Norwegian - veien til 25 kr i 2025
Jeg er helt sikker. Norwegian skal til 25 kr+ i 2025. Her er faktorer som spiller inn:
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
- Knallbra vår og sommer for flybransjen
- Oljepris på 65 om noen få måneder
- DXY(dollar indexen) kommer til å falle til 95.
- 10 yr Bond renten i usa går ned til 3%
- Lavere renter i Norge også
- Lavere renter gjør at investorer ser etter aksjer med god fremtidig yield. NAS er en klar kandidat.
- Investorene kommer inn i en ALL INN tilstand der man kun ser en klar himmel for markedet.
Mange av disse faktorene er kontrære sett dagens marked. Men man må ha et klart hode for å tjene penger og forstå markedsmekanismene.
Norwegian har aldri stått sterkere i et marked der SAS ikker er så kult lenger. En knallgod CEO som kan tall og har lang erfaring. 25 KR+ her kommer vi!
Gamernrx
11.02.2025 kl 10:17
2740
NASLover skrev Det ticker mot 10 tallet....før Q4 og kanskje 9 etter
Fantastisk. Istedefor å pisse i trusa her så kjøper jeg mer om den går til 10.20kr.
laser
11.02.2025 kl 10:18
4374
Enig - og litt humoristisk kan man si at Sundt står som garantist for folk flest at de skal få billige aksjer.
Ja i en Folkeaksje.
Du skal være ganske blind for ikke å se at dette er penger på gaten. Og jeg kjøper om han presser den videre ned. Et eventyr for oss «folk».
Dette kommer jo til å fortsette inntil Staten har bestemt seg for om de tør investere i en svingaksje som dette, ikke som ledd i «aktiv næringspolitikk - men ut fra spekulasjon.
Når den beslutningen foreligger og Staten ikke går inn - og utvanner i et selskap stappfull av egenkapital som de ikke trenger - kommer en rakett til å bli misunnelig på stigningskurven.
Før var jeg forbanna - nå ser jeg spillet - og bruker kjøpsmulighetene. Makan til front som er skapt mot statlig eierskap. Vær tålmodig - ikke press på. Snart må staten ta sin besluttning. Tror selskapet kommer med «normalt» forslag til utbytte for 2024, men at vi senere kan oppleve ekstraordinære utbytteforslag så snart utbytteadgangen foreligger.
Ja i en Folkeaksje.
Du skal være ganske blind for ikke å se at dette er penger på gaten. Og jeg kjøper om han presser den videre ned. Et eventyr for oss «folk».
Dette kommer jo til å fortsette inntil Staten har bestemt seg for om de tør investere i en svingaksje som dette, ikke som ledd i «aktiv næringspolitikk - men ut fra spekulasjon.
Når den beslutningen foreligger og Staten ikke går inn - og utvanner i et selskap stappfull av egenkapital som de ikke trenger - kommer en rakett til å bli misunnelig på stigningskurven.
Før var jeg forbanna - nå ser jeg spillet - og bruker kjøpsmulighetene. Makan til front som er skapt mot statlig eierskap. Vær tålmodig - ikke press på. Snart må staten ta sin besluttning. Tror selskapet kommer med «normalt» forslag til utbytte for 2024, men at vi senere kan oppleve ekstraordinære utbytteforslag så snart utbytteadgangen foreligger.
Fjellbris
11.02.2025 kl 10:21
4379
I det korte bilde har det lenge vært negativt med Sundt sitt konstante salgspress, hver gang vi har fått en god nyhet, eks nå sist med gode trafikktall, 2 nye Boeing fly på plass mm. Tror ikke vi skal undervurdere at når noen bestemmer seg for å selge 40-50 mill aksjer, så legger det en demper på kursen. Det positive er at nå har han snart under 10 mill igjen, og ved gode nyheter og guiding etter Q4 presentasjonen, med påfølgende litt volum, er han fort helt ute.
Gamernrx
11.02.2025 kl 10:26
4385
Dere som tror Sundt sine usle små aksjer styrer kursen på et stort selskap som NAS har mangel på kunnskap i aksjemarkedet.
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/deutsche-lufthansa-ag-lha-xeta
Her er Lufthansa aksjen. Beveger seg veldig likt som Norwegian. Flyselskaper liker ikke høye renter da de bestiller DYRE fly med belåning og investorer putter penga i rentemarkedet istedefor potensielle utbytteselskaper med belåning. Selger Sundt Lufthansa aksjer også eller? *Ler* Jeg tror det internasjonale rentemarkedet har mye mer innvirkning på aksjen enn Sundt.
