Norwegian - veien til 25 kr i 2025

Gamernrx
NAS 29.01.2025 kl 09:11 83670

Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:

- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.

Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.

Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Fjellbris
07.02.2025 kl 15:22 3758

Kanskje ikke i selve Q4 rapporten, men GK kommer garantert til å si noe om hvordan han og NAS ser på 2025 under presentasjonen.
Hvilke forventninger har du da til Q4 resultatet samt 2025?
Redigert 07.02.2025 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Tony83
07.02.2025 kl 16:16 5904

well, the results of Q4 are relatively known -- around 1.9 billion! I am more worried about how the market will react. Previously the course has always plunged after Q-s :( , irrespective of whether the results were good or bad. This is probably die to the fact that there are many small investors in NAS and they run selling after Q-s. that's my theory.
Ransen
07.02.2025 kl 16:38 5864

Hvis du er nervøs i flyaksjer så selger du.
Hvis du som aksjonær ser at verdien virker noe lav, P/E 5,6 der bankene mener at P/E 7,5-10 burde være realistisk så beholder du aksjen.
Se på fjoråret 2024 da aksjen 1/1 gikk fra kr 10,68 til kr 17,27 19/2.
Har tro på at aksjen passerer toppen i fjor før mai måned i år. Det er noen signaler vi burde ta med oss fra andre flyselskaper som har steget 50-100% siste halvår.
Det beste signalet er at det kommer mindre kapasitet i markedet og det andre er at Norwegian er godt posisjonert til å ta hånd om dette med et allerede godt etablert og innarbeidet rutenett
Redigert 07.02.2025 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.02.2025 kl 16:58 5841

Tony83/Ransen,
Nok en gang helt enig med Ransen. Alle må sette seg inn i det de investerer i og gjøre egne valg. Jeg tror overskudd +/- 1,9 milliarder er godt kjent for markedet, og det som gjelder nå er å se fremover/guidingen inn mot høysesong igjen, samt hva GK sier om kostnadsfokus. NAS har levert langt over forventning hele 2024 vil jeg si mtp. trafikk tall, og fortsetter den trenden som alt tyder på igjennom 2025/26, kombinert da med 2-5 nye fly, nye ruter, og fokus på kostnader / stordriftsfordeler (fullt år m Widerøe mm.) som blir pri 1, vil markedet før eller senere se at P/E 5,6 er altfor lavt. Igjen enig med Ransen og bankene mtp at den burde vært på 7,5-10 eller på nivå med sammenlignbare fly konkurrenter i Europa.
Husk NAS har også allerede satt av 800 millioner til utbytte, altså FØR det eventuelt kommer ytterligere avsetninger Q4 regnskap. Cash beholdning og utbytte avsetning akkumulert Q4 vil trolig ligge mellom 13 og 14 milliarder! Kurs +/- kr 11 er altfor lavt, og jeg tror vi fort ivertfall i første omgang / i vår skal opp igjen i området 13-15. Håper også å se kurs igjen på 20 tallet før utbyttene starter f.o.m. senest 2026.
Vi gjør alle våre valgt, jeg har mer en nok NAS aksjer i min portefølje, har skrevet det lenge at jeg akkumulerer frem mot utbyttene (som også JF har gjort lenge), og i går kjøpte jeg 2500 før vi bikket kr 11, og i dag fikk jeg nye 5000 i slutt auksjon til 11,25 - så da er jeg fornøyd med akkumuleringen, og gleder meg til å få utbytte på alle senest en gang i 2026 :-)
Redigert 07.02.2025 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.02.2025 kl 17:08 5825

Tror du får utbytte lenge før 2026.
Husk at hybridlånet avklares om et par måneder og i obligasjonslånet foreligger det en oversett klausul som sier at det gis adgang til utbytte hvis Nordic thrustee er administrator av dette lånet.
Fredriksen er en utbyttejeger og han vil gjerne ha litt igjen for å stille med kapital i selskapet. Styret i Norwegian er også aksjonærer som oss andre, også de har måtte se store og helt uforståelig svingninger til aksjekurser langt under kontantbeholdningen. Det skal ikke være mulig.
Redigert 07.02.2025 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.02.2025 kl 17:22 5792

