Zena-CEO spår 3000% opp i eget selskap

EnLogisk
ZENA 24.01.2025 kl 23:50 27372

Jeg fant denne uttalelsen på Investornytt.
CEO i Zenith: Spår oppside på 3000% i eget selskap!
Espen Teigland av Espen Teigland 22.12.2024
(+) Zenith Energy sikrer seg tredje MOU og intensiverer sin satsning i Kazakhstan

Det lille energiselskapet Zenith Energy som er notert på Oslo Børs meldte 22.12.24 at de er tilkjent 10 millioner dollar i første av tre arbitasjesaker mot den Tunisiske stat! Selskapet som kun har en markedsverdi på ca. 117 millioner kroner – steg 30% på Oslo Børs i dag. Nå kommer CEO Andrea Cattaneo med oppsiktsvekkende uttalelser!
I en skriftlig korrespondanse med Investornytt Torsdag ettermiddag sier den mangeårlige lederen for oljeselskapet at han forventer at selskapet har verdi på omlag 330 millioner dollar eller omlag 4 milliarder kroner når de er ferdig med de ulike prosessene skriver Cattaneo. Det representerer en oppside på over 3000% om man skal tro sjefen for det lille selskapet som har falt kraftig i år.

Videre forklarer Cataneo skriftlig at selskapet har gjort en grundig jobb og er særs fornøyd med første utfall nå.
https://investornytt.no/ceo-i-zenith-spar-oppside-pa-2500-i-eget-selskap/

Redigert 28.01.2025 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Mdg1
31.01.2025 kl 08:38 4918

Mulig du har rett.. Var så mye røre i afrikalisensene på den tiden. Zenith gjorde noen gode kjøp under covid, men når oljeprisen gikk opp så ble lisensene terminert og tildelt lokale selskaper. Ikke fikk de solgt oljen de hadde produsert heller da den også ble stjålet
JanH
31.01.2025 kl 08:37 4923

Og et passe dårlig forlik vil føre kursen tilbake til 10 kroner. Eller, er ganske dårlig forlik faktisk. En annen morsom betrakning; for hver dag ikke (fullt oppgjør) av et krav betales, så vil dette på årsbasis utføre 1,45 kroner - bare i renter ! Dagens aksje-kurs tilsvarer altså bare litt over rentene!
Mdg1
31.01.2025 kl 08:32 4919

Selv oom kursen har gått 10 ganger siden bunnen så må man huske at når lisensen det er rettsaker om her ble ervervet i 2019 så var kursen i selskapet oppe i 10 kroner. Så er det såklart kommet en god del emisjoner siden den gang. At erstatningskravene beløper seg til 7 mrd tenker jeg med bakgrunn i dette er helt naturlig
Pih
31.01.2025 kl 00:12 5236

Ja du er nok inne på noe der. Generelt morsomt at de tror de kan få aksjen ned ved å legge inn meldinger her inne.. men de får holde på, er mer redd for at det er noen ferske som egentlig har troen på de casene de går inn på og som leser innleggene deres tror på det de sier.. de går glipp av potensielle gode muligheter pga løker som de der som skamløst holder på. Et godt tips er å blokke de så man slipper å se de her inne om man er lett påvirkelig
Nilsok
31.01.2025 kl 00:10 5202

Det du beskriver her og at AZ fant det ut på forum.. var ikke det Tilapalia lisensen i Kongo?
Rett skal være rett!

Jeg har troen her altså.
skadi
31.01.2025 kl 00:07 5147

Ok, den statlige tunisiske oljeselskap ETAP altså. Og det hele er da antagelig minst to/tre år siden da den frarøvelse av lisensen skjedde.
skadi
31.01.2025 kl 00:03 4976

De er nok venner eller slektninger til han som kjører den slags opplegg og det er riskokeren. Prøver på beste måte å samkjøre oppgulpet sitt (begge veier) på best mulig måte. Bare ignorere de figurer, de opererer uansett bare med småpenger. Burde har absolutt null påvirkningskraft.
keisam
31.01.2025 kl 00:01 4952

Tror det var ETAP. Det er vel sikkert 3-4 år siden. Noen får gjerne korrigere meg hvis jeg husker feil.
Redigert 31.01.2025 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Pih
30.01.2025 kl 23:59 4913

Morsomt at trådstarter senest i dag tidlig bullet denne aksjen og nå baisser i vei. Er mye håpløse «liksom bedrevitere»her inne🤷‍♂️ om noen går inn i denne aksjen og ser på driftsresultat og omsetning så har de ikke forstått caset i det hele tatt, tviler på at det er mange av de som er med på denne reisen akkurat nå. Er #en logisk og han der paow paow kinaputt samme fyr med to forskjellige nick? Mistenkelig lik skrivemåte/skrivefeil på de to
skadi
30.01.2025 kl 23:59 4882