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/deutsche-lufthansa-ag-lha-xeta
Her er Lufthansa aksjen. Beveger seg veldig likt som Norwegian. Flyselskaper liker ikke høye renter da de bestiller DYRE fly med belåning og investorer putter penga i rentemarkedet istedefor potensielle utbytteselskaper med belåning. Selger Sundt Lufthansa aksjer også eller? *Ler* Jeg tror det internasjonale rentemarkedet har mye mer innvirkning på aksjen enn Sundt.
Gamernrx
11.02.2025 kl 10:32
4403
Det er 963 880 462 aksjer i Norwegian. Sundt har 12 mill igjen eller noe? Tror dere virkelig han kan styre kursen med så få
aksjer?? Lol.
aksjer?? Lol.
Tony83
11.02.2025 kl 10:35
4442
then what's going on in your opinion? why is the price falling right before the Q4?
Gamernrx
11.02.2025 kl 10:40
4429
Why is Lufthansa also down 4% today? Ask yourself that and maybe you understand more.Why is Ryanair, Finnair etc all down today. Get your head out of the tunnel of Sundt and Q4.
laser
11.02.2025 kl 10:50
4415
Du velger Lufthansa - et tradisjonelt flyselskap med tung kostnadsbase og masse motorproblematikk - som basis for din analyse. Gratulerer. Hvorfor tok du ikke også med Air France og KLM?? Samme klasse og problemer. Ser du på Ryanair, med tilsvarende kundestruktur og kostnadsbase, så ser man en helt annen børsoppførsel - rakettopplevelse etter sommeren i fjor. Tilsvarende i USA der selv tunge selskaper som United Airlines stiger kraftig på forutsetningene om større reiselyst og forbruk hos folk.
At selskapet holdes igjen, ikke bare av Sundt, det er jeg ikke i tvil om.
Men jøss - for all del - alle har sitt syn….noen opplever glasset som halvtomt…andre opplever det som halvfullt.
At selskapet holdes igjen, ikke bare av Sundt, det er jeg ikke i tvil om.
Men jøss - for all del - alle har sitt syn….noen opplever glasset som halvtomt…andre opplever det som halvfullt.
Gamernrx
11.02.2025 kl 10:59
4453
https://www.nordnet.no/aksjer/kurser/air-france-klm-afr0-xetb
Her har du Air France. Også NED. Var det noe mer du lurte på?
Sundt styrer alle flyselskaper ned idag. *Ler* hva fikk du i matte på skolen?
gmtrade
11.02.2025 kl 11:01
4455
Det er trump-toll på aluminium og stål i USA som utløser dagens fall. Boeing påvirkes massivt av dette og prisene på fly fra selskapet vil øke som følge av dette. Har ingenting med hverken renter eller Sundt å gjøre i dag. Mulig også noen shorter på denne nyheten.
bassebasse
11.02.2025 kl 11:04
4468
Noen går ut før tall men nas kommer tilbake i dag igjen når flere skal inn
Gamernrx
11.02.2025 kl 11:13
4439
Aluminium prisen er med på å dra det ned ja. Men også rentene. Du skal se ting begynne å rase om 10yr Bond går over 5%.
laser
11.02.2025 kl 11:18
4420
Greit du - vi lar den ligge - ikke bli hoven eller prøv å latterliggjør andre. Har du svaret så fint for meg.
Få frem fakta - så legger små som store sin egen strategi.
Carpe diem
Få frem fakta - så legger små som store sin egen strategi.
Carpe diem
Strategi
11.02.2025 kl 11:22
4428
Mange teorier her inne uten at det henger særlig godt på, greip. Den ene dagen handles det for 11.38, de neste påfølgende daler den ned mot 10.70.
0.68 kr i diff.Det fundamentale er det samme , Norwegian Group går svært bra inklusive Widerøe og Widerøe Ground handling som åpenbart har hatt nok og gjøre hittil
i vinter.
Penger på gata er mitt tips.
0.68 kr i diff.Det fundamentale er det samme , Norwegian Group går svært bra inklusive Widerøe og Widerøe Ground handling som åpenbart har hatt nok og gjøre hittil
i vinter.
Penger på gata er mitt tips.
Gamernrx
11.02.2025 kl 11:24
4428
Du som startet med latterliggjøring. Med dine *Gratulerer* kommentarer. Carpe diem direkte der.