Håper og tror du får rett mtp utbytte (skriver derfor også senest 2026)😀🤞Og at NAS har falt så mye og som du skriver langt under kontantbeholdningen er ganske så uforståelig. Skal ikke skylde alt på Sundt, men når hans nedsalg nå snart er slutt/slutter, så vil ivertfall salgspress også avta, samt shorterne som har utnyttet denne infoen får meget dårlige kort på hånden, også ikke minst når GK / NAS kommer til å levere som han/selskapet gjør fremover. Da seirer fornuften til slutt, ha en riktig god weekend😀
Redigert 07.02.2025 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.02.2025 kl 17:29 5780

Jeg synes at det er useriøst når Sundt legger så mye aksjer inn i markedet. Slike store salg gjøres ellers i blokker 1 mot 1 og skulle ikke berøre aksjekursen.
Det er åpenbart en misnøye ute og går og at dem ønsker selskapet lite vel.
Kan aldri tenke meg at Fredriksen og Røkke opererer slik i sine markeder..
Ace771
07.02.2025 kl 17:47 5774

Er uenig i at den vil passere toppen fra i fjor før mai, jeg håper den ikke gjør det. Jeg vil avklare hybridlånet så billig som mulig den 25.mai, først da vet vi om staten vil konvertere til 150m aksjer. At man ikke vet om staten vil komme inn som største aksjonær ligger som en klam hånd over kursen. Etter at den usikkerheten er avklart så kan oppturen begynne for alvor. Og den oppturen tror jeg kommer uansett om staten kommer inn eller ei. At usikkerheten forsvinner er det viktigste.
Ransen
07.02.2025 kl 18:32 5716

Det burde ikke ha noe å si hva kurs staten konverterer på. Vi har inne aksjonærer med inngangskurs på kr 6,25 i dag. Jeg unner alle som hjalp til å få selskapet på bena da stormen sto på under pandemien. Det som er skadelig er hvis alle disse aksjene til staten legges ut i markedet. Staten er ikke tjent med dette og kan like gjerne risikere å få bare 8 kroner for aksjen igjen.
Det ble vel forhandlet frem to muligheter da Norwegian under restruktureringen i 2020 ikke kunne forutse den situasjonen de er ved i dag,
Den gang var det ikke gitt at selskapet skulle tjene penger på disse 4 år og langt mindre forventet at det skulle være 12 milliarder i kontanter.
Nå kan staten få igjen pengene sine, med gode renter og politikerne slipper å gnage om stønader og statlige eierskap i private småbedrifter.
De har fått erfart litt fra eierskapet i SAS som fremdeles er et mareritt.
Men om staten ønsker å være langsiktig storeier sammen Fredriksen (som er utflagget) i NAS med det bråket i oposisjonen det fører med seg så gjerne for meg.
Ikke glem at Sundt begynte å selge en stor bolk på 18 kroner og har gradvis tynt seg nedover til kr 10,72 eller noe sånt.
Hver eneste Q-rapport, hver eneste lille positive tegn, alt fra tidenes trafikktall, tidenes omsetning, tidenes beste for NAS det siste året, så har Sundt benyttet sjansen til å selge og kursen har stupt. Alt på grunn av at det bare er toppen av isfjellet som er i bevegelse men gjør store utslag for hele grunnen.
Redigert 07.02.2025 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Strategi
07.02.2025 kl 18:35 5709

Rema 1000 kvitter seg med Æ-appen den er som kommunisert under avvikling.
Vi kan være svært sikre på at Retan`S REMA 1000 havner under SPENN appen og basert på det skjønner jeg at Sundt er nervøs.
Vær sikre på at det kommer gode nyheter og opplevelses appen Spenn er noe helt annet en en tungvinn TRUMF og et kjedelig COOP medlemskap.
Rema 1000 er også veldig store i Danmark tror det er ca. 500 butikker på et areale på samme størrelse som Telemark, antall innbyggere 5,992,163 mao. betydelig flere enn i norge. Strawberry i Danmar er godt representert,
Så blir opplevelses APPEN spenn også lansert i Norden tar dette helt av.
Noe jeg tror dette kommer til å gjøre.
Opplevelser , sterke rabatter der du handler, rabatter på en rekke populære høykvalitets butikker, spa, dyreparker , opplevelses parker. osv osv osv.
Norwegian og Stordalen tenker stort.
Fjellbris
07.02.2025 kl 22:57 5494

Håper og tror vi får høre mer om Spenn og nye samarbeidspartnere under Q4 presentasjonen neste uke👍😀
Strategi
08.02.2025 kl 06:22 5332