Og hvem var plutselig den nye eier til Zenith sine felt? Den tunisiske stat igjen, eller det statlige tunisiske oljeselskap tilsvarende vår Equinor, husker du det?
Når skjedde denne skandaløse hendelsen? Er da sikkert noen år tilbake vil jeg tro.
keisam
30.01.2025 kl 23:46 4942

Minnes i det fjerne det var en ukentlig/månedlig liste/tabell med eier, operatør, felt osv. som ble distribuert på dette forumet for noen år siden, hvor feltene plutselig fikk ny eier.
skadi
30.01.2025 kl 23:33 5001

Hvis du er jurist, så finner du sikkert fort ut hvor i teksten din det mangler et ikke....
JanH
30.01.2025 kl 23:24 5042

Dette er interessant. Jeg er selv jurist, og skjønner jo lett at Tunisia bare kan ta fra de en lisens uten å si i fra! Dette er helt ekstremt, og betyr faktisk at ikke Tunisia kan vinne disse rettssakene! Og det har de også skjønt nå!
Storms
30.01.2025 kl 22:59 5164

Utroligt…
Ja det siger alt om hvor godt Zena står i retssagerne, sådan vinder man heltsikkert, derfor er chance for aftale med licenser eller høj erstatning aktuel.
skadi
30.01.2025 kl 22:52 5187

I motsetning til all den svada trådstarteren lirer av seg her, så er dette veldig interessant info du kommer med Mdg1. Forutsatt at den stemmer selvsagt. Var i alle fall nytt for meg at det foregikk på den vis i Tunisia. Takk for den.
Mdg1
30.01.2025 kl 22:33 5295

Har fulgt selskapet lenge og var aksjonær da de kjøpte lisensen i Tunisia. Lisensen ble tatt fra selskapet uten at de engang ble informert. AC måtte faktisk lese på forum fra noen som hadde gravet i lisenstildelinger at de ikke lenger eide lisensen. Det er rett og slett så hinsides alle regler at Tunisia ikke har en sjanse i havet å vinne sakene.
futureistoday
30.01.2025 kl 22:26 5322

Morro og se den desperate baissingen til ett par her. Tror feks Enlogisk virkelig at folk biter på at en helt ukjent her på forumet som i ene øyeblikket hausser for i neste øyeblikk advare alle om at aksjen er rett før kollaps, ikke har en agenda om og kjøpe seg inn igjen da de har oppdaget hvilken blemme det var og selge seg ut?

Tragisk at personer kan nedlate seg selv til og være så desperate at de prøver og ødelegge for andre for og tjene noen kroner selv. Og i tillegg ikke har ett snev av kunnskap om selskapet. Nei for noen fjotter. Og itillegg prøver og skremme folk med emisjonsspøkelse rett etter det har vært emisjon og i tillegg søksmål som gir 110 mill nok er vunnet. Jeg har bare en ting og si til slike : 🤡🤡🤡
keisam
30.01.2025 kl 22:20 5345

AC har nok større kjennskap til disse sakene en hva både du og jeg har, men det er jo selvsagt markedet som bestemmer kursen. Iflg. Teigland selv så solgte han seg ut av Zenith når han skrev den artikkelen i Investornytt for noen uker siden, om han har kjøpt senere vet jeg ikke, har heller ikke tilgang til hans aksjekonto. Antyde at han har tjent mange millioner er bare tull.
tsu for all
30.01.2025 kl 22:19 5355

det er nok en avtale om oppgjøret, som signers før møte i oslo 5 feb. en avtale om betaling fra Tuisia
5-6 miliarder......mulig utbytte, pga ledelsen har puttet inn mye penger
Mdg1
30.01.2025 kl 22:11 5348

Rettsaker kan gå begge veier, men med det vi vet blir det seier i nr to og i alle fall delvis seier i nr3. Tunisia hadde ingen gyldig grunn til å ta lisensen og oljen de hadde produsert. Det er allerede slått fast i rettsak 1
EnLogisk
30.01.2025 kl 21:53 4983

