om hva i all verden er det som er i ferd med å skje!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.01.2018 kl 23:00 9961

Cutter.
Det du så i går var ikke West Ham United........men et WHU XI - sammensatt av spillere som tidligere ikke hadde spilt sammen.
Gamlingene hadde helt klart null energi - etter å ha spilt 3 kamper ila den foregående uka.
__________________________

I kveld spilte vårt U23 borte mot Manchester United - og tok en fortjent 3-0 seier.
Martin Samuelsen var gledelig nok en av målscorerne - etter "a rifleshot high in the net"
Jeg legger link til sammendrag av kampen i morgen. Morsomt å se Samuelsens mål der.

I FA Cupens 4 runde endte trekningen med:
Bournemouth/Wigan v Shrewsbury/WHU - der Wigan og vi har hjemmekamp i omkampene i 3. runde.

Josh Cullen, ref sparket ut en tann (Moyes sier det var to), ble sendt rett til tannlege e/kampen, og den ble midlertidig stiftet på plass. Var hos tannlegespesialist i dag - og vil ha et større inngrep i neste uke for varig montering.

Tips, hvis man selv kommer i en situasjon der en tann slås ut (og slik ble Cullen's tann ble behandlet):
Legg den i et glass m/melk. Melkas Calsium holder tanna så frisk og levende som mulig før man kommer seg til tannlege.

Hilsen Hammers......nå også som dentist!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2018 kl 10:21 9894

Hvorfor selger vi egentlig Sakho?
Det er jo den beste målscoreren vi har...når han får lov til å være på banen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke spiller mer.

Bare vent å se, han vil bli en hit i ny klubb, og WH blir sittende med svarteper.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.01.2018 kl 22:15 9859

Så var det Huddersfield borte. Fortsatt mange skader og i dag kun 6 mann på benken!
Dette lovet ikke godt, men Arnie var heldigvis tilbake. Får bare håpe at han er "påskrudd" i dag - tenkte jeg!

Det åpnet kjedelig. En forferdelig midtbanekamp det første kvarteret, og ingen av lagene skaper noe som helst av verdi.
MEN, vi begynte gradvis å presse spillet inn på Hudds halvdel. Arnie hadde et par spede, men lovende forsøk på raid.
Samspillet med Lanzini satt ikke. Lanzini som jeg flere ganger huffet meg over. Dette er hans dårligste kamp for oss på år!

24: Hudds keeper spiller en ball til egen midtstopper.
Arnie som en klegg i beina på ham, og fyren mister ballen.......som nytente Noble plukker opp. Avanserte - og BANG til 1-0. Godt kjempet!

Deretter skapte Hudds lite før i det 40. min. Raider opp på høyre side - og skrudde ballen perfekt i motsatt hjørne,
Adrian sjanseløs, men hvor i helsike var forsvaret?
Dette var skikkelig DRITT - like før pause. Nå blir det vel kanskje en NY omgang med mye trykk mot?

2.omg.
Nå fikk jeg oppleve de morsomste øyeblikkene jeg kan huske......siden Payet's tid.
Vi hadde avspark - etter 3 trekk var ballen hos Arnie - han vippet den over motspiller, snurret rundt - og dundret den kontant i kassa! 2-1!
Fytti rakker'n .....etter 11 sekunder! Hadde Moysie tatt fram noen triks fra gamle dager og servert en "skarp en" i pausen?
Ikke vet jeg, men med ett VAR vi SKARPE.

- 52 min. Corner inn i feltet. Ogbonna headet, og ballen ble reddet på streken av tvillingbroren til Anders Behring Breivik (Moy).
- Ja, det var så nært at en skalk av kula var over streken.
- 4 min deretter: Arnie fikk ballen midt på H's halvdel. Stormet fram, vippet til Lanzini - og 3-1!!!
- 5 min deretter: Arnie fanger ballen v/midtstreken. Fosser fram - triller til Lanzini - og 4-1!!!! Oh, HAPPY day!!!
- Vi fortsatte bare å angripe en stund til, men det førte ikke til noe.
- I stedet fikk H et frispark som skiftet retning, men kvikke Adrian fikk slått unna. Så litt småskummelt ut.
- Da 10 min gjensto hadde supporterne til de blå/hvite med flekker av rødt "neseblod" på drakten sett nok - og strømmet ut.
- Ut måtte deretter Arnie - og så Lanzini. Kampen døde med det ut! Greit nok .......for ikke HVER dag vi vinner 4-1 på bortebane.