Tony83
11.02.2025 kl 11:24
4436
do you think that the decline will continue after the Q4 on Thursday?
Ransen
11.02.2025 kl 11:41
4383
Hvis noen visste at fallet fortsatte utover torsdag etter Q4 så hadde vel ingen kjøpt alt som selges nå. Det som er viktig å forstå er hvilke verdier som faktisk ligger i NAS. Trafikktallene og reiselysten blir ikke påvirket av at Boeing og Airbus må betale mer for aluminiumen. Så vidt jeg vet så er det KUN Ryanair i europa som kjøper fly direkte dra produsent. Andre leier flyene fra enorme leasingselskaper i mot renter og avdrag som kan justeres ca en gang i året. De har avtaler på flyene i 5 år og leverer tilbake i bytte mot nyere og mer energieffektive modeller.
Fjellbris
11.02.2025 kl 11:59
4346
Jeg tror du har helt rett her, renter forventer fortsatt alle noe ned i løpet av 2025, så tror mer på toll aluminium og stål mtp dyrere fly. Godt da NAS har fått 2 nye fly og 2-3 til er på vei som er betalt :-)
Mulig vi overdriver Sundt effekten noe, men jeg tror fortsatt det har påvirket nedturen mye. Høyere renter selvfølgelig ikke bra og skjer jo det i en handelskrig, men en måned å forhandle på + selv om de stiger nå, vil nok ikke Trumpen ha det på seg å øke rentene mye og senke aksjemarkedet ;-)
Mulig vi overdriver Sundt effekten noe, men jeg tror fortsatt det har påvirket nedturen mye. Høyere renter selvfølgelig ikke bra og skjer jo det i en handelskrig, men en måned å forhandle på + selv om de stiger nå, vil nok ikke Trumpen ha det på seg å øke rentene mye og senke aksjemarkedet ;-)
Redigert 11.02.2025 kl 12:21
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
11.02.2025 kl 12:45
4223
Noen selger sikkert også i dag på denne infoen, selv om Bjørn Kjos sikkert trenger penger til sine øvrige prosjekter og investeringer, inkl, kryptobørsen:
Bjørn Kjos har kvittet seg med Norwegian-aksjer
Norwegian-grunnlegger Bjørn Kjos har kvittet seg med en halv million aksjer i Norwegian, fremgår det av oppdaterte aksjonærlister fra Holdings.
Aksjene ble ifølge oppdateringen solgt for 11,05 kroner per stykk, som innebærer en salgssum på cirka 5,5 millioner kroner.
Ifølge Holdings eier Kjos 652.911 aksjer i Norwegian etter transaksjonen.
Norwegian legger frem resultater for fjerde kvartal torsdag denne uken.
Bjørn Kjos har kvittet seg med Norwegian-aksjer
Norwegian-grunnlegger Bjørn Kjos har kvittet seg med en halv million aksjer i Norwegian, fremgår det av oppdaterte aksjonærlister fra Holdings.
Aksjene ble ifølge oppdateringen solgt for 11,05 kroner per stykk, som innebærer en salgssum på cirka 5,5 millioner kroner.
Ifølge Holdings eier Kjos 652.911 aksjer i Norwegian etter transaksjonen.
Norwegian legger frem resultater for fjerde kvartal torsdag denne uken.
Fjellbris
11.02.2025 kl 12:48
4231
Og her kommer tall som betyr noe for oss👍
……
11.02.2025 12:05:35
LUFTFART: PASSASJERTRAFIKKEN +9% ÅR/ÅR PÅ AVINORS LUFTHAVNER I JAN
Oslo (Infront TDN Direkt): Antall passasjerer som reiste til og fra Avinors lufthavner var opp 9 prosent i januar 2025, sammenlignet med samme måned året før, opplyser Avinor i en melding tirsdag.
I januar økte tallet på utenlandsreisende med 13 prosent og blant innenlandsreisende var veksten på 6 prosent.
……
11.02.2025 12:05:35
LUFTFART: PASSASJERTRAFIKKEN +9% ÅR/ÅR PÅ AVINORS LUFTHAVNER I JAN
Oslo (Infront TDN Direkt): Antall passasjerer som reiste til og fra Avinors lufthavner var opp 9 prosent i januar 2025, sammenlignet med samme måned året før, opplyser Avinor i en melding tirsdag.
I januar økte tallet på utenlandsreisende med 13 prosent og blant innenlandsreisende var veksten på 6 prosent.