Tror spenn blir bra, det er 10 mill svenske , en avtale med eksempelvis Ikea elle Max Burger hadde vært fint.
bassebasse
08.02.2025 kl 07:12 5304

Hvem vet når skal nas og viderøe skal skal fungere som ett seleskap
Ransen
08.02.2025 kl 08:11 5271

Det vil aldri skje. Widerøe drives som en egen enhet med sine fly, bakketjenenester og totalt vedlikehold.
Så utnytter Norwegian-Widerøe synergier av hverandre.
F.eks Widerøe frakter folk fra mindre steder til større steder der Norwegian tar over. Norwegian benytter bakketjenesten til Widerøe i Norge.Fra 2025 er alle ruter samordnet i begge selskapene, til SAS sin store fortvilelse.
Der er flinke folk i alle ledd.
Widerøe har hatt en enorm oppgang på alle punkter det siste året, men også fått opp yield pga statens sponsing av FOT-rutene, som jo frakter enda mer folk inn til Norwegian.
Håper vi får høre mer om samarbeidet mellom Lufthansa og Widerøe. Hotellrapportene bekrefter en vanvittig økning av utenlandsturister gjennom året. Strawberry så vel opp mot 90% økning i bookinger noen steder som fortsetter langt utover første halvår i år.
Les Stordalen ser milliardresultat i 2025
Redigert 08.02.2025 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.02.2025 kl 08:52 5235

Widerøe er et fatastisk og komplekst flyselskap. De gjør alt selv. Alt fra lakkering til oppgraderinger av gamle Dash 8 slik at de blir som nye.
Det er ikke mange i verden som utnytter flåten sin i samme grad som Widerøe. Flyene er eksagt tilpasset deres formål på kortbane med trykkabin. Ingen i verden har de samme forholdene. Derfor er staten og Norge svært stolt over den infrastrukturen som Widerøe bidrar med og ønsket derfor å bevilge 2 milliarder i støtte slik at billettprisene kunne reduseres noe.
Husk at Nordnorge nord for Bodø, selve Forsvarets hovedkommando og snart Nato hovedkvarter, er uten togforbindelser og nå er det faktisk nesten ikke tog fra Trondheim og nordover til Bodø heller på grunn av mangel på tog og ingen vil låne eller levere tog til denne jernbanestrekningen. Det som går av tog prioriteres til enorme mengder gods
Da kjenner Norwegian group sin besøkelsestid for å ta unna passasjertrafikken i regionen.
Redigert 08.02.2025 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Gamernrx
08.02.2025 kl 09:15 5193

Widerøe er faktisk kritisk for vår forsvarsevne med tanke på alle de soldatene de frakter fra by til by i nord- Norge. Her kommer staten til å støtte Widerøe i all den tid det ikke finnes jernbane. Staten har nå en egen interesse av at NAS aldri går konkurs.
Strategi
08.02.2025 kl 10:03 5125

Kan jo bare legge til at Sverige og Findland nå er en del av NATO som ikke bare kommer Widerøe til gode men også Norwegian som sitter på avtalen.
Ransen
08.02.2025 kl 10:36 5068

Det går nok etterhvert opp for større investorer hvilken verdi og potensiale som finnes i dette flyselskapet. Snart får vi presentert samspillet i NAS-gruppen og andre partnere som Lufthansa, Strawberry/Spenn osv.
Selskapet verdsettes fremdeles til godt under kontantbeholdningen. Vi snakker om et utbytteselskap med P/E på 5 tallet som om det er konkurstruet eller nær innhenting av ny kapital.
bassebasse
08.02.2025 kl 10:51 5050

Ransen
Karlsen sa å slå sammen IT og bilett og fly servis årlig kommer til å spare 100 miloner
Redigert 08.02.2025 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.02.2025 kl 14:29 4900

Det varmer av flere grunner ved å lese slike artikler...
Redigert 08.02.2025 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.02.2025 kl 15:12 4907

Arnstein Olaisen
Norwegian-maskinen tar av klokken 11.10. Dette blir «tjuvstart» på sommeren. Etterspørselen er stor.

