Yara - Bunnfiske 2025🎣

Tommyknocker
YARA 25.01.2025 kl 10:31 22378

Vi kan vel konkludere med at Yara i 2024 ble en dårlig investering. Laveste kurs kom på 286.6kr, og den lå rundt 290kr gjentatte ganger.
De har annonsert kutt i investeringer og ulike sparetiltak. Dette for å komme i utbytteposisjon, og tjene penger på driften. Russisk gjødsel og høye gasspriser har gitt motvind. CEO er bekymret, men EU sitter på ræva.
De siste Q resultater har vært i positiv retning, men bare løftet kursen midlertidig. Aksjen ga likevel gode trading muligheter i 2024.

Nå på fredag 24.januar gikk JP Morgan til undervekt på Cf industries, som er peers til Yara. Den falt 7,5% og dro med seg Nutrien og Mosaic (-2%). Så starten på 2025 ser tung ut for sektoren.
https://www.investing.com/news/analyst-ratings/jpmorgan-cuts-cf-industries-stock-rating-lowers-price-target-93CH-3828914

Liten obs:Trump kan finne på å lansere toll, det er ikke bra for Yara sin virksomhet i USA.
Redigert 25.01.2025 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
omans
I går kl 12:59 578

Artig å skrive litt negativt, da blir den sur og gjør motsatt av det.
omans
I går kl 13:00 571

Samme til deg, når man skriver positivt på topper gjør den deg apestreker og faller, og når du er negativ nedi der gjør den motsatt, akkurat som i Panaro, ikke sant.
Fluefiskeren
I går kl 13:54 526

Du tålte altså ikke at jeg skrev at 0,15 % ned ikke er så mye. Hva er det med dette forumet? Eller føyer det seg bare inn i denne samfunnstrenden om at man skal føle seg krenget?
Tradinator
I går kl 13:59 506

Selv tror jeg kursen jobber uavhengig av hva som skrives her. :-) Ser vel ut som vi skal seile inn til blått i dag igjen...
omans
I går kl 14:06 493

Ble du krenket av kommentaren, derfor kommentaren din? Jeg har lagt merke til at du var livredd når Pen var på 23, noe jeg kommenterte til deg da. Dette er en digresjon fra meg.
Redigert i går kl 14:07 Du må logge inn for å svare
omans
I går kl 15:34 429

Været skifter hele tiden, overskya nå, får håpe ikke ny storm følger. Kan se sånn ut, Tar gjerne 350 men aksje-dyret vil ofte annerledes.

På tide å se nedover igjen, dessverre, om ikke 329.7 holder er 325 neste test.
Redigert i går kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I går kl 16:21 383

Livredd var jeg ikke. Det skal mye mer til. Derimot var jeg oppgitt og det hadde jeg grunn til å være. Det er alltid irriterende når markedet oppfører seg motsatt av hva det selskapsspesifikke skulle tilsi. Det er du vel enig i?
omans
I dag kl 09:13 191

Markedet er som regel irrasjonelt. Det er mer psykologi enn sunn fornuft inne i aksjepriser på kort sikt. Nå raser Yara igjen, selskapet er samme fundamental idag som igår, som i forrige uke, men kursene svinger hele tiden. Jeg er forarget over at en ikke kom seg ut på 340, jeg hadde tenkt 341, dermed sitter en med sjegget i postoppkravet igjen, det er bedre å ta ut gevinster når man har en, enn å sitte pal over tid når det svinger som det gjør, en finner alltid en grei inngang igjen.

ed: det er ikke lett å få støtte fra forum på en salgsmulighet, når man her hele tiden hører "ikke selg" "nå er det på vei mot 350 next" "skal videre til 500 i år etc".
Best å holde ting for seg selv, så få de med slike utsagn og kun se fall som kjøpsmuligheter, tror de at de har en utømmelig posisjon med cash som de hele tiden kan hente cash fra ved en såkalt kjøpsmulighet? Virker som man ikke er intr å tjene penger egentlig.
Redigert i dag kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Tradinator
I dag kl 09:15 184

Blir litt bunnfiske til her ser det ut til. Når skal det fundamentale slå inn her? Ett kvartal til med gode tall, så må vel denne ørkenvandringen snart ende? Håper de slår estimatene og at kursmål heves igjen etter Q1, da må det være duket for å starte ferden mot 400 igjen.
Fluefiskeren
I dag kl 10:02 124

Og Q1 er allerede på mandag.
omans
I dag kl 10:13 95

Det har i mange tilfeller ikke vært lønnsomt å sitte over med Yara ifm Q-rapporter. Man kan håpe at denne gangen er det unntaket, hvis en tror aksjen skal tilbake til 2023 nivåer en gang og det starter med q1.