På tabellen gjorde vi med dette et kjempebyks opp til plass nr 11........kun 2 poeng bak nr 9.
Hvem kunne tro noe SLIKT når denne tråden ble startet for 2 mnd siden???
Vel, jeg var STOR optimist (håp, tro og kjærlighet) da jeg først skrev, men DETTE er over all forventning.....!

Under Bilic var det:
En slapp, usynlig og daffende Arnie som jogget litt rundt - når han gadd. Ikke skjønte JEG at vi kunne gi 250 mill NOK for vraket!
En Masuaku som hadde grodd fast på benken, men som NÅ i flere kamper har vært Man of the match.
En Noble som supporterne dømte ut, men som nå er tilbake i god gammel stil - der han løper og jobber - og også scorer mål.
En negativ tone hvis vi tok ledelsen. Skulle "sikre" bak - noe vi aldri har lært. Ble tatt på det. NÅ er det full fart fram til kampen er over.
Et forsvar som var MER lekk enn en tesil. NÅ slipper vi nesten ikke inn mål i det hele tatt. En UTROLIG utvikling.

De kommende 4-5 kamper er mot lag som ligger bak oss på tabellen.
Viktige 6 poengere, men normalt langt lettere å møte enn "the great" 6!

Man of the match: En MAJESTETISK "Arnie" Arnautovic.........som etter hvert OGSÅ ryddet opp i stor stil i forsvar når Hudds hadde corner!
Muskelbunten scoret ETT - og var nest sist på de 3 andre. En ENORM prestasjon - og terningkast 10 til Bilic's slappfisk....;)!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.01.2018 kl 00:39 9781

Interessant å se Sumo-guttas oppsummering av siste rundes 10 beste mål i kveld - etter at Man U oppskriftsmessig banket Stoke 3-0.
- Nr 7 var Arni's forarbeide der han overtok ballen på midtbanen før han vippet den til Lanzini.
- Hangelands VINNER var Arni's 2-1 mål etter 12 sek ut i 2. omg - der han vippet den over motspiller og dundret den inn.
- Tottenhams fine mål av Eriksen havnet på ca 3-4........noe som fikk Erik Grinebiter til å se rødt!
- Med dette fikk han seg en NY nesestyver av "dette forbanna West Ham laget" som har plaget ham i hele år. Ho, ho.....slikt gleder!
- Det ble selvsagt litt diskusjon etter at lista var presentert. Grinebiteren ville ha Spurs øverst.......men OGSÅ JEG synes at Arnie var best!
- Bra Brede.......du kommer deg virkelig med dine analyser og vurderinger - samtidig som Grinebiteren bare blir ENDA bitrere på WHU!

I morgen er det omkamp mot Shrewsbury i FA-Cupen.
Troppen begynner å bli syltynn, og også denne gang vil en del U21 spillere starte. Jeg tror Arnie, Lanzini og & STARTER på benken.....?
Sakho er ute, han trener ikke pga en påstått skade som ikke vises på scan (hørt den før?).
Fyren er "skrudd" i topplokket og må snarest bort - og har ikke gjort NOE etter en bra første sesong - for noen år siden.
Chicharito er usikker med forkjølelse, Antonio blir kanskje ute for sesongen, Carroll, Fonte, Reid er alle ute.
Spent på hva vi egentlig stiller med, men det hadde vært morsomt med en involvering av Samuelsen mot en slik motstander!

Dagens pressekonferanse ble forresten ledet av assistenttrenerne (første gang dette skjer).
Kanskje Moisey var fraværende pga jakt på/samtale med en evt ny spiller? Det trengs virkelig!

Hilsen Hammers........som synes denne Shaqiri på Stoke hadde passet bra. Et herlig arbeidsjern - som i fjor jobbet med Arnie!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.01.2018 kl 20:47 9750

I dag omkamp mot Shrewsbury i cupens 3.runde. Av de 7 siste omkampene vi har hatt i denne runden har vi vunnet 5.