For abonnenter
FLYPLASSEN: Haugesund lufthavn har tre avganger lørdag. Den ene er innenlands. De to andre går ut av Norge.
07.02.25 20:29 Arnstein Olaisen
– Vi nærmer oss at Oslo-forbindelsen styrkes i helgene, forteller kommersiell leder Pål Visnes på Helganes.
Én time etter Widerøes avgang til Bergen 09.05 lørdag morgen, drar Gran Canaria-flyet sørover fra Karmøy.
Så går det én time til.
Da skjer oppstart av Alicante-ruten – den første turen denne sesongen.
– Flyet er smekkfullt. Dette er positivt på alle måter, sier Visnes.
Gran Canaria-ruten holder det gående til påsketider.
Innen den tid har Norwegian også startet Malaga-ruten i sommerprogrammet.
– At Haugesund lufthavn likevel satses på, sier litt om etterspørselen og betydningen det lokale markedet faktisk har, sier Visnes.
Ransen
09.02.2025 kl 10:28 4435

https://www.finansavisen.no/finans/2025/02/09/8240348/olav-chen-hamstrer-norske-aksjer

Flere har vært inne på det tidligere. Tror vi får en boost i norske underprisede aksjer da de globale sterkt overprisede selskapene begynner å gi etter.
Her ser investorene på P/E multipplene om det er mulig å være med på en utvikling.
Eks. Tesla P/E 177 ganger inntjening: Nei
NAS P/E 5,5 ganger inntjening: Ja

Tror til og med Sundt har tatt en pause etter siste trafikkrapport som indikerer at NAS tar større og bedre plass i europeisk luftfart.
bassebasse
09.02.2025 kl 19:21 4093

Mandag bør være starten at folk går inn før tall...
Ransen
09.02.2025 kl 20:46 3978

Tror kanskje de gode trafikktallene og posisjonen selskapet er i nå ang. utbytte, markedsposisjon, rutevalg, og ballansesituasjon vil føre til at større investorer nå tar plass på svært lav P/E.
Sikkert mange som er skeptisk, men bevegelsene har rørt seg omkring promiller av aksjene. Kanskje kommer det en ny
storinvestor som vil ha en norsk opptur i stedet for globale overprisede teknologiaksjer som kineserne kopierer og endrer til det bedre for en brøkdel av prisen.
Fjellbris
09.02.2025 kl 23:26 3789

Er en grunn for at Robert Næss i Nordea hadde / har NAS som topp 3 aksje i porteføljen sin for 2025.
Kåre Grønn
10.02.2025 kl 00:16 3728

Kommer til å snu voldsomt opp! Håper bare ikke det går for raskt!
Strategi
10.02.2025 kl 07:38 3534

Mulig fly industrien nå blir en "safe heaven" fremover i disse tider med handelskrig og økte toll satser som igjen skaper sterk uro i markedene.
Norwegian Group står i en særstilling her i og med at lønnsoppgjørene er unnagjort frem mot sommeren 2026.
Forutsigbarhet er stikk ordet her.
Kjør gjerne debatt.!

https://www.dn.no/utenriks/usa/eu/tyskland/trump-lover-ny-toll-denne-uken-europa-star-overfor-en-massiv-handelskrig/2-1-1777074
Trump lover ny toll denne uken: – Europa står overfor en massiv handelskrig
Donald Trump sier han vil innføre straffetoll på stål og aluminium mot alle land. Norge trekkes direkte inn i handelskrigen. – Europa står overfor en massiv handelskrig, sier Trumps tidligere nasjonale sikkerhetsrådgiver.
Redigert 10.02.2025 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Ransen
10.02.2025 kl 08:01 3486

Jeg tror transport og samferdsel samt opplevelser blir en suksess nå fremover. Ref, nystartet utenlandsrute fra Haugesund med smekkfullt fly. Ofte må slike nye ruter innarbeides og bli kjent, men her er det altså fullt belegg på første turen.
Investorene kan brått snu fra jern og metall til transport da verdisettingen har vært noe skjevfordelt i lang tid. Tolltrusler på allerede høyt prisede industriaksjer er ikke det investorene ønsker seg aller mest. For NAS sin del så var det i fjor en del storbanker og fond som tok plass. Dette drar med seg andre investorer og bidrar til rask oppgang, kanskje for rask oppgang...Slik svinger det opp og ned med stadig høyere topper og bunner etter som selskapet utvikler seg.
Det er forholdsvis lite aksjer i omløp da topp 10 sitter på mer enn 50%
Ransen
10.02.2025 kl 08:06 3475