NASLover
11.02.2025 kl 12:49
4216
11.02.2025 12:05:35
LUFTFART: PASSASJERTRAFIKKEN +9% ÅR/ÅR PÅ AVINORS LUFTHAVNER I JAN
Oslo (Infront TDN Direkt): Antall passasjerer som reiste til og fra Avinors lufthavner var opp 9 prosent i januar 2025, sammenlignet med samme måned året før, opplyser Avinor i en melding tirsdag.
I januar økte tallet på utenlandsreisende med 13 prosent og blant innenlandsreisende var veksten på 6 prosent.
LUFTFART: PASSASJERTRAFIKKEN +9% ÅR/ÅR PÅ AVINORS LUFTHAVNER I JAN
Oslo (Infront TDN Direkt): Antall passasjerer som reiste til og fra Avinors lufthavner var opp 9 prosent i januar 2025, sammenlignet med samme måned året før, opplyser Avinor i en melding tirsdag.
I januar økte tallet på utenlandsreisende med 13 prosent og blant innenlandsreisende var veksten på 6 prosent.
Ransen
11.02.2025 kl 12:51
4247
70% av dette tok Norwegian, ref siste trafikktall. Men det betyr nok ingen ting
Strategi
11.02.2025 kl 13:35
4175
Publisert 6. feb.
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian vil ha totalt 159 ruter til 82 destinasjoner fra de nordiske landene for den kommende vintersesongen 2025-2026, ifølge en pressemelding torsdag.
– Denne vinteren er våre nye vintervarme ruter til Dubai og Hurghada svært populære, og vi fortsetter å fly disse rutene neste vinter. I tillegg åpner vi for booking av billetter til Kanariøyene, samt til Europas mange storbyer, sier Magnus Thome Maursund, kommersiell direktør i Norwegian.
Fra Tromsø viderefører Norwegian direkteflyvninger mellom Tromsø og Manchester, London/Gatwick, Genève, Milano/Bergamo, Berlin, Paris, København og Oslo.
Rutene fordeler seg som følgende i de nordiske landene:
Norge: 94
Danmark: 32
Sverige: 28
Finland: 14
Årsaken til at summen over ikke er lik 159 skyldes at enkelte ruter som går mellom to land er telt med i begge landene.
Nye destinasjoner slippes på et senere tidspunkt, opplyses det.
----------------------
Tar opp dekning med kjøp: – Motvinden er forbi
Bedre marked, høyere billettpriser og bedre råd blant konsumentene er alle faktorer som vil sende Norwegian-aksjen høyere, mener analytiker Jeppe Baardseth.
Logo
NAS
·
10,81
-2,35%
Publisert 6. feb.
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian vil ha totalt 159 ruter til 82 destinasjoner fra de nordiske landene for den kommende vintersesongen 2025-2026, ifølge en pressemelding torsdag.
– Denne vinteren er våre nye vintervarme ruter til Dubai og Hurghada svært populære, og vi fortsetter å fly disse rutene neste vinter. I tillegg åpner vi for booking av billetter til Kanariøyene, samt til Europas mange storbyer, sier Magnus Thome Maursund, kommersiell direktør i Norwegian.
Fra Tromsø viderefører Norwegian direkteflyvninger mellom Tromsø og Manchester, London/Gatwick, Genève, Milano/Bergamo, Berlin, Paris, København og Oslo.
Rutene fordeler seg som følgende i de nordiske landene:
Norge: 94
Danmark: 32
Sverige: 28
Finland: 14
Årsaken til at summen over ikke er lik 159 skyldes at enkelte ruter som går mellom to land er telt med i begge landene.
Nye destinasjoner slippes på et senere tidspunkt, opplyses det.
----------------------
Tar opp dekning med kjøp: – Motvinden er forbi
Bedre marked, høyere billettpriser og bedre råd blant konsumentene er alle faktorer som vil sende Norwegian-aksjen høyere, mener analytiker Jeppe Baardseth.
Logo
NAS
·
10,81
-2,35%
Publisert 6. feb.
Redigert 11.02.2025 kl 13:38
Du må logge inn for å svare
Ransen
11.02.2025 kl 13:40
4165
I januar hadde Norwegian 1 273 809 passasjerer, mens Widerøe hadde 294 066 passasjerer, totalt 1 567 875 for konsernet. Antall passasjerer i årets første måned økte med tolv prosent for Norwegian og 19 prosent for Widerøe i forhold til januar 2024. Norwegian hadde en kapasitetsøkning på hele 23 prosent sammenlignet med fjoråret.