Du ikke tenk på meg. Når jeg går inn en aksje så gjør det hardt, så det er noe hundre tusen i pluss. Tenk heller på deg selv. Og husk at jeg har sagt i fra at etter sol kommer det regn, eller storm. Et uvær kommer ofte brått på. Det sånn å være eksponert i aksjer. Men for alle del. Zena kan gå videre på hypen og husk at all info CEO AC kommer med på investormøter i neste, det må også børsmeldes, så alle får samme informasjon samtidig. Timingen for emisjon er jo perfekt, derfor snakket med kapitalistene med cash også. Du kan kalle det en "frierferd" for å selge seg inn. Og ikke glem at: Rettsaker kan alltid slå begge veier.
Northill
30.01.2025 kl 21:40 5065

Akkurat nå har det vært større interesse for å kjøpe aksjen enn å selge den.
Skjønner godt at det kan være tungt å ha solgt for tidlig.
Det samme vil jo være for de som sitter om den skulle mot formodning droppe som en stein…
Men akkurat nå virker det som markedet styrer kursen opp, flere kjøpere enn selgere.
EnLogisk
30.01.2025 kl 21:25 5176

@blygen Dette er mange opptatt av: Hva tjener selskapet på driften? Hva er omsetningen? Hva ble resultat å bunnlinjen i fjor? Ikke så mye å skryte av vel?.... Vel vel også en 984% avkastning på 3 mnd. hadde vel du og vært happy med??? Men du tror vel det er helt normalt eller.-) Syntes du aksjen er billig, så kjøp mere da vel? Har du tjent 500%. Ja, så er det gromt. Da tar de kloke en rå fet gevinst.
Blygen
30.01.2025 kl 21:08 5281

Kursen har gått høyt, mener du?...vi har jo ikke i nærheten begynt på den virkelige oppgangen.....!!
futureistoday
30.01.2025 kl 20:53 5355

Her får du dine egne ord servert :

EnLogisk
24.01.2025 kl 21:11
4963
Jeg kjøpte aksjer her for en tid tilbake Meget spennende selskap som vil si oss et bra utbytte etter erstatningen. Vi bikker vel kr 1,- i neste uke. Kan vel fort se kr 3,- og kr 4,- her?? Ble jo opp 15 % i dag ( Ble topp 4 på vinnerlisten) og endte på kr 0,94 med en sterk omsetning på K9`mill .
Redigert 24.01.2025 kl 21:15

Skal si vinden snudde etter du solgte 🤡😂
Northill
30.01.2025 kl 20:50 5306

Risk reward er det jo selvfølgelig.
Reward er ganske stor pga risikoen i selskapet.
Aksjen har blitt gruset og holdt nede i lang tid.
Nå er vi oppe på samme nivå før Tunisia rævkjørte selskapet. Om det blir rettet opp med en solid kompensasjon, så vil det bli gjenspeilet i kursen.
Slettet bruker
30.01.2025 kl 20:46 5297

Hva er sleipt med å advare mot fallhøyde forholdte at der ikke finnes fare?
Jeg er vurderer denne. Men syns den har gått langt nå og de har ikke nevneverdig inntekt
Northill
30.01.2025 kl 20:44 5250

Nå må du la folk unne seg litt oppgang, ikke sitt å vær bitter for at du ikke kom deg inn i aksjen før den skøyt fart.
Ønsker alle Zenith aksjonærer lykke til, håper virkelig den går 10 gangeren fra nå også.
En aksje som har vært styrt i senk slik som denne fortjener å bli riktig verdsatt!
10-15 kr er faktisk ikke urealistisk.
EnLogisk
30.01.2025 kl 20:38 5270

Tror du at en leder som AC kan fortelle deg hvor høyt aksjen kan gå? I så fall så tror du på julenissen. Ingen vet og ZENA stuper ned eller hva. Gjør akkurat hva du vil, men da er du informert. Det er en kjent aksjehauser som står definert i mitt start innlegg. Han heter Espen Teigland i Investornytt. Google han er du snill. Han har gjort litt av hver med aksjer på børs. Jeg behøver ikke si noe mere. Men han har også være inne i ZENA som en hyper spekulant. Da mener jeg: Har vært....Og sikkert tjent mange millioner på ZENA hypen.
---
Merk den siste setninger i invitasjonen fra ZENA: "!Zenith Energy investerarmöten Stockholm Torsdag 7 februari. Zenith Energy, som har varit den stora vinnaren på Oslo Börs de senaste två månaderna, kommer att hålla investerarmöten i Stockholm den 7 februari kl. 15:00–19:00. Det kommer att serveras mat, kaffe och te.
Link: Registration: Zenith Energy February 6 – Stockholm

Bolagets ledning vill bjuda in aktieägare och intressenter att närvara vid företagets informationsdag. Ledningen i bolaget kommer att ge en uppdatering och är även tillgänglig för enskilda möten med investerare och institutionella investerare."
Redigert 30.01.2025 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
keisam
30.01.2025 kl 20:26 5329