Denne gangen stiller vi med et SVÆRT ungt mannskap.
Av de faste kun; Ogbonna (solid i forsvar), Obiang, Lanzini og Masuaku (solide) på midten.
På benken Zabaleta, Arnie, Noble og Samuelsen. De 3 førstnevnte blir nok introdusert hvis det begynner å brenne på dass!
Jeg tviler på at jeg får sett kampen noen sted. I så fall er det løpende skriftlig blog-overføring. Kjedelige saker.
_____________________
Jeg redigerer inn evt høydepunkter/mål her:
- PAUSE.....og 0-0. Vi hadde full kontroll uten de store sjansene. S hadde ikke noe å by på. Ca 70% - 30 i vår favør.
- Tipper Arnie (og kanskje også Noble) kommer inn etter ca 60 hvis vi ikke scorer innen den tid.
-------------
- 85 min: Fortsatt 0-0 . Arnie og Noble inn etter 69. Interesserte kan HØRE overføring fra BBC her:
http://www.whufc.com/news/articles/2018/january/16-january/listen-live-west-ham-united-v-shrewsbury-town
- Det går mot ekstraomganger. Arnie skjøt nettopp i nettveggen.
- Første extraomgang over. Vi har hatt to baller stoppet på streken. S har ikke skapt stort.
- Kun EN extraomg igjen.......og jeg begynner å tenke på drømmen min - der vi bommet på de to straffene.
- 112 min. 1-0. Unggutten Reece Bruke putter ballen inn etter corner. Hans første mål for oss. Dette KAN vi ikke nå tape!
- DET ENDTE 1-0, men dette var svette saker. Får nok sove langt "tørrere" i natt.
______________________
Hilsen Hammers.......som forresten i natt drømte at det var uavgjort etter ekstraomganger - og det måtte straffespark til.
Vi bommet på de 2 første, mens Shrewsbury scoret.
Før den siste til begge lag lå vi ett mål under, men så bråvåknet jeg..........ganske så svett!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.01.2018 kl 15:06 9724

Her er et TV-sammendrag fra gårdagens kamp, der reporterne var i "100", sjansene var i "100" (Lanzini-show + Shrewsbury's kjempesjanse i 2 omg),og unggutten Reece Burke var i "100" - med sitt sene vinnermål.
Han var så glad at ikke helt visste HVORDAN han skulle feire..........og hadde et dusin slektninger på tribunen.
Dette er VIRKELIG verdt å se for fotballelskere.........og høydepunktene blir bare bedre og bedre utover i kampen:

http://www.whufc.com/news/articles/2018/january/17-january/highlights-west-ham-united-1-0-shrewsbury-town

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.01.2018 kl 23:38 9689

I dag hjemme mot Bournemouth, laget som jukset seg til 3-3 mot oss på 2. juledag - da utligningen ble slått m/hånda i mål i siste sekund.
Det åpnet herlig, og vi var raskt ute av startblokkene - for en gangs skyld. Regjerte de første 25.
Deretter kom Bournemouth, og det hele jevnet seg ut. Flere halvsjanser til begge, men omgangen endte 0-0.

2.omg - og vi åpnet like iherdig som i første. I perioder i starten haglet det formelig med halvsjanser til oss.
Bl.a. stormet Arnie rett mot mål, men ble hindret av en forsvarer i siste liten.*

63 min: Lanzini måtte ut med hamstring.
9 min senere scoret B med denne lille energiske kruttønna ved navn Frazer.
Ikke nå igjen, tenkte jeg......og sendte tankene til i fjor - da King scoret hattrick mot oss.

Ikke noe å bekymre seg over, for vi angrep RASKT. RETT fra avspark (producer fikk det ikke med seg) -
og Chicharito gjorde 1-1 ca 60 sek etter at ballen lå i VÅR not og B var hadde avsluttet sin feiring.
Deretter svingte det i begge retninger.
Cresswell måtte ut med krampe, og jeg begynte å si meg fornøyd med 1-1.....før kampen ebbet ut med dette resultatet.

11.plassen opprettholdes med det - og neste ligakamp er hjemme mot Crystal Palace om 2 uker.
DET oppgjøret har jeg historisk gode erfaringer med, men først er det borte i FA Cupen mot lederlaget i Lge One - Wigan.
Trolig tøffe saker - mot laget som slo ut Bournemouth 3-0 i forrige rundes omkamp - og sikkert får et helvetes kok på tribunen.

Hilsen Hammers

Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
plaff
21.01.2018 kl 08:54 9686

Gøy å lese tråden din. West Ham virker langt bedre etter Moyes tok over butikken. Han ser ut til å få mer ut av en tropp som fortjener å ligge høyere.

Om Moyes får noen sesonger tror jeg dette kan bli et lite eventyr.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.01.2018 kl 21:11 9644

Plaff.
Takker for det. Jeg skriver det jeg tenker og føler - og i en uformell form.

Enig i det du sier ang å få mer ut av spillerne.
Dessuten er de nå godt trente - i motsetning til under Slaven.
I tillegg er det gledelig å se at unge spillere endelig får sjansen. Rice, Burke og Cullen har alle gjort en fin figur.