– Vi er fornøyde med at passasjerveksten fra slutten av fjoråret fortsatte inn i det nye året. Ikke uventet ser vi at fyllingsgraden er noe påvirket av den kraftige kapasitetsveksten. Mens 2024 var et år med gjennomgående solid kapasitetsøkning, spesielt i vintermånedene, skal vi bruke 2025 på kostnadseffektivitet og bedre utnyttelse av kapasiteten. Videre er jeg godt fornøyd med å se at vi øker forspranget som Norges ledende luftfartskonsern. Norwegian og Widerøe hadde vekst på over 1,7 millioner passasjerer i Avinors tall for 2024, som representerer over 70 prosent av nettoveksten i luftfarts-Norge, i tillegg til en markedsandel på 50 prosent totalt, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian
Kapasiteten (ASK) i Norwegian var 2 247 millioner setekilometer, opp 23 prosent fra fjoråret. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var på 1 844 millioner setekilometer, opp 22 prosent, mens fyllingsgraden var 82,1 prosent, ned ett prosentpoeng fra januar i fjor. I januar ble 98,6 prosent av oppsatte flyvninger gjennomført, ned 0,2 prosentpoeng fra fjoråret. Punktligheten, målt i andel avganger innen 15 minutter av ordinær tid, var på 71,3 prosent, ned 2,6 prosentpoeng. Dette skyldes i stor grad værutfordringer tidlig i januar. I andre halvdel av januar hadde Norwegian en betydelig bedre punktlighet på 85,5 prosent. Norwegian hadde i gjennomsnitt 72 fly i drift i januar.
Widerøe hadde en kapasitet (ASK) på 158 millioner setekilometer i januar, opp fire prosent fra fjoråret. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var 108 millioner setekilometer, mens fyllingsgraden var på 68,4 prosent, opp 6,1 prosentpoeng fra januar i fjor.
Ser frem mot vår og sommer
Norwegian fikk to nye fly levert i januar, som kommer godt med i det travle sommerprogrammet. Det nye programmet starter i slutten av mars og inneholder 344 ruter til over 120 destinasjoner.
– Det er svært oppløftende å se at Boeing er i ferd med å få opp tempoet på produksjonen, i januar har vi fått to splitter nye MAX 8-fly i København. For påsken ser vi sterk etterspørsel og vi anbefaler å være tidlig ute med bestillingen for de som ønsker å fly i den perioden. Norwegian er allerede godt i gang med å forberede oss på sommerprogrammet og ser at kundene er ivrige etter å bestille reiser tidlig. I sommerprogrammet har vi 17 nye og spennende ruter. Noen av høydepunktene er Tanger fra København, Toulouse fra Oslo, Bilbao fra Stockholm og Malta fra Helsinki, sier Geir Karlsen.
– Vi er fornøyde med at passasjerveksten fra slutten av fjoråret fortsatte inn i det nye året. Ikke uventet ser vi at fyllingsgraden er noe påvirket av den kraftige kapasitetsveksten. Mens 2024 var et år med gjennomgående solid kapasitetsøkning, spesielt i vintermånedene, skal vi bruke 2025 på kostnadseffektivitet og bedre utnyttelse av kapasiteten. Videre er jeg godt fornøyd med å se at vi øker forspranget som Norges ledende luftfartskonsern. Norwegian og Widerøe hadde vekst på over 1,7 millioner passasjerer i Avinors tall for 2024, som representerer over 70 prosent av nettoveksten i luftfarts-Norge, i tillegg til en markedsandel på 50 prosent totalt, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian
Kapasiteten (ASK) i Norwegian var 2 247 millioner setekilometer, opp 23 prosent fra fjoråret. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var på 1 844 millioner setekilometer, opp 22 prosent, mens fyllingsgraden var 82,1 prosent, ned ett prosentpoeng fra januar i fjor. I januar ble 98,6 prosent av oppsatte flyvninger gjennomført, ned 0,2 prosentpoeng fra fjoråret. Punktligheten, målt i andel avganger innen 15 minutter av ordinær tid, var på 71,3 prosent, ned 2,6 prosentpoeng. Dette skyldes i stor grad værutfordringer tidlig i januar. I andre halvdel av januar hadde Norwegian en betydelig bedre punktlighet på 85,5 prosent. Norwegian hadde i gjennomsnitt 72 fly i drift i januar.
Widerøe hadde en kapasitet (ASK) på 158 millioner setekilometer i januar, opp fire prosent fra fjoråret. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var 108 millioner setekilometer, mens fyllingsgraden var på 68,4 prosent, opp 6,1 prosentpoeng fra januar i fjor.