Du trenger ikke å komme med råd, verken om kjøp eller salg.
1000% er langt under det AC selv sier, han forventet vel 2500% hvis jeg ikke husker feil.
Det er ingenting som er endret siden i går, kursen er nesten på samme nivå, 15 øre opp, og en dag nærmere beslutninger.
EnLogisk
30.01.2025 kl 20:13 5376

Du @keisam det er alltid ditt valg. Jeg gir bare noen kloke innspill om at fallhøyden nå er stor, da jeg de siste 20 årene på børs ALDRI har opplevd et selskap går opp 1000 % på 3 mnd. Det er helt spinnvilt. Jo forresten, Opticom gjorde det ( gikk opp 1500% den....) og jeg solgte tok Opticom gevinst, uten å være grisk på over 1 mill. Hadde jeg sittet stille hadde min litt over kr 1 mill blåst bort på et knips.
Redigert 30.01.2025 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Bullfight
30.01.2025 kl 20:12 5375

Slettet bruker skrev Endelig et påskrudd hodet
Sleipinger er det nok av på trollforum.
keisam
30.01.2025 kl 20:01 9188

i går skrev du at denne kunne gå skyhigh, nå vil du at folk skal selge. Det må jo være EnLogisk brist.
Redigert 30.01.2025 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Bullfight
30.01.2025 kl 19:52 9232

Merkelig hvordan skribenter her inne snur i sin argumenter når de har solgt seg ut. (:
EnLogisk
30.01.2025 kl 19:43 9275

@kim2002. Ikke glem at mye kan blåse bort av dine penger, hvis den faller brått - 30% av dine kr 2.3 mill. Det er et "tap" på kr 700.000,-
Dårlige børsmeldinger eller emisjoner kommer ofte etter et sånt rått raid oppover. Et investor møte er et møte med mennesker med kapital. Dette er ikke et aksjonærmøte. AC skal snakke med folk med kapital og hvorfor det?? Tja....Det behøve ikke å være positivt.
Husk å plukke gevinster og ikke vær grådig, for det kan brått smelle rett ned. Sikre gevinst og reduser din risiko. Da sover du bedre og du har sikret en rå gevinst. Gå heller inn på neste gode børsmelding, ikke vær med på luft. Du har jo tross alt tjent kr 1.5 millioner. Det er bra nok.
Redigert 30.01.2025 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
kim2002
30.01.2025 kl 19:33 9292

Alle som har vært med en stund (flere år) vet at dette er en risikoaksje. At noen sikrer gevinst er Ok. Jeg har vært med i mange år og både hatt oppturer og nedturer likevel velger jeg å sitte frem til sak 2 og 3 er unnagjort. Med min inngang på 0, 49 og 1,1 mill aksjer gjør at potensialet er sinn sykt og kan sikre både pensjon, familie og fremtiden.
Selvfølgelig hvis sak 2 skulle ende negativt så må man jo vurdere om man skal selge.
Spennende tider og spennende møte i Oslo 5 februar og Stockholm. Kan ikke huske at det har skjedd tidligere.
Lykke til alle tålmodige
EnLogisk
30.01.2025 kl 19:12 9379

@jentt Min erfaring er du blir aldri fattigere av å ta gevinst. Jeg studerer handelsloggen i ZENA hver dag, og det er mange småinvestorer som kjøper og selger aksjer her Mange av transaksjonene er på under 20 000 aksjer på hver kjøp/salg. Mcap er høy og den er drevet til dels på rykter. Den første erstatningen på kr 120 mill er allerede priset inn i kursen på kr 2.50,- Så husk at tilbakeslag eller dårlige børsmeldinger kan ofte sende kursen rett ned.
Investor meetings i neste uke i Oslo og Stockholm behøver nødvendigvis ikke å være " good news". Møte først i Oslo 5 feb og 6 i Stoc.kholm sier meg at ingen spesielle nyheter vil komme uten at saken går etter vanlig normal fremdrift og tidsskjema. Noe annet så ville de innkalt til felles møte. Det gjelder å ikke ha noen forventinger. Ofte kaller man inn slike investormøter hvis selskapet trenger kapital fra evt å gjøre en emisjon. Det gjelder å ikke ha noen forventinger til investor meetings i neste uke.
Redigert 30.01.2025 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
jantt
30.01.2025 kl 18:55 9430