Husk at vi står ovenfor en gal mann som trosser alle sine rådgivere sine meninger. Ingen trenger å levere noe som helst til USA så lenge Kina er en stormakt. Til slutt sitte de alene på en stein. Hvis Norge blir rammet på metall så bør storkontrakten på nye skip til marinen gå til europa ASAP
Tony83
10.02.2025 kl 10:07 3267

why is it still falling? because of Sundt's selling?
Ransen
10.02.2025 kl 10:27 3305

Sundt har ikke solgt noe siden forrige måned. De vet nå etter trafikktallene at selskapet vil stige kraftig og avventer eventuelle salg. Siden Q1-24 har Sundt vært helt sikker på avtagende trafikk og dårlige resultater for NAS. Nå viser trenden noe helt annet.
Det vi ser nå er småaksjonærene og algoritmene som spiller på lag på salgssiden til glede for kjøperne som får seg en fin opptur.
Redigert 10.02.2025 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
Tony83
10.02.2025 kl 11:46 3381

I am just afraid that the course will fall even further after the Q4 results :( what do you think? the sales always start after Q-s!
Strategi
10.02.2025 kl 11:47 3402

en liten dipp fra først og fremst short og dårlige tradere, tror vi er over 11,30 fortere enn svint. Det folk kjøper på nå er sterke underliggende verdier og solide fremtidsutsikter.
Det kan trases ned noen 10 ører, men det som ligger fremfor oss er 10 kr +++
Redigert 10.02.2025 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Null
10.02.2025 kl 13:01 3326

Skal jeg si min mening her så tror jeg ikke på de store kursutslagene før staten har gjort opp sin posisjon i mai.
Det er ingen som vil kjøre kursen før avklaringen er i orden, ingen vits i å gi staten 50-100#% oppside på aksjen,
Så for meg blir det å kjøpe litt smått oppover i håp om å få en grei avkasting i sommer og inn mot utbytter i 2026.
Kan nok komme til å se økning når det er avklart med staten, og vi vet hva som kan komme utover.

Ransen
10.02.2025 kl 13:08 3327

Tror du staten blir aksjonær og Cecilie Myrseth skal sitte slik som Iqbal i et års tid å prøve å selge aksjene, eller blir staten fornøyd med å for en gang skyld få igjen pengene sine med renter. Husk at SAS også en gang var lukrativt for staten,men nå er det ingentin verdt og er heller et problem.
Det er heller ingen grunn til å vente med utbytte til 2026. Det kan bli utbytte allerede fra torsdag...Hadde det vært fastslått at utbytte blir først i 2026 så ville neppe Øygard og styret kjempet slik som i dag for å få det tidligere...
Redigert 10.02.2025 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Strategi
10.02.2025 kl 14:33 3191

Du må jo gjerne kjøpe så smått du vil.
Det som glemmes- eller ikke nevnes nok er de underliggende verdiene som nevnes samt PE faktoren.
TZFlyingHigh
10.02.2025 kl 16:02 3092

He will sell above 11. 13M is still something for the market. The price will climb if his holdings shrinks to 5M or even just below 10M, when people believe it is no longer enough to function as a market capping threat.
Strategi
10.02.2025 kl 16:26 3038

Hentet den fa Nordnet fora.
;
sQruf

AI kan brukes på mange måter i flyselskapsbransjen for å forbedre driftseffektivitet, kundeopplevelse og sikkerhet. Her er noen viktige bruksområder:

1. Forbedret kundeservice
• Chatbots og virtuelle assistenter: AI-drevne chatbots kan håndtere kundehenvendelser 24/7, gi informasjon om flyreiser, hjelpe med billettbestilling og svare på vanlige spørsmål.
• Personalisert markedsføring: AI kan analysere kundedata for å tilby skreddersydde tilbud, anbefale reisemål og optimalisere lojalitetsprogrammer.

2. Optimalisering av flyruter og drivstofforbruk
• Prediktiv analyse: AI kan forutsi værforhold og flytrafikk for å optimalisere ruter, redusere drivstofforbruk og minimere forsinkelser.
• Effektiv flåteadministrasjon: AI kan analysere data fra tidligere flyvninger for å finne de mest kostnadseffektive måtene å operere fly på.