Ser frem mot vår og sommer
Norwegian fikk to nye fly levert i januar, som kommer godt med i det travle sommerprogrammet. Det nye programmet starter i slutten av mars og inneholder 344 ruter til over 120 destinasjoner.
– Det er svært oppløftende å se at Boeing er i ferd med å få opp tempoet på produksjonen, i januar har vi fått to splitter nye MAX 8-fly i København. For påsken ser vi sterk etterspørsel og vi anbefaler å være tidlig ute med bestillingen for de som ønsker å fly i den perioden. Norwegian er allerede godt i gang med å forberede oss på sommerprogrammet og ser at kundene er ivrige etter å bestille reiser tidlig. I sommerprogrammet har vi 17 nye og spennende ruter. Noen av høydepunktene er Tanger fra København, Toulouse fra Oslo, Bilbao fra Stockholm og Malta fra Helsinki, sier Geir Karlsen.
Fjellbris
11.02.2025 kl 13:49
4170
Uforståelig! Tror vi trenger noen virkelig store aktører / fond på banen her, før det tar av igjen. Med P/E rundt 5,5 får vi håpe de kommer på banen etter Q4 pres og guiding 2025/26. Avklaringer statens eierskap i mai kommer også til å hjelpe på.
Ransen
11.02.2025 kl 14:14
4098
Dette selskapet med lav P/E og ekstremt god ballanse er et eldorado for utenlandske fond og institusjoner.
Bare å vente til GK er ferdig med presentasjonen på torsdag så begynner kursmålene å hagle inn.
I fjor var vel høyeste på 34 kroner innen utgangen av februar.
Men slik som dette forstår ikke den menige mann blant de 70000 småkasjonærene:
”Norwegian og Widerøe hadde vekst på over 1,7 millioner passasjerer i Avinors tall for 2024, som representerer over 70 prosent av nettoveksten i luftfarts-Norge, i tillegg til en markedsandel på 50 prosent totalt, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian”
Bare å vente til GK er ferdig med presentasjonen på torsdag så begynner kursmålene å hagle inn.
I fjor var vel høyeste på 34 kroner innen utgangen av februar.
Men slik som dette forstår ikke den menige mann blant de 70000 småkasjonærene:
”Norwegian og Widerøe hadde vekst på over 1,7 millioner passasjerer i Avinors tall for 2024, som representerer over 70 prosent av nettoveksten i luftfarts-Norge, i tillegg til en markedsandel på 50 prosent totalt, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian”
Ransen
11.02.2025 kl 16:51
3887
Bjørn Kjos dumper Norwegianaksjer står det i media. Bjørn Kjos trader sier jeg.
Fra E24
– Jeg kjøpte aksjene for en tid tilbake og den gikk plutselig mye så tok en gevinst, skriver Norwegian-gründer Bjørn Kjos i en SMS til E24.
Ferske aksjonærlister viser at Kjos nylig har dumpet 500.000 aksjer i Norwegian.
Aksjene er med dagens kurs verdt rundt 5,4 millioner kroner.
På Oslo Børs er Norwegian ned 1,5 prosent tirsdag ettermiddag. Siden en topp i april i fjor har aksjen falt 40 prosent.
Kjos var tilbake i 1993 med på å grunnlegge Norwegian og var lenge synonym med selskapet. I 2019 gikk han av som toppsjef etter 17 år.
– Kjøper helikoptre
Nå holder han seg opptatt med en helikoptersatsing. Dette er en del av bakteppet for aksjesalget, opplyser han.
– Siden vi kjøper helikoptre for tiden ble det til en investering der, skriver han.
Kjos er storeier og styreleder i selskapet Lufttransport, som gjennom årene har driftet ambulansefly, overvåkningsfly, ambulansehelikoptre, søk- og redningshelikoptre, samt rutehelikoptre.
Kjos sier at han for øvrig har stor tro på Norwegian.
Fra E24
– Jeg kjøpte aksjene for en tid tilbake og den gikk plutselig mye så tok en gevinst, skriver Norwegian-gründer Bjørn Kjos i en SMS til E24.
Ferske aksjonærlister viser at Kjos nylig har dumpet 500.000 aksjer i Norwegian.
Aksjene er med dagens kurs verdt rundt 5,4 millioner kroner.
På Oslo Børs er Norwegian ned 1,5 prosent tirsdag ettermiddag. Siden en topp i april i fjor har aksjen falt 40 prosent.