Hvis det er større investorer der køber ind er jeg ikke nervøs.
Hvis det er småsparer der køber på løse rygter og håb er jeg mere nervøs.
Håber det bliver godt, men efter 3 år med underskud er jeg lidt bange for det hele kan falde til jorden.
Hvad hvis der ikke godt nyt i næste uge ? Skal alle så ud samtidig ?
EnLogisk
30.01.2025 kl 18:44 9491

Ncap Kr 786 millioner begynner å bli en frisk prising for Zena Jeg tror endel aksjonærer begynner å gevinstsikre. Nye børsmeldinger han sende kursen nedover ikke glem det. Alle skjønner at det er halleluja på forventninger som det prates om, men husk nr 2 erstatning og nr 3 erstatning er ikke verifisert og nr 3 erstatning/rettsavgjørelse er tidligst neste år. Men fakta er nå et erstatning nr 1 og delvis erstatning nr 2 er allerede delvis priset inn i dagens Mcap/kurs. Jeg ville vært litt forsiktig her nå.
Redigert 30.01.2025 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
kaunis
30.01.2025 kl 17:39 9713

De trenger ikke å dele ut utbytte for at aksjen skal stige, Den skal jo stige proposonalt med de verdien som blir tilført i form av erstatningene. Når vi vet at det skal komme inn erstatninger som tilsvarer flere 10titals kroner pr aksje om ca 2år totalt, så er det ingen lov som tilsier at kursen ikke kan overstige en kurs som tilsvarer ca 100mill Dollar kurs 7,5 eller der omkring. Kjøper en aksjer i dette selskapet i dag, er det ikke så interessant om en betaler 0,85 elller 1,2kr. Den vil i alle fall gå 1-3ganger høyere om få dager og doble seg flere ganger etter det. Forskjellen er tiden det tar og om du er en god trader eller en reddhare som må selge etter få prosenter i pluss. Kjøper du tidlig får du mer igjen om du holder aksjene over noe tid, 1dag er minimum 3d kan gi flere 100%, alt etter hvor høyt beløpet er. De som var tidlig inne har over 100% i gevinst i dag og noen flere har kansje 2-300% og mer. Jeg kom sent inn men kjøpte mye i dag.
JanH
30.01.2025 kl 11:51 9995

Dersom det blir et forlik på sak 2,…la oss si på halve beløpet. Så vil man nok samtidig følge opp med et tilsvarende forlik på sak 3. Jeg tørr ikke tenke på hvor mye dette blir…
En annen ting; jeg har ikke klart å finne ut hvor mange aksjer det er totalt i selskapet - som også inkluderer eventuelle opsjoner, siste emisjon og tegningsretter ? Kan noen gi meg svar på det?
EnLogisk
30.01.2025 kl 10:39 10108

Ja det nærmer seg 1000% avkastning på 3 mnd.
Avkastning i Zena siste 3 mnd = 983,33%
Ville elleville Zena. Lukter på kr 2,- ny oppgang på 5-7% sålangt. Får vi et brudd på kr 2,- Så brytes det videre hurtig oppover. Noen tar gevinst og det er forståelig. Men. noen hopper og på toget igjen. Pirensialet er HUGE. Men dette kan svinge. Det er vel ikke usannsynlig at det brått kan komme et forlik i sak 2 som er ca kr 1,7 mrd i erstatning.. Da blir det fete utbytter og det forsvarer en vesentlig høyere kurs.
Redigert 30.01.2025 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
EnLogisk
30.01.2025 kl 08:36 10319

Vel vel. Alle selskaper og aksjekurser går opp med. Mitt poeng er at trenden her og det tekniske bildet i Zena opp er jo helt 1.klasses. Det er null motstand i det tekniske bildet, og det lover godt.
Det et ledere i selskapet konverter sin lån til aksjer istedet for cash, anser jeg som meget positivt.
MC Axel
30.01.2025 kl 08:09 10448

Now I know these two companies very well and can happily say that Zenith has won one case out of three and that they are in a strong position in the remaining two.

Zenith management has increased its shareholding

EAM did the opposite and reduced its shareholding

P.S.

It should also be said that if EAM Solar is allowed to take its case to the Italian Supreme Court, then the stock will most likely end up among the best stocks of the year, but the risk is much higher in EAM
Redigert 30.01.2025 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Anywhere
30.01.2025 kl 07:52 10543

Pass på matematikken:
100 mill USD tilsvarer ca 2,6 NOK pr aksje, men husk også at selskapet har burnrate og deler selvsagt ikke alt dette ut som direkte eventuelt utbytte.

Selskapet er vel kanskje heller ikke den beste vokteren av investorer penger som man har sett....