Rice har vært "Man of the match" i et par ligakamper, Burke scoret vinnermålet i omkampen mot Shrewsbury.....
.........mens Cullen var MoM i den første kampen + "tannepisoden" som de TO store høydepunktene. Det BLIR nok bedre!

Hvis Moysie får bli noen år vil han få tid til å bygge opp sitt eget lag - med egne spillere.
Da blir dyr fyllmasse byttet ut med bedre spillere.
Får bare håpe at det skjer noe konkret nå i transfervinduet - for stallen er pr dd ganske så tynn!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.01.2018 kl 09:46 9609

FULL KRISE!!!

- I kampen mot Bournemouth kunne man se at Lanzini ble byttet ut pga "hamstring" (muskelen på baksiden av låret).
- Sent i går kveld kom melding om at ARNIE led samme skjebne. men ikke fullt så alvorlig som Lanzini.

Undersøkelser så langt antyder at Arnie vil miste de ca 3 neste ukene, mens Lanzini vil få et dobbelt så langt fravær.
Utrolig ubeleilig at våre to klart beste kreative spillere er ute av dansen når vi om en uke skal møte nedrykkskandidat Crystal P -
og helga deretter Brighton.

Hilsen Hammers........tidligere som en logrende bikkje som skjønner at den skal ut på tur.
NÅ som en logrende bikkje som med ett forstår at den IKKE skal ut på tur..........og halen faller som en stein mot bakken.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.01.2018 kl 16:39 9583

Toppspiller på vei inn. Gjennomførte Medical i ettermiddag!

Portugiseren Joao Mario kan være WHU-spiller ila kvelden - etter at Medical allerede er gjennomført.
Den utmerkede midtbanespilleren kom til Inter Milan for £ 39M i aug 16 - og er nå på vei på LÅN til oss ut sesongen.
Lånesummen er på totalt £ 3,5M (ca £ 219.000 pr uke).

Etter låneperioden er det satt en prislapp på £ 26M......altså på ca samme nivå som Arnie.
Vi krysset fingre og håper at dette ordner seg - og den første av de to midtbanespillerne Moysie ønsket seg nå kommer på plass!

Hilsen Hammers.......som selvsagt følger opp når dette bekreftes.
________________________
2030:
Ingen flere konkrete nyheter om Mario, MEN......:
Seriøse The Guardian har nettopp meldt at vi har lagt inn bud på £12M for Norwich's midtbanespiller James Maddison.
Norwich har priset 21-åringen til £16M. Rykter bør man være forsiktige med nå i "the silly season" - en uke før vinduet stenger,
men dette VIRKER troverdig. Saken kommer fra Guardian, vi er primært ute etter 2 midtbanespillere, og Moyes ble nylig
avfotografert på kampen i FAC'en Chelsea v Norwich......der Maddison spilt godt. I ettertid uttalte han at han IKKE var der for å se
Batshuayi.......slik pressen spekulerte. "Ja, jeg er heller ikke interessert i andre spillere fra Chelsea", var hans uttalelse.
Ellers har det vært store omveltninger i N de siste dagene. Et par spillere solgt (inkl en til £11M) og 3 tyskere har kommet inn.
Jeg vet ikke stort om denne Maddison, men han har scoret 8 mål på 20+ kamper fra midtbanen.
Ellers i klubbens 3 siste kamper i Championship; 2 mål og en assist. Har ellers hatt en lynkarriere de siste par årene.
_________________________
Siste rundt midnatt:
"En senior" kilde (trolig Sullivan) opplyser (uformelt) at Guardians sak om Maddison er rent oppspinn (som det meste som NÅ er ute).
Senioren sier videre at Mario har passert sin Medical ......u/flere kommentarer......bortsett fra at Moysie nå "konsentrerer" seg om ham.
Kommer det da noe offisielt - og positivt - i morgen? Man konsentrerer seg vel ikke om spillere som IKKE er klare?
Senioren sier og at klubben fortsatt er interessert i midtbanespilleren Leander Dendoncker fra Anderlecht.
Et bud på £ 17M ligger nå inne - og budet kan visstnok økes mot et tak på rundt £ 20M! Vi får se.

Uansett, i disse dager kan man ikke spekulere på noe som helst, men erfaringsmessig vet jeg at uformell info fra "en senior" pleier å være OK!
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.01.2018 kl 01:04 9540

BBC Sport opplyste like før lyset ble skrudd av for natta - at vår "Super-Mario" er BEKREFTET.

http://www.bbc.com/sport/football/42815705

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare