EAM - A stock that could be the winner of the year! (16,34 NOK)

MC Axel
EAM 24.01.2025 kl 12:50 68314

The EAM case became significantly stronger after the Supreme Court took up the case

It's almost March now and last time, the stock went high on expectations

The previous verdict was a gross error of judgment. I am sure EAM will win this time

https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/f86acb2a-fd35-4323-84d6-b68b57ec78a5

https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/7b5521d8-5fbd-4e55-80ae-05e939589e48

-----

One of the arguments from EAM Solar is that the court did not take into account the forged documents that were used to defraud EAM Solar. These same documents were used to defraud the Italian state and there they were used as evidence and ended with a verdict in favor of the Italian state

If the case is dismissed, EAM Solar will be exposed to great injustice.

forged documents = fraud!

-----

As I have said before, this is a high-risk stock, but if EAM Solar is allowed to take its case to court, this will be a Zenith on seroids!

Det er en åpenbar logisk feil

«Basert på en juridisk vurdering av dommen fra ankedomstolen i Milano 4. juli, samt mottak av begrunnelsen for dommen den 7. august 2024, som beskrevet i rapporten for andre kvartal 2024, har styret i EAM Solar besluttet å anke til Italiensk høyesterett,» heter det i børsmeldingen.

Styret mener retten har unnlatt å ta stilling til de faktiske bevisene som ble lagt frem i rettssaken i 2019, hvor det ble bevist at EAM mottok falsifiserte dokumenter under kontraktsforhandlingene med Aveleos. Disse dokumentene er de samme som ankedomstolen la til grunn for å dømme for svindel mot den italienske staten.

– For det første er de dømt for svindel mot den italienske staten på grunn av de forfalskede dokumentene. De samme dokumentene ble brukt til å bedra oss. Det er en åpenbar logisk feil her, sier Jakobsen og legger til:

https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/10/8190474/eam-solar-anker-beslutning

------

For you can buy:
5.000 NOK - +66.000 shares
10.000 NOK - +130.000 shares
25.000 NOK - +300.000 shares
50.000 NOK - +650.000 shares
75.000 NOK - 1.000.000 shares
100.000 NOK - +1.300.000 shares

If EAM Solar is successful in continuing its case, these small sums could turn into big money

The odds are 50/50

Of course, you shouldn't bet all your money on this one cause the high risk, but it could be the big bet of the year

Read this:

https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/10/8190474/eam-solar-anker-beslutning

------

Lotto coupon no. 1 on Oslo Stock Exchange

Full compensation will give approximately 16 NOK per share

For those who want to know more about the appeal case and the EAM claim of 2.5 billion NOK

Then read this:

------

COPY FROM HP71:

HP17
I går kl 14:37 241
Det er ikke lenge igjen til EAM får svaret på om anke komme innen 14 dager
11. oktober 2024 leverte EAM inn ny anke til Høyesterett og ba retten om igjen å oppheve dommen fra lagmannsretten. Begrunnelsen for denne anken kan leses i tidligere børsmeldinger.Det er ennå ikke tatt noen avgjørelser av Høyesterett med hensyn til tidslinjer eller høringsdatoer.
https://newsweb.oslobors.no/message/634995

I ventetiden er det verdt å trekke frem denne tråden og åpningsinnlegget fra TS. Les det nøye
Se vedlagt analyse av EAM fra a til å: https://drive.google.com/file/d/1rjLMRZF1zvR_M-IzGdmY1ihokPxbLrLK/view?usp=sharing

Gjennomgang av skriv fra høyesterett med markeringer på de mest essensielle punkter: https://drive.google.com/file/d/1MSyoarVGtAvcWRrCVZBgwmNzhfJQKt_h/view?usp=sharing

----------

Redigert 26.02.2025 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
HMPInvest
I dag kl 11:53 3416

what about proceeding twice, on the same merits? Have your AI figured that out?
Redigert i dag kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Tony83
I dag kl 11:56 3504

Spot on!
Blygen
I dag kl 12:06 3425

Istedenfor å spekulere ene eller andre vegen, så er det vel bare å nyte vårsola og la humla surre....
E Desperados
I dag kl 12:16 3349

Sannsynligheten for at høyesterett dømmer i favør EAM må jo baseres på at høyesterett dømte i favør EAM forrige gang denne saken var anket og ikke basert på hvordan samtlige saker som ender i høyesterett dømmes. Dokumentet ligger her (https://drive.google.com/file/d/1MSyoarVGtAvcWRrCVZBgwmNzhfJQKt_h/view) og skal dette gå i EAMs disfavør så må høyesterett ha forandret mening om saken siden sist.
Mdg1
I dag kl 12:27 3269

No, but there was a hidden seller at 0,3 allowing me to buy for that price
olje
I dag kl 13:26 2947

Om denne nå begynner å røre på seg litt så tror jeg volumet og kjøpene kommer. Kommer den over 1 krone så er neste target 1,30 slik jeg ser det.. Vi får se utover ettermiddagen :)
kroif
I dag kl 13:31 2915

Egentlig nesten likegyldig hva kursen er idag, med tanke på at det er gull, eller gråstein imorgen..
Eller finnes det en potensiell middelvei?
Om den faller til 50øre,stiger til 1,5kr, eller lander på 85øre er nesten umulig å si
Redigert i dag kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Muffe
I dag kl 13:35 2881

Beklager, men her er litt gøy fra ChatGPT:

Therium er et av verdens største og mest etablerte selskaper innen rettsfinansiering, også kjent som "litigation funding". Selskapet tilbyr tredjepartsfinansiering for et bredt spekter av saker, inkludert kommersielle tvister, gruppesøksmål og voldgift, til selskaper, investorer og enkeltpersoner.

I Italia har Therium vært aktiv siden minst 2015, med fokus på å finansiere kommersielle tvister, aksjonærtvister, profesjonell uaktsomhet, gruppesøksmål, insolvenssaker og internasjonal voldgift. Therium samarbeider med advokatfirmaer og klienter for å tilby finansiering i saker der klienter kanskje ikke har tilstrekkelige midler til å dekke juridiske kostnader.

Selskapet har også rettet oppmerksomheten mot insolvensrett i Italia, spesielt etter reformen som garanterer mer forutsigbare tidsrammer for rettsprosesser. Therium har etablert partnerskap med flere advokatfirmaer i Nord-Italia, spesielt i Milano, for å tilby finansiering i insolvenssaker.

Theriums inntreden i det italienske markedet har gitt selskaper og enkeltpersoner muligheten til å forfølge rettslige krav uten å måtte bære de fulle økonomiske byrdene ved rettssaker. Dette har bidratt til økt tilgang til rettssystemet og muligheten for rettferdig behandling i kommersielle tvister.

Therium har flere kriterier for hvilke saker de finansierer. De vurderer nøye om en sak er egnet for finansiering basert på faktorer som:

Sterke juridiske argumenter – Saken må ha en høy sannsynlighet for å vinne, basert på juridiske og bevismessige vurderinger.

Økonomisk gevinst – Kravet må være av en viss størrelse for å rettferdiggjøre finansieringen. Vanligvis vurderes saker med krav på flere millioner euro, slik at en eventuell gevinst kan dekke både klientens og Theriums andel.

Motpartens betalingsevne – Det må være realistiske muligheter for å inndrive erstatning fra motparten, enten gjennom likvide midler, forsikringer eller verdifulle eiendeler.

Erfarne juridiske rådgivere – Therium foretrekker saker der klienten har et etablert og kompetent advokatteam.

Juridisk jurisdiksjon – Saken må føres i en jurisdiksjon med et stabilt og forutsigbart rettssystem, slik at Therium kan vurdere risikoen nøyaktig.

Sakens varighet – Therium vurderer hvor lenge saken forventes å pågå, da de typisk foretrekker saker som kan avgjøres innen rimelig tid.

Etiske vurderinger – Therium finansierer ikke saker som er i strid med etiske retningslinjer eller som kan skade deres omdømme.

Disse kravene sikrer at Therium kun finansierer saker som har en god sjanse til å lykkes og gir en rimelig økonomisk avkastning.
olje
I dag kl 13:41 2837

Hyssssjjjjj, jeg vurderer å meske til meg mere aksjer :)
Blygen
I dag kl 13:45 2810

Da må du raska på..:)
olje
I dag kl 13:48 2775

Kan ikke dy meg tar mer her på 85 øre..Ønsker meg selv lykke til!
Peter Sellers
I dag kl 13:49 2767

@MUffe, ja Therium hadde neppe tatt saken om de ikke har sett mulighet for full uttelling så tror vi ligger meget godt an!! :))
4um
I dag kl 13:58 2704

Mdg1 tenker dessverre klart ang 10-15% vinnersjanse. Mao er det 85-90% sjangs for tap. Åssen blir resultatet da Milanos Høyesterett likevel kun sender saken tilbake til lavere rettsinstans, nettopp der idiotdommen gikk i favør staten, men ikke EAM... Det er jo nesten en retts garanti for kjeltringene der de enten bestikker eller lar være så kan dommerene bare vise til den "rettferdige statistikken" fra lavere instanser som de selv er en del av. Hor mange år tar dette da? EAM skriver at det ikke er sikkert men kan forventes at dommen kommer samme dag, i morgen. Men det er el ingen automatikk i at erstatningen kommer pga deres uttalelse, er det ikke slik at enda en ny sak da må opp igjen over gamle faktum? Det er så mange teorier om dette på forumet at det egner seg best som forvirring. En annen ting som er svært pussig er at fredag 7/4 gikk kursen NØYAKTIG 100%. For så på mandag 10/3 havne på NØYAKTIG 0/%... Nå finnes heldigvis ikke kursmanipulering i Norge, for her bor det kun ærlige folk. Det er i Italia mafiaen bor, ikke her. Dessverre hadde EAM store mailproblemer på viktig dato ved stemmegivning av generalforsamling, mener det var i forkant emisjon. Så har det vært helt merkelige og hyppige handelsstopp... Viktor Jakobsen har selv jobbet som aksje analytiker i Alfred Berg, SEB, og DNB så han forstår aksjekurser særdeles godt og er jo selv garantien for at om det hadde vært noe muffens så ville han selvsagt reagert. Men det pussigste ved EAM er aksjonærene, i fjor sommer møtte 2 av ca 3300 aksjonærer på Generalforsamling i Oslo. Det ville selvsagt være en lang reise for de mange, men jeg mener denne falt mellom helligdager på kort varsel i pinsen så folk hadde lagt andre planer uansett. At EAM er bedratt er 100% sikkert, og at den italienske stat er utsatt for svindel, men ikke EAM er svindlet faller på egen urimelighet. Men at et bittelite selskap i Norge skal vinne frem i Italia bryr de seg ikke noe om av "rettferdighets grunner", om så var er det vel heller for at den italienske stat skal sikre egen gevinst først slik at EAM skal stå igjen som fordringshaver nr 2, altså sist i køen... Hvilke lands rettssystemer skal en sammenligne Italias med, Norge? Er det ikke her folk er dømt til 21 år for beviselig IKKE ha myrdet noen i eksempelvis Baneheia? Eller Fritz Moen, eller de ørti andre sakene ærlige folk ikke har midler til å kjempe sier alt om rettferdigheten i et urettferdig system. Den gjengse nordmann som ikke har råd til advokat og langt mindre en rettssak skal selvsagt vinne etter 11 år i Italia. Hele greia er vel heller at advokatene er spesialister i å gi falske forhåpninger der som her. Det finnes ikke "rettferdighet" uten penger her eller der. Prøver kun å finne en logisk grunn for at rettferdigheten for EAM skal vinne frem når saken er så innlysende urettferdig i utgangspunktet at den egentlig er for enkel for advokater. Det burde ha stoppet hos Italias politi. EAM fikk jo ingen hjelp av økokrim i Norge heller. Selvsagt håper jeg EAM vinner. Like mye som jeg håper at de skyldige skal se seg tjent med å forlike seg med en plutselig anger og rettferdighet og betale 2,5 mrd for å lette sin egen samvittighet, noe som er en vittighet.. Det kommer aldri til å skje i denne saken. Med fare for å virke useriøs tror jeg det beste er om selveste Jonas Gahr Støre sender bistandsmidler til paven som er rettferdigheten selv. Han kan sikkert ordne opp i rettssystemets korrupsjon i Italia, altså om det skulle være noen penger igjen etter at de korrupte har fått nok midler til å ikke være korrupte mer altså, akkurat som i Ukraina.
olje
I dag kl 14:15 2584

Du verden, her har du virkelig spikret sammen en god spikersuppe. Imellomtiden sitter vi andre og ser at vi innen kort tid kommer til å gnage oss igjennom 90 øre og frykten for ikke å bli med blir sterkere og sterkere.
Muffe
I dag kl 14:17 2567

Ja.... Du verden.
Klabbeføre
I dag kl 15:09 2296

Ser ut som hele driten kollapser, fullt av kyllinger som selger seg ut med tap før dommen nå
kroif
I dag kl 15:12 2252

Hvis mange skal redusere beholdningen før stenge tid, kan det bli billinge lottoaksjer mot slutten

Berømte stolleken..

som sagt ikke så viktig hva den er verdt idag, lykkes de imorgen er går den skyhøyt uansett.
Redigert i dag kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Mammon
I dag kl 15:12 2244

for en stygg pump en dump før kroken på døra imorra :D
4um
I dag kl 15:19 2169

Det ser ut som du tok helt feil olje. Nå ser det ut som en stor uspiselig suppe, kursen er på minus og ikke pluss siden om det betyr noe. Vel bekomme.
Redigert i dag kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Trucker-22
I dag kl 15:20 2160

Ikke overraskende kursutvikling i det hele tatt i dag
tuja
I dag kl 15:23 2119

I morgen som gjelder. I dag kjøpes/selges det uten noe konkret å forholde seg til. Det forandres over natten.
4um
I dag kl 15:27 2082

Dette ble nok dagens replikk ;-)
Trucker-22
I dag kl 15:29 2055

Tror det skal bli rimelig trangt ut døra i dag
Tony83
I dag kl 15:38 1962

any leaks or just fear?
olje
I dag kl 15:38 1958

For meg kan ikke gevinsten bli mindre enn 750 tusen kroner uansett om jeg mister alt av det jeg har igjen, så jeg er meget fornøyd med hva jeg har fått til her på ca 1 mnd.
SAUDIKING
I dag kl 15:39 1951

Spar meg for sånt søppel a
olje
I dag kl 15:44 1911

Det er sannheten men beklager om du ser på det som søppel..det var ikke meningen å fremstille det som det:)
MC Axel
I dag kl 15:53 1822

I agree!

I didn't expect people to be so scared!

But it also provides an opportunity to buy cheap shares ;)

Vangen
I dag kl 15:56 1792

Tror alle driter i hvor flink du er og hvor mye penger du har tjent, men skjønner at du har behov for å fortelle det og vise verden hvor genial trader du er. Men over til noe annet, for nå selges det over en lav sko her og vil tro det er fordi mange har gått inn uten å vite noe om aksjen og hva som står på spill. Før stengetid kan det komme enda bedre kjøpsmuligheter om du har tro på saken i morgen. Sitter i alle fall klar med kjøpsknappem om den faller under 0,50 og håper noen får iskalde føtter 💰
Gampen23
I dag kl 16:07 1663

Da krysser vi fingrene for morgendagen 👌
Blygen
I dag kl 16:10 1630

Enten blir man pensjonist eller så må man jobbe til man er 100...:)
olje
I dag kl 16:17 1570