Kjos var tilbake i 1993 med på å grunnlegge Norwegian og var lenge synonym med selskapet. I 2019 gikk han av som toppsjef etter 17 år.
– Kjøper helikoptre
Nå holder han seg opptatt med en helikoptersatsing. Dette er en del av bakteppet for aksjesalget, opplyser han.
– Siden vi kjøper helikoptre for tiden ble det til en investering der, skriver han.
Kjos er storeier og styreleder i selskapet Lufttransport, som gjennom årene har driftet ambulansefly, overvåkningsfly, ambulansehelikoptre, søk- og redningshelikoptre, samt rutehelikoptre.
Kjos sier at han for øvrig har stor tro på Norwegian.
Strategi
12.02.2025 kl 07:29
3413
I morgen kommer tall slipp og guiding.
Spennende blir det.
13 February
Fourth Quarter Results (Q4)
Spennende blir det.
13 February
Fourth Quarter Results (Q4)
Ransen
12.02.2025 kl 07:53
3419
Det kan jo ikke bli værre enn det aksjekursen viser.
Resultatet er kjent på 1.885 millioner i resultat.
Det beror på en ballansejustering på grunn av valutadifferanser for hele 2024. Det er ikke noe skummelt i det.
Det kan bli en liten minus i Q4, men den suksessfulle vinterkapasitetsøkningen kan ha bidratt til at det likevel blir pluss.
Da profitwarning kom inn i starten av januar så er det fremdeles en god sum utestående fra kredittkortselskapene fra hele desember der bruker har 45dagers betalingsfrist. Tror ikke de kan regne inn denne summen før den faktisk er frigjort fra krediddselskapene.
Ref. problemene til Norse fra i sommer da de hadde utestående 2 milliarder..
Resultatet er kjent på 1.885 millioner i resultat.
Det beror på en ballansejustering på grunn av valutadifferanser for hele 2024. Det er ikke noe skummelt i det.
Det kan bli en liten minus i Q4, men den suksessfulle vinterkapasitetsøkningen kan ha bidratt til at det likevel blir pluss.
Da profitwarning kom inn i starten av januar så er det fremdeles en god sum utestående fra kredittkortselskapene fra hele desember der bruker har 45dagers betalingsfrist. Tror ikke de kan regne inn denne summen før den faktisk er frigjort fra krediddselskapene.
Ref. problemene til Norse fra i sommer da de hadde utestående 2 milliarder..
Redigert 12.02.2025 kl 08:13
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
12.02.2025 kl 08:59
3285
Nei, er vel nesten priset inn pt. at NAS taper penger i 2024, da hadde aksjen fortsatt vært priset over kontant beholdningen😉
Og Sundt fortsetter å selge seg ned, håper på løft kurs og omsetning fremover så han snart får solgt seg helt ut, fortsatt har han nesten 12,5 mill aksjer igjen.
NAS SUNDT AS -321.953 12.455.914 1,3
Og Sundt fortsetter å selge seg ned, håper på løft kurs og omsetning fremover så han snart får solgt seg helt ut, fortsatt har han nesten 12,5 mill aksjer igjen.
NAS SUNDT AS -321.953 12.455.914 1,3
Ransen
12.02.2025 kl 09:17
3285
Algoritmene prøver febrilsk å klemme ned kursen, men det er visst for mange kjøpere som vil inn før Q4-rapporten i mårra.
Kanskje de ser historisk på hva som har skjedd etter Q4-rapportering.
P/E 5,5 på foreløpige tall fra PW
Kanskje de ser historisk på hva som har skjedd etter Q4-rapportering.
P/E 5,5 på foreløpige tall fra PW
Flodhest82
12.02.2025 kl 09:25
3296
No må dere slutte å syte om Sundt, UBS har solgt nesten 5 mill aksjer siste 8 dagene, så at Sundt selger noen få aksjer har da ingenting å si for kursen. Det er bankene som selger de store postene
Fjellbris
12.02.2025 kl 09:47
3229
Sundt sine salg av 40-50 mill aksjer som har pågått nå i snart et år gir nok en viss signaleffekt dessverre.
Flodhest82
12.02.2025 kl 09:51
3214
Det kan du si, men de siste ukene/mnd har han solgt lite, så blir for dumt å skylde på deres salg for at kursen går ned. Alle vet at han selger av personlige grunner, og ikke for at han tror Norwegian skal gå konk.
Ransen
12.02.2025 kl 10:08
3180
I mine opplysningen finner jeg at UBS bare har solgt ca 300k aksjer og sitter med 6,2 millioner.
Forøvrig finner jeg lite eller intet salg fra øvrige banker, så seg finner at siste tids bevegelser kommer fra Sundt og aksjonærer langt ned på listen.
Forøvrig finner jeg lite eller intet salg fra øvrige banker, så seg finner at siste tids bevegelser kommer fra Sundt og aksjonærer langt ned på listen.
Flodhest82
12.02.2025 kl 10:47
3102
1. UBS AG
-1 197 796
↓ -0,1243%
584 116
0,06%
2. BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM
-1 089 690
↓ -0,1131%
50 591
0,005%
3. BOFA SECURITIES EUROPE SA
-1 021 398
↓ -0,1060%
261 230
0,03%
4. GOLDMAN SACHS BANK EUROPE SE
-921 032
↓ -0,0956%
463 000
0,05%
5. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
-816 678
↓ -0,0847%
1 839 922
0,19%
6. J.P. MORGAN SE
-487 863
↓ -0,0506%
2 826 780
0,29%
7. SUNDT AS
-321 953
↓ -0,0334%
12 455 914
1,29%
Men ser de kjøper med London kontoen sin, så er kanskje en overføring via børs. Eller bare trading
-1 197 796
↓ -0,1243%
584 116
0,06%
2. BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM
-1 089 690
↓ -0,1131%
50 591
0,005%
3. BOFA SECURITIES EUROPE SA
-1 021 398
↓ -0,1060%
261 230
0,03%
4. GOLDMAN SACHS BANK EUROPE SE
-921 032
↓ -0,0956%
463 000
0,05%
5. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
-816 678
↓ -0,0847%
1 839 922
0,19%
6. J.P. MORGAN SE
-487 863
↓ -0,0506%
2 826 780
0,29%
7. SUNDT AS
-321 953
↓ -0,0334%
12 455 914
1,29%
Men ser de kjøper med London kontoen sin, så er kanskje en overføring via børs. Eller bare trading
Redigert 12.02.2025 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
Singa
12.02.2025 kl 11:55
2980
Om det i morgen kommer en god oppgang så kan den gå langt. Teknisk er den i ferd med å danne ett "golden cross" så med oppgang kan alt hende, det viser alle tidligere lignende hendelser, golden cross er i seg selv ett kjöpssignal men det er avhengig av at kursen og RSI 21 stiger.
Strategi
12.02.2025 kl 16:02
2687
Stille i kirka.
Sitter på første benk, selvfølgelig fullt lastet.
Amen.
💲💲💲
Sitter på første benk, selvfølgelig fullt lastet.
Amen.
💲💲💲
Redigert 12.02.2025 kl 16:06
Du må logge inn for å svare
Singa
12.02.2025 kl 16:18
2638
He he, mulig det bli trangt i mittgangen for å komme seg ut, verste fall får en ta veien gjennom sakrestiet. Lat oss alle håpe på att "hengemyra" stiger.
Strategi
12.02.2025 kl 16:20
2634
golf`ern skrev Sitter Ransen ved siden av deg?
Nei, på raden bak.
🙏🙏🙏
🙏🙏🙏
Strategi
12.02.2025 kl 19:53
2447
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
75,16 USD
-1,62 USD
↓
2,11% 👍
Aktiver sanntidskurser
Siste
75,16 USD
-1,62 USD
↓
2,11% 👍
gmtrade
12.02.2025 kl 21:35
2276
Dersom det ikke kommer overraskende nyheter i morgen, er det ingenting som tyder på at det blir særlig oppgang før avklaring på statens rolle fremover. Det kan bli i mai, alternativt enda lengre. Dersom ikke NAS tvinger frem konvertering av lånet, vil det løpe videre til 2026. Selv har jeg solgt meg litt ned og tror det blir en ny runde ned, kanskje under 10 blank i mars/april. Tollkrigen Trump har satt i gang, er det vanskelig å vurdere effekten av. Flyene som er bestilt vil trolig bli dyrere enn antatt. Dette er mye penger. Ser noen her inne jubler når oljeprisen faller litt, men det NAS virkelig trenger er sterkere krone.
Strategi
12.02.2025 kl 22:05
2222
Fallet i oljepris er betydelig mer viktig for inntjeningen i Norwegian enn svekkelsen av NOK mot USD
Det bygges sterkere egenkapital hver dag i selskapet.
Det bygges sterkere egenkapital hver dag i selskapet.