3. Forbedret sikkerhet og vedlikehold
• Prediktivt vedlikehold: AI kan analysere sensor- og ytelsesdata fra fly for å forutsi potensielle feil før de skjer, noe som reduserer uforutsette forsinkelser og vedlikeholdskostnader.
• Ansiktsgjenkjenning: AI brukes til å forbedre sikkerhetskontroller ved innsjekking og boarding ved hjelp av biometrisk identifikasjon.

4. Bedre kapasitetsstyring og prisoptimalisering
• Dynamisk prising: AI kan analysere etterspørsel, konkurrentpriser og andre faktorer for å justere billettpriser i sanntid.
• Forbedret setereservasjon: AI kan optimalisere plasseringen av passasjerer for bedre komfort og effektivitet.

5. Automatisering av bakkeoperasjoner
• Bagasjehåndtering: AI kan forbedre bagasjesporing og minimere tapte kofferter ved hjelp av smarte systemer og datavisjon.
• Forbedret bemanningsplanlegging: AI kan hjelpe med å planlegge arbeidsplaner for piloter, kabinansatte og bakkepersonell mer effektivt.

6. Bedre passasjeropplevelse
• AI-drevet underholdning: Flyselskaper kan tilby personalisert underholdning og matanbefalinger basert på passasjerenes preferanser.
• Forbedret boarding-prosess: AI kan optimalisere boarding-rekkefølgen for å redusere køer og forsinkelser.

AI kan altså revolusjonere flybransjen ved å gjøre driften mer effektiv, redusere kostnader og forbedre kundeopplevelsen. Vil du ha eksempler på spesifikke flyselskaper som bruker AI?

----------------
Delte den innad i Norwegian, kan muligens være enkelte bruks omeråder de ikke har tenkt på.
Redigert 10.02.2025 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Ransen
11.02.2025 kl 08:10 2546

Sundt fortsetter å selge, men over 11 kroner. Siste salg er 1 mill på kr 11,05. De har 12.7 mill igjen.
Da er konklusjonen at enhver stigning presses ned av Sundt pga lavt volum. Vil tro at 90% av aksjene er på eiere som ser kurser langt over dagens.
I fjor gikk aksjen over 18 kroner, i år kan den gå høyere.
Hvorfor?
Jo selskapet skal ikke ta noen investeringer i år, de har mye mindre gjeld, de har mye større markedsandel, de har tatt 70% av trafikkveksten, topp 5 på punklighet og ikke minst, det blir kanskje utbytte i år.

Strategi
11.02.2025 kl 08:48 2506

Sundt sto vel for rundt 25 % av volumet i går med sitt nedsalg.
BØRS: OVERSIKT OVER AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER
i dag kl. 06:21 ∙ TDN Finans
NAS SUNDT AS -1.000.000 12.777.867
Flodhest82
11.02.2025 kl 09:24 2580

Dette var ikke gårsdagens tall, den dagen han solgte var det omsatt litt over 10 mill aksjer, så han stod for 10 %
Ransen
11.02.2025 kl 09:29 2600

Utrolig at ikke det kommer til flere synlige i shortregisteret. Dette må jo være en gavepakke til shorterne. Det er vel noe som ikke stemmer med inntjening og verdi her, så det kan være årsaken til at de holder seg unna...
Fjellbris
11.02.2025 kl 09:30 2611

Som forventet at Sundt fortsetter nedsalget, håper på god omsetning i NAS aksjen oppe på 11 tallet etter Q4 presentasjonen og at han da får solgt seg helt ut.
Ransen
11.02.2025 kl 09:40 2601

P/E 5,55 ut fra profitwarning på bare 1.885 millioner.
Det er ca 400 meter med nypressede 1000-lapper stablet i høyden.
Gamernrx
11.02.2025 kl 09:48 2676

Folk må roe seg ned med Sundt selger bla bla. Er ikke det som drar Norwegian ned. NAS går ned på rentemarkedet er opp. 10yr Bond i USA bykser videre over 4.50%. Men her er jeg kontrær. Denne renten skal ned til 3% i år. USA bremser opp nå og over 1 trillion i renteutgifter på en statsgjeld på 36 Trillioner $ går ikke veldig lenge før rentene må NED.
NASLover
11.02.2025 kl 10:09 2705

Det ticker mot 10 tallet....før Q4 og kanskje 9 etter
bassebasse
11.02.2025 kl 10:15 2707

Bjørn Kjos også trenger penger og selger for 5.5mil
Kommer til å fly på torsdag etter tall