Ja, enda 3 min pluss etterhandelen å klare det på...ligger på 70 øre nå da men hvem vet....du kan jo kanskje få kjøpe de til 10 øre i morgen.
olje
I dag kl 16:29 1462

Da blir det en spennende dag i morgen, lykke til alle som er inne:)
Vangen
I dag kl 16:32 1429

Kanskje 10 øre, kanskje 10 kroner? I morgen får vi endelig svar. Regner med at du - som har tjent så mye allerede -ikke bryr deg. Derfor ønsker jeg alle andre som eier aksjen lykke til! Og husk, tap og vinn med samme sinn - selv om seier og kursoppgang helt klart smaker best.
Redigert i dag kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Trucker-22
I dag kl 16:33 1415

Ja kanskje du får solgt til 10 øre i morgen dette imponerende timet kjøpet ditt på 85 øre i dag.
kroif
I dag kl 16:33 1404

Da er innsatsen satt, da er det bare å krysse fingrene. mitt lodd ble 100k aksjer.
Går den kupongen inn, skal jeg være utrolig fornøyd.

Tror vi handelen blir suspendert imorgen frem til høringen har vært?
Noen som har klart å finne ut når imorgen høringen starter?
kroif
I dag kl 16:33 1400

Da er innsatsen satt, da er det bare å krysse fingrene. mitt lodd ble 100k aksjer.
Går den kupongen inn, skal jeg være utrolig fornøyd.

Tror vi handelen blir suspendert imorgen frem til høringen har vært?
Noen som har klart å finne ut når imorgen høringen starter?
Codiak73
I dag kl 16:34 1404

Blir spennende i morgen selv om jeg er skeptisk til Italienske domstoler..
olje
I dag kl 16:40 1346

De på 85 øre ble solgt ut på 69 øre. Sitter igjen med 100k.
Lekkerbisk1
I dag kl 17:41 964

It came out og blue and i jumped on at 0,26 and 0.27. And market halt because of big swing .
Donkey12
I dag kl 17:52 882

If i am correct than the answer can come tomorrow without being closed day before and the same day? or can it come any time tomorrow but if they will publish the news than they will halt the stock correct? I am unsure wha the possibility may happen.
LV-Invest
I dag kl 18:05 793

Tenker som så; Kommer det avgjørelse i morgen er det negativt for EAM(retten har forhåndsstemt seg), kommer det ingenting i morgen kan det være positivt for EAM(retten trenger tid til å utforme begrunnelse og ny kjennelse).
Redigert i dag kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Vangen
I dag kl 18:12 746

Hjertens enig!🤓 Av en eller merkelig grunn har en del
- som åpenbart ikke er engelskspråklige - startet å skrive sine tanker om EAM på engelsk på forumet. Om det er for å virke smartere, kulere eller for å treffe et internasjonalt marked vites ikke, men jeg vil på det sterkeste anbefale dere alle å bruke Google translate eller en god gammeldags ordbok om dere på død og liv må fortsette. For her er det fryktelig dårlige engelskkunnskaper ute og går 🇬🇧🤣 For de som tydeligvis ikke kan norsk, så er også Google translate en mulighet. Så er det nevnt også 😉 Når det gjelder aksjen, så ville det vært interessant å se siste aksjonærlisten før morgendagen. Kom siste oppdatering på fredag og vil noen legge ut topp 20?
Redigert i dag kl 18:52 Du må logge inn for å svare
LV-Invest
I dag kl 18:16 715

👍👍👍😀
E Desperados
I dag kl 18:50 521

Retten har jo behandlet sakene en gang før i favør EAM, så ser ikke helt hvorfor det skal være i EAM sin disfavør hvis dommen er klar imorgen.
Lekkerbisk1
I dag kl 18:54 477

Opp eller ned i morgen i det en melding foreligger i fra kursnivå den ligger på. Noen lodd er gøy å ha